Teraz jest Śr 12.06.2024, 19:01

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 502 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 ... 26  Następna strona
Autor Wiadomość
 Post Tytuł: Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2023 roku
Napisane: Wt 21.03.2023, 0:10 

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 21:45
Posty: 1453
monter napisał(a):
Piszesz o Gospodarczej i Katowicach. Obecnie w niedzielę, to nawet dojechanie do Centrum stanowi problem...
Widzę w niedziele są 43 kursy dzienne. Natomiast ich koordynacja jest faktycznie porażająca, na oglądanie takich rzeczy nie mam już zdrowia. Niepotrzebnie fachowcy włączali funkcjonalność chronologicznego rozkładu jazdy, która obnaża żałość. W każdym razie te 43 kursy to jeszcze jest coś, co szłoby co pół godziny porozkładać. Jak dobrze liczę, w najbliższej dziesięciolatce wszyscy zasłużeni dla zagłębiowskiej KM powinni udać się na równie zasłużone emerytury, wówczas stanie się to możliwe. Lub nie, przez opór materii powodujący przywiązanie do gno**. Autobusów w funkcji taksówek nie ruszy żadna siła, więc część gno** musi pozostać na zawsze. Jedyne co można zrobić, to nałożyć na ten gn** coś normalnego, tworząc równoległe funkcjonowanie dwóch komunikacyjnych światów.

Ravel napisał(a):
Jak zrobić wspólną częstotliwość kilku linii tak, aby miały w miarę cykliczny odstęp między kursami?
A dlaczego w miarę cykliczny, skoro 25 lat temu miały idealnie cykliczny...
Cytuj:
Czy zamiast tej przypadkowej rąbanki nie wystarczyłyby stamtąd równo co kwadrans na przemian 807 i 154/805?
...i idealnie skoordynowany, np. Akademiki w podstawie do Katowic: 40 - 02, 32; 805 - 12, 42; 154 - 22, 52. Brzmi nieprawdopodobnie, ale tak było.
Cytuj:
Ja pamiętam jeszcze dojazdy do szkoły np. 160, gdzie od Kalinowej do Sosnowca to już się stało.
A ja pamiętam jak woził powietrze po Milowicach.
Cytuj:
Dlaczego, skoro pocięto niedzielny rozkład 150, nie przywróci się rozwiązania sprzed 1995, czyli połączenia jednego szajsu (26) z drugim (150) i jazdy co godzinę na Bór z kieszeniowym wjazdem na Jęzor (w niedzielę i tak bez obsługi Szmateksu).
Nie po to coś dobrego się rozwala, by później to odbudowywać. Dlatego. ATSD reforma 26+141+150+926+950 akurat takim szajsem nie była. To była najwyższa w historii ilość kursów na Gospodarczej.

Podsumowując. Dostrzegam w tym wszystkim ogromny plus. Po pierwsze: otrzeźwienie. Mnie jeszcze całkiem niedawno za jasne formułowanie zdania nt. stanu KM, zwłaszcza w Zagłębiu D., odsyłano do psychiatryka. Po drugie: zrozumienie, że jest naprawdę źle. Na ile mi czas i siły pozwalają, bawię się jeszcze w ten gn**, uparcie nie pozwalając umrzeć sztuce koordynacji. Jest naprawdę lepiej, bo dziś już nawet nikt nie chce wyśmiać moich wypocin, jakby rozumiejąc, które to dno w prawdziwej rzeczywistości. I że w tym stanie nawet Najwyższy Wymiar Propagandy (ex FzNP) i nie wiem jakie zaklinanie tej rzeczywistości nie pomoże. Ludziom coraz gorzej się żyje, w obozach pracy wywiera się na nich coraz większą presję, choćby na punktualność, bez możliwości jakiegokolwiek wytłumaczenia się w razie czego. Sprawny dojazd powoli staje się być albo nie być szarego/niemego człowieka. Zaś równolegle, choć to jeszcze temat tabu, w oczach biednieją całe masy i samochód przestaje być osiągalny praktycznie dla każdego robotnika.
Po trzecie… mając jeszcze gorszy punkt odniesienia, to w GOP wciąż nie jest źle. Gdzieś zawsze jakoś się dojedzie, godzinę lub dwie dłużej, ale dojedzie. W takim powiecie lublinieckim strach pisać, jakie ludzie wygibasy muszą wyprawiać, by dojechać do roboty na rano, czy wrócić z popołudniówki.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2023 roku
Napisane: Pt 24.03.2023, 22:08 

Dołączył(a): Nd 21.09.2003, 23:56
Posty: 809
Lokalizacja:
Sosnowiec
Pojawił się już nowy rozkład linii 220. Zgodnie z przewidywaniami, patola sosnowieckiej komunikacji w rozkwicie.
Zniknęły kolejne 2 pary kursów między Szczakową a Sosnowcem. Ze słabego połączenia zrobiło się jeszcze słabsze.
"Cieszę się" też, że zrobiono rozkład "pozwalający" swobodnie z tej komunikacji korzystać. Większość osób pracujących w centrum Sosnowca, zaczyna pracę o godzinie 7, 8, 9 lub 10. Autobusy ze Szczakowej, ale też przecież i Klimontowskiej, pod UM przyjeżdżają odpowiednio na godziny: 7.01, 7.53, 9.10. Powroty to najczęściej po 15, 16, 17, 18. No to nie ma w ogóle autobusu do Szczakowej ani po 15, ani po 16, ten po 17 odjeżdża spod UM o... 17.00. Kolejny jest 18.07.
Oczywiście, do Szczakowej nie jest lepiej (np. przyjazd pod dworzec na 8.04).
Czy ktoś układający i zatwierdzający taki rozkład jest osobą niepełnosprawną intelektualnie? Przesunęli go - przepraszam - z fabryki szczotek do sekcji organizującej życie 200-tysięcznego miasta? Kto ma z takiej linii korzystać? Jak ona ma służyć pasażerom, jak nie zapewnia dojazdu na żadną z najpopularniejszych godzin? Dlaczego, przy okazji tego łączenia dwóch usranych linii, nie pokuszono się chociaż o to, żeby przynajmniej zrobić dobry rozkład? Jak ktoś pracuje w UM, albo w kiosku na Mościckiego, to może dojedzie do roboty na ósmą, pod warunkiem, że autobus nic się nie opóźni. Reszta nie nadaje się do niczego. Nawet ten nieszczęsny kurs 16.08 spod UM nie puścili już pełną trasa do Szczakowej, tylko skrócili do Juliusza.
Zero poprawy. Jedynie większa liczba niepasujących do niczego i zapewne nikomu kursów przez Klimontowską. Tym szajsem nie da się nigdzie dojechać i będzie wozić parę osób na krzyż. Płakać się chce, jak się widzi tę beznadzieję.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2023 roku
Napisane: Pt 24.03.2023, 22:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 11.12.2008, 22:47
Posty: 2928
Cytuj:
ATSD reforma 26+141+150+926+950 akurat takim szajsem nie była. To była najwyższa w historii ilość kursów na Gospodarczej

Przybliży pan?

_________________
Tak się zastanawiałem,
czy wpisanie naszej sieci tramwajowej
do UNESCO uchroniłoby przed likwidacją
kolejne linie.

- inż. Łukasz Klyszcz

To jest poważne forum

- użytkownik Forum Tramwajów Śląskich


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2023 roku
Napisane: Pt 24.03.2023, 22:54 

Dołączył(a): Nd 21.09.2003, 23:56
Posty: 809
Lokalizacja:
Sosnowiec
motley napisał(a):
Cytuj:
ATSD reforma 26+141+150+926+950 akurat takim szajsem nie była. To była najwyższa w historii ilość kursów na Gospodarczej

Przybliży pan?

Pytanie nie do mnie i Kolega Vanessa00 zapewne zna więcej szczegółów, ale to co pamiętam, wyglądało jakoś tak:
- po likwidacji linii 301 w 1991 roku, która docierała co pół godziny z Chrzanowa na Stawową ("Jaworzno" puściło za nią S-kę z Mościcickiego), uruchomiono linię 150 ze Stawowej do centrum Mysłowic (Towarowa - Policja).
- niedługo później (1993?) Jaworzno wycofało się z akceptowania "naszych" biletów w S-ce i autobus 26, kursujący do tej pory co pół godziny ze Szpitala na Bór, dostał rozkład z taktem 40-minutowym z wjazdem kieszeniowym pod ówczesne PRKB na Jęzorze
- od wakacji 1995 wydłużono 150 w dni robocze na Bór (w wolne utworzono 926 ze Szpitala), jednocześnie skracając 26 do Jęzora z rozkładem takim, jak był jeszcze niedawno (w robocze, co 60/120 minut). Utworzono też szczytową linię 950, kursująca dawną trasą 150 ze Stawowej do centrum Mysłowic. To były bodajże po 3 pary kursów rano (5-7) i w szczycie popołudniowym (13-15).
Historii 141 nie opowiem, bo zbyt dokładnie jej nie pamiętam. Ta linia co jakiś czas miała inną trasę i rozkład. Najpierw jeździła chyba nawet co pół godziny spod Szpitala, przez Gospodarczą, Kościelną i Jagiellońską. Kończyła niby pod UM. Miała epizody z obsługą Wawelu, Ludwika, z kursami okrężnymi Gospodarcza - Sucha - Będzińska, ale to może Vanessa00 przypomni nam dokładniej.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2023 roku
Napisane: Pt 24.03.2023, 23:17 

Dołączył(a): So 17.09.2016, 20:31
Posty: 496
Lokalizacja:
Chrząszczyrzewoszyce
8.04 na linii M102 zostaną przywrócone zawieszone kursy oraz zostanie zwiększona częstotliwość w godzinach szczytu z co 30 na co 20 minut.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2023 roku
Napisane: So 25.03.2023, 5:44 

Dołączył(a): Pn 21.12.2009, 18:43
Posty: 2039
Ravel napisał(a):
motley napisał(a):
Cytuj:
ATSD reforma 26+141+150+926+950 akurat takim szajsem nie była. To była najwyższa w historii ilość kursów na Gospodarczej

Przybliży pan?

Pytanie nie do mnie i Kolega Vanessa00 zapewne zna więcej szczegółów, ale to co pamiętam, wyglądało jakoś tak:
- po likwidacji linii 301 w 1991 roku, która docierała co pół godziny z Chrzanowa na Stawową ("Jaworzno" puściło za nią S-kę z Mościcickiego), uruchomiono linię 150 ze Stawowej do centrum Mysłowic (Towarowa - Policja).
- niedługo później (1993?) Jaworzno wycofało się z akceptowania "naszych" biletów w S-ce i autobus 26, kursujący do tej pory co pół godziny ze Szpitala na Bór, dostał rozkład z taktem 40-minutowym z wjazdem kieszeniowym pod ówczesne PRKB na Jęzorze
- od wakacji 1995 wydłużono 150 w dni robocze na Bór (w wolne utworzono 926 ze Szpitala), jednocześnie skracając 26 do Jęzora z rozkładem takim, jak był jeszcze niedawno (w robocze, co 60/120 minut). Utworzono też szczytową linię 950, kursująca dawną trasą 150 ze Stawowej do centrum Mysłowic. To były bodajże po 3 pary kursów rano (5-7) i w szczycie popołudniowym (13-15).

Historii 141 nie opowiem, bo zbyt dokładnie jej nie pamiętam. Ta linia co jakiś czas miała inną trasę i rozkład. Najpierw jeździła chyba nawet co pół godziny spod Szpitala, przez Gospodarczą, Kościelną i Jagiellońską. Kończyła niby pod UM. Miała epizody z obsługą Wawelu, Ludwika, z kursami okrężnymi Gospodarcza - Sucha - Będzińska, ale to może Vanessa00 przypomni nam dokładniej.
Na Jagiellońskiej też miała swój epizod linia 141. Ostatnia trasa była okrężna na trasie Sosnowiec Urząd Miasta - Ostrogórska - Jagiellońska - Kościelna - Dworzec PKP - Pogoń Orła - Pogoń Kościół - Pogoń Akademiki x2 - Sucha - Gospodarcza x2 - Grota Roweckiego - Pogoń Kościół - Pogoń Orła - Estakada - Sosnowiec Dworzec PKP - Kościelna - Jagiellońska - Ostrogórska - Sosnowiec Urząd Miasta.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2023 roku
Napisane: So 25.03.2023, 10:14 

Dołączył(a): So 5.10.2013, 13:20
Posty: 299
Lukas SC napisał(a):
Ostatnia trasa była okrężna na trasie Sosnowiec Urząd Miasta - Ostrogórska - Jagiellońska - Kościelna - Dworzec PKP - Pogoń Orła - Pogoń Kościół - Pogoń Akademiki x2 - Sucha - Gospodarcza x2 - Grota Roweckiego - Pogoń Kościół - Pogoń Orła - Estakada - Sosnowiec Dworzec PKP - Kościelna - Jagiellońska - Ostrogórska - Sosnowiec Urząd Miasta.


Nawet rozkład się uchował :)

https://www.wpk.katowice.pl/rozklady/ar ... 41/141.htm

Edit// A teraz znalazłem jeszcze takiego oto rodzynka...
http://phototrans.pl/14,31926,0,Jelcz_120M_015.html


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2023 roku
Napisane: So 25.03.2023, 11:27 

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 21:45
Posty: 1453
@kol. motley

Cóż tu dodać, właściwie wszystko kol. Ravel i kol. Lukas SC napisali, a lepiej już było, to też wszyscy wiemy.

Pierwsza trasa linii nr 141 w Sosnowcu:

Nowotki
Wawel dół
Wawel góra
(Narutowicza pomijany)
Ludwik
(1 Maja na powrocie pomijany)
Ostrogórska
Jagiellońska
Kościelna
Dworzec
CWK na powrocie
Orla raz
Pogoń Kościół
Orla dwa
Świerczewskiego
Gospodarcza raz
Gospodarcza dwa
Sucha
Akademiki
Cmentarz na powrocie
Szpital G.

Obsada 3 jelcze z windami jak na zdjęciu podlinkowanym przez kol. psznr, 6 kierowców, od godz. 5 do godz. 19 z hakiem w pełnym ruchu, przez co fajne służby, każda mieszcząca się w 8 godzinach, tylko dni robocze, tyle że bez oszczędności paliwa i z trudem rozkładania windy, bo jednak pojawili się chętni. Wkrótce na jedno kółko w międzyszczycie wpadł dla rozluźnienia wóz linii nr 160.

Aby ludziom nie myliło się na Orlej, były tabliczki za szybę, również widoczne na zdjęciu podlinkowanym przez kol. psznr.

W pierwszej wersji przystanek pod Szpitalem G. ustalono pod Szpitalem G., a nie w Będzinie. Czyli pod samym wejściem głównym. Ostatecznie ktoś to wystrzelił, pewnie ten sam, co zwykle.

Całość skoordynowana na Gospodarczej, gdzie w efekcie na godzinę:

SZCZYT
26 - 1 kurs co 60 min
141 - 2 kursy co 25/35 min
150 - 2 kursy co 25/35 min
622 - 2 kursy co 30 min
723 - 2 kursy co 30 min
950 - 1 kurs co 60 min

W praktyce oznaczało to autobus na miasto co 5-7 minut. Od razu też widać, co uzupełniała linia nr 950.

MIĘDZYSZCZYT
26 - 0,5 kursu, czyli co 120 min
141 - 2 kursy co 25/35 min
150 - 2 kursy co 25/35 min
622 - 2 kursy co 30 min
723 - 2 kursy co 30 min

Wciąż lepiej niż dzisiaj.

Aby znów ludziom w głowach się nie poprzewracało :) pod nóż poszła linia nr 675 Zagórze - Brzezinka, na której zostało po 5 kółek dla każdego z przewoźników.

W efekcie Jagiellońska miała na miasto:

SZCZYT
26 - 1 kurs co 60 min
106 - 1 kurs co 60 min
141 - 2 kursy co 25/35 min w jedną stronę
141 - 2 kursy co 25/35 min w drugą stronę
150 - 2 kursy co 25/35 min
675 - 1 kurs co 60 min
950 - 1 kurs co 60 min

Odrzucając 141 w kierunku Nowotki, że to nie na miasto, i traktując separatystyczną eskę za zjawisko, wciąż pozostawało 8 kursów na godzinę, czyli autobus co 6-9 minut.

Dzisiaj Jagiellońska może cieszyć się nawet 2 kursami na godzinę, w szczycie. Wygląda, że w ostatnim ćwierćwieczu 3/4 ludności tam umarło. Albo, parafrazując Kutza, zdupowaciało do tego stopnia, że dało sobie wyrwać 3/4 kursów, czyniąc z reszty żałosną karykaturę, standard Metropolii.

Podsumowując: reforma AD 1995 oznaczała też najwyższą w historii liczbę kursów na Jagiellońskiej.

=====

Tymczasem pochylmy się na tą trumną.

Linia autobusowa nr 55, Sosnowiec Dworzec PKP, kier. Gołonóg

1996, R

04 46
05 16, 46
06 16, 46
07 16, 46
08 16, 46
09 16, 46
10 16, 46
11 16, 46
12 16, 46
13 16, 46
14 16, 46
15 16, 46
16 16, 46
17 16, 46
18 16, 46
19 17
20 17
21 17
22 17
23 02

2023, R

04 44
05 12, 35
06 10, 52
07 28, 52
08 30
09 10, 50
10 30
11 10, 50
12 30
13 10, 50
14 25, 55
15 35
16 15, 55
17 35
18 15, 55
19 35
20 15, 55
21 35
22 15
23 25

1996, W

04
05 17
06 17
07 17
08 17
09 17
10 17
11 17
12 17
13 17
14 17
15 17
16 17
17 17
18 17
19 17
20 17
21 17
22 17
23 02

2023, W

04 46
05 33
06 17
07 38
08 33
09 53
10 40
11
12 08, 53
13
14 08, 58
15
16 08, 56
17
18 23
19 12
20 40
21 23
22 17, 43
23 37

=====

Łączą się bólu mieszkańcy i pracownicy okolic Dańdówki Mleczarni, która - reflektuję się - straciła wszystko do Mysłowic.

=====

PYTANIE

Pytanie pod kątem schematu, stan tylko na jeden dzień - 1 kwietnia. Czy dobrze rozumiem, że linie tramwajowe nr 15 i 41 nie istnieją?

Linia autobusowa nr T-15 znosi mi niebieską kreskę na Stawikach, a to znosi mi dojazdówki na linię tramwajową nr 41.

Jak to rozrysować? Inaczej, jak kursowałaby linia tramwajowa nr 41 w dniu 1.04.2023, gdyby w tym dniu kursowała?

Polonista byłby ze mnie dumny za to pytanie :)


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2023 roku
Napisane: So 25.03.2023, 12:08 

Dołączył(a): Nd 21.09.2003, 23:56
Posty: 809
Lokalizacja:
Sosnowiec
Jak zawsze wszystko dokładnie rozpisane. Szacun!
Jedna korekta: 141 już chyba nie jeździł z Nowotek i przez Świerczewskiego. Przez Czerwonego Zagłębia też zresztą już nie ;) Uruchomienie tej linii to był już raczej początek lat '90. Pamiętam jak ją reklamowali jako przystosowaną do przewozu osób niepełnosprawnych i obsługującą główne szpitale w mieście (jedynkę na Zegadłowicza, dwójkę na Czerrr... 3 Maja, znaczy się, dziecięcy na Grota-Roweckiego, no i ówczesny Górniczy).
Druga korekta, jeszcze drobniejsza. Powinieneś dać rozkład 55 z np. 28.03.2023. Nie trzeba sięgać aż do 1996. Niechby i było to, co jest teraz. Mnie krew zaczyna zalewać z tego powodu, że utrzymuje się guano w postaci 182 i 299, a tnie się takie 55 i nie można zrobić normalnej linii z 220, która na 3 wozach mogłaby jechać albo na Stawową, albo pod Szpital Wojewódzki (przez Gospodarczą lub Orlą) i mieć cykliczny rozkład z taktem godzinnym. Powiedziałbym, że w naszej komunikacji panuje "warszawa": z jednej strony Wola i Ochota, z drugiej Włochy i Bródno, ale problem w tym, że nie dostrzegam tam już żadnej woli i ochoty do zrobienia czegoś dobrego, a jedynie co raz większy syf. Jest 188, 220 (221), 299, 622. Jest nowy tramwaj na Zagórzu, który powinien być - modne słówko - game changerem w połowie miasta. Dlaczego nikt nie ruszy całości i nie zbuduje od nowa czegoś sensownego, tylko tworzy komunikację na takim - przepraszam - pół-wzwodzie.
I tak wszędzie, gdzie się nie ruszy. Powstało silne M15, które naprawdę zaczyna fajnie pracować. Wczoraj z Niwki w kierunku Tychów, kursy ok. 16.30 i ok. 17.30 odjechały bardzo przyzwoicie napełnione. Gdyby większość tak wyglądała, dyskusja o sensie istnienia tej linii byłaby bezzasadna. Ale znów, dlaczego nie próbuje się jej wykorzystać do zbudowania kręgosłupa od Niwki (a w zasadzie powinno być od centrum Mysłowic) na Pogoń? Nie ruszono nic. Po kiego 35/935 jadą przez Orlą i podbierają mu pasażerów? Po kiego aż 2 linie z Sosnowca na Kosztowy, czy autobus z z Zagórza pod SW musi jechać Orlą, a nie może np. Gospodarczą i Suchą (622, a może właśnie 220)?
Cięcia tłumaczy się kosztami, a przez istniejący bajzel na jednym odcinku mamy 2 linie kursujące przesadnie często, a na drugim trzeba cisnąć z buta.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2023 roku
Napisane: So 25.03.2023, 14:11 

Dołączył(a): Wt 8.12.2020, 21:51
Posty: 274
Cytuj:
PYTANIE

Pytanie pod kątem schematu, stan tylko na jeden dzień - 1 kwietnia. Czy dobrze rozumiem, że linie tramwajowe nr 15 i 41 nie istnieją?

Linia autobusowa nr T-15 znosi mi niebieską kreskę na Stawikach, a to znosi mi dojazdówki na linię tramwajową nr 41.

Jak to rozrysować? Inaczej, jak kursowałaby linia tramwajowa nr 41 w dniu 1.04.2023, gdyby w tym dniu kursowała?

Polonista byłby ze mnie dumny za to pytanie :)
Musisz poczekać do komunikatu, wszak tak jak synchronizacja rozkładu jest trudnym zadaniem, tak samo nierealna jest synchronizacja publikacji nowych rozkładów i stosownego komunikatu.

Z zupełnie innej beczki - przy budowanym wiezowcu na ul. Mickiewicza w Katowicach powstała zatoczka przystankowa z wiata, tworząc coś, co mogłoby być stanowiskiem nr 2 przystanku Katowice Zajezdnia (w kierunku wschodnim). Będzie zapewne jednak przystankiem Katowice Mickiewicza Global Office Park Entry A.

Nasuwa się pytanie - czym zostanie obsłużony? Sprawa nie jest tak prosta jak przy Hohenlohehuette Towers. Wzorem Porcelany i Konduktorskiej zostanie uruchomiona linia specjalna? Numerek 970 nawet ładnie pasuje.
A może coś zostanie wygięte? Na przykład takie 110. Jedziesz z placu Wolności pod OPT - Ośrodek Propagandy Telewizyjnej, najpierw zawijas Dąbrówki - Mickiewicza - Sokolska, potem odbicie na Dąb i jeszcze oberek przez Mikusinskiego. Widzę to.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2023 roku
Napisane: So 25.03.2023, 21:54 

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 21:45
Posty: 1453
Vanessa00 napisał(a):
Łączą się bólu mieszkańcy i pracownicy okolic Dańdówki Mleczarni, która - reflektuję się - straciła wszystko do Mysłowic.

Przepraszam po raz drugi. Dańdówka Mleczarnia praktycznie straciła też dojazd z Sosnowca. "Ktoś" wymyślił postój Z-26 na Kalinowej... Na szczęście nie w niedziele, wówczas można z miasta wrócić.

Ravel napisał(a):
Jedna korekta: 141 już chyba nie jeździł z Nowotek i przez Świerczewskiego. Przez Czerwonego Zagłębia też zresztą już nie ;)

Kurcze, znów pozmieniali. :)

panewnicki napisał(a):
Nasuwa się pytanie - czym zostanie obsłużony? Sprawa nie jest tak prosta jak przy Hohenlohehuette Towers. Wzorem Porcelany i Konduktorskiej zostanie uruchomiona linia specjalna? Numerek 970 nawet ładnie pasuje.
A może coś zostanie wygięte? Na przykład takie 110. Jedziesz z placu Wolności pod OPT - Ośrodek Propagandy Telewizyjnej, najpierw zawijas Dąbrówki - Mickiewicza - Sokolska, potem odbicie na Dąb i jeszcze oberek przez Mikusinskiego. Widzę to.

Luźna sugestia, może warto by połączyć z 940? Oczyma wyobraźni widzę schemat przebiegu całości.

I następnie pytanie, właściwie przypomnienie. Oprócz OPT po drodze byla jeszcze OPTA. Ona też musiała coś znaczyć. :)

Edit.

Cytuj:
Musisz poczekać do komunikatu, wszak tak jak synchronizacja rozkładu jest trudnym zadaniem, tak samo nierealna jest synchronizacja publikacji nowych rozkładów i stosownego komunikatu.

Odpowiedź chyba sama nadejdzie, bo właśnie widzę zmianę zmiany. Zagłębie D. będzie odcięte od świata dodatkowo w dniu 3.04.2023, a to już dzień roboczy. Linia tramwajowa nr 35 będzie kursowała co 10 min. Linia tramwajowa nr 41 siłą rzeczy znika z Zagłębia D., a skoro znika w dniu 3.04.2023, to znika też w dniu 1.04.2023, do którego dążę. Wystarczy poczekać, gdzie będzie nocowała z 31.03 na 3.04 i przenieść te dojazdówki na stan 1.04.2023. O ile nie zostanie zlikwidowana, lub nie nastąpi następna zmiana zmiany, albo trzecia alternatywa.

Zaraz zaraz, linia tramwajowa nr 15 znika na okres 1-3.04.2023, to i nr 41 powinna zniknąć, przynajmniej na okres 1-2.04.2023. jprdl

Edit2.

Zaczynam łapać. Zagłębie D. na długo będzie odcięte od świata, więc obsługa linii tramwajowej nr 41 na długo musi być wywalona gdzie indziej. A że ktoś stwierdził, że motorowi z Zawodzia są zbyt tępi, by umieć załączyć wycieraczki w tak ultranowoczesnych pojazdach, jednocześnie zaś otworzy się przejazd na Stroszek przez Załęże, to 41 znów tam wyląduje. Zaś od dnia 4.04.2023 jedynie trasa linii autobusowej nr T-15 ulegnie skróceniu, a linia tramwajowa nr 15 zostanie wznowiona. I tramwaj do Sosnowca pozostanie jedynym tramwajem w Szopienicach. :)

Edit3.

Zagłębie D. ogarnięte, jadę na Śląsk, niech będzie Chorzów, wiosna, park, warto odwiedzić.

Linia tramwajowa nr 9 w dniu 1.04.2023: klik
Linia tramwajowa nr 17 w dniu 1.04.2023: klik
Linia autobusowa nr T-9 w dniu 1.04.2023: klik

Na pewno tak?


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2023 roku
Napisane: Nd 26.03.2023, 10:09 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 2.05.2013, 10:38
Posty: 804
Lokalizacja:
Świętochłowice
Vanessa00 napisał(a):

Linia tramwajowa nr 9 w dniu 1.04.2023: klik
Linia tramwajowa nr 17 w dniu 1.04.2023: klik
Linia autobusowa nr T-9 w dniu 1.04.2023: klik

O ile rozkład T-9 już wisi, to tramwajowy niekoniecznie.
Niby zmiana od 1 kwietnia, a wchodząc w rozkład na 1 kwietnia widzimy trasę bez zmian.

_________________
http://www.km-forum.com.pl/galeria/sear ... r=Sir+Alex


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2023 roku
Napisane: Nd 26.03.2023, 11:26 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00
Posty: 13998
Lokalizacja:
Hajduki Wielkie
panewnicki napisał(a):
Cytuj:
PYTANIE

Pytanie pod kątem schematu, stan tylko na jeden dzień - 1 kwietnia. Czy dobrze rozumiem, że linie tramwajowe nr 15 i 41 nie istnieją?

Linia autobusowa nr T-15 znosi mi niebieską kreskę na Stawikach, a to znosi mi dojazdówki na linię tramwajową nr 41.

Jak to rozrysować? Inaczej, jak kursowałaby linia tramwajowa nr 41 w dniu 1.04.2023, gdyby w tym dniu kursowała?

Polonista byłby ze mnie dumny za to pytanie :)
Musisz poczekać do komunikatu, wszak tak jak synchronizacja rozkładu jest trudnym zadaniem, tak samo nierealna jest synchronizacja publikacji nowych rozkładów i stosownego komunikatu.

Z zupełnie innej beczki - przy budowanym wiezowcu na ul. Mickiewicza w Katowicach powstała zatoczka przystankowa z wiata, tworząc coś, co mogłoby być stanowiskiem nr 2 przystanku Katowice Zajezdnia (w kierunku wschodnim). Będzie zapewne jednak przystankiem Katowice Mickiewicza Global Office Park Entry A.

Nasuwa się pytanie - czym zostanie obsłużony? Sprawa nie jest tak prosta jak przy Hohenlohehuette Towers. Wzorem Porcelany i Konduktorskiej zostanie uruchomiona linia specjalna? Numerek 970 nawet ładnie pasuje.
A może coś zostanie wygięte? Na przykład takie 110. Jedziesz z placu Wolności pod OPT - Ośrodek Propagandy Telewizyjnej, najpierw zawijas Dąbrówki - Mickiewicza - Sokolska, potem odbicie na Dąb i jeszcze oberek przez Mikusinskiego. Widzę to.

Równie dobrze nie pojedzie tam nic. Tak jak na przedłużeniu Radockiego.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2023 roku
Napisane: Nd 26.03.2023, 15:15 

Dołączył(a): Nd 10.11.2013, 14:44
Posty: 902
Cytuj:
W praktyce oznaczało to autobus na miasto co 5-7 minut. Od razu też widać, co uzupełniała linia nr 950.

Aż żal patrzeć... Jak jeszcze mieszkałem przy Korczaku, to sprawdzenie rozkładu przed wyjściem kończyło się stwierdzeniem "za 20 minut autobus na centrum? Szybciej będzie pieszo". Ewentualnie, jak chciałem jechać w piątek o 19 do Katowic to szybciej było zamówić jakiegoś ubera, czy Traficara niż czekać na 805 który jedzie pół godziny...

Przeprowadziłem się, więc mam lepiej :))) Z Roweckiego/Mireckiego/Gospodarczej 1 zawsze się coś złapie. Tylko co z tego, jak TANIEJ mi jest jechać autem spod domu, niż płacić za bilet 20 minutowy na 2 przystanki pod dworzec w 2 strony. Nowa taryfa i aplikacja do przejazdów bardzo krótkich miała być juz dawno, chyba jeszcze w zeszłym roku. Dalej jej nie ma.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2023 roku
Napisane: Nd 26.03.2023, 16:11 

Dołączył(a): Pn 15.12.2003, 18:58
Posty: 4389
Lokalizacja:
z Tarnowskich Gór
Tram2012N napisał(a):
8.04 na linii M102 zostaną przywrócone zawieszone kursy oraz zostanie zwiększona częstotliwość w godzinach szczytu z co 30 na co 20 minut.

Propagandowo zabrzmiało to zwiększenie częstotliwości, a po prawdzie to jest przywrócenie rozkładu sprzed cięć.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2023 roku
Napisane: Nd 26.03.2023, 20:08 

Dołączył(a): Wt 8.12.2020, 21:51
Posty: 274
adam86 napisał(a):
Równie dobrze nie pojedzie tam nic. Tak jak na przedłużeniu Radockiego.
Jak patrzę na przykład z Wełnowca, to nie sądzę że właściciel biurowca będzie zaspokojony martwym przystankiem komunikacji zbiorowej. Na Radockiego kto ma tam powalczyć, osoby fizyczne? O O ile w ogóle komukolwiek ten przystanek jest do szczęścia potrzebny?


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2023 roku
Napisane: Nd 26.03.2023, 21:05 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00
Posty: 13998
Lokalizacja:
Hajduki Wielkie
panewnicki napisał(a):
adam86 napisał(a):
Równie dobrze nie pojedzie tam nic. Tak jak na przedłużeniu Radockiego.
Jak patrzę na przykład z Wełnowca, to nie sądzę że właściciel biurowca będzie zaspokojony martwym przystankiem komunikacji zbiorowej. Na Radockiego kto ma tam powalczyć, osoby fizyczne? O O ile w ogóle komukolwiek ten przystanek jest do szczęścia potrzebny?

Myślę, że właściciel biurowca ma to głęboko gdzieś.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2023 roku
Napisane: Pn 27.03.2023, 5:02 

Dołączył(a): Wt 8.12.2020, 21:51
Posty: 274
To po co powstał przystanek Wełnowiec DL Tower?


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2023 roku
Napisane: Pn 27.03.2023, 7:14 

Dołączył(a): Pn 21.12.2009, 18:43
Posty: 2039
panewnicki napisał(a):
To po co powstał przystanek Wełnowiec DL Tower?


Sądząc po wiacie przystankowej, na rzecz właściciela wieżowca. Gdyby nie jego zaangażowanie,przystanek nazywał by się Wełnowiec Konduktorska. Ewentualnie brać przykład z Dąbrowy Górniczej jak przywracają stare nazwy, to Wełnowiec Przejazd Kolejowy.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2023 roku
Napisane: Pn 27.03.2023, 14:33 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 11.12.2008, 22:47
Posty: 2928
Ukazał się komunikat ze zmianami w komunikacji tramwajowej i okołotramwajowej na kwiecień. Jestem zdania, że aktualne zasady kursowania komunikacji tramwajowej powinny być podawane jak ogłoszenia parafialne, na tydzień do przodu - bo ten komunikat pewnie zostanie szybko zaktualizowany, gdy znów nastąpi gdzieś jakieś drobne zamknięcie, montaż zwrotnicy, uruchomienie wahadła itd.

Tym niemniej, w komunikacji tramwajowej w GOP mieliśmy linie okrężne, jednokierunkowe, a teraz pojawi się linia-kotylion w postaci 62 (tożsamego końcówkami z 36), które to się będzie krzyżowało samo ze sobą na Rynku w Katowicach.

_________________
Tak się zastanawiałem,
czy wpisanie naszej sieci tramwajowej
do UNESCO uchroniłoby przed likwidacją
kolejne linie.

- inż. Łukasz Klyszcz

To jest poważne forum

- użytkownik Forum Tramwajów Śląskich


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 502 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 ... 26  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  

© WPK − Forum oparte na silniku phpBB z wykorzystaniem tłumaczenia phpBB3.PLPolityka prywatności