Aktywne wątki • Wątki bez odpowiedzi
Autor |
Wiadomość |
|
Tytuł: Napisane: Pt 16.02.2007, 14:32 |
|
Dołączył(a): Pt 9.02.2007, 20:11 Posty: 54 Lokalizacja: Sosnowiec
|
oj nie, serce trza mieć i inne organy tez :) kanar kanarem ale... <hahaha>
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Pt 16.02.2007, 21:21 |
|
Dołączył(a): Śr 7.02.2007, 9:16 Posty: 29 Lokalizacja: Zaborze
|
Jeśli kontrole byłyby częste i mandaty całkowicie ściągalne, to wtedy komunikacja miejska byłaby... WYLUDNIONA!!
na wszystkich liniach wystarczyłyby 12metrowe autobusy, wieksze trzeba byłoby sprzedać, bo nie byłyby opłacalne... Mniej kursów mniej wszytskiego... Niestety, ale tutejszego społeczeństwa nie stać, by tyle płacic za głupi przejazd!!
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Pt 16.02.2007, 21:22 |
|
N |
- Moderator - |
|
Dołączył(a): Pt 3.01.2003, 16:43 Posty: 4265 Lokalizacja: Bytom
|
Jakby "mądrzy" nie wyłudzali przejazdów, to i bilety byłyby nieco tańsze. Spokojna głowa.
_________________ "Bo na końcowych przystankach kawa ma szary smak..."
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Pt 16.02.2007, 21:32 |
|
Dołączył(a): Śr 7.02.2007, 9:16 Posty: 29 Lokalizacja: Zaborze
|
Myślisz, że byłyby?
Nie wierze w żadna obniżke... chocby nie wiem jaki był sposób na gapowiczów...
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: So 17.02.2007, 0:27 |
|
Dołączył(a): Pt 9.02.2007, 20:11 Posty: 54 Lokalizacja: Sosnowiec
|
Ja myśle ze to nie tylko kwestia cen biletów ale tez pomysłów na nie. Nie mamy biletu 24 godzinnego tylko dobowy, zadnych promocji biletowych czy pomysłów. Dam sobie uciąć rękę, że tańsze promocyjne bilety zwiększyłyby dochody KZKGOP zamiast je obniżyc ;)
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Nd 18.02.2007, 9:35 |
|
Dołączył(a): Cz 5.01.2006, 21:18 Posty: 4066 Lokalizacja: Sosnowiec
|
bedges napisał(a): Ja myśle ze to nie tylko kwestia cen biletów ale tez pomysłów na nie. Nie mamy biletu 24 godzinnego tylko dobowy, zadnych promocji biletowych czy pomysłów. Dam sobie uciąć rękę, że tańsze promocyjne bilety zwiększyłyby dochody KZKGOP zamiast je obniżyc ;)
Owszem - reforma taryfy to jest sposób. Bo tak naprawdę to bilety są i drogie i tanie. Drogie, gdy za 2 przystanki płacisz 2,90 zł (granica miast), a tanie, gdy za 3,50 zł jedziesz przez kilka miast. Bilet miesięczny normalny też różnie wychodzi w stosunku do czasu i kosztów dojazdu samochodem. Ale sama zmiana taryfy nie pomoże, jeżeli nie zmieni się windykacja (jej skuteczność) oraz ilość i jakość kontroli.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Nd 18.02.2007, 19:02 |
|
Dołączył(a): Śr 5.02.2003, 3:09 Posty: 609 Lokalizacja: Katowice
|
A propos całej dyskusji. Jakiś czas temu miało miejsce liczenie pasażerów na liniach tramwajowych. Nie wiem jak wypadło to wszystko w ogólności, wiem natomiast co nieco o liczeniu w pewien weekend na linii 41.
Sobota - ankieterzy liczący napełnienia plus "ankieterzy" pytający o rodzaj posiadanego biletu wszystkich pasażerów (czyli zawodowe kobuchy z KZK GOP). W ten dzień motorniczy podczas jednej zmiany (4 kółka Katowice - Bytom) sprzedał niecałe 100 sztuk biletów N i U (za ogólną kwotę prawie trzystu złotych). Dodam, że w trakcie owej akcji kontrolerzy nie wymierzali żadnych kar - kierowali ludzi do kasowników lub do motorniczego po bilet. Sprzedaż załamywała się oczywiście przy większych napełnieniach (uniemożliwiających przepytanie wszystkich oraz poruszanie się w strone okienka z biletami).
Niedziela - wyłącznie ankieterzy liczący napełnienia - biletów sprzedanych za około 50 złotych. (Nie znam wyników badania napełnień oraz struktury biletowej, lecz zdecydowanie w niedziele napełnienia nie są na tej linii sześc razy mniejsze od sobotnich, a raczej porównywalne).
Następny weekend - ta sama linia, te same godziny kursowania, ten sam motorniczy ;-), brak jakichkolwiek ankieterów - sprzedane trzy normalne i dwa ulgowe.
Wnioski nasuwają się same.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Nd 18.02.2007, 20:45 |
|
Dołączył(a): Pt 9.02.2007, 20:11 Posty: 54 Lokalizacja: Sosnowiec
|
aso napisał(a): bedges napisał(a): Ja myśle ze to nie tylko kwestia cen biletów ale tez pomysłów na nie. Nie mamy biletu 24 godzinnego tylko dobowy, zadnych promocji biletowych czy pomysłów. Dam sobie uciąć rękę, że tańsze promocyjne bilety zwiększyłyby dochody KZKGOP zamiast je obniżyc ;) Ale sama zmiana taryfy nie pomoże, jeżeli nie zmieni się windykacja (jej skuteczność) oraz ilość i jakość kontroli.
Jasne-gdyby polaczyc obie sprawy byloby ok. A to zadna sztuka pomyśleć o jakiś udogodnieniach cenowych i zająć się windykacja. WIEC CZEMU NIC SIĘ NIE DZIEJE W TYCH KWESTIACH? Ja tego nei rozumiem szczerze mówiąc
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Nd 18.02.2007, 21:08 |
|
adam86 |
|
Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00 Posty: 13991 Lokalizacja: Hajduki Wielkie
|
bedges napisał(a): Jasne-gdyby polaczyc obie sprawy byloby ok. A to zadna sztuka pomyśleć o jakiś udogodnieniach cenowych i zająć się windykacja. WIEC CZEMU NIC SIĘ NIE DZIEJE W TYCH KWESTIACH? Ja tego nei rozumiem szczerze mówiąc
Zapewne sie niektórym nie chce. Ale swoją drogą KZK wynajęło jakąś firme windykacyjną, ciekawe tylko jakie są efekty.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Pn 19.02.2007, 9:04 |
|
Dołączył(a): Pt 9.02.2007, 20:11 Posty: 54 Lokalizacja: Sosnowiec
|
Na razie z tego co wiem to dzwonią po ludziach i strasza. Jestem pewien ze tych zaleglych mandatow jest cala masa
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Pn 19.02.2007, 16:02 |
|
mark40 |
|
Dołączył(a): So 2.09.2006, 23:14 Posty: 1722 Lokalizacja: Chorzów
|
Rafał napisał(a): Sobota - ankieterzy liczący napełnienia plus "ankieterzy" pytający o rodzaj posiadanego biletu wszystkich pasażerów (czyli zawodowe kobuchy z KZK GOP). W ten dzień motorniczy podczas jednej zmiany (4 kółka Katowice - Bytom) sprzedał niecałe 100 sztuk biletów N i U (za ogólną kwotę prawie trzystu złotych). Dodam, że w trakcie owej akcji kontrolerzy nie wymierzali żadnych kar - kierowali ludzi do kasowników lub do motorniczego po bilet. Sprzedaż załamywała się oczywiście przy większych napełnieniach (uniemożliwiających przepytanie wszystkich oraz poruszanie się w strone okienka z biletami). Wnioski nasuwają się same.
Otóż to. Pokusilbym sie do przemnożenia tych 300 zł przez ilość dni w miesiacu a następnie odjął wynagrodzenie dla kontrolera/rów. Można sie nieźle ździwić patrząc na dodatnią różnicę w wyniku.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Pn 19.02.2007, 16:47 |
|
adam86 |
|
Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00 Posty: 13991 Lokalizacja: Hajduki Wielkie
|
reksio napisał(a): Otóż to. Pokusilbym sie do przemnożenia tych 300 zł przez ilość dni w miesiacu a następnie odjął wynagrodzenie dla kontrolera/rów. Można sie nieźle ździwić patrząc na dodatnią różnicę w wyniku.
To czemu ci w Bytomiu nie mogli na sibie zarobic?
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Pn 19.02.2007, 17:19 |
|
Daro85 |
|
Dołączył(a): Cz 4.11.2004, 21:27 Posty: 10946 Lokalizacja: Bytom
|
adam86 napisał(a): reksio napisał(a): Otóż to. Pokusilbym sie do przemnożenia tych 300 zł przez ilość dni w miesiacu a następnie odjął wynagrodzenie dla kontrolera/rów. Można sie nieźle ździwić patrząc na dodatnią różnicę w wyniku. To czemu ci w Bytomiu nie mogli na sibie zarobic?
"Bo nadwyzki finansowe jakie rodzil program konduktorski były obnizane celem odprowadzania do KZK mniejszej kwoty"- program konduktorski to byla kradzież na zywo.
A poza tym jak widzi pewnie Rafał i reksiu nasz system KM jest tak skalkulowany, że punkt ciażenia jest przeniesiony bardziej w stronę dotacji gminnych niz dochodów z biletów. A to jest szkodliwe, ale bardzo wygodne niestety.
_________________ "Dno naszego upadku narodowego nastąpiło wtedy, kiedyśmy popadli w umysłowy zastój, uwierzyli w osiągniętą doskonałość..."
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Pn 19.02.2007, 17:58 |
|
adam86 |
|
Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00 Posty: 13991 Lokalizacja: Hajduki Wielkie
|
Daro85 napisał(a): "Bo nadwyzki finansowe jakie rodzil program konduktorski były obnizane celem odprowadzania do KZK mniejszej kwoty"- program konduktorski to byla kradzież na zywo.
O matko boska. Wprowadzenie konduktorów w samych tramwajach to by był ostateczny gwóźdź do trumny TŚ. Jeżeli konduktorzy mieliby jakikolwiek sens, to musieliby pracować na każdej lini, no może oprócz kilku gdzie działałoby wsiadanie pierwszymi drzwiami. Może i zarobiłoby to na siebie, ale nie przypuszcam, żeby wygenerowało jesczez jakąś nadwyżke. Lepiej uatrakcynić ofertę i wprowadzić większą ilość kontrolerów oraz poprawić sciągalność opłat.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Pn 19.02.2007, 19:04 |
|
mark40 |
|
Dołączył(a): So 2.09.2006, 23:14 Posty: 1722 Lokalizacja: Chorzów
|
adam86 napisał(a): Lepiej uatrakcynić ofertę i wprowadzić większą ilość kontrolerów oraz poprawić sciągalność opłat. Hmmm, zastanówmy się czy człowiek nauczony do jazdy na gapę teraz nie chcący zapłacić 2,40 zapłaci np 2,00? Raczej nie. Poprawić ściągalność opłat? No tak ale co zrobić gdy nie ma z czego sciągnąć? Osoba konduktora wyklucza te problemy prawie w 100%. Cytuj: O matko boska. Wprowadzenie konduktorów w samych tramwajach to by był ostateczny gwóźdź do trumny TŚ.
Przecież nikt ich nie chce wprowadzać już teraz. Mozna to zrobić przy okazji wprowadzenia e-karty i gdy TŚ będą już własnością gmin. "Gminy"
chyba wiedzą, że jeśli komunikacja miejska ma zachęcać do wybrania jej zamiast zamochodu to powinna być sprawna, bezpieczna, niedroga. Póki co nie spełnia żadnych z tych warunków.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Pn 19.02.2007, 19:31 |
|
adam86 |
|
Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00 Posty: 13991 Lokalizacja: Hajduki Wielkie
|
reksio napisał(a): Przecież nikt ich nie chce wprowadzać już teraz. Mozna to zrobić przy okazji wprowadzenia e-karty i gdy TŚ będą już własnością gmin. "Gminy" chyba wiedzą, że jeśli komunikacja miejska ma zachęcać do wybrania jej zamiast zamochodu to powinna być sprawna, bezpieczna, niedroga. Póki co nie spełnia żadnych z tych warunków.
I wiesz co to da? Bedzie tak jak w przypadku PKM Bytom, okaże się, że ci co chca pokazywać bilety to je pokażą, a ci co nie chcą pojadą autobusem.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Pn 19.02.2007, 21:24 |
|
mark40 |
|
Dołączył(a): So 2.09.2006, 23:14 Posty: 1722 Lokalizacja: Chorzów
|
adam86 napisał(a): I wiesz co to da? Bedzie tak jak w przypadku PKM Bytom, okaże się, że ci co chca pokazywać bilety to je pokażą, a ci co nie chcą pojadą autobusem.
W przypadku autobusów możnaby wprowadzić twoją propozycję a mianowicie oprócz uatrakcyjnienia oferty (również dla tramwajów, pociągów) "wprowadzić wiekszą ilość kontrolerów i poprawić ściągalność opłat".
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Pn 19.02.2007, 21:30 |
|
adam86 |
|
Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00 Posty: 13991 Lokalizacja: Hajduki Wielkie
|
reksio napisał(a): W przypadku autobusów możnaby wprowadzić twoją propozycję a mianowicie oprócz uatrakcyjnienia oferty (również dla tramwajów, pociągów) "wprowadzić wiekszą ilość kontrolerów i poprawić ściągalność opłat".
A w przypadku tramwajów juz nie mozna?
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Pn 19.02.2007, 22:37 |
|
mark40 |
|
Dołączył(a): So 2.09.2006, 23:14 Posty: 1722 Lokalizacja: Chorzów
|
adam86 napisał(a): A w przypadku tramwajów juz nie mozna?
Podobno w tramwajch jeździ dużo więcej gapowiczów (może wynika to z różnych dzielnic po których jeżdżą) więc konduktorzy byliby bardziej wskazani. Po drugie: wpływy z biletów mogłyby być wieksze niż z kar (opłat dodatkowych). Wszędzie konduktorów nie da sie wprowadzić chociażby z racji potrzeby ich ogromnej liczby. Dlatego postawiłbym na tramwaje.
Ostatnio edytowano Pn 19.02.2007, 22:40 przez mark40, łącznie edytowano 1 raz
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Pn 19.02.2007, 22:40 |
|
Daro85 |
|
Dołączył(a): Cz 4.11.2004, 21:27 Posty: 10946 Lokalizacja: Bytom
|
reksio napisał(a): adam86 napisał(a): Lepiej uatrakcynić ofertę i wprowadzić większą ilość kontrolerów oraz poprawić sciągalność opłat. Hmmm, zastanówmy się czy człowiek nauczony do jazdy na gapę teraz nie chcący zapłacić 2,40 zapłaci np 2,00? Raczej nie. Poprawić ściągalność opłat? No tak ale co zrobić gdy nie ma z czego sciągnąć? Osoba konduktora wyklucza te problemy prawie w 100%. W 95% jest z czego ściągnąć. Zauważ, że niestety bardzo duzą grupa gapowiczow jest grupa osób, z których bez problemu moznaby cos wyegzekwować. Wszyscy żule i menele to naprawde jest margines, raczej co kurs ktoś taki nie podrózuje. Poza tym co nauczy górnika, ktory zarabia ok. 2000 zł i ma w nosie wszelakie bilety, bo chce pokazać jaki jest ważny, kiedy zamiast oplaty 90 zł zostanie usunięty z wozu. Taka osoba bezwzględnie powinna placić i nie ma dwóch zdań. Poza tym koszty programów konduktorskich sa kolosalne- żaden z najsprawniejszych systemów KM w Polsce nie korzysta z takiego programu (Szczecin i Łódź korzystaŁY). W dodatku żaden system produkcyjny i uslugowy nigdy nie jest/ nie powinien byc kalkulowany na 100% wydajności. Pewna liczba gapowiczów musi byc akceptowalna i nigdy nie zostanie wyeliminowana. Cytuj: Przecież nikt ich nie chce wprowadzać już teraz. Mozna to zrobić przy okazji wprowadzenia e-karty i gdy TŚ będą już własnością gmin. "Gminy" chyba wiedzą, że jeśli komunikacja miejska ma zachęcać do wybrania jej zamiast zamochodu to powinna być sprawna, bezpieczna, niedroga. Póki co nie spełnia żadnych z tych warunków.
System taki tylko dla TŚSA jest bez sensu. Pasażer zawsze pójdzie tam gdzie jest możliwość jazdy taniej- czyli bez biletu. Poza tym ilu musialoby byc konduktorów? Ile by kosztowali? Czy nie tańsze byłoby zwiekszenie liczby kontrolerów?
Zacząć nalezy od polepszenia windykacji i zwiększenia liczby kontrolerow, bo jak narazie jest ich zdecydowanie zbyt mało. [/i]
_________________ "Dno naszego upadku narodowego nastąpiło wtedy, kiedyśmy popadli w umysłowy zastój, uwierzyli w osiągniętą doskonałość..."
|
|
Na górę strony |
|
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów
|
|