Aktywne wątki • Wątki bez odpowiedzi
Autor |
Wiadomość |
|
Tytuł: Napisane: Wt 8.04.2008, 17:34 |
|
Daro85 |
|
Dołączył(a): Cz 4.11.2004, 21:27 Posty: 10946 Lokalizacja: Bytom
|
adam86 napisał(a): W związku z czym nie nalezy proponowac kolejnych:-)
Moze jeśli w UMie zajmie się tym ktos kumaty...
_________________ "Dno naszego upadku narodowego nastąpiło wtedy, kiedyśmy popadli w umysłowy zastój, uwierzyli w osiągniętą doskonałość..."
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Wt 8.04.2008, 17:38 |
|
bobo |
|
Dołączył(a): Cz 27.03.2008, 12:27 Posty: 347 Lokalizacja: Ruda Śląska
|
adam86 napisał(a): Daro85 napisał(a): 2- ucywilizowac ruch pieszych- tak, aby wiedzieli, gdzie mogą się spodziewać pojazdu, może tez z jakąs sygnalizacją, żeby autobusy i tramwaje razem nie wjeżdżały na przystanki i nie wymuszały na sobie pierwszeństwa na środku placu... Ooo, tak, tak. Nie ma to jak kolejna sygnalizacja dla tramwaju w Katowicach. Podobno rynek ma byc przebudowany, więc wszelkie pomysły z jeżdżeniem po nim autobusami nie mają sensu.
Wracałam T11 wczoraj o 23:12 kurs z Dworca PKP i do Chebzia tramwaj stał na wszystkich możliwych światłach, mimo pustych skrzyżowań i praktycznie zerowego ruchu drogowego...
Problemem więc nie jest sygnalizacja ale jej skoordynowanie...
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Wt 8.04.2008, 18:24 |
|
adam86 |
|
Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00 Posty: 13984 Lokalizacja: Hajduki Wielkie
|
bobo napisał(a): Wracałam T11 wczoraj o 23:12 kurs z Dworca PKP i do Chebzia tramwaj stał na wszystkich możliwych światłach, mimo pustych skrzyżowań i praktycznie zerowego ruchu drogowego... Problemem więc nie jest sygnalizacja ale jej skoordynowanie...
Przeciez o tym mówimy cały czas.W katowicach nie potrafią normalnie światłef zaprogramować.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Wt 8.04.2008, 18:25 |
|
Dołączył(a): Nd 5.01.2003, 14:15 Posty: 7573
|
Ludw_K napisał(a): Albo poczekać, albo pogodzić się z chwilowym pogorszeniem jakości powietrza na Rynku, dzięki czemu jednak całkowita wielkość spalin w śródmieściu uległaby zmniejszeniu, przy tym również mniejsze byłoby zużycie paliwa, a więc koszty. Przy czym "chwilowe" oznacza w najlepszym razie "jakieś minimum dziesięć lat". Wydaje się, że z tym ograniczeniem emisji to niestety frazes. Trasa przejazdu jest porównywalna, na czas remontu nie zmieniano nawet pracy przewozowej. Ludw_K napisał(a): to na zdrowy rozum trudno pojąć, że nie da sie wymusić by obsługiwały one te trasy, gdzie są ku temu wymagania. Dopóki przewoźnicy będą otrzymywać jakąkolwiek zapłatę za źle wykonane kursy, to z całą pewnością nic się nie zmieni. Ludw_K napisał(a): Nie ma jak na razie autobusów które w ogóle nie wydzielałyby szkodliwych dla ludzi i środowiska spalin, Ależ są ;) http://phototrans.eu/14,142000,0.htmlDaro85 napisał(a): Poza tym dajmy sobie powiedzieć, ze Rynek w Katowicach jest w zasadzie tylko skrzyżowaniem wyłączonym z użytkowania Trudno się pod tym nie podpisać, jednak usankcjonowanie stanu obecnego na pewno nie pomoże w przywróceniu mu jako takiej funkcji rynku.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Wt 8.04.2008, 18:26 |
|
memphis |
Administrator |
|
Dołączył(a): Pt 27.12.2002, 15:38 Posty: 10682
|
bobo napisał(a): Problemem więc nie jest sygnalizacja ale jej skoordynowanie...
Czyli sygnalizacja. Jest często źle zaprojektowana, czasami w ogóle niepotrzebna, a prawie zawsze program nie uwzględnia jakiegokolwiek priorytetu dla tramwajów.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Wt 8.04.2008, 18:35 |
|
adam86 |
|
Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00 Posty: 13984 Lokalizacja: Hajduki Wielkie
|
butthead napisał(a):
Ten rodzaj napędu ma mniej więcej taki sam sens jak biopaliwa. Jedno i drugie nadaje się do kosza, bo żeby uzyskac z tego tyle energii ile z litra ON, to trzeba jej wiecej włożyć w produkcję.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Wt 8.04.2008, 19:01 |
|
Dołączył(a): Nd 5.01.2003, 14:15 Posty: 7573
|
adam86 napisał(a): bo żeby uzyskac z tego tyle energii ile z litra ON, to trzeba jej wiecej włożyć w produkcję. Dzisiaj zapewne tak, ale za parę lat pewnie technologia pójdzie do przodu. Poza tym dyskusja była o autobusie nie zanieczyszczającym centrum miasta, a nie o koszcie produkcji paliwa, które go napędza.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Wt 8.04.2008, 19:05 |
|
adam86 |
|
Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00 Posty: 13984 Lokalizacja: Hajduki Wielkie
|
butthead napisał(a): adam86 napisał(a): bo żeby uzyskac z tego tyle energii ile z litra ON, to trzeba jej wiecej włożyć w produkcję. Dzisiaj zapewne tak, ale za parę lat pewnie technologia pójdzie do przodu. Poza tym dyskusja była o autobusie nie zanieczyszczającym centrum miasta, a nie o koszcie produkcji paliwa, które go napędza.
To se lepiej jakieś Cito kupić, czy inny autobus na baterie. A co do technologii pozyskiwania wodoru, to raczej w przeciągu nastepnych 10 lat nie uda się nic wdrożyć.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Wt 8.04.2008, 23:34 |
|
Dołączył(a): Śr 3.09.2003, 23:38 Posty: 2165 Lokalizacja: Katowice
|
Daro85 napisał(a): pomysł jest wart uwagi, z tym, ze: 1- trzebaby ucywilizować ruch autobusów, tzn. narysować im pasy ruchu na Rynku poza którymi miałyby całkowity zakaz ruchu. 2- ucywilizowac ruch pieszych- tak, aby wiedzieli, gdzie mogą się spodziewać pojazdu, może tez z jakąs sygnalizacją, żeby autobusy i tramwaje razem nie wjeżdżały na przystanki i nie wymuszały na sobie pierwszeństwa na środku placu...
To jest oczywiste, przy czym ten drugi warunek powinien także być od dawien dawna spełniony na pl. W. Szewczyka, gdzie czasami strach chodzić, bo właściwie nie wiadomo w którym miejscu najbezpieczniej przemieszczać się pomiędzy stanowiskami i do tego trudno przewidzieć z której strony może nadjechać autobus. No ale to już raczej mało ważne jeśli ten plac wraz z dworcem ma wkrótce ulec przebudowie. Cytuj: Poza tym dajmy sobie powiedzieć, ze Rynek w Katowicach jest w zasadzie tylko skrzyżowaniem wyłączonym z użytkowania,
O tym już dawno obszernie pisałem, lecz wówczas nikt nawet w części nie podzielał mojej opinii. Może tu już nie będziemy powracać do szczegółowego omawiania wizji przyszłego centrum Katowic. butthead napisał(a): Wydaje się, że z tym ograniczeniem emisji to niestety frazes. Trasa przejazdu jest porównywalna, na czas remontu nie zmieniano nawet pracy przewozowej.
Długość trasy jest porównywalna, chociaż to musielibyśmy rozpatrywać w odniesieniu do konkretnych linii, które ewentualnie miałyby kursować przez Rynek, zawsze jednak jakieś choćby minimalne skrócenie nastąpiłoby. Nie długość trasy jest tu jednak decydująca, lecz to, ze autobusy pewną jej część pokonywałyby drogą przeznaczoną wyłącznie dla komunikacji zbiorowej tym samym omijając korki i to właśnie powodowałoby skrócenie czasu przejazdu, a przy tym zmniejszenie ilości spalin i oszczędność paliwa. Cytuj: adam86 napisał: bo żeby uzyskac z tego tyle energii ile z litra ON, to trzeba jej wiecej włożyć w produkcję.
Dzisiaj zapewne tak, ale za parę lat pewnie technologia pójdzie do przodu.
Długo można o tym dyskutować, najważniejsze jest jednak, to że w tym zakresie wszystko idzie dość szybko ku lepszemu i dlatego myśląc przyszłościowo o rozwiązaniach komunikacyjnych w centrum Katowic nie należy posiłkować się widokiem kopcącego ikarusa.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Wt 8.04.2008, 23:59 |
|
Dołączył(a): Nd 5.01.2003, 14:15 Posty: 7573
|
adam86 napisał(a): To se lepiej jakieś Cito kupić, czy inny autobus na baterie. Autobusy na baterie póki co najlepiej sprawdzają się w skali 1:43 ;) Wodorowiec zaś jest w stanie przynajmniej przejeździć jedną zmianę lub (jak to jest najczęściej w Berlinie) obskoczyć dwa zadania szczytowe w ciągu dnia.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Śr 9.04.2008, 8:42 |
|
Dołączył(a): Cz 17.08.2006, 19:13 Posty: 1120
|
Chyba nie wszyscy kierowcy autobusów, wrócili na swoje trasy. Rano widziałem co najmniej dwa ikarusy, z pkm Katowice jadące przez rynek.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Śr 9.04.2008, 15:50 |
|
adam86 |
|
Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00 Posty: 13984 Lokalizacja: Hajduki Wielkie
|
butthead napisał(a): Autobusy na baterie póki co najlepiej sprawdzają się w skali 1:43 ;) Wodorowiec zaś jest w stanie przynajmniej przejeździć jedną zmianę lub (jak to jest najczęściej w Berlinie) obskoczyć dwa zadania szczytowe w ciągu dnia.
No, tylko ile takie fanaberie kosztują.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Śr 9.04.2008, 15:51 |
|
adam86 |
|
Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00 Posty: 13984 Lokalizacja: Hajduki Wielkie
|
Ludw_K napisał(a): Długo można o tym dyskutować, najważniejsze jest jednak, to że w tym zakresie wszystko idzie dość szybko ku lepszemu i dlatego myśląc przyszłościowo o rozwiązaniach komunikacyjnych w centrum Katowic nie należy posiłkować się widokiem kopcącego ikarusa.
Nie martw się, przez 10 lat na pewno jeszcze będą jeździć.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Cz 10.04.2008, 16:40 |
|
Sadorg |
- Moderator - |
|
Dołączył(a): Nd 5.01.2003, 9:31 Posty: 2534 Lokalizacja: SK/WF
|
ech...
Dalej niektórzy przez Rynek jezdżą.
Dziś widziany pod Zenitem 673 #213.
Brak słów.
_________________ "kanclerski łeb z kantorka pierdzistołków"
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: So 12.04.2008, 14:44 |
|
Dołączył(a): So 30.06.2007, 19:59 Posty: 505 Lokalizacja: Gliwice/Katowice
|
Zapomnieliście o bioetanolu. Jest to paliwo na wskroś ekologiczne (rosnące rośliny pochłaniają więcej CO2 niż wytwarza się ze spalania etanolu), możliwe w eksploatacji (przegubowa Scania kosztuje tylko ok. 1,3 mln zł), odnawialne i wytwarzane w naszym kraju. Koszt litra oscyluje w granicach 2,50zł, z tym że zużycie jest większe o 30% od ON.
Rozwiązanie sprawdza się w Szwecji, Brazylii i wielu innych krajach.
Nie tylko autobus nie pozostawia żadnych spalin (tylko CO2 i H20 oraz charakterystyczny choć ledwiewyczuwalny zapach spirytusu).
Ponadto cena paliwa jest uniezależniona od czynników geopolitycznych.
_________________ Zostań AUTOREM encyklopedii komunikacyjnej www.wikibus.org !!
Poczytaj ciekawostki o komunikacji!
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: So 12.04.2008, 15:06 |
|
adam86 |
|
Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00 Posty: 13984 Lokalizacja: Hajduki Wielkie
|
wikibus.org andrzej napisał(a): Zapomnieliście o bioetanolu. Jest to paliwo na wskroś ekologiczne (rosnące rośliny pochłaniają więcej CO2 niż wytwarza się ze spalania etanolu), możliwe w eksploatacji (przegubowa Scania kosztuje tylko ok. 1,3 mln zł), odnawialne i wytwarzane w naszym kraju. Koszt litra oscyluje w granicach 2,50zł, z tym że zużycie jest większe o 30% od ON. Tylko dlatego, że na ON nakłada sie masę podatków. Cytuj: Ponadto cena paliwa jest uniezależniona od czynników geopolitycznych.
A tu przyjdzie susza i dupa zbita.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Nd 13.04.2008, 16:50 |
|
Daro85 |
|
Dołączył(a): Cz 4.11.2004, 21:27 Posty: 10946 Lokalizacja: Bytom
|
Ludw_K napisał(a): Długo można o tym dyskutować, najważniejsze jest jednak, to że w tym zakresie wszystko idzie dość szybko ku lepszemu i dlatego myśląc przyszłościowo o rozwiązaniach komunikacyjnych w centrum Katowic nie należy posiłkować się widokiem kopcącego ikarusa.
Nie, ale w końcu od czegoś na Rynku jest ten tramwaj. Moim zdaniem nie tędy droga by przez Rynek puszczać autobusy, ale raczej, by pod Rynkiem śmigał tramwaj co 1,5 minuty i dowoził tam gdzie da się przesiąść na autobusy pociągi itd. zaś na górze wreszcie powstałby plac na miarę Rynku 400- tysięcznego miasta.
Jako przykład podam Hannover z przystankiem węzłowym Kroepcke.
_________________ "Dno naszego upadku narodowego nastąpiło wtedy, kiedyśmy popadli w umysłowy zastój, uwierzyli w osiągniętą doskonałość..."
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Nd 13.04.2008, 16:56 |
|
Dołączył(a): Nd 5.01.2003, 14:15 Posty: 7573
|
Daro85 napisał(a): Jako przykład podam Hannover z przystankiem węzłowym Kroepcke. Bokiem Kröpcke jedzie autobus ;) Ale tak na poważnie to racja, Hannover to bardzo dobry przykład jak fajnie zagospodarować centrum zachowując dostępność do zbiorkomu.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Nd 13.04.2008, 17:00 |
|
Daro85 |
|
Dołączył(a): Cz 4.11.2004, 21:27 Posty: 10946 Lokalizacja: Bytom
|
butthead napisał(a): Bokiem Kröpcke jedzie autobus ;) Ale tak na poważnie to racja, Hannover to bardzo dobry przykład jak fajnie zagospodarować centrum zachowując dostępność do zbiorkomu.
E ale to jest bardzo bokiem- wszak aż pod Operą ;-). Poza tym sam plac jest wyłączony całkowicie z ruchu wszelkiej maści pojazdów i to się chwali.
_________________ "Dno naszego upadku narodowego nastąpiło wtedy, kiedyśmy popadli w umysłowy zastój, uwierzyli w osiągniętą doskonałość..."
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Nd 13.04.2008, 18:47 |
|
(37) michał |
|
Dołączył(a): Pt 21.11.2003, 23:01 Posty: 1902 Lokalizacja: Bielsko-B
|
Daro85 napisał(a): plac na miarę Rynku 400- tysięcznego miasta. .
Wow, chyab trochę przesadziłeś. Raptem kilkanaście tysięcy powyżej 300 000
_________________ Przewodnik beskidzki
|
|
Na górę strony |
|
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów
|
|