Aktywne wątki • Wątki bez odpowiedzi
Autor |
Wiadomość |
|
Tytuł: Przetargi Napisane: Pn 25.07.2005, 12:27 |
|
arcziv |
|
Dołączył(a): Wt 3.05.2005, 21:39 Posty: 723 Lokalizacja: Ruda Śląska
|
dlaczego KZK ogłasza przetargi na linie "pakietami" czy to jest sprawiedliwe? i jakie kryteria powoduja wrzucenie do jednego pakietu takich linii jak np 669 i 81 ktore nie maja nic wspolnego ze soba no pozatym ze obsluguje je PKM Gliwice. Moim zdnaiem to niesprawiedliwe bo jak jakas firma chciala by no wygrac przetarg na 669 to nie ma szans bo musiala by kilka innych linii tez wziasc w pakiecie. No i ktos do takiego przetargu wystartuje nawet wieksze PKM przeciez mialy by troszke trudu zeby zwiekszyc znaczao ilosc busow bo to nie jest sprawa 2-3 autobusow.Ja juz dzis wiem ze ten przetarg wygra PKM GLiwice co mnie oczywiscie cieszy no ale czy to do konca jest wolny rynek?
_________________ Jeżeli Delta kupuje niską podłogę to świat się już powoli kończy...
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Przetargi Napisane: Pn 25.07.2005, 12:36 |
|
YoMaHa |
|
Dołączył(a): Nd 5.01.2003, 9:08 Posty: 3897 Lokalizacja: Katowice
|
arcziv napisał(a): dlaczego KZK ogłasza przetargi na linie "pakietami" czy to jest sprawiedliwe? i jakie kryteria powoduja wrzucenie do jednego pakietu takich linii jak np 669 i 81 ktore nie maja nic wspolnego ze soba no pozatym ze obsluguje je PKM Gliwice. Moim zdnaiem to niesprawiedliwe bo jak jakas firma chciala by no wygrac przetarg na 669 to nie ma szans bo musiala by kilka innych linii tez wziasc w pakiecie. No i ktos do takiego przetargu wystartuje nawet wieksze PKM przeciez mialy by troszke trudu zeby zwiekszyc znaczao ilosc busow bo to nie jest sprawa 2-3 autobusow.Ja juz dzis wiem ze ten przetarg wygra PKM GLiwice co mnie oczywiscie cieszy no ale czy to do konca jest wolny rynek?
Do końca wolny rynek to funkcjonuje ZTCW tylko w jednym kraju na świecie obecnie. Namiastkę wolnego rynku masz w postaci wszawobusiarstwa. To od woli (dez)ów zależy taka czy inna pakietyzacja linii - bo równie dobrze można ogłaszać przetargi nawet na poszczególne zadania przewozowe (np. 820/1 jeździ Świerklaniec, 820/2 Bytom, reszta - Katowice itp.) Generalnie chodzi, a przynajmniej powinno chodzić o to, żeby mieć poważnych kontrahentów, a nie drobnicę. Ongiś w pewnym "czasopiśmie" padło retoryczne pytanie - "a kiedy w końcu odbędzie się przetarg na organizatora?". Bo - to już ode mnie - ten obecny taki trochę nie najlepszawy :?
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Pn 25.07.2005, 15:18 |
|
Dołączył(a): Nd 5.01.2003, 14:15 Posty: 7573
|
U nas panuje przekonanie, że "niedasię" zrobić przetargu na zadanie. Bo "niedasię" i już. :?
Natomiast co do przetargów pakietowych - w ostateczności ma to też jakieś swoje plusy, bo gdyby zrobiono przetarg na te wszystkie linie osobno i swoim zwyczajem zadano znane warunki, to mielibyśmy tabor jeszcze gorszy niż obecnie.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Pn 25.07.2005, 17:43 |
|
arcziv |
|
Dołączył(a): Wt 3.05.2005, 21:39 Posty: 723 Lokalizacja: Ruda Śląska
|
no ma to swoje plusy tez ale taki pakietowy przetarg wg mnie to martwy przetarg bo zawsze wygrywa go firma ktora wczesniej obslugiwala te linie. Nie pamietam zeby kiedys stalo sie inaczej
_________________ Jeżeli Delta kupuje niską podłogę to świat się już powoli kończy...
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Pn 25.07.2005, 17:51 |
|
Daro85 |
|
Dołączył(a): Cz 4.11.2004, 21:27 Posty: 10946 Lokalizacja: Bytom
|
arcziv napisał(a): no ma to swoje plusy tez ale taki pakietowy przetarg wg mnie to martwy przetarg bo zawsze wygrywa go firma ktora wczesniej obslugiwala te linie. Nie pamietam zeby kiedys stalo sie inaczej
A sławetny przetarg na 14,20,92,132,184 :)
_________________ "Dno naszego upadku narodowego nastąpiło wtedy, kiedyśmy popadli w umysłowy zastój, uwierzyli w osiągniętą doskonałość..."
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Pn 25.07.2005, 18:07 |
|
Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 21:45 Posty: 1455
|
butthead napisał(a): U nas panuje przekonanie, że "niedasię" zrobić przetargu na zadanie. Bo "niedasię" i już. :? Jak jeszcze się w PKM K-ce chciało niektórym bawić w takie różne ceregiele, to sobie ot tak, dla zmącenia śmiałkowego spokoju, wypowiedzieli 12/1, 12/4, 46/2. I faktycznie spokój tym zmącili nieźle, tym bardziej, że nie wypadało podskoczyć temu PKM-owi (po prostu: nie wypadało, bo można było sobie zaszkodzić). Stanęło "na pełnych": 12bis i 46 (może jeszcze coś, nie pamiętam).
No i, przynajmniej dla mnie, sławetna historia z zadaniami na linii 119. Ah, cóż to była za historia (nawet w Tworkach takich konspektów nie pisują :wink: ). Lecz to tylko wynik tego, że się do transportu wepchnęło na siłę mleczarzy, bo... też nie wypadało inaczej.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Pn 25.07.2005, 18:19 |
|
kkk |
|
Dołączył(a): Wt 7.06.2005, 8:37 Posty: 176
|
A jak wygladała ta historia z 119???
Szczerz mówiac wolałbym teraz na 46 autobusy z PKM K-ce...
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Pn 25.07.2005, 18:25 |
|
david82 |
|
Dołączył(a): Śr 8.01.2003, 14:43 Posty: 1256 Lokalizacja: Piekary Śląskie
|
Daro85 napisał(a): arcziv napisał(a): no ma to swoje plusy tez ale taki pakietowy przetarg wg mnie to martwy przetarg bo zawsze wygrywa go firma ktora wczesniej obslugiwala te linie. Nie pamietam zeby kiedys stalo sie inaczej A sławetny przetarg na 14,20,92,132,184 :)
Ten przetarg okazał się początkiem końca Meteora (obecnie - Meteor-ytu) :P
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Pn 25.07.2005, 19:06 |
|
Dołączył(a): Nd 5.01.2003, 14:15 Posty: 7573
|
Vanessa00 napisał(a): Jak jeszcze się w PKM K-ce chciało niektórym bawić w takie różne ceregiele, to sobie ot tak, dla zmącenia śmiałkowego spokoju, wypowiedzieli 12/1, 12/4, 46/2.
A dlaczego PKM nie chciał na tym jeździć?
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Wt 26.07.2005, 13:59 |
|
YoMaHa |
|
Dołączył(a): Nd 5.01.2003, 9:08 Posty: 3897 Lokalizacja: Katowice
|
arcziv napisał(a): no ma to swoje plusy tez ale taki pakietowy przetarg wg mnie to martwy przetarg bo zawsze wygrywa go firma ktora wczesniej obslugiwala te linie.
A czy to źle?
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Wt 26.07.2005, 14:02 |
|
YoMaHa |
|
Dołączył(a): Nd 5.01.2003, 9:08 Posty: 3897 Lokalizacja: Katowice
|
butthead napisał(a): U nas panuje przekonanie, że "niedasię" zrobić przetargu na zadanie. Bo "niedasię" i już. :?
Ja nawet kiedyś słyszałem jakieś tłumaczenie, dlaczego się nie da i co prawda go nie pamiętam, ale chyba było nawet dość sensowne.
Od siebie mogę dodać - mając na uwadze panujące niegdyś "ramowe warunki umów" pomiędzy (dez)ami a operatorami to rzeczywiście byłoby trochę niewygodne. Niosłoby jednak wiele korzyści (np. możliwość eliminacji D :lol: w sposób "białorękawiczkowy").
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Wt 26.07.2005, 15:01 |
|
Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 21:45 Posty: 1455
|
KKK napisał(a): A jak wygladała ta historia z 119??? Obcy i niedobry organizator wszedł w kompetencje organizatora jedynie słusznego. W wyniku czego przez cały jeden dzień na 119 jeździł PKM K-ce i Świerklaniec (czy tam inny zleceniobiorca MZKP - nie ma znaczenia). Pasażerom to w niczym nie przeszkadzało, bo i w sumie do czego możnaby mieć ale. Ale za to jednego takiego staruszka ambicja zjadła bez reszty ("Nie będzie obcy pluł nam w twarz"). I z tej (tak w największym skrócie) powszechnie niezrozumiałej ideologii zrodziło się 119bis, dla przykładu jakaś głowa poleciała (tzn. ofiara się znalazła), a potem wszyscy żyli długo i szczęśliwie mając w pamięci, jak to nieźle komu odwala.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Wt 26.07.2005, 15:13 |
|
Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 21:45 Posty: 1455
|
butthead napisał(a): Vanessa00 napisał(a): Jak jeszcze się w PKM K-ce chciało niektórym bawić w takie różne ceregiele, to sobie ot tak, dla zmącenia śmiałkowego spokoju, wypowiedzieli 12/1, 12/4, 46/2. A dlaczego PKM nie chciał na tym jeździć? PKM swoją drogą chciał minimalnie ograniczyć ilość wysyłanych autobusów (o 1-2?) , to fakt, ale punktem zaczepnym był koniec cierpliwości w proszeniu się, chociażby o fikcyjną, byleby na papierze, przerwę posiłkową na 96 (brakowało 1 min., co nie uszło skrupulatnej uwadze nadgorliwych związkowców, którzy smucili tym wszem i wobec). I zostało to mniej więcej tak pogodzone, że niecierpliwość ową okazano w ten właśnie zaczepny sposób z argumentacją, że przyczyną wypowiedzenia tych zadań jest brak przerw posiłkowych na nich właśnie (co było oczywistą nieprawdą - przynajmniej na 12 było zawsze po 30 min. pod Staszicem, ale kopia pisma poszła do ZZ).
Później wszedł w tą historyjkę jeszcze wątek z 37, bo gdzieś w tym czasie PKM wygrał na nie przetarg z wysoce niezadowalającą stawką i zostało to ogólnie popogadzane.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Cz 28.07.2005, 16:15 |
|
|
no i teraz na 37 jeździ Zagozda i jest całkiem dobrze :D:D:D tylko szkoda że puszcza trzydzwiowe Ik280 :(
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Cz 28.07.2005, 17:10 |
|
N |
- Moderator - |
|
Dołączył(a): Pt 3.01.2003, 16:43 Posty: 4265 Lokalizacja: Bytom
|
bombel napisał(a): no i teraz na 37 jeździ Zagozda i jest całkiem dobrze :D:D:D tylko szkoda że puszcza trzydzwiowe Ik280 :(
Pasażerowie napewno nie są tym zachwyceni, choć w gruncie rzeczy tylny "ogródek piwny" w takim Ikarusie jest całkiem przyjemny... :wink:
_________________ "Bo na końcowych przystankach kawa ma szary smak..."
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Cz 28.07.2005, 18:15 |
|
YoMaHa |
|
Dołączył(a): Nd 5.01.2003, 9:08 Posty: 3897 Lokalizacja: Katowice
|
bombel napisał(a): no i teraz na 37 jeździ Zagozda i jest całkiem dobrze :D:D:D tylko szkoda że puszcza trzydzwiowe Ik280 :(
O tak, jakość świadczonych usług uległa raptrownej poprawie :wink:
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Cz 28.07.2005, 19:42 |
|
arcziv |
|
Dołączył(a): Wt 3.05.2005, 21:39 Posty: 723 Lokalizacja: Ruda Śląska
|
hehe te 3 drzwiowe Ik280 sa calkiem calkiem. Jak jezdzily pare lat temu na 121 to nazywalismy je w R.Śl autobusami konferencyjnymi:) i nawet maja tapicerke pod kazdym oknem:)
_________________ Jeżeli Delta kupuje niską podłogę to świat się już powoli kończy...
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Cz 28.07.2005, 19:50 |
|
N |
- Moderator - |
|
Dołączył(a): Pt 3.01.2003, 16:43 Posty: 4265 Lokalizacja: Bytom
|
arcziv napisał(a): hehe te 3 drzwiowe Ik280 sa calkiem calkiem. Jak jezdzily pare lat temu na 121 to nazywalismy je w R.Śl autobusami konferencyjnymi:) i nawet maja tapicerke pod kazdym oknem:)
Nadają się na różne imprezy, z resztą starsi koledzy z KMTM mogą to potwierdzić, choćby po Sylwestrze 2003/2004.
_________________ "Bo na końcowych przystankach kawa ma szary smak..."
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Cz 28.07.2005, 20:00 |
|
arcziv |
|
Dołączył(a): Wt 3.05.2005, 21:39 Posty: 723 Lokalizacja: Ruda Śląska
|
N napisał(a): arcziv napisał(a): hehe te 3 drzwiowe Ik280 sa calkiem calkiem. Jak jezdzily pare lat temu na 121 to nazywalismy je w R.Śl autobusami konferencyjnymi:) i nawet maja tapicerke pod kazdym oknem:) Nadają się na różne imprezy, z resztą starsi koledzy z KMTM mogą to potwierdzić, choćby po Sylwestrze 2003/2004.
a co na sylwestra Henio Zagozda pozyczyl im ten busik? ja myslalem ze w tramwaju ten sylwester byl:)
_________________ Jeżeli Delta kupuje niską podłogę to świat się już powoli kończy...
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Cz 28.07.2005, 20:48 |
|
N |
- Moderator - |
|
Dołączył(a): Pt 3.01.2003, 16:43 Posty: 4265 Lokalizacja: Bytom
|
arcziv napisał(a): a co na sylwestra Henio Zagozda pozyczyl im ten busik? ja myslalem ze w tramwaju ten sylwester byl:)
Nie, to wcześniejsze i późniejszy były w tramwajach. :wink:
_________________ "Bo na końcowych przystankach kawa ma szary smak..."
|
|
Na górę strony |
|
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 5 gości |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów
|
|