Forum WPK
http://forum.wpk.katowice.pl/

Wywiady z przewodniczącym zarządu KZK GOP R. Urbańczykiem
http://forum.wpk.katowice.pl/viewtopic.php?f=42&t=2570
Strona 7 z 9

Autor:  Daro85 [ Nd 20.05.2012, 11:10 ]
Tytuł:  Re: Wywiad z nowym-starym przewodniczącym Urbańczykiem

P Śl napisał(a):
To jest tylko dowod na to, ze te wszystkie, konkursy, nagrody i wyroznienia mozna sobie w d... wlozyc.



Tak OT: Mnie zawsze bawi do łez taka gazeta "Europerspektywy" wydawana przez RIG. Generalnie cała treść tej gazety to najpierw zdjęcia z jakiejś tam gali "najzajebistszy przedsiębiorca w czymś tam" a potem masz wywiad z szefem RIG i z nagrodzonymi. Nie wiem jaki cel ma taka gazeta, oprócz podtrzymywania koła wzajemnej adoracji, ale wychodzi na dobrej jakości papierze. Dowiedzieć się z niej nic nie dowiesz, oprócz tego, że "rodzina jest zawsze dla mnie ważna", "już w przedszkolu przejawiałem talent do interesu", "moja mama zaszczepiła we mnie gen jakości", "dzięki właściwie podjętym decyzjom nasza firma rozwija się harmonijnie, a każdy pracownik wie, gdzie jego miejsce" :P.

Jeśli jesteś we wspomnianym kole to nagroda na pewno do ciebie trafi- nie bój nic.

Autor:  butthead [ Cz 25.10.2012, 21:20 ]
Tytuł:  Re: Wywiady z przewodniczącym zarządu KZK GOP R. Urbańczykie

Radio Katowice, Kawa na ławę, 24.10.2012 r.

Gościem porannego programu był Roman Urbańczyk, przewodniczący Zarządu KZK GOP.

http://tnij.org/radio-katowice-roman-urbanczyk

Autor:  P Śl [ Cz 25.10.2012, 22:07 ]
Tytuł:  Re: Wywiady z przewodniczącym zarządu KZK GOP R. Urbańczykie

Kilkanaście lat mu zajęło, żeby dojść do wniosku, że jak coś częściej jeździ to jest więcej pasażerów :P. Przy okazji dowiedzieliśmy się, że kolejne linie tramwajowe polecą do piachu.

Autor:  Ludw_K [ Cz 25.10.2012, 23:13 ]
Tytuł:  Re: Wywiady z przewodniczącym zarządu KZK GOP R. Urbańczykie

W tej rozmowie porównano ile autobusów można kupić za te same pieniądze co jeden tramwaj i użyto tego jako argumentu o niepłacalności utrzymywania niektórych linii tramwajowych. To mom zdaniem jeden z pośród wielu bzdurnych argumentów które wyszukuje się w celu uzasadniania sensu likwidacji linii tramwajowych. Aby móc porównywać opłacalność autobus/tramwaj to przecież porównanie tylko ceny pojazdu jest zupełnie niewystarczające, bo nie uwzględnia liczby pasażerów przewiezionych w całym okresie eksploatacji przez ten jeden tramwaj z liczbą pasazerów przewiezionych przez cenowo odpowiadającą mu ilość autobusów (a może nawet lepiej byłoby użyć wielkość pasażerokilometrów) oraz kosztów eksploatacji tych pojazdów.
Zdenerwowałem się także słysząć, że "w Gliwicach zlikwidowano tramwaje i nic się nie stało". Czy nie za wcześnie na takie stwierdzenie i czy jest ono w pełni prawdziwe ? Ja tu dodałbym ; w Olsztynie też kiedyś zlikwidowano tramwaje i nic się nie stało. Jeśli nic się nie stało, to dlaczego teraz linie tramwajowe są tam budowane ponownie ? Tu warto zastanowić się jakie koszty poniosło to miasto na KM w całym tym okresie łącznie z kosztami budowy od podstaw linii tramwajowych po raz wtóry, a jak wyglądałyby te koszty gdyby olsztyńskie tramwaje przez te wszystkie lata istniały nieprzerwanie podlegając systematycznej modernizacji. Szczerze mówiąc sam nie wiem co by wynikło z takich obliczeń.

Autor:  P Śl [ Pt 26.10.2012, 7:58 ]
Tytuł:  Re: Wywiady z przewodniczącym zarządu KZK GOP R. Urbańczykie

Nie wiem czy zauważyliście jakie faux pas popełnił mówiąc, że (?) kupili dużo nowych wozów. No to akurat wszyscy wiedzą :P.

Autor:  Daro85 [ Pt 26.10.2012, 8:01 ]
Tytuł:  Re: Wywiady z przewodniczącym zarządu KZK GOP R. Urbańczykie

Ludw_K napisał(a):
W tej rozmowie porównano ile autobusów można kupić za te same pieniądze co jeden tramwaj i użyto tego jako argumentu o niepłacalności utrzymywania niektórych linii tramwajowych.


No ale konserwatywnym za bardzo być też nie można- część linii jest bez sensu, przewozi jakieś tam drobne potoki, a budżety nie są z gumy. Inna sprawa, że sieć tramwajowa na Śląsku musi być dostosowywana do występujących potoków a nie działać na zasadzie zawiesimy X linii a uruchomimy 0, bo nie ma kasy, nie wiadomo jak itd.
Przykładów jest masa- w Katowicach jest co najmniej kilka miejsc, gdzie tramwaj byłby ulgą dla zatłoczonych ulic (choćby Piotrowice i Ochojec), ale są niestety miejsca, gdzie w szczycie to tak z miejsca siedzące są zajęte.

Cytuj:
Zdenerwowałem się także słysząć, że "w Gliwicach zlikwidowano tramwaje i nic się nie stało".


Hehehe, nic się nie stało, dobre ;]. Nawet dosłownie nic się nie stało, spadła liczba kursów w mieście, kolei miejskiej nie ma, więc nic się nie stało, było tylko dużo gadaniny.

Autor:  P Śl [ Pt 26.10.2012, 8:06 ]
Tytuł:  Re: Wywiady z przewodniczącym zarządu KZK GOP R. Urbańczykie

Daro85 napisał(a):
Inna sprawa, że sieć tramwajowa na Śląsku musi być dostosowywana do występujących potoków a nie działać na zasadzie zawiesimy X linii a uruchomimy 0, bo nie ma kasy, nie wiadomo jak itd.

W autobusowej to samo i to jest podstawowy problem tego systemu, te ich "optymalizacje".

Autor:  butthead [ Pt 26.10.2012, 8:17 ]
Tytuł:  Re: Wywiady z przewodniczącym zarządu KZK GOP R. Urbańczykie

Dość "odkrywczy" jest przykład Warszawskiej, na której tramwaj ostatnio jeździł tylko co 5 minut i wciąż byli na niego pasażerowie, więc... pocięto rozkład, o czym już nie wspomniano. Los "ogonów" takich jak Siemianowice, Kazimierz, Czeladź czy Ruda Śląska w całości (to taki zawinięty "ogon") też nie jest chyba niczym zaskakującym, tyle że pierwszy raz zostało to powiedziane wprost.

Autor:  stachu [ Pt 26.10.2012, 16:51 ]
Tytuł:  Re: Wywiady z przewodniczącym zarządu KZK GOP R. Urbańczykie

Pan Urbańczyk, po raz kolejny udowodnił, że to wszystko kupy nie trzyma - delikatnie formułując. A pro po kupy i trzymania się, to wszystko mi śmierdzi. W Gliwicach od 1.11 zmiany. Rozkład zmienia się na liniach 194, 288, 676, 677.

A co do wypowiedzi na temat tramwajów, to jeszcze kilka takich bzdurnych wypowiedzi i coś we mnie wybuchnie!

Następnym razem taki post zostanie skasowany. O zmianach rozkładów jazdy dyskusja toczy się w dedykowanym wątku. /admin

Autor:  Daro85 [ Pt 26.10.2012, 20:54 ]
Tytuł:  Re: Wywiady z przewodniczącym zarządu KZK GOP R. Urbańczykie

He, wszyscy tu o Urbańczyku, ale niesamowicie kompetentny był pan dziennikarz Zawartka. To jest niekwestionowana gwiazda radiowa- nikt tak jak on nie zarzyna rozmów, nikt tak jak on nie dba o brak warsztatu, nikt tak jak on nie prowadzi rozmów nie wiadomo o czym.

Mistrzostwem było stwierdzenie (tego akurat Urbańczyk nie powiedział), że jeden tramwaj kosztuje tyle co 7 autobusów, więc może trzeba zlikwidować więcej tramwajów i zastąpić je autobusami, w Gliwicach tak zrobiono i nic się nie stało. Logika p. Zawartki godna Nobla z matematyki, ale to nie pierwszy raz.

A co do samych wypowiedzi przewodniczącego- ja miałem wrażenie, że troszkę się miotał, ale i tak wyszło bardziej konsekwentnie niż się spodziewałem. Tą historię z tramwajami trochę p. Zawartka wymuszał i to od razu wychodząc ze swoim założeniem. Na tak postawione pytanie inaczej nie da się odpowiedzieć, co nie zmienia faktu, że zamiar likwidacyjny jest widoczny i brany pod uwagę. Ale akurat trudno p. Zawartkę podejrzewać o to, żeby sobie np. umowę TŚ z KZK poczytał...

Autor:  memphis [ Pt 26.10.2012, 22:40 ]
Tytuł:  Re: Wywiady z przewodniczącym zarządu KZK GOP R. Urbańczykie

Daro85 napisał(a):
Mistrzostwem było stwierdzenie (tego akurat Urbańczyk nie powiedział), że jeden tramwaj kosztuje tyle co 7 autobusów, więc może trzeba zlikwidować więcej tramwajów i zastąpić je autobusami, w Gliwicach tak zrobiono i nic się nie stało. Logika p. Zawartki godna Nobla z matematyki, ale to nie pierwszy raz.


Można przyjąć ewentualnie wersję, że próbował trochę podpuścić Urbańczyka do jakichś refleksji na ten temat, taka drobna prowokacja.

Autor:  Ludw_K [ Pt 26.10.2012, 23:32 ]
Tytuł:  Re: Wywiady z przewodniczącym zarządu KZK GOP R. Urbańczykie

Daro85 napisał(a):
część linii jest bez sensu, przewozi jakieś tam drobne potoki,

Zgadzam się, tylko że w wielu przypadkach linie te nabrałyby sensu po ich (często nawet niewielkim) przedłużeniu, w innych przypadkach z kolei potrzebne byłyby remonty torowisk w celu umożliwienia poruszania się tramwajów z prędkością przynajmniej 50km/h oraz zwiększenie częstotliwości. Nie chcę tu tego wielokrotnie dyskutowanego tematu rozwijać, więc dlatego nie podaję przykładów. W wywiadzie na ten temat nie było nic, ani słowa o potrzebie budowy nowych linii tramwajowych, na ogół właśnie jako przedłużenia istniejących czy też odtworzeniu zawieszonych nawet w odniesieniu do planów oczekujących na realizację od kilkunastu, kilkudziesięciu a nawet ok. stu (Ligota, Piotrowice) lat.

Autor:  Egon [ Pt 26.10.2012, 23:43 ]
Tytuł:  Re: Wywiady z przewodniczącym zarządu KZK GOP R. Urbańczykie

Ludw_K napisał(a):
Zgadzam się, tylko że w wielu przypadkach linie te nabrałyby sensu po ich (często nawet niewielkim) przedłużeniu, w innych przypadkach z kolei potrzebne byłyby remonty torowisk w celu umożliwienia poruszania się tramwajów z prędkością przynajmniej 50km/h oraz zwiększenie częstotliwości. Nie chcę tu tego wielokrotnie dyskutowanego tematu rozwijać, więc dlatego nie podaję przykładów. W wywiadzie na ten temat nie było nic, ani słowa o potrzebie budowy nowych linii tramwajowych, na ogół właśnie jako przedłużenia istniejących czy też odtworzeniu zawieszonych nawet w odniesieniu do planów oczekujących na realizację od kilkunastu, kilkudziesięciu a nawet ok. stu (Ligota, Piotrowice) lat.

Przede wszystkim to aż prosi się o zbudowanie linii do Giszowca po dawnej trasie Balkanu. Miejsce jest, przeszkód terenowych praktycznie żadnych. Dlaczego też nie poruszono tematu odbudowy linii do Miechowic? O 3-krotnie zmarnowanej szansie z Al. Roździeńskiego już nawet pisać mi się nie chce...

Autor:  motley [ So 27.10.2012, 10:32 ]
Tytuł:  Re: Wywiady z przewodniczącym zarządu KZK GOP R. Urbańczykie

Przede wszystkim to drugie tory i remonty - taka linia 9 mogłaby być szkieletem dla całej Rudy Śląskiej, ale solówka co 20 minut jadąca w dodatku jakieś 50% dłużej niż autobus to dużo za mało.

Autor:  berek26 [ Nd 28.10.2012, 15:28 ]
Tytuł:  Re: Wywiady z przewodniczącym zarządu KZK GOP R. Urbańczykie

motley napisał(a):
Przede wszystkim to drugie tory i remonty - taka linia 9 mogłaby być szkieletem dla całej Rudy Śląskiej, ale solówka co 20 minut jadąca w dodatku jakieś 50% dłużej niż autobus to dużo za mało.


Jestech za! Podobnie T3 mogłaby b yć szkieletem dla cołkiego Zobrza, w dwutorze Makoszowy - Helenka.

Autor:  Bodzio [ Nd 28.10.2012, 22:50 ]
Tytuł:  Re: Wywiady z przewodniczącym zarządu KZK GOP R. Urbańczykie

berek26 napisał(a):
Jestech za! Podobnie T3 mogłaby b yć szkieletem dla cołkiego Zobrza, w dwutorze Makoszowy - Helenka.
Jestem na "tak". Niestety. Pani Prezydent upodobało się wybudować ścieżkę rowerową Mikulczyce-Helenka w śladzie byłych torów tramwajowych. Oczywiście nie jest to nieodwracalne, jednak obrazuje stosunek niby-protramwajowych włodarzy Zabrza do rozwoju sieci. A sama ścieżka w ogóle nie pełni swojej roli. Nie dość, że rowerzyści nagminnie łamią przepisy i jadą chodnikiem lub jezdnią zamiast przeznaczoną dla nich ścieżką, nie dość, że piesi nagminnie łamią przepisy przechadzając się ową ścieżką, nie dość, że kierowcy nagminnie łamią przepisy parkując swoje wehikuły w sposób blokujący ową ścieżkę, to ścieżka swoim przebiegiem (szczególnie na wysokości heleńskiego targowiska) zmniejsza bezpieczeństwo ruchu, zamiast je podnosić. Sorry za OT.

Autor:  Ludw_K [ Nd 28.10.2012, 23:27 ]
Tytuł:  Re: Wywiady z przewodniczącym zarządu KZK GOP R. Urbańczykie

Egon napisał(a):
Przede wszystkim to aż prosi się o zbudowanie linii do Giszowca po dawnej trasie Balkanu.

Mnie też bardzo podobałaby się taka trasa, ale patrząc na to bardziej realnie, to czy rzeczywiście potrzebny jest tramwaj w takiej relacji. Nie będzie on przecież użyteczny dla szybkiego połączenia Nikiszowca, a tym bardziej Giszowca z centrum Katowic, a czy dla dojazdów tylko pomiędzy Szopienicami a Nikiszowcem i Giszowcem potrzebny jest tramwaj ?
berek26 napisał(a):
Podobnie T3 mogłaby być szkieletem dla cołkiego Zobrza, w dwutorze Makoszowy - Helenka.

Jak najbardziej, z tym, że w Makoszowach należałoby linię przedłużyć w kierunku południowym, może nawet do Przyszowic. Nie będę już proponować jeszcze dalej bo szybko znalazłby się jakiś dowcipniś który napisałby do Rybnika, a za nim następny do Ostrawy. Obecnie jednak pętla jest od właściwych Makoszów zbyt daleko by dochodzić do tramwaju pieszo, ale też zbyt blisko by był jakikolwiek sensu dojazdu autobusem. Przedłużenie tej linii wiązałoby się z koniecznością przeprawy przez autostradę i z tym byłby kłopot największy, chociaż jest planowana (tylko czy to aktualne) nowa droga ok. 200m na wschód. Jeśli taka powstanie to może dałoby się dla tramwaju (nawet odcinkiem jednotorowym) wykorzystać obecny wiadukt nad autostradą.

Autor:  memphis [ Nd 28.10.2012, 23:29 ]
Tytuł:  Re: Wywiady z przewodniczącym zarządu KZK GOP R. Urbańczykie

Ludw_K napisał(a):
Mnie też bardzo podobałaby się taka trasa, ale patrząc na to bardziej realnie, to czy rzeczywiście potrzebny jest tramwaj w takiej relacji. Nie będzie on przecież użyteczny dla szybkiego połączenia Nikiszowca, a tym bardziej Giszowca z centrum Katowic, a czy dla dojazdów tylko pomiędzy Szopienicami a Nikiszowcem i Giszowcem potrzebny jest tramwaj ?


Od Wilhelminy powinien być wówczas łącznik z Zawodziem wzdłuż Bagiennej.

Autor:  Egon [ Nd 28.10.2012, 23:59 ]
Tytuł:  Re: Wywiady z przewodniczącym zarządu KZK GOP R. Urbańczykie

memphis napisał(a):
Ludw_K napisał(a):
Mnie też bardzo podobałaby się taka trasa, ale patrząc na to bardziej realnie, to czy rzeczywiście potrzebny jest tramwaj w takiej relacji. Nie będzie on przecież użyteczny dla szybkiego połączenia Nikiszowca, a tym bardziej Giszowca z centrum Katowic, a czy dla dojazdów tylko pomiędzy Szopienicami a Nikiszowcem i Giszowcem potrzebny jest tramwaj ?


Od Wilhelminy powinien być wówczas łącznik z Zawodziem wzdłuż Bagiennej.

O to właśnie chodzi - nie napisałem, ale miałem to na myśli. Do zrobienia niezbyt trudne.

Autor:  Ludw_K [ Pn 29.10.2012, 0:52 ]
Tytuł:  Re: Wywiady z przewodniczącym zarządu KZK GOP R. Urbańczykie

memphis napisał(a):
Od Wilhelminy powinien być wówczas łącznik z Zawodziem wzdłuż Bagiennej.

O tym należało myśleć już wówczas, gdy budowano Bagienną. Nie przeczę, że takie rozwiązanie byłoby przydatne, ale na dzień dzisiejszy widzę inne priorytety jak chociażby doprowadzenie linii tramwajowej w rejon Muzeum Śl/MCK i to najlepiej zarówno od Warszawskiej jak i od Ronda no i wreszcie rozpoczęcie przedłużania linii z Brynowa. Niestety, jedyne inwestycje w komunikację tramwajową w całym GOP o których obecnie się mówi to remonty torowisk i to na zbyt małą skalę a przy tym często prowadzone w "ślimaczym" tempie oraz zakup nowego taboru.
Od jutra za to będziemy mieli nowy dworzec kolejowy, szkoda tylko, że dojechać do niego będzie można wyłącznie pociągiem ......

Strona 7 z 9 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/