Teraz jest So 24.02.2018, 18:56

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 162 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Następna strona
Autor Wiadomość
 Post Tytuł:
Napisane: Nd 2.01.2011, 20:47 
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt 27.12.2002, 15:38
Posty: 10557
Lokalizacja:
Josephsdorf-O/S
Kwarek napisał(a):
PKM Gliwice kupił sobie 10 niskopodłogowych Mercedesów. KZK GOP tego nie zauważył w rozkładach.
PKM Gliwice kupił sobie 20 niskopodłogowych Solarisów. KZK GOP tego nie zauważył w rozkładach.
I oni chcą likwidować Ikarusy? ;)


Ja mam wrażenie, że to "niezauważanie w rozkładach" jest za wiedzą i zgodą PKMu ;)

Cytuj:
No i jeszcze jedna rzecz - dobrze kojarzę, że następne przetargi na Gliwice, Katowice i pół Sosnowca zaczną obowiązywać od stycznia 2014? ;)


Mniej więcej.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Nd 2.01.2011, 21:04 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 4.11.2004, 21:27
Posty: 10946
Lokalizacja:
Bytom
Cytuj:
Ale będzie to możliwe, gdy dostaniemy wyższą stawkę za kilometr - mówi prezes Szary


O proszę jakież to proste ;). Można zawsze zrobić inaczej- jeśli PKM ma jeszcze 28 Ikarusów to można mu zabrać 28 zadań w R. Oczywiście nie od razu ale np. gdyby ta firma straciła w następnym np. 840/870 (13*C), 81 (4*C), 47 (4*C), 860 (4*C), 648 (4*C) to wreszcie byśmy się nie wozili zabytkami po Gliwicach. I Zabrze byłoby :))))) bo by spadł koszt wozokm. Jest tylko jedno ale ;). Kto by nas wtedy woził po Gliwicach? ;).
Podobna procedurę naprawczą moznaby przeprowadzić w Katowicach, czy w Sosnowcu. Pytanie tylko jest elementarne- na ile "wycofanie Ikarusów" to sprawa polityczna, a na ile realna poprawa jakości komunikacji. Bo jeśli tylko polityczna to to mozna zrobić w 1 dzień, zamieniając je np. na MANy rocznik 1992.

_________________
"Dno naszego upadku narodowego nastąpiło wtedy, kiedyśmy popadli w umysłowy zastój, uwierzyli w osiągniętą doskonałość..."


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Nd 2.01.2011, 21:12 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00
Posty: 13306
Lokalizacja:
Hajduki Wielkie
Daro85 napisał(a):
Bo jeśli tylko polityczna to to mozna zrobić w 1 dzień, zamieniając je np. na MANy rocznik 1992.

Manów 92 to już za wiele nie ma. A z resztą nawet gdyby, to i tak są one sto razy lepsze dla pasażera.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Nd 2.01.2011, 21:39 

Dołączył(a): Cz 5.07.2007, 21:07
Posty: 5585
Lokalizacja:
Piekary Śląskie
Tylko maja dwa felery w lecie uchylne albo brak (to wiadomo), a w zimie- szczegolnie 185 tu mam na mysli- wszyscy "tancza makarene" przy wejsciu i wyjsciu, i nie ma mocnych tancza wszyscy :P.

Druga sprawa, miec maniki, a nimi jezdzic to dwie rozne sprawy. Mimo, ze w takim Swierklancu w weekend one sa to notorycznie dwoch kolesi, kiedy tylko jada to ZAWSZE na 5/6 wyjezdza #0303.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Nd 2.01.2011, 21:47 
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt 27.12.2002, 15:38
Posty: 10557
Lokalizacja:
Josephsdorf-O/S
adam86 napisał(a):
A z resztą nawet gdyby, to i tak są one sto razy lepsze dla pasażera.


Od ikarusa rocznik 1997? Poza niską podłogą trudno znaleźć jakiekolwiek inne zalety.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Nd 2.01.2011, 21:56 
Administrator

Dołączył(a): Nd 5.01.2003, 14:15
Posty: 7573
memphis napisał(a):
Od ikarusa rocznik 1997? Poza niską podłogą trudno znaleźć jakiekolwiek inne zalety.
Dobra, ale tych .70E jest ze trzydzieści sztuk i w dodatku prawie wszystkie w Katowicach, dzięki czemu ich stan niewiele już dziś odstaje od klasycznych trzeszczących okienkami .26 ;)


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Nd 2.01.2011, 22:55 

Dołączył(a): Cz 5.07.2007, 21:07
Posty: 5585
Lokalizacja:
Piekary Śląskie
Szczegolnie, ze dostaja od nich okna, a to byl jednak plus, ze mialy okna nie otwierajace sie samoczynnie.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Nd 2.01.2011, 23:56 

Dołączył(a): Śr 2.02.2005, 15:06
Posty: 56
Lokalizacja:
Bytom
A propos noweg starego zarządu: gdy liwkidowano linie tramwajowe w Gliwicach, rozmawiałem z panem Kojem. Choć jak mówił jest za tramwajami to sam przyznał: nie szło o dobro komunikacji, ale o głosowanie po myśli kolegi, bo kiedyś on może mieć prośbę, wniosek i wtedy jemu by nie zagłosowali jakby chciał.
Dla mnie to jest po prostu patolgia władzy,że tak to ujmę. Paradoksalna sytuacja: pan Kopel. Był prezydentem Chorzowa, członkeim zarządu KZK oraz rady nadzorczej Tramwajów. Rodzi się pytanie- czyje zatem interesy tak naprawdę prezentował? Czy gdy zgłaszał wniosek o likwidację Tramwajów nie było sprzeczności? Przecież wówczas nie przestawał na ten moment być członkiem rady nadzorczej Tramwajów. A przecież wnioskiem tym nakłaniał do podjęcia decyzji na szkodę spółki, czyli do działania niezgodnego z art. 585, o ile pamiętam, Kodeksu spółek handlowych. Gdyby nie był członkiem rady nadzorczej, to co innego. Co o tym sądzicie?


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pn 3.01.2011, 0:02 
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt 27.12.2002, 15:38
Posty: 10557
Lokalizacja:
Josephsdorf-O/S
jAr napisał(a):
A propos noweg starego zarządu: gdy liwkidowano linie tramwajowe w Gliwicach, rozmawiałem z panem Kojem. Choć jak mówił jest za tramwajami to sam przyznał: nie szło o dobro komunikacji, ale o głosowanie po myśli kolegi, bo kiedyś on może mieć prośbę, wniosek i wtedy jemu by nie zagłosowali jakby chciał.
Dla mnie to jest po prostu patolgia władzy,że tak to ujmę.


Z jednej strony patologia, z drugiej polityka. Ja tylko nie rozumiem po co w ogóle było to głosowanie i ta uchwała, którą później zaskarżaliście. Przecież nie było to konieczne do zlikwidowania tramwajów w Gliwicach. Tylko Frankiewicz z Urbańczykiem chcieli zapewne mieć dupochron, że to nie ich decyzja. Natomiast moim zdaniem jakby reszta Zarządu KZK zagłosowała przeciw to wiele by to nie zmieniło, przecież nie płaciliby za kursowanie tramwajów po Gliwicach.

Cytuj:
Paradoksalna sytuacja: pan Kopel. Był prezydentem Chorzowa, członkeim zarządu KZK oraz rady nadzorczej Tramwajów.(...) Co o tym sądzicie?


Co do schizofrenii Kopla to racja. Ale żeby coś z tym zrobić należałoby udowodnić, że likwidacja 12-tki to było działanie na szkodę spółki. A biorąc pod uwagę jej funkcjonowanie to raczej nic się nie zmieniło, w zasadzie likwidacja wszystkich linii nawet by jej pomogła, bo sobie nie daje rady.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pn 3.01.2011, 0:42 

Dołączył(a): Wt 1.05.2007, 18:56
Posty: 2749
memphis napisał(a):
Kwarek napisał(a):
No i jeszcze jedna rzecz - dobrze kojarzę, że następne przetargi na Gliwice, Katowice i pół Sosnowca zaczną obowiązywać od stycznia 2014? ;)

Mniej więcej.

Co to zmienia jak 2014 to rok kolejnych wyborów :D

Cytuj:
"Aby wysłużone ikarusy zastąpić nowszymi autobusami, KZK GOP zamierza całkowicie zmienić politykę przetargową. Przewoźnicy, aby ubiegać się o zamówienie, będą musieli całkowicie pozbyć się starego taboru."
Ciekaw jestem jaka to będzie polityka przetargowa KZK GOP w szczególności w kontekście pakietu będzińskiego :D


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pn 3.01.2011, 9:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 4.11.2004, 21:27
Posty: 10946
Lokalizacja:
Bytom
memphis napisał(a):
Z jednej strony patologia, z drugiej polityka. Ja tylko nie rozumiem po co w ogóle było to głosowanie i ta uchwała, którą później zaskarżaliście. Przecież nie było to konieczne do zlikwidowania tramwajów w Gliwicach. Tylko Frankiewicz z Urbańczykiem chcieli zapewne mieć dupochron, że to nie ich decyzja. Natomiast moim zdaniem jakby reszta Zarządu KZK zagłosowała przeciw to wiele by to nie zmieniło, przecież nie płaciliby za kursowanie tramwajów po Gliwicach.


W ogóle ta cała koncepcja KZK GOPu jest chora. Nie może być tak, że w sprawach operacyjnych (bo taką jest kształtowanie oferty) decyzje podejmuje zarząd. To powinno być bardziej unijne. W UE też jest Rada Europejska, złozona z głów Państw i ona odpowiada w zasadzie tylko za strategie. Wiadomo przecież, że jakikolwiek prezydent miasta sam nie tworzy oferty KM, więc nie powinien o niej decydować w żaden sposób. Od tego powinno być wyspecjalizowane grono, w rodzaju Rady Unii, gdzie siedzieliby tylko reprezentanci gmin, znający się jednak bardziej na transporcie niż prezydenci i tam dopiero podejmowane byłyby kluczowe decyzje.

_________________
"Dno naszego upadku narodowego nastąpiło wtedy, kiedyśmy popadli w umysłowy zastój, uwierzyli w osiągniętą doskonałość..."


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pn 3.01.2011, 9:18 
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt 27.12.2002, 15:38
Posty: 10557
Lokalizacja:
Josephsdorf-O/S
Daro85 napisał(a):
Od tego powinno być wyspecjalizowane grono, w rodzaju Rady Unii, gdzie siedzieliby tylko reprezentanci gmin, znający się jednak bardziej na transporcie niż prezydenci i tam dopiero podejmowane byłyby kluczowe decyzje.


Masz rację, tylko niestety trudno znaleźć mechanizm (inny niż zdrowy rozsądek wybranych demokratycznie prezydentów), który by gwarantował, że takie grono zostanie skompletowane. Zauważ, że w Zarządzie KZK trzech członków (a więc przykładowo etatowy Dyrektor Biura i jego dwóch zastępców) mogą być spoza Zgromadzenia i mogą być to fachowcy znający się na rzeczy. A kto jest? Wszyscy wiemy. Dodatkowi przedstawiciele większych gmin do Zgromadzenia to też raczej lokalni politycy aniżeli branżowcy, a przecież zamiast Prezydenta w Zgromadzeniu też może zasiadać ktoś inny.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pn 3.01.2011, 9:39 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 4.11.2004, 21:27
Posty: 10946
Lokalizacja:
Bytom
memphis napisał(a):
Wszyscy wiemy. Dodatkowi przedstawiciele większych gmin do Zgromadzenia to też raczej lokalni politycy aniżeli branżowcy, a przecież zamiast Prezydenta w Zgromadzeniu też może zasiadać ktoś inny.


No to mozna to ograniczyć- wtedy fuchy w Wydziale Transportu, czy jakimś innym UM będą bardziej prestiżowe. W Traktacie UE to ujęto, to w statucie się nie da? ;). Zresztą w UE rózne stanowiska tez są obsadzane wg różnego klucza, nie tylko kompetencyjnego.

_________________
"Dno naszego upadku narodowego nastąpiło wtedy, kiedyśmy popadli w umysłowy zastój, uwierzyli w osiągniętą doskonałość..."


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pn 3.01.2011, 12:36 

Dołączył(a): Wt 9.06.2009, 13:16
Posty: 552
Lokalizacja:
Katowice
proponuje lekturę:
http://transinfo.pl/text.php?id=37179
i w bogatych aglomeracjach da się nawróić społeczeńswto do KM, chyba że to dzięki emigrantom-Polakom ;)


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pn 3.01.2011, 13:04 
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt 27.12.2002, 15:38
Posty: 10557
Lokalizacja:
Josephsdorf-O/S
Daro85 napisał(a):
No to mozna to ograniczyć- wtedy fuchy w Wydziale Transportu, czy jakimś innym UM będą bardziej prestiżowe. W Traktacie UE to ujęto, to w statucie się nie da? ;). Zresztą w UE rózne stanowiska tez są obsadzane wg różnego klucza, nie tylko kompetencyjnego.


Zapisać w statucie, że naczelnik Wydziału Transportu jest przedstawicielem w KZK? Trochę trudne, bo w różnych urzędach są różne struktury, a np. w Katowicach od czasu likwidacji Wydziału Komunikacji nie ma w ogóle takiej jednostki :P


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pn 3.01.2011, 13:16 

Dołączył(a): Pn 13.02.2006, 10:34
Posty: 1980
Lokalizacja:
50°23 N 18°57 E
memphis napisał(a):
Zapisać w statucie, że naczelnik Wydziału Transportu jest przedstawicielem w KZK? Trochę trudne, bo w różnych urzędach są różne struktury, a np. w Katowicach od czasu likwidacji Wydziału Komunikacji nie ma w ogóle takiej jednostki :P


Pomijając już fakt, że naczelnik jakiegokolwiek wydziału to osoba zależna od prezydenta, więc trudno wyobrazić sobie by miała inne zdanie niż te, które ma jej prycypał.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pn 3.01.2011, 13:26 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00
Posty: 13306
Lokalizacja:
Hajduki Wielkie
bo w ogóle nie bedzie lepiej, do póki u nas samorządowcy nie zrozumieją, że KZK jak i inne związki komunalne, instytucje oraz urzędy mają słuzyć mieszkańcom, a nie być przechowalnią dla kolegów.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pn 3.01.2011, 13:32 
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt 27.12.2002, 15:38
Posty: 10557
Lokalizacja:
Josephsdorf-O/S
viator napisał(a):
Pomijając już fakt, że naczelnik jakiegokolwiek wydziału to osoba zależna od prezydenta, więc trudno wyobrazić sobie by miała inne zdanie niż te, które ma jej prycypał.


Ale znając się na rzeczy może przekonywać swojego szefa do określonych rozwiązań :)


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pn 3.01.2011, 13:35 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 4.11.2004, 21:27
Posty: 10946
Lokalizacja:
Bytom
memphis napisał(a):
Zapisać w statucie, że naczelnik Wydziału Transportu jest przedstawicielem w KZK? Trochę trudne, bo w różnych urzędach są różne struktury, a np. w Katowicach od czasu likwidacji Wydziału Komunikacji nie ma w ogóle takiej jednostki :P


E tam- a musi to być fachowiec? Wystarczy, ze jest to dysponent środków budżetowych na "lokalny transport zbiorowy". Ja np. nie rozumiem, czemu za decyzje nawet bardzo operacyjne odpowiada ktoś, kto ma do zadecydowania np. o służbie zdrowia, gospodarce komunalnej, inwestycjach itd.
Budżet miasta wskazuje pewną kwotę do wydania na KM, wystarczy wskazać osobę, która będzie kontrolować jej wydawanie i zgłaszać
poprawki. I od niej powinno de facto zależec to co ma być robione "na wniosek gminy". I teraz na poziomie takiego gremium powinna być możliwość decydowania co robimy dalej.
A prezydent z racji wielu spraw jednak niech zajmie się tylko kontrolą budżetu- plus ewentualnym prognozowaniem wydatków w kolejnym roku. Pytanie teraz kto z miasta chciałby być takim reprezentantem, bo od tej osoby trochę będzie zależeć, a margines blędu nie jest duży. Głównym zadaniem takiego człowieczka będzie dbanie o interes miasta w strukturach KZK. Jeśli miasto chce na to stanowisko powołać jakiegoś pajaca- ich problem, tyle, że dają mu do ręki z 5 mln zł.

_________________
"Dno naszego upadku narodowego nastąpiło wtedy, kiedyśmy popadli w umysłowy zastój, uwierzyli w osiągniętą doskonałość..."


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pn 3.01.2011, 14:10 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00
Posty: 13306
Lokalizacja:
Hajduki Wielkie
Daro85 napisał(a):
Jeśli miasto chce na to stanowisko powołać jakiegoś pajaca- ich problem, tyle, że dają mu do ręki z 5 mln zł.

Tylko, że gminy albo same nie wiedzą za bardzo co z owymi pieniedzy zrobić, albo jedynie starają się, żeby tych milionów wydac jak najmniej. A z resztą KZK postępuje całkiem podobnie.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 162 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  

© WPK − Forum oparte na silniku phpBB z wykorzystaniem tłumaczenia phpBB3.PLPolityka prywatności