Teraz jest Pt 19.04.2024, 0:08

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 621 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 32  Następna strona
Autor Wiadomość
 Post Tytuł: Re: W prasie napisano...
Napisane: Nd 12.05.2013, 23:43 

Dołączył(a): Pn 5.09.2011, 23:07
Posty: 1081
Lokalizacja:
Sosnowiec
Tak czy siak moim zdaniem los T14 jest przesądzony.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: W prasie napisano...
Napisane: Pn 13.05.2013, 0:06 

Dołączył(a): Wt 8.01.2008, 10:53
Posty: 479
Lokalizacja:
Katowice
memphis napisał(a):
Jakiego organizatora zmieniły Lędziny?
Nadużyłem skrótu myślowego. Miałem na myśli zmianę organizatora na 952/252 i 953/253. A tak nawiasem mówiąc, oni nigdy nie należeli do KZK?


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: W prasie napisano...
Napisane: Pn 13.05.2013, 0:17 
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt 27.12.2002, 15:38
Posty: 10682
Ludw_K napisał(a):
Gdyby Mysłowice znalazły sie w obszarze jaworznickiego organizatora komunikacji, to wówczas mogłaby dotrzeć tam jaworznicka linia tramwajowa.


No z pewnością. Mysłowic nie stać na łatanie dziur w drogach, a myślisz, że zbudują linię tramwajową? A może Jaworzno im zafunduje?

Cytuj:
Istnieją dość konkretne plany budowy takowej sieci uwzgledniające nawet połaczenie z siecią KZK GOP.


Na czym polega ich konkretność?

Cytuj:
Tylko, że akurat w tym temacie opisane fakty są jak najbardziej prawdziwe. Poza artykułem ważne są również opinie czytelników. Może w końcu ktoś pokaże mi chociaż jednego dojeżdżającego w relacji Katowice - Ledziny, Dziećkowice itp zadowolonego z konieczności przesiadek na Zawodziu.


Jak Mysłowice wystąpią z KZK GOP to pogorszy im się jeszcze bardziej. A tak na boku, zadowolnych zapewne trochę jest, a może raczej obojętnych, bo część pasażerów mysłowickich autobusów "od zawsze" przesiadała się na tramwaj.

Żeby nie wałkować setny raz tego samego. Przykład Mysłowic to jest jeden z wielu, że po prostu komunikacja miejska w GOP jest mówiąc oględnie beznadziejna. I żadne wydłużenie jednego, czy drugiego autobusu do dworca w Katowicach tego nie zmieni. Jakby 149 nawet co 10 minut jeździło do samej piwnicy, to pasażerów to nie przyciągnie.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: W prasie napisano...
Napisane: Pn 13.05.2013, 0:19 
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt 27.12.2002, 15:38
Posty: 10682
citadis napisał(a):
memphis napisał(a):
Jakiego organizatora zmieniły Lędziny?
Nadużyłem skrótu myślowego. Miałem na myśli zmianę organizatora na 952/252 i 953/253.


To jest w zasadzie nieistotny duperel. I efekt takiej, a nie innej interpretacji przepisów (ten rzekomy zakaz zawierania porozumień przez związki międzygminne). Dla pasażerów kompletnie bez znaczenia za wyjątkiem taryfy. Ale pewnie jednym się pogorszyło (jak ktoś oprócz tych krzaków korzystał z 931, czy innego 166), a innym poprawiło (tym co jeżdżą do Tychów).

Cytuj:
A tak nawiasem mówiąc, oni nigdy nie należeli do KZK?


Nie, ale raz już chcieli wstąpić. Bezskutecznie, tak jak teraz.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: W prasie napisano...
Napisane: Pn 13.05.2013, 7:09 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 4.11.2004, 21:27
Posty: 10946
Lokalizacja:
Bytom
Arbeiterus napisał(a):
Tak czy siak moim zdaniem los T14 jest przesądzony.


Kasy nie mają, co mają robić ;).
Z KZK na 100% nie wyjdą- to tylko jest straszenie, bo stracą na tym tyle, że szkoda gadać.

_________________
"Dno naszego upadku narodowego nastąpiło wtedy, kiedyśmy popadli w umysłowy zastój, uwierzyli w osiągniętą doskonałość..."


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: W prasie napisano...
Napisane: Pn 13.05.2013, 7:39 

Dołączył(a): Pn 13.02.2006, 10:34
Posty: 2085
Lokalizacja:
50°23 N 18°57 E
Ludw_K napisał(a):
A mogę prosić dokładniej. Czy za żart uważasz całe wyżej wymienione opracowanie, czy też podane tam wyniki badań preferencji pasażerów ?


Ale co te badanie nowego pokazało? To że pasażerowie chcą jeździć czystymi autobusami/tramwajami, bez przesiadek i najlepiej żeby jeździły często?


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: W prasie napisano...
Napisane: Pn 13.05.2013, 11:03 

Dołączył(a): Pt 20.08.2010, 21:00
Posty: 394
Lokalizacja:
Imielin
Egon napisał(a):
Tak patrząc na mapę, Mysłowice mają piękną infrastrukturę kolejową. Brakuje tylko jednego - łącznika S31 (linia 138) z linią z Giszowca do Dziećkowic (nie pamiętam numeru).

W Dziećkowicach są tylko tory kolei piaskowej.

_________________
Pozdrawiam, Patryk


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: W prasie napisano...
Napisane: Pn 13.05.2013, 13:21 

Dołączył(a): Śr 3.09.2003, 23:38
Posty: 2165
Lokalizacja:
Katowice
memphis napisał(a):
Na czym polega ich konkretność?

Odpowiedź znajdziesz m.in. tu :
http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosci/12696/Jaworzno-kolejne-miasto-z-tramwajami.html
a znajduje się tam takie zdanie (słowo daję, że znalazłem to po napisaniu swojego posta, w którym opierałem się głównie o artykuł J. Halora w ŚK nr4 str9 ):
"Plany budowy sieci tramwajowej w Jaworznie są bardzo konkretne."
Temat ten poruszono również tu:
http://www.wpk.katowice.pl/2058.html
a także w wieu innych publikacjach.
Inna sprawa, ze od planów do realizacji to u nas droga często bardzo długa i kręta. W Olsztynie się udało, to może jednak bądźmy troszkę optymistami.
Cytuj:
Jak Mysłowice wystąpią z KZK GOP to pogorszy im się jeszcze bardziej.

Oczywiście, ale czasami w akcie desperacji stając przed betonową przeszkodą niektórzy działają w/g zasady "na złość mamusi złamię sobie nogę"
Cytuj:
Przykład Mysłowic to jest jeden z wielu, że po prostu komunikacja miejska w GOP jest mówiąc oględnie beznadziejna.

To wiemy wszyscy oprócz naszych "gospodarzy"
Cytuj:
Jakby 149 nawet co 10 minut jeździło do samej piwnicy, to pasażerów to nie przyciągnie.

149 to może nie, ale gdyby wszystkie mysłowickie linie dojeżdżały do centrum, to na pewno przesiadłaby się do nich część pasażerów korzystających z usług przewoźników prywatnych, może też z autobusów jaworznickich. Ci którzy po zmianach przesiedli się do własnych czterech kółek to już raczej nie, tu widać jak łatwo coś zepsuć a o ile trudniej naprawić.
viator napisał(a):
Ale co te badanie nowego pokazało? To że pasażerowie chcą jeździć czystymi autobusami/tramwajami, bez przesiadek i najlepiej żeby jeździły często?

Pokazało, ze hierarchia parametrów jakościowych pożądanych/oczekiwanych przez pasażerów w jakiejś skali punktowej przedstawia się następujaco
1 punktualność 8957
2 bezpieczeństwo 8957
3 bezpośredniość połączeń 8824
4 niezawodność 8415
5 dostępność przystanków 8404
6 częstotliwość kursowania 8322
7 czystość pojazdów 8269
8 czas podróży 8260
9 wygoda podróżowania 8091
10 zewnętrzne oznakowanie pojazdów 7840
11 informacja pasażerska 7404
12 cena biletów 7138
13 funkcjonalność i estetyka przystanków 6804
14 sprawność kasowników 6378
Proponuję zwrócić uwagę na punkty ; 3, 6, 8 - taka jest ich kolejność i żadne "zaklinanie rzeczywistości" tego nie zmieni. Mnie za to trochę zaskakuje, że cena biletu znalazła się na tak dalekim miejscu jak również to (czemu przeczyli niektórzy, gdy dyskutowaliśmy o 12-ce) ze "dla uczniów i studentów najważniejsza była punktualność i bezpośredniość połączeń,". Dziwne trochę, bo wydawałoby się, ze dla młodzieży przesiadki stanowią niewielką uciążliwość i że w tej grupie najważniejszy powinien być czas podróży i (co jest potwierdzone) punktualność.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: W prasie napisano...
Napisane: Pn 13.05.2013, 21:07 

Dołączył(a): Pn 13.02.2006, 10:34
Posty: 2085
Lokalizacja:
50°23 N 18°57 E
Ludw_K napisał(a):
Proponuję zwrócić uwagę na punkty ; 3, 6, 8 - taka jest ich kolejność i żadne "zaklinanie rzeczywistości" tego nie zmieni


Nie próbuję zaklinać rzeczywistości, a tylko próbuję zinterpretować to badanie. Zwróć uwagę nie tyle na kolejność, a na to, że wszystkie te postulaty są dość wysoko oceniane przez pasażerów. Postulat bezpośredniości (w skali 1 -10) otrzymał śr. 8,12 pkt, częstotliwość 7,66 pkt, a czas podróży 7,60 pkt. Różnice owszem są, ale nie można przywiązywać do tego zbytniej wagi. Bardziej istotne jest pytanie typu "jak duże zmniejszenie częstotliwości są w stanie zaakceptować pasażerowie, żeby utrzymać bezpośrednie połączenie". A na to, te ogólne badanie się nie odpowiada.

Cytuj:
Mnie za to trochę zaskakuje, że cena biletu znalazła się na tak dalekim miejscu


To, że na dalszym miejscu, nie znaczy, że nieważna (śr. 6,57 pkt w skali od 1 do 10). Choć faktem może być to, że niektórzy ten postulat zbytnio przeceniają.

Cytuj:
jak również to (czemu przeczyli niektórzy, gdy dyskutowaliśmy o 12-ce) ze "dla uczniów i studentów najważniejsza była punktualność i bezpośredniość połączeń,". Dziwne trochę, bo wydawałoby się, ze dla młodzieży przesiadki stanowią niewielką uciążliwość i że w tej grupie najważniejszy powinien być czas podróży i (co jest potwierdzone) punktualność.


Raz, najwyżej oceniane, ale w planie nie podano jak dokładnie kształtowała się liczba punktów w tej grupie.
Dwa, to że badanie jest reprezentatywne dla ogółu pasażerów, to nie znaczy, że jest reprezentatywne dla poszcególnych kategorii wiekowo-zawodowych.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: W prasie napisano...
Napisane: Pn 13.05.2013, 21:10 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00
Posty: 13990
Lokalizacja:
Hajduki Wielkie
Ludw_K napisał(a):
Proponuję zwrócić uwagę na punkty ; 3, 6, 8 - taka jest ich kolejność i żadne "zaklinanie rzeczywistości" tego nie zmieni.

To tak samo jak wszyscy chcą być piękni młodzi i bogaci. Zauważ, że te 3 postulaty się wzajemnie wykluczają. A w ogóle to są ogólniki, a nie żadne konkretne dane.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: W prasie napisano...
Napisane: Pn 13.05.2013, 23:08 

Dołączył(a): Śr 3.09.2003, 23:38
Posty: 2165
Lokalizacja:
Katowice
viator napisał(a):
Nie próbuję zaklinać rzeczywistości, a tylko próbuję zinterpretować to badanie. Zwróć uwagę nie tyle na kolejność, a na to, że wszystkie te postulaty są dość wysoko oceniane przez pasażerów. Postulat bezpośredniości (w skali 1 -10) otrzymał śr. 8,12 pkt, częstotliwość 7,66 pkt, a czas podróży 7,60 pkt. Różnice owszem są, ale nie można przywiązywać do tego zbytniej wagi.

Różnice punktowe w całości są tu niewielkie, to zrozumiałe, nie chodzi przecież o wybór dojazd bezpośredni co godzinę lub z przesiadka co 10min. Ten sam pasażer jest bowiem zainteresowany możliwością dojazdu bezpośredniego, ale także dużą częstotliwością, a przy tym równiez bezpieczeństwem, punktualnością, wygodą podróżowania itd. Problem polega na tym, ze w GOP niemal w każdym przypadku (za wyjątkiem 12-ki a i to minimalnie) likwidacja dojazdu bezpośredniego nie spowodowała zwiększenia częstotliwości ani tym bardziej nie skróciła czasu podróży, wręcz odwrotnie czas ten został zawsze wydłużony. Nie wiem co w tym badaniu określono jako "czas podróży" czy jest to czas drzwi-drzwi, czy czas od wejścia do pierwszego pojazdy do momentu wysiadania z ostatniego (przy jeździe z przesiadkami), czy też wyłącznie czas jazdy określonej trasy jednym pojazdem. Powinno być to pierwsze, a to ostatnie w ogóle nie miałoby sensu. Nie wiem także jak rozumieć "dostępność przystanków" - czy chodzi o odległość od celów podróży, czy o jakieś inne parametry np dostępność dla osób niepełnosprawnych bądź podróżujących z dziećmi, wiekszym bagażem itp, chociaż to raczej wchodzi w p.13.
Cytuj:
To, że na dalszym miejscu, nie znaczy, że nieważna (śr. 6,57 pkt w skali od 1 do 10). Choć faktem może być to, że niektórzy ten postulat zbytnio przeceniają.

Być może ci dla których cena biletów jest zaporowa tu się nie wypowiadali, bo albo z komunikacji zbiorowej nie korzystają, albo są gapowiczami. Z drugiej strony ci dla których koszty są praktycznie bez znaczenia w zdecydowanej większości poruszają się wyłącznie samochodami.
adam86 napisał(a):
Zauważ, że te 3 postulaty się wzajemnie wykluczają.

Czyżby - to znaczy, że np. od czasu skrócenia 66 i 931 do Zawodzia, autobusy tych linii kursują co 10, no może co 15min i z centrum Katowic do Lędzin czy Dziećkowic dojedziesz szybciej niż przed tą zmianą ??? Pomijam przy tym kwestię wygody podróżowania, dla pasażerów też mającą dość duże znaczenie.
Moje obserwacje wskazują, że jest dokładnie odwrotnie, a to oznacza, że te postulaty się uzupełniają a nie wzajemnie wykluczają.
Cytuj:
A w ogóle to są ogólniki, a nie żadne konkretne dane.

Zapewne podobnie oceniasz to co napisano w artyklu zamieszczonym w Fakcie jak i załączone tam komentarze czytelników. W myśl zasady "jeśli fakty nie odpowiadają mojemu zdaniu, to tym gorzej dla faktów".


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: W prasie napisano...
Napisane: Wt 14.05.2013, 10:24 

Dołączył(a): Pn 13.02.2006, 10:34
Posty: 2085
Lokalizacja:
50°23 N 18°57 E
Ludw_K napisał(a):
Różnice punktowe w całości są tu niewielkie, to zrozumiałe, nie chodzi przecież o wybór dojazd bezpośredni co godzinę lub z przesiadka co 10min. Ten sam pasażer jest bowiem zainteresowany możliwością dojazdu bezpośredniego, ale także dużą częstotliwością, a przy tym równiez bezpieczeństwem, punktualnością, wygodą podróżowania itd. Problem polega na tym, ze w GOP niemal w każdym przypadku (za wyjątkiem 12-ki a i to minimalnie) likwidacja dojazdu bezpośredniego nie spowodowała zwiększenia częstotliwości ani tym bardziej nie skróciła czasu podróży, wręcz odwrotnie czas ten został zawsze wydłużony.


Pewnie jednak coś w zamian by ucięto. Korelacja więc jest, choć akurat nie w tym kierunku o który nam chodzi.

Cytuj:
Nie wiem co w tym badaniu określono jako "czas podróży" czy jest to czas drzwi-drzwi, czy czas od wejścia do pierwszego pojazdy do momentu wysiadania z ostatniego (przy jeździe z przesiadkami), czy też wyłącznie czas jazdy określonej trasy jednym pojazdem. Powinno być to pierwsze, a to ostatnie w ogóle nie miałoby sensu. Nie wiem także jak rozumieć "dostępność przystanków" - czy chodzi o odległość od celów podróży, czy o jakieś inne parametry np dostępność dla osób niepełnosprawnych bądź podróżujących z dziećmi, wiekszym bagażem itp, chociaż to raczej wchodzi w p.13.


Istotne jest jak te ogólne hasła interpretowali ankietowani. A oni mogli te postulaty rozumieć różnie.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: W prasie napisano...
Napisane: Wt 14.05.2013, 13:33 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00
Posty: 13990
Lokalizacja:
Hajduki Wielkie
Ludw_K napisał(a):
Moje obserwacje wskazują, że jest dokładnie odwrotnie, a to oznacza, że te postulaty się uzupełniają a nie wzajemnie wykluczają.

jakie zaś obserwacje? Nie da się zbudować sieci komunikacyjnej, gdzie każdy ma bezpośrednie połączenia, z wysoką częstotliwością. Do tego nie trzeba żadnych obserwacji.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: W prasie napisano...
Napisane: Śr 15.05.2013, 0:27 

Dołączył(a): Śr 3.09.2003, 23:38
Posty: 2165
Lokalizacja:
Katowice
adam86 napisał(a):
Nie da się zbudować sieci komunikacyjnej, gdzie każdy ma bezpośrednie połączenia, z wysoką częstotliwością.

Po pierwsze, to nie każdemu, ale możliwie największej grupie pasażerów i nie zawsze bezpośrednio tylko z możliwie najmniejszą liczbą przesiadek. Po drugie - co rozumiemy pod pojęciem wysoka częstotliwość ? Czy musi to być 5min, a może 2 jak ma miejsce w niektórych miastach na niektórych liniach metra, czy też wystarczy 15, a może nawet 20min ?
"Nie da się " - to prawda, ale czy alternatywą dla tego "nie da się " musi być sieć w której 80% pasażerów bedzie jeździć z co najmniej jedną przesiadką, a 50% z dwiema lub więcej ? Czy nie dało się pozostawić wszystkich (ew. z wyjątkiem 18) linii mysłowickich w relacjach do centrum, czy nie dało się uczciwie powiadomić opinii publicznej o takich planach skróceń zamiast "wciskać ciemnotę" że to tylko na czas remontu ul. Warszawskiej licząc naiwnie, że pasażerowie do tego jakoś sie przyzwyczają. Przyzwyczają się, do tego że czas dojazdu do Katowic wydłuży im się o ok. 5 - 10min oraz, że z wygodnego autobusu będą musieli przesiedać się do zatłoczonego tramwaju (zapewniającego tylko dla 20% pasażerów miejsca siedzące), a w kierunku odwrotnym w przypadku jakiegokolwiek opóźnienia tramwaju będą musieli oczekiwać na Zawodziu prawie 30min lub godzinę (poza szczytem i w dni wolne) na następny autobus. Nie da się też zrezygnować z szykowania podobnego losu dojeżdżającym z Wojkowic, Piekar Śl, Mikołowa (częściowo już to sie stało) i kto wie skąd jeszcze ? Nie da się - to fakt, nie da się dlatego, ze w centrum Katowic zamiast dworca autobusowego dało się wybudować nikomu nie potrzebną tzw "Galerię Handlową" i buduje się następne. Oczywiście autobusy nie mogą fruwać, to też dla dobrej komunikacji sam dworzec by nie wystarczył, ale potrzebne byłyby drogi którymi autobusy mogłyby dojeżdżać lub też pasy ruchu na drogach istniejących a także obwodnice dzięki którym zmniejszyłby sie ruch na drogach wewnetrznych.
Gdyby to wszystko dało się, to wówczas nie 80%, jak to w przyszłości może mieć miejsce, ani ponad 60% jak to ma miejsce obecnie lecz tylko 40% lub nawet mniej dojazdów odbywałoby się z przesiadkami, a czestotliwości wcale nie musiałyby być mniejsze niż obecnie, a na niektórych liniach gdzie byłoby odpowiednie zapotrzebowanie mogłyby być większe i to właśnie oznaczałoby spełnienie (rzecz jasna też nie całkowite, bo to byłoby nierealne) oczekiwań pasażerów określonych we wcześniej wspominanym opracowaniu. Nie tylko te oczekiwania, ale także inne należałoby w możliwie największym stopniu realizować i dopiero wówczas głosić hasła typu "zamień wóz na bus".
Ponieważ tego wszystkiego "nie da się" to przynajmniej da się nie oburzać na takie artykuły jak wcześniej wspomniany i wmawiać ludziom, że to mało wiarygodny szmatławiec, a tak naprawdę to przecież dobrze jest. Da się też (jeśli się chce) zrozumieć, ze wyrazem buntu wobec istniejacej sytuacji może być nawet tak desperacki pomysł jak wystąpienie Mysłowic z KZK GOP.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: W prasie napisano...
Napisane: Śr 15.05.2013, 6:18 

Dołączył(a): Cz 5.07.2007, 21:07
Posty: 5585
Lokalizacja:
Piekary Śląskie
Jak na nasze warunki to tak autobus raz na 10 minut to jest wysoka częstotliwość.

_________________
"Gdy debil nie wie, że jest debilem to ma przewalone.." G. Tabor :D


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: W prasie napisano...
Napisane: Śr 15.05.2013, 7:49 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00
Posty: 13990
Lokalizacja:
Hajduki Wielkie
Ludw_K napisał(a):
Po drugie - co rozumiemy pod pojęciem wysoka częstotliwość ? Czy musi to być 5min, a może 2 jak ma miejsce w niektórych miastach na niektórych liniach metra, czy też wystarczy 15, a może nawet 20min ?

To przecież zależy od konkretnej relacji. Ale to co piszesz to jest jakaś abstrakcja, skoro u nas podstawową częstotliwością jest 30/60.
Cytuj:
Czy nie dało się pozostawić wszystkich (ew. z wyjątkiem 18) linii mysłowickich w relacjach do centrum,

Nie, nie dało się, bo już teraz nie ma w tym centrum gdzie stać. Zobacz sobie co się teraz dzieje na Mickiewicza.
Cytuj:
Przyzwyczają się, do tego że czas dojazdu do Katowic wydłuży im się o ok. 5 - 10min

Przecież to jest bzdura. Gdyby nie ciagłe majstrowanie przy rozkładach tych tramwajów, to by nie było zbyt wielkiego problemu z tymi przesiadkami.
Cytuj:
oraz, że z wygodnego autobusu będą musieli przesiedać się do zatłoczonego tramwaju (zapewniającego tylko dla 20% pasażerów miejsca siedzące),

Tak, z wygodnego zajechanego ikarusa, w którym miejsc siedzących jest tyleż samo procent.
Cytuj:
a w kierunku odwrotnym w przypadku jakiegokolwiek opóźnienia tramwaju będą musieli oczekiwać na Zawodziu prawie 30min lub godzinę (poza szczytem i w dni wolne) na następny autobus.

Zaraz, zaraz. Przecież Ty chcesz, żeby było każdemu pod dom, więc chyba nic dzinwego, że do tych Mysłowic jeździ kilka linii.
Cytuj:
Nie da się też zrezygnować z szykowania podobnego losu dojeżdżającym z Wojkowic, Piekar Śl, Mikołowa (częściowo już to sie stało) i kto wie skąd jeszcze ?

A co, 5, 168 i 860 nie jeździ już do Katowic czy jak?
Cytuj:
Nie da się - to fakt, nie da się dlatego, ze w centrum Katowic zamiast dworca autobusowego dało się wybudować nikomu nie potrzebną tzw "Galerię Handlową" i buduje się następne.

Akurat na tym dworcu da się zmieścić jeszcze kilka innych linii. Tylko, zauważ, że nawet za czasów starego dworca nie wszytsko jeździło na dworzec.
Cytuj:
Oczywiście autobusy nie mogą fruwać, to też dla dobrej komunikacji sam dworzec by nie wystarczył, ale potrzebne byłyby drogi którymi autobusy mogłyby dojeżdżać lub też pasy ruchu na drogach istniejących a także obwodnice dzięki którym zmniejszyłby sie ruch na drogach wewnetrznych.

Jakie zaś obwodnice? W Katowicach jeszcze za mało dróg jest czy co?
Cytuj:
Gdyby to wszystko dało się, to wówczas nie 80%, jak to w przyszłości może mieć miejsce, ani ponad 60% jak to ma miejsce obecnie lecz tylko 40% lub nawet mniej dojazdów odbywałoby się z przesiadkami,

Skończ wypisywać jakieś procenty, które Ci ślina na język przynosi.
Cytuj:
a czestotliwości wcale nie musiałyby być mniejsze niż obecnie, a na niektórych liniach gdzie byłoby odpowiednie zapotrzebowanie mogłyby być większe i to właśnie oznaczałoby spełnienie (rzecz jasna też nie całkowite, bo to byłoby nierealne) oczekiwań pasażerów określonych we wcześniej wspominanym opracowaniu.

Tak, a pieniądze spadają z nieba. Możesz nam powiedzieć kto ma za to zapłacić skoro wszystko ma jeździć częściej, i oczywiscie wszystko pakować do centrum z każdej wiochy. I jeszcze każdy ma mieć miejsce siedzące.
Cytuj:
Da się też (jeśli się chce) zrozumieć, ze wyrazem buntu wobec istniejacej sytuacji może być nawet tak desperacki pomysł jak wystąpienie Mysłowic z KZK GOP.

Urzednicy to mają kompletnie gdzieś ten cały bunt, ich kasa obchodzi.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: W prasie napisano...
Napisane: Śr 15.05.2013, 14:30 

Dołączył(a): Śr 3.09.2003, 23:38
Posty: 2165
Lokalizacja:
Katowice
adam86 napisał(a):
To przecież zależy od konkretnej relacji. Ale to co piszesz to jest jakaś abstrakcja, skoro u nas podstawową częstotliwością jest 30/60.

To się zgdza i dlatego, mówiąc o większej częstotliwości raczej nikt nie ma na myśli 2 czy 5min ale często chodzi o 20min, a 15 to już byłby luksus, chociaż oczywiście zależy to też od relacji. Tylko, ze przy takich czestotliwościach przejazd z przesiadkami trwa znacznie dłużej niż bezposredni (należy przy tym pamiętać o nie rzadkich przypadkach zakłóceń w ruchu) i m.in. z tego powodu pasażerowie oczekują możliwie dużej ilości dojazdów bezposrednich.
Cytuj:
Nie, nie dało się, bo już teraz nie ma w tym centrum gdzie stać.

A czy aby o tym nie pisałem ? Ale dało się iść w innym kierunku przy przebudowie centrum tak aby tego problemu nie było.
Cytuj:
Przecież to jest bzdura. Gdyby nie ciagłe majstrowanie przy rozkładach tych tramwajów, to by nie było zbyt wielkiego problemu z tymi przesiadkami.

Jaka bzdura - nawet przy częstotliwości tramwajów z Zawodzia do dworca co 5min. czas przejazdu z przesiadką będzie o ok. 5 -10min dłuższy, tym bardziej jeśli doliczyć czas dojścia z 3-go Maja, Warszawskiej czy pl. Wolności do innych przystanków jeśli ktoś jedzie dalej w kierunku Ligoty, os. Witosa, os. Tysiąclecia i innych.
Cytuj:
Zaraz, zaraz. Przecież Ty chcesz, żeby było każdemu pod dom, więc chyba nic dzinwego, że do tych Mysłowic jeździ kilka linii.

Nie miałem na myśli dojeżdżających do Mysłowic (tu w ogóle do tego powinien słuzyć pociąg, ale to inna bajaka), ale dojeżdżających do Dziećkowice, Lędzin, Imielina (na razie autobus jest z centrum, chciaż znacznie oddalony od innych przytsanków) i wielu innych konkretnych miejsc do których autobusy jezdżą co 30/60min i tyle czasu traci pasażer który na Zawodziu obejrzy tył odjeżdżającego autobusu, lub ok 20min jeśli chce tego uniknąc i dotrzeć tam z odpowiednią rezerwą czasu.
Cytuj:
Tak, z wygodnego zajechanego ikarusa, w którym miejsc siedzących jest tyleż samo procent.

Takie sytuacje mają miejsce w znacznie mniejszej liczbie przypadków. Poza tym, żaden inny pojazd poza stopiatką nie ma miejsc siedzących w liczbie 20% całości. W całym obszarze KZK GOP jakość i stan techniczny taboru autobusowego znacznie przewyższa tramwajowy - niestety.
Cytuj:
A co, 5, 168 i 860 nie jeździ już do Katowic czy jak?

Także 43 i 133 - jeszcze jeździ, ale też w miejsca z których przesiadający się do innych linii muszą odbyć dłuższy lub krótszy spacer. A o planach 'usprawnienia" na wzór mysłowickiego dużo się pisze.
Cytuj:
Jakie zaś obwodnice? W Katowicach jeszcze za mało dróg jest czy co?

A rzeczywiście - pod dostakiem i o wystarczającej przepustowości, w dodatku organizacja ruchu wzorcowa. A to że się nie da zapewnić sprawnego ruchu autobusów jak i samochodów a nawet pieszych to już tylko efekt głupoty społeczeństwa które nie wiedzieć czemu chce jeździć zewsząd-dowsząd i to względnie szybko oraz w komfortowych warunkach. Widać, niektórym wydaje sie, ze żyją w cywilizowanym świecie w drugiej dekadzie XXIw.
Cytuj:
Skończ wypisywać jakieś procenty, które Ci ślina na język przynosi.

Wyniki badań i wyciagane z nich wnioski, a nie ślina.
Cytuj:
Urzednicy to mają kompletnie gdzieś ten cały bunt, ich kasa obchodzi.

I to jest właściwe podsumowanie tematu.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: W prasie napisano...
Napisane: Śr 15.05.2013, 19:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00
Posty: 13990
Lokalizacja:
Hajduki Wielkie
Ludw_K napisał(a):
Tylko, ze przy takich czestotliwościach przejazd z przesiadkami trwa znacznie dłużej niż bezposredni (należy przy tym pamiętać o nie rzadkich przypadkach zakłóceń w ruchu) i m.in. z tego powodu pasażerowie oczekują możliwie dużej ilości dojazdów bezposrednich.

Ale duża ilość linii bezpośrednich powoduje właśnie taką kupe jak jest teraz.
Cytuj:
A czy aby o tym nie pisałem ? Ale dało się iść w innym kierunku przy przebudowie centrum tak aby tego problemu nie było.

Ten problem był tak na prawdę od zawsze. W Katowicach było za dużo przystanków porozwalanaych po całym śródmieściu. A z centrów miast ruch samochodowy sie wyprowadza, kopcące autobusy mozliwe też.
Cytuj:
Jaka bzdura - nawet przy częstotliwości tramwajów z Zawodzia do dworca co 5min. czas przejazdu z przesiadką będzie o ok. 5 -10min dłuższy, tym bardziej jeśli doliczyć czas dojścia z 3-go Maja, Warszawskiej czy pl. Wolności do innych przystanków jeśli ktoś jedzie dalej w kierunku Ligoty, os. Witosa, os. Tysiąclecia i innych.

No nie no, ręce opadają. Obejrzyj sobie rozkład. Tramwaj do dworca z Zawodzia jedzie minut 12, autobus nie dojedzie do piwnicy szybciej niż w 16-18.
Cytuj:
Zaraz, zaraz. Przecież Ty chcesz, żeby było każdemu pod dom, więc chyba nic dzinwego, że do tych Mysłowic jeździ kilka linii.
Cytuj:
Takie sytuacje mają miejsce w znacznie mniejszej liczbie przypadków. Poza tym, żaden inny pojazd poza stopiatką nie ma miejsc siedzących w liczbie 20% całości.

A ikarus to ile ma? Mniej nawet;p
Cytuj:
Także 43 i 133 - jeszcze jeździ, ale też w miejsca z których przesiadający się do innych linii muszą odbyć dłuższy lub krótszy spacer.

A z Kopernika to może było bliżej?
Cytuj:
Jakie zaś obwodnice? W Katowicach jeszcze za mało dróg jest czy co?

A rzeczywiście - pod dostakiem i o wystarczającej przepustowości,

Oczywiście, że pod dostatkiem.
Cytuj:
w dodatku organizacja ruchu wzorcowa. A to że się nie da zapewnić sprawnego ruchu autobusów jak i samochodów a nawet pieszych to już tylko efekt głupoty społeczeństwa które nie wiedzieć czemu chce jeździć zewsząd-dowsząd i to względnie szybko oraz w komfortowych warunkach. Widać, niektórym wydaje sie, ze żyją w cywilizowanym świecie w drugiej dekadzie XXIw.

Jakiego zaś sprawnego ruchu się nie da zapewnić. Przejedz się do innych miast to się dowiesz co to są korki.
Cytuj:
Wyniki badań i wyciagane z nich wnioski, a nie ślina.

No wynikach badań od Macierewicza chyba;p


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: W prasie napisano...
Napisane: Cz 16.05.2013, 21:38 

Dołączył(a): Śr 3.09.2003, 23:38
Posty: 2165
Lokalizacja:
Katowice
adam86 napisał(a):
Ten problem był tak na prawdę od zawsze.

Był i nigdy do końca nie da się go rozwiazać. Ważne jaka jest jego skala, jaka część pasażerów odczuwa dolegliwości których zlikwidować nie można (ale można je zmniejszać).
Cytuj:
A z centrów miast ruch samochodowy sie wyprowadza, kopcące autobusy mozliwe też.

Jestem za, ale nie takimi metodami. Autobusy powinny być coraz mniej kopcące, tam gdzie występują odpowiednio duże potoki powinny być zastepowane tramwajami, jednak nie poprzez dzielenie linii na części (autobus+tramwaj) lecz poprzez budowę linii tramwajowych w całości zastępujacych autobusowe np z centrum Katowic do Piotrowic, Ligoty i niektórych nowych osiedli. Komunikacja międzymiastowa powinna zaś być w dużo większym stopinu oparta na kolei.
Cytuj:
No nie no, ręce opadają. Obejrzyj sobie rozkład. Tramwaj do dworca z Zawodzia jedzie minut 12, autobus nie dojedzie do piwnicy szybciej niż w 16-18.

Rozkłady obejrzałem. Autobusy starą trasą od Zawodzia do dworca jeździły 14min, w tym 4min od Mickiewicza. Tak więc pasażer który w rejonie Mickiewicza/Stawowa przesiadał się do innych autobusów odbywał podróż na odc. od Zawodzia w ciągu 10min, obecnie potrzebuje 12 + czas na przesiadkę + czas na dojście z ul. 3-go Maja. Nie przeczę, ze jadąc do dworca na tej przesiadce wiele się nie traci, a czasem nawet zyskuje (gdy ze wzgledu na korki dojazd autobusem trwa jeszcze dłużej). Jak już nie raz pisałem największe straty (czasu i nerwów) ponoszą jadący w kireunku przeciwnym, zwłaszcza ci przesiadający się do autobusów kursujących co 30/60min.
Cytuj:
A ikarus to ile ma? Mniej nawet;p

Przepraszam i przyznaję, że nie byłem dobrze przygotowany do tematu. Ale Ty też przesadziłeś, sprawdziłem i wyszło mi, ze ikarusy w zależności od wersji mają miejsc siedzących 20 - 22%, co troszkę mnie zaskoczyło. Jednakże nie rozmawiajmy o taborze zabytkowym, w nowych autobusach wygląda to trochę inaczej a założenia przyjęte we wcześniej wspomnianym planie przewidują wymaganie wobec przewoźników, autobusów posiadających co najmniej 35% miejsc siedzacych. Jeśłi chodzi o tramwaje to stopiątki po różnych remontach będą jeszcze długo dość powszechnie panoszyć się na naszych torach.
Cytuj:
Przejedz się do innych miast to się dowiesz co to są korki.

Zależy gdzie, są miasta gdzie jest znacznie gorzej, ale to dla mnie żaden dowód na to że w Katowicach jest dobrze i nie mogłoby być lepiej chociażby tak jak w otoczonej obwodnicami i posiadającej wielopasmowe drogi przelotowe oraz układ ruchu nie wymagający pokonywania 4km celem dotarcia do punktu odległego o 2km - Ostrawie.
Cytuj:
No wynikach badań od Macierewicza chyba;p

A ja myśłałem, że Maciarewicz jest "wybitnym specjalistą" jedynie w zakresie lotnictwa, tymczasem Ty mnie informujesz, ze opracował także "Plan zrównoważonego rozwoju publicznego transportu zbiorowego dla obszaru KZK GOP" skąd zaczerpnąłem informację o owych 60% pasażerach podróżujących z przesiadkami. To że liczbę tę można w zależności od kierunku działań zmienic o + lub - 20% przyjąłem szacunkowo i nie ma większego znaczenia czy będzie to rzeczywiście 20 czy tylko 10% - błąd większy na pewno nie bedzie.

Temat Mysłowic i pomysłu wystąpienia tego miasta z KZK GOP poruszono w dzisiejszym wydaniu Silesia Informacji.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: W prasie napisano...
Napisane: Pt 17.05.2013, 7:59 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00
Posty: 13990
Lokalizacja:
Hajduki Wielkie
Ludw_K napisał(a):
jednak nie poprzez dzielenie linii na części (autobus+tramwaj) lecz poprzez budowę linii tramwajowych w całości zastępujacych autobusowe

Przejedź się chociażby do Warszawy.
Cytuj:
Rozkłady obejrzałem. Autobusy starą trasą od Zawodzia do dworca jeździły 14min, w tym 4min od Mickiewicza.

Ale nie ma już starej trasy.
Cytuj:
Przepraszam i przyznaję, że nie byłem dobrze przygotowany do tematu. Ale Ty też przesadziłeś, sprawdziłem i wyszło mi, ze ikarusy w zależności od wersji mają miejsc siedzących 20 - 22%, co troszkę mnie zaskoczyło. Jednakże nie rozmawiajmy o taborze zabytkowym,

Akurat do Mysłowic jeździ głównie ów tabor zabytkowy.
Cytuj:
przewidują wymaganie wobec przewoźników, autobusów posiadających co najmniej 35% miejsc siedzacych.

Tak jakby to kogokolwiek w KZK obchodziło.
Cytuj:
Jeśłi chodzi o tramwaje to stopiątki po różnych remontach będą jeszcze długo dość powszechnie panoszyć się na naszych torach.

A teraz mądralo sprawdź ile miejsc siedzących ma 116Nd;p
Cytuj:
Zależy gdzie, są miasta gdzie jest znacznie gorzej, ale to dla mnie żaden dowód na to że w Katowicach jest dobrze i nie mogłoby być lepiej chociażby tak jak w otoczonej obwodnicami i posiadającej wielopasmowe drogi przelotowe oraz układ ruchu nie wymagający pokonywania 4km celem dotarcia do punktu odległego o 2km - Ostrawie.

Budowa kolejnych dróg w konurbacji nic nie da. Spowoduje tylko tyle, że na transport publiczny nie będzie pieniędzy. Przykład KŚ to idealnie pokazuje. Co z tego, że się remontuje tory, kupuje tabor, jak potem nie stać nas na przewozy.
Cytuj:
To że liczbę tę można w zależności od kierunku działań zmienic o + lub - 20% przyjąłem szacunkowo i nie ma większego znaczenia czy będzie to rzeczywiście 20 czy tylko 10% - błąd większy na pewno nie bedzie.

A czemu nie 30 albo 40%? Przecież to jest mało powazne.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 621 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 32  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 23 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  

© WPK − Forum oparte na silniku phpBB z wykorzystaniem tłumaczenia phpBB3.PLPolityka prywatności