Aktywne wątki • Wątki bez odpowiedzi
Autor |
Wiadomość |
|
Tytuł: Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2012 roku Napisane: So 3.11.2012, 13:54 |
|
Dołączył(a): Pn 21.12.2009, 18:43 Posty: 2027
|
aso napisał(a): Po prostu - 9 Maja i Zwycięstwa. Przy Kościele dokładasz stanowisko. W ten sposób Syberka i Zamkowe ma swój autobus do Katowic, a jednocześnie Zamkowe chcąc dojechać do centrum Będzina nie musi zwiedzać Syberki. Jednocześnie Zamkowe zyskuje połączenie, którego teraz nie ma - do Centrum Handlowego M1. W ten sposób możesz pozbyć się z Będzina potworkowatej 40-tki, która obecnie i tak nie służy w dojazdach do Katowic, bo zwyczajnie - za długo jedzie. Ofertę równoważysz krótkim 616 i dalej rozwiązujesz problemy Syberki w dojazdach do Katowic. Przy czym z założenia musiałbyś tej 800-tki dołożyć, ale da tu pracę eksploatacyjną da się fajnie zbilansować. Główny problem jaki widzę to mieszkańcy będą się rzucać jak im wytniesz 40. Co do 800 miejsce przy kościele na przystanek jest, wystarczy przesiedlić taksówkarzy i gitara.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2012 roku Napisane: So 3.11.2012, 13:54 |
|
Dołączył(a): Pn 21.12.2009, 18:43 Posty: 2027
|
aso napisał(a): Lukas SC napisał(a): aso napisał(a): Coś pozajączkowałeś z numerkami. Akurat linia 800 ma od 20 lat niezmienioną trasę z drobnym wyjątkiem - po wybudowaniu drogi zamiast DK86 jedzie ul. Handlową. Drugim wyjątkiem było jak około 1994/5 puścili jak 800 przez całe Osiedle Syberka, wcześniej stawało tylko pod fabryką obuwia, obecnie przystanek Syberka Piłsudskiego. Od chyba 1999 jeździ tak jak obecnie. Jesteś pewien? Jak sięgam pamięcią to tak.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2012 roku Napisane: So 3.11.2012, 13:59 |
|
Dołączył(a): Cz 5.01.2006, 21:18 Posty: 4066 Lokalizacja: Sosnowiec
|
Lukas SC napisał(a): aso napisał(a): Lukas SC napisał(a): aso napisał(a): Coś pozajączkowałeś z numerkami. Akurat linia 800 ma od 20 lat niezmienioną trasę z drobnym wyjątkiem - po wybudowaniu drogi zamiast DK86 jedzie ul. Handlową. Drugim wyjątkiem było jak około 1994/5 puścili jak 800 przez całe Osiedle Syberka, wcześniej stawało tylko pod fabryką obuwia, obecnie przystanek Syberka Piłsudskiego. Od chyba 1999 jeździ tak jak obecnie. Jesteś pewien? Jak sięgam pamięcią to tak. Nie jestem w stanie wykopać w tej chwili stosowne materiały źródłowe, ale tego rodzaju korekta miała miejsce właśnie na linii nr 61. Co do 800-tki, to z tego co ja pamiętam, to od początku jechała przez całą Syberkę.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2012 roku Napisane: So 3.11.2012, 14:02 |
|
Dołączył(a): Cz 5.01.2006, 21:18 Posty: 4066 Lokalizacja: Sosnowiec
|
Lukas SC napisał(a): Główny problem jaki widzę to mieszkańcy będą się rzucać jak im wytniesz 40. Co do 800 miejsce przy kościele na przystanek jest, wystarczy przesiedlić taksówkarzy i gitara. Będą rzucać się o to, czym właściwie nie jeźdżą. Widzę w jakim stanie przyjeżdża na Pogoń od Będzina 40-tka. W rekordowym kursie widziałem całego jednego pasażera (w następnym dniu było już dwóch). W momencie kiedy Syberka będzie miała zapewniony sensowny dojazd do Katowic, nie będzie problemu z ruszeniem 40-tki. 40-tka, pomimo tego, że na wielu odcinkach wydaje się pełna, ma bardzo słabą przychodowość.
Ostatnio edytowano So 3.11.2012, 14:05 przez aso, łącznie edytowano 1 raz
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2012 roku Napisane: So 3.11.2012, 14:05 |
|
Dołączył(a): Pn 21.12.2009, 18:43 Posty: 2027
|
aso napisał(a): Lukas SC napisał(a): aso napisał(a): Lukas SC napisał(a): aso napisał(a): Coś pozajączkowałeś z numerkami. Akurat linia 800 ma od 20 lat niezmienioną trasę z drobnym wyjątkiem - po wybudowaniu drogi zamiast DK86 jedzie ul. Handlową. Drugim wyjątkiem było jak około 1994/5 puścili jak 800 przez całe Osiedle Syberka, wcześniej stawało tylko pod fabryką obuwia, obecnie przystanek Syberka Piłsudskiego. Od chyba 1999 jeździ tak jak obecnie. Jesteś pewien? Jak sięgam pamięcią to tak. Nie jestem w stanie wykopać w tej chwili stosowne materiały źródłowe, ale tego rodzaju korekta miała miejsce właśnie na linii nr 61. Co do 800-tki, to z tego co ja pamiętam, to od początku jechała przez całą Syberkę. Korekta dotyczyła obydwóch linii, razem zaczeły jeździć przez całą Syberkę, z tym wyjątkiem że 800 nie zatrzymywała się na przystanku Osiedle Syberka Pawilony. Z tego co też pamiętam, dopiero jak uruchomili 817 to 800 i 813 zaczęły się zatrzymywać pod Pawilonami.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2012 roku Napisane: So 3.11.2012, 14:10 |
|
Dołączył(a): Pn 21.12.2009, 18:43 Posty: 2027
|
aso napisał(a): Będą rzucać się o to, czym właściwie nie jeźdżą. Widzę w jakim stanie przyjeżdża na Pogoń od Będzina 40-tka. W rekordowym kursie widziałem całego jednego pasażera (w następnym dniu było już dwóch). To musiała być chyba niedziela o te dwa ostanie kursy. Ja co jeżdżę 40 to może tłumów nie ma, ale miejsca wszystkie są zajęte na trasie Pogoń -> Będzin, pustki zaczynają się robić pod kościołem na Syberce dopiero.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2012 roku Napisane: So 3.11.2012, 19:38 |
|
M11 |
|
Dołączył(a): Śr 14.01.2004, 23:55 Posty: 366 Lokalizacja: SO
|
Lukas SC napisał(a): aso napisał(a): Będą rzucać się o to, czym właściwie nie jeźdżą. Widzę w jakim stanie przyjeżdża na Pogoń od Będzina 40-tka. W rekordowym kursie widziałem całego jednego pasażera (w następnym dniu było już dwóch). To musiała być chyba niedziela o te dwa ostanie kursy. Ja co jeżdżę 40 to może tłumów nie ma, ale miejsca wszystkie są zajęte na trasie Pogoń -> Będzin, pustki zaczynają się robić pod kościołem na Syberce dopiero. To my chba na innej Pogoni mieszkamy ;) W porannym i popołudniowym szczycie na Orlej już całkiem przyzwoite napełniena ma. W tygodniu, nawet kursem po 22, jedzie zwykle w stronę Katowic kilkanaście osób. Generalnie żadnej tragedii nie ma. Podstawowym problemem tej linii jest fatalne poprowadzenie trasy w Będzinie (ponwny wjazd do Centrum). IHMO trasa Kościszki -> os. Zamkowe -> Piastowska -> 9-Maja (z powrotem ul. Zwycięstwa) -> Chmielewskiego -> Załogi -> Rolnicza -> Małobądzka ->... pozwoliła by przywrócić tej linii logiczniejszy czas przejazdu oraz lepiej skomunikować Górki Małobądzkie.
_________________ M11
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2012 roku Napisane: So 3.11.2012, 20:14 |
|
Dołączył(a): Śr 21.03.2012, 19:22 Posty: 31
|
Również od poniedziałku 5.11. po ''przeprowadzonej analizie napełnień'' na 673/2 i 673/3 pojawią się CNy.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2012 roku Napisane: So 3.11.2012, 20:27 |
|
Dołączył(a): Cz 5.01.2006, 21:18 Posty: 4066 Lokalizacja: Sosnowiec
|
M11 napisał(a): To my chba na innej Pogoni mieszkamy ;) W porannym i popołudniowym szczycie na Orlej już całkiem przyzwoite napełniena ma. W tygodniu, nawet kursem po 22, jedzie zwykle w stronę Katowic kilkanaście osób. Generalnie żadnej tragedii nie ma. W szczycie 40-tka jeszcze jako-tako sensownie pracuje, ale szału nie ma. Weź poprawkę, że na Akademikach i Kościele trochę ludzi jednak wsiada. Natomiast odcinek Pogoń - Będzin pracuje na 40-tce dosyć słabo. Co do zaproponowanej przez Ciebie trasy - nic nie wygrywasz (poza Górkami Małobądzkimi), ale pomijanie centrum Będzina w stronę Katowic już przerabialiśmy - pamiętasz? Dwa razy i dwa razy nie przeszło. Dlatego trzeba do tematu podejść kompleksowo, a nie metodą 'protezy".
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2012 roku Napisane: So 3.11.2012, 22:38 |
|
Dołączył(a): Śr 3.09.2003, 23:38 Posty: 2165 Lokalizacja: Katowice
|
Egon napisał(a): OK, w takim razie będę pisał wniosek o dołożenie dwóch wieczornych kursów 154 bez zmiany trasy, powołując się na stary rozkład, który niedawno prezentowałem. Brak tych wyciętych kursów, które zaznaczyłem tam na czerwono, jakoś można przeboleć. Trudno - niech zoptymalizują coś innego.
Cieszę się i jak przyjdzie pora to bardzo chętnie taki wniosek też podpiszę. W razie potrzeby wiesz jak się ze mną skontaktować. aso napisał(a): Tym niemniej dla mnie wypowiedź ta przypomina styl rozkapryszonego dziecka, które za wszelką cenę chcę postawić na swoim.
A dlaczego miałbym zmieniać zdanie jeśli nic mnie ku temu nie przekonuje, przede wszystkim nie przekonuje mnie obserwacja naszej komunikacyjnej rzeczywistości, bo teoria to jedno, a praktyka drugie.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2012 roku Napisane: So 3.11.2012, 23:20 |
|
Dołączył(a): Śr 7.09.2005, 19:34 Posty: 162 Lokalizacja: Sosnowiec
|
Co myślicie o tym by 811 puścić w Katowicach tunelem i wyłączyć obsługę przystanków pośrednich na odc. Katowice Skargi - Sosnowiec Os. Piastów? W tej chwili jest to chyba najszybsza linia zapewniająca komunikację Środuli i Zagórza z Katowicami. W/w posunięcie jeszcze bardziej skróciłoby czas przejazdu.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2012 roku Napisane: So 3.11.2012, 23:33 |
|
Dołączył(a): Cz 5.01.2006, 21:18 Posty: 4066 Lokalizacja: Sosnowiec
|
monter napisał(a): Co myślicie o tym by 811 puścić w Katowicach tunelem i wyłączyć obsługę przystanków pośrednich na odc. Katowice Skargi - Sosnowiec Os. Piastów? W tej chwili jest to chyba najszybsza linia zapewniająca komunikację Środuli i Zagórza z Katowicami. W/w posunięcie jeszcze bardziej skróciłoby czas przejazdu. Zysk czasowy nieadekwatny do utraconych pasażerów z nieobsłużonych przystanków.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2012 roku Napisane: So 3.11.2012, 23:41 |
|
Dołączył(a): Śr 3.09.2003, 23:38 Posty: 2165 Lokalizacja: Katowice
|
monter napisał(a): Co myślicie o tym by 811 puścić w Katowicach tunelem
Pomysł byłby doskonały, także w odniesieniu do wielu innych linii pod warunkiem, gdyby w tunelu były przystanki z możliwością bezpośredniego przechodzenia (przejeżdżania ruchomymi schodami) pasażerów na przystanki tramwajowe na rondzie. Niestety, projektanci nie zakładali wykorzystania tunelu dla potrzeb komunikacji zbiorowej. Na serio, takie rozwiązanie nie byłoby głupie, z tym, że musiałby tam być jeszcze jeden pas ruchu tylko dla autobusów. Obecnie puszczanie linii z pominięciem przystanku przy Olimpijskiej (który powinien być przy rondzie !) to chyba niezbyt trafiony pomysł, ponadto w kierunku do Katowic to już całkiem nierealne.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2012 roku Napisane: Nd 4.11.2012, 2:17 |
|
Dołączył(a): Śr 7.09.2005, 19:34 Posty: 162 Lokalizacja: Sosnowiec
|
aso napisał(a): monter napisał(a): Co myślicie o tym by 811 puścić w Katowicach tunelem i wyłączyć obsługę przystanków pośrednich na odc. Katowice Skargi - Sosnowiec Os. Piastów? W tej chwili jest to chyba najszybsza linia zapewniająca komunikację Środuli i Zagórza z Katowicami. W/w posunięcie jeszcze bardziej skróciłoby czas przejazdu. Zysk czasowy nieadekwatny do utraconych pasażerów z nieobsłużonych przystanków. Mają w co tam wsiadać więc nie byłoby tak źle. Natomiast nie widzę potrzeby, żeby całe stado osiemsetek obsługiwało każdy przystanek na rzeczonym odcinku. @Ludw_K Miałem na myśli jedynie kierunek do Sosnowca.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2012 roku Napisane: Nd 4.11.2012, 8:59 |
|
M11 |
|
Dołączył(a): Śr 14.01.2004, 23:55 Posty: 366 Lokalizacja: SO
|
aso napisał(a): Co do zaproponowanej przez Ciebie trasy - nic nie wygrywasz (poza Górkami Małobądzkimi), ale pomijanie centrum Będzina w stronę Katowic już przerabialiśmy - pamiętasz? Dwa razy i dwa razy nie przeszło. Dlatego trzeba do tematu podejść kompleksowo, a nie metodą 'protezy". Co wygrywam? kilka zaoszczędzonych wzkm, parę minut. Z obsługą Centrum, to jest kompletna klapa. Doskonale pamiętam próby przywrócenia normalności 40. Jedna zarzucona bodajże po 3 tygodniach druga po dwóch. Sądzę, ze kilka osób "zalało" UM i KZK petycjami w/s obsługi "ich" przystanków. Z Centrum jest tyle autobusów i możliwości przesiadek, że do Katowic można dojechać w czasie znacznie krótszym niż 40. "Od biedy", dla "zatkania gęb" ;) można skierować 813 zamiast Małobądzem, prosto 11-Listopada przez Będzin Nowy (z pominięciem Będzina Miasto), Słowiańską do włączenia się na obecną trasę. Oczywiście obsługa wszystkich przystanków. Wzkm praktycznie bez zmian, czas przelotu jakieś +2. Osobiście zostawiłbym 40 w spokoju (na razie przynajmniej), a dokładnie przyjrzał się 818 i 813. Bo ich rozkłady i napełnienia wołają o pomstę.
_________________ M11
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2012 roku Napisane: Nd 4.11.2012, 12:44 |
|
Dołączył(a): Pn 21.12.2009, 18:43 Posty: 2027
|
M11 napisał(a): Osobiście zostawiłbym 40 w spokoju (na razie przynajmniej), a dokładnie przyjrzał się 818 i 813. Bo ich rozkłady i napełnienia wołają o pomstę. 818 już od dawna zasługuje na odstrzał, 813 ma pasażerów nawet sporo, rano do Sosnowca, w Sosnowcu zabiera resztę która nie zdążyła na inne 8setki, a popołudniu jest zaś odwrotnie. Pomysł skierowania ją Kościuszki do Nowego Będzina jest dobry, ale wtedy linia nie pojedzie przez stadion przez co straci pasażerów.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2012 roku Napisane: Nd 4.11.2012, 13:46 |
|
adam86 |
|
Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00 Posty: 13990 Lokalizacja: Hajduki Wielkie
|
monter napisał(a): Mają w co tam wsiadać więc nie byłoby tak źle. Natomiast nie widzę potrzeby, żeby całe stado osiemsetek obsługiwało każdy przystanek na rzeczonym odcinku.
Tunelem można jechać tylko w jedną stronę to raz. Po drugie z tymi przystankami nalezy zrobić porządek, m in. zamiast dwóch przy Ikei i Agacie zrobić jeden. Ewentualnie mozna się zastanowić nad wywaleniem Dąbrówki Małej.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2012 roku Napisane: Nd 4.11.2012, 14:36 |
|
M11 |
|
Dołączył(a): Śr 14.01.2004, 23:55 Posty: 366 Lokalizacja: SO
|
Lukas SC napisał(a): Pomysł skierowania ją Kościuszki do Nowego Będzina jest dobry, ale wtedy linia nie pojedzie przez stadion przez co straci pasażerów. Niekoniecznie :> Można też tak: ...-> Czeladzka -> "nerka" -> Małobądzka -> Piłsudskiego (przystanek po drugiej stronie ulicy) -> 11 Listopada -> Kościuszki -> Słowiańska -> ... a w Sosnowcu: ...-> Orla -> Roweckiego -> Mireckiego ->... I tym samym: 818 - do piachu :)
_________________ M11
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2012 roku Napisane: Nd 4.11.2012, 14:48 |
|
Dołączył(a): Cz 5.01.2006, 21:18 Posty: 4066 Lokalizacja: Sosnowiec
|
Lukas SC napisał(a): M11 napisał(a): Osobiście zostawiłbym 40 w spokoju (na razie przynajmniej), a dokładnie przyjrzał się 818 i 813. Bo ich rozkłady i napełnienia wołają o pomstę. 818 już od dawna zasługuje na odstrzał, 813 ma pasażerów nawet sporo, rano do Sosnowca, w Sosnowcu zabiera resztę która nie zdążyła na inne 8setki, a popołudniu jest zaś odwrotnie. Pomysł skierowania ją Kościuszki do Nowego Będzina jest dobry, ale wtedy linia nie pojedzie przez stadion przez co straci pasażerów. Linie 813 i 818 stanowią w obecnym układzie rezerwę kilometrów, niezbędną do przeprowadzenia reformy. A co do puszczenia 40-tki przez Górki Małobądzkie - puszczając ją tamtędy nie zyskasz na czasie, tj. nie skrócisz czasu dojazdu z Syberki, a zablokujesz się i będziesz na terenie Będzina miał linię - potworka, która z jednej strony będzie miała bardzo dużą pracę eksploatacyjną, a z drugiej - bardzo małą pracę przewozową. Dlatego ja skłaniam się ku porządnemu wzmocnieniu 800 i 807 kosztem 40 i 814. Widzę jak pracuje 40-tka i ta linia na odcinku Pogoń - Będzin wymaga reformy. Zwłaszcza, że za jakiś czas znów wróci problem "drogiego tramwaju". Inna sprawa - teraz wszystkie linie do Szpitala można puścić w dwie strony koło elektrowni, co rozwiąże problem dojazdu z Pogoni na własny cmentarz parafialny.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2012 roku Napisane: Nd 4.11.2012, 14:59 |
|
M11 |
|
Dołączył(a): Śr 14.01.2004, 23:55 Posty: 366 Lokalizacja: SO
|
Czasowo zyskuję na "objeździe" Centrum i dublowaniu przystanków, jednak przyznaję, że ten pomysł ma również 2 słabe punkty: - skrzyżowanie Piłsudskiego x Chmielewskiego x Załogi (aż się prosi o rondo) - stromy podjazd Rolniczą (nawierzchnia z kostktki, śliska niemożebnie)
Potencjał Górek, tak naprawdę, jest nie do końca "zbadany", a przecież osiedle ciągle się rozrasta. Generalnie puszczając tam 40 nic nie ryzykuję: zyskuję na wzkm i zwiększam ofertę przewozową na młodym osiedlu.
Szukając oszczędności nalezało by się przyjżeć 35/723 jadącym z Czeladzi w godzinach wieczornych. Często w deskorolce na 723 pozróżują 2-3 osoby, a za kilka minut jedzie gelenk na 35 z 3-4 osobami, tylko po to aby, spotkać się na Roweckiego o jednej godzinie, wymienić pasażerów i z jedną czy dwoma osobami pognać w stronę centrum.
_________________ M11
|
|
Na górę strony |
|
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 27 gości |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów
|
|