Forum WPK
http://forum.wpk.katowice.pl/

Zmiany rozkładów jazdy w 2012 roku
http://forum.wpk.katowice.pl/viewtopic.php?f=42&t=2751
Strona 63 z 65

Autor:  adam86 [ Cz 8.11.2012, 22:45 ]
Tytuł:  Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2012 roku

aso napisał(a):
KZK GOP doskonale zdają sobie sprawę, że gminy są na nich skazane na dobre i na złe. Potencjalnych krytykantów wywodzących się ze środowisk miłośniczych można załatwić w bardzo prosty sposób: albo argumentem braku doświadczenia zawodowego, albo braku znajomości lokalnych realiów. W zależności od sytuacji wybieramy właściwe. Jeżeli ta instytucja nie zechce reformować się sama z siebie, to ewentualne naciski zewnętrzne niewiele mogą zmienić. Aby zmienić sposób działania, najpierw trzeba zmienić sposób myślenia i w tym momencie musimy dosyć brutalnie zejść na ziemię... Ja póki co nie widzę szans na jakieś poważniejsze zmiany w KZK GOP.

Tak po prawdzie to jedynym dla nich problemem może być budżet. W końcu część zgromadzenia może zechcieć wykopac Romka i świtę.

Autor:  adam86 [ Cz 8.11.2012, 22:52 ]
Tytuł:  Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2012 roku

Daro85 napisał(a):
butthead napisał(a):
To, że chwilowo można się potknąć też przecież nie jest jakimś dotkliwym problemem.


Ale to jest wszystko do czasu. Do czasu aż się z tego nie zaczną robić realne problemy, narazie w tych kombinacjach dalej nikt interesu nie widzi. A jak nie ma interesu to po co utrzymywać? Krótkowzroczne to jest, ale brutalnie mówiąc "wiele miast zazdrości nam tego rozwoju"- to jest takie symboliczne zdanie, które wskazuje na to, że mimo wycinanek i cięć w zasadzie "nic się nie stało"- cytując red. Zawartkę...
A cóż ten od rozwoju powiedział na zabranie unijnej kasy na podium?

Autor:  memphis [ Cz 8.11.2012, 23:52 ]
Tytuł:  Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2012 roku

adam86 napisał(a):
Tak po prawdzie to jedynym dla nich problemem może być budżet. W końcu część zgromadzenia może zechcieć wykopac Romka i świtę.


Tylko problemy z dopięciem budżetu są nie pierwszy raz i jakoś zawsze kończyło się to pozostawieniem status quo. Występowanie różnych gmin ze związku też jest ćwiczone co chwilę i dotychczas żadna ostatecznie nie wystąpiła (nie licząc Świętochłowic w zamierzchłych czasach, które za chwilę i tak wróciły). Poza tym można świtę wykopać tylko nie widać w najmniejszym stopniu potencjalnych alternatywnych kandydatów.

Autor:  Egon [ Nd 11.11.2012, 22:03 ]
Tytuł:  Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2012 roku

Ludw_K napisał(a):
Egon napisał(a):
OK, w takim razie będę pisał wniosek o dołożenie dwóch wieczornych kursów 154 bez zmiany trasy, powołując się na stary rozkład, który niedawno prezentowałem. Brak tych wyciętych kursów, które zaznaczyłem tam na czerwono, jakoś można przeboleć. Trudno - niech zoptymalizują coś innego.

Cieszę się i jak przyjdzie pora to bardzo chętnie taki wniosek też podpiszę. W razie potrzeby wiesz jak się ze mną skontaktować.

Przygotowałem już ten wniosek. Po przemyśleniach do wniosku dołożyłem jeszcze jeden kurs - ten w zasadzie mógłby być skrócony do Katowic. Jednak o tym nie pisałem, może sami wpadną na pomysł zastąpienia nim kompletnie niepotrzebnego ostatniego kursu Katowice - Milowice.
Proszę o uwagi, byle były sensowne.
http://www.load.to/o8sUECjkiP/kzkgop_154.doc

Autor:  grek [ Pn 12.11.2012, 9:44 ]
Tytuł:  Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2012 roku

Jak dla mnie ok. Daj znać kiedy i gdzie można podpisać się pod wnioskiem

Autor:  Egon [ Pn 12.11.2012, 12:01 ]
Tytuł:  Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2012 roku

grek napisał(a):
Jak dla mnie ok. Daj znać kiedy i gdzie można podpisać się pod wnioskiem

Nie podoba mi się drugi akapit, muszę jeszcze go przerobić. Z wysłaniem chcę poczekać do momentu wyjaśnienia się wniosku o 41+653, więc na razie mamy czas. Ale będę to chciał wysłać jeszcze przed Nowym Rokiem.

Autor:  monter [ Pn 12.11.2012, 23:07 ]
Tytuł:  Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2012 roku

Ależ Egon jesteś uparty :)
Jeżeli chcesz dać temu wnioskowi szansę to po pierwsze zbierz pod nim podpisy jak największej grupy mieszkańców Ligoty - czyli osób, które byłyby zainteresowane funkcjonowaniem tych kursów a po drugie skieruj go nie na Barbary tylko do UM Katowice. Jak pokazuje praktyka większość zmian w rozkładach i przebiegach linii dokonywana jest na wniosek gmin. Jeżeli podanie ma być sygnowane przez garstkę forumowiczów w młodym wieku nie wróżę mu sukcesu. Jeśli skierujesz je do KZK GOP to jego procedowanie będzie polegało na uzyskaniu wstępnych opinii radnych Sosnowca i Katowic. Nie wiem czy wiesz ale 3/4 tych pierwszych jest mocno wkurzonych na konieczność wniesienia dopłat do funkcjonowania komunikacji. Ich stanowisko wobec zwiększenia wozokm, które na terenie S-ca są zbędne (zgoda?), będzie jednoznacznie negatywne. A co powiedzą Katowice? Dostają sygnał z 3-ciej ręki, dużo słabszy niż ten wyartykułowany bezpośrednio przez mieszkańców. Ostatecznie skonfrontowane zostanie ze sobą katowickie stanowisko "czemu nie" z sosnowieckim sprzeciwem, w konsekwencji czego wniosek zostanie zarzucony.

Chyba że ... Twój wniosek zostanie potraktowany jak przyczynek do przyjrzenia się przedmiotowej linii co zaowocuje przedstawieniem przez KZK GOP nowej koncepcji jej dalszego funkcjonowania. Taki scenariusz jest jednak mało prawdopodobny, bo w tej instytucji jest więcej urzędników niż strategów.

Autor:  Ludw_K [ Pn 12.11.2012, 23:32 ]
Tytuł:  Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2012 roku

Egon napisał(a):
Nie podoba mi się drugi akapit, muszę jeszcze go przerobić.

Tu akurat nie widzę potrzeby jakiejś zmiany, no ale jeśli masz jeszcze lepszą koncepcję, to czemu nie.
Zastanawiam się za to czy za zdaniem : ".....dostatecznej komunikacji Ligoty z osiedlami, zakładami pracy i placówkami handlowo-usługowymi położonymi w rejonie ul. Rolnej." nie warto byłoby wspomnieć, że te dodatkowe kursy poprawią także komunikację z Rolnej do centrum Katowic gdzie autobus co godzinę to trochę mało. Po dodaniu tych dwóch kursów 154, z przystanku St. Ligota Rolna w kierunku centrum byłby autobus co 20/40min więc nie idealnie, ale nie najgorzej. Gorzej wypada synchronizacja z 296 w przypadku odj. 154 z Ligoty ok 22:12 bo wówczas spotkają się na Rolnej ok. 22:22, co prawda jadą tam w przeciwnych kierunkach ale to akurat jest bez znaczenia, bo większość pasażerów z Rolnej i tak jedzie do centrum. Dobrze byłoby jeszcze przeanalizować kierunek przeciwny, nie wiem czy się nie mylę, ale czytając rozkłady wyszło mi, że autobus przyjezdżajacy na Chemiczną o 18:50 "odpoczywa" tam aż 40min. Dodanie drugiego wozu może tu trochę pokomplikować no i pamiętajmy aby z Mikołowskiej w kierunku Rolnej też 154 jechał w jakimś rozsądnym odstępie względem 296 - na razie tego nie analizowałem.

Autor:  memphis [ Pn 12.11.2012, 23:36 ]
Tytuł:  Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2012 roku

monter napisał(a):
po drugie skieruj go nie na Barbary tylko do UM Katowice. Jak pokazuje praktyka większość zmian w rozkładach i przebiegach linii dokonywana jest na wniosek gmin.


Ale takie pisma od pasażerów są kierowane do KZK GOP do rozpatrzenia i najczęściej miasto nawet swojego zdania nie wyraża w takim przypadku.

Cytuj:
Jeśli skierujesz je do KZK GOP to jego procedowanie będzie polegało na uzyskaniu wstępnych opinii radnych Sosnowca i Katowic.


A czemu radnych? To idzie do urzędu i odpisuje zwykły urzędnik, radni nic do tego nie mają.

Autor:  Ludw_K [ Pn 12.11.2012, 23:44 ]
Tytuł:  Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2012 roku

monter napisał(a):
Ich stanowisko wobec zwiększenia wozokm, które na terenie S-ca są zbędne (zgoda?), będzie jednoznacznie negatywne.

Czy aby na pewno ? Autobusów w godzinach wieczornych w relacji Pogoń - Katowice wcale aż tak dużo nie ma, ważne natomiast aby te dodatkowe kursy 154 nie pokrywały się z kursami innych linii ew. w kierunku Katowic jechały kilka minut za np 40-ką (a może lepiej czymś innym) umożliwiając dogdną przesiadkę w Sosnowcu lub w Katowicach na Roździeńskiego tym którzy jadą dalej w kierunku Mikołowskiej i Ligoty. W Katowicach nie ma możliwości przesiadania się na jednym przystanku z osiemsetek i 40-ki na cokolwiek jadące dalej w kierunku południowym.

Autor:  Egon [ Wt 13.11.2012, 0:07 ]
Tytuł:  Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2012 roku

Ludw_K napisał(a):
Gorzej wypada synchronizacja z 296 w przypadku odj. 154 z Ligoty ok 22:12 bo wówczas spotkają się na Rolnej ok. 22:22, co prawda jadą tam w przeciwnych kierunkach ale to akurat jest bez znaczenia, bo większość pasażerów z Rolnej i tak jedzie do centrum.

Tu akurat podałem odjazd tego kursu spod Akademików, żeby nie zaciemniać obrazu. Tak naprawdę chodziło mi o możliwość dojazdu w drugą stronę, z OBI/ALDI do Ligoty. Te sklepy są zamykane chyba o 21:00, a wymieniony kurs 154 w kierunku Ligoty powinien z tej okolicy jechać około godz. 21:25-21:30, może ciut wcześniej.

Autor:  motley [ Wt 13.11.2012, 19:34 ]
Tytuł:  Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2012 roku

Ludw_K napisał(a):
monter napisał(a):
Ich stanowisko wobec zwiększenia wozokm, które na terenie S-ca są zbędne (zgoda?), będzie jednoznacznie negatywne.

Czy aby na pewno ? Autobusów w godzinach wieczornych w relacji Pogoń - Katowice wcale aż tak dużo nie ma, ważne natomiast aby te dodatkowe kursy 154 nie pokrywały się z kursami innych linii ew. w kierunku Katowic jechały kilka minut za np 40-ką (a może lepiej czymś innym) umożliwiając dogdną przesiadkę w Sosnowcu lub w Katowicach na Roździeńskiego tym którzy jadą dalej w kierunku Mikołowskiej i Ligoty. W Katowicach nie ma możliwości przesiadania się na jednym przystanku z osiemsetek i 40-ki na cokolwiek jadące dalej w kierunku południowym.

Że z Pogoni mają jechać autobusy parę minut po sobie, po ma być przesiadka kilkanaście km dalej? ;)
Oraz jak najbardziej jest jak - w jednym zespole przystanków. Ze Skargi na Mickiewicza jest rzut beretem, nawet bliżej niż na niektóre przystanki po dwóch stronach ulicy.

Autor:  Ludw_K [ Wt 13.11.2012, 23:15 ]
Tytuł:  Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2012 roku

motley napisał(a):
Oraz jak najbardziej jest jak - w jednym zespole przystanków. Ze Skargi na Mickiewicza jest rzut beretem,

Nie pisałem o zespole tylko o jednym przystanku - to po pierwsze. No nie wiem czy rzuciłbyś beretem na odległość ok. 150m. A po drugie, to z Mickiewicza w kierunku południowych dzielnic jest wyłącznie 12 a wszystkie pozostałe linie z pl. Wolności i to raczej czasowo, bo docelowo chyba przynajmniej część z nich powróci na dworzec. W przyszłości jadąc z Zagłebia będzie łatwo przesiąść się na tramwaj na Korfantego, ale przy podróży w kierunku przeciwnym nic lepiej niż dotychczas nie będzie. A kiedyś było - możliwość przesiadania się na Rondzie bez potrzeby pokonywania pieszo ok. 300m jak również 154 co 30min do późnego wieczora.

Autor:  Egon [ Wt 13.11.2012, 23:41 ]
Tytuł:  Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2012 roku

Ludw_K napisał(a):
Nie pisałem o zespole tylko o jednym przystanku - to po pierwsze. No nie wiem czy rzuciłbyś beretem na odległość ok. 150m. A po drugie, to z Mickiewicza w kierunku południowych dzielnic jest wyłącznie 12 a wszystkie pozostałe linie z pl. Wolności i to raczej czasowo, bo docelowo chyba przynajmniej część z nich powróci na dworzec. W przyszłości jadąc z Zagłebia będzie łatwo przesiąść się na tramwaj na Korfantego, ale przy podróży w kierunku przeciwnym nic lepiej niż dotychczas nie będzie. A kiedyś było - możliwość przesiadania się na Rondzie bez potrzeby pokonywania pieszo ok. 300m jak również 154 co 30min do późnego wieczora.

Aż świerzbią mnie palce, żeby coś na ten temat napisać .-)
http://katowice.gazeta.pl/katowice/1,72 ... erach.html
Ale jak chcę coś ugrać, to muszę być grzeczny...

Autor:  Ludw_K [ Śr 14.11.2012, 13:51 ]
Tytuł:  Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2012 roku

katowice.gazeta.pl/katowice/1,72 ... erach.html napisał(a):
Roman Urbańczyk, szef KZK GOP, przekonuje, że protest Czeladzi to dowód, że związek jest wyjątkowo demokratyczną instytucją.

Rzeczywiście wyjątkowa to demokracja w której obowiązuje liberum veto.
A Czeladzi dobra komunikacja miejska jest zbędna ponieważ posiada dobrze rozwiniętą sieć połączeń kolejowych wraz ze wspaniałym dworcem -:)

Autor:  Daro85 [ Śr 14.11.2012, 13:55 ]
Tytuł:  Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2012 roku

Ludw_K napisał(a):
Rzeczywiście wyjątkowa to demokracja w której obowiązuje liberum veto.


heh, tyle, że w tym wypadku trudno by było inaczej. Masz w Urzędzie pokontraktowane inwestycje, wydatki na coś, a nagle ktos by ci z zewnątrz narzucił, że masz dołozyć jeszcze 300 tysi, bo inni tak głosowali? ;). Ja rozumiem, ze zaraz ktoś bez znajomości przepisów powie, że tak bywa w Sejmie, ale prawda jest taka, że w Sejmie to są nasi przedstawiciele wybrani w wyborach, a taka Czeladź nie ma wpływu na to, kto reprezentuje w KZK np. Bytom i jakie decyzje podejmuje.

Autor:  Ludw_K [ Śr 14.11.2012, 14:13 ]
Tytuł:  Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2012 roku

Daro85 napisał(a):
heh, tyle, że w tym wypadku trudno by było inaczej. Masz w Urzędzie pokontraktowane inwestycje, wydatki na coś, a nagle ktos by ci z zewnątrz narzucił, że masz dołozyć jeszcze 300 tysi, bo inni tak głosowali? ;).

Niby tak, ale z drugiej strony to dlaczego z tego powodu, że w kasie Czeladzi braknie 300tys, dojezdżającemu do pracy np z Ligoty na Pogoń mają radykalnie pogorszyć się warunki dojazdu ? Może więć ten cały system jest zbyt daleko niedoskonały, ale to już temat na inną dyskusję.

Autor:  Daro85 [ Śr 14.11.2012, 14:27 ]
Tytuł:  Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2012 roku

Ludw_K napisał(a):
Niby tak, ale z drugiej strony to dlaczego z tego powodu, że w kasie Czeladzi braknie 300tys, dojezdżającemu do pracy np z Ligoty na Pogoń mają radykalnie pogorszyć się warunki dojazdu ?


Po części dlatego, że jego potrzeba może być na tyle oryginalna, że jej zaspokajanie i straty tym wywołane spowodowały problemy z kasą we wspomnianej Czeladzi.

Cytuj:
Może więć ten cały system jest zbyt daleko niedoskonały, ale to już temat na inną dyskusję.


Zbyt duże uśrednienia są w tym systemie.

Autor:  P Śl [ Śr 21.11.2012, 11:48 ]
Tytuł:  Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2012 roku

Mieszkańcy chcą powrotu 154.
http://katowice.gazeta.pl/katowice/1,72 ... r_154.html

Autor:  inżinier [ Śr 21.11.2012, 19:52 ]
Tytuł:  Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2012 roku

Był jakiś przejazd pomiarowy przed zmianą trasy 673 na al. Murckowskiej? I kierowcy nie zgłaszają uwag co do zjazdu pod Green Park? Wydaje mi się, że jest tam odrobinę za ciasno (łuki, skrzyżowania) dla autobusów.

Strona 63 z 65 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/