Aktywne wątki • Wątki bez odpowiedzi
Autor |
Wiadomość |
|
Tytuł: Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2014 roku Napisane: Cz 30.01.2014, 12:44 |
|
Daro85 |
|
Dołączył(a): Cz 4.11.2004, 21:27 Posty: 10946 Lokalizacja: Bytom
|
Mnie zastanawia coś innego- że też w Rudzie jest taka afera o linię, która niemal na całej trasie pokrywała się z tramwajem linii 9...
_________________ "Dno naszego upadku narodowego nastąpiło wtedy, kiedyśmy popadli w umysłowy zastój, uwierzyli w osiągniętą doskonałość..."
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2014 roku Napisane: Cz 30.01.2014, 15:59 |
|
Dołączył(a): Cz 5.01.2006, 21:18 Posty: 4066 Lokalizacja: Sosnowiec
|
Daro85 napisał(a): Mnie zastanawia coś innego- że też w Rudzie jest taka afera o linię, która niemal na całej trasie pokrywała się z tramwajem linii 9... No właśnie chodzi o to "prawie". Kurcze, ty naprawdę nie widzisz tej różnicy, czy tylko tak udajesz?
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2014 roku Napisane: Cz 30.01.2014, 19:39 |
|
Daro85 |
|
Dołączył(a): Cz 4.11.2004, 21:27 Posty: 10946 Lokalizacja: Bytom
|
aso napisał(a): No właśnie chodzi o to "prawie". Kurcze, ty naprawdę nie widzisz tej różnicy, czy tylko tak udajesz? Wiesz- swego czasu ktoś tu podawał tą linię jako przykład nieudolnego działania KZK, argumentując, że celowo robią tak, żeby autobusy dublowały tramwaje. Np. cytat użytkownika Penny z forum Tramwajów Śląskich: Cytuj: Innym przykładem jest dublowanie trasy tramwaju linii 9 autobusem linii 215. Na pierwszy rzut 215 powinien wylecieć. Wiadomo jednak, że trasa linii 9 ma stosunkowo niski odsetek planowo wykonanych kursów, co przemawia na korzyść autobusu. mark40- forum skyscrapercity.com Cytuj: 121 niech jezdzi z Halemby do Bykowiny, dalej równolegle do tramwaju juz nie musi. Nawet nie wiedziałem o tym 215. Natychmiast do wycięcia :D Także punkt widzenia zależy wybitnie od punktu siedzenia- wchodzisz na forum zwolenników tramwajów- ich zdaniem 215 do kasacji. Wchodzisz na opinie rudzian- 215 ma zostać przywrócone :P. W czasach gdy w tramwajach działo się źle i był wieloletni zastój masz wiele informacji o tym jakie to 215 niedobre i złe, bo zabiera pasażerów z tramwaju ;). Zresztą wygląda na to, że 215 powstało poniekąd z tramwajowej patologii. Także jak widać z powyższego obydwu stronom dogodzić się nie da, a przynajmniej nie w prosty, postulowany sposób.
_________________ "Dno naszego upadku narodowego nastąpiło wtedy, kiedyśmy popadli w umysłowy zastój, uwierzyli w osiągniętą doskonałość..."
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2014 roku Napisane: Cz 30.01.2014, 21:18 |
|
Dołączył(a): Cz 5.01.2006, 21:18 Posty: 4066 Lokalizacja: Sosnowiec
|
Daro85 napisał(a): Zresztą wygląda na to, że 215 powstało poniekąd z tramwajowej patologii. Hmm.... Czyżbyś wzorem niektórych partii politycznych zaczynasz pisać alternatywną, jedyną słuszną historię? Bo jak dobrze pamiętam, to w czasach gdy powstawało 215, to 9-tka ładnie jeździła co 18 minut na składach, a przewoźnik obsługujący tą linię nie był może najlepszy, ale za to był najtańszy. Daro85 napisał(a): Także jak widać z powyższego obydwu stronom dogodzić się nie da, a przynajmniej nie w prosty, postulowany sposób. Być może czytanie mapy ze zrozumieniem jest coraz trudniejszą sztuką.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2014 roku Napisane: Cz 30.01.2014, 21:32 |
|
Egon |
|
Dołączył(a): Cz 8.01.2004, 9:44 Posty: 4404 Lokalizacja: Ligota
|
aso napisał(a): Być może czytanie mapy ze zrozumieniem jest coraz trudniejszą sztuką. Nie samą mapą należy się kierować. Ja jakoś nigdy pustego 215 nie widziałem, nawet w godzinach wieczornych - czasem zdarzało mi się tym wracać z Plazy i przeważnie wszystkie miejsca siedzące były zajęte. A na Nowej Bykowinie wsiadało jeszcze sporo górników jadących na trzecią zmianę do pracy. Nie określałbym tej linii jako dublowanie T9, a raczej jako jej uzupełnienie.
_________________ Para todo mal, mezcal, y para todo bien también
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2014 roku Napisane: Cz 30.01.2014, 21:38 |
|
Dołączył(a): Cz 5.01.2006, 21:18 Posty: 4066 Lokalizacja: Sosnowiec
|
Egon napisał(a): aso napisał(a): Być może czytanie mapy ze zrozumieniem jest coraz trudniejszą sztuką. Nie samą mapą należy się kierować. Wystarczy spojrzeć na mapę, zobaczyć jak jedzie tramwaj, jak 215 i zaraz pewne rzeczy zaczynają być oczywiste i zrozumiałe. W tym kontekście to napisałem. Ja doskonale zdaję sobie sprawę, że dopóki nie poprawi się dostępności tramwaju poprzez korektę przebiegu na Bykowinie, to ze 121 i 215 na dublującym się odcinku zasadniczo niewiele można zrobić, jeżeli nie chcemy narobić szkód w systemie komunikacyjnym. Porządkować układ komunikacyjny należy "z głową", a nie w imię "jedynie słusznych zasad".
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2014 roku Napisane: Cz 30.01.2014, 21:50 |
|
Egon |
|
Dołączył(a): Cz 8.01.2004, 9:44 Posty: 4404 Lokalizacja: Ligota
|
aso napisał(a): Wystarczy spojrzeć na mapę, Przepraszam za wycięcie z kontekstu, ale IMO nie wystarczy. Należy prowadzić obserwacje zachowań pasażerów i - co ważniejsze - wyciągać z nich wnioski. Likwidację 215 i skrócenie 12 z powodu tegoż właśnie nie wyciągania wniosków uważam za działania stanowczo szkodliwe dla pasażerów, podjęte na podstawie fanaberii jakiegoś bonza z KZK GOP lub władz miasta.
_________________ Para todo mal, mezcal, y para todo bien también
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2014 roku Napisane: Cz 30.01.2014, 22:00 |
|
Dołączył(a): Cz 5.01.2006, 21:18 Posty: 4066 Lokalizacja: Sosnowiec
|
Egon napisał(a): aso napisał(a): Wystarczy spojrzeć na mapę, Przepraszam za wycięcie z kontekstu, ale IMO nie wystarczy. Przepraszam, ale trudno nie zauważyć rzeczy tak oczywistych, że autobus jedzie przez środek Bykowiny, a tramwaj właściwie je omija. W dodatku z niektórych części osiedla do najbliższego przystanku tramwajowego jest prawie... 2 km. Nigdzie natomiast nie napisałem, że mapa udzieli nam kompleksowej informacji o tym, jak powinien wyglądać układ komunikacyjny.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2014 roku Napisane: Cz 30.01.2014, 22:19 |
|
Egon |
|
Dołączył(a): Cz 8.01.2004, 9:44 Posty: 4404 Lokalizacja: Ligota
|
aso napisał(a): Przepraszam, ale trudno nie zauważyć rzeczy tak oczywistych, że autobus jedzie przez środek Bykowiny, a tramwaj właściwie je omija. No dokładnie o to mi idzie. Ja uzupełniam Twoje poglądy, a nie konkuruję z nimi. Tak jak w przypadku T9 i 215 ;-) aso napisał(a): W dodatku z niektórych części osiedla do najbliższego przystanku tramwajowego jest prawie... 2 km. Nigdzie natomiast nie napisałem, że mapa udzieli nam kompleksowej informacji o tym, jak powinien wyglądać układ komunikacyjny. O to właśnie chodzi. Likwidacja 215 i przetrasowanie 121 spowodowało stworzenie z tej drugiej linii potworka podobnego do 13. Nie wiem, w jakim stanie obecnie jest KWK Nowy Wirek (czy jak tam ona się teraz nazywa), ale jeśli jeszcze jacyś górnicy tam pracują, to trochę im utrudniono dojazdy do/z kopalni.
_________________ Para todo mal, mezcal, y para todo bien también
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2014 roku Napisane: Cz 30.01.2014, 22:26 |
|
adam86 |
|
Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00 Posty: 13990 Lokalizacja: Hajduki Wielkie
|
Egon napisał(a): O to właśnie chodzi. Likwidacja 215 i przetrasowanie 121 spowodowało stworzenie z tej drugiej linii potworka podobnego do 13. Nie wiem, w jakim stanie obecnie jest KWK Nowy Wirek (czy jak tam ona się teraz nazywa), ale jeśli jeszcze jacyś górnicy tam pracują, to trochę im utrudniono dojazdy do/z kopalni. W stanie likwidacji infrastruktury.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2014 roku Napisane: Cz 30.01.2014, 23:01 |
|
inżinier |
|
Dołączył(a): Cz 14.01.2010, 18:58 Posty: 2091 Lokalizacja: Oś. Rechabilitacji Czenstochowska Cmętarz
|
Cytuj: W stanie likwidacji infrastruktury. Sortownia (ten największy budynek, doskonale widoczny z dużej części Kochłowic) jest wyburzana od zeszłego tygodnia. Jedna wieża szybowa zniknęła z krajobrazu w zeszłym roku. Nie ma zatem już kogo wozić. Jest kolejny z rzici pretekst, by 215 nie przywracać. --- Od lutego zmiany w Jaworznie: A wróci do Łubowca i Dąbrowy Narodowej, jednak przystanek przy Fashion Housie zostanie utrzymany. 303 spenetruje południową Dąbrowę i Łubowiec, a w weekendy wykona parę kursów nocnych (w godz. 0:00-1:00) z Centrum na os. Stałe. Sieć komunikacyjna powiększy się też od lutego w Tychach, gdzie mikrobek W wykona wjazdy kieszeniowe na ul. Ułańską w Wygorzelach. Fantastyczna lokalizacja dla osiedla domków swoją drogą.
_________________ "Ponadto informujemy, że turyści którzy nie będą chcieli skorzystać z karty ŚKUP mogą podróżować na podstawie biletów w taryfie strefowo – czasowej np. bilety w cenie 4,80 zł normalny i 2,40 zł ulgowy." - KZK GOP - oficjalny profil
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2014 roku Napisane: Pt 31.01.2014, 9:37 |
|
Daro85 |
|
Dołączył(a): Cz 4.11.2004, 21:27 Posty: 10946 Lokalizacja: Bytom
|
aso napisał(a): Przepraszam, ale trudno nie zauważyć rzeczy tak oczywistych, że autobus jedzie przez środek Bykowiny, a tramwaj właściwie je omija. W dodatku z niektórych części osiedla do najbliższego przystanku tramwajowego jest prawie... 2 km. Nigdzie natomiast nie napisałem, że mapa udzieli nam kompleksowej informacji o tym, jak powinien wyglądać układ komunikacyjny. Tylko ze się okazuje, że większe protesty co do 215 masz nie na Bykowinie, a na Orzegowie. Bykowina ma wybór przeróżnych połączeń, Orzegów szczególnie północny został ostatnimi laty poważnie oszwabiony, bo poleciało 215 i 982. Tutaj mogłoby pomóc albo przetrasowanie 155/255 (wtedy w jakiś sposób zrekompensowanoby utratę 982) przez Bytomską- albo zwiększenie liczby kursów na 121. Ale tutaj bezkosztowo się nie da, a na to Rudzie zależy przecież. ;) inna sprawa, że w tym kontekście tramwaj ewidentnie przeszkadza ;).
_________________ "Dno naszego upadku narodowego nastąpiło wtedy, kiedyśmy popadli w umysłowy zastój, uwierzyli w osiągniętą doskonałość..."
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2014 roku Napisane: Pt 31.01.2014, 17:24 |
|
Kubala. |
|
Dołączył(a): Pn 16.08.2010, 20:07 Posty: 783 Lokalizacja: Katowice
|
Od 8 lutego T11 będzie kursować na trasie "Katowice Koszutka Słoneczna Pętla"-"Lipiny Targowisko" z wariantem do przystanku "Chebzie Pawła". Na podstawowej trasie tramwaje będą kursować co 15 minut a na Chebzie składy będą zaglądać co 30 minut. http://rozklady.kzkgop.pl/index.php?co= ... 2014-02-08Na tory wraca również T18. Kursować będzie na trasie "Stroszek Zajezdnia"-"Biskupice Pętla" z częstotliwością 30 minutową. http://rozklady.kzkgop.pl/index.php?co= ... _linii=T18
_________________ "Uruchomienie bezpośredniego połączenia z Katowic do USA jest wbrew polskiej racji stanu." - denerwuje się Jan Pamuła, prezes krakowskiego portu lotniczego.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2014 roku Napisane: Pt 31.01.2014, 18:29 |
|
motley |
|
Dołączył(a): Cz 11.12.2008, 22:47 Posty: 2928
|
Do tego pewnie po raz kolejny żegnamy linie 30 i 33.
_________________ Tak się zastanawiałem, czy wpisanie naszej sieci tramwajowej do UNESCO uchroniłoby przed likwidacją kolejne linie. - inż. Łukasz Klyszcz
To jest poważne forum - użytkownik Forum Tramwajów Śląskich
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2014 roku Napisane: Pt 31.01.2014, 19:02 |
|
inżinier |
|
Dołączył(a): Cz 14.01.2010, 18:58 Posty: 2091 Lokalizacja: Oś. Rechabilitacji Czenstochowska Cmętarz
|
motley napisał(a): Do tego pewnie po raz kolejny żegnamy linie 30 i 33. 30 za 18 to uczciwy deal, do tego jeszcze wysłać w pierony 39 przydałoby się. Warianty Lipiny / Chebzie elegancko zaznaczone w rozkładzie internetowym. ;-|
_________________ "Ponadto informujemy, że turyści którzy nie będą chcieli skorzystać z karty ŚKUP mogą podróżować na podstawie biletów w taryfie strefowo – czasowej np. bilety w cenie 4,80 zł normalny i 2,40 zł ulgowy." - KZK GOP - oficjalny profil
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2014 roku Napisane: Pt 31.01.2014, 19:32 |
|
adam86 |
|
Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00 Posty: 13990 Lokalizacja: Hajduki Wielkie
|
Kubala. napisał(a): Od 8 lutego T11 będzie kursować na trasie "Katowice Koszutka Słoneczna Pętla"-"Lipiny Targowisko" z wariantem do przystanku "Chebzie Pawła". Na podstawowej trasie tramwaje będą kursować co 15 minut a na Chebzie składy będą zaglądać co 30 minut. http://rozklady.kzkgop.pl/index.php?co= ... 2014-02-08Helmuty raczej.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2014 roku Napisane: Pt 31.01.2014, 21:18 |
|
Dołączył(a): Pt 11.02.2005, 12:54 Posty: 888
|
Nareszcie tramwaj 11 znika z Ratusza. Może skończy się bałagan na chorzowskim Rynku. A po drugie co z T-11?? Zostaje czy znika?? T11 z Lipin do Chebzia jest co 20 minut. Tramwaj będzie do Pawła co 30 minut.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2014 roku Napisane: So 1.02.2014, 11:04 |
|
Daro85 |
|
Dołączył(a): Cz 4.11.2004, 21:27 Posty: 10946 Lokalizacja: Bytom
|
Kubala. napisał(a): Od 8 lutego T11 będzie kursować na trasie "Katowice Koszutka Słoneczna Pętla"-"Lipiny Targowisko" z wariantem do przystanku "Chebzie Pawła". Na podstawowej trasie tramwaje będą kursować co 15 minut a na Chebzie składy będą zaglądać co 30 minut. http://rozklady.kzkgop.pl/index.php?co= ... 2014-02-08Na tory wraca również T18. Kursować będzie na trasie "Stroszek Zajezdnia"-"Biskupice Pętla" z częstotliwością 30 minutową. http://rozklady.kzkgop.pl/index.php?co= ... _linii=T18Heh, ale ta jazda z Lipin do Pawełka troszkę na siłę. Tamten odcinek zazwyczaj nie grzeszył napełnieniami, w dodatku na Pawle przesiadka nie jest szczególnie wygodna, zwłaszcza w kierunku do Lipin.
_________________ "Dno naszego upadku narodowego nastąpiło wtedy, kiedyśmy popadli w umysłowy zastój, uwierzyli w osiągniętą doskonałość..."
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2014 roku Napisane: So 1.02.2014, 12:32 |
|
motley |
|
Dołączył(a): Cz 11.12.2008, 22:47 Posty: 2928
|
inżinier napisał(a): 30 za 18 to uczciwy deal, do tego jeszcze wysłać w pierony 39 przydałoby się. 18 jedzie ze Stroszka razem z 39, nie zdziwię się, jeśli tak to się skończy.
_________________ Tak się zastanawiałem, czy wpisanie naszej sieci tramwajowej do UNESCO uchroniłoby przed likwidacją kolejne linie. - inż. Łukasz Klyszcz
To jest poważne forum - użytkownik Forum Tramwajów Śląskich
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2014 roku Napisane: So 1.02.2014, 12:54 |
|
Daro85 |
|
Dołączył(a): Cz 4.11.2004, 21:27 Posty: 10946 Lokalizacja: Bytom
|
motley napisał(a): inżinier napisał(a): 30 za 18 to uczciwy deal, do tego jeszcze wysłać w pierony 39 przydałoby się. 18 jedzie ze Stroszka razem z 39, nie zdziwię się, jeśli tak to się skończy. Jak rozumiem będziesz płakać za 39? :P. A może będziesz postulował, by Stroszek obsługiwać 18 do Szombierek i 39 do Polibudy? :P
_________________ "Dno naszego upadku narodowego nastąpiło wtedy, kiedyśmy popadli w umysłowy zastój, uwierzyli w osiągniętą doskonałość..."
|
|
Na górę strony |
|
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 26 gości |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów
|
|