Forum WPK
http://forum.wpk.katowice.pl/

Zmiany rozkładów jazdy w 2015 roku
http://forum.wpk.katowice.pl/viewtopic.php?f=42&t=2990
Strona 4 z 34

Autor:  Lukas SC [ Pn 26.01.2015, 21:27 ]
Tytuł:  Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2015 roku

K 2 napisał(a):
2 zł. Podczas gdy autobus PKM Jaworzno: 1,70 zł (bilet normalny). I tutaj pewno zaskoczenie tak niskiej ceny (bo jednak temat PKM Jaworzno, pewno nie śledzą wszyscy). Dla przykładu z Osiedla Paderewskiego do Uniwersyteckiej linią A, z PKM J. zapłacimy 1,70 zł (normalny), natomiast taką 940 - 3,20 zł.

Między 2006 a 2012 rokiem na miasto Jaworzno był osobny cennik gdzie bilet kosztował 1,20 zł normalny, a ulgowy 1,10 zł żeby wyeliminować busiarzy.

Autor:  P Śl [ Pn 26.01.2015, 21:53 ]
Tytuł:  Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2015 roku

Od lutego na 42 zostaje opóźniony kurs, zapewne pod Johnsona, z 21:34 na 21:40. Pojedzie pięknie w tandemie z 91.

Gdzie 25 z parku wjeżdża na te kursy wariantowe, na Pułaskiego ?

Autor:  JacekSo [ Pn 26.01.2015, 22:08 ]
Tytuł:  Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2015 roku

P Śl napisał(a):
na Pułaskiego ?

Tak.

Autor:  P Śl [ Pn 26.01.2015, 22:28 ]
Tytuł:  Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2015 roku

No to super, bo z tego co widziałem to bodajże wrzucili tam zakaz ruchu z wyłączeniem dla jakiejś wspólnoty.

Autor:  P Śl [ Wt 27.01.2015, 11:41 ]
Tytuł:  Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2015 roku

Od soboty zatramwaj T-14 co 10 (?) minut od Szopienic do Zawodzia, a od walentynek do końca maja zatramwaj T-15 co 20 (15?) minut z urzędu miasta do Zawodzia.

EDIT: Poprawka, obie od walentynek do końca maja. Ktoś wyraźnie zmienił zdanie i postanowił zrobić zamiast T-14 co 10 minut to dorzucił T-15 i chyba obie będą jeździły naprzemian co 10 minut.

Autor:  K 2 [ Wt 27.01.2015, 11:47 ]
Tytuł:  Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2015 roku

Kto to będzie obsługiwał?

Autor:  P Śl [ Wt 27.01.2015, 11:53 ]
Tytuł:  Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2015 roku

Narazie nie wiadomo, ale pachnie Transgórem.

Autor:  Sir Alex [ Wt 27.01.2015, 12:52 ]
Tytuł:  Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2015 roku

P Śl napisał(a):
Od soboty zatramwaj T-14 co 10 (?) minut od Szopienic do Zawodzia, a od walentynek do końca maja zatramwaj T-15 co 20 (15?) minut z urzędu miasta do Zawodzia.

EDIT: Poprawka, obie od walentynek do końca maja. Ktoś wyraźnie zmienił zdanie i postanowił zrobić zamiast T-14 co 10 minut to dorzucił T-15 i chyba obie będą jeździły naprzemian co 10 minut.

Chyba coś przysnąłem.
Możesz powiedzieć z jakiej okazji?

Autor:  Auri23 [ Wt 27.01.2015, 14:34 ]
Tytuł:  Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2015 roku

Prace w Szopienicach wymagają zawieszenia ruchu.

Autor:  genz [ Wt 27.01.2015, 22:40 ]
Tytuł:  Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2015 roku

K 2 napisał(a):
Kto to będzie obsługiwał?


T-14 PKM Katowice b/Zawodzie

Autor:  Sir Alex [ Śr 28.01.2015, 10:32 ]
Tytuł:  Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2015 roku

Auri23 napisał(a):
Prace w Szopienicach wymagają zawieszenia ruchu.

Dobra, ale jakie to prace dokładnie?

Autor:  P Śl [ Śr 28.01.2015, 10:49 ]
Tytuł:  Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2015 roku

Jednotor pod Kościołem w Szopienicach istnieje od iluś już tygodni. Widać ktoś postanowił to zamknąć w całości.

Autor:  Lukas SC [ Śr 28.01.2015, 21:17 ]
Tytuł:  Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2015 roku

P Śl napisał(a):
Od lutego na 42 zostaje opóźniony kurs, zapewne pod Johnsona, z 21:34 na 21:40.


Obecnie jest pod Johsonem 21:59, po zmianie 22:05 . Akurat będę miał popołudniówki jak wprowadzą zmiany, więc pewnie będę świadkiem niecodziennych wyścigów na autobus.

Autor:  Egon [ Pn 2.02.2015, 21:51 ]
Tytuł:  Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2015 roku

K 2 napisał(a):
Też jestem zdania, że zarządzanie jaworznicką komunikacją przerosłoby wszystkich okolicznych organizatorów. Nie ukrywajmy, ale przy takiej zabudowie jak w Jaworznie, głównie niskiej z wyjątkiem śródmieścia i okolicznych osiedli, uzyskanie wyraźnych taktów, a co za tym idzie stworzenie systemu przesiadek jest bardzo utrudnione. Większość kursów linii kursujących po mieście robiona jest z uwzględnieniem funkcji. Tu szkoła, tu jakiś zakład pracy, tu przesiadka z linii z Katowic, to nie jest łatwy organizm. Mimo to, oprócz wymienionych wcześniej przeze mnie "propozycji" nie ma co zarzucić osobom pracującym nad rozkładami. Weźmy też pod uwagę, że budżet jaworznickiej komunikacji nie jest wydumany jak w KZK i na wszystko trzeba znaleźć wozokilometry.

Wracając do wątku z wydłużeniem linii A do Chrzanowa - uważam, że cała ta linia to jest marnowanie wozokilometrów. Na odcinku Łubowiec - Katowice jedzie 28 minut, a E 30 minut. Na tym samym odcinku w kierunku odwrotnym według rozkładu autobusy obu linii jadą odpowiednio 22 i 23 minuty. Czy dla tak mizernego efektu warto utrzymywać A? Nie lepiej to zlikwidować i wzmocnić oraz wydłużyć do Chrzanowa kilka kursów E? A do Byczyny J? Skorzystałyby na tym jeszcze Mysłowice. No chyba, że chodzi o skomunikowanie Osiedla Paderewskiego z Jaworznem/Chrzanowem.
A jeszcze takie pytanie organizacyjne - czy jakbym chciał zrobić sobie "kółko" linią A na trasie Chrzanów - Katowice - Chrzanów to wystarczy mi jeden bilet za 4,60?

Autor:  P Śl [ Pn 2.02.2015, 22:09 ]
Tytuł:  Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2015 roku

Też się nad tym zastanawiałem niedawno i dochodzę do wniosku, że jedyną wartością dodaną tej linii jest zaliczanie innych rejonów w Katowicach.

Autor:  aso [ Pn 2.02.2015, 22:37 ]
Tytuł:  Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2015 roku

Egon napisał(a):
K 2 napisał(a):
Też jestem zdania, że zarządzanie jaworznicką komunikacją przerosłoby wszystkich okolicznych organizatorów. Nie ukrywajmy, ale przy takiej zabudowie jak w Jaworznie, głównie niskiej z wyjątkiem śródmieścia i okolicznych osiedli, uzyskanie wyraźnych taktów, a co za tym idzie stworzenie systemu przesiadek jest bardzo utrudnione. Większość kursów linii kursujących po mieście robiona jest z uwzględnieniem funkcji. Tu szkoła, tu jakiś zakład pracy, tu przesiadka z linii z Katowic, to nie jest łatwy organizm. Mimo to, oprócz wymienionych wcześniej przeze mnie "propozycji" nie ma co zarzucić osobom pracującym nad rozkładami. Weźmy też pod uwagę, że budżet jaworznickiej komunikacji nie jest wydumany jak w KZK i na wszystko trzeba znaleźć wozokilometry.

Wracając do wątku z wydłużeniem linii A do Chrzanowa - uważam, że cała ta linia to jest marnowanie wozokilometrów. Na odcinku Łubowiec - Katowice jedzie 28 minut, a E 30 minut. Na tym samym odcinku w kierunku odwrotnym według rozkładu autobusy obu linii jadą odpowiednio 22 i 23 minuty. Czy dla tak mizernego efektu warto utrzymywać A? Nie lepiej to zlikwidować i wzmocnić oraz wydłużyć do Chrzanowa kilka kursów E? A do Byczyny J? Skorzystałyby na tym jeszcze Mysłowice. No chyba, że chodzi o skomunikowanie Osiedla Paderewskiego z Jaworznem/Chrzanowem.


Faktyczny czas jazdy i jego postrzeganie to dwie różne rzeczy. Po drugie - południowa część centrum Katowic ma całkiem sporo generatorów przewozów, często ignorowanych w planowaniu połączeń z innych miast, po trzecie - Mysłowice generują w szczycie opóźnienia, zatem przebieg po A4 jest jak najbardziej uzasadniony. Pomimo niewielkiej różnicy w czasie przejazdu, występuje duży efekt psychologiczny. A pętla wykonywana na wzór linii tyskich na ten moment jest najsensowniejszym sposobem przejazdu przez centrum Katowic.

Autor:  Egon [ Pn 2.02.2015, 23:11 ]
Tytuł:  Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2015 roku

aso napisał(a):
Faktyczny czas jazdy i jego postrzeganie to dwie różne rzeczy.

Dziś zrobiłem sobie wypad do Chrzanowa - tam E + 319, powrót A. W każdym przypadku czas postrzegany był równy faktycznemu, ale to było poza szczytem (no, podczas powrotu szczyt się zaczynał).

aso napisał(a):
Po drugie - południowa część centrum Katowic ma całkiem sporo generatorów przewozów, często ignorowanych w planowaniu połączeń z innych miast,

Tak, to może być argument. Ale dziś na Os. Paderewskiego, Francuskiej i Warszawskiej nikt do autobusu nie wsiadł, choć kilka osób wysiadło.

aso napisał(a):
po trzecie - Mysłowice generują w szczycie opóźnienia, zatem przebieg po A4 jest jak najbardziej uzasadniony.

Do niedawna tak jeszcze było, ale teraz to już nieaktualne.

aso napisał(a):
Pomimo niewielkiej różnicy w czasie przejazdu, występuje duży efekt psychologiczny.

A tego to już kompletnie nie rozumiem. Znaczy co - jest więcej pasażerów, bo chcą się przejechać autostradą?

aso napisał(a):
A pętla wykonywana na wzór linii tyskich na ten moment jest najsensowniejszym sposobem przejazdu przez centrum Katowic.

W wykonaniu A ta pętla jest lepsza, bo tyskie linie niepotrzebnie tam mają krańcówkę, zamiast być okrężnymi (1 i 14, bo dla 4 to jest uzasadnione).

Autor:  aso [ Pn 2.02.2015, 23:51 ]
Tytuł:  Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2015 roku

Egon napisał(a):
aso napisał(a):
Pomimo niewielkiej różnicy w czasie przejazdu, występuje duży efekt psychologiczny.

A tego to już kompletnie nie rozumiem. Znaczy co - jest więcej pasażerów, bo chcą się przejechać autostradą?


Nawet jeżeli faktyczna różnica jest niewielka, przez pasażerów linia postrzegana jest jako znacznie szybsza, a efekt psychologiczny wzmacniany jest przez długi odcinek bez przystanków.

Autor:  Egon [ Wt 3.02.2015, 0:18 ]
Tytuł:  Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2015 roku

aso napisał(a):
Nawet jeżeli faktyczna różnica jest niewielka, przez pasażerów linia postrzegana jest jako znacznie szybsza, a efekt psychologiczny wzmacniany jest przez długi odcinek bez przystanków.

Jeśli mieszkańcy Jaworzna tak lubią jeździć autostradą, to zostawmy im to połączenie. Ale po co A wydłużać do Chrzanowa? Jak długo sięgam pamięcią, istniało połączenie Mysłowic z Chrzanowem - najpierw tymi ichnimi liniami (nie pamiętam numerów, tylko Sany na nich kursujące), potem 300, 301 i E-5, następnie E i J (były też 319S, 809, 811 i Bóg wie co jeszcze, więcej nie pamiętam). Lud jeździł tym z reguły na targ przy ul. Kaczej i z powrotem. Było jeszcze 319 do Ćmoka, gdy istniała tam fabryka domów, a targowisko było przy Mikołowskiej. Teraz targowisko jest gdzie indziej, dlatego pomyślałem, że najlepiej byłoby przywrócić dawne S, przez Mysłowice a bez Balina. Co prawda dni targowe to wtorek i piątek (jak dawniej), a giełda samochodowa odbywa się w weekendy, no ale przez resztę tygodnia jakiś mały handel też tam się odbywa. Może i teraz te potrzeby komunikayjne są mniejsze, ale na pewno całkowicie nie wygasły. Po co więc do Chrzanowa mają kursować przegubowce przez A4 z pominięciem Mysłowic? Dziś na odcinku Chrzanów - Jaworzno w SU18 była wolna połowa miejsc siedzących. Dlatego uważam, że do Chrzanowa została wydłużona najgorsza linia z możliwych.

Autor:  aso [ Wt 3.02.2015, 8:40 ]
Tytuł:  Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2015 roku

Egon napisał(a):
aso napisał(a):
Nawet jeżeli faktyczna różnica jest niewielka, przez pasażerów linia postrzegana jest jako znacznie szybsza, a efekt psychologiczny wzmacniany jest przez długi odcinek bez przystanków.

Jeśli mieszkańcy Jaworzna tak lubią jeździć autostradą, to zostawmy im to połączenie. Ale po co A wydłużać do Chrzanowa? (...) Po co więc do Chrzanowa mają kursować przegubowce przez A4 z pominięciem Mysłowic? Dziś na odcinku Chrzanów - Jaworzno w SU18 była wolna połowa miejsc siedzących. Dlatego uważam, że do Chrzanowa została wydłużona najgorsza linia z możliwych.

Na odcinku Chrzanów - Jaworzno zawsze było mało pasażerów. Do Mysłowic - z Chrzanowa mało kto jeździ. Żyjesz przeszłością... Miejsca pracy, uczelnie są w Katowicach, a linia A daje w tym momencie najbardziej optymalną obsługę centrum, oferując trochę więcej, niż busowa konkurencja. Ale - rozumiem - wydłużono linię najgorszą z możliwych.

Strona 4 z 34 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/