Forum WPK
http://forum.wpk.katowice.pl/

Zmiany rozkładów jazdy w 2015 roku
http://forum.wpk.katowice.pl/viewtopic.php?f=42&t=2990
Strona 5 z 34

Autor:  Egon [ Wt 3.02.2015, 11:10 ]
Tytuł:  Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2015 roku

aso napisał(a):
Żyjesz przeszłością... Miejsca pracy, uczelnie są w Katowicach, a linia A daje w tym momencie najbardziej optymalną obsługę centrum, oferując trochę więcej, niż busowa konkurencja.

Może to i racja, jednorazowe obserwacje na pewno nie mogą świadczyć o preferencjach komunikacyjnych. Ale konkurencja dla busów z tego żadna (o ile te busy jeżdżą tak jak napisano to na rozkładzie w Chrzanowie), bo te 10 par kursów w R (liczę te na całej trasie) i 5 w W to jest prawie taka sama sytuacja jak na trasie Tychy - Oświęcim - no, może nieco lepiej, bo A nie ma krańcówki gdzieś na Zawodziu, tylko jedzie do centrum Katowic. Ale za to 686 ma kursy wieczorne.
Nowe Solarisy rzeczywiście są przyjazne pasażerom, mają lepsze krzesełka niż reszta w GOP-ie, ładowanie przez USB i WiFi działają - sprawdziłem, Ale największe wrażenie wywarły na mnie automaty biletowe - toż to jest 1000 razy lepsze niż te automaty ŚKUP. Jeżeli zostaną zainstalowane we wszystkich autobusach, skończy się problem z dostępnością biletów i zawracaniem głowy kierowcom.

aso napisał(a):
Ale - rozumiem - wydłużono linię najgorszą z możliwych.

To tylko moje twierdzenie. Masz prawo z nim się nie zgodzić.

Autor:  Lukas SC [ Wt 3.02.2015, 12:43 ]
Tytuł:  Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2015 roku

Egon napisał(a):
Ale największe wrażenie wywarły na mnie automaty biletowe - toż to jest 1000 razy lepsze niż te automaty ŚKUP. Jeżeli zostaną zainstalowane we wszystkich autobusach, skończy się problem z dostępnością biletów i zawracaniem głowy kierowcom.


Na razie głównym założeniem jest żeby wszystkie autobus wyjeżdżające poza Jaworzno miały biletomaty.

Autor:  Egon [ Wt 3.02.2015, 13:17 ]
Tytuł:  Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2015 roku

Zapomniałem też dodać, że zaskoczyła mnie na plus frekwencja na 319. Już na Łubowcu do autobusu wsiadło ze 25 osób (przepuścili busa! - może wysiadali na Podwalu, nie zwracałem uwagi kto gdzie jedzie), a od Os. Stałego do Szpitala długi MAN był zapełniony - wolnych stołków nie było, a ze 40 osób stało. Do samego Chrzanowa też dojechało sporo ludzi, kilku jeszcze po drodze wysiadło, najwięcej w Balinie. Tej linii wydłużenie do Łubowca ewidentnie wyszło na dobre. Po drodze minąłem jadące w przeciwnym kierunku Scanię i Solarisa U15, ale nie zauważyłem, ilu pasażerów podróżowało. Scania to chyba jest za mała na tę linię.

Autor:  P Śl [ Wt 3.02.2015, 15:49 ]
Tytuł:  Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2015 roku

W zasadzie A było dobre dopóki nie wrzucili wszystkich przystanków w Jaworznie.

Autor:  inżinier [ Wt 3.02.2015, 15:56 ]
Tytuł:  Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2015 roku

aso napisał(a):
Egon napisał(a):
aso napisał(a):
Pomimo niewielkiej różnicy w czasie przejazdu, występuje duży efekt psychologiczny.

A tego to już kompletnie nie rozumiem. Znaczy co - jest więcej pasażerów, bo chcą się przejechać autostradą?


Nawet jeżeli faktyczna różnica jest niewielka, przez pasażerów linia postrzegana jest jako znacznie szybsza, a efekt psychologiczny wzmacniany jest przez długi odcinek bez przystanków.
Dodam od siebie 0,03 PLN w celach dydaktycznych: godzina 11, przystanek Ligota Panewnicka, chcesz jechać do dworca. Wtacza się jednocześnie 12 - czas przejazdu 19 minut i 48 - czas przejazdu 20 minut. Oba wozy o porównywalnym standardzie i obłożeniu.

Wybór 12 to właśnie efekt psychologiczny. :>

Autor:  Matthew [ Wt 3.02.2015, 17:07 ]
Tytuł:  Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2015 roku

inżinier napisał(a):
Dodam od siebie 0,03 PLN w celach dydaktycznych: godzina 11, przystanek Ligota Panewnicka, chcesz jechać do dworca. Wtacza się jednocześnie 12 - czas przejazdu 19 minut i 48 - czas przejazdu 20 minut. Oba wozy o porównywalnym standardzie i obłożeniu.

Wybór 12 to właśnie efekt psychologiczny. :>

Ten efekt akurat zrozumie każdy, kto chociaż raz stał w korku przez zamknięte szlabany przy Wujku :P

Autor:  aso [ Wt 3.02.2015, 18:46 ]
Tytuł:  Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2015 roku

P Śl napisał(a):
W zasadzie A było dobre dopóki nie wrzucili wszystkich przystanków w Jaworznie.


Ciekawe rzeczy piszesz. Patrzyłeś w ogóle na rozkład jazdy, czy tylko krytykujesz, bo jest to teraz w dobrym tonie?

Autor:  JacekSo [ Cz 5.02.2015, 20:54 ]
Tytuł:  Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2015 roku

1 lutego na wniosek Poręby drastycznie ograniczono kursowanie zawierciańskiej linii nr 2. Oprócz kursów do Siewierza zostało tylko kilka kursów, których trasę skrócono do przystanku Poręba Polo w centrum miasta (wycofano je z Krzemiendy i Niwek). Wycięte kursy na terenie Zawiercia rekompensuje nowa okrężna linia 2bis z dworca do Miodowej.

Autor:  andrzejh69 [ Pt 6.02.2015, 10:50 ]
Tytuł:  Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2015 roku

Pojawił się nowy rozkłąd linii 118 na stronie KZKGOP. Trasa pokrywa się w całości z linią obecną tramwaju 18. Mam pytanie: czy Bytom za tę linię bedzie płacił na swoim terenie? Moim zdaniem w całości powinna płacić Ruda Śląska, a jeśli nie chce płacić za wozokilometry po Bytomiu to niech sobie ją zakończy w Rudzie na granicy z Bytomiem. Co na to Prezydent Bytomia?

Autor:  motley [ Pt 6.02.2015, 11:09 ]
Tytuł:  Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2015 roku

Rozkład w dodatku oczywiście niedopasowany do 146, w standardowym takcie R30 W60 ;)

Autor:  myszka [ Pt 6.02.2015, 13:07 ]
Tytuł:  Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2015 roku

Te 118 w kierunku Chebzia obsługuje wg rozkładu Przystanek Ruda Kościół dwa razy - chyba tramwajowy i autobusowy. W kierunku Bytomia tylko raz obsługiwany jest przystanek Ruda PKP. Który to będzie przystanek? Autobusowy pod wieżowcem czy tramwajowy na poczcie?
No i są nowe rozkłady tramwajowe dla linii 5,9 i 30. Na 30 będą 3 pociągi z Gliwic. Z Bytomia chyba będzie 1, bo na Biskupicach i Stroszku jest minuta pauzy między przyjazdem a odjazdem. Co do 5 i 9 to zwiększono przelot miedzy Zamłyniem a Jagiellońską z 2 do 4 minut. Zmniejszono w ten sposób przerwę wyrównawczą z 10 do 6 minut dla obu linii.

Autor:  Sir Alex [ Pt 6.02.2015, 13:12 ]
Tytuł:  Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2015 roku

andrzejh69 napisał(a):
Pojawił się nowy rozkłąd linii 118 na stronie KZKGOP. Trasa pokrywa się w całości z linią obecną tramwaju 18. Mam pytanie: czy Bytom za tę linię bedzie płacił na swoim terenie? Moim zdaniem w całości powinna płacić Ruda Śląska, a jeśli nie chce płacić za wozokilometry po Bytomiu to niech sobie ją zakończy w Rudzie na granicy z Bytomiem. Co na to Prezydent Bytomia?

A zagadka od kogo autobusy będą tam jeździć jest już rozwiązana?

Autor:  motley [ Pt 6.02.2015, 13:24 ]
Tytuł:  Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2015 roku

Komunikacja zastępcza jest klasycznym rozwiązaniem, będzie mniej kursów, pytanie tylko jak będą rozłożone. 118 dublując będzie też funkcjonować jako uzupełnienie awaryjnej komunikacji tramwajowej na Bobrku i Szombierkach, niech sobie zatem będzie. Szkoda, że likwidacja i zastąpienie "lepszym" autobusem łączyć się będzie z uwaleniem kursów, ale taka już uroda naszej komunikacji ;)

Notabene, jeden z głównych obrońców linii zastanawia się nad kandydaturą na prezydenta RŚ, by odbudować 18 i skierować do Czarnego Lasu. I właśnie dlatego MKM są traktowani niepoważnie :>

Autor:  JacekSo [ Pt 6.02.2015, 15:23 ]
Tytuł:  Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2015 roku

andrzejh69 napisał(a):
Pojawił się nowy rozkłąd linii 118 na stronie KZKGOP. Trasa pokrywa się w całości z linią obecną tramwaju 18.

Nie bardzo bo 18 jeździ ze Stroszka. No i 118 nie pojedzie z placu Sikorskiego tylko z dworca autobusowego.

Autor:  Daro85 [ Pt 6.02.2015, 17:37 ]
Tytuł:  Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2015 roku

andrzejh69 napisał(a):
Pojawił się nowy rozkłąd linii 118 na stronie KZKGOP. Trasa pokrywa się w całości z linią obecną tramwaju 18. Mam pytanie: czy Bytom za tę linię bedzie płacił na swoim terenie? Moim zdaniem w całości powinna płacić Ruda Śląska, a jeśli nie chce płacić za wozokilometry po Bytomiu to niech sobie ją zakończy w Rudzie na granicy z Bytomiem. Co na to Prezydent Bytomia?


Idiotyczny jest przebieg tej linii po Bytomiu. W ogóle w tych warunkach to w Rudzie możnaby zrobić wreszcie jakiś porządek z liniami po Rudzie 1, bo teraz przynajmniej kilka nie służy nikomu i niczemu. Chociażby cała kombinacja 39,118,121,146,147,230 jest do przemyślenia, bo w sumie nie wiadomo, czy to ma tak być i czy to komukolwiek służy w tej wersji?
;) a tak nawiasem to zawsze po jakimś większym machniom w Rudzie można sobie przypomnieć ilu w PL mamy jeszcze górników ;).

Autor:  Ludw_K [ Pt 6.02.2015, 21:27 ]
Tytuł:  Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2015 roku

andrzejh69 napisał(a):
Pojawił się nowy rozkłąd linii 118 na stronie KZKGOP. Trasa pokrywa się w całości z linią obecną tramwaju 18.

Trasa pokrywa się do ok.2/3 jej długości, bo owo "pokrycie" kończy się na przystanku Bytom Zamłynie. Zupełnie za to nie pokrywa się rozkład jazdy w szczególności wieczorem i w dni wolne. Chociaż wszyscy znają mnie tu jako przeciwnika połączeń przesiadkowych tam gdzie mogą istnieć bezpośrednie to jednak w tym przypadku uważam, że najlepszym rozwiązaniem w tej sytuacji (pomijając oczywiście utrzymanie 18-ki) byłoby zakończenie tej linii autobusowej na Bobrku i ścisłe skomunikowanie z tramwajem 30 z obowiązkiem oczekiwania przez kierowców/motorniczych na połączenie i zachowaniem obecnych rozkładów jazdy oraz możliwością przejazdu pomiędzy Bytomiem a Rudą Śl na podstawie jednego biletu na dwie gminy. Autobus mógłby zawracać ulicą Baczyńskiego, wygodniej byłoby przez Wytrwałych, ale tu jest nieodpowiedni kierunek ruchu aby mógł zatrzymywać się tak by przesiadanie miało miejsce na jednym przystanku. Przy takim rozwiązaniu logicznym byłoby zachowanie nr.18 dla linii Stroszek - Biskupice, autobus mógłby być oznaczony ew. jako 18A co miałoby większy sens niż w przypadku 4A, ale to są mniej istotne szczegóły. Oczywiście warto byłoby poznać opinię pasażerów na temat jakie rozwiązanie uważają za lepsze.

Autor:  Daro85 [ Pt 6.02.2015, 22:02 ]
Tytuł:  Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2015 roku

Ludw_K napisał(a):
byłoby zakończenie tej linii autobusowej na Bobrku i ścisłe skomunikowanie z tramwajem 30 z obowiązkiem oczekiwania przez kierowców/motorniczych na połączenie i zachowaniem obecnych rozkładów jazdy oraz możliwością przejazdu pomiędzy Bytomiem a Rudą Śl na podstawie jednego biletu na dwie gminy. Autobus mógłby zawracać ulicą Baczyńskiego, wygodniej byłoby przez Wytrwałych, ale tu jest nieodpowiedni kierunek ruchu aby mógł zatrzymywać się tak by przesiadanie miało miejsce na jednym przystanku.


Nie ma z tym problemu- na Zabrzańskiej tuż przed skrzyżowaniem z Wytrwałych jest przystanek autobusowy dla 167 i 183 w stronę Szombierek. Tam możnaby to zakończyć, choć ja uważam, że 118 powinno na terenie Bytomia zastąpić 39.

Autor:  Egon [ Pt 6.02.2015, 23:19 ]
Tytuł:  Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2015 roku

Ludw_K napisał(a):
Chociaż wszyscy znają mnie tu jako przeciwnika połączeń przesiadkowych tam gdzie mogą istnieć bezpośrednie to jednak w tym przypadku uważam, że najlepszym rozwiązaniem w tej sytuacji (pomijając oczywiście utrzymanie 18-ki) byłoby zakończenie tej linii autobusowej na Bobrku i ścisłe skomunikowanie z tramwajem 30 z obowiązkiem oczekiwania przez kierowców/motorniczych na połączenie i zachowaniem obecnych rozkładów jazdy oraz możliwością przejazdu pomiędzy Bytomiem a Rudą Śl na podstawie jednego biletu na dwie gminy.

Daro85 napisał(a):
Nie ma z tym problemu- na Zabrzańskiej tuż przed skrzyżowaniem z Wytrwałych jest przystanek autobusowy dla 167 i 183 w stronę Szombierek. Tam możnaby to zakończyć, choć ja uważam, że 118 powinno na terenie Bytomia zastąpić 39.

A ja znowu jestem przeciwnikiem wariantów i wjazdów kieszeniowych (ale tu akceptuję uzasadnione wyjątki), więc sugerowałbym skrócenie 118 i wydłużenie wszystkich kursów 39 "po Bożemu" do Bytomia.

Autor:  (37) michał [ So 7.02.2015, 9:55 ]
Tytuł:  Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2015 roku

Przy okazji tych zmian, zacząłem zastanawiać się nad może mało istotną, aczkolwiek ciekawą sprawą. Numeracja linii tramwajowych. W jednych przypadkach mamy przywiązanie do historycznych numerków (18 jeździła do Rudy, to teraz będzie 30, 8 do Dąbrówki to teraz będzie 31 - to z okresu tuż po likwidacji 8ki). Ale już w Zabrzu 1 i 4 została na skróconej trasie. Zaczynają się robić dziury w numeracji (2, 8, 10, 12, 18, 25), a przy okazji powstają nowe wysokie numerki linii - 33, 35, 36, 39). Pewne historyczne trasy nie zostaną już przywrócone, stąd w celu uporządkowania numeracji, a jednocześnie w nawiązaniu do tradycji, można by:
29 przenumerować na 2 (skoro już ten stworek musi jeździć)
Zamiast dawnego 31 mogło kuroswać 8- wszak tak jak w przypadku 1ki i 4ki była to trasa skrócona (tu brak konsekwencji)
Przyszłe 30 powinno być oznaczone jako 18
(...)

Autor:  motley [ So 7.02.2015, 11:41 ]
Tytuł:  Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2015 roku

Ooo, nieprawda - dla niektórych tu obecnych 25 to numer nieodżałowanej świętej pamięci trasy do Grodźca, a ósemka to bardzo klimatyczny tramwaj do Piekar. Nie może absolutnie być tak, żeby 8 czy 25 wróciły :>

Strona 5 z 34 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/