Teraz jest Cz 28.03.2024, 9:50

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 434 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 22  Następna strona
Autor Wiadomość
 Post Tytuł: Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2016 roku
Napisane: So 9.01.2016, 11:29 

Dołączył(a): Cz 5.01.2006, 21:18
Posty: 4066
Lokalizacja:
Sosnowiec
motley napisał(a):
adam86 napisał(a):
Czy ona taka do końca sensowna to bym sie kłócił.

Jasne, że jest o co się kłócić. Autobusy jeżdżą nabite po dach od rana do nocy i nie zdziwię się, jak na wiosnę już takie pełne nie będą :)


Moment, moment... W szczycie jest nadal 6 kursów na godzinę. W międzyszczycie zamiast 820 co 40 minut i 830 co 40 minut jest 820 co 20 minut, co dla dojeżdżających na Stroszek i do Tarnowskich Gór jest korzystniejsze. Problem jest po 17, gdzie w starym rozkładzie było jeszcze dogęszczenie kursów, a teraz jest nagły skok z częstotliwości łącznej co 10 na co 20 minut. Tak na dobrą sprawę brakuje 2-3 kursów 830 jedynie po południu.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2016 roku
Napisane: So 9.01.2016, 11:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00
Posty: 13984
Lokalizacja:
Hajduki Wielkie
Biska powinna jednak nieco wczesniej wyjeżdzać, przed 13 z kato, ale to tez kwestia 3 kursów. No i zjazd do zajezdni 830 w sobotę po 16 to tez nie jest najlepszy pomysł.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2016 roku
Napisane: So 9.01.2016, 15:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 14.01.2010, 18:58
Posty: 2091
Lokalizacja:
Oś. Rechabilitacji Czenstochowska Cmętarz
Od poniedziałku będzie okazja do przejazdu twistem po Sienkiewicza i Małachowskiego w Sosnowcu: jedna zjazdowa 15 z Zagórza (około 20:30, a zatem o ludzkiej porze) wykona rundę honorową przez centrum Sosnowca.

_________________
"Ponadto informujemy, że turyści którzy nie będą chcieli skorzystać z karty ŚKUP mogą podróżować na podstawie biletów w taryfie strefowo – czasowej np. bilety w cenie 4,80 zł normalny i 2,40 zł ulgowy." - KZK GOP - oficjalny profil


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2016 roku
Napisane: So 9.01.2016, 17:05 
Administrator

Dołączył(a): Nd 5.01.2003, 14:15
Posty: 7573
Odnośnie 820/830, koniec końców jednak jeździ wzdłuż tej trasy co kilka minut tramwaj z sukcesywnie remontowanym torowiskiem, wagonami na megawypasie. Wszelkie zastrzeżenia są zrozumiałe, ale to raczej właśnie powinien być powód do nacisków na poprawę niezawodności ruchu tramwajów i skracanie czasów przejazdu. Wycofanie obsługi płyt udających przystanek pod Spodkiem można odebrać właśnie jako mały krok w tym kierunku.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2016 roku
Napisane: So 9.01.2016, 21:47 

Dołączył(a): Wt 1.05.2007, 18:56
Posty: 2994
butthead napisał(a):
wzdłuż tej trasy co kilka minut tramwaj z sukcesywnie remontowanym torowiskiem, wagonami na megawypasie.
Ale zielonej fali przejazdowej nie dało się zrobić. Przystanki nadal pozostawia się przed sygnalizatorami co trochę burzy moim zdaniem tą idee. No i nie do końca tak wzdłuż trasy bo z tramwaju raczej korzystają Ci co mają przystanek przy jego trasie a nie Ci co musieli by dodatkowo do niego dojść z przesiadki, która jest o wiele wygodniejsza "z autobusu do autobusu", no i tańsza.
Będąc jeszcze przy kwestii beznadziejnej oferty biletowej. Ile % pasażerów 820/830 wybiera ten środek transportu z powodu posiadania biletu miesięcznego tylko na autobusy?
Co do tramwajowego megawypasu to jednak bez klimatyzacji przestrzeni pasażerskiej :/


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2016 roku
Napisane: So 9.01.2016, 22:55 

Dołączył(a): Cz 5.01.2006, 21:18
Posty: 4066
Lokalizacja:
Sosnowiec
lgor napisał(a):
Ale zielonej fali przejazdowej nie dało się zrobić.


Pozycja transportu drogowego jest na tyle silna i na tyle duże są potrzeby, że teraz już nie zabierzesz im przepustowości. Brutalnie przećwiczone na Warszawska / 1 Maja kontra Graniczna. Zaraz będzie larmo, że przez tramwaje są korki...

lgor napisał(a):
Przystanki nadal pozostawia się przed sygnalizatorami co trochę burzy moim zdaniem tą idee.


Ten temat badał onegdaj dr inż. Bogusław Molecki, który wykazał, że poza przypadkami szczególnymi lokalizacja przystanki przed lub za skrzyżowaniem nie ma szczególnego znaczenia dla wydłużenia czasu jazdy.

lgor napisał(a):
No i nie do końca tak wzdłuż trasy bo z tramwaju raczej korzystają Ci co mają przystanek przy jego trasie a nie Ci co musieli by dodatkowo do niego dojść z przesiadki, która jest o wiele wygodniejsza "z autobusu do autobusu", no i tańsza.


Witamy w centrum Bytomia...


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2016 roku
Napisane: Nd 10.01.2016, 6:13 

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 21:45
Posty: 1453
JacekSo napisał(a):
MZKP informuje, że od 11 stycznia uruchomi 2 nowe przystanki i zmieni nazwę sześciu:

- nowe przystanki:
- Toszek Ogródki Działkowe, na Boguszyckiej dla 204
- Wielowieś Czarkowska, na Czarkowskiej dla 152, 747, 748.

- zmienione nazwy:
- Strzybnica Lompy na Strzybnica Zawiszy
- Strzybnica II na Strzybnica Lotników
- Stare Tarnowice Spółdzielnia na Stare Tarnowice Pomorska
- Tarnowskie Góry Obwodnica na Tarnowskie Góry Ks. Siwca
- Bobrowniki Śląskie Bolesława na Bobrowniki Śląskie Bolesława Śmiałego
- Bobrowniki Śląskie I na Bobrowniki Śląskie Poczta.

Wszystkie powyższe zmiany nazw zaproponowałem niemal rok temu w liście do MZKP. Moja lista była jednak dłuższa, zawierała również takie propozycje:
- Bobrowniki Śląskie Pawilon Handlowy na Bobrowniki Śląskie Kazimierza Wielkiego
- Miasteczko Śląskie Droga do Huty na Miasteczko Śląskie Hutnicza
- Repty Śląskie Polna na Tarnowskie Góry Torowa (ulica Polna jest w Lasowicach)
- Repty Śląskie Łączna na Repty Śląskie Niemcewicza (ulica Łączna również jest w Lasowicach)
- Strzybnica Ogrodnictwo na Strzybnica Tuwima.

Może za rok coś z tego zatwierdzą. ;) W każdym razie zacząłem tworzyć nową listę. Na początek:
- Wieszowa Dworzec PKP na Wieszowa lub Wieszowa Dworcowa, wtedy obecny Wieszowa Dworcowa na Wieszowa Chopina.
Proszę dopisywać tu propozycje zmian nazw z obszaru działania MZKP.


Rozporządzenie Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 10 kwietnia 2012 r. w sprawie rozkładów jazdy (Dz.U. 2012, poz. 451) na pierwszy rzut oka wydawało mi się durne do kwadratu, ale w głębszej praktyce jednak porządkuje rzeczywistość.

Chodzi o § 3 ust. 6 i 7, przy czym ust. 6 pkt 1 ja traktuję jako miejscowość plus - jeżeli występuje - część miejscowości z TERYT.

Natomiast odwiecznym dylematem pozostaje, czy nazwa ulicy (ust. 6 pkt 2) ma być tej, przy której jest przystanek, czy też bocznej. Na mój gust sprawę optymalnie rozwiązało Opole, które dało obie klik.

Z opowiastek branżowych pamiętam kwestię przystanku Szarlej Wyszyńskiego, o ile nadanie nazwy ulicy, na fali nowego, gładko przeszło, to do oporu patron blokowany był w nazwie przystanku.

Znacznie lepiej w tej materii jest w powiecie oleskim, gdzie wszystkie obiekty użyteczności publicznej pisane są od małej litery, jednak obiekt użyteczności publicznej "Kościół" jak widać stoi wielką literą (bo ma wieżę? - raczej tak, gdyż obiekt użyteczności publicznej "kapliczka" pisany jest z małej) klik.

Podsumowując: do sprawy można podejść w ten sposób, że przygotować MZKP/komukolwiek wykaz nazw niezgodnych z rozporządzeniem, z propozycją nowych.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2016 roku
Napisane: Nd 10.01.2016, 12:33 

Dołączył(a): Wt 1.05.2007, 18:56
Posty: 2994
aso napisał(a):
Pozycja transportu drogowego jest na tyle silna i na tyle duże są potrzeby, że teraz już nie zabierzesz im przepustowości. Brutalnie przećwiczone na Warszawska / 1 Maja kontra Graniczna. Zaraz będzie larmo, że przez tramwaje są korki...
Przecież ja mówię o trasach linii 6 i 19 będących w opozycji do autobusowych 820/830. Trasę autobusową Bytom Dworzec - Dąb Kościół przyjąłem za porównywalny odcinek do tramwajowej Bytom Moniuszki - Dąb Kościół gdzie zielona fala mogła by chyba z powodzeniem funkcjonować ale niestety jest tak że tramwaj stoi na tym samym skrzyżowaniu co autobusy. Wiadomo wjazd do samych Katowic to już właśnie to o czym piszesz dlatego nie ująłem już tych odcinków.

aso napisał(a):
lgor napisał(a):
Przystanki nadal pozostawia się przed sygnalizatorami co trochę burzy moim zdaniem tą idee.
Ten temat badał onegdaj dr inż. Bogusław Molecki, który wykazał, że poza przypadkami szczególnymi lokalizacja przystanki przed lub za skrzyżowaniem nie ma szczególnego znaczenia dla wydłużenia czasu jazdy
No wydawało mi się że najbardziej korzystne jest opuszczenie jak najszybciej skrzyżowania. Mieszanie czasu wymiany pasażerów na przystanku z oczekiwaniem na możliwość przejazdu przez skrzyżowanie jest niepotrzebne.

aso napisał(a):
Witamy w centrum Bytomia...
Tak jakby Katowice były lepsze, hehe. Jednak może bardziej aspekt ekonomiczny gra tu rolę. Przykładowo takiemu mieszkańcowi Miechowic po co bilet na tramwaj skoro może kupić tańszy tylko na autobus. Może główny problem to brak promowania przesiadek "autobus - tramwaj" Tutaj na bilecie "tylko na autobus" ludzie rocznie mogą oszczędzić 192 zł


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2016 roku
Napisane: Nd 10.01.2016, 14:08 

Dołączył(a): Cz 5.01.2006, 21:18
Posty: 4066
Lokalizacja:
Sosnowiec
lgor napisał(a):
aso napisał(a):
Pozycja transportu drogowego jest na tyle silna i na tyle duże są potrzeby, że teraz już nie zabierzesz im przepustowości. Brutalnie przećwiczone na Warszawska / 1 Maja kontra Graniczna. Zaraz będzie larmo, że przez tramwaje są korki...
Przecież ja mówię o trasach linii 6 i 19 będących w opozycji do autobusowych 820/830. Trasę autobusową Bytom Dworzec - Dąb Kościół przyjąłem za porównywalny odcinek do tramwajowej Bytom Moniuszki - Dąb Kościół gdzie zielona fala mogła by chyba z powodzeniem funkcjonować ale niestety jest tak że tramwaj stoi na tym samym skrzyżowaniu co autobusy. Wiadomo wjazd do samych Katowic to już właśnie to o czym piszesz dlatego nie ująłem już tych odcinków.


Ja właśnie o tramwaju, który mógłby jechać szybciej. Aby na skrzyżowaniu dam komuś większy priorytet, to trzeba komuś coś zabrać. Najłatwiej zabiera się pieszym, a potem - tramwajom. A w tej chwili doszliśmy do takiego natężenia ruchu drogowego (presja na ustawienia sygnalizacji świetlnej), że ciężko będzie coś wywalczyć dla tramwajów.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2016 roku
Napisane: Nd 10.01.2016, 15:43 

Dołączył(a): Śr 3.09.2003, 23:38
Posty: 2165
Lokalizacja:
Katowice
aso napisał(a):
Ten temat badał onegdaj dr inż. Bogusław Molecki, który wykazał, że poza przypadkami szczególnymi lokalizacja przystanki przed lub za skrzyżowaniem nie ma szczególnego znaczenia dla wydłużenia czasu jazdy.

Kiedyś już o tym dyskutowaliśmy. Ja nie prowadziłem badań naukowych (ale zwykłą obserwację, owszem) i nadal jestem przekonany, że przystanek przed sygnalizatorem jest korzystniejszy ze względu na czas przejazdu, ponieważ w dużej części przypadków (znacznie ponad 50%, albowiem stosunek czasu zielone/czerwone z reguły jest znacznie wyższy na rzecz czerwonego) tramwaj zatrzymuje się tylko raz a nie dwukrotnie. Zdarza się, że nastąpi niekorzystna zmiana świateł akurat w momencie zakończenia wymiany pasażerów, ale i wówczas takie usytuowanie jest korzystne bowiem może umożliwić wejście pasażerowi spóźnionemu, ponadto należy pamiętać o czasie rozpędzania i zatrzymywania pojazdu, który ma miejsce tylko raz jeśli przystanek jest przed sygnalizatorem. Ponadto współczesna technika pozwala na tworzenie sygnalizacji tzw "inteligentnych" czyli w tym wypadku tak by dojeżdżający do takiego skrzyżowania tramwaj otwierał przejazd dla ruchu poprzecznego, natomiast przed jego odjazdem następowała zmian świateł. Oczywiście, że takie rozwiązanie jest możliwe tylko w niektórych przypadkach a nie wszędzie. Oczywistym jest też, że tam gdzie mamy do czynienia ze skrzyżowaniem linii tramwajowych na którym tramwaje skręcają przystanki powinny być tak lokalizowane by tramwaje jadące w określonym kierunku zatrzymywały się na jednym przystanku (tak samo zresztą autobusy). Niemniej i tu mogą być wyjątki, bo np zatrzymywanie się 6, 11, 19 na przystanku Spodek sensu raczej nie miało.
Wracając do relacji Katowice - Bytom to jednak rozkładowo czas przejazdu tramwaju od Rynku do pl. Sikorskiego wynosi 44min, a autobusu z P. Skargi do pl. Sobieskiego w Bytomiu 28min. Są jednak sytuacje gdy przejazd tramwajem jest korzystniejszy, zależy to z jakiego miejsca Katowic i do jakiego w Bytomiu pasażer potrzebuje dojechać. Dotyczy to chyba jednak znacznie mniejszej grupy pasażerów. Dodatkowy problem polega na tym, że nie wszyscy są zorientowani, że w wielu przypadkach tramwajem dojechać można szybciej (ew, w takim samym czasie ale bywa, że znacznie wygodniej) niż autobusem jeśli uwzględnić czas dojścia do/z przystanku i czas oczekiwania na pojazd. Dotyczy to nie tylko połączeń Katowice -Bytom ale także wielu innych w GOP.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2016 roku
Napisane: Nd 10.01.2016, 17:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00
Posty: 13984
Lokalizacja:
Hajduki Wielkie
butthead napisał(a):
Odnośnie 820/830, koniec końców jednak jeździ wzdłuż tej trasy co kilka minut tramwaj z sukcesywnie remontowanym torowiskiem, wagonami na megawypasie. Wszelkie zastrzeżenia są zrozumiałe, ale to raczej właśnie powinien być powód do nacisków na poprawę niezawodności ruchu tramwajów i skracanie czasów przejazdu. Wycofanie obsługi płyt udających przystanek pod Spodkiem można odebrać właśnie jako mały krok w tym kierunku.

Tak, co kilka minut, w dzień roboczy do 18. Wagony na megawypasie, w których nie da sie odbic karty SKUP, ale to tylko na 6, na 19 czy 11 zdazy się nam np. wagonik z wyjącym przekształtnikiem. Sukcesywny remont trwa już chyba z 15 lat, a ani do połowy nie doszedł. Takie troche Radio Erewań chyba...


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2016 roku
Napisane: Nd 10.01.2016, 19:41 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr 8.01.2003, 14:43
Posty: 1256
Lokalizacja:
Piekary Śląskie
adam86 napisał(a):
Sukcesywny remont trwa już chyba z 15 lat, a ani do połowy nie doszedł.


A niektóre odcinki już 2 razy wymienione...


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2016 roku
Napisane: Nd 10.01.2016, 20:03 

Dołączył(a): Wt 1.05.2007, 18:56
Posty: 2994
Ludw_K napisał(a):
Kiedyś już o tym dyskutowaliśmy. Ja nie prowadziłem badań naukowych (ale zwykłą obserwację, owszem) i nadal jestem przekonany, że przystanek przed sygnalizatorem jest korzystniejszy ze względu na czas przejazdu, ponieważ w dużej części przypadków (znacznie ponad 50%, albowiem stosunek czasu zielone/czerwone z reguły jest znacznie wyższy na rzecz czerwonego) tramwaj zatrzymuje się tylko raz a nie dwukrotnie. Zdarza się, że nastąpi niekorzystna zmiana świateł akurat w momencie zakończenia wymiany pasażerów, ale i wówczas takie usytuowanie jest korzystne bowiem może umożliwić wejście pasażerowi spóźnionemu, ponadto należy pamiętać o czasie rozpędzania i zatrzymywania pojazdu, który ma miejsce tylko raz jeśli przystanek jest przed sygnalizatorem.
Nadal nie pojmuje tego toku rozumowania. Przecież ja mówię o zielonej fali czyli wykrywaniu tramwaju odpowiednio wcześniej przed skrzyżowaniem i nadanie sygnału czerwonego dla pozostałych uczestników ruchu gdy ten się zbliża. Coś podobnie jak funkcjonujące od lat na skrzyżowaniu Matejki-Katowicka w Bytomiu. Tak więc gdzie w tym założeniu tramwaj zatrzymuje się dwukrotnie? Tramwaj opuszcza szybko i sprawnie skrzyżowanie odblokowując zablokowany przejazd przez torowisko a następnie zatrzymuje się w celu obsługi pasażerów na przystanku (obsługa ta nie ma ściśle określonego czasu) a następnie może się rozpędzić a nie zatrzymać przed sygnalizatorem co jest standardem na trasie 6 i 19. Moim zdaniem sporo czasu się marnuje na tych postojach przed sygnalizatorem, co jest dziwne zwłaszcza że torowisko 6 i 19 nie przecina jakiś ważnych i wielkich arterii.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2016 roku
Napisane: Nd 10.01.2016, 23:19 
Administrator

Dołączył(a): Nd 5.01.2003, 14:15
Posty: 7573
adam86 napisał(a):
Tak, co kilka minut, w dzień roboczy do 18. Wagony na megawypasie, w których nie da sie odbic karty SKUP, ale to tylko na 6, na 19 czy 11 zdazy się nam np. wagonik z wyjącym przekształtnikiem.
Według rozkładu jazdy 6/11/19 jeżdżą w dni robocze w takcie 15' do ~19:30. Co do tych wyjących wagonów nie przesadzajmy - oferta jednak bazuje na twistach, a tych skrajnych gruchotów jest jednak na trasie znacznie mniej, niż kiedyś. Powtórzę, wszelkie zastrzeżenia są zrozumiałe. Taryfa zniechęca i ze ŚKUP-em będzie tylko bardziej zniechęcać do korzystania z tych tramwajów, organizator nie jest w stanie zapewnić nawet prawidłowego kasowania biletów, o stałych przystankach awaryjnych dla komunikacji zastępczej nawet nikt nie słyszał bo to jakaś fanaberia, a program sygnalizacji niemal bez wyjątków ignoruje tramwaje dając priorytet nawet powietrzu skręcającemu w prawo. Taki stan mamy na dziś i nie mam złudzeń, że może się utrzymywać przez kolejne lata. System jednak całościowo przestaje wyrabiać, a w takich warunkach nawet tak beznadziejnie organizowany tramwaj staje się alternatywą, przynajmniej na odcinku Katowice - Chorzów.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2016 roku
Napisane: Nd 10.01.2016, 23:34 

Dołączył(a): Cz 5.01.2006, 21:18
Posty: 4066
Lokalizacja:
Sosnowiec
butthead napisał(a):
System jednak całościowo przestaje wyrabiać, a w takich warunkach nawet tak beznadziejnie organizowany tramwaj staje się alternatywą, przynajmniej na odcinku Katowice - Chorzów.

W godzinach szczytu na trasie Katowice - Sosnowiec też tramwaj staje się alternatywą. Wsiadając w tramwaj wiem, że pojadę 30 minut (Katowice Rynek - Sosnowiec Dworzec PKP). Autobus ze Skargi jedzie wówczas rozkładowo 21 minut, a w praktyce - tyle samo, więcej, albo dużo, dużo więcej. Poza tym 80 miejsc siedzących w tramwaju daje mi jakąś gwarancję, że znaczną część podróży będę siedział. A tak w ogóle, to staram się omijać centrum Katowic w godzinach szczytu - szkoda czasu i nerwów.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2016 roku
Napisane: Pn 11.01.2016, 0:26 

Dołączył(a): Śr 3.09.2003, 23:38
Posty: 2165
Lokalizacja:
Katowice
Igor napisał(a):
Nadal nie pojmuje tego toku rozumowania. Przecież ja mówię o zielonej fali czyli wykrywaniu tramwaju odpowiednio wcześniej przed skrzyżowaniem i nadanie sygnału czerwonego dla pozostałych uczestników ruchu gdy ten się zbliża.

Przepraszam, bo tego założenia nie wziąłem pod uwagę. W odniesieniu do takiego rozwiązania (raczej należy tu mówić o priorytecie dla tramwaju a nie o zielonej fali, bo to jest coś innego) masz rację. Problem jednak w tym, że jakoś to u nas nie najlepiej (albo prawie wcale) nie funkcjonuje. Dużo jeżdżę tramwajami na terenie Katowic i bardzo często spotykam się z sytuacją iż ten zatrzymuje się dwukrotnie tj przed sygnalizacją a później na przystanku. Ma to miejsce na ul Warszawskiej przy skrzyżowaniu z Damrota, a właśnie na tej ulicy miał ponoć być priorytet dla tramwajów. Chyba nigdy nie zdarzyło mi się by tramwaj przejechał tam przez sygnalizację jeśli nie bez zatrzymania się (i często dość długiego oczekiwania na zmianę świateł) to przynajmniej bez znacznego zmniejszenia prędkości, prawie do zatrzymania. Odnoszę wrażenie, że od czasu zmiany lokalizacji przystanków przy tym skrzyżowaniu średni czas przejazdu wydłużył się. Podobnie zresztą na Korfantego/Misj. Oblatów.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2016 roku
Napisane: Pn 11.01.2016, 11:02 

Dołączył(a): Wt 1.05.2007, 18:56
Posty: 2994
butthead napisał(a):
Powtórzę, wszelkie zastrzeżenia są zrozumiałe. Taryfa zniechęca i ze ŚKUP-em będzie tylko bardziej zniechęcać do korzystania z tych tramwajów, organizator nie jest w stanie zapewnić nawet prawidłowego kasowania biletów, o stałych przystankach awaryjnych dla komunikacji zastępczej nawet nikt nie słyszał bo to jakaś fanaberia, a program sygnalizacji niemal bez wyjątków ignoruje tramwaje dając priorytet nawet powietrzu skręcającemu w prawo. Taki stan mamy na dziś
Nic dodać nic ująć.
Ludw_K napisał(a):
Dużo jeżdżę tramwajami na terenie Katowic i bardzo często spotykam się z sytuacją iż ten zatrzymuje się dwukrotnie tj przed sygnalizacją a później na przystanku.
Poruszanie się w Katowicach to już zupełnie inny temat. Tu zgodzę się z poniższą kwestią
aso napisał(a):
Pozycja transportu drogowego jest na tyle silna i na tyle duże są potrzeby, że teraz już nie zabierzesz im przepustowości. Brutalnie przećwiczone na Warszawska / 1 Maja kontra Graniczna. Zaraz będzie larmo, że przez tramwaje są korki...


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2016 roku
Napisane: Pn 11.01.2016, 15:00 

Dołączył(a): Śr 3.09.2003, 23:38
Posty: 2165
Lokalizacja:
Katowice
Igor napisał(a):
Poruszanie się w Katowicach to już zupełnie inny temat. Tu zgodzę się z poniższą kwestią

aso napisał(a):
Pozycja transportu drogowego jest na tyle silna i na tyle duże są potrzeby, że teraz już nie zabierzesz im przepustowości. Brutalnie przećwiczone na Warszawska / 1 Maja kontra Graniczna. Zaraz będzie larmo, że przez tramwaje są korki...

To jest przede wszystkim sprawa możliwie najlepszej organizacji ruchu. Wymaga to pełnego wykorzystania osiągnięć zarówno w zakresie techniki jak i planowania. I tu trzeba umiejętnie godzić te dwie rzeczy: potrzebę maksymalnego skrócenie czasu przejazdu komunikacji zbiorowej oraz zapewnienia jak najbardziej płynnego ruchu samochodowego. Tak więc nie może być mowy o bezwzględnym priorytecie dla tramwaju, bo w pewnych przypadkach mogłoby to naprawdę wygenerować kilkukilometrowy korek. Tramwaje muszą zatrzymywać się na przystankach i właśnie ten czas powinien być wykorzystywany dla przepuszczania poprzecznego ruchu samochodowego, a to (jak już pisałem) możliwe jest tylko wówczas jeśli przystanek będzie przed skrzyżowaniem. Na w/w odcinku jest odwrotnie i dlatego trudno tu ruch usprawnić.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2016 roku
Napisane: Pn 11.01.2016, 15:36 

Dołączył(a): Wt 1.05.2007, 18:56
Posty: 2994
Do wszystkiego trzeba po prostu zdrowego rozsądku bo oczywiście nie wszędzie priorytet dla tramwaju jest możliwy jednakże w przytoczonym moim przykładzie trasy Bytom Moniuszki - Dąb Kościół tramwaj powinien mieć ten priorytet. Nie jestem w stanie ocenić jakie byłyby to oszczędności czasu ale skoro autobus na trasie rozkładowo jest szybszy tylko o 10 minut to nawet oszczędności 4 minutowe byłyby sporym osiągnięciem. Spotkałem się z opinią wśród pasażerów 820/830 że tramwaj na linii 6 się wlecze do tych Katowic.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2016 roku
Napisane: Pn 11.01.2016, 16:11 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 11.12.2008, 22:47
Posty: 2927
Oj, bo się wlecze, to nie ulega wątpliwości. Zbicie czasu o 4 minuty jest możliwe nawet bez priorytetów.

_________________
Tak się zastanawiałem,
czy wpisanie naszej sieci tramwajowej
do UNESCO uchroniłoby przed likwidacją
kolejne linie.

- inż. Łukasz Klyszcz

To jest poważne forum

- użytkownik Forum Tramwajów Śląskich


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 434 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 22  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  

© WPK − Forum oparte na silniku phpBB z wykorzystaniem tłumaczenia phpBB3.PLPolityka prywatności