Teraz jest Cz 28.03.2024, 19:31

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 413 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 ... 21  Następna strona
Autor Wiadomość
 Post Tytuł: Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2017 roku
Napisane: So 10.06.2017, 7:24 

Dołączył(a): Cz 5.01.2006, 21:18
Posty: 4066
Lokalizacja:
Sosnowiec
Adams napisał(a):
Pamiętaj że na Kosynierów jest jeszcze drugi przystanek przy dość dużym osiedlu, więc przynajmniej jedna linia powinna tamtędy jeździć. Myślałem, myślałem i wymyślałem, że przez Kosynierów zamiast 622 mogłoby jeździć 690, a 182 puścić przez Lenartowicza i Mec. Takie 690 byłoby idealne, bo jedna linia zastąpiłaby dwie, zapewniając dojazd do Centrum Sosnowca i Dąbrowy. Tylko nie wiem, czy na Lenartowicza nie byłoby znowu lamentu o dojazd do Dąbrowy, bo 182 jeździ znacznie rzadziej i tylko w dni robocze.


Takie przestawianie na Zagórzu, to będzie sztuka dla sztuki. Ruszysz ten 622, a potem okaże się, że uczniowie ze wschodnich dzielnic nie mają jak dojechać do Technikum przy Braci Mieroszewskich. Przypomnę raz jeszcze - primum non nocere.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2017 roku
Napisane: So 10.06.2017, 8:35 

Dołączył(a): Śr 14.11.2012, 0:01
Posty: 73
Lokalizacja:
Sosnowiec
aso napisał(a):
Adams napisał(a):
Pamiętaj że na Kosynierów jest jeszcze drugi przystanek przy dość dużym osiedlu, więc przynajmniej jedna linia powinna tamtędy jeździć. Myślałem, myślałem i wymyślałem, że przez Kosynierów zamiast 622 mogłoby jeździć 690, a 182 puścić przez Lenartowicza i Mec. Takie 690 byłoby idealne, bo jedna linia zastąpiłaby dwie, zapewniając dojazd do Centrum Sosnowca i Dąbrowy. Tylko nie wiem, czy na Lenartowicza nie byłoby znowu lamentu o dojazd do Dąbrowy, bo 182 jeździ znacznie rzadziej i tylko w dni robocze.


Takie przestawianie na Zagórzu, to będzie sztuka dla sztuki. Ruszysz ten 622, a potem okaże się, że uczniowie ze wschodnich dzielnic nie mają jak dojechać do Technikum przy Braci Mieroszewskich. Przypomnę raz jeszcze - primum non nocere.

I takim sposobem właśnie powstają linie krajoznawcze, bo każdy pracuje/uczy się gdzie indziej i każdy musi mieć połączenie bezpośrednie. Przecież osoby, które codziennie dojeżdżają do pracy/szkoły są posiadaczami miesięcznego, więc na przesiadce nic nie tracą. Idąc tym tokiem myślenia, to jedni uczniowie chodzą do Technikum w Zagórzu, a inni np. do Kolejówki, więc dlaczego 622 nie zahacza o dworzec, tylko UM? Ja od lat do pracy jeżdżę z przesiadką i żyję. Nawet na myśl by mi nie przyszło aby się upominać o bezpośrednie połączenie, mimo że odległość nie jest duża.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2017 roku
Napisane: So 10.06.2017, 9:24 

Dołączył(a): Cz 5.01.2006, 21:18
Posty: 4066
Lokalizacja:
Sosnowiec
Adams napisał(a):
aso napisał(a):
Takie przestawianie na Zagórzu, to będzie sztuka dla sztuki. Ruszysz ten 622, a potem okaże się, że uczniowie ze wschodnich dzielnic nie mają jak dojechać do Technikum przy Braci Mieroszewskich. Przypomnę raz jeszcze - primum non nocere.

I takim sposobem właśnie powstają linie krajoznawcze, bo każdy pracuje/uczy się gdzie indziej i każdy musi mieć połączenie bezpośrednie.


Ja wiem, że kusi wyprostowanie linii 622, ale to są raptem dwie dodatkowe minuty. A z punktu widzenia wschodnich dzielnic Sosnowca to jest ważny generator przewozów.

Co do Dworca, to onegdaj były zakusy, aby wepchnąć tam 622, ale dobrze że tak się nie stało. Korki do świateł przy Dęblińskiej znacząco wydłużyłyby czas jazdy z Pogoni. Poza tym zaczęłoby się niepotrzebne bieganie między 34 z Urzędu Miasta i 622 z Dworca. A tak - autobusy do wschodnich dzielnic odjeżdżają chociaż z jednego przystanku.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2017 roku
Napisane: So 10.06.2017, 13:46 

Dołączył(a): Śr 14.11.2012, 0:01
Posty: 73
Lokalizacja:
Sosnowiec
aso napisał(a):
Ja wiem, że kusi wyprostowanie linii 622, ale to są raptem dwie dodatkowe minuty. A z punktu widzenia wschodnich dzielnic Sosnowca to jest ważny generator przewozów.

Oj nie wiem czy nie więcej. Bez wjazdu kieszeniowego na Szymanowskiego można by z 5 minut uciąć.
aso napisał(a):
Co do Dworca, to onegdaj były zakusy, aby wepchnąć tam 622, ale dobrze że tak się nie stało. Korki do świateł przy Dęblińskiej znacząco wydłużyłyby czas jazdy z Pogoni. Poza tym zaczęłoby się niepotrzebne bieganie między 34 z Urzędu Miasta i 622 z Dworca. A tak - autobusy do wschodnich dzielnic odjeżdżają chociaż z jednego przystanku.

Z tym dworcem to był tylko taki mój przykład, że ktoś ze wschodnich dzielnic uczęszcza np do Kolejówki to musi lecieć spod UM, a odległość chyba większa, niż z Mecu do Technikum na Mieroszewskich. Nawiasem mówiąc, to od zawsze byłem zwolennikiem dworca autobusowego przy sosnowieckim dworcu kolejowym, w miejscu parkingu przy byłym Sezamie, no ale z drugiej strony zdaję sobie sprawę z tego że jest to strefa marzeń. Takiego układu bardzo mocno zazdroszczę mieszkańcom Zabrza, Bytomia i Tarnowskich Gór, a w Sosnowcu niestety się nie da.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2017 roku
Napisane: Nd 11.06.2017, 0:39 

Dołączył(a): Pn 21.12.2009, 18:43
Posty: 2024
Jeśli chcecie coś normalnie stworzyć przy obecnym kształcie, bez cięcia jeszcze dodatkowych wzkm, a żeby oferta była dla większości, to moja propozycja jest taka:

299 - do piachu
188 - powrót do trasy przed obecnym pocięciem dla 299

34 - Sosnowiec Urząd Miasta - Strzemieszyce trasa jak dotychczas, lecz od przystanku Wawel Kościół puszczone Klimontowską przez Kukułki do Dańdówki po trasie 220, i na "Drodze do Klimontowa" powrót na swoją trasę

220 - z Urzędu na 3 Maja do Sielec Park, Środula Osiedle, Zagórze Osiedle, Lenartowicza, Zajezdnia i dalej tak jak leci na Maczki

Z tego pozostanie jeszcze trochę wzkm do rozdysponowania, i ewentualne zapuszczenie 622 o park na Kazimierzu w weekendy, choć ja bym tam widział 928, który z Kazimierza mógł robić szybszy odcinek ulicą Kazimierzowską, i utworzyć dodatkowy przystanek Kazimierz Górniczy Cmentarz. Mieszkańcy ulicy Nowej też pisali kiedyś pismo do prezydenta o kanalizację i autobus ;) Jest jeszcze opcja żeby 928 zamiast pod kopalnią kończył w parku, niestety górników ta linia nie wiezie już, lecz pojedynczych pasażerów.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2017 roku
Napisane: Nd 11.06.2017, 6:24 

Dołączył(a): Cz 5.01.2006, 21:18
Posty: 4066
Lokalizacja:
Sosnowiec
Lukas SC napisał(a):
Jeśli chcecie coś normalnie stworzyć przy obecnym kształcie, bez cięcia jeszcze dodatkowych wzkm, a żeby oferta była dla większości, to moja propozycja jest taka:
299 - do piachu
188 - powrót do trasy przed obecnym pocięciem dla 299
34 - Sosnowiec Urząd Miasta - Strzemieszyce trasa jak dotychczas, lecz od przystanku Wawel Kościół puszczone Klimontowską przez Kukułki do Dańdówki po trasie 220, i na "Drodze do Klimontowa" powrót na swoją trasę
220 - z Urzędu na 3 Maja do Sielec Park, Środula Osiedle, Zagórze Osiedle, Lenartowicza, Zajezdnia i dalej tak jak leci na Maczki


Połączenie 188 i 299 było błędem, bo 188 w stosunku do 299 jedzie zbyt długo do Szpitala Wojewódzkiego, nie akceptowalna przez pasażerów, zmiana trasy 34 pozbawia dojazdu do pracy do Magneti Marelli, 220 - to zasadniczo 622 w wersji przez Lenartowicza i bez Kolonii Cieśle i Wągródka, podczas gdy 220 miał być szybkim dojazdem z Maczek do centrum, to najpierw zafundowano Wiejską, potem Osiedle Kukułek. To taka reforma w stylu KZK GOP, czyli pod kilometry.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2017 roku
Napisane: Nd 11.06.2017, 8:09 

Dołączył(a): Śr 14.11.2012, 0:01
Posty: 73
Lokalizacja:
Sosnowiec
Lukas SC napisał(a):
Jeśli chcecie coś normalnie stworzyć przy obecnym kształcie, bez cięcia jeszcze dodatkowych wzkm, a żeby oferta była dla większości, to moja propozycja jest taka:

299 - do piachu
188 - powrót do trasy przed obecnym pocięciem dla 299

A ja bym to zrobił inaczej.
188 - do piachu
299 - powrót do poprzedniej trasy sprzed września 2015
55 - od Mecu skręt w Dworską, następnie obsługa Prusa - Środula Osiedle - osiedle Zamkowa i dalej po swojej trasie.
Zaoszczędza się trochę wozokilometrów. Co prawda Konstantynów zostałby jedynie z tramwajem 24 + 116, ale uważam że tam akurat by to wystarczyło.
Lukas SC napisał(a):
34 - Sosnowiec Urząd Miasta - Strzemieszyce trasa jak dotychczas, lecz od przystanku Wawel Kościół puszczone Klimontowską przez Kukułki do Dańdówki po trasie 220, i na "Drodze do Klimontowa" powrót na swoją trasę

34 bym zostawił na Kombajnistów i trasie sprzed 1 czerwca, natomiast na Klimontowskiej bym widział 690. Ta linia to kolejny dubel dwóch linii tramwajowych na Andersa, więc bardziej by się przydała na Klimontowskiej niż tam. Trasa 690 krótsza, więc mamy kolejne wozokilometry do rozdysponowania.
Lukas SC napisał(a):
220 - z Urzędu na 3 Maja do Sielec Park, Środula Osiedle, Zagórze Osiedle, Lenartowicza, Zajezdnia i dalej tak jak leci na Maczki

Tutaj się zgodzę, z tym że takie 220 bym puścił przez Ostrowy (po trasie 221) z wszystkimi kursami kończącymi w Maczkach. Natomiast 221 wyprostować przez Wileńską ze wszystkimi kursami do Szczakowej przejętymi od 220. Wówczas 221 byłoby najszybszym połączeniem Maczek z Centrum, a także szybkim połączeniem Sosnowca ze Szczakową. Krótko - 220 Urząd Miasta - Maczki, 221 Urząd Miasta - Szczakowa, bez kursów wariantowych.
aso napisał(a):
220 - to zasadniczo 622 w wersji przez Lenartowicza i bez Kolonii Cieśle i Wągródka, podczas gdy 220 miał być szybkim dojazdem z Maczek do centrum, to najpierw zafundowano Wiejską, potem Osiedle Kukułek. To taka reforma w stylu KZK GOP, czyli pod kilometry.

Nie do końca, bo takie 220 by jechało przez Wiejską i Juliusz, zamiast przez Kazimierz.


Ostatnio edytowano Nd 11.06.2017, 8:32 przez Adams, łącznie edytowano 2 razy

Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2017 roku
Napisane: Nd 11.06.2017, 8:29 

Dołączył(a): Cz 5.01.2006, 21:18
Posty: 4066
Lokalizacja:
Sosnowiec
Adams napisał(a):
Lukas SC napisał(a):
Jeśli chcecie coś normalnie stworzyć przy obecnym kształcie, bez cięcia jeszcze dodatkowych wzkm, a żeby oferta była dla większości, to moja propozycja jest taka:

299 - do piachu
188 - powrót do trasy przed obecnym pocięciem dla 299

A ja bym to zrobił inaczej.
188 - do piachu
299 - powrót do poprzedniej trasy sprzed września 2015
55 - od Mecu skręt w Dworską, następnie obsługa Prusa - Środula Osiedle - osiedle Zamkowa i dalej po swojej trasie.
Zaoszczędza się trochę wozokilometrów. Co prawda Konstantynów zostałby jedynie z tramwajem 24 + 116, ale uważam że tam akurat by to wystarczyło.


Konstantynów nie jest problemem, ale północna część Środuli - już tak. Tam do przystanku Środula Osiedle jest z najdalszych bloków ponad 1 km i tutaj komunikacji należy dołożyć, a nie zabierać. Poza tym - ludzie nauczyli się dojeżdżać do Auchana. No to w nagrodę za "dobre sprawowanie" w dni wolne teraz są przerwy po 80-90 minut, a potem dubel. To jest kilka tysięcy mieszkańców + centra handlowe. Pewne rozwiązania wypracowywano latami. Było dobrze na Środuli z 55 i 188 i nie należało tego ruszać, no ale cóż - przyszli fachowcy. Patrząc, jak zniszczono komunikację w północnej części osiedla Środula, to w kwestii przyszłorocznych wyborów samorządowych jest to całkiem spora pula głosów do stracenia.


Ostatnio edytowano Nd 11.06.2017, 8:38 przez aso, łącznie edytowano 1 raz

Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2017 roku
Napisane: Nd 11.06.2017, 8:37 

Dołączył(a): Śr 14.11.2012, 0:01
Posty: 73
Lokalizacja:
Sosnowiec
aso napisał(a):
Adams napisał(a):
Lukas SC napisał(a):
Jeśli chcecie coś normalnie stworzyć przy obecnym kształcie, bez cięcia jeszcze dodatkowych wzkm, a żeby oferta była dla większości, to moja propozycja jest taka:

299 - do piachu
188 - powrót do trasy przed obecnym pocięciem dla 299

A ja bym to zrobił inaczej.
188 - do piachu
299 - powrót do poprzedniej trasy sprzed września 2015
55 - od Mecu skręt w Dworską, następnie obsługa Prusa - Środula Osiedle - osiedle Zamkowa i dalej po swojej trasie.
Zaoszczędza się trochę wozokilometrów. Co prawda Konstantynów zostałby jedynie z tramwajem 24 + 116, ale uważam że tam akurat by to wystarczyło.


Konstantynów nie jest problemem, ale północna część Środuli - już tak. Tam do przystanku Środula Osiedle jest z najdalszych bloków ponad 1 km i tutaj komunikacji należy dołożyć, a nie zabierać. Poza tym - ludzie nauczyli się dojeżdżać do Auchana. No to w nagrodę za "dobre sprawowanie" w dni wolne teraz są przerwy po 80-90 minut, a potem dubel. Pewne rozwiązania wypracowywano latami. Było dobrze na Środuli z 55 i 188 i nie należało tego ruszać, no ale cóż - przyszli fachowcy.

Ale przecież 55 zostaje na Prusa, tyle że w odwróconej relacji, więc ten rejon Środuli raczej by nie stracił. Faktycznie, bez obsługi by został przystanek Wapienna. Zawsze można by tam skierować 116 poprzez wyjazd za estakadą do góry, ale wówczas byłby lament z powodu braku dojazdu do przychodni na Piotrkowskiej.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2017 roku
Napisane: Nd 11.06.2017, 8:41 

Dołączył(a): Cz 5.01.2006, 21:18
Posty: 4066
Lokalizacja:
Sosnowiec
Adams napisał(a):
aso napisał(a):
Konstantynów nie jest problemem, ale północna część Środuli - już tak. Tam do przystanku Środula Osiedle jest z najdalszych bloków ponad 1 km i tutaj komunikacji należy dołożyć, a nie zabierać. Poza tym - ludzie nauczyli się dojeżdżać do Auchana. No to w nagrodę za "dobre sprawowanie" w dni wolne teraz są przerwy po 80-90 minut, a potem dubel. Pewne rozwiązania wypracowywano latami. Było dobrze na Środuli z 55 i 188 i nie należało tego ruszać, no ale cóż - przyszli fachowcy.

Ale przecież 55 zostaje na Prusa, tyle że w odwróconej relacji, więc ten rejon Środuli raczej by nie stracił. Faktycznie, bez obsługi by został przystanek Wapienna. Zawsze można by tam skierować 116 poprzez wyjazdu za estakadą do góry, ale wówczas byłby lament z powodu braku dojazdu do przychodni na Piotrkowskiej.


Nie Wapienna, a Północna jest kluczowym przystankiem. Poza tym - od kilku, a może nawet kilkunastu lat przychodni na Piotrkowskiej już dawno nie ma - jest ośrodek opiekuńczy. Przychodnia jest teraz na Kossaka, w środku osiedla. A rejon by stracił, bo nie dołożysz tyle kilometrów, by 55 kursował częściej i rekompensował zabrany 188. Aaa, i jeszcze liceum na Konstantynowie, do którego uczniowie z Zagórza muszą jakoś dojeżdżać.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2017 roku
Napisane: Nd 11.06.2017, 8:59 

Dołączył(a): Śr 14.11.2012, 0:01
Posty: 73
Lokalizacja:
Sosnowiec
aso napisał(a):
Adams napisał(a):
aso napisał(a):
Konstantynów nie jest problemem, ale północna część Środuli - już tak. Tam do przystanku Środula Osiedle jest z najdalszych bloków ponad 1 km i tutaj komunikacji należy dołożyć, a nie zabierać. Poza tym - ludzie nauczyli się dojeżdżać do Auchana. No to w nagrodę za "dobre sprawowanie" w dni wolne teraz są przerwy po 80-90 minut, a potem dubel. Pewne rozwiązania wypracowywano latami. Było dobrze na Środuli z 55 i 188 i nie należało tego ruszać, no ale cóż - przyszli fachowcy.

Ale przecież 55 zostaje na Prusa, tyle że w odwróconej relacji, więc ten rejon Środuli raczej by nie stracił. Faktycznie, bez obsługi by został przystanek Wapienna. Zawsze można by tam skierować 116 poprzez wyjazdu za estakadą do góry, ale wówczas byłby lament z powodu braku dojazdu do przychodni na Piotrkowskiej.


Nie Wapienna, a Północna jest kluczowym przystankiem. Poza tym - od kilku, a może nawet kilkunastu lat przychodni na Piotrkowskiej już dawno nie ma - jest ośrodek opiekuńczy. Przychodnia jest teraz na Kossaka, w środku osiedla. A rejon by stracił, bo nie dołożysz tyle kilometrów, by 55 kursował częściej i rekompensował zabrany 188.

Jeśli faktycznie przystanek Północna jest kluczowym przystankiem, to z zaoszczędzonych wozokilometrów można by uruchomić linię wzmacniającą 55 (powiedzmy 955) kursującą w szczycie na trasie Zagórze Zajezdnia - Mec - Północna - Prusa - Środula Osiedle - Kąpielisko - Dworzec PKP (lub po obsłudze dworca UM). Trzymanie tam dwóch linii 55 i 188 miałby sens, gdyby obie miały ze sobą takt. Jednak w praktyce jest tak, że obie linie jeżdżą stadnie, a potem dziura. Nie raz widuję sytuację jak od strony Konstantynowa jadą jeden za drugim autobusy 55, 188 i 116, a na dokładkę tramwaj.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2017 roku
Napisane: Nd 11.06.2017, 9:04 

Dołączył(a): Cz 5.01.2006, 21:18
Posty: 4066
Lokalizacja:
Sosnowiec
Adams napisał(a):
Jeśli faktycznie przystanek Północna jest kluczowym przystankiem, to z zaoszczędzonych wozokilometrów można by uruchomić linię wzmacniającą 55 kursującą w szczycie na trasie Zagórze Zajezdnia - Mec - Północna - Prusa - Środula Osiedle - Kąpielisko - Dworzec PKP (lub po obsłudze dworca UM). Trzymanie tam dwóch linii 55 i 188 miałby sens, gdyby obie miały ze sobą takt. Jednak w praktyce jest tak, że obie linie jeżdżą stadnie, a potem dziura. Nie raz widuję sytuację jak od strony Konstantynowa jadą jeden za drugim autobusy 55, 188 i 116, a na dokładkę tramwaj.


Te linie miały takt - jeździły w dni robocze co 15 minut naprzemiennie, wieczorami i w dni wolne w układzie 15/45 minut, dopóki - jak napisałem wcześniej - do rozkładów jazdy nie dorwali się fachowcy, czyli jak to ktoś ładnie w komentarzach w lokalnej prasie określił - Pani Bisująca. To, że ktoś nie umie zsynchronizować rozkładów jazdy nie jest powodem do zabierania komunikacji. Po prostu 55 i 188 trzeba na nowo zsychronizować i tyle. A to da się zrobić.

A co do 116 - to były już wcześniej dyskusje i ta linia w tej postaci nie ma sensu, bo nie realizuje celów, dla której ją stworzono. Ale problem linii 116 wywodzi się z czasów budowy Makro i zasadniczo to była jedyna trasa, jaką dało się z Sosnowca przejechać na Mydlice. Wydłużenie na Antoniów zwyczajnie zabiło linię na odcinku Mydlice - Sosnowiec (powstał kursujący w przypadkowych godzinach krzak) i teraz na bazie kilometrów, jakie zostały w Sosnowcu na jej bazie faktycznie trzeba zbudować coś nowego, ale z głową, a nie na zasadzie "kreski na mapie".


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2017 roku
Napisane: Nd 11.06.2017, 9:30 

Dołączył(a): Śr 14.11.2012, 0:01
Posty: 73
Lokalizacja:
Sosnowiec
aso napisał(a):
Adams napisał(a):
Jeśli faktycznie przystanek Północna jest kluczowym przystankiem, to z zaoszczędzonych wozokilometrów można by uruchomić linię wzmacniającą 55 kursującą w szczycie na trasie Zagórze Zajezdnia - Mec - Północna - Prusa - Środula Osiedle - Kąpielisko - Dworzec PKP (lub po obsłudze dworca UM). Trzymanie tam dwóch linii 55 i 188 miałby sens, gdyby obie miały ze sobą takt. Jednak w praktyce jest tak, że obie linie jeżdżą stadnie, a potem dziura. Nie raz widuję sytuację jak od strony Konstantynowa jadą jeden za drugim autobusy 55, 188 i 116, a na dokładkę tramwaj.


Te linie miały takt - jeździły w dni robocze co 15 minut naprzemiennie, wieczorami i w dni wolne w układzie 15/45 minut, dopóki - jak napisałem wcześniej - do rozkładów jazdy nie dorwali się fachowcy, czyli jak to ktoś ładnie w komentarzach w lokalnej prasie określił - Pani Bisująca. To, że ktoś nie umie zsynchronizować rozkładów jazdy nie jest powodem do zabierania komunikacji. Po prostu 55 i 188 trzeba na nowo zsychronizować i tyle. A to da się zrobić.

O.K., nie będę szedł w zaparte, bo być może masz rację. Jednak w tej postaci, jaka jest teraz wprowadziłbym i tak modyfikacje. I tak, 55 bym wywalił z Konstantynowa i puścił po trasie jaką pisałem powyżej, natomiast 188 po obecnej trasie do przystanku Północna, następnie Prusa - Zagórze Osiedle i dalej jak obecnie do Zajezdni. Myślę że korzyść byłaby taka, że Konstantynów by się pozbył jednego dublera tramwaju, a okolice Prusa, gdzie faktycznie jest niemałe osiedle zyskałoby drugą linię do Centrum. Zuzanna i Dworska też by lekko zyskały, bo jakby nie patrzeć 55 jeździ trochę częściej niż obecne 188, a dodatkowo zamiast okrężnego potworka do Zajezdni, dostaliby w miarę szybkie połączenie z Dąbrową. Poza tym 188 w kierunku Szpitala bym wywalił z Ludwika i przetrasował na Wawel. Z racji tego że proponowane przeze mnie trasy 55 i 188 byłyby minimalnie krótsze, to zostałoby coś wozokilometrów aby przynajmniej minimalnie wzmocnić 188.

aso napisał(a):
A co do 116 - to były już wcześniej dyskusje i ta linia w tej postaci nie ma sensu, bo nie realizuje celów, dla której ją stworzono. Ale problem linii 116 wywodzi się z czasów budowy Makro i zasadniczo to była jedyna trasa, jaką dało się z Sosnowca przejechać na Mydlice. Wydłużenie na Antoniów zwyczajnie zabiło linię na odcinku Mydlice - Sosnowiec (powstał kursujący w przypadkowych godzinach krzak) i teraz na bazie kilometrów, jakie zostały w Sosnowcu na jej bazie faktycznie trzeba zbudować coś nowego, ale z głową, a nie na zasadzie "kreski na mapie".

116 jest dość specyficzną linią, bo na dwóch odcinkach - Piotrkowska i od Łęknic do Ząbkowic jest linią "samotną". Jedynym rozwiązaniem byłby podział tej linii na dwie odrębne - Sosnowiec - Dąbrowa i Dąbrowa - Ząbkowice, ale nie sądzę żeby ktoś na to poszedł.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2017 roku
Napisane: Nd 11.06.2017, 13:35 

Dołączył(a): Cz 5.01.2006, 21:18
Posty: 4066
Lokalizacja:
Sosnowiec
Adams napisał(a):
116 jest dość specyficzną linią, bo na dwóch odcinkach - Piotrkowska i od Łęknic do Ząbkowic jest linią "samotną". Jedynym rozwiązaniem byłby podział tej linii na dwie odrębne - Sosnowiec - Dąbrowa i Dąbrowa - Ząbkowice, ale nie sądzę żeby ktoś na to poszedł.


Primum non nocere. 55 ma dobrą trasę i nie ma sensu tego psuć. Zwłaszcza, że jest grupa pasażerów podróżująca od Północnej, czy Prusa do Zagórza Osiedle. Jest to też linia, która ma potencjał do wzmacniania w szczycie na 20-minutówkę. Natomiast 188 to jest ta słabsza linia, uzupełniająca, ale razem tworzą całość. Zwłaszcza, że w okrężnym wariancie trasy obsługiwał Rondo Ludwik zasadniczo w dwie strony, a teraz pozostaje od Ludwika dymać pod górę pod Kościół na Wawelu. Nie ma sensu wszystkiego pchać przez Wawel bo jakąś komunikację do ZUS zapewnić trzeba.

Zbędnym ogniwem na Konstantynowie jest 116 i tu aż prosi się zamiast niego linia Zagórze - Urząd Miasta przez Józefów, Środulę Dolną, Będzin, Chemiczną, Pogoń Kościół z takim rozkładem, aby dało się tym dojeżdżać do pracy. Jeżeli przewoźnik będzie komunalny, to większego problemu raczej nie będzie, bo to i tak jeździ z kilkoma osobami na pokładzie, a jest szansa sensownie ustawić 116 w Dąbrowie, tak by jakiś pożytek z niego był na Łęknicach i Antoniowie. A problem Środuli jest taki, że albo jeden, albo drugi tramwaj dublujesz autobusem. Tramwajowi 24 nie pomożesz specjalnie, a możesz zaszkodzić 15-tce. Aby tramwaj 24 zaczął wozić ludzi, trzeba go przedłużyć kawałek do osiedla. Poza tym - kłania się jeszcze lokalizacja przystanku Północna - przeniesienie na Frankiewicza jest trudne, bo tam jest zwyczajnie wąsko.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2017 roku
Napisane: Nd 11.06.2017, 15:00 

Dołączył(a): Pn 5.09.2011, 23:07
Posty: 1081
Lokalizacja:
Sosnowiec
A widzicie jakoś połączenie Sroduli z pogonią i Bedzinem przez przejazd kolejowy na konstantynowie?


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2017 roku
Napisane: Nd 11.06.2017, 15:20 

Dołączył(a): Cz 5.01.2006, 21:18
Posty: 4066
Lokalizacja:
Sosnowiec
Arbeiterus napisał(a):
A widzicie jakoś połączenie Sroduli z pogonią i Bedzinem przez przejazd kolejowy na konstantynowie?


Nie widzę problemu. Jeśli to będzie stricte linia lokalna, to nawet jeśli z tytułu oczekiwania na przejeździe opóźni się kilka minut, nie będzie to miało znaczenia. Jakoś dla 604/44 przejazdy nie stanowią problemu.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2017 roku
Napisane: Nd 11.06.2017, 16:42 

Dołączył(a): So 17.09.2016, 20:31
Posty: 486
Lokalizacja:
Chrząszczyrzewoszyce
aso napisał(a):
604/44
604 i 644 jak coś


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2017 roku
Napisane: Nd 11.06.2017, 17:40 

Dołączył(a): Śr 14.11.2012, 0:01
Posty: 73
Lokalizacja:
Sosnowiec
Arbeiterus napisał(a):
A widzicie jakoś połączenie Sroduli z pogonią i Bedzinem przez przejazd kolejowy na konstantynowie?

Nooo i jest pomysł. Wydłużyć 154 do Zagórza po trasie 188, 188 w piach, a zaoszczędzone wozokilometry wykorzystać na wzmocnienie 299. Wilk syty i owca cała. Częstotliwość 154 zbliżona do obecnej 188, nie ma dubla tramwaju 24, a Północna nie traci drugiej linii. Same plusy :D


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2017 roku
Napisane: Nd 11.06.2017, 19:16 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 8.01.2004, 9:44
Posty: 4400
Lokalizacja:
Ligota
Adams napisał(a):
Nooo i jest pomysł. Wydłużyć 154 do Zagórza po trasie 188, 188 w piach, a zaoszczędzone wozokilometry wykorzystać na wzmocnienie 299. Wilk syty i owca cała. Częstotliwość 154 zbliżona do obecnej 188, nie ma dubla tramwaju 24, a Północna nie traci drugiej linii. Same plusy :D

A jeszcze nie tak dawno chcieliśmy skrócić 154 do Dąbrówki Małej. No ale skoro wydłużono mi 292 prawie do Jaworzna, może być i 154 do Zagórza ;) Tylko wzmocnijcie to po południu i wieczorem.

_________________
Para todo mal, mezcal, y para todo bien también


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2017 roku
Napisane: Nd 11.06.2017, 20:46 

Dołączył(a): Śr 14.11.2012, 0:01
Posty: 73
Lokalizacja:
Sosnowiec
Egon napisał(a):
Adams napisał(a):
Nooo i jest pomysł. Wydłużyć 154 do Zagórza po trasie 188, 188 w piach, a zaoszczędzone wozokilometry wykorzystać na wzmocnienie 299. Wilk syty i owca cała. Częstotliwość 154 zbliżona do obecnej 188, nie ma dubla tramwaju 24, a Północna nie traci drugiej linii. Same plusy :D

A jeszcze nie tak dawno chcieliśmy skrócić 154 do Dąbrówki Małej. No ale skoro wydłużono mi 292 prawie do Jaworzna, może być i 154 do Zagórza ;) Tylko wzmocnijcie to po południu i wieczorem.

Z tym wydłużaniem 154 do Zagórza to była z mojej strony drobna ironia. Ten manewr można by było zrobić, gdyby linia jeździła z centrum Katowic a nie z Ligoty. Już teraz trasa 154 jest kosmiczna, a po wydłużeniu do Zagórza to byłby już totalny potworek.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 413 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 ... 21  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  

© WPK − Forum oparte na silniku phpBB z wykorzystaniem tłumaczenia phpBB3.PLPolityka prywatności