Teraz jest Cz 28.03.2024, 22:46

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 413 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 ... 21  Następna strona
Autor Wiadomość
 Post Tytuł: Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2017 roku
Napisane: Pt 16.06.2017, 7:49 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 11.12.2008, 22:47
Posty: 2927
Adams napisał(a):
Zastanawiam się co miało na celu skierowanie 805 na Milowice. Czy połączenie Milowic z Rudną i szpitalem, czy ul. Baczyńskiego z Katowicami. Myślę że Milowice bez 805 by sobie poradziły, bo komunikacja jest tam nie najgorsza. Od góry w kierunku centrum są dwie linie tramwajowe + 91, a od dołu dwie linie do Katowic. Dla uzupełnienia tej oferty, zamiast 805 wystarczyło tamtędy puścić szczytową 818, dla ułatwienia dojazdów do pracy/szkoły i tyle. Ja bym to widział tak:
154 z Ligoty do Szpitala Wojewódzkiego.
818 przez Milowice zamiast do Będzina, skrócić do Szpitala
813 zamiast przez Dworzec (gdzie raczej jest zbędna) przez Gospodarczą, w celu dojazdu stamtąd do Będzina w miejsce 818.
805 po starej trasie i zamiast do Szpitala przez Chemiczną i dalej przez przejazd, Okrzei, Dworską, Mec, Lenartowicza do Zajezdni (po starej trasie 188) z częstotliwością obecnego 188. Poza tym dla 805 zlikwidowałbym wjazd kieszeniowy na Stawową, a zamiast tego skierowałbym tam 813 i 818 (lub jeden z nich)
188 likwidacja, a w zamian wzmocnienie 299 i puszczenie jej po trasie sprzed września 2015.. Z racji tego że os Piastów by miało połączenie ze Szpitalem w postaci 154, to jednostronne 299 by już tam nie było potrzebne. Myślę że wozokilometrów by wystarczyło na to żeby przywrócić 299 starą częstotliwość.
Teraz czekam na Waszą opinię na temat powyższego układu. Ciekawi mnie, czy zdobędę aprobatę, czy wyleje się na mnie fala hejtu :D

Chodziło oczywiście o połączenie Milowic z Katowicami.

154 do wycinki - i to w trybie na już. Na Ligocie widziałbym po prostu więcej kursów 296, ale to znów wymusiłoby cięcia na liniach 0 i 50, z czego musiałoby wynikać wzmocnienie 22... ;)

W każdym razie nie jestem zwolennikiem utrzymania 154; dokładnie jej przeznaczenie opisał aso - pracuje od Będzińskiej do Katowic i to tylko dlatego, że każda linia pracuje. Na Ligocie świeci pustkami, obsługa Rolnej w kierunku centrum Katowic w takcie 3-21 z 296 to kpina. Dobrym pomysłem wydaje się choćby i zagęszczenie takt kursowania 12 (i 296?), a obsługę Starego Sosnowca i Chemicznej zostawić linii lokalnej, a nie wiecznie spóźnionemu potworkowi z innego miasta. Kursy Katowice - Sosnowiec można włączyć i do rozkładu jazdy 40 jako kursy wariantowe, ewentualnie wysłać je do Szpitala Wojewódzkiego (bo gdzieś za Akademikami trzeba nawrócić; przy sporej ilości dobrej woli i pieniędzy linia Katowice - Będzin mogłaby jeździć co 15 minut).

_________________
Tak się zastanawiałem,
czy wpisanie naszej sieci tramwajowej
do UNESCO uchroniłoby przed likwidacją
kolejne linie.

- inż. Łukasz Klyszcz

To jest poważne forum

- użytkownik Forum Tramwajów Śląskich


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2017 roku
Napisane: Pt 16.06.2017, 10:58 

Dołączył(a): Śr 14.11.2012, 0:01
Posty: 73
Lokalizacja:
Sosnowiec
motley napisał(a):
Adams napisał(a):
Zastanawiam się co miało na celu skierowanie 805 na Milowice. Czy połączenie Milowic z Rudną i szpitalem, czy ul. Baczyńskiego z Katowicami. Myślę że Milowice bez 805 by sobie poradziły, bo komunikacja jest tam nie najgorsza. Od góry w kierunku centrum są dwie linie tramwajowe + 91, a od dołu dwie linie do Katowic. Dla uzupełnienia tej oferty, zamiast 805 wystarczyło tamtędy puścić szczytową 818, dla ułatwienia dojazdów do pracy/szkoły i tyle. Ja bym to widział tak:
154 z Ligoty do Szpitala Wojewódzkiego.
818 przez Milowice zamiast do Będzina, skrócić do Szpitala
813 zamiast przez Dworzec (gdzie raczej jest zbędna) przez Gospodarczą, w celu dojazdu stamtąd do Będzina w miejsce 818.
805 po starej trasie i zamiast do Szpitala przez Chemiczną i dalej przez przejazd, Okrzei, Dworską, Mec, Lenartowicza do Zajezdni (po starej trasie 188) z częstotliwością obecnego 188. Poza tym dla 805 zlikwidowałbym wjazd kieszeniowy na Stawową, a zamiast tego skierowałbym tam 813 i 818 (lub jeden z nich)
188 likwidacja, a w zamian wzmocnienie 299 i puszczenie jej po trasie sprzed września 2015.. Z racji tego że os Piastów by miało połączenie ze Szpitalem w postaci 154, to jednostronne 299 by już tam nie było potrzebne. Myślę że wozokilometrów by wystarczyło na to żeby przywrócić 299 starą częstotliwość.
Teraz czekam na Waszą opinię na temat powyższego układu. Ciekawi mnie, czy zdobędę aprobatę, czy wyleje się na mnie fala hejtu :D

Chodziło oczywiście o połączenie Milowic z Katowicami.

154 do wycinki - i to w trybie na już. Na Ligocie widziałbym po prostu więcej kursów 296, ale to znów wymusiłoby cięcia na liniach 0 i 50, z czego musiałoby wynikać wzmocnienie 22... ;)

W każdym razie nie jestem zwolennikiem utrzymania 154; dokładnie jej przeznaczenie opisał aso - pracuje od Będzińskiej do Katowic i to tylko dlatego, że każda linia pracuje. Na Ligocie świeci pustkami, obsługa Rolnej w kierunku centrum Katowic w takcie 3-21 z 296 to kpina. Dobrym pomysłem wydaje się choćby i zagęszczenie takt kursowania 12 (i 296?), a obsługę Starego Sosnowca i Chemicznej zostawić linii lokalnej, a nie wiecznie spóźnionemu potworkowi z innego miasta. Kursy Katowice - Sosnowiec można włączyć i do rozkładu jazdy 40 jako kursy wariantowe, ewentualnie wysłać je do Szpitala Wojewódzkiego (bo gdzieś za Akademikami trzeba nawrócić; przy sporej ilości dobrej woli i pieniędzy linia Katowice - Będzin mogłaby jeździć co 15 minut).

A ja bym 154 jednak zostawił, tyle że w wersji do Szpitala. Obecnie ta linia faktycznie służy jedynie jako uzupełnienie z Pogoni dla 40/807, bo jak ktoś potrzebuje się dostać z Katowic do Szpitala, to jest skazany albo na "turystyczny" 805, albo przesiadkę przy Akademikach. W momencie przetrasowania znaczenie tej linii by się trochę zmieniło. Oprócz obecnego zadania, ta linia by zapewniała szybkie połączenie Katowic ze Szpitalem i to nie tylko Centrum ale także Ligoty i Brynowa, oraz sosnowieckiego os. Piastów.
Nowe znaczenie także by miała proponowana przeze mnie nowa trasa 805. Na Chemicznej by zastąpiła 154, skąd faktycznie nie jest potrzebny dojazd do Ligoty, tylko do Centrum Katowic. Dodatkowo takie 805 stanowiłoby szybsze niż przez Centrum Sosnowca połączenie Rudnej i Pogoni z Zagórzem. Likwidując przy tym 188, likwiduje się perfidny i zbędny dubel dla tramwaju 24.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2017 roku
Napisane: Pt 16.06.2017, 18:58 

Dołączył(a): So 17.09.2016, 20:31
Posty: 486
Lokalizacja:
Chrząszczyrzewoszyce
motley napisał(a):
Na Ligocie widziałbym po prostu więcej kursów 296, ale to znów wymusiłoby cięcia na liniach 0 i 50, z czego musiałoby wynikać wzmocnienie 22... ;)
Zapomnij o linii nr 296 na Ligocie ;) Na 0 i 50 przydałoby się jakieś wzmocnienie ;)


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2017 roku
Napisane: Pt 16.06.2017, 19:05 

Dołączył(a): Pn 15.12.2003, 18:58
Posty: 4384
Lokalizacja:
z Tarnowskich Gór
Za http://mzkp.pl
Z powodu rozbudowy GCR w Reptach Śląskich od 1 lipca znacząco zmieni się obsługa komunikacyjna tego ośrodka. Wszystkie linie autobusowe, które obecnie tam dojeżdżają, przez ponad 2 lata będą zawracać na przystanku Stare Tarnowice Pętla, a do GCR dojedzie tylko wahadłowa linia minibusowa, skomunikowana z autobusami.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2017 roku
Napisane: So 17.06.2017, 9:16 

Dołączył(a): Nd 21.09.2003, 23:56
Posty: 809
Lokalizacja:
Sosnowiec
Przez os. Piastów powinien jeździć 235. Z obecnej trasy wyleciałby mu tylko przystanek „Prema-Milmet”, z którego są inne autobusy do Czeladzi i do szpitala, a czas jazdy wydłużyłby się o 2-3 minuty względem obecnego. Poza tym, niemal cała jego obecna trasa pokrywa się z 35/935 i dlatego jeździ pusty. Przetrasowanie go przez „Piastowo” połączyłoby to osiedle i ze szpitalem, i z Czeladzią. Mieszkańcy dostaliby autobus, a autobus może wreszcie dostałby pasażerów.

„Zagórze” trzeba będzie posprzątać i ułożyć od nowa za kilka lat, jak już ruszy tramwaj i będzie można na nim oprzeć dojazd z Lenartowicza i reszty do centrum.

154 natomiast to jedyna linia z Sosnowca na południe Katowic i nie chodzi tylko o Brynów i Ligotę, ale o np. okolice AWF. Kończenie wszystkiego na Skargi i zmuszanie pasażerów do spacerów (ze Skargi np. na tramwaj kawałek jest) nie zachęci do korzystania z KM. Ja bym nawet widział wydłużone do Sosnowca 657. To już jest tylko kilka przystanków i kilka minut, a powstaje zupełnie nowa relacja między oboma miastami. Taki autobus wreszcie połączyłby Sosnowiec z Bogucicami i Koszutką, nie mówiąc już o południowych dzielnicach Katowic. Wiem, tutaj kończenie w krzakach za supersamem jest ok, ale 10 minut dalej w centrum dużego miasta to już patologizacja KM ;)


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2017 roku
Napisane: So 17.06.2017, 17:09 

Dołączył(a): Wt 1.05.2007, 18:56
Posty: 2994
Ravel napisał(a):
154 natomiast to jedyna linia z Sosnowca na południe Katowic i nie chodzi tylko o Brynów i Ligotę, ale o np. okolice AWF. Kończenie wszystkiego na Skargi i zmuszanie pasażerów do spacerów (ze Skargi np. na tramwaj kawałek jest) nie zachęci do korzystania z KM.
Bez przesady. Jakby miał kończyć na Skargi to pewnie obsługiwałby przystanek "Aleja Korfantego" a z tego przystanku w cale tak dużego spaceru nie ma by się na tramwaj przesiadać. Poza tym to chyba lepiej mieć częściej autobusy niż "od dzwona" autobusowy czarter? Na Mickiewicza jest jeszcze linia 12 obecnie co 10-12 minut ale może byłby jakiś potencjał by jeździła częściej


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2017 roku
Napisane: So 17.06.2017, 21:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00
Posty: 13984
Lokalizacja:
Hajduki Wielkie
Ravel napisał(a):
Przez os. Piastów powinien jeździć 235.

Równie dobrze mogłoby nic nie jeździc. Żałosne sa te dyskusje o idiotycznych krzakach jeżdżących 3 razy na dzień.
Cytuj:
„Zagórze” trzeba będzie posprzątać i ułożyć od nowa za kilka lat, jak już ruszy tramwaj i będzie można na nim oprzeć dojazd z Lenartowicza i reszty do centrum.

Wtedy to juz będzie dawno za późno, z resztą lękam się, że teraz tez jest.
Cytuj:
154 natomiast to jedyna linia z Sosnowca na południe Katowic i nie chodzi tylko o Brynów i Ligotę, ale o np. okolice AWF. Kończenie wszystkiego na Skargi i zmuszanie pasażerów do spacerów (ze Skargi np. na tramwaj kawałek jest) nie zachęci do korzystania z KM.

Czy Wam się na prawdę wydaje, że ktoś poza emerytami, którym sie nudzi, albo poza ludźmi, którzy nie mogę mieć prawa jazdy będzie korzystał z linii jadącej 20 razy na dobę?
Cytuj:
Ja bym nawet widział wydłużone do Sosnowca 657.

A może od razu np. do Huty Katowice? Bo dlaczego by nie mieć dojazdu bezpośrednio z Piaśnik do Gołonoga.

Cytuj:
To już jest tylko kilka przystanków i kilka minut, a powstaje zupełnie nowa relacja między oboma miastami. Taki autobus wreszcie połączyłby Sosnowiec z Bogucicami i Koszutką, nie mówiąc już o południowych dzielnicach Katowic. Wiem, tutaj kończenie w krzakach za supersamem jest ok, ale 10 minut dalej w centrum dużego miasta to już patologizacja KM ;)
[/quote]
Patologizacja to jest wymyslanie takich debilnych linii mających po 50 przystanków w jedną stronę, stojących w korkach w 5 miejscach. Idzcie dalej tą drogą, pasażerów na pewno przybędzie.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2017 roku
Napisane: Nd 18.06.2017, 0:36 

Dołączył(a): So 17.09.2016, 20:31
Posty: 486
Lokalizacja:
Chrząszczyrzewoszyce
adam86 napisał(a):
Patologizacja to jest wymyslanie takich debilnych linii mających po 50 przystanków w jedną stronę, stojących w korkach w 5 miejscach. Idzcie dalej tą drogą, pasażerów na pewno przybędzie.
Albo takich, które mają multum sygnalizacji świetlnych pomiędzy dwoma przystankami lub przystanki, na których praktycznie nikt nie wsiada. Ktoś gdzieś pisał (nie pamiętam dokładnie gdzie), że na 840 niepotrzebny jest przystanek Chorzów Centrum Edukacji i nie tylko on...


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2017 roku
Napisane: Nd 18.06.2017, 8:24 

Dołączył(a): Cz 5.01.2006, 21:18
Posty: 4066
Lokalizacja:
Sosnowiec
Adams napisał(a):
Ja bym to widział tak:
154 z Ligoty do Szpitala Wojewódzkiego.
818 przez Milowice zamiast do Będzina, skrócić do Szpitala
813 zamiast przez Dworzec (gdzie raczej jest zbędna) przez Gospodarczą, w celu dojazdu stamtąd do Będzina w miejsce 818.
805 po starej trasie i zamiast do Szpitala przez Chemiczną i dalej przez przejazd, Okrzei, Dworską, Mec, Lenartowicza do Zajezdni (po starej trasie 188) z częstotliwością obecnego 188. Poza tym dla 805 zlikwidowałbym wjazd kieszeniowy na Stawową, a zamiast tego skierowałbym tam 813 i 818 (lub jeden z nich)
188 likwidacja, a w zamian wzmocnienie 299 i puszczenie jej po trasie sprzed września 2015.. Z racji tego że os Piastów by miało połączenie ze Szpitalem w postaci 154, to jednostronne 299 by już tam nie było potrzebne. Myślę że wozokilometrów by wystarczyło na to żeby przywrócić 299 starą częstotliwość.
Teraz czekam na Waszą opinię na temat powyższego układu. Ciekawi mnie, czy zdobędę aprobatę, czy wyleje się na mnie fala hejtu :D


Odpiszę tak: mam weekend, zwiedzam, więc obiecałem sobie, że nie będę się denerwował :-) Bo jak czytam te pomysły, to... ojej.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2017 roku
Napisane: Nd 18.06.2017, 8:35 

Dołączył(a): Cz 5.01.2006, 21:18
Posty: 4066
Lokalizacja:
Sosnowiec
adam86 napisał(a):
Ravel napisał(a):
Przez os. Piastów powinien jeździć 235.

Równie dobrze mogłoby nic nie jeździc. Żałosne sa te dyskusje o idiotycznych krzakach jeżdżących 3 razy na dzień.


Ten krzak akurat objęty jest ochroną trwałości projektu unijnego. Zatem należałoby zmienić jego trasę tak, by kogoś woził. Ale pomysł z zaliczaniem Osiedla Piastów nie wydaje się głupi, bo z Czeladzi na Piastów dojechać się nie da, a Prema-Milmet ma do Szpitala 805.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2017 roku
Napisane: Nd 18.06.2017, 13:26 

Dołączył(a): Wt 4.09.2012, 10:07
Posty: 21
Od pierwszego lipca linia 973 wydłużona do Przystanku Piotrowice Bukszpanowa Kaplica.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2017 roku
Napisane: Nd 18.06.2017, 13:28 

Dołączył(a): Nd 21.09.2003, 23:56
Posty: 809
Lokalizacja:
Sosnowiec
adam86 napisał(a):
Równie dobrze mogłoby nic nie jeździc. Żałosne sa te dyskusje o idiotycznych krzakach jeżdżących 3 razy na dzień.

Dziesięć, całe dziesięć par kursów, a nie trzy :)
W przypadku połączenia ze szpitalem, nawet taki rozkład (co 60-90 minut) jest w ostateczności wystarczający. Szpital wielkiego ruchu nie generuje i nie ma sensu tam jeździć jakoś wyraźnie częściej. Dla „klienteli” tego rodzaju placówek bezpośredni dojazd ma znaczenie na pewno większe, niż np. dla studentów. Dlatego chociażby Dąbrowa cały czas walczy o bezpośredni autobus, a Jaworzno trzyma warianty tego kalekiego potworka łączącego je z Sosnowcem.

adam86 napisał(a):
Wtedy to juz będzie dawno za późno, z resztą lękam się, że teraz tez jest.

No zrobiło się dziadostwo, ale nie pozwolę zgonić winy na samo wydłużenie 815 i 835 :) Raczej zabrakło bardziej kompleksowego podejścia do problemu.
Po uruchomieniu tramwaju, powinno się ograniczyć autobusy w jego korytarzu, wykorzystując bardziej obecne trasy 34 i 220 tak, aby tymi ciągami utrzymać połączenie Zagórza z np. Pogonią i Sosnowca (centrum) z południowymi dzielnicami. Ale to tam... osobna dyskusja, której – mam nadzieję – już niedługo wreszcie się doczekamy.

adam86 napisał(a):
Czy Wam się na prawdę wydaje, że ktoś poza emerytami, którym sie nudzi, albo poza ludźmi, którzy nie mogę mieć prawa jazdy będzie korzystał z linii jadącej 20 razy na dobę?

Popatrz na rozkłady sosnowieckich autobusów. Ja jeszcze pamiętam cykliczne, 30-minutowe takty na liniach, które dzisiaj jeżdżą średnio co 41,25 minuty... Jeszcze znajdziesz w zakamarkach netu normalny, przyzwoity rozkład 154. Może faktycznie powinno się tę linię lekko przetrasować i wzmocnić kosztem np. 805, albo 813?

adam86 napisał(a):
A może od razu np. do Huty Katowice? Bo dlaczego by nie mieć dojazdu bezpośrednio z Piaśnik do Gołonoga.

A może od razu bezpośrednio z Halemby do Dąbrówki Małej? Ups, a to już jest :)
Z „Nowosamu” pod dworzec miałbyś 4 przystanki, do „Nowotek” 6. Dobra, ja nie upieram się przy tym 657. Bardziej chodzi mi o połączenie Katowic i Sosnowca przez „górny taras” Katowic i utrzymanie jednak jakiegoś połączenia między Sosnowcem a południowym śródmieściem Katowic. Ponieważ na nową linię nie ma szans, no to stąd przykład tego 657.
Chyba że 177 :D

adam86 napisał(a):
Patologizacja to jest wymyslanie takich debilnych linii mających po 50 przystanków w jedną stronę, stojących w korkach w 5 miejscach. Idzcie dalej tą drogą, pasażerów na pewno przybędzie.

Te linie już istnieją, a „pasażery” często chcą więcej ;) Niestety, brak alternatywy w postaci atrakcyjnego systemu przesiadkowego też ich do tego zachęca. Samo skrócenie linii/podzielenie jej na dwie, sytuacji nie tylko nie uzdrowi, ale jeszcze wygoni resztkę tych, których teraz trzyma wygoda bezpośredniego dojazdu...


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2017 roku
Napisane: Nd 18.06.2017, 17:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00
Posty: 13984
Lokalizacja:
Hajduki Wielkie
aso napisał(a):
adam86 napisał(a):
Ravel napisał(a):
Przez os. Piastów powinien jeździć 235.

Równie dobrze mogłoby nic nie jeździc. Żałosne sa te dyskusje o idiotycznych krzakach jeżdżących 3 razy na dzień.


Ten krzak akurat objęty jest ochroną trwałości projektu unijnego.

Którego? Że o hybrydy Ci chodzi?
Cytuj:
Ale pomysł z zaliczaniem Osiedla Piastów nie wydaje się głupi, bo z Czeladzi na Piastów dojechać się nie da, a Prema-Milmet ma do Szpitala 805.

Ale jak się będzie dało dojechać w porywach raz na godzine to tak jakby się nie dało.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2017 roku
Napisane: Nd 18.06.2017, 17:34 

Dołączył(a): Śr 14.11.2012, 0:01
Posty: 73
Lokalizacja:
Sosnowiec
aso napisał(a):
Adams napisał(a):
Ja bym to widział tak:
154 z Ligoty do Szpitala Wojewódzkiego.
818 przez Milowice zamiast do Będzina, skrócić do Szpitala
813 zamiast przez Dworzec (gdzie raczej jest zbędna) przez Gospodarczą, w celu dojazdu stamtąd do Będzina w miejsce 818.
805 po starej trasie i zamiast do Szpitala przez Chemiczną i dalej przez przejazd, Okrzei, Dworską, Mec, Lenartowicza do Zajezdni (po starej trasie 188) z częstotliwością obecnego 188. Poza tym dla 805 zlikwidowałbym wjazd kieszeniowy na Stawową, a zamiast tego skierowałbym tam 813 i 818 (lub jeden z nich)
188 likwidacja, a w zamian wzmocnienie 299 i puszczenie jej po trasie sprzed września 2015.. Z racji tego że os Piastów by miało połączenie ze Szpitalem w postaci 154, to jednostronne 299 by już tam nie było potrzebne. Myślę że wozokilometrów by wystarczyło na to żeby przywrócić 299 starą częstotliwość.
Teraz czekam na Waszą opinię na temat powyższego układu. Ciekawi mnie, czy zdobędę aprobatę, czy wyleje się na mnie fala hejtu :D


Odpiszę tak: mam weekend, zwiedzam, więc obiecałem sobie, że nie będę się denerwował :-) Bo jak czytam te pomysły, to... ojej.

Mógłbyś się wyrazić jaśniej i bardziej szczegółowo, co Ci się nie podoba i dlaczego? Po to właśnie napisałem ten post, aby poddać go dyskusji i wyrazić wszelkie za i przeciw, ale z Twojego wzdychania nic nie wynika.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2017 roku
Napisane: Nd 18.06.2017, 17:39 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00
Posty: 13984
Lokalizacja:
Hajduki Wielkie
Ravel napisał(a):
W przypadku połączenia ze szpitalem, nawet taki rozkład (co 60-90 minut) jest w ostateczności wystarczający. Szpital wielkiego ruchu nie generuje i nie ma sensu tam jeździć jakoś wyraźnie częściej. Dla „klienteli” tego rodzaju placówek bezpośredni dojazd ma znaczenie na pewno większe, niż np. dla studentów. Dlatego chociażby Dąbrowa cały czas walczy o bezpośredni autobus, a Jaworzno trzyma warianty tego kalekiego potworka łączącego je z Sosnowcem.

Dąbrowa już dawno przecież wywalczyła, 3 kursy na krzyż 603 i 606. na prawde to jest świetne rozwiązanie, prawda?
Cytuj:
No zrobiło się dziadostwo, ale nie pozwolę zgonić winy na samo wydłużenie 815 i 835 :) Raczej zabrakło bardziej kompleksowego podejścia do problemu.

Nigdy takiego nie było. Pani iwonka robi sobie co chce, nikt tego nie kontroluje nawet. Miasto też ma to generalnie w dupie, albo samo jej pomaga w nowych pomysłach (vide 34)
Cytuj:
Po uruchomieniu tramwaju, powinno się ograniczyć autobusy w jego korytarzu, wykorzystując bardziej obecne trasy 34 i 220 tak, aby tymi ciągami utrzymać połączenie Zagórza z np. Pogonią i Sosnowca (centrum) z południowymi dzielnicami. Ale to tam... osobna dyskusja, której – mam nadzieję – już niedługo wreszcie się doczekamy.

Nie będzie żadnej dyskusji, bedzie tak jak PKMowi będzie wygodnie.

Cytuj:
Popatrz na rozkłady sosnowieckich autobusów. Ja jeszcze pamiętam cykliczne, 30-minutowe takty na liniach, które dzisiaj jeżdżą średnio co 41,25 minuty... Jeszcze znajdziesz w zakamarkach netu normalny, przyzwoity rozkład 154. Może faktycznie powinno się tę linię lekko przetrasować i wzmocnić kosztem np. 805, albo 813?

Własnie, pamiętasz, ale to było ostatnio 15 lat temu. Tylko zauwaz jak bardzo zmieniła się sytuacja na drogach. Dzisiaj te 154 stoi w korkach w co najmniej kilku miejscach propagując opóźnienia. proste jak konstrukacja cepa, krótsze linie kursujące częściej, patrz przykład 12.

Cytuj:

A może od razu bezpośrednio z Halemby do Dąbrówki Małej? Ups, a to już jest :)
Z „Nowosamu” pod dworzec miałbyś 4 przystanki, do „Nowotek” 6. Dobra, ja nie upieram się przy tym 657. Bardziej chodzi mi o połączenie Katowic i Sosnowca przez „górny taras” Katowic

805 tamtędy niech jedzie;p
Cytuj:
Te linie już istnieją

W większości od kilkudziesięciu lat. A jednak świat się troche zmienil...
Cytuj:
a „pasażery” często chcą więcej ;) Niestety, brak alternatywy w postaci atrakcyjnego systemu przesiadkowego też ich do tego zachęca. Samo skrócenie linii/podzielenie jej na dwie, sytuacji nie tylko nie uzdrowi, ale jeszcze wygoni resztkę tych, których teraz trzyma wygoda bezpośredniego dojazdu...

Przestańcie myslec w kategoriach emerytów.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2017 roku
Napisane: Nd 18.06.2017, 18:35 

Dołączył(a): Cz 5.01.2006, 21:18
Posty: 4066
Lokalizacja:
Sosnowiec
Adams napisał(a):
aso napisał(a):
Odpiszę tak: mam weekend, zwiedzam, więc obiecałem sobie, że nie będę się denerwował :-) Bo jak czytam te pomysły, to... ojej.

Mógłbyś się wyrazić jaśniej i bardziej szczegółowo, co Ci się nie podoba i dlaczego? Po to właśnie napisałem ten post, aby poddać go dyskusji i wyrazić wszelkie za i przeciw, ale z Twojego wzdychania nic nie wynika.


Jak wrócę... Ale popełniasz te same błędy, co większość dyskutantów - myślisz kategoriami pasjonata, miłośnika, ale nie pasażera. A jak chcesz podyskutować, to mam taką godzinę w pracy do wykorzystania, w której nic się nie dzieje, a jestem zgodnie z przepisami dostępny dla wszystkich.

Ciekawostka - system elektronicznego biletu w mieście w którym teraz jestem, rozpoznaje kartę ŚKUP i wykazuje brak ważnego biletu.


Ostatnio edytowano Nd 18.06.2017, 18:41 przez aso, łącznie edytowano 1 raz

Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2017 roku
Napisane: Nd 18.06.2017, 18:38 

Dołączył(a): Cz 5.01.2006, 21:18
Posty: 4066
Lokalizacja:
Sosnowiec
adam86 napisał(a):
aso napisał(a):
adam86 napisał(a):
Ravel napisał(a):
Przez os. Piastów powinien jeździć 235.

Równie dobrze mogłoby nic nie jeździc. Żałosne sa te dyskusje o idiotycznych krzakach jeżdżących 3 razy na dzień.


Ten krzak akurat objęty jest ochroną trwałości projektu unijnego.

Którego? Że o hybrydy Ci chodzi?


Nie, o Solarisy. Linia 235 musi istnieć, pozostaje ją jedynie ucywilizować.

adam86 napisał(a):
aso napisał(a):
Ale pomysł z zaliczaniem Osiedla Piastów nie wydaje się głupi, bo z Czeladzi na Piastów dojechać się nie da, a Prema-Milmet ma do Szpitala 805.

Ale jak się będzie dało dojechać w porywach raz na godzine to tak jakby się nie dało.


Da się z tego zrobić normalna linię i nawet sensownie wyjdzie kilometrowo. Na Czeladź wciśnięty jest nadmiarowy wóz do wykorzystania. Znam swoje miasto lepiej, niż nie jeden zarządzający tym systemem.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2017 roku
Napisane: Nd 18.06.2017, 20:10 

Dołączył(a): Pn 15.01.2007, 16:22
Posty: 694
Lokalizacja:
Katowitz
Tak czytam te bzdury o 657 do Sosnowca albo o 235 to mam wrażenie ze pisze to jakiś cymbał. Popatrz jak funkcjonuje transport publiczny w cywilizowanej Europie. Ja wiem ze nie posiadamy s bahn u bahn ani nawet porządnej linii tramwajowej nie mówię tez o spierdzielonej taryfie opłat która też ma wpływ na układ sieci ale nie może być tak że że wsząd wszędzie będziemy jeździć bezpośrednio. Takie linie jak 154 182 90 czy 116 do piachu. Należało by zredukować ilość linii na pewnych odcinkach. Pierwsze co mi wpada do głowy to 807 z 40, 800 z 814, 11 z 61 i skrócenie do Dworca w Katowicach sieć połączeń powinna być prosta z dobrym tamten to i 3 razy się przesiade i będę szybciej niż oczekiwanie na jakiś krzak albo jazda stadem


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2017 roku
Napisane: Nd 18.06.2017, 20:34 

Dołączył(a): Śr 14.11.2012, 0:01
Posty: 73
Lokalizacja:
Sosnowiec
pat napisał(a):
Takie linie jak 154 182 90 czy 116 do piachu.

Co do 182 to się podpisuje obiema rękami. Nie wiem do czego ta linia ma służyć, skoro na Braci Mieroszewskich jest multum linii do Dąbrowy, a na Kosynierów zazwyczaj jest cieniem 622. Natomiast jeśli chodzi o 116 to już nie jest to takie proste, ponieważ likwidując tą linię pozbawiasz jedynego autobusu na Piotrkowskiej w Sosnowcu, Sieleckiej w Będzinie i Piekle w Dąbrowie, a likwidując 90 do tego także bez autobusu by został odcinek od Zagórskiej do Makro. Chyba że masz pomysł co dać tym okolicom w zamian.
pat napisał(a):
Należało by zredukować ilość linii na pewnych odcinkach. Pierwsze co mi wpada do głowy to 807 z 40, 800 z 814, 11 z 61 i skrócenie do Dworca w Katowicach sieć połączeń powinna być prosta z dobrym tamten to i 3 razy się przesiade i będę szybciej niż oczekiwanie na jakiś krzak albo jazda stadem

Jeśli chodzi o redukcje i stworzenie taktowości tak jak proponujesz także się zgadzam. Niestety, ale układanie rozkładów dla linii dublujących się na dłuższych odcinkach, a jeżdżących w stadzie to jest specjalność KZK GOP. Tak jak pisałem wcześniej, dla nich musi się zgadzać ilość wozokilometrów, a pasażerowie to zbędny dodatek. Brak taktowości i dogodnych skomunikowań jest właśnie przyczyną tego, że ludzie chcą mieć wszędzie dojazd bezpośredni. Same Katowice, to już w ogóle jest masakra jeśli chodzi o węzły przesiadkowe. Praktycznie przesiadka w każdym kierunku wymaga dojścia i to niekiedy spory kawałek drogi, co jest uciążliwe, zwłaszcza dla osób starszych, czy niepełnosprawnych.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2017 roku
Napisane: Nd 18.06.2017, 22:09 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00
Posty: 13984
Lokalizacja:
Hajduki Wielkie
aso napisał(a):
Nie, o Solarisy. Linia 235 musi istnieć, pozostaje ją jedynie ucywilizować.

Może zostać jeden kurs:p Taki przypadek już kiedys z czyms był, że z okazji projektu unijnego jakis jeden kurs jechał inna trasą, zeby pasowało w projekcie.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 413 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 ... 21  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 21 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  

© WPK − Forum oparte na silniku phpBB z wykorzystaniem tłumaczenia phpBB3.PLPolityka prywatności