Aktywne wątki • Wątki bez odpowiedzi
Autor |
Wiadomość |
|
Tytuł: Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2017 roku Napisane: Nd 29.10.2017, 19:32 |
|
adam86 |
|
Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00 Posty: 14007 Lokalizacja: Hajduki Wielkie
|
aso napisał(a): adam86 napisał(a): JacekSo napisał(a): 1 listopada w Sosnowcu zostanie uruchomiona linia 960 z Urzędu Miejskiego do Amazona (Bobrek Inwestycyjna Pętla II). Wg rozkładu obsługę zapewni dwoma wozami Transgór. No, to jest następny majstersztyk. Od dworca do ludwika 2km bez zatrzymania. Bo tam bez przebudowy ulicy Sienkiewicza (wycięcie słupków, poszerzenie chodnika, usunięcie 2-3 miejsc parkingowych) nie ma jak wstawić przystanku. No tak, strasznie skomplikowane i kosztowne rzeczy to są.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2017 roku Napisane: Nd 29.10.2017, 22:15 |
|
Dołączył(a): Cz 5.01.2006, 21:18 Posty: 4066 Lokalizacja: Sosnowiec
|
adam86 napisał(a): aso napisał(a): adam86 napisał(a): JacekSo napisał(a): 1 listopada w Sosnowcu zostanie uruchomiona linia 960 z Urzędu Miejskiego do Amazona (Bobrek Inwestycyjna Pętla II). Wg rozkładu obsługę zapewni dwoma wozami Transgór. No, to jest następny majstersztyk. Od dworca do ludwika 2km bez zatrzymania. Bo tam bez przebudowy ulicy Sienkiewicza (wycięcie słupków, poszerzenie chodnika, usunięcie 2-3 miejsc parkingowych) nie ma jak wstawić przystanku. No tak, strasznie skomplikowane i kosztowne rzeczy to są. W sytuacji gdy do właścicielem części istotnych działek dla tej pozornie prostej inwestycji jest skarb państwa, części - gmina, a części - osoba prawna, to nie jest takie proste cokolwiek ruszyć. Ale niewątpliwie łatwo się w takich sytuacjach pisze demagogiczne hasła.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2017 roku Napisane: Nd 29.10.2017, 23:20 |
|
adam86 |
|
Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00 Posty: 14007 Lokalizacja: Hajduki Wielkie
|
aso napisał(a): W sytuacji gdy do właścicielem części istotnych działek dla tej pozornie prostej inwestycji jest skarb państwa, części - gmina, a części - osoba prawna, to nie jest takie proste cokolwiek ruszyć. Ale niewątpliwie łatwo się w takich sytuacjach pisze demagogiczne hasła. Żeby wyciąć słupki i postawić słupek ze znakiem i rozkładem na drodze publicznej nie ma żadnego znaczenia kto jest właścicielem jakiejkolwiek działki. Tylko ten przystanek trzeba utworzyć w miejscu zgodnym z przepisami PRD. Nie wspomne o czymś takim jak projekt organizacji ruchu, bo tego w 90% przypadków nie ma...
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2017 roku Napisane: Pn 30.10.2017, 1:29 |
|
Kubala. |
|
Dołączył(a): Pn 16.08.2010, 20:07 Posty: 792 Lokalizacja: Katowice
|
adam86 napisał(a): aso napisał(a): W sytuacji gdy do właścicielem części istotnych działek dla tej pozornie prostej inwestycji jest skarb państwa, części - gmina, a części - osoba prawna, to nie jest takie proste cokolwiek ruszyć. Ale niewątpliwie łatwo się w takich sytuacjach pisze demagogiczne hasła. Żeby wyciąć słupki i postawić słupek ze znakiem i rozkładem na drodze publicznej nie ma żadnego znaczenia kto jest właścicielem jakiejkolwiek działki. Tylko ten przystanek trzeba utworzyć w miejscu zgodnym z przepisami PRD. Nie wspomne o czymś takim jak projekt organizacji ruchu, bo tego w 90% przypadków nie ma... Ale przecież nikt nie będzie się męczyć dla krzaka. Wszyscy wiedzą, że taka linia mało kogo będzie przewozić więc jeden przystanek w tę czy w drugą niczego nie zmieni i w KZK, i w UM też to wiedzą.
_________________ "Uruchomienie bezpośredniego połączenia z Katowic do USA jest wbrew polskiej racji stanu." - denerwuje się Jan Pamuła, prezes krakowskiego portu lotniczego.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2017 roku Napisane: Pn 30.10.2017, 7:43 |
|
Dołączył(a): Cz 5.01.2006, 21:18 Posty: 4066 Lokalizacja: Sosnowiec
|
adam86 napisał(a): aso napisał(a): W sytuacji gdy do właścicielem części istotnych działek dla tej pozornie prostej inwestycji jest skarb państwa, części - gmina, a części - osoba prawna, to nie jest takie proste cokolwiek ruszyć. Ale niewątpliwie łatwo się w takich sytuacjach pisze demagogiczne hasła. Żeby wyciąć słupki i postawić słupek ze znakiem i rozkładem na drodze publicznej nie ma żadnego znaczenia kto jest właścicielem jakiejkolwiek działki. Tylko ten przystanek trzeba utworzyć w miejscu zgodnym z przepisami PRD. Nie wspomne o czymś takim jak projekt organizacji ruchu, bo tego w 90% przypadków nie ma... Przy wąskim chodniku jest problem. Gdyby miejsce było, problem ograniczałby się tylko do wycięcia słupków.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2017 roku Napisane: Pn 30.10.2017, 7:43 |
|
Dołączył(a): Cz 5.01.2006, 21:18 Posty: 4066 Lokalizacja: Sosnowiec
|
Kubala. napisał(a): adam86 napisał(a): aso napisał(a): W sytuacji gdy do właścicielem części istotnych działek dla tej pozornie prostej inwestycji jest skarb państwa, części - gmina, a części - osoba prawna, to nie jest takie proste cokolwiek ruszyć. Ale niewątpliwie łatwo się w takich sytuacjach pisze demagogiczne hasła. Żeby wyciąć słupki i postawić słupek ze znakiem i rozkładem na drodze publicznej nie ma żadnego znaczenia kto jest właścicielem jakiejkolwiek działki. Tylko ten przystanek trzeba utworzyć w miejscu zgodnym z przepisami PRD. Nie wspomne o czymś takim jak projekt organizacji ruchu, bo tego w 90% przypadków nie ma... Ale przecież nikt nie będzie się męczyć dla krzaka. Wszyscy wiedzą, że taka linia mało kogo będzie przewozić więc jeden przystanek w tę czy w drugą niczego nie zmieni i w KZK, i w UM też to wiedzą. Tam brakuje przystanku dla wszystkich linii jadących z Dworca na Jagiellońską.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2017 roku Napisane: Pn 30.10.2017, 18:38 |
|
Egon |
|
Dołączył(a): Cz 8.01.2004, 9:44 Posty: 4434 Lokalizacja: Ligota
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2017 roku Napisane: Wt 31.10.2017, 2:04 |
|
Dołączył(a): So 17.09.2016, 20:31 Posty: 514 Lokalizacja: Chrząszczyrzewoszyce
|
Egon napisał(a): http://www.kzkgop.com.pl/news/p-1-funkcjonowanie-komunikacji-tramwajowej-w-dniach-3-5-listopada6275.html
To przez trzy dni "jedynka" chyba będzie najdłuższą linią tramwajową w historii GOP-u... 10 poc., 1 h 49 min z Gliwic do Chorzowa Batorego, a odwrotnie 1 h 46 min.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2017 roku Napisane: Wt 31.10.2017, 8:07 |
|
Dołączył(a): Nd 21.09.2003, 23:56 Posty: 809 Lokalizacja: Sosnowiec
|
aso napisał(a): Kubala. napisał(a): adam86 napisał(a): aso napisał(a): W sytuacji gdy do właścicielem części istotnych działek dla tej pozornie prostej inwestycji jest skarb państwa, części - gmina, a części - osoba prawna, to nie jest takie proste cokolwiek ruszyć. Ale niewątpliwie łatwo się w takich sytuacjach pisze demagogiczne hasła. Żeby wyciąć słupki i postawić słupek ze znakiem i rozkładem na drodze publicznej nie ma żadnego znaczenia kto jest właścicielem jakiejkolwiek działki. Tylko ten przystanek trzeba utworzyć w miejscu zgodnym z przepisami PRD. Nie wspomne o czymś takim jak projekt organizacji ruchu, bo tego w 90% przypadków nie ma... Ale przecież nikt nie będzie się męczyć dla krzaka. Wszyscy wiedzą, że taka linia mało kogo będzie przewozić więc jeden przystanek w tę czy w drugą niczego nie zmieni i w KZK, i w UM też to wiedzą. Tam brakuje przystanku dla wszystkich linii jadących z Dworca na Jagiellońską. Dokładnie. Tylko czy miasto chociaż w ogóle próbuje cokolwiek zrobić w tej kwestii? 960 trochę tych kursów ma i nie jest to znów taki krzak. Przy dobrej trasie, można by go było jakoś zagospodarować żeby nie woził powietrza i łapał dodatkowych pasażerów. Gdyby pojechał trasą 220 (przez Kukułki) i strefę na Dańdówce, to czas jazdy między Urzędem a Bobrkiem wydłużyłby się o 3-4 minuty. W zamian: - nie dublowałby tramwaju - poprawił komunikację na Kukułkach - poprawił dojazd do SSE na Dańdówce - nie jechałby na pusto od dworca do Ludwika Jeśli miałby obsługiwać dworzec PKP (stanowisko 690 w kierunku Zagórza/Dańdówki), no to spod dworca na Bobrek byłoby już 8 minut dłużej. Powinni mu dodać przystanek w rejonie skrzyżowania Wojska Polskiego i Traugutta (gdzieś na tej drugiej), żeby obsługiwał częściowo mleczarnię i Cedlera. Gdyby miasto sypnęło większą kasą, to 960 mógłby jechać ze Stawowej pod dworzec i na Wawel trasą 723 (i dalej 220/18/960), a 723 starą trasą. Szczególnie po uruchomieniu tego nowego przystanku w rejonie Sobieskiego/Kilińskiego (on ma być jednokierunkowy?), powstałaby zupełnie nowa relacja i Pogoń zyskałaby połączenie z terenami przemysłowymi na wschodzie, a Dańdówka i Kukułki ze szkołami/uczelniami Pogoni.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2017 roku Napisane: Wt 31.10.2017, 10:03 |
|
Dołączył(a): Cz 5.01.2006, 21:18 Posty: 4066 Lokalizacja: Sosnowiec
|
Ravel napisał(a): aso napisał(a): Tam brakuje przystanku dla wszystkich linii jadących z Dworca na Jagiellońską. Dokładnie. Tylko czy miasto chociaż w ogóle próbuje cokolwiek zrobić w tej kwestii? Patrząc na tumiwisim i bylejakość w kwestii transportu publicznego jestem sceptyczny, że komuś zechce angażować się w coś, co nie przyniesie dużych korzyści, a wymaga sporego zaangażowania czasu i administracyjnych procedur. Tym niemniej jakby ktoś chciał się tym tematem zająć na poważnie, mogę podpowiedzieć co udało mi się sprawdzić (ustalić) i jak dalej należałoby prowadzić temat. W razie potrzeby - po wcześniejszym umówieniu się jestem dostępny naprawdę w egzotycznych godzinach.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2017 roku Napisane: Wt 31.10.2017, 14:52 |
|
(37) michał |
|
Dołączył(a): Pt 21.11.2003, 23:01 Posty: 1904 Lokalizacja: Bielsko-B
|
W dniu 06.11.2017r. na liniach 26 i 27 wprowadza się nowe rozkłady jazdy na dni robocze.
_________________ Przewodnik beskidzki
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2017 roku Napisane: Wt 31.10.2017, 16:15 |
|
Dołączył(a): Pn 15.12.2003, 18:58 Posty: 4391 Lokalizacja: z Tarnowskich Gór
|
(37) michał napisał(a): W dniu 06.11.2017r. na liniach 26 i 27 wprowadza się nowe rozkłady jazdy na dni robocze. Tramwaje? Autobusy? Po co w ogóle pisać o tak nieistotnej zmianie?
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2017 roku Napisane: Wt 31.10.2017, 16:35 |
|
Dołączył(a): Cz 5.01.2006, 21:18 Posty: 4066 Lokalizacja: Sosnowiec
|
JacekSo napisał(a): (37) michał napisał(a): W dniu 06.11.2017r. na liniach 26 i 27 wprowadza się nowe rozkłady jazdy na dni robocze. Tramwaje? Autobusy? Po co w ogóle pisać o tak nieistotnej zmianie? Tramwaj. Na linii 26 częstotliwość w dni robocze ulega zmniejszeniu z 12- do 20-minutowej.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2017 roku Napisane: Wt 31.10.2017, 17:00 |
|
(37) michał |
|
Dołączył(a): Pt 21.11.2003, 23:01 Posty: 1904 Lokalizacja: Bielsko-B
|
JacekSo napisał(a): Tramwaje? Autobusy? Po co w ogóle pisać o tak nieistotnej zmianie? Tramwaje. Nie wiem czy taka nieistotna, jeśli częstotliwość 12-minutową zmienia się na co 20 minut. Ma to związek z remontem torowiska na Piłsudskiego.
_________________ Przewodnik beskidzki
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2017 roku Napisane: Wt 31.10.2017, 17:03 |
|
Dołączył(a): Pn 15.12.2003, 18:58 Posty: 4391 Lokalizacja: z Tarnowskich Gór
|
(37) michał napisał(a): Tramwaje. Nie wiem czy taka nieistotna, jeśli częstotliwość 12-minutową zmienia się na co 20 minut. Ma to związek z remontem torowiska na Piłsudskiego. Jeśli to zmiana tymczasowa to tym bardziej nie powinna się znaleźć w tym wątku. :>
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2017 roku Napisane: Wt 31.10.2017, 17:08 |
|
(37) michał |
|
Dołączył(a): Pt 21.11.2003, 23:01 Posty: 1904 Lokalizacja: Bielsko-B
|
JacekSo napisał(a): Jeśli to zmiana tymczasowa to tym bardziej nie powinna się znaleźć w tym wątku. :> Oficjalnie komunikat tego nie uzasadnia w ten sposób.
_________________ Przewodnik beskidzki
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2017 roku Napisane: Śr 1.11.2017, 15:35 |
|
Dołączył(a): Śr 14.11.2012, 0:01 Posty: 73 Lokalizacja: Sosnowiec
|
Ravel napisał(a): 960 trochę tych kursów ma i nie jest to znów taki krzak. Przy dobrej trasie, można by go było jakoś zagospodarować żeby nie woził powietrza i łapał dodatkowych pasażerów. Gdyby pojechał trasą 220 (przez Kukułki) i strefę na Dańdówce, to czas jazdy między Urzędem a Bobrkiem wydłużyłby się o 3-4 minuty. W zamian: - nie dublowałby tramwaju - poprawił komunikację na Kukułkach - poprawił dojazd do SSE na Dańdówce - nie jechałby na pusto od dworca do Ludwika Jeśli miałby obsługiwać dworzec PKP (stanowisko 690 w kierunku Zagórza/Dańdówki), no to spod dworca na Bobrek byłoby już 8 minut dłużej. Powinni mu dodać przystanek w rejonie skrzyżowania Wojska Polskiego i Traugutta (gdzieś na tej drugiej), żeby obsługiwał częściowo mleczarnię i Cedlera.
Gdyby miasto sypnęło większą kasą, to 960 mógłby jechać ze Stawowej pod dworzec i na Wawel trasą 723 (i dalej 220/18/960), a 723 starą trasą. Szczególnie po uruchomieniu tego nowego przystanku w rejonie Sobieskiego/Kilińskiego (on ma być jednokierunkowy?), powstałaby zupełnie nowa relacja i Pogoń zyskałaby połączenie z terenami przemysłowymi na wschodzie, a Dańdówka i Kukułki ze szkołami/uczelniami Pogoni.
Pomysł trasy 960 przez Klimontowską bardzo mi się podoba, z resztą argumenty też. Właśnie linia z taką częstotliwością byłaby idealna dla tego osiedla, bo potworek w postaci 220 to jest wierutna kpina. Dla ludzi stamtąd liczy się dojazd do centrum miasta, a w drugą stronę czy ten autobus pojedzie w kierunku Dańdówki, czy Zagórza nie ma większego znaczenia. Nie wiem jak wyglądają warunki techniczne na Borku związane z przerwami dla kierowców, bo równie dobrze z 960 można by zrobić linię okrężną (jak 690), czyli od Klimontowskiej przez Narutowicza - Ludwik - Sienkiewicza do dworca, a powrót przez Wawel. Po takim manewrze linię 220 śmiało można by było posłać do piachu, a jedynie kursami do Szczakowej wzmocnić 221. (37) michał napisał(a): W dniu 06.11.2017r. na liniach 26 i 27 wprowadza się nowe rozkłady jazdy na dni robocze. Może kolega źle sprecyzował, ale chodzi oczywiście o linie tramwajowe na czas remontu torowiska na Piłsudskiego. Tutaj znowu KZK GOP poszedł na łatwiznę, obniżając częstotliwość linii 26 z 12 do 20 minut. Co prawda na Piłsudskiego będzie ograniczona przepustowość z powodu jednotoru, ale dlaczego na tym mają cierpieć mieszkańcy Niwki? Jeśli 26 już koniecznie do tych Milowic w czasie remontu musi jeździć, to w dni robocze powinno się ją podzielić na dwie linie kursujące co 24 minuty -26 po obecnej trasie, oraz powiedzmy pierwszy wolny numer 25 na trasie Mysłowice - Sosnowiec Dworzec. Tyle tylko że wtedy w KZK GOP trzeba by było porządnie ruszyć głową jak zrobić rozkład, żeby obie linie w obu kierunkach miały równy, 12 minutowy takt i jeszcze się zsynchronizowały z mijankami. Niestety, ale w tej instytucji aż takich mądrych nie ma, więc lepiej było pociąć rozkład do 20 minut i problem z głowy.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2017 roku Napisane: Śr 1.11.2017, 15:52 |
|
(37) michał |
|
Dołączył(a): Pt 21.11.2003, 23:01 Posty: 1904 Lokalizacja: Bielsko-B
|
To nie jedyne zmiany od 6.11. Zmienia się też rozkład tramwajów 7, 33 i 40.
_________________ Przewodnik beskidzki
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2017 roku Napisane: Śr 1.11.2017, 16:25 |
|
Dołączył(a): So 17.09.2016, 20:31 Posty: 514 Lokalizacja: Chrząszczyrzewoszyce
|
(37) michał napisał(a): To nie jedyne zmiany od 6.11. Zmienia się też rozkład tramwajów 7, 33 i 40. I 20 też ;)
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2017 roku Napisane: Cz 2.11.2017, 13:04 |
|
Dołączył(a): Cz 5.01.2006, 21:18 Posty: 4066 Lokalizacja: Sosnowiec
|
Adams napisał(a): Może kolega źle sprecyzował, ale chodzi oczywiście o linie tramwajowe na czas remontu torowiska na Piłsudskiego. Tutaj znowu KZK GOP poszedł na łatwiznę, obniżając częstotliwość linii 26 z 12 do 20 minut. Co prawda na Piłsudskiego będzie ograniczona przepustowość z powodu jednotoru, ale dlaczego na tym mają cierpieć mieszkańcy Niwki? Jeśli 26 już koniecznie do tych Milowic w czasie remontu musi jeździć, to w dni robocze powinno się ją podzielić na dwie linie kursujące co 24 minuty -26 po obecnej trasie, oraz powiedzmy pierwszy wolny numer 25 na trasie Mysłowice - Sosnowiec Dworzec. Tyle tylko że wtedy w KZK GOP trzeba by było porządnie ruszyć głową jak zrobić rozkład, żeby obie linie w obu kierunkach miały równy, 12 minutowy takt i jeszcze się zsynchronizowały z mijankami. Niestety, ale w tej instytucji aż takich mądrych nie ma, więc lepiej było pociąć rozkład do 20 minut i problem z głowy. Po pierwsze - nie zsynchronizujesz 20- i 24-minutowej częstotliwości do Milowic, będą dziury i stada, a po drugie - nierównomiernie w trakcie godziny rozłożone kursy będą powodowały problemy na odcinkach jednotorowych. Po trzecie - w twoim pomyśle linia 25 koncertowo krzyżuje się na jednotorach. Właśnie ruszono głową i wybrano teoretycznie najlepsze rozwiązanie. Teoretycznie, bo kilka rzeczy koncertowo spartolono, jak choćby solówka po 11 minutach przerwy na poc. 271 w porannym szczycie. Dopóki nie przesunie się kawałek w stronę Mysłowic lub nie wydłuży mijanki na Pawiaku, to linia 26 zawsze będzie problemowa. W lipcowym Transporcie Miejskim i Regionalnym jest obszerny artkuł poświęcony synchronizacji rozkładów jazdy w Zagłębiu.
|
|
Na górę strony |
|
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów
|
|