Forum WPK
http://forum.wpk.katowice.pl/

Zmiany rozkładów jazdy w 2017 roku
http://forum.wpk.katowice.pl/viewtopic.php?f=32&t=3075
Strona 3 z 21

Autor:  aso [ Nd 22.01.2017, 10:23 ]
Tytuł:  Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2017 roku

michalsc napisał(a):
Zaproponowałem panu radnemu przetrasowanie lini 91 (wywalenie tego z Sienkiewicza, puszczenie przez estakade i dalej przez Stary Sosnowiec), choć wiem, że na odrodzenia będzie wysiadać 0-1 osoba, ale jegomość nie znalazł czasu, żeby mi odpisać.


Wiesz, może to i lepiej. Bo jeszcze kilka takich pomysłów i budżet tego może nie wytrzymać... Po wywaleniu 91 z Dworca linia całkiem straci na sosnowieckim odcinku pasażerów, chociaż już teraz jest bieda. Za to ucieszą się przewoźnicy prywatni...

I ostatnia rzecz - chcąc poprawić obsługę i dostępność komunikacyjną tamtej części osiedla, należałoby raczej jechać Kilińskiego i Sedlaka, a dopiero potem Mireckiego. Do przystanku na Mireckiego jest trochę daleko i... poza klientami Kauflandu (pojedyncze osoby) nikt z niego nie korzysta.

Autor:  michalsc [ Nd 22.01.2017, 10:37 ]
Tytuł:  Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2017 roku

aso napisał(a):
michalsc napisał(a):
Zaproponowałem panu radnemu przetrasowanie lini 91 (wywalenie tego z Sienkiewicza, puszczenie przez estakade i dalej przez Stary Sosnowiec), choć wiem, że na odrodzenia będzie wysiadać 0-1 osoba, ale jegomość nie znalazł czasu, żeby mi odpisać.


Wiesz, może to i lepiej. Bo jeszcze kilka takich pomysłów i budżet tego może nie wytrzymać... Po wywaleniu 91 z Dworca linia całkiem straci na sosnowieckim odcinku pasażerów, chociaż już teraz jest bieda. Za to ucieszą się przewoźnicy prywatni...


Przepraszam, być może opisałem to nieprecyzyjnie. Nie myślałem o wywaleniu 91 z Dworca. Urząd, Estakada, Dworzec, Odrodzenia, Mireckiego, Milmet itd. Nie twierdzę, że ta zmiana jest potrzebna, ale to mniej szkodliwa alternatywa dla chorych ambicji pana radnego.

Tram2012N napisał(a):
Nie wiem co powiedzieć z tą "dobrą zmianą" dla 815. Teraz dam przykład jak to może wyglądać: w dni robocze po 2 kursy na godzinę, więc linia skończyłaby kursowanie w okolicach godziny 18 lub 19, czyli około 3-4 godzin wcześniej niż teraz. W soboty około 21-22 (jeżeli linia kursowałaby co godzinę), a w niedziele i święta około godziny 19-20 (jeżeli linia kursowałaby co 1,5 h).


Dopiero styczeń a chyba mamy już post roku. Nie wpadłeś na to, że kursy wywalone z Ostrów będą skrócone do Zajezdni?

Autor:  michalsc [ Nd 22.01.2017, 11:13 ]
Tytuł:  Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2017 roku

Cytuj:
I ostatnia rzecz - chcąc poprawić obsługę i dostępność komunikacyjną tamtej części osiedla, należałoby raczej jechać Kilińskiego i Sedlaka, a dopiero potem Mireckiego. Do przystanku na Mireckiego jest trochę daleko i... poza klientami Kauflandu (pojedyncze osoby) nikt z niego nie korzysta.


Kilińskiego jest zbyt wąska.

Autor:  Kubala. [ Nd 22.01.2017, 12:13 ]
Tytuł:  Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2017 roku

Zmiany na 815 są zgodne z tym co wychodziło z pomiarów. W szczycie 815 do Ostrów jest uzasadnione, natomiast poza tymi godziny autobusy kursują praktycznie puste. Warto też mieć na uwadze fakt, że w chwili obecnej kierowcy z popołudniowej zmiany praktycznie nie mieli przerw w dni robocze, gdyż te rozkładowe są za krótkie w stosunku do opóźnień jakie występują na tej lini.

Autor:  Tram2012N [ Nd 22.01.2017, 13:48 ]
Tytuł:  Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2017 roku

michalsc napisał(a):
Tram2012N napisał(a):
Nie wiem co powiedzieć z tą "dobrą zmianą" dla 815. Teraz dam przykład jak to może wyglądać: w dni robocze po 2 kursy na godzinę, więc linia skończyłaby kursowanie w okolicach godziny 18 lub 19, czyli około 3-4 godzin wcześniej niż teraz. W soboty około 21-22 (jeżeli linia kursowałaby co godzinę), a w niedziele i święta około godziny 19-20 (jeżeli linia kursowałaby co 1,5 h).
Dopiero styczeń a chyba mamy już post roku. Nie wpadłeś na to, że kursy wywalone z Ostrów będą skrócone do Zajezdni?
Być może wpadłem, a ja podałem tylko przykład.

Autor:  motley [ Nd 22.01.2017, 14:07 ]
Tytuł:  Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2017 roku

Idiotyczny przykład, tak na marginesie :)

Autor:  michalsc [ Nd 22.01.2017, 14:12 ]
Tytuł:  Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2017 roku

Kubala. napisał(a):
Zmiany na 815 są zgodne z tym co wychodziło z pomiarów. W szczycie 815 do Ostrów jest uzasadnione, natomiast poza tymi godziny autobusy kursują praktycznie puste. Warto też mieć na uwadze fakt, że w chwili obecnej kierowcy z popołudniowej zmiany praktycznie nie mieli przerw w dni robocze, gdyż te rozkładowe są za krótkie w stosunku do opóźnień jakie występują na tej lini.


Wieczorem przerwy bedą, ale w szczycie i tak wszystko pojedzie na Ostrowy, więc dalej kursy na pierwszym przystanku będą opóźnione. Z tym GOP pewnie nic nie zrobi. Ciekawe jakie wnioski wyciągnęli z pomiarów na 835...

Cytuj:
Być może wpadłem, a ja podałem tylko przykład.


Na prawdę pomyślałeś, że 815 będzie jeździło w R do 18?

Autor:  Tram2012N [ Nd 22.01.2017, 16:58 ]
Tytuł:  Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2017 roku

motley napisał(a):
Idiotyczny przykład, tak na marginesie :)
Oj tam :)

michalsc napisał(a):
Tram2012N napisał(a):
Być może wpadłem, a ja podałem tylko przykład.
Na prawdę pomyślałeś, że 815 będzie jeździło w R do 18?
Nie.

Autor:  aso [ Pn 23.01.2017, 17:11 ]
Tytuł:  Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2017 roku

michalsc napisał(a):
Cytuj:
I ostatnia rzecz - chcąc poprawić obsługę i dostępność komunikacyjną tamtej części osiedla, należałoby raczej jechać Kilińskiego i Sedlaka, a dopiero potem Mireckiego. Do przystanku na Mireckiego jest trochę daleko i... poza klientami Kauflandu (pojedyncze osoby) nikt z niego nie korzysta.


Kilińskiego jest zbyt wąska.


Przecież tamtędy jeździły już autobusy - zastępcze podczas remontu wiaduktu na Piłsudskiego w 2003 roku.

Autor:  michalsc [ Pn 23.01.2017, 19:34 ]
Tytuł:  Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2017 roku

aso napisał(a):
michalsc napisał(a):
Cytuj:
I ostatnia rzecz - chcąc poprawić obsługę i dostępność komunikacyjną tamtej części osiedla, należałoby raczej jechać Kilińskiego i Sedlaka, a dopiero potem Mireckiego. Do przystanku na Mireckiego jest trochę daleko i... poza klientami Kauflandu (pojedyncze osoby) nikt z niego nie korzysta.


Kilińskiego jest zbyt wąska.


Przecież tamtędy jeździły już autobusy - zastępcze podczas remontu wiaduktu na Piłsudskiego w 2003 roku.


Od biedy pewnie można się tamtędy przecisnąć, ale to typowa droga osiedlowa. Parkingi po obu stronach ulicy etc. Dwa autobusy na pewno miałyby problem, żeby się w niektórych miejscach wyminąć. Oprócz tego, przy przejściu podziemnym jest ciasna wysepka i nie wiem czy dałoby się tam wykręcić dechą. Mieszkańcy też pewnie nie byliby zachwyceni.

Autor:  aso [ Wt 24.01.2017, 23:18 ]
Tytuł:  Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2017 roku

michalsc napisał(a):
Od biedy pewnie można się tamtędy przecisnąć, ale to typowa droga osiedlowa. Parkingi po obu stronach ulicy etc. Dwa autobusy na pewno miałyby problem, żeby się w niektórych miejscach wyminąć. Oprócz tego, przy przejściu podziemnym jest ciasna wysepka i nie wiem czy dałoby się tam wykręcić dechą. Mieszkańcy też pewnie nie byliby zachwyceni.


No tak... Po co próbować skracać mieszkańcom drogę do najbliższego przystanku komunikacji miejskiej o ok. 400-500 metrów. Łatwiej powiedzieć, że się nie da i znaleźć tysiące problemów. A to, że nie rozmawiamy o pojedynczych domkach, a kwartale zabudowanego blokami osiedla w którym trochę osób jednak mieszka, to taki detal. No ale aby zmienić działania, trzeba zmienić sposób myślenia. W sytuacji możliwości zaparkowania samochodu pod klatką i kilkuminutowego spaceru do najbliższego przystanku wybór środka transportu nasuwa się sam.

Autor:  michalsc [ Śr 25.01.2017, 20:12 ]
Tytuł:  Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2017 roku

Cytuj:
No tak... Po co próbować skracać mieszkańcom drogę do najbliższego przystanku komunikacji miejskiej o ok. 400-500 metrów. Łatwiej powiedzieć, że się nie da i znaleźć tysiące problemów. A to, że nie rozmawiamy o pojedynczych domkach, a kwartale zabudowanego blokami osiedla w którym trochę osób jednak mieszka, to taki detal. No ale aby zmienić działania, trzeba zmienić sposób myślenia.


Nie uważam, że puszczenie linii przez Kilińskiego/Sedlaka to zły pomysł. Piszę tylko o ewentualnych problemach technicznych.

Cytuj:
W sytuacji możliwości zaparkowania samochodu pod klatką i kilkuminutowego spaceru do najbliższego przystanku wybór środka transportu nasuwa się sam.


Dopóki nie poprawi się oferta, nawet przystanek stojący 5 metrów od klatki nie przekona posiadacza samochodu do zmiany środka transportu (póki co, ta oferta tylko się pogarsza). Niestety, jestem tego przykładem i to na dodatek takim, który posiada darmowy bilet.

Autor:  Ravel [ Śr 25.01.2017, 23:54 ]
Tytuł:  Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2017 roku

michalsc napisał(a):
Wywalenie 723 ze wspólnego przystanku na Pogoń/Gospodarczą przy dworcu to strzał w kolano.

Też tak uważam. Jeśli chcieli stworzyć takie połączenie (jakie właściwie?), to już lepsze byłoby przetrasowanie 622 od "Sielec Park" do Mireckiego/Roweckiego przez Dworzec PKP (zamiast Urzędu). Maczki z przyległościami dostałyby przynajmniej autobus pod dworzec, a licząc wg rozkładów 106 i 723, czas przejazdu uległby skróceniu o 1-3 minuty względem obecnej trasy. 622 też obsługiwałby przystanek „Dworzec PKP” w kierunku Pogoni „pod prąd” względem innych linii, ale ta linia byłaby na tym przystanku nowa, więc zamieszanie mniejsze i brak pogorszenia względem stanu obecnego. No i „Czeladź” zostaje na jednym stanowisku.

Moim zdaniem powinno się zmienić trasę 908, ponieważ po wybudowaniu ronda na „Piastowie” można jedną trasą obsłużyć i Pogoń (Roweckiego), i odcinek Os. Piastów – Dworzec PKP. Trasa: Katowice - (…) - Milowice C.H. - Roweckiego – Mireckiego – Os. Piastów (nawrotka na rondzie; ulokowanie przystanków na to pozwala) – Dworzec PKP – UM.
Wydaje mi się, że cogodzinne, całonocne połączenie sosnowieckiego dworca (np. przesiadki z tramwajów) i Katowic zarówno z Pogonią, jak i „Piastowem” znacznie poprawiłoby nocną komunikację w tej części miasta.

Autor:  aso [ Cz 26.01.2017, 11:17 ]
Tytuł:  Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2017 roku

Ravel napisał(a):
622 też obsługiwałby przystanek „Dworzec PKP” w kierunku Pogoni „pod prąd” względem innych linii, ale ta linia byłaby na tym przystanku nowa, więc zamieszanie mniejsze i brak pogorszenia względem stanu obecnego. No i „Czeladź” zostaje na jednym stanowisku.


Wydłużmy czas jazdy na najszybszej linii z Pogoni na Zagórze. A to się pasażerowie ucieszą... A czas jazdy uległby wydłużeniu, bo 622 ma w tej chwili czas policzony dobrze, w przeciwieństwie do bzdur, jakie są na nowym 723.

Ravel napisał(a):
Moim zdaniem powinno się zmienić trasę 908, ponieważ po wybudowaniu ronda na „Piastowie” można jedną trasą obsłużyć i Pogoń (Roweckiego), i odcinek Os. Piastów – Dworzec PKP. Trasa: Katowice - (…) - Milowice C.H. - Roweckiego – Mireckiego – Os. Piastów (nawrotka na rondzie; ulokowanie przystanków na to pozwala) – Dworzec PKP – UM.


Przecież 908 jest okrężne - w jedną stronę jedzie przez Dworzec, w drugą - przez Pogoń. Po co komplikować rzeczy proste?

Autor:  Ravel [ So 28.01.2017, 13:36 ]
Tytuł:  Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2017 roku

aso napisał(a):
Wydłużmy czas jazdy na najszybszej linii z Pogoni na Zagórze. A to się pasażerowie ucieszą... A czas jazdy uległby wydłużeniu, bo 622 ma w tej chwili czas policzony dobrze, w przeciwieństwie do bzdur, jakie są na nowym 723.
723 jedzie spod dworca na Odrodzenia 3 minuty, czyli tyle, ile osiemsetki na Os. Piastów. Z Odrodzenia na Mireckiego jest niby minuta. Jeśli faktycznie jest ten czas źle wyliczony, to o ile?
Między „Sielec Park” a „Dworzec PKP” 106 jedzie 4 minuty, czyli odcinek Sielec Park – Dworzec PKP – Mireckiego autobus pokonywałby według tych rozkładów 8 minut. 622 z Sielca na Roweckiego jedzie 10 minut... nie ma możliwości, aby niedoszacowanie czasu na obecnym 723 było większe niż 2 minuty. W najgorszym przypadku masz więc czasowo to samo.
Cytuj:
Przecież 908 jest okrężne - w jedną stronę jedzie przez Dworzec, w drugą - przez Pogoń. Po co komplikować rzeczy proste?
Jednokierunkowo, czyli nie masz np. połączenia z Pogoni do Centrum.
Powinno się przynajmniej zmienić oznaczenie trasy pod dworcem (w kierunku UM), na kierunek „Katowice, przez UM”. Ile osób wie, że może spod dworca dojechać do Katowic?

Autor:  Arbeiterus [ So 28.01.2017, 14:43 ]
Tytuł:  Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2017 roku

Jak dla mnie 908 powinno sie wydłużyć na Zagorze. Czesto tak było ze jak wracałem w nocy z Katowic to przesiadka na tramwaj skutkowała ok 30 minutowym posiedzeniem na przystanku. Jezeli jednak nie ma szans na cos takiego to lepiej było by skrócić ta linie do dworca PKP i tam jakoś skoordynować to z tramwajami. Kolejna sprawa to ze raczej wiekszosc nocnych lini autobusowych w Zagłębiu służy jako autobus pracowniczy dla pracowników PKMu niz dla pozostałych pasażerów. Czemu np w Katowicach mozna było stworzyć normalne linie nocne z normalną numeracją a nie jakies dziwadło w stylu 902N z kiloma wariantami nie mających ze soba nic wspólnego ?

Autor:  potomek1920 [ So 28.01.2017, 15:39 ]
Tytuł:  Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2017 roku

Arbeiterus napisał(a):
Czemu np w Katowicach mozna było stworzyć normalne linie nocne z normalną numeracją a nie jakies dziwadło w stylu 902N z kiloma wariantami nie mających ze soba nic wspólnego ?


Akurat numeracja 905N w Katowicach to jak dla mnie porażka. 37N by było najlepsze bez wprowadzania bałaganu numeracyjnego.

Autor:  Lukas SC [ So 28.01.2017, 16:18 ]
Tytuł:  Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2017 roku

Arbeiterus napisał(a):
Jak dla mnie 908 powinno sie wydłużyć na Zagorze. Czesto tak było ze jak wracałem w nocy z Katowic to przesiadka na tramwaj skutkowała ok 30 minutowym posiedzeniem na przystanku. Jezeli jednak nie ma szans na cos takiego to lepiej było by skrócić ta linie do dworca PKP i tam jakoś skoordynować to z tramwajami. Kolejna sprawa to ze raczej wiekszosc nocnych lini autobusowych w Zagłębiu służy jako autobus pracowniczy dla pracowników PKMu niz dla pozostałych pasażerów. Czemu np w Katowicach mozna było stworzyć normalne linie nocne z normalną numeracją a nie jakies dziwadło w stylu 902N z kiloma wariantami nie mających ze soba nic wspólnego ?


Wtedy na 908 potrzebny byłby drugi wóz, temat był poruszany i wyszło tylko to że w weekendy jest przesiadka na 902N pod Urzędem Miasta.

A co do samego 902N to z tego jak by podzielić to są następujące warianty:
(w nawiasie propozycja numeru)

(902N) - Sosnowiec Urząd Miasta -> Dąbrowa Górnicza Centrum -> Sosnowiec Urząd Miasta
(723N) - Czeladź Stare Miasto -> Zagórze Zajezdnia
(907N) - Zagórze Zajezdnia ->Pogoń -> Czeladź -> Będzin -> Mydlice -> Zagórze Zajednia (powrót)
(926N) - Zagórze Zajezdnia -> Niwka Osiedle Bór -> Zagórze Zajezdnia (powrót)
(927N)- Zagórze Zajezdnia -> Niwka Osiedle Bór -> Dańdówka -> Pogoń -> Środula -> Zagórze -> Klimontów -> Ostrowy -> Kazimierz-> Zagórze Zajezdnia ( powrót )
(182N) - Zagórze Zajezdnia - Dąbrowa Górnicza Centrum -> Zagórze Zajezdnia

Autor:  aso [ So 28.01.2017, 16:37 ]
Tytuł:  Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2017 roku

Arbeiterus napisał(a):
Jak dla mnie 908 powinno sie wydłużyć na Zagorze. Czesto tak było ze jak wracałem w nocy z Katowic to przesiadka na tramwaj skutkowała ok 30 minutowym posiedzeniem na przystanku. Jezeli jednak nie ma szans na cos takiego to lepiej było by skrócić ta linie do dworca PKP i tam jakoś skoordynować to z tramwajami. Kolejna sprawa to ze raczej wiekszosc nocnych lini autobusowych w Zagłębiu służy jako autobus pracowniczy dla pracowników PKMu niz dla pozostałych pasażerów. Czemu np w Katowicach mozna było stworzyć normalne linie nocne z normalną numeracją a nie jakies dziwadło w stylu 902N z kiloma wariantami nie mających ze soba nic wspólnego ?


Tu nie ma co za bardzo kombinować. Po prostu prosi się o uruchomienie całodobowy 808N, który obsłuży wszystkie najważniejsza osiedla. Pasażerowie na nockach są właściwie tylko w weekendy. W pozostałe dni - jeżdżą naprawdę pojedyncze osoby. W godzinach 23-24 pojawiają się w Katowicach osoby, które kończą podróż wieczornymi pociągami, autobusami, etc. Z drugiej strony - jak ktoś w tygodniu spotyka się ze znajomymi, to też nie będzie dłużej siedział, by następnego dnia iść do pracy. W tej chwili 808 w wieczornym i porannym kursie już dubluje się z 908N. Do tego w weekendy jest 902N. Co oznacza, że w niewiele większych pieniądzach da się zrobić sensowną komunikację nocną dla większości Zagłębia.

Co do Pogoni i Będzina - rozkłady jazdy warto by tak ułożyć, aby w Sosnowcu była przesiadka z takiego 808N na nocne T21 na Pogoń i do Będzina (i w drugą stronę). Naprawdę nie ma sensu, nawet w weekendy, gonić po trasie 2-3 autobusów.

Autor:  Arbeiterus [ So 28.01.2017, 16:54 ]
Tytuł:  Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2017 roku

Wg mnie najlepszy pomysł to wlasnie stworzenie 808N co godzine/1,5 z dworca PKP do centrum DG. W KATOWICACH, w Sosnowcu i DG przesiadki na tramwaj. Likwidacja za to większości kursów 902N i 908N.

Strona 3 z 21 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/