Aktywne wątki • Wątki bez odpowiedzi
Autor |
Wiadomość |
|
Tytuł: Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2019 roku Napisane: So 7.12.2019, 20:54 |
|
Dołączył(a): Cz 5.01.2006, 21:18 Posty: 4066 Lokalizacja: Sosnowiec
|
Strzyż napisał(a): aso napisał(a): Po to, abyś nie musiał iść na Grota-Roweckiego lub Estakadę, gdy zechcesz wsiąść w 150 lub 622, a kiedyś również 723.
Aż takie dzikie tłumy jeżdżą akurat stamtąd na Bór albo Dmowskiego? A z drugiej strony, jakiś przystanek w przeciwnym kierunku się kroi? Zobaczymy co wyjdzie w praktyce... Ale ten przystanek naprawdę jest potrzebny, chociażby po to by nie musieć wszystkim objeżdżać Pogoń, a dobrze obsłużyć Uniwersytet i Liceum Staszica oraz bloki przy Niepodległości. Dochodzimy pomału do sytuacji, kiedy patologię zaczynamy traktować w kategoriach normy, a przy próbach cywilizowania systemu stawiamy twardy opór. Praktyka (liczba korzystających pasażerów) pokaże, czy przystanek jest potrzebny, czy nie. Ale tutaj o wynik bym się naprawdę nie martwił...
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2019 roku Napisane: So 7.12.2019, 23:04 |
|
Dołączył(a): So 7.12.2019, 23:00 Posty: 19
|
Liceum Staszica jest do zamknięcia jak to forum, potrzeby przewozowy jak to LADY PANK śpiewało, mniej niż 0 (Chorzów Stadion Śląski Pętla Zachodnia - Katowice Płac Wolbosci)
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2019 roku Napisane: So 7.12.2019, 23:40 |
|
Dołączył(a): Cz 5.01.2006, 21:18 Posty: 4066 Lokalizacja: Sosnowiec
|
Jacek Kubiewicz napisał(a): Liceum Staszica jest do zamknięcia jak to forum, potrzeby przewozowy jak to LADY PANK śpiewało, mniej niż 0 (Chorzów Stadion Śląski Pętla Zachodnia - Katowice Płac Wolbosci) Zlikwidować najlepsze liceum w Sosnowcu? Genialne!
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2019 roku Napisane: Nd 8.12.2019, 13:04 |
|
Dołączył(a): Nd 21.09.2003, 23:56 Posty: 809 Lokalizacja: Sosnowiec
|
Potrzebne jest zarówno stanowisko "Wspólna" w kierunku Mysłowic (przede wszystkim 835 i 160S, ale i dla pozostałych też), jak też "Orla" na Roweckiego. Ten drugi obsługiwałby nie tylko Staszica i Kąpielisko, ale też "w zasięgu dojścia pieszego" byłby cały odcinek niemal pod kościół na Pogoni. Dzisiaj 150 i 622 (Bór i Maczki) nie mają połączenia z tą częścią miasta w ogóle. Kolejnym brakującym przystankiem jest "Niwka Dybowskiego" w rejonie skrzyżowania z tą ulicą. 160 omija to osiedle, zatrzymując się na skraju domków na Szybowej (korzystają z tego przystanku mieszkańcy Boru), albo przy nieistniejącym nawet fizycznie biurowcu kopalni. Ludzie widzą z okien mieszkań autobus, a do najbliższego przystanku mają taki kawałek, że nie ma się co dziwić, że 160 wozi głównie powietrze. Pozostając przy 160 (i 160S), powinno się zreorganizować przystanki w rejonie ul Traugutta na Os. Kalinowa: stworzyć przystanek na ul. Traugutta w rejonie skrzyżowania z Kalinową, by 160S mógł przynajmniej częściowo obsłużyć bloki, ale też np. Mleczarnię. Obecny przystanek "Traugutta" przesunąć (lub utworzyć nowy) w rejonie skrzyżowania z ul. Okulickiego tak, żeby z autobusu jadącego na strefę mogli też skorzystać mieszkańcy tego długiego familoka. Teraz do najbliższego przystanku 160S mają kawałek. Level up: wspólne stanowisko przystanku tramwajowego "Al. Zwycięstwa" na 3 Maja, w kierunku Będzina. Teraz trzeba wybierać, czy czekać na T21 pod dworcem, czy iść na "róg" (Małachowskiego x 3 Maja) na T24 i T27. Przesiadki z autobusu tez byłyby łatwiejsze na "Al. Zwycięstwa". Tu jednak pojawiają się problemy natury budowlanej, a przesunięcie kawałka jezdni i stworzenie peronu, a jeszcze może i wyjścia z przejścia podziemnego... to na miarę wizji jak w utworze Kazika ("Nowa powieść fantastyczna "Jan Paweł 202"" ;)
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2019 roku Napisane: Nd 8.12.2019, 23:01 |
|
adam86 |
|
Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00 Posty: 14007 Lokalizacja: Hajduki Wielkie
|
aso napisał(a): pat napisał(a): Te przystanki stawiane tak z pały to tez jest dobra patologia w tym całym ZTMIE. Oczywiście. Kategorycznie nie wolno stawiać przystanku przy szkołach (Liceum Staszica), przy uniwersytecie (Wydział neofilologii). Właśnie udowodniłeś po raz kolejny, że mowa jest srebrem, ale milczenie złotem. Polecam pójść na rozmowę kwalifikacyjną do ZTM. Z tym poziomem wiedzy duża szansa na zatrudnienie. Gwarantowane długie przerwy kawowe i przełożeni, którzy kupią każdy absurd i jeszcze pod tym przybiją własną pieczątkę. Tym nie mniej ma trochę racji w tym, że skoro powstaje stanowisko w jednym kierunku, to w drugim jednak też by się przydało.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2019 roku Napisane: Pn 9.12.2019, 3:24 |
|
Dołączył(a): Nd 10.11.2013, 14:44 Posty: 904
|
Cytuj: Level up: wspólne stanowisko przystanku tramwajowego "Al. Zwycięstwa" na 3 Maja, w kierunku Będzina. Teraz trzeba wybierać, czy czekać na T21 pod dworcem, czy iść na "róg" (Małachowskiego x 3 Maja) na T24 i T27. Przesiadki z autobusu tez byłyby łatwiejsze na "Al. Zwycięstwa". Tu jednak pojawiają się problemy natury budowlanej, a przesunięcie kawałka jezdni i stworzenie peronu, a jeszcze może i wyjścia z przejścia podziemnego... to na miarę wizji jak w utworze Kazika ("Nowa powieść fantastyczna "Jan Paweł 202"" ;)
A odpowiedź na pierwsze pytanie brzmi - iść na Estakadę. Albo wcześniej sprawdzić na telefonie co jest bardziej korzystne z dojazdem i liczyć że zdąży się dobiec na odpowiednie stanowsko na Dworcu, Urząd Miasta, Aleję Zwycięstwa, Małachowskiego czy jeszcze inny "punkt przesiadkowy" jakich wiele ;) Bo przecież skierowanie wszystkiego w jedno odpowiednio przygotowane, jak to teraz się mądrze nazywa, centrum przesiadkowe, jest zbyt trudne i kosztowne. A jako mieszkaniec Pogoni mam bardzo trudny powrót z centrum miasta, bo praktycznie nie ma dwóch linii z wspólnym przystankiem którą dojechałbym w stronę domu ;) A na drugie - nie ruszysz tam przez kilka lat zupełnie nic, bo droga niedawno zrobiona za kasę unijną, torowisko nie pamiętam ale chyba też jego odświeżenie było wpisane w unijny program TŚ i z tych środków robione na samym jego początku. Trzeba było myśleć wcześniej, ale niestety inwestycje w tym mieście robione są zgodnie z zasadą "szybko szybko, zanim dotrze do nas że to bez sensu". Były nawet ogromne plany żeby torowisko od Zagórza do samego Reala było także buspasem, ale temat szybko ucichł, chyba ktoś przypomniał sobie że ten pomysł chwile po tym jak wyremontowano torowisko z unijnej kasy jest mało realny, i temat ucichł ;)
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2019 roku Napisane: Pn 9.12.2019, 7:49 |
|
Dołączył(a): Cz 5.01.2006, 21:18 Posty: 4066 Lokalizacja: Sosnowiec
|
adam86 napisał(a): aso napisał(a): pat napisał(a): Te przystanki stawiane tak z pały to tez jest dobra patologia w tym całym ZTMIE. Oczywiście. Kategorycznie nie wolno stawiać przystanku przy szkołach (Liceum Staszica), przy uniwersytecie (Wydział neofilologii). Właśnie udowodniłeś po raz kolejny, że mowa jest srebrem, ale milczenie złotem. Polecam pójść na rozmowę kwalifikacyjną do ZTM. Z tym poziomem wiedzy duża szansa na zatrudnienie. Gwarantowane długie przerwy kawowe i przełożeni, którzy kupią każdy absurd i jeszcze pod tym przybiją własną pieczątkę. Tym nie mniej ma trochę racji w tym, że skoro powstaje stanowisko w jednym kierunku, to w drugim jednak też by się przydało. A powstaje tylko w jednym? Czy tylko na jednym postawiona jest wiata.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2019 roku Napisane: Pn 9.12.2019, 8:28 |
|
Dołączył(a): Pn 21.12.2009, 18:43 Posty: 2057
|
aso napisał(a): adam86 napisał(a): aso napisał(a): pat napisał(a): Te przystanki stawiane tak z pały to tez jest dobra patologia w tym całym ZTMIE. Oczywiście. Kategorycznie nie wolno stawiać przystanku przy szkołach (Liceum Staszica), przy uniwersytecie (Wydział neofilologii). Właśnie udowodniłeś po raz kolejny, że mowa jest srebrem, ale milczenie złotem. Polecam pójść na rozmowę kwalifikacyjną do ZTM. Z tym poziomem wiedzy duża szansa na zatrudnienie. Gwarantowane długie przerwy kawowe i przełożeni, którzy kupią każdy absurd i jeszcze pod tym przybiją własną pieczątkę. Tym nie mniej ma trochę racji w tym, że skoro powstaje stanowisko w jednym kierunku, to w drugim jednak też by się przydało. A powstaje tylko w jednym? Czy tylko na jednym postawiona jest wiata. Wiata stoi w jednym miejscu, po drugiej stronie nie ma to miejsca, chyba że przemalują pasy na jezdni, i zamiast zwężki z lewego na prawy pas zrobią to odwrotnie, to starczy miejsca na zatoczkę.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2019 roku Napisane: Pn 9.12.2019, 11:49 |
|
Dołączył(a): Cz 5.01.2006, 21:18 Posty: 4066 Lokalizacja: Sosnowiec
|
Lukas SC napisał(a): aso napisał(a): A powstaje tylko w jednym? Czy tylko na jednym postawiona jest wiata. Wiata stoi w jednym miejscu, po drugiej stronie nie ma to miejsca, chyba że przemalują pasy na jezdni, i zamiast zwężki z lewego na prawy pas zrobią to odwrotnie, to starczy miejsca na zatoczkę. Bez przesady... Przed zwężką jest tyle miejsca, że można bez problemu ustawić przystanek.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2019 roku Napisane: Pn 9.12.2019, 12:00 |
|
Dołączył(a): Śr 7.09.2005, 19:34 Posty: 169 Lokalizacja: Sosnowiec
|
nemo333 napisał(a): Cytuj: A jako mieszkaniec Pogoni mam bardzo trudny powrót z centrum miasta, bo praktycznie nie ma dwóch linii z wspólnym przystankiem którą dojechałbym w stronę domu ;) Zupełnie serio polecam spacer. To tylko 20 minut.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2019 roku Napisane: Pn 9.12.2019, 12:20 |
|
Dołączył(a): Cz 5.01.2006, 21:18 Posty: 4066 Lokalizacja: Sosnowiec
|
monter napisał(a): nemo333 napisał(a): Cytuj: A jako mieszkaniec Pogoni mam bardzo trudny powrót z centrum miasta, bo praktycznie nie ma dwóch linii z wspólnym przystankiem którą dojechałbym w stronę domu ;) Zupełnie serio polecam spacer. To tylko 20 minut. Do Zagórza też można iść pieszo. W końcu to tylko godzina, albo półtorej :-)
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2019 roku Napisane: Pn 9.12.2019, 12:32 |
|
Dołączył(a): Nd 10.11.2013, 14:44 Posty: 904
|
Nie musisz mi mówić ile jest z centrum na Pogoń, bo czasem rzeczywiście to krócej niż wieczorem oczekiwać na autobus. Ba, nawet z Jaworzna da się wrócić pieszo, ale stan mój był wysoce wskazujący na idiotyczne pomysły po tym jak przesiadka się wysypała :)
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2019 roku Napisane: Wt 10.12.2019, 16:02 |
|
Strzyż |
|
Dołączył(a): Cz 27.04.2006, 19:07 Posty: 1433 Lokalizacja: Sosnowiec
|
Do Zagórza stamtąd 299 jeździ przecież.
_________________ 27 Sosnowiec Kazimierz Pętla - Sosnowiec Będzińska Antyskandal87 Anty#0711adas - STOP dzieciom Neostrady
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2019 roku Napisane: Śr 8.01.2020, 18:54 |
|
Dołączył(a): So 11.05.2013, 20:39 Posty: 388
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2019 roku Napisane: Pn 7.12.2020, 20:30 |
|
Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 21:45 Posty: 1455
|
aso napisał(a): A tak swoją drogą Ząbkowice to bardziej twoje klimaty. Wracamy troszkę do historii... Kojarzysz o co dokładnie chodziło z zamianą wozów 140 i 637 na Tucznawie? Wieczorny 637 przechodził na 140, a ostatni 140 po półgodzinnym postoju wracał po trasie 637. Tak. De facto przez gm. Łazy, choć niekoniecznie. Gm. Łazy płaciła za 637: 8 par w R, 6 par w W, na odc. pętla Chruszczobród-Piaski - granica z Tucznawą. Oprócz tego płaciła w swoich granicach za 809 i za - klucz do zagadki - jakąś nockę gołonoską do Niegowonic, chyba N22, numer nieistotny. W propozycji na rzecz gm. Siewierz nagle pojawiło się na 637, na obszarze gm. Łazy: zwiększenie do 14 par w R, zmniejszenie do 5 par w W, zwiększenie wszystkiego od odc. granica z Gołuchowicami - pętla Chruszczobród-Piaski. Czyli sumarycznie circa podwojenie wzkm. Nagle, ponieważ pierwotnie do Siewierza miała jechać linia oznaczona roboczo D, czyli 638, przez Podwarpie - Glinianki - Gołuchowice bokiem. Ale gm. Siewierz, jak już zdecydowała się zapłacić każde pieniądze za polepszenie bytu swoim mieszkańcom, przypomniała sobie i o całych Gołuchowicach. Stąd 637 wyparło pomysł D. Miało to przychylność nie tylko w Siewierzu, lecz również w kręgach, które ówcześnie nie przepadały za PKM, czyli za tym, by PKM w ogóle wjeżdżał do miasta Siewierza, o ile nie coś więcej (w tym momencie warto odświeżyć sobie np. sprawę będzińskich iveco, powierzonych Interpromexowi). To podparło pomysł 637 zamiast 638. Problem był z gm. Łazy, która choć lubiła się z gm. Siewierz, nie była skora płacić za chociaż pół wzkm więcej. Również dlatego, że wiedziała, iż płaci frycowe za kukułcze jajo w postaci nocki, która służyła jednemu kierowcy z Niegowonic. Wprawdzie to były chyba tylko 2 kółka, co nie zmieniało zasady - bo patrząc inaczej, była to "aż" 1/3 pracy eksploatacyjnej 809, gdzie aż prosiło się właśnie o te 2 dodatkowe kółka w dziurach. One były, tylko że pod postacią przymusowej i martwej nocki. Ostatecznie osiągnięto kompromis. Gm. Siewierz sposobem tymczasowo zdecydowała się pokryć nadwyżkę za zhermetyzowaną gm. Łazy, zaś aby trochę ulżyć tej nadwyżce, kurs 637 o godz. 20:29 z DG został ścięty do Tucznawy. Należy pamiętać, że dla gmin niebędących członkami KZK GOP wzkm były bardzo drogie. Podmiany 637->140 i odwrotnie są następstwem tej historii. Ok. godz. 21:00 spotykały się w Tucznawie dwa wozy 637, jeden na przelocie z Siewierza, drugi wolny. Żeby nie jechał jeden za drugim, to ten ścięty wrócił się do DG jako 140, a 140 konsekwentnie przeszła na 637. PKS (i PUP) przyjmował każdy rozkład jazdy, bez zająknięcia; nie to, co inni, którzy wręcz je dyktowali. Od strony organizacyjnej dziś nie byłoby problemem, żeby dwa 637 jechały jeden za drugim, to wiem. PKM i tak ugrał swoje, bo w ostatniej chwili wyharatał politycznie 269, przeznaczoną dla PKS. Mnóstwo szybkich wzkm. Pod co 2 lata wstecz zdążył dostać solidną rekompensatę z góry, w postaci wszystkich osiemsetek i zwiększenia 18 z 8 do 11 wozów w R, co 15'. Również w czasie prac nad koncepcją gm. Siewierz (de facto koncepcja A. Mruka, w dobrej współpracy ze S. Paksem / Mierzęcice) PKM cały czas notował solidne wzrosty, cywilizowaniem kolejnych linii, np. 49, resztę wiesz doskonale. Za ten manewr, nieoddania 269, zapłaciło pół Zagłębia D., pocięciem 18 (->618) i cięciami na żywca na 27 - to zwłaszcza, plus rykoszetem 43/133. W przypadku 18 co z tego, że 690 pojechało zamiennie do Gołonoga, jak to wcale nie było zamiennie, nie dla ludzi. Taka polityka. W przypadku takich Michałkowic weź wyjdź na rynek i obwieść ludziom, że mają rozwaloną koordynację 5, 43/133 i 168 przez sosnowieckie wojenki. Ostatecznie przegrał też PKS, który od początku mocno angażował się w temat na rzecz gm. Siewierz i nawet to 637 z odebraną PKM 140 go nie uratowało. PKM ogryzkową wówczas 140 oddał bez gadania, wiedział, że per saldo i tak jest mocno do przodu. Co ciekawe, za tym wszystkim nie stał ówczesny prezes PKM, sprawa rozgrywała się na niższym-wyższym szczeblu. Co się pod tym kryje - nie można napisać, nawet mimo upływu 25 lat. Sorry za refleks, tak mam.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2019 roku Napisane: Wt 8.12.2020, 15:34 |
|
Dołączył(a): Pn 21.12.2009, 18:43 Posty: 2057
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2019 roku Napisane: Wt 8.12.2020, 20:44 |
|
Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 21:45 Posty: 1455
|
Lukas SC napisał(a): Ta nocka to N/32 Trzy na cztery znaki pisarskie trafione :) Potem jeszcze inna nocka wkraczała w gm. Łazy, wiejsko-ujejska, jadąc od Gródek do Tucznawy przez Chruszczobród, ale to już nie mam pojęcia, na jakich zasadach finansowych.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2019 roku Napisane: Wt 8.12.2020, 22:56 |
|
Dołączył(a): Pn 21.12.2009, 18:43 Posty: 2057
|
To była N/33, w Gołonogu były jeszcze N/34 i N/35
|
|
Na górę strony |
|
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów
|
|