Teraz jest Wt 23.04.2024, 8:38

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 502 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19 ... 26  Następna strona
Autor Wiadomość
 Post Tytuł: Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2023 roku
Napisane: Śr 24.05.2023, 21:45 

Dołączył(a): Wt 29.11.2022, 13:01
Posty: 80
Widzę, że Ty naprawdę nie rozumiesz o co chodzi.
Pewnie chcąc dojechać z Katowic do Tychów wybrałbyś np. 38 albo 688.
Przykro mi.
--
EOT z mojej strony.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2023 roku
Napisane: Śr 24.05.2023, 22:41 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 16.08.2010, 20:07
Posty: 783
Lokalizacja:
Katowice
JarJar napisał(a):
Widzę, że Ty naprawdę nie rozumiesz o co chodzi.
Pewnie chcąc dojechać z Katowic do Tychów wybrałbyś np. 38 albo 688.
Przykro mi.
--
EOT z mojej strony.

No 38 to tak średnio, jak już to 36… No i dokładnie jeżeli ktoś w Katowicach mieszka blisko 36 i 688 to właśnie tę linię wybierze, a nie M10 czy inną 4. Innymi słowy, miasto to nie tylko centrum…

_________________
"Uruchomienie bezpośredniego połączenia z Katowic do USA jest wbrew polskiej racji stanu." - denerwuje się Jan Pamuła, prezes krakowskiego portu lotniczego.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2023 roku
Napisane: Śr 24.05.2023, 22:47 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00
Posty: 13991
Lokalizacja:
Hajduki Wielkie
pat napisał(a):
adam86 napisał(a):
pat napisał(a):
JarJar napisał(a):
Nie napisałem, że napisali nieprawdę, tylko że to nadużycie.
Inaczej, to taka sama prawda jak ta, że z Bytomia na lotnisko w Pyrzowicach albo do Zabrza można dojechać M14.

Masz coś jeszcze ciekawego do napisania??? Idz się przejdz i przewietrz umysl.

Daruj już sobie te głupawe docinki. Ma rację, te M przecież nie jedzie do żadnych Piekar, tylko do Brzezin i Dąbrówki.

A Brzeziny i Dąbrówka to co innego jak nie Piekary? Nie afiszuj się z taką wiedzą bo na debila wychodzisz

Ręce opadają. A potem, na wyświetlaczu proponuję kierunek Sosnowiec przez Piekary, Siemianowice...


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2023 roku
Napisane: Cz 25.05.2023, 11:00 

Dołączył(a): Wt 8.12.2020, 21:51
Posty: 266
JarJar napisał(a):
Widzę, że Ty naprawdę nie rozumiesz o co chodzi.
Pewnie chcąc dojechać z Katowic do Tychów wybrałbyś np. 38 albo 688.
Przykro mi.
--
EOT z mojej strony.
Najlepsze połączenie Katowic z Tychami w tej kategorii ortodoksyjnego absurdu nazywa się 788. Przejeżdża znak Katowice i ma w granicach miasta przystanek, wiec jest lepsze od 689, które niby łączy Katowice z Tychami ale jednak bez przystanku.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2023 roku
Napisane: Cz 25.05.2023, 11:16 
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt 27.12.2002, 15:38
Posty: 10682
Proponuję też jeździć do Zabrza linią 92, do Mikołowa linią 120, a do Rudy Śląskiej np. 82. Należyć odróżnić sztuczne granice administracyjne od określania kierunków jazdy czy przebiegu trasy. Większość ludzie jednak rozumuje normalnie, tzn. jak mówią, że chcą jechać do Piekar/Katowic/whatever to chodzi im o centrum miasta, a nie jakieś opłotki.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2023 roku
Napisane: Cz 25.05.2023, 12:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 16.08.2010, 20:07
Posty: 783
Lokalizacja:
Katowice
To napiszcie Chęcińskiemu, żeby się nie chwalił tym M13 bo przecież ta linia nie obsługuje Sosnowca. xD

_________________
"Uruchomienie bezpośredniego połączenia z Katowic do USA jest wbrew polskiej racji stanu." - denerwuje się Jan Pamuła, prezes krakowskiego portu lotniczego.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2023 roku
Napisane: Cz 25.05.2023, 16:47 

Dołączył(a): Nd 21.09.2003, 23:56
Posty: 809
Lokalizacja:
Sosnowiec
adam86 napisał(a):
Ravel napisał(a):
https://ctmyslowice.pl/artykul/nowa-metropolitalna-emka/1436943
Brzmi ciekawie. Teraz czekam na szczegóły.

Najciekawiej brzmi nazwa przystanku Mysłowice Markety. Nie można nazwać po normalnemu, po prostu Mysłowice Mikołowska? I na jaką cholerę to ma jeździć pod tego Amazona, skoro to będzie czarter dla mieszkańców centrum Mysłowic.

Nawet Ćmok Mikołowska byłoby lepiej.
Co do Strefy, to też jestem sceptyczny z uruchamianiem tam całodziennej linii z dosyć wysoką częstotliwością. Tam nie ma żadnych mieszkań bądź instytucji dających pasażerów w różnych godzinach. Podejrzewam, że końcowy odcinek poza szczytem będzie przelotem (prawie) na pusto, a jednak parę km to jest. Dlatego ja jestem zwolennikiem przekierowania tego od Kalinowej w kierunku Zagórza/Dąbrowy. Teraz taka trasa jest technicznie niemożliwa, więc można sprawdzić Bobrek empirycznie, a za te kilka miesięcy, jak powstanie wiadukt na Dańdówce, można będzie ocenić obecną trasę i ewentualnie kombinować.
Na Strefę wystarczy jedna linia poza szczytem i jednak można przyjąć (nie mam danych), że pracują tam ludzie głównie z Sosnowca. Tam nawet to M17 by bardziej pasowało, bo wystarczy dodać przystanek na Rudnej Hallera i praktycznie od Piasków jest już dojazd na Bobrek z połowy miasta. Czas przejazdu nawet z Bytomia to góra 65 minut, więc daleko mu choćby do 35 (78 minut). Katowice, Mysłowice i Niwka mogłyby się do niego przesiadać na Pawiaku. 160S wówczas ukatrupić i na Strefie zostawić tylko M17.
Ciekawe ile osób w Bytomiu zdziwiłoby się dokąd dojechali autobusem na którym przecież pisało Bobrek ;)


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2023 roku
Napisane: Cz 25.05.2023, 17:43 

Dołączył(a): Pn 21.12.2009, 18:43
Posty: 2027
Ravel napisał(a):
Ciekawe ile osób w Bytomiu zdziwiłoby się dokąd dojechali autobusem na którym przecież pisało Bobrek ;)

W czasach, gdy 606 jeździł przez centrum Dąbrowy Górniczej, były przypadki nie zależne od narodowości, gdzie ludzie wsiadali, i po czasie pytali czemu lub kiedy autobus dojedzie na Zagórze w Sosnowcu, a nie ulicę w dzielnicy Błędów.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2023 roku
Napisane: Cz 25.05.2023, 20:50 

Dołączył(a): Pn 13.02.2006, 10:34
Posty: 2085
Lokalizacja:
50°23 N 18°57 E
Jakiś czas temu była tu mowa o sensowności istnienia linii 148. Teraz patrzę na rozkłady w R 42, M17 i porównuje to z 148. Przecież większość kursów dublować się będzie z 42 albo M17. No chyba że Dołki generują tak istotne zapotrzebowanie na tę linię... I to wszystko w sytuacji kiedy gminy płaczą, że muszą coraz więcej płacić za komunikację, a przewoźnikom brakuje kierowców. Inna kwestia, ciekawe czy ktoś przy okazji wprowadzania M17 zastanowił się czy dalej jest sens by 91 zahaczało o centrum Brzezin.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2023 roku
Napisane: Cz 25.05.2023, 21:13 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 8.01.2004, 9:44
Posty: 4406
Lokalizacja:
Ligota
viator napisał(a):
Inna kwestia, ciekawe czy ktoś przy okazji wprowadzania M17 zastanowił się czy dalej jest sens by 91 zahaczało o centrum Brzezin.

Ja bym kwestię odwrócił - czy M17 musi kursować przez centrum Brzezin i Dąbrówkę Wielką?

_________________
Para todo mal, mezcal, y para todo bien también


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2023 roku
Napisane: Cz 25.05.2023, 21:38 

Dołączył(a): Pn 13.02.2006, 10:34
Posty: 2085
Lokalizacja:
50°23 N 18°57 E
Egon napisał(a):
viator napisał(a):
Inna kwestia, ciekawe czy ktoś przy okazji wprowadzania M17 zastanowił się czy dalej jest sens by 91 zahaczało o centrum Brzezin.

Ja bym kwestię odwrócił - czy M17 musi kursować przez centrum Brzezin i Dąbrówkę Wielką?


A tu akurat broniłbym tego rozwiązania. Dzięki temu z Piekar da się przesiąść na to M17 jadąc na strefę w Bangowie czy do Sosnowca. Bo samo Brzeziny Stare Osiedle z resztą Piekar jest słabo skomunikowane.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2023 roku
Napisane: Cz 25.05.2023, 22:06 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00
Posty: 13991
Lokalizacja:
Hajduki Wielkie
Ravel napisał(a):
Co do Strefy, to też jestem sceptyczny z uruchamianiem tam całodziennej linii z dosyć wysoką częstotliwością. Tam nie ma żadnych mieszkań bądź instytucji dających pasażerów w różnych godzinach. Podejrzewam, że końcowy odcinek poza szczytem będzie przelotem (prawie) na pusto, a jednak parę km to jest. Dlatego ja jestem zwolennikiem przekierowania tego od Kalinowej w kierunku Zagórza/Dąbrowy.

Ale po co? w takiej relacji jeździ przecież 18.
Cytuj:
Na Strefę wystarczy jedna linia poza szczytem i jednak można przyjąć (nie mam danych), że pracują tam ludzie głównie z Sosnowca.

Takie przyjęcie jest dalece błędne. Zakłady na strefach organizują przecież swoje przewozy, zazwyczaj darmowe dla pracowników.
Cytuj:
Tam nawet to M17 by bardziej pasowało, bo wystarczy dodać przystanek na Rudnej Hallera i praktycznie od Piasków jest już dojazd na Bobrek z połowy miasta.

Najważniejsze, że byłby z dworca w Czeladzi!


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2023 roku
Napisane: Pt 26.05.2023, 5:37 

Dołączył(a): Nd 21.09.2003, 23:56
Posty: 809
Lokalizacja:
Sosnowiec
adam86 napisał(a):
Ravel napisał(a):
Co do Strefy, to też jestem sceptyczny z uruchamianiem tam całodziennej linii z dosyć wysoką częstotliwością. Tam nie ma żadnych mieszkań bądź instytucji dających pasażerów w różnych godzinach. Podejrzewam, że końcowy odcinek poza szczytem będzie przelotem (prawie) na pusto, a jednak parę km to jest. Dlatego ja jestem zwolennikiem przekierowania tego od Kalinowej w kierunku Zagórza/Dąbrowy.

Ale po co? w takiej relacji jeździ przecież 18.

To za mało przede wszystkim między Niwką a Zagórzem. Spokojnie druga linia się tam zmieści. Poza tym, 18 mogłaby wówczas zostać na obecnej trasie objazdowej jako już taki dodatkowy badziew (którym i tak jest ze względu na rozkład) i wówczas mogłaby zastąpić na Braci Smółków i 690 do DG (ukatrupić i poprawić rozkład 55), i 835 do Kato (przekierować od Ludwika przez Środulę i Zagórze Osiedle). Zamiast 2 dublerów tramwaju byłby jeden i to na innej trasie: bez obsługi centrum Sosnowca, ale zachowując dojazd do DG i (przesiadkowo) do Kato. Ludwik i Dańdówka Skrzyżowanie miałyby nadal bezpośrednie 835 i M13, więc tylko DG Zakopiańska i Walcownia miałyby pogorszenie. Tam jednak jest często tramwaj i przy obecnej taryfie, przesiadka wygląda już inaczej niż dawniej.
Cytuj:
Cytuj:
Na Strefę wystarczy jedna linia poza szczytem i jednak można przyjąć (nie mam danych), że pracują tam ludzie głównie z Sosnowca.

Takie przyjęcie jest dalece błędne. Zakłady na strefach organizują przecież swoje przewozy, zazwyczaj darmowe dla pracowników.

Ale jednak w godzinach szczytu 160S jedzie nabite. Sam byłem zaskoczony jak widziałem parę razy. Coś tam jednak musi jeździć. Jest to za duży i za bardzo rozbudowany obszar. Wystarczy jednak jedna linia, wzmocniona w szczycie, co godzinę poza nim i jednak głównie z Sosnowca, obsługująca jak największy rejon miasta. Reszta regionu albo przesiadkowo, albo - jeśli są uzasadniające to potoki - linie szczytowe w godzinach zmian i tyle.
Cytuj:
Cytuj:
Tam nawet to M17 by bardziej pasowało, bo wystarczy dodać przystanek na Rudnej Hallera i praktycznie od Piasków jest już dojazd na Bobrek z połowy miasta.

Najważniejsze, że byłby z dworca w Czeladzi!

Wydaje mi się, że tam chodzi o przesiadkę na T22. Gdyby nie to, to "Stare Miasto" by wystarczyło, a może nawet "Czeladź UM" i od razu skręt na Bytom. Nie wierzę w pokonanie w 5 minut odcinka Piaski - Czeladź Dworzec, skoro 935 jedzie 4 minuty na odcinku (Czeladź) UM - Dworzec.
Na M17 na pewno brakuje 3 przystanków:
- Piłsudskiego/Sobieskiego - w zasięgu dojścia pieszego potężne Osiedle Piastów +przesiadkowo (T15) Szopienice, które nie mają bezpośredniego połączenia ani z Czeladzią, ani z Bytomiem
- Rudna Hallera - podobnie, duże blokowisko, szkoły, Milmet
- Czeladź Staszica - nawet na M25 dołożyli ten przystanek, więc dlaczego zapomnieli o nim na M17
- Nie wiem, czy na DW Skrzyżowanie jest sens robić przesiadki między M11 i M17. Sam czas jazdy na trasie Wojkowice - Sosnowiec UM byłby krótszy o blisko kwadrans, doliczając czas na dobrze ustawioną przesiadkę, jakieś 10 minut szybciej niż 88/100. Sam nie wiem...


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2023 roku
Napisane: Pt 26.05.2023, 10:11 

Dołączył(a): Pn 13.02.2006, 10:34
Posty: 2085
Lokalizacja:
50°23 N 18°57 E
https://my.bytom.pl/stanowisko-linia-m17/
Co to za głupki? Żeby głównym argumentem była cena biletu jednorazowego, ręce mi opadają


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2023 roku
Napisane: Pt 26.05.2023, 12:40 

Dołączył(a): So 25.12.2021, 12:17
Posty: 109
noo jak dla mnie nie ma sensu puszczać M17 przez Brzeziny. Niepotrzebnie czas przejazdu się wydłuża a dojazd z Bytomia do Piekar jest bardzo łatwy. Na Brzeziny są autobusy bezpośrednie jak i z przesiadką. Chyba Piekary tu miały swój głos żeby oni też mieli M-kę do Sosnowca :)


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2023 roku
Napisane: Pt 26.05.2023, 12:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 8.01.2004, 9:44
Posty: 4406
Lokalizacja:
Ligota
mkmztg napisał(a):
noo jak dla mnie nie ma sensu puszczać M17 przez Brzeziny. Niepotrzebnie czas przejazdu się wydłuża a dojazd z Bytomia do Piekar jest bardzo łatwy. Na Brzeziny są autobusy bezpośrednie jak i z przesiadką. Chyba Piekary tu miały swój głos żeby oni też mieli M-kę do Sosnowca :)

A mnie przyszło do głowy, żeby M17 od Brzezin nie kierować do Bytomia, tylko do Osiedla Wieczorka. Piekary nie mają bezpośredniego połączenia z Sosnowcem, a Bytom ma 91.

_________________
Para todo mal, mezcal, y para todo bien también


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2023 roku
Napisane: Pt 26.05.2023, 14:08 

Dołączył(a): Pn 13.02.2006, 10:34
Posty: 2085
Lokalizacja:
50°23 N 18°57 E
mkmztg napisał(a):
noo jak dla mnie nie ma sensu puszczać M17 przez Brzeziny. Niepotrzebnie czas przejazdu się wydłuża a dojazd z Bytomia do Piekar jest bardzo łatwy. Na Brzeziny są autobusy bezpośrednie jak i z przesiadką. Chyba Piekary tu miały swój głos żeby oni też mieli M-kę do Sosnowca :)

Przejazd z centrum Piekar czy Osiedla Wieczorka do Bytomia 114 i przesiadka tam na M17 nie będzie czasowo bardziej opłacalny niż jazda M28 do Katowic i stamtąd do Sosnowca 808 czy M4, a tak przesiadając się w Brzezinach czy Dąbrówce jest szansa nawet na kilkanaście minut krótszy przejazd.

Egon napisał(a):
A mnie przyszło do głowy, żeby M17 od Brzezin niekierować do Bytomia, tylko do Osiedla Wieczorka. Piekary nie mają bezpośredniego połączenia z Sosnowcem, a Bytom ma 91


Nie sądzę by Piekarom była potrzebna samodzielna emka do Sosnowca. A samo 91 z Bytomia jedzie przecież zbyt długo.Tylko pytanie czy M17 ma jechać praktycznie tunelowo od Bytomia do Bańgowa czy jednak zahaczać o Brzeziny i Dąbrówkę na czym korzystają jak wcześniej napisałem całe Piekary, bo tam można się przesiąść.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2023 roku
Napisane: Pt 26.05.2023, 19:32 

Dołączył(a): Nd 21.09.2003, 23:56
Posty: 809
Lokalizacja:
Sosnowiec
viator napisał(a):
Tylko pytanie czy M17 ma jechać praktycznie tunelowo od Bytomia do Bańgowa czy jednak zahaczać o Brzeziny i Dąbrówkę na czym korzystają jak wcześniej napisałem całe Piekary, bo tam można się przesiąść.

Jeśli różnica w czasie przejazdu ma wynosić 4-5 minut, a tak to wygląda porównując rozkład M17 i trasę prosto na google maps, to zdecydowanie przez DW i Brzeziny. To da mu szansę na lepsze napełnienie, tym samym na opłacalność całej zabawy, a w konsekwencji na stabilność.
Z tego samego powodu mówię o puszczeniu M15 przez Mysłowice i Giszowiec: od Niwki na Giszowiec jak M13, dalej M10 i po Tychach obecną trasą M15. Jakieś 5 minut dłużej, a zamiast Kosztów i jednego przystanku na obrzeżach Hołdunowa są Mysłowice (centrum) z Ćmokiem, Giszowiec i kawałek Murcek. Na pewno napełnienie w nim byłoby lepsze niż obecnie.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2023 roku
Napisane: Pt 26.05.2023, 20:32 

Dołączył(a): Śr 24.05.2017, 14:26
Posty: 298
Ograniczenie 42 to utrudnienie dla ludzi pracujących w okolicy M1 w Czeladzi. 91 w zasadzie ma jako takie napełnienia od Siemianowic do Dąbrówki Małej z powodu ubogiej oferty lokalnej.To 91 bardziej prosiła się o ograniczenie kursów i wyrzucenie tych CN bo to chyba wisienka na torcie bezsowności,że na 42 która ma większe napełnienia jest tabor BN.Na dobrą sprawę to 91 można by zostawić na trasie z Michałkowic do Sosnowca po uruchomieniu M17. Ogólnie na odcinku z Bytom Dworzec do Brzezin przejeźdza się tyle bezsensownie wozokilometrów.Obecnie jeżdzą po 3 autobusy stadem z napełnieniem 2-3 na autobus przez większość dnia.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2023 roku
Napisane: Pt 26.05.2023, 20:42 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00
Posty: 13991
Lokalizacja:
Hajduki Wielkie
gandalf napisał(a):
Ograniczenie 42 to utrudnienie dla ludzi pracujących w okolicy M1 w Czeladzi.

Ta linia powinna byc główną linią na ciągu Bytom - Będzin i jeździć co 30 minut, a możliwe, że i częściej.
Cytuj:
91 w zasadzie ma jako takie napełnienia od Siemianowic do Dąbrówki Małej z powodu ubogiej oferty lokalnej.To 91 bardziej prosiła się o ograniczenie kursów i wyrzucenie tych CN bo to chyba wisienka na torcie bezsowności,że na 42 która ma większe napełnienia jest tabor BN.Na dobrą sprawę to 91 można by zostawić na trasie z Michałkowic do Sosnowca po uruchomieniu M17. Ogólnie na odcinku z Bytom Dworzec do Brzezin przejeźdza się tyle bezsensownie wozokilometrów.Obecnie jeżdzą po 3 autobusy stadem z napełnieniem 2-3 na autobus przez większość dnia.

I będzie ich jeszcze więcej jeździć tym stadem. Zamiast tego absurdalnego M17 powinno się dołożyć kursów na 42, 91 się nadaje do piachu (co wymaga uporządkowania Siemianowic) i do tego można uruchomić pospieszną linię Bytom - Sosnowiec przez Brzeziny Śl. Stare Osiedle, Michałkowice, Simienowice, Dąbrówkę Małą, Osiedle Piastów.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 502 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19 ... 26  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  

© WPK − Forum oparte na silniku phpBB z wykorzystaniem tłumaczenia phpBB3.PLPolityka prywatności