Forum WPK
http://forum.wpk.katowice.pl/

Autobusy
http://forum.wpk.katowice.pl/viewtopic.php?f=33&t=2998
Strona 69 z 116

Autor:  Adams [ Śr 1.11.2017, 21:15 ]
Tytuł:  Re: Autobusy

Egon napisał(a):
Adams napisał(a):
To jest chyba jedyna sosnowiecka linia, której nie obsługuje PKM Sosnowiec. Trochę to dziwne.

No a 154?

Fakt, umknęło mi. Ale i tak 154 to trochę inna bajka, bo jest to linia jeżdżąca z obrzeży Katowic, natomiast 960 jest linią typowo miejską nie wyjeżdżającą poza Sosnowiec.

Autor:  Arbeiterus [ Cz 2.11.2017, 14:54 ]
Tytuł:  Re: Autobusy

Wogóle to był na to jakiś przetarg czy dostali z wolnej ręki?

Autor:  Lukas SC [ Cz 2.11.2017, 17:17 ]
Tytuł:  Re: Autobusy

Linia na szybko uruchomiona, więc KZK GOP rozesłał zapytanie kto obsłuży tą linię najtaniej.

Autor:  Adams [ Cz 2.11.2017, 22:37 ]
Tytuł:  Re: Autobusy

Lukas SC napisał(a):
Linia na szybko uruchomiona, więc KZK GOP rozesłał zapytanie kto obsłuży tą linię najtaniej.

Linia uruchomiona na szybko, przewoźnik wyłoniony na szybko i trasa chyba też robiona na szybko. Cóż z tego że możliwie najkrótsza, jak zdublowana z dwoma liniami tramwajowymi i prawie dwoma innymi autobusowymi, co oznacza że szykuje się kolejny kolejny muchowóz.

Autor:  aso [ Cz 2.11.2017, 23:04 ]
Tytuł:  Re: Autobusy

Adams napisał(a):
Lukas SC napisał(a):
Linia na szybko uruchomiona, więc KZK GOP rozesłał zapytanie kto obsłuży tą linię najtaniej.

Linia uruchomiona na szybko, przewoźnik wyłoniony na szybko i trasa chyba też robiona na szybko. Cóż z tego że możliwie najkrótsza, jak zdublowana z dwoma liniami tramwajowymi i prawie dwoma innymi autobusowymi, co oznacza że szykuje się kolejny kolejny muchowóz.

Dla dojazdów do pracy nie tworzy się linii na zasadzie "poznaj swój kraj". To nie 960 jeżdżące kilkanaście razy na dzień jest problemem, ale inne linie niepotrzebnie dublujące tramwaj.

Autor:  Adams [ Cz 2.11.2017, 23:25 ]
Tytuł:  Re: Autobusy

aso napisał(a):
To nie 960 jeżdżące kilkanaście razy na dzień jest problemem, ale inne linie niepotrzebnie dublujące tramwaj

Widziałeś w ogóle rozkład 960? To nie jest jakaś szczytówka dla dojazdów do pracy, tylko całodzienna linia kursująca w takcie godzinnym przez cały tydzień. Ma tylko o dwa kursy mniej od 160.
Tak najprościej, na Andersa, gdzie praktycznie nie ma żadnych dużych osiedli jeżdżą 2 linie tramwajowe i teraz 4 autobusowe, a na nowym (co prawda niewielkim) osiedlu na Klimontowskiej muszą się pocieszyć potworkiem 220 jeżdżącym raz na 3 godziny. Tak wygląda logika KZK GOP. Niech ta instytucja jak najszybciej zniknie z powierzchni ziemi, bo na samą myśl się robi niedobrze.

Autor:  aso [ Pt 3.11.2017, 0:09 ]
Tytuł:  Re: Autobusy

Adams napisał(a):
aso napisał(a):
To nie 960 jeżdżące kilkanaście razy na dzień jest problemem, ale inne linie niepotrzebnie dublujące tramwaj

Widziałeś w ogóle rozkład 960? To nie jest jakaś szczytówka dla dojazdów do pracy, tylko całodzienna linia kursująca w takcie godzinnym przez cały tydzień. Ma tylko o dwa kursy mniej od 160.
Tak najprościej, na Andersa, gdzie praktycznie nie ma żadnych dużych osiedli jeżdżą 2 linie tramwajowe i teraz 4 autobusowe, a na nowym (co prawda niewielkim) osiedlu na Klimontowskiej muszą się pocieszyć potworkiem 220 jeżdżącym raz na 3 godziny. Tak wygląda logika KZK GOP. Niech ta instytucja jak najszybciej zniknie z powierzchni ziemi, bo na samą myśl się robi niedobrze.

Widziałem rozkład. Nie mam zwyczaju pisać, co mi ślina na język przyniesie, a po latach pracy cenię wagę słowa, zwłaszcza tego pisanego. Przechodząc do konkretów. Większość kursów 960 dopasowana jest pod zmiany, reszta to tzw. zapchajdziury, ewentualnie kurs powrotny aby domknąć obieg. W strefie przemysłowej nie masz obecnie zmian tylko o 6-14-22, ewentualnie 6-18, jak to dawniej bywało. Teraz każdy zakład pracuje w innych godzinach, w dodatku w innych godzinach pracuje produkcja, w innych administracja. Nie obskoczysz tego 1 kursem. Tutaj należy poczekać 2-3 miesiące, jak zacznie pracować nowa linia, a potem myśleć co ewentualnie zrobić dalej. Natomiast pierwszym kandydatem do wywalenia z Andersa jest 690, która powinna jechać przez Wawel i mieć normalny postój w centrum Sosnowca. Bardziej problematyczne jest w tej chwili 835.

Autor:  Adams [ Pt 3.11.2017, 11:16 ]
Tytuł:  Re: Autobusy

aso napisał(a):
Natomiast pierwszym kandydatem do wywalenia z Andersa jest 690, która powinna jechać przez Wawel i mieć normalny postój w centrum Sosnowca.

W tym miejscu się z Tobą zgodzę. Kiedyś także myślałem że właśnie 690 można by puścić Klimontowską. Na takim manewrze można by było nawet zaoszczędzić nieco wozokilometrów, bo trasa by się skróciła, a do tego śmiało by można było zlikwidować 220, którego kursy by były bardziej przydatne na wzmocnienie 221. Co do "normalnego" postoju w Sosnowcu dla 690, to pozostaje jedynie skierowanie tej linii do UM, ale wówczas bez obsługi dworca, bo krążenie z UM do dworca zbytniego sensu by nie miało. Dlatego myślę że lepiej by było zostać przy obecnym rozwiązaniu.

Autor:  aso [ Pt 3.11.2017, 12:38 ]
Tytuł:  Re: Autobusy

Adams napisał(a):
aso napisał(a):
Natomiast pierwszym kandydatem do wywalenia z Andersa jest 690, która powinna jechać przez Wawel i mieć normalny postój w centrum Sosnowca.

W tym miejscu się z Tobą zgodzę. Kiedyś także myślałem że właśnie 690 można by puścić Klimontowską. Na takim manewrze można by było nawet zaoszczędzić nieco wozokilometrów, bo trasa by się skróciła, a do tego śmiało by można było zlikwidować 220, którego kursy by były bardziej przydatne na wzmocnienie 221. Co do "normalnego" postoju w Sosnowcu dla 690, to pozostaje jedynie skierowanie tej linii do UM, ale wówczas bez obsługi dworca, bo krążenie z UM do dworca zbytniego sensu by nie miało. Dlatego myślę że lepiej by było zostać przy obecnym rozwiązaniu.

Ja nie widzę problemu - nie wszystko musi wjeżdżać pod dworzec. Zwłaszcza, że 690 relatywnie słabo pracuje przy Dworcu. Za to bez postoju wyrównawczego ciężko tą linię z czymkolwiek sensownie skoordynować. Na skierowaniu 690 pod Urząd Miasta nie straci żadna grupa pasażerów. Poza tym - można próbować wyjechać przez Małachowskiego (wiem, nigdy tak nie robiliśmy...) i obsłużyć Zwycięstwa, co stanowi raptem 300 m różnicy.

Autor:  Adams [ Pt 3.11.2017, 16:22 ]
Tytuł:  Re: Autobusy

aso napisał(a):
Poza tym - można próbować wyjechać przez Małachowskiego (wiem, nigdy tak nie robiliśmy...) i obsłużyć Zwycięstwa, co stanowi raptem 300 m różnicy.

Faktycznie pomysł godny uwagi, nawet o tym nie myślałem. Trochę km by się zaoszczędziło, zamiast krążenia przez Sienkiewicza. Jednak tego typu sytuacje pokazują, jak bardzo brakuje w Sosnowcu dworca autobusowego w sąsiedztwie kolejowego. Z moich obserwacji wynika, że mało kto korzysta z autobusów jadących pod Urząd Miasta z pominięciem dworca. Z resztą sam jadąc "na miasto" zdecydowanie wybieram autobus do dworca, bo stamtąd mam praktycznie wszędzie po drodze.

Autor:  Lukas SC [ Pt 3.11.2017, 22:01 ]
Tytuł:  Re: Autobusy

aso napisał(a):
Poza tym - można próbować wyjechać przez Małachowskiego (wiem, nigdy tak nie robiliśmy...) i obsłużyć Zwycięstwa, co stanowi raptem 300 m różnicy.

Masz na myśli puścić autobus ulicą Małachowskiego od Ronda Gierka do 3 Maja ?

Autor:  DW [ So 4.11.2017, 9:20 ]
Tytuł:  Re: Autobusy

Adams napisał(a):
Tak najprościej, na Andersa, gdzie praktycznie nie ma żadnych dużych osiedli jeżdżą 2 linie tramwajowe i teraz 4 autobusowe, a na nowym (co prawda niewielkim) osiedlu na Klimontowskiej muszą się pocieszyć potworkiem 220 jeżdżącym raz na 3 godziny. Tak wygląda logika KZK GOP. Niech ta instytucja jak najszybciej zniknie z powierzchni ziemi, bo na samą myśl się robi niedobrze.
To nie logika KZK, tylko Urzędu Miasta, wg którego nie ma potrzeby zwiększania liczby kursów przez Klimontowską. Nawet jak nie będzie KZK GOP, to nadal miasta będą decydowały ile środków przeznaczają na funkcjonowanie komunikacji, więc nie liczyłbym na jakąś nagłą rewolucję.

Autor:  aso [ So 4.11.2017, 19:51 ]
Tytuł:  Re: Autobusy

DW napisał(a):
Adams napisał(a):
Tak najprościej, na Andersa, gdzie praktycznie nie ma żadnych dużych osiedli jeżdżą 2 linie tramwajowe i teraz 4 autobusowe, a na nowym (co prawda niewielkim) osiedlu na Klimontowskiej muszą się pocieszyć potworkiem 220 jeżdżącym raz na 3 godziny. Tak wygląda logika KZK GOP. Niech ta instytucja jak najszybciej zniknie z powierzchni ziemi, bo na samą myśl się robi niedobrze.
To nie logika KZK, tylko Urzędu Miasta, wg którego nie ma potrzeby zwiększania liczby kursów przez Klimontowską. Nawet jak nie będzie KZK GOP, to nadal miasta będą decydowały ile środków przeznaczają na funkcjonowanie komunikacji, więc nie liczyłbym na jakąś nagłą rewolucję.

Ja wiem, że chcesz zaplusowac u pracodawcy, bo święta idą i może jakieś premia wpadnie (np. w grudniu), ale wiesz... Braku logicznego myślenia, braku dobrych pomysłów i braku umiejętności nie da się w sposób racjonalny wyjaśnić. Jeżeli w Zagłębiu przyjmuje się jako dogmat, że lepiej nie zmieniać rozkładów jazdy, bo po każdej zmianie może być jeszcze gorzej, gdzie pomimo dwóch podejść nie udaje się trafić w mijanki - za każdym razem jest lepiej, ale nie idealnie, to też momentami nie dziwię się podejściu miasta, które żyje w przekonaniu że powierzyło realizację zadania fachowcom, a rzeczywistość to przekonanie w niektórych momentach weryfikuje bardzo brutalnie.

Autor:  DW [ Nd 5.11.2017, 11:28 ]
Tytuł:  Re: Autobusy

DW napisał(a):
Ja wiem, że chcesz zaplusowac u pracodawcy, bo święta idą i może jakieś premia wpadnie (np. w grudniu), ale wiesz...
W tej pracy i na tym stanowisku żadna dodatkowa premia mi nie grozi, a już na pewno nie za pisanie pochlebnych komentarzy na forach :P Po prostu kojarzę, że był projekt zwiększenia częstotliwości na 220 (dodanie drugiego wozu), który jednak nie wszedł w życie. Wiem, że to też nie byłoby rozwiązanie idealne, ale przynajmniej możliwość dojazdu na Klimontowską byłaby co około 1-1,5 godziny, a nie co 2,5.

Autor:  Adams [ Nd 5.11.2017, 20:05 ]
Tytuł:  Re: Autobusy

DW napisał(a):
Po prostu kojarzę, że był projekt zwiększenia częstotliwości na 220 (dodanie drugiego wozu), który jednak nie wszedł w życie. Wiem, że to też nie byłoby rozwiązanie idealne, ale przynajmniej możliwość dojazdu na Klimontowską byłaby co około 1-1,5 godziny, a nie co 2,5.

Faktycznie zwiększenie częstotliwości na tej linii nie miałoby żadnego sensu. Dla Klimontowskiej jest wiele innych rozwiązań. Tak jak pisałem wcześniej, najlepszym z nich byłaby linia 690, nawet z wariantem przez Wawel do Urzędu Miasta, który proponował @aso. Na Andersa i Dańdówce jest ona zupełnie zbędna, a jadąc przez Klimontowską nie dość że na tym osiedlu byłby autobus z częstotliwością z prawdziwego zdarzenia i sensowną relacją, to w dodatku zaoszczędziłoby się parę wozokilometrów. W tej sytuacji linię 220 śmiało można by było zlikwidować, a tymi kursami wzmocnić 221. Dzięki temu manewrowi z kolei lekko poprawiłaby się komunikacja na ul. Juliuszowskiej i w Ostrowach, gdyż dzięki zaoszczędzonym wozokilometrom na 690 wszystkie wariantowe kursy do Os. Juliusz można by było wydłużyć do Maczek.

Autor:  adam86 [ Pn 6.11.2017, 19:03 ]
Tytuł:  Re: Autobusy

aso napisał(a):
DW napisał(a):
Adams napisał(a):
Tak najprościej, na Andersa, gdzie praktycznie nie ma żadnych dużych osiedli jeżdżą 2 linie tramwajowe i teraz 4 autobusowe, a na nowym (co prawda niewielkim) osiedlu na Klimontowskiej muszą się pocieszyć potworkiem 220 jeżdżącym raz na 3 godziny. Tak wygląda logika KZK GOP. Niech ta instytucja jak najszybciej zniknie z powierzchni ziemi, bo na samą myśl się robi niedobrze.
To nie logika KZK, tylko Urzędu Miasta, wg którego nie ma potrzeby zwiększania liczby kursów przez Klimontowską. Nawet jak nie będzie KZK GOP, to nadal miasta będą decydowały ile środków przeznaczają na funkcjonowanie komunikacji, więc nie liczyłbym na jakąś nagłą rewolucję.

Ja wiem, że chcesz zaplusowac u pracodawcy, bo święta idą i może jakieś premia wpadnie (np. w grudniu), ale wiesz... Braku logicznego myślenia, braku dobrych pomysłów i braku umiejętności nie da się w sposób racjonalny wyjaśnić. Jeżeli w Zagłębiu przyjmuje się jako dogmat, że lepiej nie zmieniać rozkładów jazdy, bo po każdej zmianie może być jeszcze gorzej, gdzie pomimo dwóch podejść nie udaje się trafić w mijanki - za każdym razem jest lepiej, ale nie idealnie, to też momentami nie dziwię się podejściu miasta, które żyje w przekonaniu że powierzyło realizację zadania fachowcom, a rzeczywistość to przekonanie w niektórych momentach weryfikuje bardzo brutalnie.

Ale to, że KZKGOP partoli rozkłady, nie oznacza, że jakby sie do tego dobrali miejscy urzednicy zrobiliby to lepiej. Oni wszyscy co do zasady sa raczej na podobnie miernym poziomie. A do tego jeszcze dochodzi polityka. Póki co mamy jakis festiwal obietnic w ramach metropolii, który niczym dobrym sie nie skończy, za to ktos za to będzie musiał zapłacic.

Autor:  aso [ Pn 6.11.2017, 20:42 ]
Tytuł:  Re: Autobusy

adam86 napisał(a):
Ale to, że KZKGOP partoli rozkłady, nie oznacza, że jakby sie do tego dobrali miejscy urzednicy zrobiliby to lepiej. Oni wszyscy co do zasady sa raczej na podobnie miernym poziomie. A do tego jeszcze dochodzi polityka. Póki co mamy jakis festiwal obietnic w ramach metropolii, który niczym dobrym sie nie skończy, za to ktos za to będzie musiał zapłacic.


Wszelakiej patologii trzeba mówić stop i dopóki w ramach sytuacji zawodowej mam taką możliwość, nie wstydzę się tego robić. Z punktu widzenia systemu jestem jedynie niepoprawnym romantykiem, ale dzięki temu mam spokojne sumienie. Nie napisałem nigdzie, że bezpośrednia realizacja zadania przez miasto da lepsze rezultaty, tylko że widzę uzasadnienie dla sceptycyzmu miasta. A to znacząca różnica.

Autor:  Tram2012N [ Pn 27.11.2017, 9:55 ]
Tytuł:  Re: Autobusy

http://katowice24.info/zdewastowal-auto ... ign=trendy

Minął prawie miesiąc, ale wklejam tutaj...
Chamstwo...

Autor:  adam86 [ Pn 27.11.2017, 23:14 ]
Tytuł:  Re: Autobusy

Umorzy sie, bo sprawca powie że nie celował w autobus:p

Autor:  gandalf [ Wt 5.12.2017, 15:54 ]
Tytuł:  Re: Autobusy

Dziś po południu zamiast #26 od A21 jeździ #1306 od Lazara.

Strona 69 z 116 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/