Forum WPK
http://forum.wpk.katowice.pl/

Inne zdarzenia
http://forum.wpk.katowice.pl/viewtopic.php?f=33&t=3000
Strona 4 z 5

Autor:  Misiek-1 [ Cz 13.06.2019, 13:26 ]
Tytuł:  Re: Inne zdarzenia

Ten SOR już zrujnowany? Zaledwie czteroletni... :/

Autor:  Kubala. [ Pt 14.06.2019, 23:11 ]
Tytuł:  Re: Inne zdarzenia

Misiek-1 napisał(a):
Ten SOR już zrujnowany? Zaledwie czteroletni... :/

Nie jest zrujnowany. Gadanie osoby, która nie ma pojęcia.

Autor:  Lukas SC [ So 15.06.2019, 2:03 ]
Tytuł:  Re: Inne zdarzenia

Sor to dobra konstrukcja, niskie ceny naprawy, jedyny minus jaki mogę dać jako kierowca to niewygodna kabina.

Autor:  gandalf [ So 15.06.2019, 13:17 ]
Tytuł:  Re: Inne zdarzenia

Tylko te skrzynie tragedia szybko się zużywają i z zawieszeniem są spore problemy.4 lata jazdy bez dotykowo to sporo pewnie nawet opony ma fabryczne.

Autor:  Lukas SC [ Nd 16.06.2019, 0:03 ]
Tytuł:  Re: Inne zdarzenia

Skrzynia to automat, z opcją wrzucenia wyższego lub mniejszego biegu jeśli zajdzie potrzeba. A jak Ukraińcy jeżdżą jak zwykłym lewarem to nie ma się co dziwić. Zawieszenie to problem z ECAS, zamiast wymienić daną część wolą kasować błędy.

Autor:  lgor [ Nd 16.06.2019, 11:40 ]
Tytuł:  Re: Inne zdarzenia

Nie znam się ale się wypowiem...Moim zdaniem nie bez powodu w licznych obecnie przetargach m.in w ZTM Warszawa wymagana jest dobrze wyposażona zajezdnia do przeprowadzania codziennej kontroli technicznej autobusów. Nie rozumiem dlaczego dobrze serwisowany SOR miałby różnić się od innych producentów pojazdów. Jakościowo próbę czasu może nie wytrzymać wnętrze pojazdu ale techniczna część zależy od wykonywania wymagań z książki serwisowej. Całkiem możliwe że półautomat wymaga np częstszej wymiany oleju w przekładni, etc
Serwis ma spore znaczenie i nie chce się zakładać ale całkiem prawdopodobne że sprowadzone stare kilkunastoletnie ex krakowiaki mogą okazać się "zdrowsze" niż kilkuletnie MAZy czy SORy eksploatowane w naszym regionie....

A tak poza tym to nadal twierdzę że garbate SORy i jakiekolwiek inne pojazdy ze stromym schodkiem w przejściu przestrzeni pasażerskiej nie nadają się w komunikacji miejskiej gdzie są duże napełnienia. Nie pochwalam, że SORów się tak dużo w sieci GZM namnożyło i to na liniach gdzie takie twory nie powinny się nigdy pojawić

Autor:  chrup [ Nd 16.06.2019, 16:02 ]
Tytuł:  Re: Inne zdarzenia

lgor napisał(a):
A tak poza tym to nadal twierdzę że garbate SORy i jakiekolwiek inne pojazdy ze stromym schodkiem w przejściu przestrzeni pasażerskiej nie nadają się w komunikacji miejskiej gdzie są duże napełnienia. Nie pochwalam, że SORów się tak dużo w sieci GZM namnożyło i to na liniach gdzie takie twory nie powinny się nigdy pojawić
Wystarczyło dopuścić autobusy do 12,5m i żądać braku poprzecznych stopni - i pewnie teraz byśmy byli wożeni SOR-ami, ale NB12.

Autor:  lgor [ Nd 16.06.2019, 21:12 ]
Tytuł:  Re: Inne zdarzenia

chrup napisał(a):
Wystarczyło dopuścić autobusy do 12,5m i żądać braku poprzecznych stopni - i pewnie teraz byśmy byli wożeni SOR-ami, ale NB12.

Można ale po co robić taką możliwość skoro jest pełno autobusów spełniające kryterium 12m. Najlepiej jakby wspierano polską produkcje autobusów miejskich bo jest w czym wybierać. Poza tym są długie umowy...Zauważmy że gdy zapisy przetargu uniemożliwiały zgłoszenie MAZa czy SORa to nie było problemu by zgłoszono rodzime Solarisy (255, 292, 880, 860) czy Autosany (25)

Autor:  M11 [ Śr 19.06.2019, 9:40 ]
Tytuł:  Re: Inne zdarzenia

Lukas SC napisał(a):
Skrzynia to automat


OIDP Sor montuje te skrzynie: ZF 6AS 1010 https://www.zf.com/products/en/buses/pr ... 29247.html Ta skrzynia to... manual :)
Ma dołożone wybieranie biegów oraz sterowanie sprzęgłem za pomocą siłowników. Dzieje się to automatycznie, kierowca nie ma lewarka zmiany biegów, ani pedału sprzęgła, ale skrzynia pozostaje manualna. Laik może odnieść wrażenie, że to automat. Z racji tego, że skrzynia manualna jest dużo prostsza w budowie, lżejsza, tańsza oraz bardziej niezawodna od skrzyni automatycznej, czasami stosuje się takie rozwiązanie. Okupione jest to jednak komfortem podróżowania oraz skomplikowanym systemem wyboru biegów i sterowania sprzęgłem.. To właśnie dlatego jazda SORem nie należy do najbardziej płynnych.

Tu jest więcej do poczytania o takim sterowaniu https://www.zf.com/products/en/buses/pr ... 29255.html

Autor:  Lukas SC [ Śr 19.06.2019, 12:05 ]
Tytuł:  Re: Inne zdarzenia

M11 napisał(a):
Lukas SC napisał(a):
Skrzynia to automat


OIDP Sor montuje te skrzynie: ZF 6AS 1010 https://www.zf.com/products/en/buses/pr ... 29247.html Ta skrzynia to... manual :)
Ma dołożone wybieranie biegów oraz sterowanie sprzęgłem za pomocą siłowników. Dzieje się to automatycznie, kierowca nie ma lewarka zmiany biegów, ani pedału sprzęgła, ale skrzynia pozostaje manualna. Laik może odnieść wrażenie, że to automat. Z racji tego, że skrzynia manualna jest dużo prostsza w budowie, lżejsza, tańsza oraz bardziej niezawodna od skrzyni automatycznej, czasami stosuje się takie rozwiązanie. Okupione jest to jednak komfortem podróżowania oraz skomplikowanym systemem wyboru biegów i sterowania sprzęgłem.. To właśnie dlatego jazda SORem nie należy do najbardziej płynnych.
,
Tu jest więcej do poczytania o takim sterowaniu https://www.zf.com/products/en/buses/pr ... 29255.html


Tu jest dylemat, skoro jest to ręczna skrzynia biegów, to po jaki kij oznaczenie D/N/R w gałce ? Więc to może mnie zmyliło, nie zgłębiałem wiedzy co do tej skrzyni, gdyż krótko tymi wozami jeździłem.

Autor:  lgor [ Śr 19.06.2019, 17:12 ]
Tytuł:  Re: Inne zdarzenia

https://pl.m.wikipedia.org/wiki/Easytronic
Produkt ZF i wszystko jasne. Dawno temu miałem okazję jazdy Zafirą z tą skrzynią i jednym słowem tragedia, skrzynia ma strasznie opóźnioną reakcje

Lukas SC napisał(a):
Tu jest dylemat, skoro jest to ręczna skrzynia biegów, to po jaki kij oznaczenie D/N/R w gałce ?
To nie jest ręczna skrzynia w dosłownym znaczeniu. Klasyczny automat ma całkowicie inną budowe a w tym przypadku jest to w budowie skrzynia manualna tyle że sterowana przez komputer (bez pedału sprzęgła) a skoro sprzęgłem steruje komputer to i również poszczególnymi biegami do przodu

Autor:  Strzyż [ Cz 5.09.2019, 13:46 ]
Tytuł:  Re: Inne zdarzenia

W Sosnowcu na Zagórzu można spotkać zaparkowany taki oto rodzynek:

http://phototrans.pl/15,27154,0.html

Jak widać z komentarzy na TWB pojazd ów ma całkiem ciekawą historię (ostatni legnicki ikarek kupiony przez miłośnika). Ktoś wie coś więcej?

Autor:  nemo333 [ Cz 5.09.2019, 14:10 ]
Tytuł:  Re: Inne zdarzenia

Nie ujawniał bym lokalizacji, zaraz może zlecieć się zgraja gimbusów chętnych zobaczyć go z bliska.
Ta sama osoba ma też sosnowieckiego #1618, obecnie w trakcie remontu blacharskiego. Czasem pojawia się na Klasycznej Niedzieli w Będzinie.

Autor:  Lukas SC [ Pt 6.09.2019, 2:49 ]
Tytuł:  Re: Inne zdarzenia

Strzyż napisał(a):
W Sosnowcu na Zagórzu można spotkać zaparkowany taki oto rodzynek:

http://phototrans.pl/15,27154,0.html

Jak widać z komentarzy na TWB pojazd ów ma całkiem ciekawą historię (ostatni legnicki ikarek kupiony przez miłośnika). Ktoś wie coś więcej?


Przejazdem był w Sosnowcu. Swój "dom" ma na pograniczu województwa śląskiego i małopolskiego.

Autor:  Strzyż [ Pt 6.09.2019, 7:55 ]
Tytuł:  Re: Inne zdarzenia

W styczniu też go widziałem w Sosnowcu, więc chyba częściej bywa przejazdem.

Autor:  Lukas SC [ So 7.09.2019, 22:40 ]
Tytuł:  Re: Inne zdarzenia

Obecnie jest w hali Expo Silesia do jutra, w ramach wystawy Motolegens. Właściciel tego Ikarusa postawił również Jelcza M11 z Sochaczewa. Oprócz tych dwóch wozów ma jeszcze Ikarusa 280 ex PKM Sosnowiec #1618.

Autor:  Strzyż [ Nd 8.09.2019, 7:27 ]
Tytuł:  Re: Inne zdarzenia

Niezła kolekcja... A w sumie czemu Bydgoszcz pozbyła się #1618?

Autor:  Lukas SC [ Nd 8.09.2019, 8:47 ]
Tytuł:  Re: Inne zdarzenia

Nie tyle co Bydgoszcz, a Paterek. Stał tam i gnił, wystawili go na OLX i tak zmienił właściciela. Cały czas jeździł tam na czerwonych tablicach, więc co do niego nie mieli żadnych planów. W linku zdjęcie ukazujące jego dobrobyt przed przyjazdem do obecnego właściela
http://phototrans.pl/14,746876,0,Jelcz_ ... NA_6F.html

Autor:  Vanessa00 [ Cz 7.05.2020, 17:14 ]
Tytuł:  Re: Inne zdarzenia

Tymczasem w Sosnowcu

Pasażerowie opluwają kierowców. Kierowcy nie pozostają dłużni i wyrzucają ludzi po skasowaniu biletów.

Autor:  Artur09 [ So 23.05.2020, 21:02 ]
Tytuł:  Re: Inne zdarzenia

Od poniedziałku 25.05 startuje zatramwaj T40 na trasie Chorzów Rynek - Chorzów Batory Zajezdnia, linie będzie obsługiwać PKM Świerklaniec
Na T5 będzie jeździć Feniks wozami PKMu Świerklaniec

Strona 4 z 5 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/