Aktywne wątki • Wątki bez odpowiedzi
Autor |
Wiadomość |
|
Tytuł: Napisane: Śr 20.12.2006, 17:47 |
|
Dołączył(a): So 1.07.2006, 12:54 Posty: 102 Lokalizacja: Piekary Śląskie
|
DECO napisał(a): Podobno do zajezni zawitały 2 SU 15
Zgadza się #0616, #0617 :)
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Pt 22.12.2006, 23:47 |
|
Dołączył(a): Pn 31.01.2005, 20:25 Posty: 1131 Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
|
Dziś jeden z nich śmigał na 820 :)
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: So 23.12.2006, 7:27 |
|
N |
- Moderator - |
|
Dołączył(a): Pt 3.01.2003, 16:43 Posty: 4265 Lokalizacja: Bytom
|
Chcąc być ścisłym - nie jeden, a obydwa. ;)
_________________ "Bo na końcowych przystankach kawa ma szary smak..."
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Pt 29.12.2006, 22:29 |
|
Egon |
|
Dołączył(a): Cz 8.01.2004, 9:44 Posty: 4406 Lokalizacja: Ligota
|
Wczoraj przejechałem się #0616. Autobus sprawił na mnie dobre wrażenie (staram się już pominąć fakt, że U15 uznaję za najbardziej - a w zasadzie jedyny - udany model Solarisa) - jest cichy, ma duże przesuwane okna, dość wygodne siedzenia - tylko dwa półtoraki, których zrazu nie zauważyłem (ich istnienie uświadomili mi dopiero inni MKMowie). Do minusów trzeba zaliczyć brak poziomych poręczy w tylnej części pojazdu, no ale tego nie ma chyba w żadnym Solarisie. Ze względu na przebieg trasy linii 820 autobus nadaje się na nią jak najbardziej, natomiast czy będzie odpowiedni dla napełnień, przekonamy się po wznowieniu zajęć przez uczniów i studentów. Fama (tzn. http://www.pkmswierklaniec.fora.pl) głosi, jakoby do Świerklańca miały dotrzeć w niedługim czasie jeszcze 4 takie (wersja optymistyczna mówi o 6, z czego 2 to przegubowe). Podobno również miałyby zostać oddelegowane na 820. Moim zdaniem jednak 15-metrowce bardziej przydałyby się na 860, a na 820 zostawiłbym przeguby, bo coś nie wierzę żeby U15 były w stanie je zastąpić. A na tej linii niska podłoga raczej konieczna nie jest.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: So 30.12.2006, 9:08 |
|
Sadorg |
- Moderator - |
|
Dołączył(a): Nd 5.01.2003, 9:31 Posty: 2534 Lokalizacja: SK/WF
|
Egon napisał(a): staram się już pominąć fakt, że U15 uznaję za najbardziej - a w zasadzie jedyny - udany model Solarisa
W czym lepszy U15 od U18?
Aha, co do reszty posta się zgadzam (tj. że przeguby by się bardziej na 820 przydały)
_________________ "kanclerski łeb z kantorka pierdzistołków"
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: So 30.12.2006, 10:42 |
|
Slavco |
- Moderator - |
|
Dołączył(a): So 28.12.2002, 11:06 Posty: 2357 Lokalizacja: Zabrze
|
O gustach się nie dyskutuje... ale żeby pisać, że U15 jest lepszy od U18... zbrodnia. Już nie mówiąc o totalnej dyskryminacji osób stojących :P
_________________ Please do not feed the Trolls / Prosimy nie karmić Trolli
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: So 30.12.2006, 12:06 |
|
Sadorg |
- Moderator - |
|
Dołączył(a): Nd 5.01.2003, 9:31 Posty: 2534 Lokalizacja: SK/WF
|
slavco napisał(a): O gustach się nie dyskutuje... ale żeby pisać, że U15 jest lepszy od U18... zbrodnia.
taka mała.. no, tego... prowokacja :P
_________________ "kanclerski łeb z kantorka pierdzistołków"
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: So 30.12.2006, 12:10 |
|
Dołączył(a): Cz 6.04.2006, 15:06 Posty: 9
|
Egon napisał(a): tylko dwa półtoraki, .
hmmm ja widzialem 3 poltoraki.do tego z bezsensownymi ogranicznikami ,przez ktore diwe osoby beda mialy sie ciezko zmiesic.ktos wie jaka jest idea montowanie tych ogranicznikow na bokach poltorakow ?
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: So 30.12.2006, 14:52 |
|
Egon |
|
Dołączył(a): Cz 8.01.2004, 9:44 Posty: 4406 Lokalizacja: Ligota
|
tarnowitz napisał(a): ktos wie jaka jest idea montowanie tych ogranicznikow na bokach poltorakow ?
Pewnie żeby zmęczona osoba pokaźnej tuszy z nich nie spadła, groziłoby to nie tylko uszkodzeniem ciała ale i pojazdu ;-)
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: So 30.12.2006, 15:18 |
|
Egon |
|
Dołączył(a): Cz 8.01.2004, 9:44 Posty: 4406 Lokalizacja: Ligota
|
Sadorg napisał(a): W czym lepszy U15 od U18? Wnętrze, a dokładniej siedzenia - w U10, U12 i U18 jest za mało miejsca na nogi, szczególnie z tyłu. Gdyby U18 miał trzecie drzwi tuż za przegubem, a U12 drugie tak jak U10 i U18, to możnaby uzyskać więcej miejsca, nie zabierając przestrzeni stojącym. U10 jest już zupełnie beznadziejny, tam chyba nic już poprawić się nie da. I jeszcze ten paskudny tył :-( Na szczęście w III generacji udało się pokonać problem odwrócenia dwóch par siedzeń z przodu. slavco napisał(a): O gustach się nie dyskutuje... ale żeby pisać, że U15 jest lepszy od U18... zbrodnia. Już nie mówiąc o totalnej dyskryminacji osób stojących :P
Jakość autobusu to nie tylko ilość osób wchodzących do niego, ale też warunki ich podróżowania. Jeżeli autobus będzie miał zabrać 50 osób, to wydaje mi się, że lepiej im się pojedzie w U15 niż w U18 - o ile się nie pomyliłem w liczeniu, oba modele mają po 44 krzesła, więc tych 6 stojących mniej się wytrzęsie w autobusie jednoczłonowym.
A poza tym... tak, jestem zboczeńcem. Wolę 15-metrowce od przegubowców. :-P
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: So 30.12.2006, 20:35 |
|
Dołączył(a): Nd 5.01.2003, 14:15 Posty: 7573
|
Egon napisał(a): brak poziomych poręczy w tylnej części pojazdu, no ale tego nie ma chyba w żadnym Solarisie. Celowo ich tam podobno nie instalują, żeby dodatkowo nie dociążać tyłu pojazdu. Egon napisał(a): natomiast czy będzie odpowiedni dla napełnień, przekonamy się po wznowieniu zajęć przez uczniów i studentów. Będzie tak samo odpowiedni, jak deskorolka na 840 czy 870 ;) Egon napisał(a): Wolę 15-metrowce od przegubowców. :-P Na wszystkie typy autobusów znajdzie się sensowne zastosowanie. Tylko że 15-metrowiec powinien być traktowany jako rozszerzenie solówki, a nie zamiennik przegubowca.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: So 30.12.2006, 21:26 |
|
Egon |
|
Dołączył(a): Cz 8.01.2004, 9:44 Posty: 4406 Lokalizacja: Ligota
|
butthead napisał(a): Tylko że 15-metrowiec powinien być traktowany jako rozszerzenie solówki, a nie zamiennik przegubowca.
Dokładnie, nie należy myśleć kategoriami 15m = 18m.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Nd 31.12.2006, 15:51 |
|
Sadorg |
- Moderator - |
|
Dołączył(a): Nd 5.01.2003, 9:31 Posty: 2534 Lokalizacja: SK/WF
|
Egon napisał(a): Dokładnie, nie należy myśleć kategoriami 15m = 18m.
niestety realia mamy, jakie mamy... :|
_________________ "kanclerski łeb z kantorka pierdzistołków"
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Wt 2.01.2007, 10:15 |
|
Slavco |
- Moderator - |
|
Dołączył(a): So 28.12.2002, 11:06 Posty: 2357 Lokalizacja: Zabrze
|
Egon napisał(a): butthead napisał(a): Tylko że 15-metrowiec powinien być traktowany jako rozszerzenie solówki, a nie zamiennik przegubowca. Dokładnie, nie należy myśleć kategoriami 15m = 18m.
W naszych realiach (i nie tylko) jednak określenie "półsrodek" narzuca się samo. Swoją drogą - moje poglądy są dość konserwatywne - albo krótki albo przegub.
_________________ Please do not feed the Trolls / Prosimy nie karmić Trolli
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Nd 5.08.2007, 15:48 |
|
Dołączył(a): Pn 15.12.2003, 18:58 Posty: 4388 Lokalizacja: z Tarnowskich Gór
|
PKM Świerklaniec cywilizuje się - już ma prowizoryczną stronkę internetową, a na niej m.in. 2 przetargi na nowe autobusy.
http://pkms.internetdsl.pl/
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Cz 9.08.2007, 20:14 |
|
Dołączył(a): Śr 20.12.2006, 18:39 Posty: 160 Lokalizacja: Gliwice
|
JacekSo napisał(a): PKM Świerklaniec cywilizuje się - już ma prowizoryczną stronkę internetową, a na niej m.in. 2 przetargi na nowe autobusy. http://pkms.internetdsl.pl/
Zaczyna się coś dziać - kupują 2 nowe przegubowce i dzierżawią 4 kolejne. Inna sprawa, że dawno nie widziałem tak beznadziejnie pisanego SIWZ - pełno błędów w składni i fleksji.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Pt 10.08.2007, 9:37 |
|
Dołączył(a): Pn 13.02.2006, 10:34 Posty: 2085 Lokalizacja: 50°23 N 18°57 E
|
wix napisał(a): Zaczyna się coś dziać - kupują 2 nowe przegubowce i dzierżawią 4 kolejne.
Trzeba jednak wspomnieć, że PKM jest w złej sytuacji finansowej. Zadłużenie MZKP z tytułu wykonanych usług wobec świerklanieckiego przewoźnika wynosi ok. 6 mln zł.
Dlatego kupno nawet dwóch niskich przegubów dla PKM jest dość dużym wysiłkiem finansowym. Normalnie pewnie nie zdecydowaliby się na ich zakup. Tyle że na dzisiaj jedynym ratunkiem dla PKM-u są linie KZK GOP...
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Pt 10.08.2007, 14:07 |
|
memphis |
Administrator |
|
Dołączył(a): Pt 27.12.2002, 15:38 Posty: 10682
|
viator napisał(a): Zadłużenie MZKP z tytułu wykonanych usług wobec świerklanieckiego przewoźnika wynosi ok. 6 mln zł.
MZKP wisi PKMowi 6 mln zł? To jakim cudem oni jeszcze istnieją (jedni i drudzy ;-) ?
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Pt 10.08.2007, 20:05 |
|
Sadorg |
- Moderator - |
|
Dołączył(a): Nd 5.01.2003, 9:31 Posty: 2534 Lokalizacja: SK/WF
|
memphis napisał(a): MZKP wisi PKMowi 6 mln zł? To jakim cudem oni jeszcze istnieją (jedni i drudzy ;-) ?
noo, MZKP to już prawie leży...
_________________ "kanclerski łeb z kantorka pierdzistołków"
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: So 11.08.2007, 13:42 |
|
Dołączył(a): Wt 1.05.2007, 18:56 Posty: 2994
|
Szkoda że PKM Świerklaniec nie mógłby sobie pozwolić na 2 takie MANy Lion's City G Z pewnością są droższe od Solarisów Urbino. Niestety :(
|
|
Na górę strony |
|
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 17 gości |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów
|
|