Aktywne wątki • Wątki bez odpowiedzi
Autor |
Wiadomość |
|
Tytuł: Napisane: So 11.08.2007, 14:03 |
|
Ardo |
|
Dołączył(a): So 16.06.2007, 20:05 Posty: 335 Lokalizacja: Katowice
|
lgor napisał(a): Szkoda że PKM Świerklaniec nie mógłby sobie pozwolić na 2 takie MANy Lion's City G Z pewnością są droższe od Solarisów Urbino. Niestety :(
Ja odnoszę wręcz odwrotne wrażenie, to Solaris jest droższy. Za 1 Mana PKM K-ce zapłaci 978.570 zł, a PKM Gliwice za jedną solarkę 1.171.200 zł.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: So 11.08.2007, 14:12 |
|
Dołączył(a): Wt 1.05.2007, 18:56 Posty: 2994
|
Ardo napisał(a): Ja odnoszę wręcz odwrotne wrażenie, to Solaris jest droższy. Za 1 Mana PKM K-ce zapłaci 978.570 zł, a PKM Gliwice za jedną solarkę 1.171.200 zł.
Nie pomyślałem że może być na odwrót ;)
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: So 11.08.2007, 18:13 |
|
DECO |
|
Dołączył(a): Pn 9.10.2006, 18:05 Posty: 131
|
Ardo napisał(a): lgor napisał(a): Szkoda że PKM Świerklaniec nie mógłby sobie pozwolić na 2 takie MANy Lion's City G Z pewnością są droższe od Solarisów Urbino. Niestety :( Ja odnoszę wręcz odwrotne wrażenie, to Solaris jest droższy. Za 1 Mana PKM K-ce zapłaci 978.570 zł, a PKM Gliwice za jedną solarkę 1.171.200 zł.
Tylko cena SU 18 prawdopodobnie jest ceną brutto, a MAN-a netto i stąd ta różnica, że Solaris jest droższy;)
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: So 11.08.2007, 19:22 |
|
Ardo |
|
Dołączył(a): So 16.06.2007, 20:05 Posty: 335 Lokalizacja: Katowice
|
DECO napisał(a): Tylko cena SU 18 prawdopodobnie jest ceną brutto, a MAN-a netto i stąd ta różnica, że Solaris jest droższy;)
Znowu czegoś nie doczytałem. Fakt, to cena netto... Więc po dodaniu 22% wychodzi, że 1 Man kosztuje 1.193.855 zł. Czyli jest droższy od Solarisa o ok. 20.000 zł...
Przepraszam, mój błąd.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: So 11.08.2007, 19:41 |
|
Dołączył(a): Wt 1.05.2007, 18:56 Posty: 2994
|
Moim zdaniem było by to dziwne że przewoźnicy w większości decydowaliby się na droższe Solarisy jak MAN byłby tańszy. Nie mniej jednak przegubowy Solaris jakis taki mały jest. MAN wydaje się większy ;)
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Nd 12.08.2007, 1:33 |
|
Dołączył(a): Śr 20.12.2006, 18:39 Posty: 160 Lokalizacja: Gliwice
|
lgor napisał(a): Moim zdaniem było by to dziwne że przewoźnicy w większości decydowaliby się na droższe Solarisy jak MAN byłby tańszy. Nie mniej jednak przegubowy Solaris jakis taki mały jest. MAN wydaje się większy ;)
Moim zdaniem mówisz trochę od rzeczy, bo to zależy od wymagań, wyposażenia i układu wnętrza. Porównując przeguby MANa i Solarisa w PKM Gliwice to ciaśniej jest w MANie, zwłaszcza za sprawą braku drugiej rzeźni i 8 siedzeń zaraz za przegubem (w porównaniu do 7 w Solarisie). Cena nie jest tak łatwa do określenia i tak jednoznacznie pokazująca całość kosztów związanych z zakupem, zwłaszcza porównując pojazdy z dwóch różnych przetargów.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Pn 13.08.2007, 6:51 |
|
Dołączył(a): Pn 13.02.2006, 10:34 Posty: 2085 Lokalizacja: 50°23 N 18°57 E
|
memphis napisał(a): MZKP wisi PKMowi 6 mln zł? To jakim cudem oni jeszcze istnieją (jedni i drudzy ;-) ?
Pewnie jest tak, że MZKP, by nie mieć wielkich zaległości wobec innych zleceniobiorców, płaci z wielkimi opóźnieniami PKM-owi. W końcu PKM nic tu do gadania nie ma, bo jest po dyktatem MZKP...
Tylko na dłuższą metę tak się nie da i jakość usług (i tak przecież nie najwyższa) jest zagrożona. Pardoksalnie, dobrym rozwiązniem dla PKM-u jest wystąpienie Piekar z MZKP i przejście częśći linii pod zarząd KZK GOP.
Zastanwaiający jest ten duży dług MZKP. Nie słychać bowiem, żeby gminy miały problemy z przekazywaniem dotacji. Rozumiem, że wpływy taryfowe są mniejsze od zakładanych. Ale żeby aż tak?
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Pn 13.08.2007, 7:39 |
|
memphis |
Administrator |
|
Dołączył(a): Pt 27.12.2002, 15:38 Posty: 10682
|
viator napisał(a): Pewnie jest tak, że MZKP, by nie mieć wielkich zaległości wobec innych zleceniobiorców, płaci z wielkimi opóźnieniami PKM-owi. W końcu PKM nic tu do gadania nie ma, bo jest po dyktatem MZKP... Ostatnio słyszałem, że PKM planuje oddanie sprawy do sądu. To może być dość ciekawe jak np. sąd orzeknie upadłość MZKP - PKM pójdzie pod młotek :P Cytuj: Zastanwaiający jest ten duży dług MZKP. Nie słychać bowiem, żeby gminy miały problemy z przekazywaniem dotacji. Rozumiem, że wpływy taryfowe są mniejsze od zakładanych. Ale żeby aż tak?
Zapewne wydatki są większe niż planowane. A wpływy mniejsze, bo u nas się je zawsze zawyża, nie wiadomo dlaczego. Po prostu MZKP wyrzuca miliony na utrzymywanie żenującej jakości komunikacji. Linie jeżdżące po kilkanaście kilometrów i wożące powietrze po wioskach (np. takie 246 wydłużone do płotu lotniska nie wiadomo po co). I te wszystkie wioski będą mieć ogromny problem jak MZKP się rozsypie, bo na przyjęcie do KZK GOP nie mają co liczyć - co najwyżej umowa, ale z taką stawką, że im się budżet załamie (może poza Ożarowicami, bo to bogata gmina akurat).
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Pn 13.08.2007, 8:56 |
|
Dołączył(a): So 30.06.2007, 19:59 Posty: 505 Lokalizacja: Gliwice/Katowice
|
memphis napisał(a): Ostatnio słyszałem, że PKM planuje oddanie sprawy do sądu. To może być dość ciekawe jak np. sąd orzeknie upadłość MZKP - PKM pójdzie pod młotek :P
Nie wiem czy statut związku przewiduje upadłość. Obawiam się, że nastąpi podział straty wg poziomu udziału w komunikacji MZKP na gminy uczestniczące w związku.
Ponadto MZKP ma jeszcze majątek.
_________________ Zostań AUTOREM encyklopedii komunikacyjnej www.wikibus.org !!
Poczytaj ciekawostki o komunikacji!
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Pn 13.08.2007, 10:52 |
|
Dołączył(a): Pn 13.02.2006, 10:34 Posty: 2085 Lokalizacja: 50°23 N 18°57 E
|
memphis napisał(a): Ostatnio słyszałem, że PKM planuje oddanie sprawy do sądu. To może być dość ciekawe jak np. sąd orzeknie upadłość MZKP - PKM pójdzie pod młotek :P Hmm, a czy wobec związków komunalnych może być orzeczona upadłość? Cytuj: Zapewne wydatki są większe niż planowane. A wpływy mniejsze, bo u nas się je zawsze zawyża, nie wiadomo dlaczego. Niedoszacowanie osiągnęło jednak kwotę astronomiczną. Odpowiedzialni powinni ponieść konsekwencje... Cytuj: Po prostu MZKP wyrzuca miliony na utrzymywanie żenującej jakości komunikacji. Linie jeżdżące po kilkanaście kilometrów i wożące powietrze po wioskach (np. takie 246 wydłużone do płotu lotniska nie wiadomo po co).
Problemem jest tu chyba system dotacji (ZTCW taki sam jak w KZK GOP), w którym gmina dopłaca sztywną stawkę do wozokilometra obojętnie, czy jest to muchowóz, czy kurs rentowny. Stawki za wzkm należałoby chyba bardziej zróżnicować.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Pn 13.08.2007, 10:55 |
|
memphis |
Administrator |
|
Dołączył(a): Pt 27.12.2002, 15:38 Posty: 10682
|
viator napisał(a): Hmm, a czy wobec związków komunalnych może być orzeczona upadłość? Wydaje mi się, że tak - wszak związek komunalny posiada osobowość prawną i w chwili kiedy staje się niewypłacalny wierzyciel może złożyć wniosek do sądu o ogłoszenie upadłości. Być może później procedura jest inna niż w przypadku spółek, ale efekt powinien być ten sam - zaspokojenie wierzycieli z majątku związku. Przecież tu nie chodzi tylko o to, że wynik finansowy jest ujemny (wtedy istotnie gminy pokrywają tą stratę, zgodnie ze statutem), ale o nieuregulowane zobowiązania wobec innych podmiotów. Cytuj: Problemem jest tu chyba system dotacji (ZTCW taki sam jak w KZK GOP), w którym gmina dopłaca sztywną stawkę do wozokilometra obojętnie, czy jest to muchowóz, czy kurs rentowny. Stawki za wzkm należałoby chyba bardziej zróżnicować.
Wtedy takie Mierzęcice, czy inny Tworóg miałyby 10% komunikacji w stosunku do tego co jest obecnie, bo na więcej by ich nie było stać ;-)
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Wt 14.08.2007, 21:46 |
|
Dołączył(a): So 30.06.2007, 19:59 Posty: 505 Lokalizacja: Gliwice/Katowice
|
memphis napisał(a): Wydaje mi się, że tak - wszak związek komunalny posiada osobowość prawną i w chwili kiedy staje się niewypłacalny wierzyciel może złożyć wniosek do sądu o ogłoszenie upadłości. Być może później procedura jest inna niż w przypadku spółek, ale efekt powinien być ten sam - zaspokojenie wierzycieli z majątku związku.
Przecież tu nie chodzi tylko o to, że wynik finansowy jest ujemny (wtedy istotnie gminy pokrywają tą stratę, zgodnie ze statutem), ale o nieuregulowane zobowiązania wobec innych podmiotów.
Ze statutu KZK GOP: Cytuj: § 42 1. Związek odpowiada za swoje zobowiązania do wysokości posiadanego majątku. 2. Związek nie ponosi odpowiedzialności za zobowiązania innych komunalnych osób prawnych, a te nie ponoszą odpowiedzialności za zobowiązania Związku. MZK zaś ma w statucie: Cytuj: "Uchwały organów Związku dotyczące zobowiązań finansowych wskazują źródła dochodów, z których zobowiązania te zostaną pokryte." Czyli KZK może upaść, MZKP - nie. Za KZK gminy nie odpowiadają i jest to w jego statucie. Za MZKP też pośrednio nie. W zasadzie w MZKP to nie jest zbyt dobrze uregulowane. Bo czy można wskazać źródło finansowania (i jak) po wyczerpaniu majątku...
_________________ Zostań AUTOREM encyklopedii komunikacyjnej www.wikibus.org !!
Poczytaj ciekawostki o komunikacji!
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Śr 15.08.2007, 8:34 |
|
memphis |
Administrator |
|
Dołączył(a): Pt 27.12.2002, 15:38 Posty: 10682
|
wikibus.org andrzej napisał(a): Czyli KZK może upaść, MZKP - nie. Za KZK gminy nie odpowiadają i jest to w jego statucie. Za MZKP też pośrednio nie. W zasadzie w MZKP to nie jest zbyt dobrze uregulowane. Bo czy można wskazać źródło finansowania (i jak) po wyczerpaniu majątku...
To dotyczy podejmowanych zobowiązań. W planie finansowym MZKP z pewnością jest określone, że zobowiązania wobec przewoźników pokrywa się z wpływów taryfowych i składek członkowskich. Ale chodzi cały czas o coś zupełnie innego - jak jakiś podmiot zalega z płatnościami wobec innego to nie ma znaczenia co sobie wcześniej uchwalił. Jedyna rzecz jaka tu jest istotna to do jakiej wysokości odpowiada za te długi (i czy właściciel też - podobnie jak w różnego rodzaju spółkach).
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Śr 15.08.2007, 10:43 |
|
Dołączył(a): So 30.06.2007, 19:59 Posty: 505 Lokalizacja: Gliwice/Katowice
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Śr 15.08.2007, 13:48 |
|
Sadorg |
- Moderator - |
|
Dołączył(a): Nd 5.01.2003, 9:31 Posty: 2534 Lokalizacja: SK/WF
|
wikibus.org andrzej napisał(a): Przeczytałem oba statuty. I są to wszystkie punkty dotyczące zobowiązań.
przecież memphis Ci napisał:
Kod: jak jakiś podmiot zalega z płatnościami wobec innego to nie ma znaczenia co sobie wcześniej uchwalił.
_________________ "kanclerski łeb z kantorka pierdzistołków"
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Śr 15.08.2007, 14:04 |
|
Dołączył(a): So 30.06.2007, 19:59 Posty: 505 Lokalizacja: Gliwice/Katowice
|
Sadorg napisał(a): wikibus.org andrzej napisał(a): Przeczytałem oba statuty. I są to wszystkie punkty dotyczące zobowiązań. przecież memphis Ci napisał: Kod: jak jakiś podmiot zalega z płatnościami wobec innego to nie ma znaczenia co sobie wcześniej uchwalił.
W związku z tym należałoby ustalić skąd ów podmiot ma mieć pieniądze na zobowiązania. I wydaje mi się, że w tym wypadku płacić będą gminy z rezerw. Bo innego wyjścia na tej podstawie nie widzę.
_________________ Zostań AUTOREM encyklopedii komunikacyjnej www.wikibus.org !!
Poczytaj ciekawostki o komunikacji!
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Śr 15.08.2007, 14:11 |
|
memphis |
Administrator |
|
Dołączył(a): Pt 27.12.2002, 15:38 Posty: 10682
|
wikibus.org andrzej napisał(a): W związku z tym należałoby ustalić skąd ów podmiot ma mieć pieniądze na zobowiązania. I wydaje mi się, że w tym wypadku płacić będą gminy z rezerw. Bo innego wyjścia na tej podstawie nie widzę.
Jeśli wierzyciel pozwie dłużnika o zapłatę zobowiązania i przyjdzie komornik to będzie sprzedawał majątek. Natomiast sam związek najpierw po prostu każe gminom dopłacić różnicę jaka wyniknęła na koniec roku - tak robi KZK GOP co roku, niektóre gminy mają dopłatę, niektóre mają zwrot (w zależności od tego co się w danej gminie działo w ciągu roku, np. objazdy).
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Pt 31.08.2007, 19:07 |
|
Dołączył(a): Pt 31.08.2007, 18:49 Posty: 7 Lokalizacja: Nowe Chechło
|
Witam
W tym przetargu padło na Solarisa.
Oto kwoty, jaką musi PKM zapłacić:
Kupno: 1.580.528.30zł(x2)
Leasing: 1.576.055.50zł(x4)
Więc to chyba będą najdroższe pojazdy w GOPie. :D
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Pt 31.08.2007, 21:24 |
|
Dołączył(a): So 30.06.2007, 19:59 Posty: 505 Lokalizacja: Gliwice/Katowice
|
luk92 napisał(a): Witam W tym przetargu padło na Solarisa. Oto kwoty, jaką musi PKM zapłacić: Kupno: 1.580.528.30zł(x2) Leasing: 1.576.055.50zł(x4)
Więc to chyba będą najdroższe pojazdy w GOPie. :D Ceny prawie jak za hybrydy... Dlaczego tak drogo. Rozumiem, że brutto.
_________________ Zostań AUTOREM encyklopedii komunikacyjnej www.wikibus.org !!
Poczytaj ciekawostki o komunikacji!
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Pt 31.08.2007, 21:56 |
|
berek26 |
|
Dołączył(a): Cz 13.04.2006, 21:25 Posty: 764
|
wikibus.org andrzej napisał(a): luk92 napisał(a): Witam W tym przetargu padło na Solarisa. Oto kwoty, jaką musi PKM zapłacić: Kupno: 1.580.528.30zł(x2) Leasing: 1.576.055.50zł(x4)
Więc to chyba będą najdroższe pojazdy w GOPie. :D Ceny prawie jak za hybrydy... Dlaczego tak drogo. Rozumiem, że brutto.
A może hybrydy to jednak są?;-P
|
|
Na górę strony |
|
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 25 gości |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów
|
|