Aktywne wątki • Wątki bez odpowiedzi
Autor |
Wiadomość |
|
Tytuł: Napisane: Wt 11.08.2009, 7:58 |
|
adam86 |
|
Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00 Posty: 13992 Lokalizacja: Hajduki Wielkie
|
zonque napisał(a): I tu zawitały dwudrzwiowe MANy. Można to skomentować perfidnie - czyżby drastyczne zwiększenie oferty przewozowej? Czy może chcą wreszcie zacząć pozbywać się migów i ikarusów?
Wreszcie? Przecież ikarusów już tam liniowo wiele nie ma. A na ich warunki dwudrzwiowe Many starczają.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Wt 11.08.2009, 16:39 |
|
Dołączył(a): Pt 14.09.2007, 16:05 Posty: 232 Lokalizacja: Jaworzno
|
Cytuj: Czy może chcą wreszcie zacząć pozbywać się migów i ikarusów?
Tego typu tabor jest sukcesywnie, w miarę posiadanych skromnych środków zastępowany. Już wkrótce autobusy wyskopodłogowe będą stanowiły tylko 12,5% taboru. Po podpisaniu nowej umowy znowu można odbić się od dna.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Cz 28.01.2010, 10:44 |
|
Coffee |
|
Dołączył(a): So 11.08.2007, 16:55 Posty: 229 Lokalizacja: Kraków - Borek Fałęcki
|
DECO napisał(a):
Nie wiecie, który to? Z tego, co widzę, to jakiś krakus, ale jaki numer?
_________________
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Cz 28.01.2010, 12:41 |
|
Dołączył(a): Pn 15.12.2003, 18:58 Posty: 4389 Lokalizacja: z Tarnowskich Gór
|
Coffee napisał(a): Nie wiecie, który to? Z tego, co widzę, to jakiś krakus, ale jaki numer?
243
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Cz 28.01.2010, 16:40 |
|
Dołączył(a): Pt 14.09.2007, 16:05 Posty: 232 Lokalizacja: Jaworzno
|
#241, a sama relacja jest przesadzona. Wóz zjechał o własnych siłach do zajezdni. Na drugi dzień tyrał już cały dzień.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Cz 28.01.2010, 19:48 |
|
IkarusFan4417 |
|
Dołączył(a): So 8.09.2007, 21:20 Posty: 1199 Lokalizacja: Tarnowskie Góry.
|
Wiadomo co było przyczyną pożaru?
_________________ 5:00 księżyc nad Bogucicami sześćset jeden ( 601<--) sunie pustymi arteriami.PUP/Sed-Baz.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Cz 28.01.2010, 22:04 |
|
DECO |
|
Dołączył(a): Pn 9.10.2006, 18:05 Posty: 131
|
IkarusFan4417 napisał(a): Wiadomo co było przyczyną pożaru?
Wygląda mi to na hamulce.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Cz 1.04.2010, 18:39 |
|
Dołączył(a): Cz 5.01.2006, 21:18 Posty: 4066 Lokalizacja: Sosnowiec
|
Mennica Polska w najbliższym czasie dostarczy na testy do PKM Jaworzno nową wersję czytników kart elektronicznych dla kontrolerów. Mają być ich dwie sztuki. Od tradycyjnych czytników różnią się dodatkową opcją w postaci przenośnego terminala kart płatniczych. Wyposażone są również w klawiaturę numeryczną. Łączność zapewni Era, natomiast transakcje obsługiwać będzie Polcard. Niestety w trakcie krótkiej rozmowy nie udało mi się nic więcej dowiedzieć. Czyżby kolejny pomysł na walkę z gapowiczami w postaci płacenia "mandatu" kartą płatniczą? Wygląda na to, że tak...
Edit: 2 kwietnia: podana informacja stanowiła jedynie primaaprilisowy żart.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Cz 15.04.2010, 12:15 |
|
Dołączył(a): Nd 5.01.2003, 14:15 Posty: 7573
|
Ogłoszono przetarg na dostawy autobusów w ramach RPO:
Cytuj: Zadanie I: 5 sztuk autobusów jednoczłonowych o długości całkowitej zawierającej się w przedziale od 9,5 metra do 10,5 metra, zwanych dalej „autobusami dziesięciometrowymi” Zadanie II: 15 sztuk autobusów jednoczłonowych o długości całkowitej zawierającej się w przedziale od 11,5 metra do 12,5 metra, zwanych dalej „autobusami dwunastometrowymi” Zadanie III: 10 sztuk autobusów jednoczłonowych o długości całkowitej zawierającej się w przedziale od 14,5 metra do 15,5 metra, zwanych dalej „autobusami piętnastometrowymi”
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Pt 16.04.2010, 21:15 |
|
Dołączył(a): Cz 5.01.2006, 21:18 Posty: 4066 Lokalizacja: Sosnowiec
|
butthead napisał(a): Ogłoszono przetarg na dostawy autobusów w ramach RPO: Cytuj: Zadanie I: 5 sztuk autobusów jednoczłonowych o długości całkowitej zawierającej się w przedziale od 9,5 metra do 10,5 metra, zwanych dalej „autobusami dziesięciometrowymi” Zadanie II: 15 sztuk autobusów jednoczłonowych o długości całkowitej zawierającej się w przedziale od 11,5 metra do 12,5 metra, zwanych dalej „autobusami dwunastometrowymi” Zadanie III: 10 sztuk autobusów jednoczłonowych o długości całkowitej zawierającej się w przedziale od 14,5 metra do 15,5 metra, zwanych dalej „autobusami piętnastometrowymi”
Możesz podlinkować SIWZ?
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Pt 16.04.2010, 22:43 |
|
Dołączył(a): Nd 5.01.2003, 14:15 Posty: 7573
|
Pewnie w przyszłym tygodniu pojawi się na stronie PKM-u.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: So 17.04.2010, 20:17 |
|
Luki1990 |
|
Dołączył(a): Pn 27.08.2007, 16:51 Posty: 204
|
aso napisał(a): butthead napisał(a): Ogłoszono przetarg na dostawy autobusów w ramach RPO: Cytuj: Zadanie I: 5 sztuk autobusów jednoczłonowych o długości całkowitej zawierającej się w przedziale od 9,5 metra do 10,5 metra, zwanych dalej „autobusami dziesięciometrowymi” Zadanie II: 15 sztuk autobusów jednoczłonowych o długości całkowitej zawierającej się w przedziale od 11,5 metra do 12,5 metra, zwanych dalej „autobusami dwunastometrowymi” Zadanie III: 10 sztuk autobusów jednoczłonowych o długości całkowitej zawierającej się w przedziale od 14,5 metra do 15,5 metra, zwanych dalej „autobusami piętnastometrowymi” Możesz podlinkować SIWZ?
http://www.pkm.jaworzno.pl/docs/przetar ... ikacja.pdf
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Pn 19.04.2010, 14:46 |
|
Luki1990 |
|
Dołączył(a): Pn 27.08.2007, 16:51 Posty: 204
|
Orientuje się ktoś z Was na jakie linie przewidziane są te dziesięciometrowe autobusy z bagażnikami na rowery ?
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Pn 19.04.2010, 16:14 |
|
YoMaHa |
|
Dołączył(a): Nd 5.01.2003, 9:08 Posty: 3897 Lokalizacja: Katowice
|
Luki1990 napisał(a): Orientuje się ktoś z Was na jakie linie przewidziane są te dziesięciometrowe autobusy z bagażnikami na rowery ?
a) pewnikiem sovi ;-)
b) pewnikiem to się jeszcze nieraz zmieni ;-)
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Pn 19.04.2010, 21:08 |
|
Daro85 |
|
Dołączył(a): Cz 4.11.2004, 21:27 Posty: 10946 Lokalizacja: Bytom
|
Luki1990 napisał(a): Orientuje się ktoś z Was na jakie linie przewidziane są te dziesięciometrowe autobusy z bagażnikami na rowery ?
Hehe, autobusy jak autobusy, pytanie, gdzie ten rower założysz a gdzie zdejmiesz ;).
_________________ "Dno naszego upadku narodowego nastąpiło wtedy, kiedyśmy popadli w umysłowy zastój, uwierzyli w osiągniętą doskonałość..."
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Cz 27.05.2010, 8:25 |
|
DECO |
|
Dołączył(a): Pn 9.10.2006, 18:05 Posty: 131
|
Cytuj: Autobusowy mix w Jaworznie
Podczas dzisiejszego otwarcia ofert w PKM Jaworzno na dostawę łącznie 30 sztuk fabrycznie nowych autobusów otwarte zostały cztery złożone wcześniej oferty. Ku ogromnemu zaskoczeniu wszystkich obecnych żaden oferent nie złożył oferty na wszystkie trzy zadania. Dla przypomnienia, Zamawiający podzielił przetarg na trzy zadania z możliwością składania ofert częściowych: I zadanie na dostawę 5 sztuk autobusów jednoczłonowych o długości całkowitej zawierającej się w przedziale od 9,5 metra do 10,5 metra, II zadanie na dostawę 15 sztuk autobusów jednoczłonowych o długości całkowitej zawierającej się w przedziale od 11,5 metra do 12,5 metra, III zadanie na dostawę 10 sztuk autobusów jednoczłonowych o długości całkowitej zawierającej się w przedziale od 14,5 metra do 15,5 metra, W zadaniu nr I wpłynęła tylko jedna oferta firmy Blue Line która zaoferowała skróconą wersję autobusu Solbus SM12, która ma być oznaczona jako SM10. Komisja przetargowa nie będzie miała wielkiego wyboru w zakresie autobusów 10-metrowych. Zastanawiającym jest jedynie obecna, trudna sytuacja finansowa producenta autobusów Solbus, a co za tym idzie sens wiązania się, nawet przez pośrednika, z marką, która za chwilę może w ogóle przestać istnieć. Gdyby tak się stało, całą odpowiedzialność za kilkunastoletnie dostawy części i obsługę serwisową w okresie gwarancji w całości musiałby wziąć na siebie Blue Line, a jak wiadomo, bez zaplecza i wsparcia technicznego producenta nie jest to łatwe zadanie. Kolejnym wątpliwym aspektem związanym z modelem SM10 jest ilość wyprodukowanych autobusów tego typu. Zgodnie z deklaracjami producenta w 2009 roku jeden egzemplarz tego typu został wyeksportowany do Szwecji, jednak do chwili obecnej na marne szukać jakich kolwiek informacji na temat tego autobusu u naszych sąsiadów ze Skandynawii. W zadaniu nr II wpłynęły dwie oferty, pierwsza firmy MAN która zaoferowała swój flagowy model Lion’s Cityoraz druga od firmy SCANIA która zaoferowała model CN 280UB. W tym zadaniu autobusy SCANIA okazały się tańsze od autobusów MAN łącznie o ponad 500 tys zł netto. Obaj producenci posiadają silniki z systemem recyrkulacji spalin EGR który był bardziej preferowany przez Zamawiającego niż system SCR, w związku z czym pozostałe kryteria oceny ofert nie będą miały większego wpływu na ostateczny wynik. Jeżeli komisja nie dopatrzy się rażących błędów w ofercie słupskiego producenta, przed końcem października br. na ulicach Jaworzna zobaczymy 15 sztuk nowych, niskopodłogowych autobusów SCANIA CN 280UB. Tym samym będzie to pierwszy od wielu lat spektakularny sukces koncernu SCANIA w województwie Śląskim. Jedyny tego typu autobus jeździe od ubiegłego roku w PKM Tychy. W zadaniu nr III podobnie jak w zadaniu II również wpłynęły dwie oferty. Pierwsza firmy MAN z dotychczasnie oferowanym na polskim rynku Lion’s City L (dotychczas 5 sztuk poprzedniej generacji modelu NL313 było jedynie eksploatowanych w SPPK Police),. Drugą ofertę złożyła firma Solaris z modelem Urbino 15 (6 sztuk tego modelu jest już eksploatowanych w PKM Jaworzno od 2004 roku). W tym zadaniu nieco tańsza (o ponad 100 tys zł) okazała się oferta firmy MAN. Gdyby doliczyć dodatkową stratę punktów przez Solarisa za silnik z SCR, wychodzi ostatecznie że druzgocącą przewagę nie do odrobienia zyskuje MAN. Zastanawiającym faktem jest brak oferty firmy Solaris Bus&Coach S.A. w zadaniu nr I i II, gdzie producent również mógł uczestniczyć. O ile w zadaniu nr II Solarisowi trudno było by wygrać z bardzo niską ofertą firmy SCANIA, ponieważ poza ceną Urbino 12 traciło kilka punktów na silniku DAF który posiada system SCR, o tyle w zadaniu nr I model Urbino 10 mógł spokojnie konkurować z niesprawdzoną konstrukcją Solbusa SM10. Z jednej strony Zamawiający postawił na swoim, rozdzielając pakiet zamówienia na części, ponieważ w każdym typie autobusów wygra inny producent, z teoretycznie najtańszą ofertą. Z drugiej jednak strony PKM Jaworzno już teraz posiada w swoim parku taborowym 8 różnych marek autobusów, w tym Ikarus, Jelcz, Man, Mercedes, Neoplan, Scania, Solaris oraz Volvo, przy czym prawie każdej marki dodatkowo po kilka różnych modeli autobusów. Taka sytuacja nie sprzyja sprawnemu funkcjonowaniu firmy, od najważniejsze strony –eksploatacji i obsługi serwisowej. Po pierwsze przeskakujący pomiędzy autobusami kierowcy za każdym razem muszą przestawiać się na inny sposób prowadzenia, inne przełączniki, itp. Takie postępowanie nie sprzyja bezawaryjnej eksploatacji autobusów. Po drugie zaplecze techniczne na koniec bieżącego roku będzie miało mniej więcej 13÷16 różnych typów autobusów do obsługi, przez co ich możliwości szybkiego przygotowania taboru do codziennego wyjazdu na pewno się nie poprawią. To nie są tylko inne rozwiązania techniczne, ale również inne narzędzia i co chyba najtrudniejsze za każdym razem inne części !! Dopóki jest gwarancja wszystko jest w porządku, ale 24 miesiące szybko miną i później samemu będzie trzeba zabezpieczać części i materiały eksploatacyjne w swoim magazynie. W tym momencie nasuwa się pytanie, czy pracownicy zaplecza w czasie 24-miesięcznej gwarancji dadzą w ogóle radę nauczyć się naprawy nowych modeli, czy Producenci autobusów będą się starali samodzielnie usuwać poważniejsze awarie, przez co PKM Jaworzno będzie mógł sobie jedynie z dala popatrzeć przez ramię? Mając taki galimatias w taborze jak obecnie wyobraźmy sobie, że pod koniec października dojdzie kolejna dziewiąta marka autobusów –Solbus. Jakby tego było mało zarówno Man Lion’s City i Scania CN 280UB również dotychczas nie były eksploatowane, przez co dochodzą kolejne problemy. Oczywiście zastrzyk w postaci 30 sztuk nowych autobusów pozwoli wycofać przynajmniej taką samą ilość autobusów starych, jednak przy najbardziej optymistycznym wariancie PKM Jaworzno pozostanie w dalszym ciągu 7÷8 marek autobusów. PKM Jaworzno należy życzyć samych sukcesów w sprawnym obsługiwaniu połączeń pasażerskich ale również co chyba jest mniej realne, mniej psujących się autobusów.
Źródło: http://www.infobus.pl/text.php?from=main&id=33065
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Wt 15.06.2010, 16:02 |
|
Dołączył(a): Pt 14.09.2007, 16:05 Posty: 232 Lokalizacja: Jaworzno
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Wt 15.06.2010, 16:52 |
|
Dołączył(a): So 14.11.2009, 12:21 Posty: 1085 Lokalizacja: Gliwice
|
Nic tylko pogratulować MANa :D
_________________ Nein, nein, nein. Das kann nicht sein! Um nüchtern kannst du nicht! Midttrafik: Vi skal nok køre dig - Uczmy się!
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Śr 16.06.2010, 9:04 |
|
Dołączył(a): Pt 11.09.2009, 11:03 Posty: 3 Lokalizacja: Jaworzno
|
Jedyny powód do zadowolenia to że przetarg odbył się szybko i jesienią będą nowe wozy, ale to że brak unifikacji względem całego zamówienia to już mniej radosna wiadomość, o ile scania i man coś ze sobą reprezentują to jeśli chodzi o Solbusa to za kilka lat może się pojawić problem z częściami. Dziwi mnie fakt olania takiego przetargu przez solarisa, ale to już ich sprawa, najwidoczniej za dobrze im się powodzi.
|
|
Na górę strony |
|
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 51 gości |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów
|
|