Teraz jest So 20.04.2024, 7:20

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2403 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102 ... 121  Następna strona
Autor Wiadomość
 Post Tytuł: Re: PKM Sosnowiec
Napisane: Wt 14.03.2017, 9:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr 14.01.2004, 23:55
Posty: 366
Lokalizacja:
SO
Dyskusja o 98, 144, 139 czy innym 48, jak ulał pasuje do tematu PKM Sosnowiec :/

_________________
M11


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: PKM Sosnowiec
Napisane: Wt 14.03.2017, 16:06 

Dołączył(a): Pn 5.09.2011, 23:07
Posty: 1081
Lokalizacja:
Sosnowiec
To chyba nie odpowiedni temat do takich rozmów ?


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: PKM Sosnowiec
Napisane: Wt 14.03.2017, 19:29 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt 30.08.2011, 21:01
Posty: 194
Lokalizacja:
Sosnowiec
Dzisiaj miało miejsce otwarcie kopert ws. przetargu na 3 autobusy elektryczne w PKM Sosnowiec. W przeznaczonych środkach itp. zmieścił się (co nie powinno chyba nikogo dziwić) Solaris. W tym tygodniu powinny zostać podpisane umowy, jeśli tak się stanie to do końca roku PKM wzbogaci się o IV generacji elektryczne Solarisy U12. Dodatkowo dodam, że PKM remontuje obecnie wszystkie swoje Jelcze M121I, remonty w zakresie drobnej blacharki + wymiany tapicerki, podłogi, obić itp. w środku. Kilka osób już mnie pytało czy coś z nimi PKM nie robił bo widać w środku różnicę.

_________________
Nie dyskutuj z debilem - zdenerwuje Cię, sprowadzi do swojego poziomu i pokona doświadczeniem.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: PKM Sosnowiec
Napisane: Wt 14.03.2017, 20:25 

Dołączył(a): Pn 5.09.2011, 23:07
Posty: 1081
Lokalizacja:
Sosnowiec
Opłaca im sie remontować wozy które ida następne w kolejce po Citarach do wydania/kasacji? Inwestowanie w wozy których utrzymanie jest bardzo kosztowne dla PKMu dodatkowo jezeli PKM zdecyduje sie wejsc w elektryki to następne do kasacji wlasnie pójdą Mastero. I nie mam na mysli w/w przetargu tylko kolejnych bo na pewno inwestowanie w infrastrukturę zintegrowana z elektrykami nie bedzie sie ograniczyło do 2-3 wozow tylko pewnie bedzie to jak w Jaworznie.Pierw wezmą 3 a po tym jak sprawdza sie na liniach wezmą więcej i bedą musieli kasować wozy które niedawno remontowane były.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: PKM Sosnowiec
Napisane: Wt 14.03.2017, 20:37 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00
Posty: 13991
Lokalizacja:
Hajduki Wielkie
A co jest niby kosztownego w utrzymaniu gniotów?


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: PKM Sosnowiec
Napisane: Wt 14.03.2017, 23:06 

Dołączył(a): Pn 5.09.2011, 23:07
Posty: 1081
Lokalizacja:
Sosnowiec
adam86 napisał(a):
A co jest niby kosztownego w utrzymaniu gniotów?

Z tego co słyszałem drogie i ograniczone ilościowo części. To tak samo w osobowkach tańsze w utrzymaniu jest auto którego wszędzie modele sa na szrotach czy auto które zostało wyprodukowane w kilku czy nawet kilkudziesięciu sztukach ? Ile miast posiada Mastero w Europie a ile np MANow 3 generacji czy citaro ?


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: PKM Sosnowiec
Napisane: Śr 15.03.2017, 9:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr 14.01.2004, 23:55
Posty: 366
Lokalizacja:
SO
Arbeiterus napisał(a):
Opłaca im sie remontować wozy które ida następne w kolejce po Citarach do wydania/kasacji?

Nie! Oczywiście lepiej doprowadzić je do takiego stanu, że rano nie będzie czym obsadzić zadań, bo się porozpadają. Ochłoń, to nie Pawelec czy inna Aska.

Cytuj:
Inwestowanie w wozy których utrzymanie jest bardzo kosztowne dla PKMu dodatkowo jezeli PKM zdecyduje sie wejsc w elektryki to następne do kasacji wlasnie pójdą Mastero

Kolega już wie, że PKM dostanie dofinansowanie z UE na następne elektryki? Zapewne wie w jakiekiej kwocie oraz kiedy?
Tam pracują naprawdę poważni ludzie, którzy wiedzą, że mogą nie wygrać następnych konkursów unijnych, a doprowadzenie lwiej części taboru na skraj zapaści technicznej, może dla tak dużej firmy bardzo źle się skończyć.

Cytuj:
Z tego co słyszałem drogie i ograniczone ilościowo części.

Ale że wymiana podłogi i wykładziny, tapicerki na siedzeniach oraz malowanie wymaga jakiś trudno dostępnych części?

Cytuj:
auto które zostało wyprodukowane w kilku czy nawet kilkudziesięciu sztukach ?

Bzdura!
Nie przesadzajmy. M121 Mastero nie był prototypem, wyprodukowanym w 5 czy 6 egzemplarzach. Produkty z Jelcza (może za wyjątkiem M125) mają dość wysoką unifikację części.
A których to części w PKMie nie są w stanie kupić?
Silniki Iveco produkowane są w setkach tysięcy, podobnie jak skrzynie biegów.
Osie pędne niczym nie różnią się od tych w 120M, a przednie od tych ze starszych M121.
Większość części mechanicznych można regenerować, co zresztą w PKM jest stosowane (również po przez firmy zewnętrzne).
Instalacja elektryczna oparta na magistrali CAN, deski VDO - dalej nie ma problemu z NOWYMI zamiennikami.
Siedzenia Kiela czy Stera?
Mechanizmy sterowania drzwiami OIDP to były chyba WABCO. - Znowu nie ma problemu.
Szyberdachy też jelczańskie nie były.

Należy pamiętać, że pod koniec swojej działalności Jelcz był montownią komponentów (podobnie jak obecnie Solaris) i udział części oraz patentów własnych (lub jak kto woli Berlietowskich) był % niewielki.

Jedynym faktycznym problemem za jakiś czas mogą stać się szyby i plastikowe elementy poszycia (wewnętrznego/zewnętrznego). Jednak producenci (byli kooperanci Jelcza) zwykle zostawiają sobie matryce i na zamówienie są w stanie wykonać brakujące elementy. Oczywiście jeżeli firma zamówi 2 lewe narożniki i 1 prawy jednostkowy koszt wykonania sztuki będzie gigantyczny. Natomiast jeśli zamówią na 25 lewych i 25 prawych nie wyjdzie już to tak drogo.

A w ostateczności zawsze można odstawić taką chałę jak paproki z Katowic, i wstawić tylną ścianę od MANa, oraz pomalować wałeczkiem ;)

_________________
M11


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: PKM Sosnowiec
Napisane: Śr 15.03.2017, 16:04 

Dołączył(a): Pn 5.09.2011, 23:07
Posty: 1081
Lokalizacja:
Sosnowiec
... A potem bedzie płacz jak po ikarusach ze kilka lat po remoncie i juz na złom.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: PKM Sosnowiec
Napisane: Śr 15.03.2017, 19:06 

Dołączył(a): Wt 14.03.2017, 18:43
Posty: 1
Taka nieodwracalna kolej rzeczy.. Niektórzy nie myślą ot co.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: PKM Sosnowiec
Napisane: Śr 15.03.2017, 20:04 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt 30.08.2011, 21:01
Posty: 194
Lokalizacja:
Sosnowiec
Jelcze na pewno przez jakiś czas jeszcze z nami zostaną, po obecnych dwóch przetargach PKMu (78 pojazdów + 3 elektryki) pewnie nie szybko znowu zobaczymy nowe pojazdy a już na pewno nie w takich ilościach. Z resztą to nie są Bóg wie jak kosztowne remonty i nikt ich nie rozbiera do szkieletu a po prostu odświeża ich wygląd, kiedyś na pewno ktoś się skusi na te pojazdy kiedy PKM będzie próbował je sprzedać skoro teraz znajdują się zainteresowani starymi MANami lub starszymi Mercedesami, spokojnie.

_________________
Nie dyskutuj z debilem - zdenerwuje Cię, sprowadzi do swojego poziomu i pokona doświadczeniem.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: PKM Sosnowiec
Napisane: Śr 15.03.2017, 23:11 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00
Posty: 13991
Lokalizacja:
Hajduki Wielkie
M11 napisał(a):
Nie przesadzajmy. M121 Mastero nie był prototypem, wyprodukowanym w 5 czy 6 egzemplarzach. Produkty z Jelcza (może za wyjątkiem M125) mają dość wysoką unifikację części.

No przecież to był gniot w trochę lepszym opakowaniu.
Cytuj:
Osie pędne niczym nie różnią się od tych w 120M, a przednie od tych ze starszych M121.

Przypadkiem nie ma on jednak niezaleznego zawieszenia zamiast osi portalowej?
Cytuj:
Należy pamiętać, że pod koniec swojej działalności Jelcz był montownią komponentów (podobnie jak obecnie Solaris) i udział części oraz patentów własnych (lub jak kto woli Berlietowskich) był % niewielki.

A wcześniej to niby jak było?
Cytuj:
A w ostateczności zawsze można odstawić taką chałę jak paproki z Katowic, i wstawić tylną ścianę od MANa, oraz pomalować wałeczkiem ;)

Że do czego ją wstawili?


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: PKM Sosnowiec
Napisane: Cz 16.03.2017, 7:19 

Dołączył(a): So 5.10.2013, 13:20
Posty: 294
@adam86: Chodzi o tą klapę z Tantusa po pożarze.
http://phototrans.pl/14,765379,0,Jelcz_M181MB3_205.html


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: PKM Sosnowiec
Napisane: Wt 21.03.2017, 12:37 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 26.01.2004, 0:49
Posty: 141
Lokalizacja:
Gdańsk
Jeśli chodzi o remonty Jelczy M121I, wydaje mi się, że racjonalniej byłoby zachować mimo wszystko Citaro. Nie mówię tu o serii sprowadzonej, jako pierwsza ze Sztokholmu, bo autobusy te, przynajmniej wizualnie, są w kiepskim stanie, natomiast, co prawda nieco starsze, autobusy z Frankfurtu, wizualnie prezentują się bardzo przyzwoicie. Podobnie rzecz się ma do nowszych pojazdów sprowadzanych w okresie późniejszym z Oslo. W mojej ocenie rocznik to nie wszystko. Warto przy podejmowaniu decyzji o wycofaniu danego autobusu zwrócić uwagę na jego stan techniczny, przebieg etc. Nadto Citaro jest z punktu widzenia pasażera autobusem zdecydowanie bardziej komfortowym, większość z tych autobusów jest wyposażona w klimatyzację. Jest to też, w mojej ocenie, produkt zdecydowanie wyższej jakości, aniżeli Jelcz. Wydaje mi się, że właściwszą decyzją byłaby skrupulatna ocena stanu technicznego Mercedesów, pozostawienie tych sprawnych, w dobrym stanie, odświeżenie ich poprzez wymianę tapicerki podłogi, względne doposażenie w systemy informacji pasażerskiej, natomiast Jelcze częściowo możnaby już wycofać.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: PKM Sosnowiec
Napisane: Wt 21.03.2017, 13:10 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt 30.08.2011, 21:01
Posty: 194
Lokalizacja:
Sosnowiec
Zarządowi PKM chodzi przede wszystkim o odświeżenie wieku taboru, stąd chęć pozostawienia pojazdów z rocznika minimum 2005.

_________________
Nie dyskutuj z debilem - zdenerwuje Cię, sprowadzi do swojego poziomu i pokona doświadczeniem.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: PKM Sosnowiec
Napisane: Wt 21.03.2017, 13:28 

Dołączył(a): Nd 10.11.2013, 14:44
Posty: 902
Myślę że decyzja o pozostawieniu Jelczy i pozbyciu się starych Citaro ma kilka powodów. Pierwszym z nich jest posiadanie Jelczy od nowości, z tego co widzę to najtrudniej jest w PKMie skasować auta które były kupione jako nowe. Do używek nie ma już takich sentymentów. Druga kwestią jest niedawny remont silników we wszystkich egzemplarzach Jelczy i obecne remonty wnętrz. Częsci zamienne wydaje mi się że są tańsze do Jelcza niż do Mercedesa, w dodatku sporo pewnie wala się po magazynie ze skasowanych 120M, pasujących można dalej używać. Citaro z Frankfurtu poza klimatyzacją (niestety, coraz częściej niedziałającą) nie ma praktycznie żadnych zalet. Są awaryjne i w kiepskim stanie wizualnym i mechanicznym, wnętrza skrzypią na prostej drodze, drzwi się trzaskają i latają, czasem są problemy z ich zamykaniem (a to jest w Sosnowcu jednostkowa konstrukcja bo żaden inny autobus nie ma odskokowo-przesuwnych elektrycznych drzwi), zawieszenie stuka, piszczy, silniki w większości nie mają mocy a kilka z nich jest już po mniejszych czy większych pożarach. Te ze Sztokholmu również nie są taką rewelacją, też zajechane i zmęczone, kilka z nich również miało jakieś przygody z pożarem, w dodatku nie mają klimy a jedynie mało dające uchylne okienka. Mastero w obecnej chwili są wiele bardziej ogarnięte mechanicznie i wizualnie, zwłaszcza po ostatnich inwestycjach. No i żaden z nich ZTCP nie przeszedł pożaru ani poważniejszych awarii. Jelcze są też młodsze, mają 5-7 lat mniej i głosową zapowiedź R&G gdzie bez większych problemów można wgrywać aktualne zapowiedzi a nie stary system LAWO do którego trzeba oddzielnie tworzyć bazę kierunków a o zapowiedzi można zapomnieć bo nikt nie bawił się w uruchomienie tego.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: PKM Sosnowiec
Napisane: Wt 21.03.2017, 14:12 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 8.01.2004, 9:44
Posty: 4406
Lokalizacja:
Ligota
nemo333 napisał(a):
Myślę że decyzja o pozostawieniu Jelczy i pozbyciu się starych Citaro ma kilka powodów. Pierwszym z nich jest posiadanie Jelczy od nowości, z tego co widzę to najtrudniej jest w PKMie skasować auta które były kupione jako nowe. Do używek nie ma już takich sentymentów. Druga kwestią jest niedawny remont silników we wszystkich egzemplarzach Jelczy i obecne remonty wnętrz. Częsci zamienne wydaje mi się że są tańsze do Jelcza niż do Mercedesa, w dodatku sporo pewnie wala się po magazynie ze skasowanych 120M, pasujących można dalej używać. Citaro z Frankfurtu poza klimatyzacją (niestety, coraz częściej niedziałającą) nie ma praktycznie żadnych zalet. Są awaryjne i w kiepskim stanie wizualnym i mechanicznym, wnętrza skrzypią na prostej drodze, drzwi się trzaskają i latają, czasem są problemy z ich zamykaniem (a to jest w Sosnowcu jednostkowa konstrukcja bo żaden inny autobus nie ma odskokowo-przesuwnych elektrycznych drzwi), zawieszenie stuka, piszczy, silniki w większości nie mają mocy a kilka z nich jest już po mniejszych czy większych pożarach. Te ze Sztokholmu również nie są taką rewelacją, też zajechane i zmęczone, kilka z nich również miało jakieś przygody z pożarem, w dodatku nie mają klimy a jedynie mało dające uchylne okienka. Mastero w obecnej chwili są wiele bardziej ogarnięte mechanicznie i wizualnie, zwłaszcza po ostatnich inwestycjach. No i żaden z nich ZTCP nie przeszedł pożaru ani poważniejszych awarii. Jelcze są też młodsze, mają 5-7 lat mniej i głosową zapowiedź R&G gdzie bez większych problemów można wgrywać aktualne zapowiedzi a nie stary system LAWO do którego trzeba oddzielnie tworzyć bazę kierunków a o zapowiedzi można zapomnieć bo nikt nie bawił się w uruchomienie tego.

Gniotami bez klimy to oni żadnego normalnego przetargu nie mieliby szans wygrać. Ale KZK GOP już odpowiednio go ustawi - spieszyć się nie musi, do końca ważności obecnego jeszcze daleko. Świerklaniec systematycznie montuje klimy w swoich MAN-ach - czy coś takiego też jest planowane w sosnowieckich "unijnych" Jelczach i Solarisach? Te deskorolki są jeszcze całkiem dobre...

_________________
Para todo mal, mezcal, y para todo bien también


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: PKM Sosnowiec
Napisane: Wt 21.03.2017, 14:26 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt 30.08.2011, 21:01
Posty: 194
Lokalizacja:
Sosnowiec
Nie, na tę chwilę nic takiego nie jest planowane.

_________________
Nie dyskutuj z debilem - zdenerwuje Cię, sprowadzi do swojego poziomu i pokona doświadczeniem.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: PKM Sosnowiec
Napisane: Wt 21.03.2017, 16:23 

Dołączył(a): Pn 5.09.2011, 23:07
Posty: 1081
Lokalizacja:
Sosnowiec
Fajnie jakby w zamian za elektryki skasowali 094-097 bo te trupy są tak zajechane że szok. A rocznikowo 2005 wiec lepiej zostawic jakiegoś oslowskiego Citaro a te jelcze na złom.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: PKM Sosnowiec
Napisane: Wt 21.03.2017, 17:22 

Dołączył(a): Nd 10.11.2013, 14:44
Posty: 902
Spokojnie, do przetargów jeszcze 6 lat to część aut które obecnie są dobre to już będzie stać w komisach albo u Tkaczyka czy innego Dan-Złomu a w razie potrzeby to w SIWZ i tak będzie wpisane to co aktualnie nie ma zatrudnienia na placu. A nowych widze że i tak nie chcą wygrywać skoro przypisują sobie na stałe auta do linii i nie startują w jakichkolwiek przetargach linii które jeżdżą po ich "terytorium" jak 154 czy lazarowy pakiet 140, 609, 634, 637


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: PKM Sosnowiec
Napisane: Wt 21.03.2017, 17:25 

Dołączył(a): Pn 15.12.2003, 18:58
Posty: 4388
Lokalizacja:
z Tarnowskich Gór
Egon napisał(a):
Świerklaniec systematycznie montuje klimy w swoich MAN-ach
Systematycznie, powiadasz. :> W których wozach ostatnio zamontowano klimę?


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2403 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102 ... 121  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 18 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  

© WPK − Forum oparte na silniku phpBB z wykorzystaniem tłumaczenia phpBB3.PLPolityka prywatności