Teraz jest Cz 28.03.2024, 22:41

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 73 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
 Post Tytuł: Re: Ogłoszenia i wyniki przetargów
Napisane: Nd 26.01.2014, 12:01 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00
Posty: 13984
Lokalizacja:
Hajduki Wielkie
aleksanderdomaradzki napisał(a):
Tak, wiem, było kilka MAZaków z EURO5, ale na polskiej stronie MAZa takowych nie ma. Poza tym Białorusi nie ma na w/w liście. No i wymagają przedniej trzyczęściowej szyby - nie wiem czy MAZaki takie coś mogą mieć i czy spełniają wymagania doświadczenia.

Szybę to można sobie zrobić jaką się chce. Za to z tymi normami EURO, to fabrycznie nowego pojazdu z EURO 4 nie da się już zarejestrować.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Ogłoszenia i wyniki przetargów
Napisane: Nd 26.01.2014, 12:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00
Posty: 13984
Lokalizacja:
Hajduki Wielkie
Daro85 napisał(a):
Poza tym przetarg jest na dzierżawę- wygra jakiś Heniek, pewnie ma jakiś czas by załatwić autka.

No do 24.04.2014.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Ogłoszenia i wyniki przetargów
Napisane: Nd 26.01.2014, 12:49 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 4.11.2004, 21:27
Posty: 10946
Lokalizacja:
Bytom
adam86 napisał(a):
aleksanderdomaradzki napisał(a):
Tak, wiem, było kilka MAZaków z EURO5, ale na polskiej stronie MAZa takowych nie ma. Poza tym Białorusi nie ma na w/w liście. No i wymagają przedniej trzyczęściowej szyby - nie wiem czy MAZaki takie coś mogą mieć i czy spełniają wymagania doświadczenia.

Szybę to można sobie zrobić jaką się chce. Za to z tymi normami EURO, to fabrycznie nowego pojazdu z EURO 4 nie da się już zarejestrować.


No ale co to zmienia w kontekście wcześniejszego wymagania? ;). MAZ ma aż tylu unijnych podwykonawców?

_________________
"Dno naszego upadku narodowego nastąpiło wtedy, kiedyśmy popadli w umysłowy zastój, uwierzyli w osiągniętą doskonałość..."


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Ogłoszenia i wyniki przetargów
Napisane: Nd 26.01.2014, 13:14 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00
Posty: 13984
Lokalizacja:
Hajduki Wielkie
Daro85 napisał(a):
adam86 napisał(a):
aleksanderdomaradzki napisał(a):
Tak, wiem, było kilka MAZaków z EURO5, ale na polskiej stronie MAZa takowych nie ma. Poza tym Białorusi nie ma na w/w liście. No i wymagają przedniej trzyczęściowej szyby - nie wiem czy MAZaki takie coś mogą mieć i czy spełniają wymagania doświadczenia.

Szybę to można sobie zrobić jaką się chce. Za to z tymi normami EURO, to fabrycznie nowego pojazdu z EURO 4 nie da się już zarejestrować.


No ale co to zmienia w kontekście wcześniejszego wymagania? ;). MAZ ma aż tylu unijnych podwykonawców?

A w jaki sposób jest liczone te 50%? Tam wiele części jest z krajów UE, poczynając od silnika, na siedzeniach kończąc.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Ogłoszenia i wyniki przetargów
Napisane: Nd 26.01.2014, 14:49 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Nd 14.08.2011, 12:47
Posty: 226
Lokalizacja:
Jastrzębie-Zdrój
adam86 napisał(a):
A w jaki sposób jest liczone te 50%?

Właśnie to jest jedna wielka niewiadoma. Ale jeszcze zostaje kwestia doświadczenia. MAZaków u siebie nie chcę, więc mam nadzieję że wymyślili w SIWZ coś anty-MAZakowego.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Ogłoszenia i wyniki przetargów
Napisane: Nd 26.01.2014, 16:02 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00
Posty: 13984
Lokalizacja:
Hajduki Wielkie
No 40 wozów to chyba w samym GOPie sprzedali.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Ogłoszenia i wyniki przetargów
Napisane: Nd 26.01.2014, 22:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 4.11.2004, 21:27
Posty: 10946
Lokalizacja:
Bytom
adam86 napisał(a):
A w jaki sposób jest liczone te 50%? Tam wiele części jest z krajów UE, poczynając od silnika, na siedzeniach kończąc.


Ale tam jest informacja- "części pochodzących"- czyli części, które przed montażem mają potwierdzony kraj pochodzenia spełniający warunki umowy lub pochodzący z UE. I w tym wypadku nie ma znaczenia producent, bo jeśli np. silnik firmy X z siedzibą we Francji np. został zmontowany np. na Cyprze Północnym to nie jest to część pochodząca z UE, ani z krajów gdzie UE ma podpisaną umowę o równym traktowaniu przedsiębiorstw.
50% liczone jest pewnie dość prosto- bierze się pojazd i przynależności, czyli przewidziane SIWZ elementy dodatkowe i żąda się dla każdego certyfikatów pochodzenia. I teraz zależnie od udziału w całości pojazdu (ceny, wagi np.) liczysz 50%. Teoretycznie więc MAN z Turcji się nie łapie, ale od czego jest SKD ;)

_________________
"Dno naszego upadku narodowego nastąpiło wtedy, kiedyśmy popadli w umysłowy zastój, uwierzyli w osiągniętą doskonałość..."


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: PKM Jastrzębie-Zdrój
Napisane: Pn 3.02.2014, 16:06 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Nd 14.08.2011, 12:47
Posty: 226
Lokalizacja:
Jastrzębie-Zdrój
tuJastrzebie.pl napisał(a):
Firma obsługująca linie MZK stoi na skraju bankructwa
Sytuacja finansowa firmy PKM z Jastrzębia-Zdroju, która dotychczas obsługiwała linie MZK jest bardzo zła. Pracę może stracić prawie 200 osób. Spółce na pewno nie pomoże wyrok Krajowej Izby Odwoławczej, który uznał, że to autobusy firmy A21 powinny obsługiwać jastrzębską komunikację. Sporo kontrowersji budzi również nowy przewoźnik, który dotychczas zajmował się nie komunikacją, lecz cateringiem.


Kilka tygodni temu rozstrzygnięto przetarg na świadczenie autobusowych usług przewozowych na terenie miasta Jastrzębie-Zdrój i gmin ościennych przez najbliższe 10 lat. Najwięcej punktów otrzymało konsorcjum składające się z PKM, której właścicielem jest MZK oraz Firmy Przewozowej „Mikrus” z Żor.

Decyzja nie spodobała się drugiej w kolejności firmie A21 z Rybnika, która zaskarżyła rozstrzygnięcie do Krajowej Izby Odwoławczej. Wiodącym argumentem była „rażąco niska cena zaproponowana w przetargu”.

KIO uznało racje firmy A21, a taka decyzja tylko pogarsza sytuację PKM. W 2012 rok przedsiębiorstwo odnotowało stratę wynosząca 550 tysięcy złotych, a w 2013 roku ponad 900 tysięcy złotych. Obsługa Jastrzębia i gmin ościennych było głównym zleceniem. Teraz zostały już tylko mniejsze – na obsługę gmin sąsiadujących z Żorami i Czerwionki-Leszczyn.

Czy PKM ma jeszcze szansę na obsługę linii należących do MZK? Na razie nie wiadomo. To MZK zdecyduje, czy unieważni przetarg. – Cena zaproponowana przez konsorcjum w skład którego wchodzi firma A21, przekracza ujętą w specyfikacji przetargu. Władze MZK mają teraz dwa rozwiązania. Mogą dopłacić lub unieważnić przetarg. Wtedy PKM będzie mógł wystartować ponownie – wyjaśnia radny Damian Gałuszka, który jest pracownikiem PKM. – Wszystko powinno się rozstrzygnąć w najbliższych dniach – dodaje.

Wyrok KIO to nie jedyny problem PKM. Nawet jeśli przedsiębiorstwo zostałoby wybrane do świadczenia usług dla MZK, to nie może spełnić jednego z warunków. Mianowicie przedstawić gwarancji należytego wykonania umowy. Potrzeba na to 4 mln złotych. – Bank nie da nam takiego zabezpieczenia, bez poręczenia ze strony miasta Jastrzębie-Zdrój lub MZK – tłumaczą w MZK.

Krzysztof Baradziej, zastępca prezydenta miasta oraz Przewodniczący Zarządu MZK tłumaczy, że nie można spełnić tego warunku. – MZK i miasto Jastrzębie-Zdrój są stroną zamawiającą i żądają gwarancji. Byłoby absurdem gdyby teraz same sobie takich gwarancji udzieliły – wyjaśnia. – Poza tym te 4 mln złotych przez 10 lat musiałyby być trzymane w budżecie miasta gdzieś na boku, a nie wykorzystywane – dodaje.

Co zatem stanie się z PKM? Zadłużenie firmy zbliża się do połowy wysokości wniesionego kapitału. Jeśli sytuacja będzie się pogarszać, to MZK na specjalnie zwołanym zebraniu będzie musiał zdecydować, co dalej robić. – Spółka może zostać postawiona w stan likwidacji lub MZK może do niej dopłacić. Natomiast jeśli kondycja finansowa się poprawi, to rozpoczniemy proces prywatyzacji – wyjaśnia prezydent.

Warto dodać, że PKM przegrał z rybnicką firmą A21 przetarg na realizację darmowej komunikacji w Żorach. Sprawa trafiła do Krajowej Izby Odwoławczej i za jakiś czas poznamy wynik.

Sporo kontrowersji budzi sama firma A21. Okazuje się, że nie ma autobusów, by wywiązać się z umowy w Żorach. W przetargu zgłosiła nowoczesne pojazdy, które jak się okazuje, są pożyczone. Ponadto firmę próżno szukać pod wskazanym adresem w Rybniku.

Na dodatek dziś w Wodzisławiu na ul. Jastrzębskiej spalił się tył autobusu PKM - MANa NL283 #220. To nie pierwszy pożar w jego historii (rocznik: 2004, pożar: 2007, wypadek: 2009). Zdjęcie na TWB;Artykuł i zdjęcia - nowiny.pl.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: PKM Jastrzębie-Zdrój
Napisane: Pn 3.02.2014, 18:21 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 4.11.2004, 21:27
Posty: 10946
Lokalizacja:
Bytom
Tam ta sytuacja przypomina dość mocno sytuację jaką niedawno mieliśmy w PKMie w Świerklańcu- MZKP tam też jest właścicielem PKMu i też swego czasu PKM miał kłopoty, z finansowania wycofały się wtedy Piekary Śl. Z tym, że różnica między jednym a drugim PKMem jest taka, że w Świerklańcu w pewnym momencie pojawiła się szansa na nowe zlecenia (kosztem upadłego PKM Bytom), dodatkowo wdrożono pewien plan naprawczy, dodatkowo PKM nie walczył sam o wszystkie zlecenia na terenie któregoś z miast MZKP (wygrał tylko wybrane w miarę kokosowe zlecenia, więc gdyby coś nie grało zawsze MZKP mogło oszwabiać prywaciarzy).
PKM Jastrzębie jest w sytuacji paranoicznej- przynosi straty, bo jeździ za niskie stawki, które dyktuje mu właściciel. Wynika z tego, że nadzór właścicielski jest kulawy (co robi Rada Nadzorcza?). Moim zdaniem w celu poprawy sytuacji w PKMie JZ powinno się podzielić zadanie na terenie Jastrzębia. Zoptymalizować tam sieć (kurna jak w tak małym mieście może kursować aż 30 kilka linii, z czego z centrum nie wyjeżdża niemal połowa), wyróżnić sensowne zadania całodzienne i w ich oparciu odbudowywać PKM. A resztę zadań rozdać prywaciarzom.
Faktycznie układ właścicielski PKMu jest jedną z przyczyn paranoiczności układu komunikacyjnego MZK. Przecież jak nawet jakaś linia jest do dupy to się z nią nic nie robi, tylko potem żąda od PKMu by jeździł za marne stawki.

_________________
"Dno naszego upadku narodowego nastąpiło wtedy, kiedyśmy popadli w umysłowy zastój, uwierzyli w osiągniętą doskonałość..."


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: PKM Jastrzębie-Zdrój
Napisane: Pn 3.02.2014, 19:37 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Nd 14.08.2011, 12:47
Posty: 226
Lokalizacja:
Jastrzębie-Zdrój
Jak to jest - MZK nie może czy nie chce zlecać wykonywania dajmy na to 90% linii w Jastrzębiu zamiast robić przetarg? Czy w przypadku związków komunikacyjnych taka procedura jest jakoś bardzo skomplikowana? Co do optymalizacji - p. Baradziej mówił ostatnio że jak będzie e-karta to będą tworzyli nowy układ linii.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: PKM Jastrzębie-Zdrój
Napisane: Pn 3.02.2014, 20:15 
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt 27.12.2002, 15:38
Posty: 10682
aleksanderdomaradzki napisał(a):
Jak to jest - MZK nie może czy nie chce zlecać wykonywania dajmy na to 90% linii w Jastrzębiu zamiast robić przetarg? Czy w przypadku związków komunikacyjnych taka procedura jest jakoś bardzo skomplikowana?


Procedura jest taka sama jak wszędzie indziej - jest operator wewnętrzny, więc można mu powierzyć zadania bez przetargu. Tylko wtedy nie może startować w innych przetargach.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: PKM Jastrzębie-Zdrój
Napisane: Pn 3.02.2014, 20:47 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 4.11.2004, 21:27
Posty: 10946
Lokalizacja:
Bytom
aleksanderdomaradzki napisał(a):
Jak to jest - MZK nie może czy nie chce zlecać wykonywania dajmy na to 90% linii w Jastrzębiu zamiast robić przetarg? Czy w przypadku związków komunikacyjnych taka procedura jest jakoś bardzo skomplikowana? Co do optymalizacji - p. Baradziej mówił ostatnio że jak będzie e-karta to będą tworzyli nowy układ linii.


Można ale jest to cholernie skomplikowane. Wybór jest prosty- albo działa PZP, albo realizacja samodzielna przez samorząd, albo powierzenie bezpośrednie (Rozporządzenie 1370/2007). PKM nie stanie się nagle zakładem budżetowym gminy JZ, więc punkt 2 odpada. Aby zastosować punkt 3, czyli powierzenie bezpośrednie (tłumacząc na użyty język powyżej- zlecenia 90% linii w Jastrzębiu bez przetargu dla PKMu) muszą być spełnione warunki: większość zadań firma PKM musi realizować samodzielnie, a dodatkowo musi mieć zakaz startowania w przetargach poza jednostką macierzystą. Poza tym przepisy są nieco niedopracowane- bo rzekomo wymaga się, by taki podmiot wewnętrzny działał na zasadzie koncesji- czyli sam ponosił odpowiedzialność za dochody z biletów. Ale to jest wyjaśniane.

Decyzja należy do MZK, lub do miasta (pytanie czyim podmiotem wewnętrznym byłby PKM) ale w takch wypadkach PKM musiałby zrezygnować z kursowania na wszystkich liniach poza terenem MZK (E-3, wszystkie po Wodzisławiu), a dalej kolizyjne mogłoby być kursowanie po gminach, które nie zgodziłyby się na traktowanie PKMu jako podmiot wewnętrzny. Koszt zrobienia z PKMu podmiotu wewnętrznego to utrata części zadań.

Zostaje więc opcja 1- czyli PZP. Właśnie tu polegli.

_________________
"Dno naszego upadku narodowego nastąpiło wtedy, kiedyśmy popadli w umysłowy zastój, uwierzyli w osiągniętą doskonałość..."


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: PKM Jastrzębie-Zdrój
Napisane: Pn 3.02.2014, 21:07 
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt 27.12.2002, 15:38
Posty: 10682
Daro85 napisał(a):
Decyzja należy do MZK, lub do miasta (pytanie czyim podmiotem wewnętrznym byłby PKM)


Jak to czyim? MZK, który jest jego właścicielem i jednocześnie zleceniodawcą.

Cytuj:
ale w takch wypadkach PKM musiałby zrezygnować z kursowania na wszystkich liniach poza terenem MZK (E-3, wszystkie po Wodzisławiu), a dalej kolizyjne mogłoby być kursowanie po gminach, które nie zgodziłyby się na traktowanie PKMu jako podmiot wewnętrzny.


Co mają gminy do tego? MZK jako operator wewnętrzny może jeździć po całej sieci MZK.

Cytuj:
Koszt zrobienia z PKMu podmiotu wewnętrznego to utrata części zadań.


A od kiedy PKM obsługiwał wszystkie zadania zlecane przez MZK? Nigdy tak nie było.

Cytuj:
Zostaje więc opcja 1- czyli PZP. Właśnie tu polegli.


To jest skrajna schizofrenia. Jeszcze bardziej skrajna niż ustawiane przetargi w KZK GOP.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: PKM Jastrzębie-Zdrój
Napisane: Pn 3.02.2014, 22:33 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 4.11.2004, 21:27
Posty: 10946
Lokalizacja:
Bytom
memphis napisał(a):
Daro85 napisał(a):
Decyzja należy do MZK, lub do miasta (pytanie czyim podmiotem wewnętrznym byłby PKM)


Jak to czyim? MZK, który jest jego właścicielem i jednocześnie zleceniodawcą.


Nie jest powiedziane. Zarząd MZK musiałby podjąć taką uchwałę. Można się spodziewać, że część gmin się nie zgodzi- np. Żory, które rozstrzygnęły przetarg na komunikację u siebie i PKM jako podmiot wewnętrzny MZK jest im totalnie nie na rękę (bo w takim wypadku mogłoby dojść do zmiany stawek za wozokm na liniach po Żorach obsługiwanych przez PKM). Pytanie, czy w takim wypadku może być wewnętrznym operatorem miasta Jastrzębia. Moim zdaniem może, ale wtedy wszystkie połączenia wyjazdowe lecą na przetarg, w którym PKM nie może wystartować.Ale coś za coś.

Cytuj:
Co mają gminy do tego? MZK jako operator wewnętrzny może jeździć po całej sieci MZK.


Coś tu mieszasz. Po pierwsze nie MZK, tylko PKM. Po drugie- w rozporządzeniu wyraźnie jest napisane "organizowanym na podległym mu terytorium" (s.3 lewa strona), czyli nie na zlecanych liniach, ale na terenie związanych porozumieniem, lub związkiem komunalnym gmin. A co w wypadku, gdy trasa biegnie poza terytorium MZK? Przepis nie ma zastosowania- nie można tam z automatu wrzucić operatora wewnętrznego. Po trzecie- co, gdy gmina już indywidualnie opracowała sobie jakiś sposób rozliczeń z MZK (tak jak Żory) i nie jest zainteresowana ratowaniem jakiegoś tam PKMu? Nie może być zmuszona do akceptacji warunków wyznaczonych przez Zarząd MZK (np. o wysokości stawek dla OW), zwłaszcza jeśli wcześniej ustalono co innego.

Cytuj:
A od kiedy PKM obsługiwał wszystkie zadania zlecane przez MZK? Nigdy tak nie było.


Ale to co historycznie było jest mało interesujące. W tej chwili koledzy z MZK mają małe możliwości manewru, bo tak, czy tak PKM coś straci.

_________________
"Dno naszego upadku narodowego nastąpiło wtedy, kiedyśmy popadli w umysłowy zastój, uwierzyli w osiągniętą doskonałość..."


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: PKM Jastrzębie-Zdrój
Napisane: Pn 3.02.2014, 23:16 
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt 27.12.2002, 15:38
Posty: 10682
Daro85 napisał(a):
Nie jest powiedziane. Zarząd MZK musiałby podjąć taką uchwałę. Można się spodziewać, że część gmin się nie zgodzi- np. Żory, które rozstrzygnęły przetarg na komunikację u siebie i PKM jako podmiot wewnętrzny MZK jest im totalnie nie na rękę (bo w takim wypadku mogłoby dojść do zmiany stawek za wozokm na liniach po Żorach obsługiwanych przez PKM). Pytanie, czy w takim wypadku może być wewnętrznym operatorem miasta Jastrzębia. Moim zdaniem może, ale wtedy wszystkie połączenia wyjazdowe lecą na przetarg, w którym PKM nie może wystartować.Ale coś za coś.


Tak czy inaczej to jest decyzja MZK, a nie gminy Żory, czy jakiejkolwiek innej.

Cytuj:
Coś tu mieszasz. Po pierwsze nie MZK, tylko PKM. Po drugie- w rozporządzeniu wyraźnie jest napisane "organizowanym na podległym mu terytorium" (s.3 lewa strona), czyli nie na zlecanych liniach, ale na terenie związanych porozumieniem, lub związkiem komunalnym gmin. A co w wypadku, gdy trasa biegnie poza terytorium MZK? Przepis nie ma zastosowania- nie można tam z automatu wrzucić operatora wewnętrznego.


Jak biegnie poza terytorium MZK to MZK nie ma prawa takiej linii organizować w obecnym stanie prawnym.

Cytuj:
Po trzecie- co, gdy gmina już indywidualnie opracowała sobie jakiś sposób rozliczeń z MZK (tak jak Żory)


Rozumiem, że statut MZK i sposób liczenia składek dla Żor przestał obowiązywać? Tu jest kompletne pomieszanie z poplątaniem.

Cytuj:
i nie jest zainteresowana ratowaniem jakiegoś tam PKMu? Nie może być zmuszona do akceptacji warunków wyznaczonych przez Zarząd MZK (np. o wysokości stawek dla OW), zwłaszcza jeśli wcześniej ustalono co innego.


Jak nie chce być zmuszana to może ze związku wystąpić.

Cytuj:
Ale to co historycznie było jest mało interesujące. W tej chwili koledzy z MZK mają małe możliwości manewru, bo tak, czy tak PKM coś straci.


Jak się nie potrafi komunikacji zorganizować to tak to potem wygląda. PKM miał być prywatyzowany laaata świetlne temu. Po prostu trzeba się zdecydować czy przewozy wykonuje się przy pomocy własnej jednostki, czy nie. Bo robienie przetargów w sytuacji posiadania na własność przewoźnika jest absurdalne.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: PKM Jastrzębie-Zdrój
Napisane: Wt 4.02.2014, 10:04 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 4.11.2004, 21:27
Posty: 10946
Lokalizacja:
Bytom
memphis napisał(a):
Jak nie chce być zmuszana to może ze związku wystąpić.


hehe, tyle, że jak wystąpi to pogrzebie szanse PKMu na kursowanie np. na linii 101.

Cytuj:
Jak się nie potrafi komunikacji zorganizować to tak to potem wygląda. PKM miał być prywatyzowany laaata świetlne temu. Po prostu trzeba się zdecydować czy przewozy wykonuje się przy pomocy własnej jednostki, czy nie. Bo robienie przetargów w sytuacji posiadania na własność przewoźnika jest absurdalne.


Jest absurdalne, ale z drugiej strony konstrukcja prawna jest jaka jest. Moim zdaniem PKM nie obroni się przed utratą z 30% zadań- jeżeli nawet zostałby podmiotem wewnętrznym to nie wyjedzie ani kilometra poza Jastrzębie. MZK w ogóle jest podmiotem, który ze wszystkich związków komunalnych na Śląsku poniósł najbardziej spektakularną klęskę, która niestety się pogłębia. Efekty wieloletniego zarządzania bez wizji, wiedzy, w dodatku dość konserwatywnego teraz się mszczą na PKMie.
Prawda jest taka, że gdyby PKM JZ nie był zmuszony do jeżdżenia za niskie stawki, to tego całego odwołania by nie było. Jeszcze sobie z ciekawości sprawdzę ile JZ płaci za KM, chyba, że ktoś mnie wyprzedzi.
Poza tym ja jakoś nie wierzę, że w ciągu tych kilku tygodni do rozpoczęcia zlecenia MZK nagle się tak doedukuje, że zrobią z PKMu podmiot wewnętrzny. Nawet nie ogłoszą, że chcą to zrobić, tylko będą pewnie medytować w towarzystwie wójta Marklowic i innego burmistrza Radlina nad tym co jak i gdzie.

_________________
"Dno naszego upadku narodowego nastąpiło wtedy, kiedyśmy popadli w umysłowy zastój, uwierzyli w osiągniętą doskonałość..."


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: PKM Jastrzębie-Zdrój
Napisane: Wt 4.02.2014, 10:46 
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt 27.12.2002, 15:38
Posty: 10682
Daro85 napisał(a):
memphis napisał(a):
Jak nie chce być zmuszana to może ze związku wystąpić.


hehe, tyle, że jak wystąpi to pogrzebie szanse PKMu na kursowanie np. na linii 101.


Przepraszam bardzo, czy gmina ma za zadanie pilnować "PKMu na linii 101", czy zapewniać transport zbiorowy dla mieszkańców?

Cytuj:
Jest absurdalne, ale z drugiej strony konstrukcja prawna jest jaka jest. Moim zdaniem PKM nie obroni się przed utratą z 30% zadań- jeżeli nawet zostałby podmiotem wewnętrznym to nie wyjedzie ani kilometra poza Jastrzębie. MZK w ogóle jest podmiotem, który ze wszystkich związków komunalnych na Śląsku poniósł najbardziej spektakularną klęskę, która niestety się pogłębia. Efekty wieloletniego zarządzania bez wizji, wiedzy, w dodatku dość konserwatywnego teraz się mszczą na PKMie.
Prawda jest taka, że gdyby PKM JZ nie był zmuszony do jeżdżenia za niskie stawki, to tego całego odwołania by nie było. Jeszcze sobie z ciekawości sprawdzę ile JZ płaci za KM, chyba, że ktoś mnie wyprzedzi.


E tam, niskie stawki. W 2010 roku PKM jeździł średnio za 4,56 zł (V-Bus za 4,46, a konsorcjum w Wodzisławiu za 4,11). Nie są to może najwyższe stawki, ale jak na nasze realia całkiem zwyczajne. PKM jak PKM, w zasadzie zawsze mieli dobrze utrzymany tabor i funkcjonowani bez zbędnych ekscesów, natomiast MZK to jest skrajny przykład nieudolnego zarządzania. Z tym, że nie należy popadać w przesadę - jak PKM upadnie to się świat nie zawali, co najwyżej w dłużej perspektywie czasu będzie więcej MAZów w JZ ;-)


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: PKM Jastrzębie-Zdrój
Napisane: Wt 4.02.2014, 12:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Nd 14.08.2011, 12:47
Posty: 226
Lokalizacja:
Jastrzębie-Zdrój
I tak pewnie ogłoszą przetarg, tylko nie wiadomo kto dopłaci do PKMu albo tam udzieli poręczenia, Bo tak łatwiej. Albo faktycznie rozpocznie się likwidacja. Zależy co zdecydują politycy z MZK. Czy dogadają się z PKM? Nie wiem, skoro nawet co do LE nie chcieli się dogadać. Dopuszczenie ich do przetargu byłoby dla PKMu pewnym udogodnieniem.
memphis napisał(a):
jak PKM upadnie to się świat nie zawali, co najwyżej w dłużej perspektywie czasu będzie więcej MAZów w JZ ;-)

Tak, tylko jakość usług poleci w dół - do standardów "trójcy z Żor". No i trzech polityków z zarządu PKM będzie musiało sobie znaleźć nową, ciepłą posadkę. A MZK jak zawsze nie poniesie żadnych konsekwencji tego co się dzieje. Stracą tylko pasażerowie i personel PKMu.
A co do #220 - na tuWodzisław.pl pojawiła się następująca informacja:
tuWodzislaw.pl napisał(a):
Ze wstępnych ustaleń wynika, że przyczyną pojawienia się ognia było zwarcie instalacji elektrycznej.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: PKM Jastrzębie-Zdrój
Napisane: Wt 4.02.2014, 14:20 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 4.11.2004, 21:27
Posty: 10946
Lokalizacja:
Bytom
memphis napisał(a):
Przepraszam bardzo, czy gmina ma za zadanie pilnować "PKMu na linii 101", czy zapewniać transport zbiorowy dla mieszkańców?


Hie, gmina to przede wszystkim powinna sobie równoważyć budżet, a nie tam kombinować- faktycznie straty PKMu będzie musiał pokryć budżet MZK, na który składają się gminy. Nie jest to zbyt wesoła sytuacja, bo jak PKM ogłosi upadłość to w tym samym momencie po stronie zobowiązań pojawi się duża grupa od razu wymagalnych kwot, które MZK musi od razu zapłacić. MZK- czyli gminy członkowskie. Ale to zadanie gmin i zarządu MZK by wymyślić jakieś rozwiązanie- jakiś plan naprawczy lub likwidacyjny.

Cytuj:
E tam, niskie stawki. W 2010 roku PKM jeździł średnio za 4,56 zł (V-Bus za 4,46, a konsorcjum w Wodzisławiu za 4,11). Nie są to może najwyższe stawki, ale jak na nasze realia całkiem zwyczajne.


Ale okazuje się, że dla KIO to była rażąco niska stawka...

Cytuj:
PKM jak PKM, w zasadzie zawsze mieli dobrze utrzymany tabor i funkcjonowani bez zbędnych ekscesów, natomiast MZK to jest skrajny przykład nieudolnego zarządzania. Z tym, że nie należy popadać w przesadę - jak PKM upadnie to się świat nie zawali, co najwyżej w dłużej perspektywie czasu będzie więcej MAZów w JZ ;-)


MZK w ogóle powinni tam w pizdu zlikwidować, ten twór nie ma żadnych szans obecnie i jego istnienie w obecnym kształcie jest bezsensowne. Problem jest taki, że MZK JZ weszło w kozi róg ze względu na swoją nieudolność. A jak PKM zostałby zamknięty to trudno- tyle, że kasa by się nie zgadzała ;). A no i kolejne- zaraz PKM rozstrzygnie przetarg na 50 nowych autobusów- co się stanie jeśli rozstrzygną przetarg, zapłacą jakieś tam pierwsze koszty i otrzymają pojazdy? Po stronie kosztowej może być ciekawie.

Cytuj:
I tak pewnie ogłoszą przetarg, tylko nie wiadomo kto dopłaci do PKMu albo tam udzieli poręczenia, Bo tak łatwiej. Albo faktycznie rozpocznie się likwidacja. Zależy co zdecydują politycy z MZK. Czy dogadają się z PKM? Nie wiem, skoro nawet co do LE nie chcieli się dogadać. Dopuszczenie ich do przetargu byłoby dla PKMu pewnym udogodnieniem.


Ale to paranoja jest to n-tej potęgi. Przeczytaj sobie jeszcze raz to co napisałeś- PKM startuje w przetargu dla MZK, który musi wygrać, ale jednocześnie nie ma kasy by startować w tym przetargu, którą to kasę może mu zapewnić przecież MZK, bo to w jego interesie jest, by ten przetarg wygrał. Kolejna sprawa- jak MZK nie mogło się dogadać z PKMem- kurna nie umiem dogadać się z prezesem i mi przeszkadza to go wywalam i daję takiego co mi pasuje. Jest to skrajny idiotyzm i kompromitacja MZK.

Cytuj:
Tak, tylko jakość usług poleci w dół - do standardów "trójcy z Żor". No i trzech polityków z zarządu PKM będzie musiało sobie znaleźć nową, ciepłą posadkę. A MZK jak zawsze nie poniesie żadnych konsekwencji tego co się dzieje. Stracą tylko pasażerowie i personel PKMu.


Nie do końca to prawda- kierowcy od razu znajdą pracę u tego kto wygra przetarg, podobnie mechanicy. Inny personel naziemny może mieć problem, ale przecież PKM pojeździ jeszcze po Czerwionce ;).

Reasumując- PKM nie ma szans przy takim przetargu być podmiotem wewnętrznym (MZK nakopało za dużo wcześniej), do końca obecnej umowy pojeździ dla MZK, potem pewnie jakiś dalszy czas aż MZK nic nowego nie wymyśli, a potem zależnie od tego co MZK wymyśli zobaczymy co dalej. Moim zdaniem czeka nas nie tyle upadłość, co radykalne zmniejszenie ilości zadań PKM JZ (odpadną wszystkie trasy poza JZ), na resztę będzie normalny przetarg.

_________________
"Dno naszego upadku narodowego nastąpiło wtedy, kiedyśmy popadli w umysłowy zastój, uwierzyli w osiągniętą doskonałość..."


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: PKM Jastrzębie-Zdrój
Napisane: Wt 4.02.2014, 16:26 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Nd 14.08.2011, 12:47
Posty: 226
Lokalizacja:
Jastrzębie-Zdrój
Daro85 napisał(a):
Ale to paranoja jest to n-tej potęgi. Przeczytaj sobie jeszcze raz to co napisałeś- PKM startuje w przetargu dla MZK, który musi wygrać, ale jednocześnie nie ma kasy by startować w tym przetargu, którą to kasę może mu zapewnić przecież MZK, bo to w jego interesie jest, by ten przetarg wygrał. Kolejna sprawa- jak MZK nie mogło się dogadać z PKMem- kurna nie umiem dogadać się z prezesem i mi przeszkadza to go wywalam i daję takiego co mi pasuje. Jest to skrajny idiotyzm i kompromitacja MZK.

Ale to jest Polska, do tego "świat MZK". Tak to działa od lat, więc po co to zmieniać? Beton z MZK pozdrawia.

Daro85 napisał(a):
Nie do końca to prawda- kierowcy od razu znajdą pracę u tego kto wygra przetarg, podobnie mechanicy. Inny personel naziemny może mieć problem, ale przecież PKM pojeździ jeszcze po Czerwionce ;).

Jest różnica między umową o pracę a śmieciówkami. W PKM były już przypadki że ktoś przenosił się do prywaciarza a później wracał. Jak z zarobkami - trudno powiedzieć (w PKM są premie za lata pracy, stary autobus, itp.). W Transgórze z Rybnika ponoć wyciąga się więcej (odbija się to np. w stawkach - tak jak w Wodzisławiu), ale tam z umowami wygląda jeszcze inaczej.

Daro85 napisał(a):
Reasumując- PKM nie ma szans przy takim przetargu być podmiotem wewnętrznym (MZK nakopało za dużo wcześniej), do końca obecnej umowy pojeździ dla MZK, potem pewnie jakiś dalszy czas aż MZK nic nowego nie wymyśli, a potem zależnie od tego co MZK wymyśli zobaczymy co dalej.

Innego wyjścia nie ma. Znaczy mogą przyjąć A21, ale to by było najmniej korzystne dla nich więc pewnie tak się nie stanie.

Daro85 napisał(a):
Moim zdaniem czeka nas nie tyle upadłość, co radykalne zmniejszenie ilości zadań PKM JZ (odpadną wszystkie trasy poza JZ), na resztę będzie normalny przetarg.

Możliwe, chociaż linii wyjeżdżających poza Jastrzębie nie jest wcale tak mało: 101 - 105, 110, 112, 118, 120, 122, 127, 128, 130, 132, E-3, zostaje: 106-109, 111, 113-117, 119, 123-126, 129. Poza tym co w takiej sytuacji z Czerwionką? Ja myślę że będzie tak jak pisałem wcześniej, ale pożyjemy - zobaczymy.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 73 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron

© WPK − Forum oparte na silniku phpBB z wykorzystaniem tłumaczenia phpBB3.PLPolityka prywatności