Teraz jest Cz 28.03.2024, 23:53

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1225 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 58, 59, 60, 61, 62  Następna strona
Autor Wiadomość
 Post Tytuł: Re: Trochę historii
Napisane: Cz 18.11.2021, 23:11 

Dołączył(a): So 5.10.2013, 13:20
Posty: 292
I za taką odpowiedź dziękuję :)
Studiowałem ten rozkład z 97 roku, ale nijak nie mogłem tego zrozumieć. A z czego wynikały te dziwaczne oznaczone w rozkładzie dwa postoje 5-minutowe na dworcu w Katowicach w trakcie kursu? Zmiana kierowców?


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Trochę historii
Napisane: Pt 19.11.2021, 1:06 

Dołączył(a): Cz 5.01.2006, 21:18
Posty: 4066
Lokalizacja:
Sosnowiec
psznr napisał(a):
I za taką odpowiedź dziękuję :)
Studiowałem ten rozkład z 97 roku, ale nijak nie mogłem tego zrozumieć. A z czego wynikały te dziwaczne oznaczone w rozkładzie dwa postoje 5-minutowe na dworcu w Katowicach w trakcie kursu? Zmiana kierowców?


Kursy po 6., 14 i 15. (jak dobrze pamiętam) miały przyspieszone odjazdy z uwagi na powroty z pracy. Wyrównawczy postój w Katowicach przypuszczalnie wynikał z synchronizacji na ciągu.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Trochę historii
Napisane: Pt 19.11.2021, 10:48 

Dołączył(a): So 5.10.2013, 13:20
Posty: 292
Aż się nie chce wierzyć, że ktoś w KZK się kiedyś przejmował czymś takim jak czyjeś powroty i jeszcze do tego synchronizacją!


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Trochę historii
Napisane: Pt 19.11.2021, 11:04 

Dołączył(a): Pn 21.12.2009, 18:43
Posty: 2024
813 również miał takie postoje zanim KZK GOP nie wypowiedział umowy PUP Czeladź.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Trochę historii
Napisane: So 20.11.2021, 11:04 

Dołączył(a): Cz 5.01.2006, 21:18
Posty: 4066
Lokalizacja:
Sosnowiec
psznr napisał(a):
Aż się nie chce wierzyć, że ktoś w KZK się kiedyś przejmował czymś takim jak czyjeś powroty i jeszcze do tego synchronizacją!


Stara szkoła, praktycznie wymarła... Układanie rozkładów w latach 90. to było niczym szycie garnituru u żydowskiego krawca - aby ładnie wyglądało i jak najmniejszym kosztem. Były oczywiście ku temu warunki, bo warunki drogowe pozwalały utrzymać rozkład jazdy w sensownych ryzach.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Trochę historii
Napisane: Cz 16.12.2021, 12:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 8.01.2004, 9:44
Posty: 4400
Lokalizacja:
Ligota
To może moje 0,03 PLN w sprawie linii 154.
Dawno temu w stronę akademików kursowała skręcając z Panewnickiej w Wileńską, nawet przystanek tam był. Ale widać ktoś (słusznie) zauważył, że ul. Wileńska, a przynajmniej jej odcinek od Panewnickiej do Poleskiej, nie nadaje się do prowadzenia po niej ruchu autobusów KM i puszczono ją przez Medyków - wtedy linia 154 kursowała częściej niż dziś i to na przegubowcach. W stronę od akademików linia kursowała tak jak dziś i stąd zaszłość - dwa przystanki na ul. Poleskiej, która też nie nadaje się pod linię autobusową. Moim zdaniem linia ta w obie strony powinna być poprowadzona ul. Śląską. Na płacz, że wtedy nie obsłuży CSK odpowiadam, że dziś kursuje na tyle rzadko i przewozi tak mało pasażerów, że nie będzie to zauważalne.

_________________
Para todo mal, mezcal, y para todo bien también


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Trochę historii
Napisane: Cz 31.03.2022, 11:53 

Dołączył(a): Cz 17.06.2021, 2:21
Posty: 19
pat napisał(a):
To że nie pamiętasz to nie znaczy że tak nie było. A miało to miejsce u schyłku WPK. Co do dokładnej daty nie pamietam ale 40 była jeszcze pod Katowicami 62 było u swojego schyłku myślę że około 90 roku lub trochę wcześniej.


Jakiego koloru były te zemuny? W tamtych czasach jedyne zemuny, jakie widziałem w Zagłebiu, to były te należące do Huty Katowice, obsługujące pracownicze linie typu 611.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Trochę historii
Napisane: Cz 31.03.2022, 12:01 

Dołączył(a): Cz 17.06.2021, 2:21
Posty: 19
Lukas SC napisał(a):
pat napisał(a):
Z tego co pamiętam to 14 24 i 27 były Many. Dużą flotę Mercedesów miał V Bus w Zorach



Dokładniej to
MAN SU200 #14
MAN SL200 #15, #24, #27, #28


Zgadza się. Mam fotki #14 i 27, oraz zamieszczona tu fotka #28 pod Hutą K-ce jest również mojego autorstwa.

SL200 #15, 27, 28 miały przód w wersji Stülb "podmiejskiej", natomiast #24 miał przód w wersji VÖV czyli "miejski".


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Trochę historii
Napisane: Śr 20.04.2022, 12:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 27.04.2006, 19:07
Posty: 1433
Lokalizacja:
Sosnowiec
Z tego co kojarzę, linia 807 miała w latach 90. (rok 1995 ale nie jestem na 100% pewien) epizod, w którym pomijała centra handlowe na Roździeniu (przystanki pod Agatą). A coś jeszcze pomijała wtedy w Katowicach? Zatrzymywała się na Uniwersytecie?

_________________
27 Sosnowiec Kazimierz Pętla - Sosnowiec Będzińska
Antyskandal87 Anty#0711adas - STOP dzieciom Neostrady


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Trochę historii
Napisane: Śr 20.04.2022, 15:18 

Dołączył(a): Pn 15.01.2007, 16:22
Posty: 694
Lokalizacja:
Katowitz
Nie zatrzymywała się. Po wyjeździe z Katowic przystanek byl dopiero w Sosnowcu. Z czasem dołożono Dąbrówkę Mala


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Trochę historii
Napisane: Śr 20.04.2022, 15:39 

Dołączył(a): Pn 15.12.2003, 18:58
Posty: 4384
Lokalizacja:
z Tarnowskich Gór
Przez kilka lat pierwszym przystankiem był Sosnowiec Prema-Milmet, później dołożono Katowice Hotel Warszawa i D.M. Carrefour.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Trochę historii
Napisane: Cz 2.06.2022, 13:27 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 27.04.2006, 19:07
Posty: 1433
Lokalizacja:
Sosnowiec
Z rejonów północno-wschodnich.

719 - jedyne połączenie Zawiercia z rejonami GOPu czy jeszcze coś było? coś mi się kojarzy kombinowano z dojazdem do Pyrzowic.
PKS - linia legenda - jakieś bliższe dane? Kojarzę trasę Bytom Dw. PKP - Zawiercie Dw. PKP, 2h jazdy i parę kursów (powariantowanych solidnie) na dzień. Jak długo to funkcjonowało?

_________________
27 Sosnowiec Kazimierz Pętla - Sosnowiec Będzińska
Antyskandal87 Anty#0711adas - STOP dzieciom Neostrady


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Trochę historii
Napisane: Cz 2.06.2022, 15:03 

Dołączył(a): So 5.10.2013, 13:20
Posty: 292
To była linia PKS Zawiercie. Na części jej trasy honorowano bilety KZK GOP/MZKP, bo ten drugi organizator zapewne parę groszy dorzucał do jej funkcjonowania. Główna trasa o ile pamiętam biegła do TG, a jeden czy dwa kursy wariantowe do Bytomia.

EDIT // http://www.wpk.katowice.pl/rozklady/arc ... 0pks/w.htm


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Trochę historii
Napisane: Cz 2.06.2022, 22:53 

Dołączył(a): Pn 21.12.2009, 18:43
Posty: 2024
Strzyż napisał(a):
Z rejonów północno-wschodnich.

719 - jedyne połączenie Zawiercia z rejonami GOPu czy jeszcze coś było? coś mi się kojarzy kombinowano z dojazdem do Pyrzowic.

Wozy z 719 dodatkowo robiły parę kursów 619 w międzyczasie, żeby nie stały na próżno.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Trochę historii
Napisane: Pt 3.06.2022, 8:18 
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt 27.12.2002, 15:38
Posty: 10682
Lukas SC napisał(a):
Strzyż napisał(a):
Z rejonów północno-wschodnich.

719 - jedyne połączenie Zawiercia z rejonami GOPu czy jeszcze coś było? coś mi się kojarzy kombinowano z dojazdem do Pyrzowic.

Wozy z 719 dodatkowo robiły parę kursów 619 w międzyczasie, żeby nie stały na próżno.


Na 619 był tylko jeden kurs robiony przez drugi wóz i nawet miał płatny zjazd solo do zajezdni PKS.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Trochę historii
Napisane: Pt 3.06.2022, 10:02 

Dołączył(a): Pn 21.12.2009, 18:43
Posty: 2024
W rozkładzie z 2000 na linii 619 było 13 kursów w dni robocze i 9 w dni wolne.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Trochę historii
Napisane: Pt 3.06.2022, 10:36 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 27.04.2006, 19:07
Posty: 1433
Lokalizacja:
Sosnowiec
Swoją drogą to ciekaw jestem genezy tego PKSa - czemu akurat Tarnowskie Góry i Bytom?...

_________________
27 Sosnowiec Kazimierz Pętla - Sosnowiec Będzińska
Antyskandal87 Anty#0711adas - STOP dzieciom Neostrady


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Trochę historii
Napisane: So 4.06.2022, 0:15 

Dołączył(a): Pn 21.12.2009, 18:43
Posty: 2024
Strzyż napisał(a):
Swoją drogą to ciekaw jestem genezy tego PKSa - czemu akurat Tarnowskie Góry i Bytom?...

To była taka obecna Metrolinia, zanim zostało modne przerabianie linii na M.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Trochę historii
Napisane: Śr 17.08.2022, 19:54 

Dołączył(a): Pt 14.09.2007, 16:05
Posty: 232
Lokalizacja:
Jaworzno
Fenomenalny filmik. Podróż w czasie.

https://cyfrowa.tvp.pl/video/przemysl-i ... nC0UAaPfU4


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Trochę historii
Napisane: Śr 17.08.2022, 21:25 

Dołączył(a): Pn 21.12.2009, 18:43
Posty: 2024
PKM&WPK napisał(a):
Fenomenalny filmik. Podróż w czasie.

https://cyfrowa.tvp.pl/video/przemysl-i ... nC0UAaPfU4

Problemy po 32 latach te same.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1225 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 58, 59, 60, 61, 62  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron

© WPK − Forum oparte na silniku phpBB z wykorzystaniem tłumaczenia phpBB3.PLPolityka prywatności