Teraz jest Nd 13.10.2024, 14:33

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 289 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 11, 12, 13, 14, 15
Autor Wiadomość
 Post Tytuł: Re: Historia taboru i linii WPK Katowice
Napisane: Pn 12.02.2024, 4:36 

Dołączył(a): Śr 5.02.2003, 3:09
Posty: 610
Lokalizacja:
Katowice
Egon napisał(a):
Mam takie pytanie dotyczące dawnych linii tramwajowych z okolic Bytomia: w której zajezdni stacjonowały wagony z linii 31, 32, 32bis i 33? Z tego co pamiętam, na Piekarskiej były 34 i 35, na Witczaka 8 i chyba 36, w Łagiewnikach 17 i przez pewien czas 11, ale tych trzech wspomnianych na początku nie kojarzę, nie wiem również skąd pochodziły wagony na 39 (tej wersji do ZGH Orzeł Biały).

39 obsługiwał ZKT-3 Bytom, planowo składami 2×111N, które przeniesiono w tym celu z ZKT-4 Gliwice. Ale bytomskie N chyba też tam się nieplanowo pojawiały. Końcówka była na przystanku Brzeziny Śląskie Stare Osiedle.
31, 32, 33 na pewno oryginalnie wyjeżdżały z zajezdni na Piekarskiej (do 1956), a po jej zamknięciu najpierw z Rozbarku (do 1968), a na koniec ze Stroszka zwanego wtedy Radzionkowem ;)


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Historia taboru i linii WPK Katowice
Napisane: Pn 12.02.2024, 11:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 8.01.2004, 9:44
Posty: 4434
Lokalizacja:
Ligota
Rafał napisał(a):
31, 32, 33 na pewno oryginalnie wyjeżdżały z zajezdni na Piekarskiej (do 1956), a po jej zamknięciu najpierw z Rozbarku (do 1968), a na koniec ze Stroszka zwanego wtedy Radzionkowem ;)

A jak pociągi wielowagonowe zjeżdżały/wyjeżdżały do/z zajezdni na Rozbarku? Czy wóz motorowy był przepinany na Siemianowickiej, czy może inny wóz motorowy holował skład na wyjazd i potem wracał albo wyjeżdżał po zjeżdżający skład?

_________________
Para todo mal, mezcal, y para todo bien también


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Historia taboru i linii WPK Katowice
Napisane: Pn 12.02.2024, 20:52 

Dołączył(a): Śr 3.09.2003, 23:38
Posty: 2172
Lokalizacja:
Katowice
Egon napisał(a):
na Witczaka 8 i chyba 36

36 powstało ok. 1980r (po likwidacji 8 do Piekar), wówczas już od dość dawna ta zajezdnia nie była wykorzystywana dla tramwajów.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Historia taboru i linii WPK Katowice
Napisane: Pn 12.02.2024, 21:33 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 8.01.2004, 9:44
Posty: 4434
Lokalizacja:
Ligota
Ludw_K napisał(a):
Egon napisał(a):
na Witczaka 8 i chyba 36

36 powstało ok. 1980r (po likwidacji 8 do Piekar), wówczas już od dość dawna ta zajezdnia nie była wykorzystywana dla tramwajów.

Napisałem "chyba", bo nie pamiętam kiedy z zajezdni na Witczaka wyprowadzono tramwaje. A jakoś nie mogę sobie wyobrazić zjazdu wagonów z 36 do innej zajezdni, bo łącznik do torowiska "szóstki" był częściowo rozebrany i zagruzowany, więc nie wydaje mi się możliwe, żeby tramwaj mógł po nim przejechać. Może w nocy stał na Pogodzie (bo w Szarleju raczej nie, tam byłby zawalidrogą)? Wagony z 1 i 2 w Gliwicach też nocowały na Dolnych Wałów, jak remontowano wiadukt nad torami kolejowymi. A "fortepiany" z drugiej części trasy 4 też nocowały pod chmurką albo na "Wojtuli", albo na Dolnych Wałów.

_________________
Para todo mal, mezcal, y para todo bien también


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Historia taboru i linii WPK Katowice
Napisane: Pn 12.02.2024, 23:43 

Dołączył(a): Śr 3.09.2003, 23:38
Posty: 2172
Lokalizacja:
Katowice
Egon napisał(a):
Napisałem "chyba", bo nie pamiętam kiedy z zajezdni na Witczaka wyprowadzono tramwaje.

Wg mapy z książki K. Soidy już w 1968r. Dorzucę jeszcze w temacie (kiedyś o tym pisałem), że ok. 1963r,, może jeszcze troszkę później wyjazdy i zjazdy tramwajów do zajezdni odbywały się przez Rynek (wówczas pl. P. Maciejewskiej) i nawet był tam przystanek dla tych kursów, chyba tylko w jednym kierunku (tor był pojedynczy po południowej stronie tego placu). Nie wiem której zajezdni i jakich linii to dotyczyło.
Cytuj:
Może w nocy stał na Pogodzie

Nie wykluczałbym też, że przy zajezdni na Witczaka był jeszcze jakiś tor na którym mogła zmieścić się nawet nie jedna N-ka.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Historia taboru i linii WPK Katowice
Napisane: Wt 13.02.2024, 9:33 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 8.01.2004, 9:44
Posty: 4434
Lokalizacja:
Ligota
Ludw_K napisał(a):
Egon napisał(a):
Napisałem "chyba", bo nie pamiętam kiedy z zajezdni na Witczaka wyprowadzono tramwaje.

Wg mapy z książki K. Soidy już w 1968r. .

Nie chciałbym podważać wiarygodności książki pana Soidy, ale chyba jednak później. Pamiętam wagony z "ósemki" stojące w zajezdni, a nawet zjeżdżające czy wyjeżdżające tramwaje, a w 1968 roku byłem jeszcze za mały na samodzielne podróże. Opisane zdarzenia mogły pochodzić z roku około 1972, ponieważ wtedy zacząłem wałęsać się po Śląsku sam.

_________________
Para todo mal, mezcal, y para todo bien también


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Historia taboru i linii WPK Katowice
Napisane: Wt 13.02.2024, 10:05 
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt 27.12.2002, 15:38
Posty: 10698
Oddział Autobusowy Bytom, podporządkowany organizacyjnie Wydziałowi Remontowo-Produkcyjnemu w Radzionkowie został utworzony z dniem 1 czerwca 1969 r. co było związane z oddaniem do eksploatacji zajezdni autobusowej po przebudowie.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Historia taboru i linii WPK Katowice
Napisane: Pt 5.04.2024, 7:34 

Dołączył(a): Wt 9.06.2009, 13:16
Posty: 553
Lokalizacja:
Katowice
Mam pytanie. W maju 1984 roku uruchomiono nową linię 297. Czy ktoś pamięta pierwszą obsadę taborową na niej, zanim w październiku 1984 przydzielono #734, a w październiku 1985 #1515? Ponoć od maja 1984 zanim przydzielono #734 jeździł na niej nie tak stary Ikarus 280 zapożyczony na ten czas z innej linii.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Historia taboru i linii WPK Katowice
Napisane: Cz 3.10.2024, 21:10 

Dołączył(a): Śr 22.11.2006, 11:37
Posty: 4
Lokalizacja:
Piotrków Trybunalski
Mam pytanie: kto prowadzi wykaz taboru na stronie http://tabor.wpk.katowice.pl/spis.php?p=100&h=1?
Chodzi mi np. o Ikarusy 260 i 280, które w pierwszej połowie lat 80. trafiły z WPK Katowice do WPKM Piotrków Trybunalski.

We wspomnianym wykazie jest np, taki wóz:
Cytuj:
570II ? Ikarus 280.26 1982 2301 1982 przed 1985 ? - 127 do WPKM Piotrków Tryb.

Otóż mam z danych z MZK Piotrków Trybunalski datę jego wpisania na stan w Piotrkowie - 22.04.1983: https://phototrans.pl/15,130054,17.html

W 2006 roku założyłem też taki temat odnośnie tych wymienianych autobusów: viewtopic.php?f=42&t=1368


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 289 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 11, 12, 13, 14, 15

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  

© WPK − Forum oparte na silniku phpBB z wykorzystaniem tłumaczenia phpBB3.PLPolityka prywatności