Aktywne wątki • Wątki bez odpowiedzi
Autor |
Wiadomość |
|
Tytuł: Re: Historia taboru i linii WPK Katowice Napisane: Pn 12.02.2024, 4:36 |
|
Dołączył(a): Śr 5.02.2003, 3:09 Posty: 610 Lokalizacja: Katowice
|
Egon napisał(a): Mam takie pytanie dotyczące dawnych linii tramwajowych z okolic Bytomia: w której zajezdni stacjonowały wagony z linii 31, 32, 32bis i 33? Z tego co pamiętam, na Piekarskiej były 34 i 35, na Witczaka 8 i chyba 36, w Łagiewnikach 17 i przez pewien czas 11, ale tych trzech wspomnianych na początku nie kojarzę, nie wiem również skąd pochodziły wagony na 39 (tej wersji do ZGH Orzeł Biały). 39 obsługiwał ZKT-3 Bytom, planowo składami 2×111N, które przeniesiono w tym celu z ZKT-4 Gliwice. Ale bytomskie N chyba też tam się nieplanowo pojawiały. Końcówka była na przystanku Brzeziny Śląskie Stare Osiedle. 31, 32, 33 na pewno oryginalnie wyjeżdżały z zajezdni na Piekarskiej (do 1956), a po jej zamknięciu najpierw z Rozbarku (do 1968), a na koniec ze Stroszka zwanego wtedy Radzionkowem ;)
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Historia taboru i linii WPK Katowice Napisane: Pn 12.02.2024, 11:17 |
|
Egon |
|
Dołączył(a): Cz 8.01.2004, 9:44 Posty: 4434 Lokalizacja: Ligota
|
Rafał napisał(a): 31, 32, 33 na pewno oryginalnie wyjeżdżały z zajezdni na Piekarskiej (do 1956), a po jej zamknięciu najpierw z Rozbarku (do 1968), a na koniec ze Stroszka zwanego wtedy Radzionkowem ;) A jak pociągi wielowagonowe zjeżdżały/wyjeżdżały do/z zajezdni na Rozbarku? Czy wóz motorowy był przepinany na Siemianowickiej, czy może inny wóz motorowy holował skład na wyjazd i potem wracał albo wyjeżdżał po zjeżdżający skład?
_________________ Para todo mal, mezcal, y para todo bien también
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Historia taboru i linii WPK Katowice Napisane: Pn 12.02.2024, 20:52 |
|
Dołączył(a): Śr 3.09.2003, 23:38 Posty: 2172 Lokalizacja: Katowice
|
Egon napisał(a): na Witczaka 8 i chyba 36
36 powstało ok. 1980r (po likwidacji 8 do Piekar), wówczas już od dość dawna ta zajezdnia nie była wykorzystywana dla tramwajów.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Historia taboru i linii WPK Katowice Napisane: Pn 12.02.2024, 21:33 |
|
Egon |
|
Dołączył(a): Cz 8.01.2004, 9:44 Posty: 4434 Lokalizacja: Ligota
|
Ludw_K napisał(a): Egon napisał(a): na Witczaka 8 i chyba 36
36 powstało ok. 1980r (po likwidacji 8 do Piekar), wówczas już od dość dawna ta zajezdnia nie była wykorzystywana dla tramwajów. Napisałem "chyba", bo nie pamiętam kiedy z zajezdni na Witczaka wyprowadzono tramwaje. A jakoś nie mogę sobie wyobrazić zjazdu wagonów z 36 do innej zajezdni, bo łącznik do torowiska "szóstki" był częściowo rozebrany i zagruzowany, więc nie wydaje mi się możliwe, żeby tramwaj mógł po nim przejechać. Może w nocy stał na Pogodzie (bo w Szarleju raczej nie, tam byłby zawalidrogą)? Wagony z 1 i 2 w Gliwicach też nocowały na Dolnych Wałów, jak remontowano wiadukt nad torami kolejowymi. A "fortepiany" z drugiej części trasy 4 też nocowały pod chmurką albo na "Wojtuli", albo na Dolnych Wałów.
_________________ Para todo mal, mezcal, y para todo bien también
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Historia taboru i linii WPK Katowice Napisane: Pn 12.02.2024, 23:43 |
|
Dołączył(a): Śr 3.09.2003, 23:38 Posty: 2172 Lokalizacja: Katowice
|
Egon napisał(a): Napisałem "chyba", bo nie pamiętam kiedy z zajezdni na Witczaka wyprowadzono tramwaje.
Wg mapy z książki K. Soidy już w 1968r. Dorzucę jeszcze w temacie (kiedyś o tym pisałem), że ok. 1963r,, może jeszcze troszkę później wyjazdy i zjazdy tramwajów do zajezdni odbywały się przez Rynek (wówczas pl. P. Maciejewskiej) i nawet był tam przystanek dla tych kursów, chyba tylko w jednym kierunku (tor był pojedynczy po południowej stronie tego placu). Nie wiem której zajezdni i jakich linii to dotyczyło. Cytuj: Może w nocy stał na Pogodzie
Nie wykluczałbym też, że przy zajezdni na Witczaka był jeszcze jakiś tor na którym mogła zmieścić się nawet nie jedna N-ka.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Historia taboru i linii WPK Katowice Napisane: Wt 13.02.2024, 9:33 |
|
Egon |
|
Dołączył(a): Cz 8.01.2004, 9:44 Posty: 4434 Lokalizacja: Ligota
|
Ludw_K napisał(a): Egon napisał(a): Napisałem "chyba", bo nie pamiętam kiedy z zajezdni na Witczaka wyprowadzono tramwaje.
Wg mapy z książki K. Soidy już w 1968r. . Nie chciałbym podważać wiarygodności książki pana Soidy, ale chyba jednak później. Pamiętam wagony z "ósemki" stojące w zajezdni, a nawet zjeżdżające czy wyjeżdżające tramwaje, a w 1968 roku byłem jeszcze za mały na samodzielne podróże. Opisane zdarzenia mogły pochodzić z roku około 1972, ponieważ wtedy zacząłem wałęsać się po Śląsku sam.
_________________ Para todo mal, mezcal, y para todo bien también
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Historia taboru i linii WPK Katowice Napisane: Wt 13.02.2024, 10:05 |
|
memphis |
Administrator |
|
Dołączył(a): Pt 27.12.2002, 15:38 Posty: 10699
|
Oddział Autobusowy Bytom, podporządkowany organizacyjnie Wydziałowi Remontowo-Produkcyjnemu w Radzionkowie został utworzony z dniem 1 czerwca 1969 r. co było związane z oddaniem do eksploatacji zajezdni autobusowej po przebudowie.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Historia taboru i linii WPK Katowice Napisane: Pt 5.04.2024, 7:34 |
|
Dołączył(a): Wt 9.06.2009, 13:16 Posty: 553 Lokalizacja: Katowice
|
Mam pytanie. W maju 1984 roku uruchomiono nową linię 297. Czy ktoś pamięta pierwszą obsadę taborową na niej, zanim w październiku 1984 przydzielono #734, a w październiku 1985 #1515? Ponoć od maja 1984 zanim przydzielono #734 jeździł na niej nie tak stary Ikarus 280 zapożyczony na ten czas z innej linii.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Historia taboru i linii WPK Katowice Napisane: Cz 3.10.2024, 21:10 |
|
Dołączył(a): Śr 22.11.2006, 11:37 Posty: 4 Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
|
Mam pytanie: kto prowadzi wykaz taboru na stronie http://tabor.wpk.katowice.pl/spis.php?p=100&h=1? Chodzi mi np. o Ikarusy 260 i 280, które w pierwszej połowie lat 80. trafiły z WPK Katowice do WPKM Piotrków Trybunalski. We wspomnianym wykazie jest np, taki wóz: Cytuj: 570II ? Ikarus 280.26 1982 2301 1982 przed 1985 ? - 127 do WPKM Piotrków Tryb. Otóż mam z danych z MZK Piotrków Trybunalski datę jego wpisania na stan w Piotrkowie - 22.04.1983: https://phototrans.pl/15,130054,17.htmlW 2006 roku założyłem też taki temat odnośnie tych wymienianych autobusów: viewtopic.php?f=42&t=1368
|
|
Na górę strony |
|
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów
|
|