Teraz jest Śr 12.12.2018, 22:59

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 135 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Następna strona
Autor Wiadomość
 Post Tytuł:
Napisane: Śr 3.02.2010, 9:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Nd 5.01.2003, 9:08
Posty: 3897
Lokalizacja:
Katowice
memphis napisał(a):
YoMaHa napisał(a):
Czasem niektórym przydałoby się znacznie więcej wyczucia, ot co.


Wydaje mi się, że eN był tu wyjątkowo grzeczny i taktowny, szczególnie jak na jego możliwości. Problem w tym, że pisanie bez kropek (albo z ich nadmiarem), w sposób chaotyczny, z błędami, itd. oznacza po prostu brak szacunku dla czytelników, niezależnie od tego jak ciekawe rzeczy chce się przekazać.


Jakub, ja to doskonale rozumiem i w tym konkretnym przypadku zaiste tak było - ja jedynie chciałem zasygnalizować pewien szerszy problem. I wiesz doskonale, o co mi chodziło, zresztą podejrzewam, że nie tylko Ty.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Śr 3.02.2010, 19:04 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 21.01.2010, 20:59
Posty: 152
Lokalizacja:
BYTOM
Egon napisał(a):
Ale błędów też w nim sporo. Np. takie 707 było linią handlową jak najbardziej, a w wykazie jest umieszczone jako umowna. W większości wypadków błędy nie są duże (np. 274 kursowało od Cielmic a nie od Tychów, a 196 do Bierunia Starego przez Jaroszowice), ale zdarzają się też "wielbłądy". Jak będę miał czas, spróbuję je wyłapać dla tych linii które pamiętam.

Masz rację, że w wykazie są błędy. Natomiast co do oznaczenia linii "umowna", podejrzewam, że wiele kursów na wielu liniach było pośrednio na zlecenie zakładów pracy, ale były na rozkładach, jak np. kursy na liniach 28, 32, 46, 52 itd.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Śr 3.02.2010, 19:07 
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt 27.12.2002, 15:38
Posty: 10561
Lokalizacja:
Josephsdorf-O/S
markus napisał(a):
Natomiast co do oznaczenia linii "umowna", podejrzewam, że wiele kursów na wielu liniach było pośrednio na zlecenie zakładów pracy, ale były na rozkładach, jak np. kursy na liniach 28, 32, 46, 52 itd.


Za linię umowną wynagrodzenie (od tego co zlecał przewozy) trafiało bezpośrednio do kasy zakładu komunikacyjnego, z pominięciem dyrekcji, stąd ZK robiły biznes na przewozach olewając często kursy handlowe dla zwykłych pasażerów.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pn 8.02.2010, 20:47 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 8.01.2004, 9:44
Posty: 4076
Lokalizacja:
Ligota
Egon napisał(a):
memphis napisał(a):
http://www.wpk.katowice.pl/old/wpk/linie.htm
Ale błędów też w nim sporo. [...] Jak będę miał czas, spróbuję je wyłapać dla tych linii które pamiętam.

No to to, co pamiętam z A od 0 do 99:
3 - jako ostatnia miejscowość zamiast "Załęże" powinno być "Zawodzie",
21 - Chełm Mały - itd.,
58 - czytać od końca,
64 - kończyło/zaczynało na os. F, w Cielmicach tej linii sobie nie przypominam jak długo ją pamiętam,
66 - jeśli Wilhelminę uznać za "Szopienice", to zgoda ;-),
67 - Tychy - Kosztowy, do Dziećkowic w '86 raczej nie jeźdzło nawet jako przewóz,
70 - zamienić pozycjami "Załęską Hałdę" z "Katowicami",
78 - ? Tego wariantu, jako osobny byt, sobie nie przypominam,
93 - podstawowa trasa Kleszczów - Brzezinka - Łabędy. W tabelce jest tylko wariant,
95 - dwa warianty złożone w jeden, w tym w jednym zamienione miejscami "Tychy" i "Cielmice"
96 - jeśli 109 wtedy kursowało na Bolinę, to 96 już nie. Więc albo 109 do Nikiszowca, albo 96 wyrzucamy z Janowa.

Nie wiedzieć czemu Zawodzie wtedy nazywano "Bogucicami" i to może dawać mylne wyobrażenie o przebiegu niektórych linii.

_________________
Bóg dał nam Internet, a diabeł Neostradę.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pn 8.02.2010, 21:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 8.01.2004, 9:44
Posty: 4076
Lokalizacja:
Ligota
Dalej, od 100 do 199:

101 - obawiam się, że w '86 już słuch o tej linii zaginął...
109 - patrz poprzedni odcinek,
111 - trasa podstawowa od Helenki, do Górnik docierały pojedyncze warianty,
112 - sksować "-" pomiędzy "Gliwicami" a "Os. Sikornikiem" albo zamienić je miejscami,
119 - z tym "Chorzowem" i "Bytomiem" to chyba przesada, ale głowy nie dam,
122 - wariant "U" sklejony z trasą kursów "H" - Mikołów - Tychy
123 - odtworzenie poprawnego przebiegu trasy tej linii zasługuje na nagrodę Nobla ;-)
134 - w życiu tego nie widziałem w Dzierżnie, no ale może coś mi umknęło...
136 - znowu dwa warianty scalone w jeden,
154 - jasnym jest, że "Katowice" należy wstawić między "Brynów" i Dąbrówkę Małą",
162 - uwaga jak przy 66,
170 - po posklejaniu wariantów wyszedł taki oto Frankenstein ;-)
196 - i dalej do Bierunia Starego.

_________________
Bóg dał nam Internet, a diabeł Neostradę.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pn 8.02.2010, 21:29 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt 16.09.2003, 22:18
Posty: 273
Lokalizacja:
Katowice
Egon napisał(a):
Egon napisał(a):
memphis napisał(a):
http://www.wpk.katowice.pl/old/wpk/linie.htm
Ale błędów też w nim sporo. [...] Jak będę miał czas, spróbuję je wyłapać dla tych linii które pamiętam.

No to to, co pamiętam z A od 0 do 99:
3 - jako ostatnia miejscowość zamiast "Załęże" powinno być "Zawodzie",
(...)


Jesteś pewny że do Zawodzia? Jeśli tak to gdzie zawracała? I kiedy ją skrócono do relacji Bogucice Wróblewskiego? (bo tak jeździła do 14.03.1993r)


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pn 8.02.2010, 21:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 8.01.2004, 9:44
Posty: 4076
Lokalizacja:
Ligota
200 - 299:

206, 212 - nigdy tym nie jechałem, ale podane trasy wydają się być raczej niemożliwe,
210 - nigdy przewozu o tym numerze nie widziałem w Ligocie, no ale może jeździł w porze, o której nie wychodziłem na powietrze.

Więcej błędów w trasach linii z tego zakresu numeracji nie umiem wyłapać. Ponieważ większość "dwusetek" to były przewozy, na pewno sklejono tu w jedno wiele wariantów. Przy okazji - chyba jakiś przewóz 2xx kursował aż do Pilicy. Czy ktoś pamięta numer tej linii?

_________________
Bóg dał nam Internet, a diabeł Neostradę.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pn 8.02.2010, 21:50 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 8.01.2004, 9:44
Posty: 4076
Lokalizacja:
Ligota
Łukasz napisał(a):
Jesteś pewny że do Zawodzia? Jeśli tak to gdzie zawracała?

Tak. Krańcówka na Cynkowej, tak jak 74.

Łukasz napisał(a):
I kiedy ją skrócono do relacji Bogucice Wróblewskiego? (bo tak jeździła do 14.03.1993r)

Nie pamiętam :-(

_________________
Bóg dał nam Internet, a diabeł Neostradę.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pn 8.02.2010, 22:38 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 8.01.2004, 9:44
Posty: 4076
Lokalizacja:
Ligota
Zakres 300 - 599 sobie odpuszczam, bo tu jestem słaby.

Od 600 do końca:

611 i 612 - jestem pewien, że oba te przewozy widziałem w Katowicach przy dworcu PKP na stanowisku dawnej "18",
613, 634 - kolejne "figury niemożliwe",
626 - dokładny przebieg trasy tej linii podałem gdzie indziej,
629 - + wariant Szczygłowice - Orzesze, + wariant do Palowic + wariant do Rybnika ;-),
669 - wielbłąd. Poprawna trasa: Gliwice - Przyszowice - Wygoda - Mikołów - Jamna. Był jakiś wariant przez Ligotę, ale raczej nie przez Zabrze, tylko przez Halembę,
687 - zamiast "Piotrowice" powinno być "Ligota",
701 - tej wersji nie kojarzę. Jeszcze 3 lata wcześniej 701 miało trasę bardzo podobną, a może i identyczną jak 194,
707 - drugi wielbłąd. Powinno być Pyskowice - Dzierżno - Łabędy, jedna para kursów Gliwice - Przyszówka - Łabędy. W Zabrzu nigdy w historii,
721 - nie jestem pewien, ale chyba równo z nią powstała 722 jako druga do pary po skróceniu większości kursów 700 do Wojkowic.

Linie "literowe" opisane bez większych błędów, tramajowe też - tak, "1" po likwidacji "2" przejęła kursy na Trynek w co drugim kursie z Dolnych Wałów, ale z tym "dworcem" (wąskotorówki) to jednak przesada. Jedynie istnienie linii 3 bis wydaje mi się nieco wątpliwe, a szczególnie na opisanej trasie (nie wiem, nigdy tego nie widziałem).

To jeszcze jedno pytanie: pamięta ktoś linię 724? To była taka poprzedniczka obecnej 132. Zapamiętałem ją dobrze z faktu przewożenia gramofonu z Rokitnicy do Ligoty (mam go do dziś, sprawny ;-) ) - 92 mi wtedy "wypadło", a deszcz lał jak wół do karety...

_________________
Bóg dał nam Internet, a diabeł Neostradę.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Wt 9.02.2010, 6:59 

Dołączył(a): Pn 15.12.2003, 18:58
Posty: 4108
Lokalizacja:
z Tarnowskich Gór
Egon napisał(a):
101 - obawiam się, że w '86 już słuch o tej linii zaginął...

Chyba później się odrodziła (a może cały czas istniała) bo znalazłem w notatkach z początku lat 90. taką trasę 101: Murcki Szyb Stanisław - Tychy.
Egon napisał(a):
134 - w życiu tego nie widziałem w Dzierżnie, no ale może coś mi umknęło...

W 1989 roku był jeden kurs do Dzierżna (4:36 z TG), może wcześniej było nawet więcej kursów.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Wt 9.02.2010, 10:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So 17.06.2006, 0:07
Posty: 1245
Lokalizacja:
PYSKOWICE
134 na 100% miał poranny kurs do Dzierżna , i najprawdopodobniej po 14 z Dzierżna miał jeszcze jeden.
Poszperam w starych papierach , może sie znajdzie jeszcze jakiś archiwalny rozkład.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Wt 9.02.2010, 17:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt 16.09.2003, 22:18
Posty: 273
Lokalizacja:
Katowice
Egon napisał(a):
Łukasz napisał(a):
Jesteś pewny że do Zawodzia? Jeśli tak to gdzie zawracała?

Tak. Krańcówka na Cynkowej, tak jak 74.


Czyli jechał w stronę ronda i na rondzie zawracał (w stronę zawodzia) a do centrum zawracał pod mostem koło "Agaty"? Bo wtedy innej mozliwości nie było. Pytam dla potwierdzenia że taka absurdalana trasa była (wiem ze tak 70 jeździł)


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Wt 9.02.2010, 17:19 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt 21.11.2003, 23:01
Posty: 1886
Lokalizacja:
Bielsko-B
Łukasz napisał(a):
Czyli jechał w stronę ronda i na rondzie zawracał (w stronę zawodzia) a do centrum zawracał pod mostem koło "Agaty"? Bo wtedy innej mozliwości nie było. Pytam dla potwierdzenia że taka absurdalana trasa była (wiem ze tak 70 jeździł)

Linia 70 oznaczona była jako OKREŻNA. W kierunku Borek jechała od Bogucic ulicami: Markiefki - Al. Roździeńskiego do Ronda i powrót Al. Rozdzieńskiego (bez obsługi przysanku Hotel Warszawa) do ul. Bogucickiej i na 1-go Maja. Powrót: Bogucicka - A. Roździeńskiego (obsługa nie iestniejącego już przystanku tuż za rozjazdem) do Agaty i potem powrót Roździeńskiego - Markiefki - Ryszarda - Wróblewskiego.

_________________
Przewodnik beskidzki


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Wt 9.02.2010, 17:33 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt 21.11.2003, 23:01
Posty: 1886
Lokalizacja:
Bielsko-B
Egon napisał(a):
Tak. Krańcówka na Cynkowej, tak jak 74.

Tych końcówek było kilka, ale już nie pamiętam gdzie w jakich latach. Linia ta kończyła w:
* Bogucicach - Wróblewskiego
* Zawodziu (o Cynkowej nie pamiętam, ale wiem że zawracała koło zajezdni - oznaczenie zdaje się Zawodzie CPN)
* Szopienicach - na Bednorza

_________________
Przewodnik beskidzki


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Wt 9.02.2010, 20:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt 16.09.2003, 22:18
Posty: 273
Lokalizacja:
Katowice
(37) misiek napisał(a):
Łukasz napisał(a):
Czyli jechał w stronę ronda i na rondzie zawracał (w stronę zawodzia) a do centrum zawracał pod mostem koło "Agaty"? Bo wtedy innej mozliwości nie było. Pytam dla potwierdzenia że taka absurdalana trasa była (wiem ze tak 70 jeździł)

Linia 70 oznaczona była jako OKREŻNA. W kierunku Borek jechała od Bogucic ulicami: Markiefki - Al. Roździeńskiego do Ronda i powrót Al. Rozdzieńskiego (bez obsługi przysanku Hotel Warszawa) do ul. Bogucickiej i na 1-go Maja. Powrót: Bogucicka - A. Roździeńskiego (obsługa nie iestniejącego już przystanku tuż za rozjazdem) do Agaty i potem powrót Roździeńskiego - Markiefki - Ryszarda - Wróblewskiego.


3 tak samo miał napis OKRĘŻNA na czerwono a pod spodem cała trasa. W wersji do Bogucice Wróblewskiego jechał bezpostojowo. Nie wymieniłeś końcówki Dąbrowka Mała Grzegorzka (krótko marzec - sierpień (?)1993)


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Wt 9.02.2010, 23:50 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 8.01.2004, 9:44
Posty: 4076
Lokalizacja:
Ligota
JacekSo napisał(a):
Chyba później się odrodziła (a może cały czas istniała) bo znalazłem w notatkach z początku lat 90. taką trasę 101: Murcki Szyb Stanisław - Tychy.

To już było inne 101. Kursowało nawet dość często (kilkanaście, a może i ze dwadzieścia par kursów na dobę), ale do Tychów docierały tak ze 3 pary kursów. Podstawowa trasa to Murcki - Kostuchna (już nie pamiętam, czy końcówka była przy kopalni, czy jeden przystanek dalej) przez Szarych Szeregów i Boya-Żeleńskiego. Ale żywot tej wersji był bardzo krótki, nie wiem czy rok to wytrzymało. W tym samym czasie podobne końcówki miała linia 280, ale o niej wiem tylko tyle, że istniała. Kursy z Murcek do Tychów jechały przez Wartogłowiec z pominięciem Kostuchny. Którędy jechało 101 - nie wiem, ale zdaje mi się, że przez Czułów. Kursem do Tychów nie jechałem, ale podstawową trasę zaliczyć zdążyłem ;-)

(37) misiek napisał(a):
Tych końcówek było kilka, ale już nie pamiętam gdzie w jakich latach. Linia ta kończyła w:
* Bogucicach - Wróblewskiego
* Zawodziu (o Cynkowej nie pamiętam, ale wiem że zawracała koło zajezdni - oznaczenie zdaje się Zawodzie CPN)
* Szopienicach - na Bednorza

Co do Zawodzia - końcówki były i przy CPN i na Cynkowej, ale oczywiście nie potrafię tego obudować datami. O Szopienicach coś słyszałem (dla jednego kursu) z wiarygodnego dla mnie źródła, ale nie miałem okazji tego sprawdzić osobiście.

_________________
Bóg dał nam Internet, a diabeł Neostradę.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Śr 10.02.2010, 19:36 

Dołączył(a): Pn 15.01.2007, 16:22
Posty: 400
Lokalizacja:
Katowitz
Ma ktos infona temat 25 z Przełajki?? Pamietam takowy pojazd i nie wiem czy przypadkiem nie smigał na nim ik280 #113 a moze jakis inny 11X?? z katowic. Do tego dorzuce pytanie jaki był przebieg 96 na przełomie lat osiemdziesiatych i dziewiecdziesiatych??


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Śr 10.02.2010, 20:07 

Dołączył(a): Pn 15.12.2003, 18:58
Posty: 4108
Lokalizacja:
z Tarnowskich Gór
pat napisał(a):
Do tego dorzuce pytanie jaki był przebieg 96 na przełomie lat osiemdziesiatych i dziewiecdziesiatych??

Taki jak obecnie ma linia 196.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Śr 10.02.2010, 20:57 
- Moderator -

Dołączył(a): Nd 10.04.2005, 13:53
Posty: 1677
Lokalizacja:
Siemianowice Śląskie
A wcześniej? Słyszałem, że gdzieś na Boline zajeżdżała czy jakoś gdzieś do Katowic.

_________________
Obrazek


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Śr 10.02.2010, 21:35 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 8.01.2004, 9:44
Posty: 4076
Lokalizacja:
Ligota
Crom napisał(a):
A wcześniej? Słyszałem, że gdzieś na Boline zajeżdżała czy jakoś gdzieś do Katowic.

Tak, ale inaczej niż 109 - przez Oswobodzenia i Leśnego Potoku. Jeszcze wcześniej krańcówka była na Zamkowej (wtedy Miczurina) - dojazd przez Ociepki (już nie pamiętam ówczesnej nazwy), powrót Grodową, Leśnego Potoku i Oswobodzenia..

_________________
Bóg dał nam Internet, a diabeł Neostradę.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 135 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  

© WPK − Forum oparte na silniku phpBB z wykorzystaniem tłumaczenia phpBB3.PLPolityka prywatności