Forum WPK http://forum.wpk.katowice.pl/ |
|
Przewozy pracownicze. http://forum.wpk.katowice.pl/viewtopic.php?f=35&t=1798 |
Strona 4 z 8 |
Autor: | YoMaHa [ Nd 31.01.2010, 21:09 ] |
Tytuł: | Re: Przewozy pracownicze. |
JacekSo napisał(a): markus napisał(a): Blachówka to nie to samo co kop. "Blachówka". Autobus zaraz za Bobrownikami skręcał w prawo na teren kopalni dolomitów. Chyba wtedy taką ta kopalnia miała nazwę. Chyba nie bardzo tam. Rozkład z dworca w TG: 630: trasa: TG - Sucha Góra - Os. Stroszek - Kopalnia Blachówka, odj. 5:35, 13:30, 21:35, tylko do Os. Stroszek Poczta: 6:35 Nooo, sam się dziwię swojej pamięci! Byłem przekonany, że to wieczorny kurs był obcięty - i proszę, w listopadzie 88 roku wnioskowano o wydłużenie go do Blachówki. Zatem - jak wynika z Twoich notatek - wniosek przyjęto. JacekSo napisał(a): 630 miała także kursy do Ośrodka Rehabilitacji. Z dworca odjazd następował o 15:20, a z Ośrodka o 15:35. Kursowała tylko w dni robocze. Jest też jakaś wzmianka o Sowicach...
|
Autor: | Serd [ Nd 31.01.2010, 22:06 ] |
Tytuł: | |
adam86 napisał(a): I bardzo dobrze, że tyle od ciebie, bo tej żenującej pyskówki na poziomie miernego ucznia podstawówki już wystarczy.
...powiedział wzór konwersacji wszelakiej na tym forum :D A wracając do tematu tego forum to pamiętam że w latach 90-tych jeździła w Gliwicach linia pracownicza Pochu obsługiwana Ikarami 280 przez PKM Gliwice. Lina ta nie miała numer jako-takiego Ale jeździłą dokłądnie trasą dawnego WPK-owskiego 186Bis. |
Autor: | andrzejh69 [ Pn 1.02.2010, 7:56 ] |
Tytuł: | |
Pryzpomniały mi się takie linie "przewozy": 49 z Tychów na Nikisz - kopalnia Wieczorek którą jeździł mo dziadek (okolice 1975-78) - w tych latach pr 110 lub może nawet i pr 100 220 lub 222(?) - przewóz dzieci niepełnosprawnych do szkoły specjalnej w Katowicach, często pojawiał się na Wełnowcu: do około 1983 pr 110,a potem jakiś IK260 z Katowic rocznik 1983 wprowadzony do ekspl. marzec-maj 1984. |
Autor: | markus [ Pn 1.02.2010, 12:12 ] |
Tytuł: | |
andrzejh69 napisał(a): Pryzpomniały mi się takie linie "przewozy":
49 z Tychów na Nikisz - kopalnia Wieczorek którą jeździł mo dziadek (okolice 1975-78) - w tych latach pr 110 lub może nawet i pr 100 220 lub 222(?) - przewóz dzieci niepełnosprawnych do szkoły specjalnej w Katowicach, często pojawiał się na Wełnowcu: do około 1983 pr 110,a potem jakiś IK260 z Katowic rocznik 1983 wprowadzony do ekspl. marzec-maj 1984. Bardzo dobra pamięć. Rzeczywiście linia 49, obsługiwana przez zajezdnię Tychy, taką miała trasę, nawet i wcześniej, gdy jeszcze kursowały Ik. 620 i Jelcze. Natomiast przewóz dzieci niepełnosprawnych miała linia 222. W tym czasie linia 220 miała przewóz pracowników kop. "Gottwald" ale trasy niestety już nie pamiętam. |
Autor: | markus [ Pn 1.02.2010, 12:18 ] |
Tytuł: | |
Jeszcze co do "Przewozów pracowniczych" czy ktoś pamięta lub coś wie na temat linii 669 i 691. Pierwsza była przewozem pracowników "KONSTAL"-u, natomiast druga była przewozem wojska. Pamiętam tylko, że na zauważonej tablicy było napisane - PRZEWÓZ WOJSKA - ZAWIERCIE. Te linie były gdzieś na początku lat 80-tych. |
Autor: | Egon [ Pn 1.02.2010, 12:46 ] |
Tytuł: | |
andrzejh69 napisał(a): Pryzpomniały mi się takie linie "przewozy": 49 z Tychów na Nikisz - kopalnia Wieczorek którą jeździł mo dziadek (okolice 1975-78) - w tych latach pr 110 lub może nawet i pr 100 No a przede wszystkim Ikarus 66 :-) andrzejh69 napisał(a): 220 lub 222(?) - przewóz dzieci niepełnosprawnych do szkoły specjalnej w Katowicach, często pojawiał się na Wełnowcu: do około 1983 pr 110,a potem jakiś IK260 z Katowic rocznik 1983 wprowadzony do ekspl. marzec-maj 1984.
222 - "Szkoła Życia" ;-) |
Autor: | pat [ Pn 1.02.2010, 13:58 ] |
Tytuł: | |
Linia 222 wraz z kilkoma liniami na przełomie lat 80tych i 90tych kursowałą ( Przynajmniej był rozkład jazdy na przystanku ) pod dawny Hotel PTTK w WPKiW Prócz niej kursowały tam jeszcze z dwie linie ktorych nie pamiętam. Nigdy tam nie widziałem autobusu, a prystanki w Parku były rozlokowane tuz przed wejsciem do hotelu oraz przy wejsciu do skansenu. W latach 90tych widziałem pare razy ta linie na Pl. Wolnosci w katowicach obsługiwana jakims jelczem z zajezdni w Katowicach. Tyle odnosnie linii 222. Odnosnie przewozów to istniała linia 609 kursująca z Katowic ul. Korfantego (przystanek w kier. Tychów) do Dąbrowy Górniczej nie wiem czy do samej Huty czy tylko do Gołonoga. Kursowała jak obecnie 154 do Pogoni i dalej obecna trasa 807 do Dabrowy Centrum. Gdzie dalej to jechało to nie wiem. Pamietam na tej linii Ikarusy 280 z zaj. w Gołonogu. Odjazdy z Katowic były raz dzienie cos w okolicach 15.00 badz 16.00. Z przewozow pracowniczych pamiętam cos takiego jak 272 w okolicach Klucz. Były to z pewnoscia lata 80te a raczej ich schyłek. Ma ktos jakies info o tej linii?? Zaznacze ze tez był to ikarek 280 w klasycznym malowaniu |
Autor: | markus [ Pn 1.02.2010, 14:32 ] |
Tytuł: | |
pat napisał(a): Odnosnie przewozów to istniała linia 609 kursująca z Katowic ul. Korfantego (przystanek w kier. Tychów) do Dąbrowy Górniczej nie wiem czy do samej Huty czy tylko do Gołonoga. Kursowała jak obecnie 154 do Pogoni i dalej obecna trasa 807 do Dabrowy Centrum. Gdzie dalej to jechało to nie wiem. Pamietam na tej linii Ikarusy 280 z zaj. w Gołonogu. Odjazdy z Katowic były raz dzienie cos w okolicach 15.00 badz 16.00.
Jak pamiętam linia 609 była przewozem dla huty "Katowice". Kursy były z huty do Sosnowca ul. Gospodarcza na trzy zmiany. Kursowały 2 lub nawet 3 autobusy w odstępie 5 minut. Być może jeden z nich jeździł aż do Katowic. Odjazdy z huty były: 6.30, 14.30, 22.30. |
Autor: | Martinek [ Pn 1.02.2010, 15:13 ] |
Tytuł: | |
Przewozy pracownicze WPK dla zakładów pracy miasta Bytomia, stan na r. 1980 (nie znam za bardzo Bytomia, więc przepisałem jak leci): 94 bis: Os. Wieczorka - Radzionków (dla OPEC Bytom) 114: Os. Wieczorka - Szyb Lompy (dla KWK Rozbark) 129: Tarnowskie Góry - Radzionków - Blachówka (dla Zakładów Dolomitowych) 132: Zabrze - Kop. Miechowice - Bytom (dla KWK Miechowice) 139: Wieszowa - Huta Bobrek (dla Huty Bobrek) 152: Os. Wieczorka - Bytom - Łagiewniki (dla KWK Łagiewniki) 167: Stolarzowice - Kop. Miechowice (dla KWK Miechowice) 184: Wieszowa - Kop. Miechowice (dla KWK Miechowice, obsługa przez WPK od 1971 r.) 190: Os. Radzionków - Stolarzowice - Huta Bobrek (dla Huty Bobrek) 201: Bytom - Łagiewniki (dla Huty Zygmunt) 214: Bytom - Łagiewniki (dla Huty Zygmunt) 214: Okrężna /uczniowie ze Szkoły Życia/ 218: Świętochłowice - Kop. Rozbark - Szyb Lompy (dla KWK Rozbark) 289: Os. Miechowice - Bytom Szombierki - Kop. Rozbark (dla KWK Rozbark) 623: Os. Miechowice - Huta Bobrek (dla Huty Bobrek) ___ Na wszystkich liniach kursowało po jednym autobusie z wyjątkiem linii 129, gdzie były dwa. |
Autor: | YoMaHa [ Pn 1.02.2010, 15:26 ] |
Tytuł: | |
markus napisał(a): pat napisał(a): Odnosnie przewozów to istniała linia 609 kursująca z Katowic ul. Korfantego (przystanek w kier. Tychów) do Dąbrowy Górniczej nie wiem czy do samej Huty czy tylko do Gołonoga. Kursowała jak obecnie 154 do Pogoni i dalej obecna trasa 807 do Dabrowy Centrum. Gdzie dalej to jechało to nie wiem. Pamietam na tej linii Ikarusy 280 z zaj. w Gołonogu. Odjazdy z Katowic były raz dzienie cos w okolicach 15.00 badz 16.00. Jak pamiętam linia 609 była przewozem dla huty "Katowice". Kursy były z huty do Sosnowca ul. Gospodarcza na trzy zmiany. Kursowały 2 lub nawet 3 autobusy w odstępie 5 minut. Być może jeden z nich jeździł aż do Katowic. Odjazdy z huty były: 6.30, 14.30, 22.30. Pamiętacie jeszcze jakieś przewozy huciane? Na Syberkę można było jechać do wyboru trzema liniami, dwoma o numeracji 6YX (gdzie Y = 2 lub wyżej), obsługiwanymi ik280 oraz jedną 6ZX (gdzie Z = 0, ew. linia nr 610), na której jeździły najprawdopodobniej PRki. I jeszcze pytanie dodatkowe - jaka linia jeździła na Syberkę Skalskiego? ;-) |
Autor: | pat [ Pn 1.02.2010, 16:02 ] |
Tytuł: | |
Z przewozów Huty Katowice obsługiwanych przez WPK pamiętam: 615 Chyba do Bedzina a na pewno na Mydlice w Dąbrowie na kazda zmiane po kilka ik280 z zajezdni Zagórze 680 Na Mydlice tz ik280 ale juz z Gołonoga Pamiętam za to bardzo dobrze linię 646 obsługiwaną M11 przez baze Swierklaniec. Startowała z Huty przez Mydlice, Bedzin Kołątaja, Czeladz, Michałkowice, Maciejkowice, Chorzów Stary i dalej w kierunku Bytomia. Konkretnie dokąd nie pamietam. Pamietam za to bardzo dobrze obsługujący go autobus. Był to zazwyczaj 2045 albo 2020 |
Autor: | markus [ Pn 1.02.2010, 16:59 ] |
Tytuł: | |
Martinek napisał(a): Przewozy pracownicze WPK dla zakładów pracy miasta Bytomia, stan na r. 1980 (nie znam za bardzo Bytomia, więc przepisałem jak leci):
94 bis: Os. Wieczorka - Radzionków (dla OPEC Bytom) 114: Os. Wieczorka - Szyb Lompy (dla KWK Rozbark) 129: Tarnowskie Góry - Radzionków - Blachówka (dla Zakładów Dolomitowych) 132: Zabrze - Kop. Miechowice - Bytom (dla KWK Miechowice) 139: Wieszowa - Huta Bobrek (dla Huty Bobrek) 152: Os. Wieczorka - Bytom - Łagiewniki (dla KWK Łagiewniki) 167: Stolarzowice - Kop. Miechowice (dla KWK Miechowice) 184: Wieszowa - Kop. Miechowice (dla KWK Miechowice, obsługa przez WPK od 1971 r.) 190: Os. Radzionków - Stolarzowice - Huta Bobrek (dla Huty Bobrek) 201: Bytom - Łagiewniki (dla Huty Zygmunt) 214: Bytom - Łagiewniki (dla Huty Zygmunt) 214: Okrężna /uczniowie ze Szkoły Życia/ 218: Świętochłowice - Kop. Rozbark - Szyb Lompy (dla KWK Rozbark) 289: Os. Miechowice - Bytom Szombierki - Kop. Rozbark (dla KWK Rozbark) 623: Os. Miechowice - Huta Bobrek (dla Huty Bobrek) ___ Na wszystkich liniach kursowało po jednym autobusie z wyjątkiem linii 129, gdzie były dwa. Bardzo ładny wykaz. Można sobie wiele przypomnieć. Właśnie sobie przypomniałem, że linia 132 faktycznie robiła przewóz dla kop. "Miechowice". I chyba dlatego kursy poza szczytowe do Wieszowy były oznaczone na tablicy jako dodatkowe. Ten kurs przewozowy był spod kopalni po godz. 15 w kierunku Zabrza. Natomiast pod kopalnię rano przyjeżdżał na godz. 7. Dwóch linii co prawda nie mogę sobie przypomnieć, a mianowicie 94 bis i 623 jako przewóz dla huty "Bobrek", ale mogło mi to ujść uwadze. W każdym razie wykaz jest ok i powoli może poznamy jeszcze inne mało znane linie przewozowe. |
Autor: | Egon [ Pn 1.02.2010, 17:26 ] |
Tytuł: | |
markus napisał(a): powoli może poznamy jeszcze inne mało znane linie przewozowe.
A pamięta ktoś może przewozy 607 i 657? Tym pierwszym jechałem kiedyś z Bytomia do Katowic za wrzutkę do czapki, drugiego raz widziałem na Karbiu. Nie wiem na czyje zlecenie kursowały i którędy jeździły. |
Autor: | Egon [ Pn 1.02.2010, 17:33 ] |
Tytuł: | |
pat napisał(a): Pamiętam za to bardzo dobrze linię 646 obsługiwaną M11 przez baze Swierklaniec. Startowała z Huty przez Mydlice, Bedzin Kołątaja, Czeladz, Michałkowice, Maciejkowice, Chorzów Stary i dalej w kierunku Bytomia. Konkretnie dokąd nie pamietam. Pamietam za to bardzo dobrze obsługujący go autobus. Był to zazwyczaj 2045 albo 2020
Ja to pamiętam od drugiej strony trasy - od Mikołowa przez Halembę, Wirek, Kochłowice do Chorzowa. Ale być może piszemy o różnych wersjach tego przewozu. Marka autobusu by się zgadzała, ale numerów taborowych nie pamiętam. |
Autor: | pat [ Pn 1.02.2010, 18:14 ] |
Tytuł: | |
646 Na 100% kursował na odcinku Huta K-ce Chorzów jezdził tak jak napisałem bo byłem jego czestym pasazerem Była jeszcze linia 653 która widziałem pare razy w Katowicach na obecnej ulicy Chorzowskiej wtedy bodajrze Dzierzynskiego. Charakterystyczny był kwadrat z numerem linii umieszczony na przedniej burcie autobusu, natomiast sama tablica była jedną z tych "plastikowych, wytłaczanych". Charakterystyczne było to że numer linii był w kolorze czerwonym. Sam zas autobus był to ik280 z Katowickiej zajezdni. Po Katowicach kręcił sie też przewóz WPHiW (niestety nie pamietam linii) widywany w okolicach ulicy Sądowej, a także kojarzę linię 687 któa niestety nie wiem gdzie jezdiłą.( Cos mi się kojarzy z Mikołowem, Panewnikami, ale głowy za to nie dam moze ktos wie wiecej ) Pamietam także przewozy z Koszelewu do Huty Jednosc w Siemianowicach, aczkolwiek one raczej nie były obsługiwane przez WPK tylko niebieskimi Karosami nalezacymi chyba wtedy jeszcze do Huty. |
Autor: | motley [ Pn 1.02.2010, 20:02 ] |
Tytuł: | |
653 - linia handlowo-umowna na trasie Bytom - Katowice - Mikołów (1986) 687 - Mikołów PKP - Zarzecze jak 653, potem skręt w Owsianą, przez Panewniki, Ligotę, skręt w Rolną jak 296 i potem w Brynowską, następnie prosto do Dworca. |
Autor: | memphis [ Pn 1.02.2010, 20:07 ] |
Tytuł: | |
Jeśli ktoś zapomniał albo nie zna, to przypominam, że tu: http://www.wpk.katowice.pl/old/wpk/linie.htm jest wykaz linii WPK z 1986 roku. |
Autor: | Gumiś [ Pn 1.02.2010, 20:47 ] |
Tytuł: | |
Pamięta ktos od którego roku linia 671 jeździła na trasie Pyskowice - Gliwice ? |
Autor: | JacekSo [ Pn 1.02.2010, 23:10 ] |
Tytuł: | |
pat napisał(a): Odnosnie przewozów to istniała linia 609 kursująca z Katowic ul. Korfantego (przystanek w kier. Tychów) do Dąbrowy Górniczej nie wiem czy do samej Huty czy tylko do Gołonoga. Kursowała jak obecnie 154 do Pogoni i dalej obecna trasa 807 do Dabrowy Centrum. Gdzie dalej to jechało to nie wiem. Pamietam na tej linii Ikarusy 280 z zaj. w Gołonogu. Odjazdy z Katowic były raz dzienie cos w okolicach 15.00 badz 16.00.
W 1990 roku na podobnej trasie jechała linia 213: K-ce Korfantego - Dąbrówka Mała - Piaski - Czeladź - Będzin - Dąbrowa Górnicza Gołonóg. Autobus odjeżdżał z Korfantego tylko w dni robocze o 15:20. |
Autor: | andrzejh69 [ Wt 2.02.2010, 7:47 ] |
Tytuł: | |
motley napisał(a): 653 - linia handlowo-umowna na trasie Bytom - Katowice - Mikołów (1986)
687 - Mikołów PKP - Zarzecze jak 653, potem skręt w Owsianą, przez Panewniki, Ligotę, skręt w Rolną jak 296 i potem w Brynowską, następnie prosto do Dworca. na 653 od 1984 kursował na stałe #720 (IK280 r 1984) i była to linia ogólnodostępna, ten #720 to zdaje mi się że garażował w Mikołowie-JAmnie mimo że miał napis"ZAKŁAD KOMUNIKACYJNY KATOWICE" Na 687 od przełomu 1986/87 jeździła jakaś M11 #21xx (2124?, 2153?) i również była to linia ogólnodostępna. Obydwie linie przejeżdzały przez Jamnę-zakład WPK gdzie remontowano Ikarusy. |
Strona 4 z 8 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |