Teraz jest Wt 16.04.2024, 17:32

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 397 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 20  Następna strona
Autor Wiadomość
 Post Tytuł:
Napisane: Cz 1.04.2004, 22:16 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt 24.02.2004, 21:05
Posty: 23
Lokalizacja:
Bytom-Miechowice
[quote="Mędrcy"]Niejednokrotnie używany jest na tym forum termin tunel.

A ja nie wiem, skad wam sie wszystkim wziął tunel w Karbiu? Tam nie było tunelu, ale dwa wiadukty, na jednym biegly tory kolejowe w kierunku Bobrka a na drugim w kierunku Bytomia. Między tymi wiaduktami był maly placyk na końcu którego były schody ktorymi można było się wydostać na stacje Bytom Karb. A co do objazdów i linii autobusowych- o ile mnie pamięć nie myli, to linia 623 została wprowadzona jako w pewnym sensie "zatramwaj", stąd jej trasa przez plac Szpitalny, wcześniej na osiedle Miechowice jeździła oprócz dość rzadko kursujacych 176 i 289 pozostajaca do dziś w pamięci Miechowiczan "pięćdziesiatka" czyli linia nr 50, a wszystkie one jeździły przez obecny plac Słoneczny a wcześniej Waryńskiego. Dopiero po roku 1983 176 puszczono przez ul. Francuską tak jak dziś 183, wprowadzono 623 i M-kę. Była jeszcze linia 214 ale w jakich okresach jeździła to tego nie pamietam. Gdy już zamknięto przejazd pod wiaduktami w Karbiu, to przez Olimpijską jeżdziła tylko 623, bo inne autobusy jechaly prosto Strzelców Bytomskich do Dąbrowy. Oczywiście nie pamiętam dokładnie wszystkiego z tamtego okresu, ale tak to mniej więcej wyglądalo.

Pozdr.
Mariusz


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Cz 1.04.2004, 22:21 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt 24.02.2004, 21:05
Posty: 23
Lokalizacja:
Bytom-Miechowice
van napisał(a):
Dwie sprawy:

2. Pamiętam, że przynajmniej pod koniec lat siedemdziesiątych tramwaje linii 33 praktycznie nie jeździły (mimo, że były w rozkładzie). Chyba była to jakaś "tajna oszczędność".


To samo pamiętam! Często jeździlem z Miechowic na Helenkę tramwajem na przełomie lat 70/80, pamiętam rozkłady linii 33, ale samego tramwaju tej linii nigdy nie widzialem
Pozdr.
Mariusz


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pt 2.04.2004, 6:48 

Dołączył(a): Pn 31.03.2003, 22:23
Posty: 171
Lokalizacja:
Zabrze
Równiez mogę to samo potwierdzić. 33 nie było w ogóle widać jeździły tylko 31 i 32. Kiedy likwidowali tramy w Rokitnicy miałem niecałe 12 lat, ale pamiętam je dosyć dobrze.

_________________
Polskie Tramwaje: każdy to czuje, Polska buduje a GOP rujnuje.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Cz 2.06.2005, 15:08 

Dołączył(a): Pt 11.02.2005, 12:54
Posty: 888
Kiedyś kursowały linie z przedziału 1-35. Kiedy powtały linie 36,37,40
i jakie miały pierwotne trasy - takie jak teraz (w przypadku 40 takie
jak 36) czy zupełnie inne. Czemu kilkukrotnie kiedyś skracana linia 35
została zastąpiona (i kiedy) na tej samej trasie linią 38.
Czy kursowała kiedyś na stałej trasie linia 39 (poza okresem zamiast lini
8) i remontem torowiska gdy korsowała na skróconej trasie lini 7 (Bytom-
Chorzów). Bardzo bym prosił o informacje na ten temat.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Cz 2.06.2005, 15:23 
- Moderator -
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt 3.01.2003, 16:43
Posty: 4265
Lokalizacja:
Bytom
myszka napisał(a):
Kiedyś kursowały linie z przedziału 1-35. Kiedy powtały linie 36,37,40 i jakie miały pierwotne trasy - takie jak teraz (w przypadku 40 takie jak 36) czy zupełnie inne.

Co do okresu pojawienia się ich zbyt dużo nie powiem, wiem tyle, że tylko 36 jeździła na innej trasie niż obecnie, jakiej - szczerze mówiąc nie pamiętam, ale na to pytanie z pewnością odpowie ktoś inny.
myszka napisał(a):
Czemu kilkukrotnie kiedyś skracana linia 35 została zastąpiona (i kiedy) na tej samej trasie linią 38.

Ponieważ zawieszono ją całkiem w 1979 roku, i powróciła w 1982 roku na wniosek pasażerów jako 38 z tego powodu, że 35 było już obsadzone na Zagłębiu.
myszka napisał(a):
Czy kursowała kiedyś na stałej trasie linia 39 (poza okresem zamiast lini 8 ) i remontem torowiska gdy korsowała na skróconej trasie lini 7 (Bytom-Chorzów). Bardzo bym prosił o informacje na ten temat.

Kursowała, na trasie Bytom pl. Sikorskiego - Łagiewniki - Chorzów pl. 1 Maja (Rynek).

_________________
"Bo na końcowych przystankach kawa ma szary smak..."


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Cz 2.06.2005, 17:01 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 4.11.2004, 21:27
Posty: 10946
Lokalizacja:
Bytom
N napisał(a):
myszka napisał(a):
Kiedyś kursowały linie z przedziału 1-35. Kiedy powtały linie 36,37,40 i jakie miały pierwotne trasy - takie jak teraz (w przypadku 40 takie jak 36) czy zupełnie inne.

Co do okresu pojawienia się ich zbyt dużo nie powiem, wiem tyle, że tylko 36 jeździła na innej trasie niż obecnie, jakiej - szczerze mówiąc nie pamiętam, ale na to pytanie z pewnością odpowie ktoś inny.


Linia 36 kursowala w schyłkowym okresie istnienia linii do Piekar chyba cos tak między 1980 a 1986 rokiem i łączyła Pogodę z Szarlejem. Powstała dlatego, że linię 8 skierowano do Placu Sikorskiego... Była to ostatnia linia która jeździła do głównego centrum Piekar
W 1986 linię ta razem z całą trasą zawieszono (zbyt pochopnie)

Cytuj:
Cytuj:
Remontem torowiska gdy korsowała na skróconej trasie lini 7 (Bytom-Chorzów). Bardzo bym prosił o informacje na ten temat.

Kursowała, na trasie Bytom pl. Sikorskiego - Łagiewniki - Chorzów pl. 1 Maja (Rynek).


W czasie remontu torowiska w ciągu ulicy Gliwickiej 7 i 40 w roku chyba 2000 na odcinku katowickim tj. Plac Wolnosci- Zawodzie zastapiła linia tramwajowa 37. Potem weszła na tą trase na stałe zastępując 40 chyba od 1 IX 2003 :).

Wczesniej ta trasę obsługiwały linie takie jak np. 0. Okazuje się że 37 np było linia starsza od 40 i to o bardzo duzo... OIDP linia 13 tez chyba nigdy nie jeździła do Rynku w Chorzowie (od niedawna tam jeździ)

_________________
"Dno naszego upadku narodowego nastąpiło wtedy, kiedyśmy popadli w umysłowy zastój, uwierzyli w osiągniętą doskonałość..."


Ostatnio edytowano Cz 2.06.2005, 17:12 przez Daro85, łącznie edytowano 1 raz

Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Cz 2.06.2005, 17:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 4.11.2004, 21:27
Posty: 10946
Lokalizacja:
Bytom
JacekSo napisał(a):
Tak, obydwu nitek nie uruchomiono jednocześnie. Drugą chyba po trzech latach. Muszę przyznać, że nie pamiętam tego objazdu przez D.M. ale tą wąską i krętą drogę oraz tunel w Karbiu pamiętam bardzo dobrze :)


Wiadukt uruchomiono chyba w 1994 roku. Objazdy przez D.M były mocne :) Jechalo tak np. 623. Co ciekawe na trasie Bytom Strzelców Bytomskich II - Olimpijska - Wrocławska - Dworzec uruchomiono dodatkowy autobus oznaczony bardzo dziwnym numerem (chyba 03 czy 05) który kursowal w zastępstwie zawieszonych autobusów. Co ciekawe przystanke na Łuzyckiej mial w na przeciw wejścia do straszącego dziś Hotelu Górniczego a na odcinku od Łuzyckiej do Strzelców nie stawał nigdzie...

_________________
"Dno naszego upadku narodowego nastąpiło wtedy, kiedyśmy popadli w umysłowy zastój, uwierzyli w osiągniętą doskonałość..."


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Cz 2.06.2005, 18:13 
- Moderator -
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt 3.01.2003, 16:43
Posty: 4265
Lokalizacja:
Bytom
Daro85 napisał(a):
Linia 36 kursowala w schyłkowym okresie istnienia linii do Piekar chyba cos tak między 1980 a 1986 rokiem i łączyła Pogodę z Szarlejem. Powstała dlatego, że linię 8 skierowano do Placu Sikorskiego... Była to ostatnia linia która jeździła do głównego centrum Piekar
W 1986 linię ta razem z całą trasą zawieszono (zbyt pochopnie)

Skleroza podobno nie boli... Ech, jak mogłem o niej zapomnieć... Przepraszam. :oops:

_________________
"Bo na końcowych przystankach kawa ma szary smak..."


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Cz 2.06.2005, 22:45 

Dołączył(a): Śr 2.02.2005, 1:20
Posty: 61
Lokalizacja:
W-wa
N napisał(a):
myszka napisał(a):
Czemu kilkukrotnie kiedyś skracana linia 35 została zastąpiona (i kiedy) na tej samej trasie linią 38.

Ponieważ zawieszono ją całkiem w 1979 roku, i powróciła w 1982 roku na wniosek pasażerów jako 38 z tego powodu, że 35 było już obsadzone na Zagłębiu.


Chciałbym poruszyć sprawę połączenia sieci bytomskiej z wpk-owską. Dopóki sieć bytomska była odrębnym podmiotem, to podejrzewam że nie miała żadnego połączenia torowego z ogólną, np. z racji innego napięcia. Ale kiedy to weszło pod WPK (czy ktoś wie w którym roku to nastąpiło) , to jakieś połączenie chyba musiało istnieć? Co prawda linie 31, 32, 33 i 35 do 1971 roku nie korzystały z innych torowisk niż "rdzennych" bytomskich i były raczej "samowystarczalne", to musiano przecież czasem przetoczyć wozy do remontu lub nowe i jakieś techniczne też musiały tam zajeżdżać. Na schemacie torów z końca lat 50 są dość niewyraźnie zaznaczone tory na placu Kościuszki, ale wydaje mi się że może tam być ten podejrzany łącznik. Czy ktoś pamięta czy takie coś tam istniało?
A jak przejeżdżały bytomskie przez Pogodę do czasu wchłonięcia przez WPK? Też musiały mieć osobne tory?

_________________
Pozdr.
Piotr Szczęsny


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pt 3.06.2005, 4:38 
- Moderator -
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt 3.01.2003, 16:43
Posty: 4265
Lokalizacja:
Bytom
Piotram napisał(a):
Chciałbym poruszyć sprawę połączenia sieci bytomskiej z wpk-owską. Dopóki sieć bytomska była odrębnym podmiotem, to podejrzewam że nie miała żadnego połączenia torowego z ogólną, np. z racji innego napięcia. Ale kiedy to weszło pod WPK (czy ktoś wie w którym roku to nastąpiło), to jakieś połączenie chyba musiało istnieć?

Nastąpiło to po utworzeniu WPK w 1951r., wcześniej były pod zarządem ŚLK.
Piotram napisał(a):
Co prawda linie 31, 32, 33 i 35 do 1971 roku nie korzystały z innych torowisk niż "rdzennych" bytomskich i były raczej "samowystarczalne", to musiano przecież czasem przetoczyć wozy do remontu lub nowe i jakieś techniczne też musiały tam zajeżdżać.

W 1970 roku już coraz mniej tych rdzennych torów tam było - choćby cała, powstała w 1957 roku pętla na ul. Pokoju.
Piotram napisał(a):
Na schemacie torów z końca lat 50 są dość niewyraźnie zaznaczone tory na placu Kościuszki, ale wydaje mi się że może tam być ten podejrzany łącznik. Czy ktoś pamięta czy takie coś tam istniało?

Łącznik był, jak najbardziej, powstał chyba jeszcze w latach 50. (a może 40.), a po 1960 już musiał tam być, aby wozy miały gdzie do zajezdni zjeżdżać.
Piotram napisał(a):
A jak przejeżdżały bytomskie przez Pogodę do czasu wchłonięcia przez WPK? Też musiały mieć osobne tory?

Nie wiem jak w czasie wojny, bo chyba wtedy połączono tory na Pogodzie, ale wcześniej był to po prostu tor z Krakowskiej w Siemianowicką, krzyżujący się z torem z Chorzowskiej w kierunku zajezdni Rozbark.

_________________
"Bo na końcowych przystankach kawa ma szary smak..."


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pt 3.06.2005, 7:33 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Nd 5.01.2003, 9:08
Posty: 3897
Lokalizacja:
Katowice
N napisał(a):
Piotram napisał(a):
Chciałbym poruszyć sprawę połączenia sieci bytomskiej z wpk-owską. Dopóki sieć bytomska była odrębnym podmiotem, to podejrzewam że nie miała żadnego połączenia torowego z ogólną, np. z racji innego napięcia. Ale kiedy to weszło pod WPK (czy ktoś wie w którym roku to nastąpiło), to jakieś połączenie chyba musiało istnieć?

Nastąpiło to po utworzeniu WPK w 1951r., wcześniej były pod zarządem ŚLK.


Oooo, bardzo dobrze, że ktoś poruszył temat - czy ktoś byłby chętny i byłby w stanie opisać tu przekształcenia organizacyjno-strukturalne i wzajemne powiązania ŚLA, ŚLK i TEZŚD (czy jak toto trzecie się nazywało)?


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pt 3.06.2005, 11:46 
- Moderator -
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt 3.01.2003, 16:43
Posty: 4265
Lokalizacja:
Bytom
YoMaHa napisał(a):
Oooo, bardzo dobrze, że ktoś poruszył temat - czy ktoś byłby chętny i byłby w stanie opisać tu przekształcenia organizacyjno-strukturalne i wzajemne powiązania ŚLA, ŚLK i TEZŚD (czy jak toto trzecie się nazywało)?

To trzecie nazywało się ztcw TEwZD, i było pod państwowym zarządem przymusowym, kierowane przez ŚLK.
Co do reszty, zacytuję Zarządzenie WRN z 27.02.1951r. ws utworzenia WPK:
"(...)§ 11. Przedsiębiorstwu przydziela się do wykonania planowych zadań następujące środki:
a) Cały majątek ruchomy i nieruchomy dotychczasowego Związku Międzykomunalnego "Śląskie Linie Komunikacyjne" w Katowicach [... ciąg dalszy nieczytelny ...].
b) Majątek ruchomy i nieruchomy Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego: Kolej Żelazna normalno- i wąskotorowa Mysłowice - Katowice - b. granica Państwa (koło Bytomia i Rudy Śląskiej) z odgałęzieniami (b. Śląskie Kolejki, Spółka Akcyjna w Katowicach), przekazany na podstawie zarządzenia Ministra Komunikacji z dnia 30 września 1948 Nr 1.3-14 41 aktem przekazania z dnia 15 listopada 1948 r. w tymczasowy zarząd Związku Międzykomunalnego "Śląskie-Dąbrowskie Linie Komunikacyjne" do czasu definitywnego przekazania po myśli obowiązujących przepisów.
c) Majątek ruchomy i nieruchomy Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego: Kolej Żelazna normalnotorowa Gliwice - Zabrze - Ruda Śląska, Zabrze - Bytom z odgałęzieniami w Gliwicach i Bytomia (b. Górnośląskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne, S.A. Gliwice), przekazany na podstawie zarządzenia Ministra Komunikacji z dnia 30 września 1948 r. Nr L-3-13/41/48 aktem przekazania z dnia 15 listopada 1948 r. w tymczasowy zarząd Związku Międzykomunalnego "Śląsko-Dąbrowskie Linie Komunikacyjne" do czasu ostatecznego uregulowania tej sprawy po myśli obowiązujących przepisów.
d) Majątek ruchomy i nieruchomy Przedsiębiorstwa Kolei Bytom - Orzeł Biały, Bytom - Wieszowa, Karb - Dąbrowa, Martynów - Stolarzowice, Bytom (Sąd) - Bytom (Remiza) z odgałęzieniami, przekazany protokołem przekazania z dnia 15 listopada 1948 r. w zarząd Związku Międzykomunalnego "Śląsko-Dąbrowskie Linie Komunikacyjne" w Katowicach [... ciąg dalszy nieczytelny ...].
e) Majątek ruchomy i nieruchomy Przedsiębiorstwa Kolei Żelazna Zabrze - Mikulczyce, Zabrze - Kopalnia "Guido", wymieniony w protokole przekazania, sporządzonym w dniu 15 listopada 1948 r. pomiędzy przystawicielami Gminy miasta Zabrze i Związku Międzykomunalnego "Śląsko-Dąbrowskie Linie Komunikacyjne", przekazany w zarząd tegoż Związku, do czasu ostatecznego uregulowania tej sprawy po myśli obowiązujących przepisów.
f) Majątek ruchomy i nieruchomy Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego Tramwaje Elektryczne w Zagłębiu Dąbrowskim, S.A. w Sosnowcu, wymieniony w protokole z dnia 15 listopada 1949 r., oddany na zasadzie zarządzenia Ministra Komunikacji z dnia 22 września 1948 r. (Monitor Polski nr 75-A, poz. 656) Związkowi Międzykomunalnemu "Śląskie-Dąbrowskie Linie Komunikacyjne" w Katowicach w przymusowy Zarząd Państwowy.(...)"
Jak widać, najprawdopodbniej ŚLA wcześniej zostało wchłonięte przez ŚLK.

_________________
"Bo na końcowych przystankach kawa ma szary smak..."


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pt 3.06.2005, 12:06 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Nd 5.01.2003, 9:08
Posty: 3897
Lokalizacja:
Katowice
N napisał(a):
YoMaHa napisał(a):
Oooo, bardzo dobrze, że ktoś poruszył temat - czy ktoś byłby chętny i byłby w stanie opisać tu przekształcenia organizacyjno-strukturalne i wzajemne powiązania ŚLA, ŚLK i TEZŚD (czy jak toto trzecie się nazywało)?

To trzecie nazywało się ztcw TEwZD, i było pod państwowym zarządem przymusowym, kierowane przez ŚLK.


Dzięks za cytat, TEwZD to przedwojenna sprawa. Skonfrontuję to w domu z moimi materiałami i podeślę moje spostrzeżenia.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pn 20.06.2005, 11:19 

Dołączył(a): Pt 11.02.2005, 12:54
Posty: 888
Co do starych lini tramwajowych to mam kilka pytań:

1) Czy na liniach 31-35 w kiedykolwiek były jakieś sygnalizacje czy ruch odbywał się na tzw "rozkład"?

2) Czy na lini 35 (jak kursowała między Zajezdnią na Piekarskiej a Brzezinami Śląskimi) pomiędzy Bytom Pokoju a Bytom Siemianowicka byly kiedyś jakieś przystanki, i gdzie linia 35 kończyła jazdę w Brzezinach zanim przedłużono ją do Dąbrówki.

3) Czy w 1955 linie:
- na Zagłębiu,
- Brynów - Dąb - Bytom
- Katowice Rynek - Wełnowiec
- Bytom - Świętochłowice
- Piaśniki - Lipiny
- Chebzie - Chorzów
- Chebzie - Gliwice
były torowiskami wydzielonymi, czy może biegły poboczem bądź
środkiem ulicy?

4) Jakie zajezdnie w 1955 roku obsługiwały poszczególne linie, np:
- Zajezdnia Gliwice linie 1,2,3,4
- Zajezdnia Bytom Piekarska 31,32,33,34,35, itd.

5) Mam zdjęcie gliwickich lini 1 i 2 na dzisiejszej Dworcowej po której
tory biegną po lewej stronie ulicy (patrząc w kierunku Trynku/ Zygmunta).
Kiedy owe torowisko przeniesiono na prawą stronę ulicy.

6) Rozmyślałem jakiś czas temu o liniach 31-34. I tak się zastanawiam
czy po kilku latach (miesiącach) od przerwana ruchu w Karbiu WPK
planowało może wybudować tor z Dąbrowy Miejskiej (końcówka 34)
do wybudowanej, a przebiegającej kilkadziesiąt (kilkaset) metrów dalej lini nr 19?


7) Czy chorzów hala targowa to dzisiejszy przystanek Metalowców,
czy bliżej Rynku a może za zakrętem w stronę Chebzia dla dawnej 4
i osobno dla dawnej 6 za skrzyżowaniem z Metalowców


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Cz 23.06.2005, 1:16 

Dołączył(a): Śr 3.09.2003, 23:38
Posty: 2165
Lokalizacja:
Katowice
Dosyć już późna pora, więć na razie odpowiem na te pytania, na które potrafię odpowiedzieć z pamięci tj bez sięgania do jakichkolwiek materiałów.
ad 3.
W Zagłębiu odkąd pamiętam ( tj koniec lat 50-tych ) wydzielone torowisko było na odcinku Będzin - Czeladź ( mniej więcej od mostu w Będzinie do ul. Grodzieckiej w Czeladzi ) z tej samej strony drogi jak obecnie. Przez centrum Będzina tramwaj przejeżdżał środkiem ulic. Obok drogi biegła linia z Będzina do Dąbrowy, ale chyba nie na całej trasie - tego już dokładniej nie wiem.
W 1955r nie było linii Dąb - Brynów. 16-ka do Brynowa oraz 116-ka do Praku Kościuszki rozpoczynały bieg na Rynku, a przebieg torów był identyczny jak obecnie ( nie było tylko łącznika na Dworcowej i pętli na pl. Miarki ). Ponadto od Parku Kościuszki linia była jednotorowa z mijanką przy ul. Zgrzebnioka, a linia kończyła się trochę bliżej ( co kilkanaście lat przedłużano ją o klikanaście metrów, a zatem możemy spodziewać się iż za jakieś 300 lat tramwaj dotrze do Piotrowic :twisted: )
ad 6.
Wydaje mi się nieprawdopodobne, aby kiedykolwiek planowano połączyć 34 z 19 - nigdy o czymś takim nie słyszałem, chociaż pomysł dość ciekawy. Gdyby z drugiej strony trasę 34 przedłużyć do Bobrka, to może linia w relacji Stroszek - Karb - Bobrek - Zabrze miałaby jakiś sens istnienia, bo 34 w swoim tradycyjnym przebiegu to jedyny przypadek w naszym regionie, gdzie jestem w stanie zrozumieć celowość likwidacji linii.
ad 7.
Przystanek Chorzów Hala Targowa znajdował się, sądzę że jak nazwa wskazuje w pobliżu hali targowej, a więc za wiaduktem kolejowym ( patrząc od strony Rynku ).


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Cz 23.06.2005, 5:50 
- Moderator -
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt 3.01.2003, 16:43
Posty: 4265
Lokalizacja:
Bytom
Ludw_K napisał(a):
ad 6.
Wydaje mi się nieprawdopodobne, aby kiedykolwiek planowano połączyć 34 z 19 - nigdy o czymś takim nie słyszałem, chociaż pomysł dość ciekawy.

Nie tak dawno słyszałem, że ponoć istniały plany budowy takiego odcinka.

_________________
"Bo na końcowych przystankach kawa ma szary smak..."


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Cz 23.06.2005, 10:09 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 4.11.2004, 21:27
Posty: 10946
Lokalizacja:
Bytom
Cytuj:
2) Czy na lini 35 (jak kursowała między Zajezdnią na Piekarskiej a Brzezinami Śląskimi) pomiędzy Bytom Pokoju a Bytom Siemianowicka byly kiedyś jakieś przystanki, i gdzie linia 35 kończyła jazdę w Brzezinach zanim przedłużono ją do Dąbrówki.


Linia konczyła bieg na Kapielisku do roku chyba 1959 a potem wydłuzono ją aż do dzisiejszej mijanki w Brzezinach...

Cytuj:
6) Rozmyślałem jakiś czas temu o liniach 31-34. I tak się zastanawiam
czy po kilku latach (miesiącach) od przerwana ruchu w Karbiu WPK
planowało może wybudować tor z Dąbrowy Miejskiej (końcówka 34)
do wybudowanej, a przebiegającej kilkadziesiąt (kilkaset) metrów dalej lini nr 19?


Akurat przebiegająca nieopodal linia 19 była jednym z gwoździów do trumny linii 34 :(

_________________
"Dno naszego upadku narodowego nastąpiło wtedy, kiedyśmy popadli w umysłowy zastój, uwierzyli w osiągniętą doskonałość..."


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Cz 7.07.2005, 13:11 

Dołączył(a): Pt 11.02.2005, 12:54
Posty: 888
Daro85 napisał(a):
Cytuj:
2) Czy na lini 35 (jak kursowała między Zajezdnią na Piekarskiej a Brzezinami Śląskimi) pomiędzy Bytom Pokoju a Bytom Siemianowicka byly kiedyś jakieś przystanki, i gdzie linia 35 kończyła jazdę w Brzezinach zanim przedłużono ją do Dąbrówki.


Linia konczyła bieg na Kapielisku do roku chyba 1959 a potem wydłuzono ją aż do dzisiejszej mijanki w Brzezinach...

Cytuj:
6) Rozmyślałem jakiś czas temu o liniach 31-34. I tak się zastanawiam
czy po kilku latach (miesiącach) od przerwana ruchu w Karbiu WPK
planowało może wybudować tor z Dąbrowy Miejskiej (końcówka 34)
do wybudowanej, a przebiegającej kilkadziesiąt (kilkaset) metrów dalej lini nr 19?


Akurat przebiegająca nieopodal linia 19 była jednym z gwoździów do trumny linii 34 :(


Może i była gwoździem do trumny, ale dzięki połączeniu na czas budowy wiaduktów nad stacją linie 31 i 32 a także okrojona 33 mogłyby jeszcze istnieć do dzisiaj. A teraz słyszy sie ciągle o ciągnącej się odbudowi i tylko do iechowic.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Cz 7.07.2005, 13:17 

Dołączył(a): Pt 11.02.2005, 12:54
Posty: 888
Może trochę nie na temat ale chodzi mi o starą "trójkę".

Czy ktoś wie jak w latach 50-tych linia 3 z zajezdni Gliwice włanczała się na trasę w kierunku Makoszowy. Do Mikulczyc było łatwo bo przez pętle na dworcu PKP. A w przeciwną stronę tyłem na dzisiejszą ul Powstańców Śląskich gdzie był przystanek dla 3,5,PB, czy może wyjeżdżały
dużo wcześniej i wykonywały nieplanowy kurs przez Mikulczyce? Proszę o pomoc w tej sprawie.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pt 17.03.2006, 23:11 

Dołączył(a): Śr 15.03.2006, 1:27
Posty: 7
Linie tramwajowe kursujące na terenie Sosnowca w 1963 roku:

15 CZERWONEGO ZAGŁĘBIA (3-go Maja- Dworzec Gł.)-22 lipca(Piłsudskiego)-Sobieskiego-Katowice-CHORZÓW (kursuje średnio co ok.10 min.)

21 CZERWONEGO ZAGŁĘBIA (3-go Maja- Dworzec Gł.)-Żeromskiego-Orla-Nowopogońska-Mielczarskiego(Będzińska)-Będzin-DĄBROWA G. (kursuje średnio co ok. 12 min.)

24 SŁONECZNA (Milowice Pętla)-22 lipca(Piłsudskiego)-Sienkiewicza-Bieruta(Kościelna)-Małachowskiego-1-go Maja-Waryńskiego(Narutowicza)-Staszica-OKRZEI (kursuje średnio co ok. 12 min.)

26 1-GO MAJA-Braci Smółków(Andersa)-Dzierżyńskiego(Wojska Polskiego)-Wojska Polskiego-Dąbrowska(Orląt Lwowskich)-MYSŁOWICE (kursuje średnio co ok. 15 min.)

27 1-GO MAJA-Braci Smółków(Andersa)-Dzierżyńskiego(Wojska Polskiego)-Klimontów-Porąbka-KAZIMIERZ GÓRNICZY (kursuje średnio co ok. 20 min.)

28 SOBIESKIEGO-22 lipca(PIłsudskiego)-Sienkiewicza-Bieruta(Kościelna)-Małachowskiego-1-go Maja-Braci Smółków(Andersa)/DZIERŻYŃSKIEGO(Dańdówka) (kursuje średnio co ok. 12 min.)


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 397 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 20  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  

© WPK − Forum oparte na silniku phpBB z wykorzystaniem tłumaczenia phpBB3.PLPolityka prywatności