Forum WPK
http://forum.wpk.katowice.pl/

Dawne linie tramwajowe...
http://forum.wpk.katowice.pl/viewtopic.php?f=35&t=221
Strona 1 z 20

Autor:  david82 [ Pn 1.12.2003, 20:16 ]
Tytuł:  Dawne linie tramwajowe...

Czy ktos dysponuje wykazem linii tramwajowych zlikwidowanych w latach 1970-1997? Bylbym wdzieczny...

Autor:  WILQ [ Pn 1.12.2003, 20:47 ]
Tytuł: 

Linii jak 1,2,3,4.. czy linii jak Gliwice-Zabrze, Bytom-Katowice? :P

Autor:  natan [ Śr 3.12.2003, 22:16 ]
Tytuł: 

WILQ napisał(a):
Linii jak 1,2,3,4.. czy linii jak Gliwice-Zabrze, Bytom-Katowice? :P


Wilq-owi pewnie chodzi o to, czy chcesz wiedzieć konkretne trasy np. Gliwice Zygmunta Starego - 1 Maja oznaczana w róznych latach jako linia "4" póżniej "1". Czy też konkretnie:
"0" Katowice pl. Wolności - Stadion Śląski
"1" Gliwice 1 Maja - Zygmunta Starego
"2" Gliwice 1 Maja - Pszczyńska /Bojkowska/ (ostatni główny przebieg)
"31" Bytom pl. Sikorskiego- Wieszowa
"32" Bytom pl. Sikorskiego- Stolarzowice
"33" Bytom pl. Sikorskiego- Mikulczyce
"34" Bytom Karb - Dąbrowa Miejska
"35" Bytom Piekarska
"36" Bytom Pogoda - Piekary Szarlej
Podałem główne trasy tychże linii, bo wiadomo że w różnych latach część tych przebiegów ulegała zmianie.

Autor:  david82 [ Nd 7.12.2003, 13:29 ]
Tytuł: 

Wlasnie chodzilo mi o numery linii i odpowiadajace im trasy...;) Dzieki.

Autor:  N [ Nd 7.12.2003, 14:21 ]
Tytuł: 

Tu możesz zawsze liczyć na pomoc, david82.

Autor:  WILQ [ Nd 7.12.2003, 17:35 ]
Tytuł: 

david82 napisał(a):
Wlasnie chodzilo mi o numery linii i odpowiadajace im trasy...;) Dzieki.


No wiec od 1970 zliwkwidowano nastepujace linie:

Gliwice - Zygmunta Starego (linia 1)

Gliwice - Trynek (linia 2)

Pogoda - Piekary (linia 8, pod koniec 36)

Bytom - Rokitnica (linie 31, 32 i 33)

Rokitnica - Wieszowa (linia 31)

Rokitnica - Stolarzowice (linia 32)

Karb - Dabrowa Miejska (linia 34)

Poza tym zmieniono uklad wezlow w Bytomiu, Sosnowcu i Bedzinie co spowodowalo zmiany przebiegu wielu linii w tych miastach.

Natomiast jezeli chodzi ci o numerki, to w tych latach zniknely linie 0, 1, 2, 10, 20 (w wymienionych latach likwidowana i uruchamiania kilkukrotnie), 31, 32, 33, 34, 35 (tez kilkukrotnie likwidowana), 36, 37 i 39. No i oczywiscie wiekszosc "bisow" w pierwszej polowie lat 70-tych.

Autor:  Rafał [ Śr 10.12.2003, 11:26 ]
Tytuł: 

A jaka byla oficjalna przyczyna likwidacji linii 1, 2, 33 (do Mikulczyc), 34?
I dlaczego wyrzucono tramwaje z centrum Bedzina?

Na 31-33 ponoc przeszkadzal remont wiaduktu i jakis tam kosciol, na 8 do Piekar szkody gornicze, a 1 i 2? A 33?

Autor:  WILQ [ Śr 10.12.2003, 12:27 ]
Tytuł: 

1, 2 i 8 - jednotorowe i dwukierunkowe linie na ruchliwych, do tego dosc waskich, a czasem jednokierunkowych ulicach (szczegolnie chodzi tu o ulice Konstytucji, Mikolowska i Pszczynska w Gliwicach, Witczaka w Bytomiu i Bytomska w centrum Piekar); na 2-ce dodatkowo sadze ze problemem bylo niedostosowanie taboru - ze wzgledu na brak mijanki koncowej na Trynku mogly tam jezdzic wylacznie pojedyncze N-ki

33 (odc. do Mikulczyc) i 34 - zbyt niskie przewozy i szkody gornicze (34)

31, 32 i 33 - remont wiaduktu w Karbiu i budowa kosciola w Helence

centrum Bedzina - z jednej strony tramwaje mialy byc uciazliwe na waskich ulicach w centrum miasta, z drugiej, obecny uklad komunikacyjny mial zapewnic wieksza szybkosc komunikacyjna

Autor:  natan [ Wt 16.12.2003, 18:25 ]
Tytuł: 

WILQ napisał(a):
Cytuj:
1, 2 i 8 - jednotorowe i dwukierunkowe linie na ruchliwych, do tego dosc waskich, a czasem jednokierunkowych ulicach (szczegolnie chodzi tu o ulice Konstytucji, Mikolowska i Pszczynska w Gliwicach, Witczaka w Bytomiu i Bytomska w centrum Piekar); na 2-ce dodatkowo sadze ze problemem bylo niedostosowanie taboru - ze wzgledu na brak mijanki koncowej na Trynku mogly tam jezdzic wylacznie pojedyncze N-ki


To nie była główna przyczyna :evil: Przecież jak zamawiano 111N to z myślą o pózniejszej eksploatacji na liniach 1 i 2. Linie to mogły by jeżdzić, zwłaszcza 1. Niestety zdecydował upór włodarzy Gliwic przeciw tramwajom, o mały włos aby poleciała wtedy i czwórka. To nie przypadek, że wagony 111N na poczatku otrzymały autoreklamę "podróź bez spalin", wytłumione wózki, haronijkowe drzwi. Wystarczyło chcieć, zmodyfikować trochę ruch tramwajów na tychże ulicach, aby linie te mogły hulać po dziś dzień.

Autor:  LedZeppelin [ Wt 16.12.2003, 20:13 ]
Tytuł: 

Szkoda że "jedynka" już nie pyrla po Gliwicach. Mógłbym sobie pod same RWKL jedzić :D (Rejonowa Wojskowa Komisja Lekarska)

Autor:  WILQ [ Śr 17.12.2003, 10:08 ]
Tytuł: 

natan napisał(a):
To nie była główna przyczyna :evil: Przecież jak zamawiano 111N to z myślą o pózniejszej eksploatacji na liniach 1 i 2. Linie to mogły by jeżdzić, zwłaszcza 1. Niestety zdecydował upór włodarzy Gliwic przeciw tramwajom, o mały włos aby poleciała wtedy i czwórka.


2 nie miala zadnych szans szczegolnie ze wzgledu na Mikolowska. A na jedynce spokojnie mozna bylo wybudowac petle... :(

Autor:  N [ Śr 17.12.2003, 14:59 ]
Tytuł: 

Likwidacja tych linii nie była wcale przemyślana. Ktoś robił wtedy ludziom wodę sodową z sokiem z mózgu, wmawiając, że tramwaj jest przeżytkiem. A teraz - teraz to sami wiecie...

Autor:  kolej_grzesiek [ Śr 17.12.2003, 23:08 ]
Tytuł: 

WILQ napisał(a):
A na jedynce spokojnie mozna bylo wybudowac petle... :(


Albo pociągnąć tor ulicą Słowackiego do Wójtowej Wsi.

Autor:  WILQ [ Cz 18.12.2003, 0:04 ]
Tytuł: 

kolej_grzesiek napisał(a):
Albo pociągnąć tor ulicą Słowackiego do Wójtowej Wsi.


No, to juz bylaby troszke wieksza inwestycja...

Autor:  N [ Cz 18.12.2003, 8:18 ]
Tytuł: 

Gdyby tacy jak my byli w latach 80. - może ocalałiłyby 1,2,8,31...34...

Autor:  Mędrcy [ Cz 18.12.2003, 12:14 ]
Tytuł: 

Pisząc o zlikwidowanych numerach linii należy jeszcze wspomnieć o linii tramwajowej 36, kursującej o ile pamiętam w 2001 r. na trasie Bytom Politechnika Śląska (wówczas: Bytom Szkoła Górnicza) - Piekary Śląskie Brzeziny Stare Osiedle. W niektórych kursach tramwaje w pustych przebiegach jeździły dodatkowo poza stare osiedle, do jedynej pętli tramwajowej w Piekarach Śląskich, tak zawracały i z powrotem podjeżdżały do starego osiedla.
Ślad po istnieniu tejże linii jeszcze długie miesiące można było dostrzec na tablicy rozkładu jazdy KZK GOP na przystanku Bytom Plac Sikorskiego (kierunke: w stronę Bytom Jagiellońska/Bytom Plac Tadeusza Kościuszki), gdzie widniało kółeczko z numerem tejże linii w środku. Natomiast na przystanku Bytom Park Pływalnia (kierunek: szalet miejski) u dołu w opisie symboli literowych umieszczanych przy godzinach odjazdów widniała literka, przy któej było wyjaśnienie, że to kurs linii 36, uwidoczniony na zbiorczym rozkładzie ósemki i trzydziestki szóstki. Nawet po likwidacji libnii 36 na jeszcze kilku innych przystankach na dole tabliczki rozkłądowej w legendzie widniały takie oznaczenie.
Pamiętacie?

Autor:  lesiu [ Cz 18.12.2003, 13:05 ]
Tytuł: 

To była linia 39 :)

Autor:  WILQ [ Cz 18.12.2003, 19:59 ]
Tytuł: 

Mędrcy napisał(a):
Pamiętacie?


Nie tylko pamietacie, ale nawet jezdziliscie nia - i to w zaleznosci od dnia (a jezdzilo to cudo bodaj 7 dni) mozna bylo trafic rozny tabor - np. N, 2x111N, a nawet 2x105N (te musialy jezdzic az do Dabrowki).

No i oczywiscie tak jak pisal Lesiu - to bylo 39

Autor:  Egon [ Nd 11.01.2004, 12:08 ]
Tytuł: 

natan napisał(a):
[...]
"33" Bytom pl. Sikorskiego- Mikulczyce
[...]


Którędy ta linia jeździła do Mikulczyc? Interesuje mnie trasa od Miechowic (lub Rokitnicy, jeżeli tamtędy jeździła).

Autor:  WILQ [ Nd 11.01.2004, 13:07 ]
Tytuł: 

Egon napisał(a):
Którędy ta linia jeździła do Mikulczyc? Interesuje mnie trasa od Miechowic (lub Rokitnicy, jeżeli tamtędy jeździła).


A nie ma tego nigdzie na forum?

Ok, 33 jezdzilo do Rokitnicy razem z 31 i 32, potem skrecalo w lewo w dzisiejsza ul. Ofiar Katynia a kawalek dalej przechodzila na wydzielone torowisko po zachodniej stronie tej ulicy. Na odcinku miedzy Mazurska, a Boczna linia tramwajowa odchodzila od jezdni i szla nasypem za linia zabudowan - widac to wyraznie np. w atlasie GOPu PGK Katowice. Do dzisiaj jest tam nasyp i wiadukt tramwajowy nad ulica Boczna. Dalej linia biegla poboczem ulicy Ofiar Katynia (do dzis widac wyraznie podtorze) az do cmentarza, gdzie odbijala w prawo, "przez pola" w kierunku ulicy Skladowej. Na tym odcinku pozostal niewielki nasyp oraz resztki przesel mostu nad Potokiem Mikulczyckim. Dalej lukiem w lewo linia wchodzila pod tunel na Skladowej i na petle w Mikulczycach. Przy petli zachowal sie fragment torowiska, a przy wiadukcie kilka slupow trakcyjnych.
Linia byla jednotorowa, bez mijanek.

Strona 1 z 20 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/