Teraz jest Pt 19.04.2024, 23:47

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 397 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 ... 20  Następna strona
Autor Wiadomość
 Post Tytuł:
Napisane: Pn 6.10.2008, 20:34 
- Moderator -
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt 3.01.2003, 16:43
Posty: 4265
Lokalizacja:
Bytom
Nie. Relacja do Dąbrówki powstała, gdy linię 8 kursującą na odcinku Piekary Śl. - Brzeziny przedłużono tamże, właśnie 4.12.1958 roku.
Linia 36 to krótki epizod tuż przed zamknięciem odcinka od Pogody do Szarleja w okolicach 1980-1981 roku, a już po skierowaniu 8-ki do placu Sikorskiego (1.09.1980).

_________________
"Bo na końcowych przystankach kawa ma szary smak..."


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pn 6.10.2008, 20:46 

Dołączył(a): Wt 1.05.2007, 18:56
Posty: 2994
N napisał(a):
Nie. Relacja do Dąbrówki powstała, gdy linię 8 kursującą na odcinku Piekary Śl. - Brzeziny przedłużono tamże, właśnie 4.12.1958 roku.
Linia 36 to krótki epizod tuż przed zamknięciem odcinka od Pogody do Szarleja w okolicach 1980-1981 roku, a już po skierowaniu 8-ki do placu Sikorskiego (1.09.1980).

Sorki dla mnie to nowość. Cały czas mówi się o relacji pierwotnej czyli
Piekary Kościół - Pogoda, kiedy tą relacje przedłużono do Brzezin?


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pn 6.10.2008, 20:48 
- Moderator -
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt 3.01.2003, 16:43
Posty: 4265
Lokalizacja:
Bytom
1.01.1957.

_________________
"Bo na końcowych przystankach kawa ma szary smak..."


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pn 6.10.2008, 22:05 

Dołączył(a): Cz 5.06.2008, 21:10
Posty: 913
Lokalizacja:
Zabrze Helenka
Serd napisał(a):
No ale o co chodzi? Przecież 4-ka w relacji Gliwice-Chorzów jest od dawna zlikwidowana i zastąpiona obecną 4-ką do Zabrza. Pasuje więc do tematu. Poza tym temat brzmi: "Dawne LINIE tramwajowe" Więc, że tak zapytam, Kiego Wacka?

Jak już tak stawiasz sprawę, to coś mi się obija po pamięci, że w zamierzchłych czasach linia 1 kursowała z Gliwic do samych Katowic ( nie było "11"-tki )


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Wt 7.10.2008, 13:54 

Dołączył(a): Wt 1.05.2007, 18:56
Posty: 2994
N napisał(a):
Linia 36 to krótki epizod tuż przed zamknięciem odcinka od Pogody do Szarleja w okolicach 1980-1981 roku, a już po skierowaniu 8-ki do placu Sikorskiego (1.09.1980).

36 już tylko do Szarleja z Pogody jechał ? To kiedy zlikwidowano odcinek pod Bazylikę?


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Wt 7.10.2008, 14:12 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 27.04.2006, 19:07
Posty: 1433
Lokalizacja:
Sosnowiec
http://wilczekkk.republika.pl/schem/schem.htm

_________________
27 Sosnowiec Kazimierz Pętla - Sosnowiec Będzińska
Antyskandal87 Anty#0711adas - STOP dzieciom Neostrady


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Wt 7.10.2008, 16:45 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So 20.05.2006, 11:58
Posty: 393
Lokalizacja:
Świętochłowice
N napisał(a):
Nie. Relacja do Dąbrówki powstała, gdy linię 8 kursującą na odcinku Piekary Śl. - Brzeziny przedłużono tamże, właśnie 4.12.1958 roku.
Linia 36 to krótki epizod tuż przed zamknięciem odcinka od Pogody do Szarleja w okolicach 1980-1981 roku, a już po skierowaniu 8-ki do placu Sikorskiego (1.09.1980).
Do 1982 roku włącznie - Bytom Pogoda ul. Siemianowicka) - Szarlej Kop. Waryński. A w 1985 roku można było jeszcze zobaczyć tory i opuszczone tabliczki przystankowe. Sieć zdjęta...

_________________
31 Bytom Rynek – Rokitnica – Wieszowa/Osiedle Helenka


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Wt 7.10.2008, 16:50 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So 20.05.2006, 11:58
Posty: 393
Lokalizacja:
Świętochłowice
lgor napisał(a):
N napisał(a):
Linia 36 to krótki epizod tuż przed zamknięciem odcinka od Pogody do Szarleja w okolicach 1980-1981 roku, a już po skierowaniu 8-ki do placu Sikorskiego (1.09.1980).

36 już tylko do Szarleja z Pogody jechał ? To kiedy zlikwidowano odcinek pod Bazylikę?
26.04.1979 roku ostatnie kursy linii 8 pod bazylikę. Od 27.04.1979 - 31.08.1980 linia 8 tylko do Szarlej Kop. Waryński. Następnie linia 36 na trasie Szarlej Kop. Waryński - Bytom Pogoda (ul. Siemianowicka) 1.09.1980 - 1982. A 8 od 1.09.1980 na trasie DW - Sikorak.

_________________
31 Bytom Rynek – Rokitnica – Wieszowa/Osiedle Helenka


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Wt 7.10.2008, 17:30 

Dołączył(a): Wt 1.05.2007, 18:56
Posty: 2994
jak widzę z roku na rok wbijane były kolejne gwoździe do trumny pierwotnej linii 8. Linia 36 relacji Szarlej Kop. Waryński - Bytom Pogoda to jeszcze gorsze nieporozumienie. Do kogo skierowana ta oferta :(


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Wt 7.10.2008, 18:07 

Dołączył(a): Pt 11.02.2005, 12:54
Posty: 888
N napisał(a):
lgor napisał(a):
Ja się zastanawiam odnośnie numeracji lini
8 Piekary Kościół - Pogoda następnie beż żadnych zmian 36 Piekary Kościół - Pogoda ?
38 Bytom - DW następnie 8 Bytom - DW ?
Brakuje mi po prostu relacji Bytom - DW z uwzględnieniem zmieniającej się numeracji

Jakie 38 do Dąbrówki? Do Dąbrówki jeździła od samego początku (Barbórka '58) linia 8.

No na stronie Wilqa były kiedyś (a może są i dalej) stare rozkłady tramwajowe - bodajże z 1958 roku, a może i starsze. I tam Było napisane iż 8 jeździło z Piekar do Pogody, a 35 z zajezdni na Piekarskiej przez Rynek jechało do Brzezin Śląskich. Więc może o 35 chodziło Igorowi a nie o 38.

Choć na różnych mapach sam wielokrotnie widziałem, że w pewnym okresie 8 jechała z Bazyliki do Siemianowickiej na Pogodzie, 35 z Piekarskiej do Kościoła (jak dzisiejsze 38). A od Siemianowickiej do Dąbrówki/Brzezin nic! Ale to mógł być ówczesny błąd na mapie.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Wt 7.10.2008, 19:02 
- Moderator -
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt 3.01.2003, 16:43
Posty: 4265
Lokalizacja:
Bytom
myszka napisał(a):
Choć na różnych mapach sam wielokrotnie widziałem, że w pewnym okresie 8 jechała z Bazyliki do Siemianowickiej na Pogodzie, 35 z Piekarskiej do Kościoła (jak dzisiejsze 38). A od Siemianowickiej do Dąbrówki/Brzezin nic! Ale to mógł być ówczesny błąd na mapie.

Ewidentny błąd.

_________________
"Bo na końcowych przystankach kawa ma szary smak..."


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Wt 7.10.2008, 20:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So 8.09.2007, 21:20
Posty: 1199
Lokalizacja:
Tarnowskie Góry.
Wie ktoś ile kilometrów miały linie tramwajowe w GOP-ie w czasach swej świętości?

_________________
5:00 księżyc nad Bogucicami sześćset jeden ( 601<--) sunie pustymi arteriami.PUP/Sed-Baz.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Wt 7.10.2008, 20:57 

Dołączył(a): Wt 1.05.2007, 18:56
Posty: 2994
A mi nasuwa się pytanie czy w planach "pierwotna" 8 miała kiedyś jeździć na "sikorak" ?


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Wt 7.10.2008, 21:23 
- Moderator -
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt 3.01.2003, 16:43
Posty: 4265
Lokalizacja:
Bytom
Wydaje mi się, że nie. Wszak od momentu przedłużenia do Dąbrówki (choć i wcześniej, jadąc do Brzezin) łączyła dwie części Piekar biegnąc przez Pogodę, czyli węzeł przesiadkowy na tramwaj w kierunku centrum Bytomia, Chorzowa i Katowic, a także przebiegając w pobliżu dwóch części ZGH "Orzeł Biały" ("Waryński" i "Marchlewski") oraz KWK "Julian", czyli zakładów pracy generujących z tych kierunków niemałe potoki pasażerskie.

_________________
"Bo na końcowych przystankach kawa ma szary smak..."


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Wt 7.10.2008, 21:49 

Dołączył(a): Wt 1.05.2007, 18:56
Posty: 2994
N napisał(a):
biegnąc przez Pogodę, czyli węzeł przesiadkowy na tramwaj w kierunku centrum Bytomia, Chorzowa i Katowic

Ciekawe jak z koordynacją czy biletami było :D Wydaje mi się ze te całe systemy przesiadkowe pewnie wtedy tylko zniechęcały do podróży.
Nic dziwnego ze pierwotną 8 zlikwidowano jak ona tylko po kopalniach jeździła. Nie skierowano jej oferty do innej grupy ludzi.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Wt 7.10.2008, 22:04 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 4.11.2004, 21:27
Posty: 10946
Lokalizacja:
Bytom
N napisał(a):
Wydaje mi się, że nie. Wszak od momentu przedłużenia do Dąbrówki (choć i wcześniej, jadąc do Brzezin) łączyła dwie części Piekar biegnąc przez Pogodę, czyli węzeł przesiadkowy na tramwaj w kierunku centrum Bytomia, Chorzowa i Katowic, a także przebiegając w pobliżu dwóch części ZGH "Orzeł Biały" ("Waryński" i "Marchlewski") oraz KWK "Julian", czyli zakładów pracy generujących z tych kierunków niemałe potoki pasażerskie.


No tylko, że łączyła te części w takim czasie, że aż szkoda była nie dorwać się do 5 ;). Zresztą główną przyczyną zawieszenia tej trasy było to, ze linia dojeżdżała tylko do Bazyliki, a to dla rozwijających się Piekar w pewnym momencie było dużo za mało- można w zasadzie powiedzieć, ze te zakłady tworząc zapotrzebowanie na siłę roboczą po części ta linię pogrzebały.

_________________
"Dno naszego upadku narodowego nastąpiło wtedy, kiedyśmy popadli w umysłowy zastój, uwierzyli w osiągniętą doskonałość..."


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Wt 7.10.2008, 23:33 

Dołączył(a): Śr 3.09.2003, 23:38
Posty: 2165
Lokalizacja:
Katowice
N napisał(a):
myszka napisał:
Choć na różnych mapach sam wielokrotnie widziałem, że w pewnym okresie 8 jechała z Bazyliki do Siemianowickiej na Pogodzie, 35 z Piekarskiej do Kościoła (jak dzisiejsze 38). A od Siemianowickiej do Dąbrówki/Brzezin nic! Ale to mógł być ówczesny błąd na mapie.

Ewidentny błąd.

Taki błąd był na planie Bytomia z 1957r, ale chyba także na niektórych późniejszych wydaniach. Na jakimś z kolei linia 35 jest tak narysowana jakoby torowisko nie biegło ulicą Piekarską, lecz obok niej.
Cytuj:
Wszak od momentu przedłużenia do Dąbrówki (choć i wcześniej, jadąc do Brzezin) łączyła dwie części Piekar

Nie dokładnie, bowiem 8-ka kursowała na trasie Piekary Śl - Brzeziny Śl od 1957r, a wówczas Brzeziny nie były częścią Piekar, lecz samodzielnym miastem. Taki przebieg tych linii był chyba wynikiem likwidacji ruchu przez bytomski rynek ( mimo, że jeszcze przez pewien czas przejeżdżały tam jakieś tramwaje przy zjazdach i/lub wyjazdach ).


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Wt 7.10.2008, 23:38 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr 19.07.2006, 19:56
Posty: 400
Lokalizacja:
Chorzów
lgor napisał(a):
Nic dziwnego ze pierwotną 8 zlikwidowano jak ona tylko po kopalniach jeździła. Nie skierowano jej oferty do innej grupy ludzi.
A co lub kogo masz konkretnie na myśli? Pamiętaj, że wtedy (jak i z resztą kilkanaście lat temu) były zupełnie inne czasy. Było dziesięciokrotnie mniej samochodów, nie było centrum handlowych, było więcej hut i kopalń - więc zdecydowanie mniejszym kłopotem było dopasowanie oferty. Komunikacja miejska była właściwie "monopolistą" przy tak małej ilości samochodów.

Dzisiaj mieć samochód nie jest większym problemem, a dla przeciętnego Polaka to komfort mentalny, gdyż całe lata wstecz był tu jeden wielki bidul, szaro-buro i puste sklepy, więc możliwość nie korzystania z KM to pewnego rodzaju prestiż, szczególnie że KM szczególnie tramwajową zaniedbano i wielu ludziom nie uśmiecha się jeździć zdezelowanym, brudnym, popisanym tramwajem z jakimś pijakiem lub kimś cuchnącym na pokładzie... stąd te potoki są mniejsze i dopasowanie oferty trudniejsze, bo przyciągnięcie ludzi do KM w tym regionie to trudne zadanie, szczególnie jak tworzy taki (przepraszam) burdel przy okazji każdego remontu.

_________________


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Śr 8.10.2008, 5:29 
- Moderator -
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt 3.01.2003, 16:43
Posty: 4265
Lokalizacja:
Bytom
Ludw_K napisał(a):
Taki przebieg tych linii był chyba wynikiem likwidacji ruchu przez bytomski rynek ( mimo, że jeszcze przez pewien czas przejeżdżały tam jakieś tramwaje przy zjazdach i/lub wyjazdach ).

Z tego, co do tej pory wiadomo wynika, że nawet dość długi czas, bo praktycznie aż do likwidacji Rozbarku jako zajezdni tramwajowej. Tyle, że w 1957 roku uniemożliwiono zawracanie na rynku, co więcej, wszystko wskazuje na to, że na odcinku od Pokoju do Witczaka nie istniała żadna mijanka.

_________________
"Bo na końcowych przystankach kawa ma szary smak..."


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Śr 8.10.2008, 7:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 4.11.2004, 21:27
Posty: 10946
Lokalizacja:
Bytom
Penny napisał(a):
lgor napisał(a):
Nic dziwnego ze pierwotną 8 zlikwidowano jak ona tylko po kopalniach jeździła. Nie skierowano jej oferty do innej grupy ludzi.
A co lub kogo masz konkretnie na myśli? Pamiętaj, że wtedy (jak i z resztą kilkanaście lat temu) były zupełnie inne czasy. Było dziesięciokrotnie mniej samochodów, nie było centrum handlowych, było więcej hut i kopalń - więc zdecydowanie mniejszym kłopotem było dopasowanie oferty. Komunikacja miejska była właściwie "monopolistą" przy tak małej ilości samochodów.


Ale Igor ma rację- w latach 70.-80. juz na tej linii trzeba było podjąć dość nieciekawą decyzję- czy utrzymać tramwaj do Bazyliki, który spełniał potrzeby tak w połowie, czy uruchomić linię autobusową dalej do Wieczorka, w częstotliwości podobnej- na rozbudowę tramwaju nie było kasy, w dodatku bezinwazyjnie byłoby to cięzko zrobić. Efekt jest podobny jak na 8 do Brzezin- tu lepszym połączeniem okazało się 114, a tam 185.

_________________
"Dno naszego upadku narodowego nastąpiło wtedy, kiedyśmy popadli w umysłowy zastój, uwierzyli w osiągniętą doskonałość..."


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 397 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 ... 20  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 30 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  

© WPK − Forum oparte na silniku phpBB z wykorzystaniem tłumaczenia phpBB3.PLPolityka prywatności