Teraz jest Wt 16.04.2024, 8:33

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 397 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 20  Następna strona
Autor Wiadomość
 Post Tytuł:
Napisane: So 31.01.2004, 14:22 

Dołączył(a): Śr 5.02.2003, 3:09
Posty: 609
Lokalizacja:
Katowice
Ravel napisał(a):
Do kiedy rzeczywiście kursowały linie miechowickie i jakim taborem były obsługiwane? Tylko N-ki, czy może również stodwójki, a może nawet załapały się na stopiątki (nie, nie skody, chociaż po tym, co napisali o naszych liniach nocnych na stronie klubu w Poznaniu...)?


Nie liczac czasow wczesniejszych to tylko N-ki i doczepki ND (pewnie 4N i 4ND tez). Natomiast byl okres tuz po wybudowaniu petli na Wroclawskiej (1990 r), kiedy to 31 jezdzilo solowkami 105N (ale za bardzo miechowicka ta linia to juz nie byla :wink: )


Ravel napisał(a):
Kilka dni temu w empiku oglądałem gazetę "Świat kolei" (nr1/2004). Była tam zaprezentowana trójczłonowa stopiątka. Zawsze się zastanawiałem, czy można te wozy przerabiać na przegubowe. Efekt, wg tego, co zobaczyłem na zdjęciu, był całkiem niezły.


To tzw. 115N (produkcji H. Cegielski Poznan). Przez poczatkowy okres eksploatacji wiecej czasu spedzal na warsztacie niz na trasie, ale teraz jest ponoc calkiem ok. Projekt i jedyny prototyp pochodzi z 1995 r. Wiecej:
http://www.bimba.iq.pl/index.php?a=32


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: So 31.01.2004, 18:29 
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt 27.12.2002, 15:38
Posty: 10682
Ravel napisał(a):
Do kiedy rzeczywiście kursowały linie miechowickie i jakim taborem były obsługiwane?


15 maja 1983 r. nastąpiło zawieszenie kursowania linii nr 32, 33 i 34 oraz skrócenie trasy linii nr 31 do przystanku Bytom Łużycka.

Cytuj:
Tylko N-ki, czy może również stodwójki, a może nawet załapały się na stopiątki


W końcowym okresie wyłącznie N/4N+ND/4ND w różnych konfiguracjach. Wagony jednokierunkowe nie mogły wjeżdżać na te linie z uwagi na brak pętli.

Cytuj:
(nie, nie skody, chociaż po tym, co napisali o naszych liniach nocnych na stronie klubu w Poznaniu...)?


Ossso chozzzi?

Cytuj:
Kilka dni temu w empiku oglądałem gazetę "Świat kolei" (nr1/2004). Była tam zaprezentowana trójczłonowa stopiątka. Zawsze się zastanawiałem, czy można te wozy przerabiać na przegubowe. Efekt, wg tego, co zobaczyłem na zdjęciu, był całkiem niezły.


Przerabiać wszystko można, tylko efekty są dość mizerne. 105N/2 (vel 115N) ma wstawiony człon niskopodłogowy w postaci kawałeczka tej niskiej podłogi i dwóch klatek schodowych.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: So 31.01.2004, 18:47 

Dołączył(a): Nd 21.09.2003, 23:56
Posty: 809
Lokalizacja:
Sosnowiec
Dzięki za odpowiedź i zdjęcia. Szkoda, że 102-ki się nie pojawiały.
Cóż, sam fakt, że zlikwidowano tak znaczny odcinek tylko ze względu na jakiś wiadukt.... Może tramwaj kiedyś wróci do Miechowic, może do Rokitnicy, może nawet do Stolarzowic, ale jedyna w naszym regionie linia tramwajowa na wieś (do Wieszowej)to już zapewne tylko historia.
...Skoda 105 jako zatramwaj (np zamiast fiata 126p- jedno miejsce więcej) :D [/quote]


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: So 31.01.2004, 19:10 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt 19.08.2003, 8:41
Posty: 593
Ravel napisał(a):
jedyna w naszym regionie linia tramwajowa na wieś (do Wieszowej)to już zapewne tylko historia.

Eee..a np. linia nr 8 i 25?? może nie dokońca na wieś, ale jak dla mnie (mieszkającego w mieście) to są to wsie, występują tam pola no i sama zabudowa terenu, która nie przypomina miasta :D


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: So 31.01.2004, 20:44 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt 23.12.2003, 19:33
Posty: 92
Lokalizacja:
Gliwice/Sośnica
Cytuj:
jedyna w naszym regionie linia tramwajowa na wieś (do Wieszowej)to już zapewne tylko historia.


Dla mnie jeszcze Pętla 1 i 4 czyli na Wójtowej wsi to jest wieś.Wysiadasz z Trama a tu chatki jedno rodzinne a za nimi pola :D

_________________
Powrót tramwajów do Gleiwitz!


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: So 31.01.2004, 22:07 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 8.01.2004, 9:44
Posty: 4403
Lokalizacja:
Ligota
D@nielson napisał(a):
Eee..a np. linia nr 8 i 25?? może nie dokońca na wieś, ale jak dla mnie (mieszkającego w mieście) to są to wsie, występują tam pola no i sama zabudowa terenu, która nie przypomina miasta :D

Nie zaś tak dawno temu to w Dąbrówce Wielkiej w środku pętli widziałem krowę :D


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Nd 1.02.2004, 7:20 

Dołączył(a): Śr 5.02.2003, 3:09
Posty: 609
Lokalizacja:
Katowice
memphis napisał(a):
Cytuj:
(nie, nie skody, chociaż po tym, co napisali o naszych liniach nocnych na stronie klubu w Poznaniu...)?


Ossso chozzzi?



Sam napisal i niepamieta :lol:


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Nd 1.02.2004, 12:16 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt 19.08.2003, 8:41
Posty: 593
Egon napisał(a):
Nie zaś tak dawno temu to w Dąbrówce Wielkiej w środku pętli widziałem krowę :D

Eee, to nie była krowa, to pewnie ten byczek, co lubi trawkę na pętli kosić :wink:


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Nd 1.02.2004, 14:32 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt 21.11.2003, 23:01
Posty: 1902
Lokalizacja:
Bielsko-B
Czy ktoś potrafi powiedzieć jakie były okoliczności likwidacji bytomskich trzydziestek? (na jaki czas przed likwidacją podano o tym wiadomość i gdzie, jakie były reakcje itp)???


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Nd 1.02.2004, 16:56 
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt 27.12.2002, 15:38
Posty: 10682
Rafał napisał(a):
memphis napisał(a):
Cytuj:
(nie, nie skody, chociaż po tym, co napisali o naszych liniach nocnych na stronie klubu w Poznaniu...)?


Ossso chozzzi?



Sam napisal i niepamieta :lol:


No nie przypominam sobie żebym pisał o jakichś skodach.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Nd 1.02.2004, 16:57 
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt 27.12.2002, 15:38
Posty: 10682
misiek napisał(a):
Czy ktoś potrafi powiedzieć jakie były okoliczności likwidacji bytomskich trzydziestek? (na jaki czas przed likwidacją podano o tym wiadomość i gdzie, jakie były reakcje itp)???


W maju 1983 roku zawieszono ruch tramwajowy (nie wiem co z drogowym - objazd był?) ze względu na konieczny remont wiaduktu _pod_ stacją kolejową w Karbiu. Gdy wiadukt _nad_ stacją odbudowano minęło tyle lat, że z linii tramwajowych po drugiej stronie nie było co zbierać.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Nd 1.02.2004, 17:16 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt 21.11.2003, 23:01
Posty: 1902
Lokalizacja:
Bielsko-B
A czy po zamknięciu ruchu tramwajowego uruchomiono komunikacje zastępczą???


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Nd 1.02.2004, 19:29 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt 31.12.2002, 18:28
Posty: 455
Lokalizacja:
ŚWC/WRO/WAW
memphis napisał(a):
Gdy wiadukt _nad_ stacją odbudowano minęło tyle lat, że z linii tramwajowych po drugiej stronie nie było co zbierać.


Ale te linie zostały rozebrane przez WPK czy ktoś rozkradł to wszystko? Czy w momencie zamykania wiaduktu planowano jego ponowne uruchomienie?

_________________
"Stopka może mieć wyłącznie jedną linijkę podpisu, nie powinna zawierać obrazków."


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Nd 1.02.2004, 22:57 
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt 27.12.2002, 15:38
Posty: 10682
misiek napisał(a):
A czy po zamknięciu ruchu tramwajowego uruchomiono komunikacje zastępczą???


No właśnie tego nie wiem - w dokumentach nie znalazłem zapisu o komunikacji zastępczej, podejrzewam, że jej nie było.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Nd 1.02.2004, 22:58 
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt 27.12.2002, 15:38
Posty: 10682
lesiu napisał(a):
Ale te linie zostały rozebrane przez WPK czy ktoś rozkradł to wszystko?


Pod koniec lat 90-tych PKT Katowice wydało decyzję o likwidacji tych linii. A całość infrastruktury została rozkradziona.

Cytuj:
Czy w momencie zamykania wiaduktu planowano jego ponowne uruchomienie?


Uruchomienie wiaduktu? Jak najbardziej :P


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pn 2.02.2004, 11:16 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr 1.01.2003, 14:16
Posty: 376
Lokalizacja:
Zabrze
memphis napisał(a):
W maju 1983 roku zawieszono ruch tramwajowy (nie wiem co z drogowym - objazd był?)


Byl tymczasowy przejazd kolejowy po polnocnej stronie wiaduktu (zjezdzalo sie na ta droge obok petli Wroclawskiej)

memphis napisał(a):
Pod koniec lat 90-tych PKT Katowice wydało decyzję o likwidacji tych linii. A całość infrastruktury została rozkradziona.


No nie calosc - troche tych szyn jeszcze lezalo...

_________________
Milosc, prawda i trakcja elektryczna zawsze zwycieza z nienawiscia, klamstwem i silnikiem diesla!


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pn 2.02.2004, 15:12 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt 21.11.2003, 23:01
Posty: 1902
Lokalizacja:
Bielsko-B
memphis napisał(a):
Pod koniec lat 90-tych PKT Katowice wydało decyzję o likwidacji tych linii.


Brzmi to co najmniej tragicznie. Po 15 latach wydano decyzje o likwidacji linii które nie jeździły od 15 lat !!!!!
Skoro najprawdopodobniej nie było komunikacji zastępczej to pewnie z góry było wiadomo, że linie te juz nie powrócą.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pn 2.02.2004, 19:00 
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt 27.12.2002, 15:38
Posty: 10682
WILQ napisał(a):
memphis napisał(a):
Pod koniec lat 90-tych PKT Katowice wydało decyzję o likwidacji tych linii. A całość infrastruktury została rozkradziona.


No nie calosc - troche tych szyn jeszcze lezalo...


No coś tam jeszcze leżało, bodajże w 2000 roku z terenu Bytomia resztki zostałe usunięte przez jakąś firmę (wynajętą bodajże przez PKT).


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pn 2.02.2004, 19:01 
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt 27.12.2002, 15:38
Posty: 10682
misiek napisał(a):
memphis napisał(a):
Pod koniec lat 90-tych PKT Katowice wydało decyzję o likwidacji tych linii.


Brzmi to co najmniej tragicznie. Po 15 latach wydano decyzje o likwidacji linii które nie jeździły od 15 lat !!!!!


No kiedyś trzeba było, trudno żyć fikcją.

Cytuj:
Skoro najprawdopodobniej nie było komunikacji zastępczej to pewnie z góry było wiadomo, że linie te juz nie powrócą.


To nie jest takie oczywiste - jak zamkną ruch tramwajowy na Rondzie w Katowicach w najbliższym czasie to też nie będzie komunikacji zastępczej między Rondem a Rynkiem, a likwidacji tego odcinka raczej się nie przewiduje.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pn 2.02.2004, 22:21 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr 1.01.2003, 17:39
Posty: 383
Lokalizacja:
Katowice
memphis napisał(a):
To nie jest takie oczywiste - jak zamkną ruch tramwajowy na Rondzie w Katowicach w najbliższym czasie to też nie będzie komunikacji zastępczej między Rondem a Rynkiem, a likwidacji tego odcinka raczej się nie przewiduje.


Memphis, a wiadomo juz cos dokladniej? Jak cos to napisz :).

_________________
MiS
_________________
"Waiting for someday when the ocean and sky will cover up the land in deep blue."


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 397 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 20  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron

© WPK − Forum oparte na silniku phpBB z wykorzystaniem tłumaczenia phpBB3.PLPolityka prywatności