Teraz jest Cz 27.01.2022, 22:40

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 397 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20  Następna strona
Autor Wiadomość
 Post Tytuł:
Napisane: So 20.12.2008, 23:13 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 8.01.2004, 9:44
Posty: 4215
Lokalizacja:
Ligota
Rafał napisał(a):
Egon napisał(a):
lgor napisał(a):
Strona Wilqa podaje że była jeszcze 7bis.

Była. Ale słabo już pamiętam, jak toto jeździło. Chyba od pętli w "Bogucicach" (Zawodziu) do Placu Sikorskiego przez Dąb, Chorzów, itd.


Raczej trasą siódemki - czyli przez Załęże, Chorzów B. i Świętochłowice.

Nie, na pewno nie tak jak "siódemka". Może przez Chorzów Batory, Chorzów i dalej jak "szóstka".

_________________
Bóg dał nam Internet, a diabeł Neostradę.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: So 20.12.2008, 23:45 
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt 27.12.2002, 15:38
Posty: 10622
Lokalizacja:
Josephsdorf-O/S
7A
1.10.1955 – 31.03.1957 Piaśniki – Świętochłowice – Katowice – Zawodzie Dworzec PKP
1.04.1957 – 1959 Bytom Plac Sikorskiego – Świętochłowice – Katowice – Zawodzie Dworzec PKP

7bis
1959 – ok. 1967 Bytom Plac Sikorskiego – Świętochłowice – Katowice – Zawodzie Dworzec PKP

10
1939/40 – 30.04.1955 Chorzów Rynek – Świętochłowice Mijanka
1.05.1955 – 31.09.1955 Chorzów Rynek – Świętochłowice – Piaśniki
1.10.1955 – ok.1955/56 Chorzów Rynek – Świętochłowice Mijanka
ok.1955/56 – ok.1978 Chorzów Rynek – Zgoda Wojska Polskiego
1.12.2002 – 29.02.2004 Chorzów Batory Zajezdnia – Chebzie Pętla (tylko kursy nocne)
1.03.2004 – 30.04.2004 Chorzów Batory Zajezdnia – Chebzie – Łagiewniki – Chorzów Batory Zajezdnia (tylko kursy nocne)
1.05.2004 – 31.10.2004 Chorzów Batory Zajezdnia – Chebzie Pętla (tylko kursy nocne)
1.11.2004 – 30.11.2004 Wełnowiec Plac Alfreda – Chebzie Pętla (tylko kursy nocne)
1.12.2004 – 28.07.2006 Siemianowice Plac Skargi – Chebzie Pętla (tylko kursy nocne)


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Nd 21.12.2008, 10:29 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 4.11.2004, 21:27
Posty: 10946
Lokalizacja:
Bytom
memphis napisał(a):
7A
1.10.1955 – 31.03.1957 Piaśniki – Świętochłowice – Katowice – Zawodzie Dworzec PKP
1.04.1957 – 1959 Bytom Plac Sikorskiego – Świętochłowice – Katowice – Zawodzie Dworzec PKP

7bis
1959 – ok. 1967 Bytom Plac Sikorskiego – Świętochłowice – Katowice – Zawodzie Dworzec PKP


A to nie był w tych czasach dworzec w Bogucicach?

_________________
"Dno naszego upadku narodowego nastąpiło wtedy, kiedyśmy popadli w umysłowy zastój, uwierzyli w osiągniętą doskonałość..."


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Nd 21.12.2008, 11:26 
- Moderator -
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Nd 5.01.2003, 9:31
Posty: 2534
Lokalizacja:
SK/WF
Daro85 napisał(a):
A to nie był w tych czasach dworzec w Bogucicach?


pewnie miał nazwę "Katowice Bogucice", a leżał w Zawodziu :>

_________________
"kanclerski łeb z kantorka pierdzistołków"


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Nd 21.12.2008, 15:34 

Dołączył(a): Śr 3.09.2003, 23:38
Posty: 2136
Lokalizacja:
Katowice
Sadorg napisał(a):
Daro85 napisał:
A to nie był w tych czasach dworzec w Bogucicach?


pewnie miał nazwę "Katowice Bogucice", a leżał w Zawodziu :>

Być może już o tym pisałem, ale ponieważ spory w tym temacie końca nie mają ( nie tylko na naszym forum ) pozwolę sobie na ponowne wyjaśnienie.
Bogucie stanowiły ongiś ( chyba do 1924r ) samodzielną gminę, natomiast Zawodzie wchodziło w skład tej gminy. Tak się jednak złożyło, że nawet boguciki ratusz jak równiez dworzec kolejowy znalazły się na terenie Zawodzia ( w gmachu byłego ratusza mieści się obecnie Akademia Ekonomiczna ). Ponieważ gmina nazywała się Bogucice taką nazwę nosił również dworzec kolejowy, a po włączeniu całosci w obszar miasta Katowice dworzec nosił nazwę Katowic - Bogucie. I tak było w okresie przedwojennym ( co można sprawdzić na starych mapach ), mimo to kilkanascie lat temu pewien publicysta twierdził iż nazwę taką narzuciła władza komunistyczna ( celem zatarcia tożsamości lokalnej mieszkanców Zawodzia ) i wkrótce potem ( pewnie siłą rozpędu w ramach dekomunizacji -:) ) zmieniono nazwę zarówno dworca jak i pętli tramwajowej na Katowice - Zawodzie. Dodam jeszcze, że nazwa dzielnicy administracyjnej istniejącej do 1975r, obejmującej także część śródmieścia położoną na wschód od ul. Kościuszki i Korfantego ( wówczas Armii Czerwonej ) brzmiała Bogucie-Zawodzie.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Nd 21.12.2008, 17:05 
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt 27.12.2002, 15:38
Posty: 10622
Lokalizacja:
Josephsdorf-O/S
Daro85 napisał(a):
memphis napisał(a):
7A
1.10.1955 – 31.03.1957 Piaśniki – Świętochłowice – Katowice – Zawodzie Dworzec PKP
1.04.1957 – 1959 Bytom Plac Sikorskiego – Świętochłowice – Katowice – Zawodzie Dworzec PKP

7bis
1959 – ok. 1967 Bytom Plac Sikorskiego – Świętochłowice – Katowice – Zawodzie Dworzec PKP


A to nie był w tych czasach dworzec w Bogucicach?


Był, ale dla przejrzystości zapisu jest napisane, że chodzi o Zawodzie. Inaczej część czytelników monografii (bo to stamtąd mniej więc pochodzą te informacje) pomyślałaby sobie, że tramwaje dojeżdżały do Bogucic (tych właściwych).


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Nd 21.12.2008, 18:22 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 8.01.2004, 9:44
Posty: 4215
Lokalizacja:
Ligota
memphis napisał(a):
7bis
1959 – ok. 1967 Bytom Plac Sikorskiego – Świętochłowice – Katowice – Zawodzie Dworzec PKP

Ja wiem, że tak stoi w materiałach pisanych, lecz nie do końca im dowierzam. Coś z tą trasą 7bis mi nie pasuje, wspomnienia mówią co innego... No ale to było ponad 40 lat temu, może coś mi się pozajączkowało ;-) Niestety, nie mam już kogo zapytać, ojciec wyprowadził się w zaświaty :-(

_________________
Bóg dał nam Internet, a diabeł Neostradę.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Nd 21.12.2008, 20:54 

Dołączył(a): Śr 3.09.2003, 23:38
Posty: 2136
Lokalizacja:
Katowice
Egon napisał(a):
Ja wiem, że tak stoi w materiałach pisanych, lecz nie do końca im dowierzam. Coś z tą trasą 7bis mi nie pasuje, wspomnienia mówią co innego... No ale to było ponad 40 lat temu, może coś mi się pozajączkowało ;-)

A moje wspomnienia pokrywają się raczej z tymi informacjami. I nie tylko wspomnienia, ale także notatki jakie jeszcze częsciowo mi się zachowały. Akurat w latach 60-tych dość często jeździłem na trasie Katowice pl. Wolności ( Rynek ) - Stadion Śląski i jestem na 100% pewny, że nigdy nie jeżdził tam 7bis. Równie pewny jestem, że 7A jeżdził do Piaśnik przez pl. Wolności, a więc dalej przez Załęże i Chorzów Batory, a pamiętam to dlatego, że chodziłem do szkoły podst. przy ul 3-go Maja, a już wówczas interesowałem się liniami tramwajowymi więc wiem jakie tramwaje prawie codziennie widywałem z okien mojej szkoły.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Nd 21.12.2008, 21:02 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 4.11.2004, 21:27
Posty: 10946
Lokalizacja:
Bytom
Ludw_K napisał(a):
i wkrótce potem ( pewnie siłą rozpędu w ramach dekomunizacji -:) ) zmieniono nazwę zarówno dworca jak i pętli tramwajowej na Katowice - Zawodzie.


Pytanie: czy wobec tego nazwę stacji zmieniono w 1989 roku?

_________________
"Dno naszego upadku narodowego nastąpiło wtedy, kiedyśmy popadli w umysłowy zastój, uwierzyli w osiągniętą doskonałość..."


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Nd 21.12.2008, 21:19 

Dołączył(a): Śr 5.02.2003, 3:09
Posty: 605
Lokalizacja:
Katowice
Daro85 napisał(a):
Ludw_K napisał(a):
i wkrótce potem ( pewnie siłą rozpędu w ramach dekomunizacji -:) ) zmieniono nazwę zarówno dworca jak i pętli tramwajowej na Katowice - Zawodzie.


Pytanie: czy wobec tego nazwę stacji zmieniono w 1989 roku?


Nie pamiętam dokładnie, ale na pewno nie tak wcześnie. Obstawiałbym lata 1993-1995.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Nd 21.12.2008, 21:34 
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt 27.12.2002, 15:38
Posty: 10622
Lokalizacja:
Josephsdorf-O/S
Rafał napisał(a):
Daro85 napisał(a):
Ludw_K napisał(a):
i wkrótce potem ( pewnie siłą rozpędu w ramach dekomunizacji -:) ) zmieniono nazwę zarówno dworca jak i pętli tramwajowej na Katowice - Zawodzie.


Pytanie: czy wobec tego nazwę stacji zmieniono w 1989 roku?


Nie pamiętam dokładnie, ale na pewno nie tak wcześnie. Obstawiałbym lata 1993-1995.


Ówczesny prezydent Katowic Henryk Dziewior pisał swego czasu do KZK o "przywróceniu historycznej nazwy dla dzielnicy Zawodzie" i sugerując zmiany nazw przystanków - i było to chyba w 1995 roku.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Nd 21.12.2008, 21:57 

Dołączył(a): Wt 1.05.2007, 18:56
Posty: 2888
memphis napisał(a):
Ówczesny prezydent Katowic Henryk Dziewior pisał swego czasu do KZK o "przywróceniu historycznej nazwy dla dzielnicy Zawodzie" i sugerując zmiany nazw przystanków - i było to chyba w 1995 roku.
Czy Zawodzie to kiedykolwiek była osobna gmina ? Czy to był jedynie obręb ewidencyjny Bogucic ? Bardzo dziwne że to co w Katowicach jest dzielnicą w Bytomiu stanowi tylko obręb ewidencyjny, chociaż należy podkreślić iż te bytomskie obręby ewidencyjną mają dość ciekawą i długą historię. Często zapomnianą.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Nd 21.12.2008, 22:13 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00
Posty: 13710
Lokalizacja:
Hajduki Wielkie
memphis napisał(a):
Ówczesny prezydent Katowic Henryk Dziewior pisał swego czasu do KZK o "przywróceniu historycznej nazwy dla dzielnicy Zawodzie" i sugerując zmiany nazw przystanków - i było to chyba w 1995 roku.

Nazwa samego przystanku kolejowego jakoś później musiała się zmienić, bo 74 miało przez pewien czas końcówkę o nazwie "Zawodzie Dw. PKP Bogucice".


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Nd 21.12.2008, 22:20 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt 21.11.2003, 23:01
Posty: 1893
Lokalizacja:
Bielsko-B
Wydaje mi się to być sprawa ostatnich góra 8 lat.

_________________
Przewodnik beskidzki


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Nd 21.12.2008, 23:28 
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt 27.12.2002, 15:38
Posty: 10622
Lokalizacja:
Josephsdorf-O/S
adam86 napisał(a):
memphis napisał(a):
Ówczesny prezydent Katowic Henryk Dziewior pisał swego czasu do KZK o "przywróceniu historycznej nazwy dla dzielnicy Zawodzie" i sugerując zmiany nazw przystanków - i było to chyba w 1995 roku.

Nazwa samego przystanku kolejowego jakoś później musiała się zmienić, bo 74 miało przez pewien czas końcówkę o nazwie "Zawodzie Dw. PKP Bogucice".


ZTCP to było na PKMowskich tablicach, więc nie jest to wyznacznikiem nazwy przystanku :P


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pn 22.12.2008, 1:26 

Dołączył(a): Śr 5.02.2003, 3:09
Posty: 605
Lokalizacja:
Katowice
memphis napisał(a):
Ówczesny prezydent Katowic Henryk Dziewior pisał swego czasu do KZK o "przywróceniu historycznej nazwy dla dzielnicy Zawodzie" i sugerując zmiany nazw przystanków - i było to chyba w 1995 roku.


Hi hi. A ja znalazłem coś takiego:

http://opole.rpk.pttk.pl/wykaz/Pawlik/0206n6ws.htm

"W nieustannym pędzeniu przez Europę Środkowo-Wschodnią ksiądz Pawlik musi być niezmiernie precyzyjny, ba wręcz pedantyczny. Nic dziwnego, że zauważa i reaguje na sprawy, których inni nie dostrzegają lub wydają się im nieistotne. Przykładem „afera” ze stacją kolejową, zajezdniami tramwajową i autobusową itd., które zwane były bogucickimi, chociaż znajdowały się w Zawodziu. Przecież to jasne jak słońce, że dla mieszkańców Bogucic tereny za rzeką Rawą były i są za wodą. Stąd Zawodzie. Skoro nazwy tej nikt nigdy żadnym działaniem formalno-prawnym nie zlikwidował, to powinna funkcjonować. Prałat Pawlik dotarł wszędzie gdzie trzeba - do prezydenta Katowic i Rady Miejskiej, PKP i tramwajarży, do przedsiębiorstw kartograficznych i geodezyjnych. No i stało się teraz Zawodzie, a nie Bogucice sygnuje stację kolejową, zajezdnie i wszelkie mapy tego miejsca.

Bogucicom chwały najstarszej dzielnicy miasta to nie odjęło, a w Katowicach zapanował nazewniczy porządek..."

oraz:

http://przewodnicy.dl.interia.pl/pliki/busola10a.pdf

"Poruszony np. nielogicznym nazewnictwem podjąłem starania, które w końcu 1995 r. (w rezultacie wielu rozmów i obfitej korespondencji) uwieńczyłem sukcesem. Nazwę stacji kolejowej Katowice - Bogucice zmieniono na prawidłową: Katowice - Zawodzie. Mieszkańcy jednej z najstarszych dzielnic Katowic - Bogucic - idąc na południe naprawdę szli za wodę, czyli rzekę Rawę. Dyrekcja Okręgowa Kolei Państwowych w Katowicach uznała argumentację i już nie trzeba wysiadać z pociągu na Zawodziu, idąc do szpitala w Bogucicach."


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Cz 15.01.2009, 10:27 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt 6.05.2008, 21:49
Posty: 39
Lokalizacja:
Katowice
Mam pytanie:
Czy ktoś z Was dysponuje wiedzą czy w GOPie jeździły linie tramwajowe z numerem większym niż 41? Jeśli tak to jakie to były i gdzie kursowały? Wiem, że były linie nocne (trzycyfrowe) jeśli macie takie info też jestem ciekaw gdzie jeździły. Zależy mi też na liniach,które jeździły w dzień ( o ile takie byly) Z góry wielkie dzięki :)


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Cz 15.01.2009, 11:10 
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt 27.12.2002, 15:38
Posty: 10622
Lokalizacja:
Josephsdorf-O/S
123mike123 napisał(a):
Mam pytanie:
Czy ktoś z Was dysponuje wiedzą czy w GOPie jeździły linie tramwajowe z numerem większym niż 41? Jeśli tak to jakie to były i gdzie kursowały?


112 ok.1955/57 – 1959 Chorzów Bogdaina – Chorzów Stary

113 ok.1940/44 – ok.1948/49 Katowice Plac Wolności – Wełnowiec Poczta
ok.1948/49 – 1959 Katowice Plac Wolności – Alfred

213 1.12.1955 – 4.09.1964 Katowice Plac Wolności – Katowice Koszutka
5.09.1964 – 13.12.1967 Katowice Plac Wolności – Katowice Słoneczna Pętla

215 1940/44 – 1945 Katowice Plac Wolności – Szopienice – Sosnowiec Dworzec PKP
1945 – ok.1948/56 Katowice Plac Wolności – Szopienice Dwór

116 ok.1947/49 – 1959 Katowice Rynek (Pocztowa) – Park Kościuszki

121 1953 Sosnowiec Dęblińska – Pogoń Będzińska Pętla
ok.1953/57 – ok.1960/61 Będzin – Dąbrowa Górn. Rynek

124 1958 – 16.10.1958 Sosnowiec Sobieskiego – Sosnowiec Ludwik
17.10.1958 – ok.1958/59 Sosnowiec Sobieskiego – Ludwik – Dańdówka

Cytuj:
Wiem, że były linie nocne (trzycyfrowe) jeśli macie takie info też jestem ciekaw gdzie jeździły.


Nie było żadnych linii nocnych. Były pociągi nocne, których numery w latach 90-tych zmodyfikowano z numerów kolejnych (w każdej zajezdni 1, 2, 3, itd.) na jednolite w skali sieci, gdzie pierwsza cyfra to było 2, druga oznaczała zajezdnię (0 - Będzin, 1 - Zawodzie, 2 - Chorzów Bat., 3 - Stroszek, 4 - Gliwice), a trzecia numer kolejny (wyjątkiem był PN-100, który miał taki numer, bo tak). Pod koniec funkcjonowania jeździły PN-201, 202, 203, 204, 205, 211, 212, 213, 214, 215, 100, 221, 223, 224, 231, 232, 241, 242 i PN-243. Jeździły praktycznie wszędzie.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Cz 15.01.2009, 13:52 

Dołączył(a): So 15.10.2005, 9:00
Posty: 794
Lokalizacja:
Sosnowiec
memphis napisał(a):
121 1953 Sosnowiec Dęblińska – Pogoń Będzińska Pętla

Nie było jeszcze pętli, była mijanka na Rybnej ;-)

Cytuj:
ok.1953/57 – ok.1960/61 Będzin – Dąbrowa Górn. Rynek

W DG nie ma rynku. Przystanek w centrum zwał się Dąbrowa Górnicza Poczta.

_________________
24 Milwitz - Sosnowitz O/S - Zeilenweg :P


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Cz 15.01.2009, 14:55 
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt 27.12.2002, 15:38
Posty: 10622
Lokalizacja:
Josephsdorf-O/S
Martinek napisał(a):
Nie było jeszcze pętli, była mijanka na Rybnej ;-)
(...)
W DG nie ma rynku. Przystanek w centrum zwał się Dąbrowa Górnicza Poczta.


Tak w monografii starej chyba było ;) Ale uwagi cenne, przekażę do nowej wersji :)


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 397 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  

© WPK − Forum oparte na silniku phpBB z wykorzystaniem tłumaczenia phpBB3.PLPolityka prywatności