Forum WPK
http://forum.wpk.katowice.pl/

Dawne linie tramwajowe...
http://forum.wpk.katowice.pl/viewtopic.php?f=35&t=221
Strona 17 z 20

Autor:  Wartburg 353 [ Cz 15.01.2009, 17:22 ]
Tytuł: 

memphis napisał(a):
Martinek napisał(a):
Nie było jeszcze pętli, była mijanka na Rybnej ;-)
(...)
W DG nie ma rynku. Przystanek w centrum zwał się Dąbrowa Górnicza Poczta.


Tak w monografii starej chyba było ;) Ale uwagi cenne, przekażę do nowej wersji :)
Poprawki już wcześniej uwzględniono :) Jest pełne i na bieżąco aktualizowane kalendarium linii.

Autor:  aso [ Cz 15.01.2009, 20:12 ]
Tytuł: 

Martinek napisał(a):
Cytuj:
ok.1953/57 – ok.1960/61 Będzin – Dąbrowa Górn. Rynek

W DG nie ma rynku. Przystanek w centrum zwał się Dąbrowa Górnicza Poczta.


Rynek w Dąbrowie (ale nie w Centrum) był w latach 1977-84.

Autor:  Daro85 [ Cz 15.01.2009, 20:19 ]
Tytuł: 

Martinek napisał(a):
W DG nie ma rynku. Przystanek w centrum zwał się Dąbrowa Górnicza Poczta.


W którym miejscu?

Autor:  aso [ Cz 15.01.2009, 22:55 ]
Tytuł: 

memphis napisał(a):
Tak w monografii starej chyba było ;) Ale uwagi cenne, przekażę do nowej wersji :)


Ad. Sosnowiec - w starej monografii było Mielczarskiego i była to jak najbardziej poprawna ówczesna nazwa ulicy. Do historycznej nazwy ulicy - Będzińskiej - powrócono na początku lat 90.

Autor:  Martinek [ Pt 16.01.2009, 9:31 ]
Tytuł: 

aso napisał(a):
Martinek napisał(a):
Cytuj:
ok.1953/57 – ok.1960/61 Będzin – Dąbrowa Górn. Rynek

W DG nie ma rynku. Przystanek w centrum zwał się Dąbrowa Górnicza Poczta.

Rynek w Dąbrowie (ale nie w Centrum) był w latach 1977-84.

A zostaw Ty Sławków w spokoju, bo jeszcze ktoś pomyśli, że tam tramwaje zlikwidowano ;-)

Autor:  Martinek [ Pt 16.01.2009, 9:35 ]
Tytuł: 

Daro85 napisał(a):
Martinek napisał(a):
W DG nie ma rynku. Przystanek w centrum zwał się Dąbrowa Górnicza Poczta.

W którym miejscu?

No koło głównej poczty ;-)

Autor:  lgor [ Pt 16.01.2009, 9:47 ]
Tytuł: 

Martinek napisał(a):
Daro85 napisał(a):
Martinek napisał(a):
W DG nie ma rynku. Przystanek w centrum zwał się Dąbrowa Górnicza Poczta.

W którym miejscu?

No koło głównej poczty ;-)

http://www.dabrowa.pl/dg_poczta.htm

Autor:  filolog [ Pt 16.01.2009, 10:01 ]
Tytuł: 

Martinek napisał(a):
Daro85 napisał(a):
Martinek napisał(a):
W DG nie ma rynku. Przystanek w centrum zwał się Dąbrowa Górnicza Poczta.

W którym miejscu?

No koło głównej poczty ;-)


Plac przed PKZ w DG to Plac Wolności, a w wielu miastach posiadających rynek zwał się on właśnie Placem Wolności, Zwycięstwa, 22 Lipca, Pstrowskiego i jeszcze paru innych popularnych wówczas rzeczy. Pewnie dlatego jakaś "tęga głowa" wymyśliła rynek w DG.

Autor:  123mike123 [ So 17.01.2009, 8:50 ]
Tytuł: 

Dziękuje wszystkim za pomoc i zaspokojenie mojej ciekawości :)
Przepraszam, że dopiero teraz ale miałem mały problem z dostępem do jakiegokolwiek komputera :/

Autor:  myszka [ Cz 13.05.2010, 9:19 ]
Tytuł: 

Czy ktoś zna datę powstania (tego pierwszego) linii 37, oraz jej trasy aż do ostatnich:Szopienice - Chorzów Ratusz i obecnej Zawodzie - Chebzie?

Autor:  P Śl [ Cz 13.05.2010, 10:46 ]
Tytuł: 

9 grudnia 2002 ? A jak rozumiem to 36 przeistoczyl sie z 40 ?

Autor:  Daro85 [ Cz 13.05.2010, 11:29 ]
Tytuł: 

P Śl napisał(a):
9 grudnia 2002 ? A jak rozumiem to 36 przeistoczyl sie z 40 ?


Nie bezpośrednio- 36 istniało najpierw jako linia nocna zdaje się z Chorzowa do Słonecznej.

Autor:  memphis [ Cz 13.05.2010, 12:41 ]
Tytuł: 

Daro85 napisał(a):
P Śl napisał(a):
9 grudnia 2002 ? A jak rozumiem to 36 przeistoczyl sie z 40 ?


Nie bezpośrednio- 36 istniało najpierw jako linia nocna zdaje się z Chorzowa do Słonecznej.


37 najpierw było od 9.12.2002 do 1.01.2003 na trasie Katowice Plac Wolności - Zawodzie Pętla (przebudowa Gliwickiej). Później od 1.09.2003 do 11.05.2007 jeździło z Chorzów Ratusz do Szopienice Pętla (z przerwą od 6.09 do 14.11.2003)

36 w wersji nocnej istniało od 1.12.2002 do 31.08.2003 (z czego do 8.12.2002 do Słonecznej, potem do ChB Zajezdnia). Później jeździł w R wieczorem, w S po 15 i w N, a od 1.01.2004 jako ex 40-tka.

Autor:  Egon [ Cz 13.05.2010, 15:37 ]
Tytuł: 

memphis napisał(a):
37 najpierw było od 9.12.2002 do 1.01.2003 na trasie Katowice Plac Wolności - Zawodzie Pętla (przebudowa Gliwickiej). Później od 1.09.2003 do 11.05.2007 jeździło z Chorzów Ratusz do Szopienice Pętla (z przerwą od 6.09 do 14.11.2003).

A mnie coś się kojarzy, że to pierwsze 37 powstało już w I połowie lat 80-tych, po wycofaniu 14 i 15 z Chorzowa. W 1986 jeździłem 7-ką do Łagiewnik i pamiętam, że z powodu jakiegoś remontu linia ta miała końcówkę na placu Wolności. Drugą linią rozpoczynającą tam trasę było 37, wcześniej kursujące do Szopienic.

Autor:  (37) michał [ Cz 13.05.2010, 15:45 ]
Tytuł: 

Zdaje się w latach 1981-1991, z dniem 1 maja o ile się nie myle zlikwidowano stare 37.

Autor:  memphis [ Cz 13.05.2010, 20:16 ]
Tytuł: 

Egon napisał(a):
memphis napisał(a):
37 najpierw było od 9.12.2002 do 1.01.2003 na trasie Katowice Plac Wolności - Zawodzie Pętla (przebudowa Gliwickiej). Później od 1.09.2003 do 11.05.2007 jeździło z Chorzów Ratusz do Szopienice Pętla (z przerwą od 6.09 do 14.11.2003).

A mnie coś się kojarzy, że to pierwsze 37 powstało już w I połowie lat 80-tych, po wycofaniu 14 i 15 z Chorzowa. W 1986 jeździłem 7-ką do Łagiewnik i pamiętam, że z powodu jakiegoś remontu linia ta miała końcówkę na placu Wolności. Drugą linią rozpoczynającą tam trasę było 37, wcześniej kursujące do Szopienic.


Wypisałem bardziej współczesną historię. Wcześniej 37 istniało od 1.12.1980 do 30.04.1991 (do 31.01.1982 do Zawodzia, później do Szopienic).

Autor:  (37) michał [ Cz 13.05.2010, 21:44 ]
Tytuł: 

Ostatnie miesiące kursowania w roku 1991 - tylko w dni robocze.

Autor:  zonque [ Cz 3.06.2010, 17:47 ]
Tytuł: 

Czy wie ktoś, gdzie można znaleźć schemat linii 31,32,33,34 (i innych w tamtym rejonie, jeśli o jakiejś zapomniałem) na tle dróg samochodowych? Albo chociaż coś w rodzaju wykazu, koło jakich ulic te linie przebiegały? I gdyby ktoś miał jakąś mapę przystanków, to byłoby miło...

Autor:  Rafał [ Cz 3.06.2010, 19:12 ]
Tytuł: 

Trochę może nie na temat, ale ja mam takie informacje (wyszperane w necie - ze strony Wilqa).

http://wilczekkk.republika.pl/schem/schem.htm

SPIS PRZYSTANKÓW TRAMWAJOWYCH WPK KATOWICE
sporządzony na podstawie spisów z lat 1959, 1961, 1963, 1967, 1970 oraz 1973 zawartych w "Zasady pobierania opłat oraz wykazy odległości strefowych (...) WPK Katowice" z ww. lat


LINIA 31
1959, 1961, 1963, 1967, 1970 Bytom Pokoju - Wieszowa Koniec Jazdy
1973 Bytom Pl. Sikorskiego - Wieszowa Koniec Jazdy

do 1970:
Bytom Pokoju
Bytom Kościół św. Trójcy
Bytom Chrzanowskiego (w 1970 Bytom Chrzanowskiego I)
Bytom Mijanka Park
(...)

1973:
Bytom Pl. Sikorskiego
Bytom 1 Maja ↑
Bytom Powstańców Warszawskich ↑
Bytom Batorego ↑
Bytom Sąd ↓
Bytom Chrzanowskiego II
Bytom Chrzanowskiego I
Bytom Mijanka Park
Bytom Wallisa
Bytom Łużycka
Bytom Kopalnia Dymitrow (od 1963)
Bobrek II Mijanka
Bobrek II Kołłątaja
Miechowice Warszawska
Miechowice Park
Miechowice Zamek Miejski
Miechowice Pl. Szpitalny (do 1967 Miechowice Pl. Miarki)
Miechowice Droga do Kopalni
Miechowice Ośrodek Szkolny (do 1963 Miechowice Restauracja Powiatowa)
Szyb Ignacy (nż) (od 1961)
Rokitnica Pływalnia ↓
Rokitnica Ratusz
Rokitnica Górnicza (do 1967)
Rokitnica Kolonia
Wieszowa Podstacja
Wieszowa Koniec Jazdy


LINIA 32
1959, 1961, 1963, 1967, 1970 Bytom Pokoju - Stolarzowice Wolności
1973 Bytom Pl. Sikorskiego - Stolarzowice Wolności

(wcześniejsze przystanki jak linia 31)
Rokitnica Ratusz
Rokitnica Szpital
Os. Helenka Harcerska (od 1967)
Stolarzowice Prusa (do 1963 Stolarzowice Floriana) (*)
Stolarzowice Miechowicka
Stolarzowice Kościół
Stolarzowice Wolności

*) Stolarzowice Prusa/Floriana to prawdopodobnie błąd - powinno być Os. Helenka Prusa/Floriana.


LINIA 32bis (od 1961)
1961, 1963, 1967, 1970, 1973 Rokitnica Ratusz - Stolarzowice Wolności
przystanki - patrz linia 32


LINIA 33
1959, 1961, 1963, 1967 Bytom Pokoju - Mikulczyce Dworzec
1970 Bytom Pokoju - Rokitnica Ratusz
1973 Bytom Pl. Sikorskiego - Rokitnica Ratusz

(wcześniejsze przystanki jak linia 31)
Rokitnica Ratusz (końcówka od 1970)
(dalsze przystanki tylko do 1967)
Mikulczyce Fornalskiej
Mikulczyce Boisko
Mikulczyce Droga do Wesołej (nż) (od 1963)
Mikulczyce Cmentarz
Mikulczyce Dworzec


LINIA 34
1959, 1961, 1963, 1967, 1970, 1973 Bobrek II Mijanka - Dąbrowa Miejska Park

Bobrek II Mijanka
Bobrek II Łanowa (nż) (do 1963 Bobrek II Polna (nż))
Bobrek II Fabryka Chemiczna (nż)
Bobrek II Kopalnia Wiktoria (nż)
Bobrek II Droga do Dąbrowy (nż)
Dąbrowa Miejska Park


LINIA 35
1959 Bytom Stacja Ruchu - Bytom Pokoju
1961, 1963, 1967, 1970, 1973 Bytom Stacja Ruchu - Bytom Kościół św. Trójcy

Bytom Stacja Ruchu
Bytom Grottgera
Bytom Żeromskiego
Bytom Kościół św. Trójcy
Bytom Pokoju (1959)

Autor:  Rafał [ Cz 3.06.2010, 19:42 ]
Tytuł: 

Mapy z 1940 r. i 1943 r. - co nieco widać ;-)

Rokitnica + Helenka + Wieszowa
http://amzpbig.com/maps/5678_Hindenburg_mz_1940.jpg

Bytom + Karb + Miechowice
http://amzpbig.com/maps/5679_Beuthen_1943.jpg

Strona 17 z 20 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/