Teraz jest So 20.01.2018, 15:31

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 397 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 16, 17, 18, 19, 20  Następna strona
Autor Wiadomość
 Post Tytuł: Re: Dawne linie tramwajowe...
Napisane: Wt 26.06.2012, 18:02 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 4.11.2004, 21:27
Posty: 10946
Lokalizacja:
Bytom
888 napisał(a):
Wcześniej tramwaj z łagiewnik najwyraźniej prowadził po "stożku" przez obecny plac powstań śląskich do linii na Chebzie. Moje pytanie: Czy ktoś wie w którym roku nastąpiła przebudowa ukladu torowego w tym miejscu??


Ja chodząc tamtędy wiele razy miałem dość poważne wątpliwości czy ten tor był torem tramwajowym. Jednym z powodów takiego myślenia było to, że musiałby się łączyć z trasą Chebzie- Chorzów po dość ostrym kącie.

_________________
"Dno naszego upadku narodowego nastąpiło wtedy, kiedyśmy popadli w umysłowy zastój, uwierzyli w osiągniętą doskonałość..."


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Dawne linie tramwajowe...
Napisane: Wt 26.06.2012, 18:04 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00
Posty: 13295
Lokalizacja:
Hajduki Wielkie
To był raczej tor kolejowy.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Dawne linie tramwajowe...
Napisane: Śr 27.06.2012, 12:26 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt 19.08.2003, 8:41
Posty: 593
adam86 napisał(a):
To był raczej tor kolejowy.

eee, chyba nie tam były szyny tramwajowe rowkowe


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Dawne linie tramwajowe...
Napisane: Śr 27.06.2012, 13:50 

Dołączył(a): Cz 5.06.2008, 21:10
Posty: 896
Lokalizacja:
Zabrze Helenka
888 napisał(a):
W Lipinach przy okazji remontu chorzowskiej "obnażono" ukrywany pod asfaltem w "kocich łbach" dawny przejazd tramwajowy. Obecne odgałęzienie 11/17 jest ulokowane jakieś 30 metrów w stronę Chorzowa. Wcześniej tramwaj z łagiewnik najwyraźniej prowadził po "stożku" przez obecny plac powstań śląskich do linii na Chebzie. Moje pytanie: Czy ktoś wie w którym roku nastąpiła przebudowa ukladu torowego w tym miejscu??
Nie jestem pewien, czy mówimy o tym samym, ale przy okazji dość niedawnej modernizacji linii 17 na odcinku Lipiny-Łagiewniki rozjazd od trasy na Chorzów był przesuwany i to chyba właśnie w kierunku Chorzowa.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Dawne linie tramwajowe...
Napisane: Śr 27.06.2012, 14:22 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 4.11.2004, 21:27
Posty: 10946
Lokalizacja:
Bytom
Bodzio napisał(a):
Nie jestem pewien, czy mówimy o tym samym, ale przy okazji dość niedawnej modernizacji linii 17 na odcinku Lipiny-Łagiewniki rozjazd od trasy na Chorzów był przesuwany i to chyba właśnie w kierunku Chorzowa.


Nie był za bardzo przesuwany, jeśli już to o kilka metrów.

_________________
"Dno naszego upadku narodowego nastąpiło wtedy, kiedyśmy popadli w umysłowy zastój, uwierzyli w osiągniętą doskonałość..."


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Dawne linie tramwajowe...
Napisane: So 19.01.2013, 19:53 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 13.04.2006, 21:25
Posty: 764
Nosze bany w 1904 roku:

Wykaz linii tramwajowych na Górnym Śląsku w 1904 roku (pisownia oryginalna).
■Kattowitz - Domb - Bedersdorf - Konigshutte - Lagiewnlk - Beuthen - Rossberg - Guretzko - Scharley - Deutsch Piekar.
■Kattowitz - Hohenlohehutte - Friederike Colonie - Alfredgrube Laurahutte.
■Myslowitz - Schoppinitz - Rosdzin - Zawodzie - Kattowitz - Zalenze - Nieder Heiduk - Schwientochlowitz - Piasniki - Lagiewnik - Beuthen.
■Konigshutte - Nieder Heiduk.
■Konigshutte - Chorzow - Wanslowitz - Laurahutte.
■Konigshutte - Charlottenhof - Piasniki - Lipine - Morgenroth - Poremba - Zaborze - Zabrze - Gleiwitz.
■Beuthen - Schomberg - Bobrek - Rudahammer - Borsigwerk - Biskupitz - Zabrze.
■Beuthen - Schomberg - Godullahutte - Morgenroth - Friedenshutte - Antonienhutte - Schwientochlowilz - Konigshutte.
■Rudahammer - Ruda - Carl Emannel Colonie.
■Gleiwitz Bahnhof - Trynek.
■Gleiwitz Bahnhof - Ulanenkaserne.
■Kleinbahn Gleiwitz - Schonwald - Pilchowilz - Rauden - Markowitz - Plania bei Ratibor. (kolejka wąskotorowa)

Źródło: "Illustrierter Fuhrer durch das Oberschlesische Industriegebiet" Leipzig 1904
Natrafiłech na stronie: http://www.bytom.webd.pl/index.php?menu ... amwaje1904

_________________
Bana 33 Bytom ul. Pokoju - Zabrze-Mikulczyce Dworzec PKP przez Zabrze-Rokitnicę :)


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Dawne linie tramwajowe...
Napisane: Pn 21.01.2013, 23:21 

Dołączył(a): Pn 21.12.2009, 18:43
Posty: 1217
Linie tramwajowe w roku 1936 - część polska (również z s tej samej strony)

1 -> Rynek-Park Kościuszki przez Katowice Pl. Piłsudskiego, ul. Pocztowa, Dworzec, Pl. Miarki, ul. Żwirki i Wigury ul. Ks. B. Lisieckiego, park Kościuszki.

2 -> Sosnowiec - Chorzów I przez Sosnowiec, Szopienice, Katowice-Ratusz, Starostwo, PI. Piłsudskiego, Pl. Wolności, Załęże - Targowisko, Dwór, Kop Kleofas, Wielkie Hajduki, Chorzów I

3 -> Katowice - Siemianowice przez Katowice pl.Piłsudskiego, Wełnowiec, Cynkownia Hohenlohe, Szyb Alfreda, Siemianowice

4 -> Chorzów-Poręba przez Chorzów I, Szarlociniec, Piaśniki, Lipiny. Kop.Pawła, Chebzie, Poręba

5 -> Chorzów - Siemianowice przez Chorzów I, Szyb Alfreda. Siemianowice

6 -> Katowice - Łagiewniki granica przez Dąb - Chorzów Katowice Pl. Piłsudskiego, Huta Baildon, Katowice-Dąb, Bederowiec, Szyb Pawła, Stadion Sportowy, Góra Redena, Chorzów I i II, Łagiewniki granica Wschód

7 -> Mysłowice - Łagiewniki Granica przez Katowice i Świętochłowice Mysłowice, Szopienice i do W.Hajduk jak linia nr. 2, Świetochłowice, Piaśniki, Brzezina,Łagiewniki granica Zach.

8 -> Lipiny-Łagiewniki Lipiny, Chropaczów, Łagiewniki.

9 -> Chorzów - Szomhierki Granica przez Chorzów I, Świętochłowice, Huta Zgoda, Niedżwiedziniec, Nowa Wieś, Huta Rozamundy. Nowy Bytom, Chebzie, Kop. Pawła, Godula, Szombierki Granica

10 -> Katowice - Chorzów I - Wielkie Piekary (tranzyt przez teren niemiecki bez paszportów i dowodów osobistych) Do Łagiewnik Granicy jak linia nr 6, nastepnie Szarlej, Wielkie Piekary

11 -> Szarlej - Wielkie Piekary Szarlej, Wielkie Piekary

12 -> Chorzów - Piaśniki przez Chorzów, Wielkie Hajduki, Świętochłowice, Piaśniki

13 -> Nowa Wieś - Chorzów przez Nowa Wieś, Nowy Bytom, Chebzie, Piaśniki, Chorzów

14 -> Nowa Wieś - Katowice przez Nowa Wieś, Niedźwiedziniec, Huta Zgoda, Świętochlowice, Wielkie Hajduki, Kop. Kleo- fas, Zalęże-Dwór, Targowisko, Katowice Pl. Wolności, Pl. Marsz. Piłsudskiego, Starostwo

Nocna -> Katowice - Chorzów przez Katowice Pl. M. Piłsudskiego, Kop. Kleofas, Wielkie Hajduki, Świętochłowice, Chorzów

Źródło: "Informator na miasto Chorzów Katowice" 1936

http://www.bytom.webd.pl/index.php?menu ... amwaje1936


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Dawne linie tramwajowe...
Napisane: Wt 9.04.2013, 19:20 

Dołączył(a): Pt 11.02.2005, 12:54
Posty: 888
W Gliwicach zniknęła wąskotorowa mijanka tramwajowa na ul. Górnych Wałów. Przetrwała ze sto lat a teraz ją rozebrali :-(


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Dawne linie tramwajowe...
Napisane: Wt 9.04.2013, 23:04 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 11.12.2008, 22:47
Posty: 2800
Lukas SC napisał(a):
Linie tramwajowe w roku 1936 - część polska (również z s tej samej strony)
1 -> Rynek-Park Kościuszki przez Katowice Pl. Piłsudskiego, ul. Pocztowa, Dworzec, Pl. Miarki, ul. Żwirki i Wigury ul. Ks. B. Lisieckiego, park Kościuszki.
2 -> Sosnowiec - Chorzów I przez Sosnowiec, Szopienice, Katowice-Ratusz, Starostwo, PI. Piłsudskiego, Pl. Wolności, Załęże - Targowisko, Dwór, Kop Kleofas, Wielkie Hajduki, Chorzów I
3 -> Katowice - Siemianowice przez Katowice pl.Piłsudskiego, Wełnowiec, Cynkownia Hohenlohe, Szyb Alfreda, Siemianowice
4 -> Chorzów-Poręba przez Chorzów I, Szarlociniec, Piaśniki, Lipiny. Kop.Pawła, Chebzie, Poręba
5 -> Chorzów - Siemianowice przez Chorzów I, Szyb Alfreda. Siemianowice
6 -> Katowice - Łagiewniki granica przez Dąb - Chorzów Katowice Pl. Piłsudskiego, Huta Baildon, Katowice-Dąb, Bederowiec, Szyb Pawła, Stadion Sportowy, Góra Redena, Chorzów I i II, Łagiewniki granica Wschód
7 -> Mysłowice - Łagiewniki Granica przez Katowice i Świętochłowice Mysłowice, Szopienice i do W.Hajduk jak linia nr. 2, Świetochłowice, Piaśniki, Brzezina,Łagiewniki granica Zach.
8 -> Lipiny-Łagiewniki Lipiny, Chropaczów, Łagiewniki.
9 -> Chorzów - Szomhierki Granica przez Chorzów I, Świętochłowice, Huta Zgoda, Niedżwiedziniec, Nowa Wieś, Huta Rozamundy. Nowy Bytom, Chebzie, Kop. Pawła, Godula, Szombierki Granica
10 -> Katowice - Chorzów I - Wielkie Piekary (tranzyt przez teren niemiecki bez paszportów i dowodów osobistych) Do Łagiewnik Granicy jak linia nr 6, nastepnie Szarlej, Wielkie Piekary
11 -> Szarlej - Wielkie Piekary Szarlej, Wielkie Piekary
12 -> Chorzów - Piaśniki przez Chorzów, Wielkie Hajduki, Świętochłowice, Piaśniki
13 -> Nowa Wieś - Chorzów przez Nowa Wieś, Nowy Bytom, Chebzie, Piaśniki, Chorzów
14 -> Nowa Wieś - Katowice przez Nowa Wieś, Niedźwiedziniec, Huta Zgoda, Świętochlowice, Wielkie Hajduki, Kop. Kleo- fas, Zalęże-Dwór, Targowisko, Katowice Pl. Wolności, Pl. Marsz. Piłsudskiego, Starostwo
Nocna -> Katowice - Chorzów przez Katowice Pl. M. Piłsudskiego, Kop. Kleofas, Wielkie Hajduki, Świętochłowice, Chorzów

Ktoś obeznany w historii: 4 zaczynała mniej więcej na dzisiejszej mijance Ruda Południowa, dalej jak 1/11 i do Rynku? 12 jechała niejako uzupełniając? Gdzie była końcówka 13 i 14 na Wirku?

_________________
Tak się zastanawiałem, czy wpisanie naszej sieci tramwajowej
do UNESCO uchroniłoby przed likwidacją kolejne linie.

- inż. Łukasz Klyszcz
To jest poważne forum

- użytkownik Forum Tramwajów Śląskich


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Dawne linie tramwajowe...
Napisane: Wt 9.04.2013, 23:27 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 14.01.2010, 18:58
Posty: 2091
Lokalizacja:
Oś. Rechabilitacji Czenstochowska Cmętarz
4 musiała jechać dalej, do granicy. Budynek dawniej pełniący funkcje graniczne stoi do dziś, mniej więcej na wysokości przystanku Ruda Klary. Podpowiem, że koniec odcinka dwutorowego nie wypada w miejscu przypadkowym. ;)

_________________
"Ponadto informujemy, że turyści którzy nie będą chcieli skorzystać z karty ŚKUP mogą podróżować na podstawie biletów w taryfie strefowo – czasowej np. bilety w cenie 4,80 zł normalny i 2,40 zł ulgowy." - KZK GOP - oficjalny profil


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Dawne linie tramwajowe...
Napisane: Wt 9.04.2013, 23:56 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 11.12.2008, 22:47
Posty: 2800
inżinier napisał(a):
4 musiała jechać dalej, do granicy. Budynek dawniej pełniący funkcje graniczne stoi do dziś, mniej więcej na wysokości przystanku Ruda Klary. Podpowiem, że koniec odcinka dwutorowego nie wypada w miejscu przypadkowym. ;)

Cholera, pomyliłem Klarę z Południową ;)
Ale dalej zagadka z tym Wirkiem, pod kopalnią?

_________________
Tak się zastanawiałem, czy wpisanie naszej sieci tramwajowej
do UNESCO uchroniłoby przed likwidacją kolejne linie.

- inż. Łukasz Klyszcz
To jest poważne forum

- użytkownik Forum Tramwajów Śląskich


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Dawne linie tramwajowe...
Napisane: Śr 10.04.2013, 6:11 

Dołączył(a): Pn 21.12.2009, 18:43
Posty: 1217
myszka napisał(a):
W Gliwicach zniknęła wąskotorowa mijanka tramwajowa na ul. Górnych Wałów. Przetrwała ze sto lat a teraz ją rozebrali :-(


Prezydent pozbył się tramwajów, więc i historii też musi się pozbyć ...


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Dawne linie tramwajowe...
Napisane: Śr 10.04.2013, 20:07 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt 20.06.2008, 19:26
Posty: 440
Lokalizacja:
Gliwice
A jednak zdjęli te stare tory? Bo podobno konserwator zabytków nie chciał się na to zgodzić...

_________________
Bóg dał nam WPK a Diabeł KZK


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Dawne linie tramwajowe...
Napisane: Pt 12.04.2013, 11:19 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 13.04.2006, 21:25
Posty: 764
myszka napisał(a):
W Gliwicach zniknęła wąskotorowa mijanka tramwajowa na ul. Górnych Wałów. Przetrwała ze sto lat a teraz ją rozebrali :-(

Frankenstein to ciula... Rozbiero wszystko co pamięto niemieckie czasy...

_________________
Bana 33 Bytom ul. Pokoju - Zabrze-Mikulczyce Dworzec PKP przez Zabrze-Rokitnicę :)


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Dawne linie tramwajowe...
Napisane: Nd 14.04.2013, 12:43 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Nd 19.10.2008, 9:22
Posty: 860
Lokalizacja:
Ruda Śląska - Bielszowice
Czyli dworzec kolejowy i linę kolejową tyż rozbierze? Idąc tym tokiem myślenia Frankiewicz musiałby rozebrać pół miasta zostawiając budownictwo PRLu.

Pamiętam przy budowie ronda na Wirku przy kauflandzie odsłonił się tor i ku mojemu zdziwieniu był w bardzo dobrym stanie. Jeśli go nie rozebrali to jest dokładnie pod środkiem ronda. Posiadam mapy, które ukazują przebieg linii tramwajowej i mam na myśli tutaj odcinek od budynku KWK Pokój do krzyżówki Odrodzenia/Katowicka/Nowary. Według tego planu linia tramwajowa przebiegała przez dzisiejsze targowisko obok brukowanej drogi, gdzie stoją stragany (rownolegle do obecnej ulicy Kupieckiej) do skrzyżowania z Sienkiewicza i Tuwima (dziś przy tym skrzyżowaniu stoi dom handlowy) i dalej Tuwima do Katowickiej (dziś deptak) skręcała w lewo. W miejscu gdzie dziś stoi salon Skody był most nad torem kolejowym prowadzącym z kopalni Pokój do szybu Andrzeja (okolica bramy wejściowej na targowisko). Przy rondzie górników pozostał stary odcinek drogi prowadzącej z Wirku do Fryny i na wprost widać bramę na targowisko lekko po prawej stronie. Przy moście były dwa zakręty. Być może owe linie kończyły w miejscu gdzie obecnie jest lasek za stacją Shela. Musiałbym zasięgnąć większej wiedzy od ciotki.

Być może w tym lasku była jakaś pętla/zajezdnia.

Jeszcze mam też pytanie (być może padło, być może nie) mianowicie jak przebiegały tory tramwajowe w rejonie pętli na Chebziu i czy było to związane z budową ronda?

Jak wyglądało torowisko tramwajowe w miejscu dawnej granicy między Karmańskim a Porębą? Zdjęcia do których dotrałem z okresu międzywojennego (robione od strony niemieckiej) iż na przeciwko niemieckiego zollamtu był jeszcze jakiś budynek i przy nim widać wjazd na jednotor. Zapewne niemieckie tramwaje tutaj zmieniały kierunek jazdy i czy było w tym czasie połączone torowisko niemieckie z polskim? Niemcy wcześniej budowali drugi tor niż polacy. Jak zatem wyglądała zmiana kierunku jazdy po polskiej stronie? Czy przystanek końcowy był za czy przez ulicą Klary? Oraz czy dzisiejszy wjazd na jednotor jest w tym samym miejscu co ten z okresu międzywojennego?

_________________
Według Prezesa Organizatora komunikacja miejska jest na bardzo wysokim poziomie niczym w Berlinie.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Dawne linie tramwajowe...
Napisane: Śr 25.09.2013, 8:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 14.01.2010, 18:58
Posty: 2091
Lokalizacja:
Oś. Rechabilitacji Czenstochowska Cmętarz
berek26 napisał(a):
myszka napisał(a):
W Gliwicach zniknęła wąskotorowa mijanka tramwajowa na ul. Górnych Wałów. Przetrwała ze sto lat a teraz ją rozebrali :-(

Frankenstein to ciula... Rozbiero wszystko co pamięto niemieckie czasy...


Francikowi musiało podnieść się ciśnienie, bo mu w mieście... wyremontowano tory! <śmiech przez łzy>

http://gliwice.gazeta.pl/gazetagliwice/ ... .html?bo=1

_________________
"Ponadto informujemy, że turyści którzy nie będą chcieli skorzystać z karty ŚKUP mogą podróżować na podstawie biletów w taryfie strefowo – czasowej np. bilety w cenie 4,80 zł normalny i 2,40 zł ulgowy." - KZK GOP - oficjalny profil


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Dawne linie tramwajowe...
Napisane: Śr 25.09.2013, 13:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 13.04.2006, 21:25
Posty: 764
berek26 napisał(a):
myszka napisał(a):
W Gliwicach zniknęła wąskotorowa mijanka tramwajowa na ul. Górnych Wałów. Przetrwała ze sto lat a teraz ją rozebrali :-(

Frankenstein to ciula... Rozbiero wszystko co pamięto niemieckie czasy...

A jednak nazod wracaja glajzy:

http://gliwice.gazeta.pl/gazetagliwice/ ... .html?bo=1

_________________
Bana 33 Bytom ul. Pokoju - Zabrze-Mikulczyce Dworzec PKP przez Zabrze-Rokitnicę :)


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Dawne linie tramwajowe...
Napisane: Śr 25.09.2013, 15:01 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 11.12.2008, 22:47
Posty: 2800
A czytasz ty czasem poprzednie posty?

_________________
Tak się zastanawiałem, czy wpisanie naszej sieci tramwajowej
do UNESCO uchroniłoby przed likwidacją kolejne linie.

- inż. Łukasz Klyszcz
To jest poważne forum

- użytkownik Forum Tramwajów Śląskich


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Dawne linie tramwajowe...
Napisane: Śr 25.09.2013, 15:33 

Dołączył(a): Cz 5.07.2007, 21:07
Posty: 5585
Lokalizacja:
Piekary Śląskie
To się nazywa szczyt ignorancji.

_________________
"Gdy debil nie wie, że jest debilem to ma przewalone.." G. Tabor :D


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Dawne linie tramwajowe...
Napisane: Cz 26.09.2013, 14:51 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 13.04.2006, 21:25
Posty: 764
P Śl napisał(a):
To się nazywa szczyt ignorancji.

Nie adoruj motley'owi :P Przeoczyłem zwyczajnie...

_________________
Bana 33 Bytom ul. Pokoju - Zabrze-Mikulczyce Dworzec PKP przez Zabrze-Rokitnicę :)


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 397 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 16, 17, 18, 19, 20  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  

© WPK − Forum oparte na silniku phpBB z wykorzystaniem tłumaczenia phpBB3.PLPolityka prywatności