Teraz jest So 20.10.2018, 12:16

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 227 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 8, 9, 10, 11, 12
Autor Wiadomość
 Post Tytuł: Re: Historia taboru i linii WPK Katowice
Napisane: Wt 29.01.2013, 16:19 

Dołączył(a): Pt 17.07.2009, 19:11
Posty: 150
andrzejh69 napisał(a):
#2004 miała najpier pr100 a potem, jak ją skasowali, ten sam numer dostała pr110 z 1978, analogicznie było z nr #2000. #2000 też się ostał dość długo w Katowicach do ok początków 1986 r.

To co piszesz Andrzeju jest prawdą. Ja także pamiętam te dwa charakterystyczne wozy (#2000 i #2004). Ale moim zdaniem nie mogły być wyprodukowane w 1978, lecz znacznie później.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Historia taboru i linii WPK Katowice
Napisane: Śr 30.01.2013, 12:20 

Dołączył(a): Wt 9.06.2009, 13:16
Posty: 552
Lokalizacja:
Katowice
Wg mnie nie zostały wyprodukowane później niż 1978, ale mogły mieć odbudowę w latach 80-tych w Jelczańskich Zakładach Samochodowych. Dlaczego nie zostały wyprodukowane później niż 1978, gdyż miały (wyposażenie #2004 doskonale pamiętam):
- duże klosze oświetleniowe na środku dachu stosowane do 1980 roku włącznie,
- wiatrołapy przy drzwiach - tj, zarównio część laminatowa jak część szklana sięgająca parwie dachu jakie były stosowane do 1978 roku, od 1979 stosowano już niższe wiatrołapy posiadające tylko część laminatową
- okrągłe pokrywy wywietrzników w dachu od środka, wyglądające jak pokrywki od garnków, a prostokątne od zewnątrz :P, stosowane jedynie do 1978 roku.
Dobry stan oryginalnego jelczewskiego lakieru i blacharki jeszcze w 1986 roku budził moje podejrzenia, że autobus ten i #2000 zostały odbudowane w okolicach lat 1982-84. Być może wogóle to był jakiś rocznik 1976, 1977 czy właśnie 1978 z innym numerem taborowym, które to autobusy po odbudowie dostały numer 2000 i 2004. Podobnych 2001,2002,2003 jako pr110 nigdy nie widziałem.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Historia taboru i linii WPK Katowice
Napisane: Śr 30.01.2013, 19:50 

Dołączył(a): Pt 17.07.2009, 19:11
Posty: 150
andrzejh69 napisał(a):
(wyposażenie #2004 doskonale pamiętam):
- duże klosze oświetleniowe na środku dachu stosowane do 1980 roku włącznie,
- wiatrołapy przy drzwiach - tj, zarównio część laminatowa jak część szklana sięgająca parwie dachu jakie były stosowane do 1978 roku, od 1979 stosowano już niższe wiatrołapy posiadające tylko część laminatową
- okrągłe pokrywy wywietrzników w dachu od środka, wyglądające jak pokrywki od garnków, a prostokątne od zewnątrz :P, stosowane jedynie do 1978 roku.

Przekonałeś mnie. Swoją drogą ciekawa jest historia tych wozów i chyba nikt nie pomoże nam jej rozwikłać. Na ogół wozy budowane w 1977 i 1978 ustawiane były pod tzw. płotem już po kilku miesiącach użytkowania. Więcej przeżyły nie jeżdżąc niż jeżdżąc. Ale jest możliwe, że te dwa wspomniane przez ciebie numery stanowiły wyjątek. Podziwiam też Twoją doskonałą pamięć fotograficzną.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: WPK zaj. Katowice
Napisane: Pn 7.05.2018, 17:34 

Dołączył(a): Pn 7.05.2018, 17:25
Posty: 3
Egon napisał(a):
markus napisał(a):
Witaj Egon! Właśnie odnalazłem szczątki moich zapisków z dawnych lat.
[...]

Dzięki wielkie!
Co znaczy to B przy niektórych kursach 663?

Pamiętam, że na 679 były 4 pary kursów, tylko nie wiem, czy przed, czy po 1980 (raczej po). Czwarty kurs był w okolicach 13:00 z Tychów.

Raczej nie bo linia 679 wykonywana była przez 211/1 czyli przewóz na FSM po za godzinami dowozu pracowników


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: WPK zaj. Katowice
Napisane: Pn 7.05.2018, 17:45 

Dołączył(a): Pn 7.05.2018, 17:25
Posty: 3
Egon napisał(a):
markus napisał(a):
Wszystko się zgadza. Masz dane niczym z encyklopedii. Super. Nawet mi przypomniałeś częściowo trasę linii 626. Po prostu jesteś chodząca encyklopedia. Napewno niejeden skorzysta z Twojej wiedzy. Pozdrawiam.

Zaś nie przesadzaj, dziury w pamięci mam ogromne, zwłaszcza jeśli chodzi o dokładne daty. Żałuję, że mam wrodzony wstręt do sporządzania notatek, no ale tego już nie zmienię ;-)
Trasa 626: Tychy FSM - Wilkowyje - Mikołów - Kamionka (z podjazdem na Jamna-Bus) - Piotrowice - Ligota - Panewniki - Kochłowice - Radoszowy (ul. Oświęcimską) - Chorzów Batory - Chorzów - Rozbark - Bytom PKP.

W uzupełnieniu tabor pokazujący się na 137 w kolejności chronologicznej:
- Ikarus 620
- Jelcz MEX272
- Jelcz AP02 (ten dłuższy)
- Jelcz AP021
- Ikarus 280.

Nigdy nie widziałem na tej linii Ikarusów 66, 556, 260, Berlietów ani PR-ek.

Ikarus 280 jeden z ostatnich na linii 626 z zajezdni Tychy to chyba 786 potem po przywiezieniu pracowników na godz. 6-tą przechodził na 41 do Gliwic a wcześniej 12xx chyba 1201 ale nie jestem pewny


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Historia taboru i linii WPK Katowice
Napisane: Pn 7.05.2018, 18:12 

Dołączył(a): Pn 7.05.2018, 17:25
Posty: 3
andrzejh69 napisał(a):
Mnie coś się przypomina, że 685 i 686 faktycznie powstało wcześniej i obie linie kursowały do Bierunia z Tychów, ale 685 wydłużono do Oświęcimia dopiero w 1986-7 roku. Nie będę się upierał, bo aż tak dokładnie nie pamiętam.

686 kursował początkowo do Bierunia Starego a 685 do Bierunia Nowego


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Historia taboru i linii WPK Katowice
Napisane: Pn 7.05.2018, 19:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 8.01.2004, 9:44
Posty: 4050
Lokalizacja:
Ligota
grzegorz1970 napisał(a):
andrzejh69 napisał(a):
Mnie coś się przypomina, że 685 i 686 faktycznie powstało wcześniej i obie linie kursowały do Bierunia z Tychów, ale 685 wydłużono do Oświęcimia dopiero w 1986-7 roku. Nie będę się upierał, bo aż tak dokładnie nie pamiętam.

686 kursował początkowo do Bierunia Starego a 685 do Bierunia Nowego

Z tego co ja pamiętam, to linia 685 od momentu powstania kursowała do Oświęcimia, a dopiero później została skrócona do Nowego Bierunia. Zamiast niej do Oświęcimia utworzono pospieszną linię O. Pamiętam, że u kolegi w akademiku wisiał rozkład 685, a my kończyliśmy studia w 1986, więc to musiało być co najmniej 3 lata wcześniej.

_________________
Bóg dał nam Internet, a diabeł Neostradę.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 227 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 8, 9, 10, 11, 12

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  

© WPK − Forum oparte na silniku phpBB z wykorzystaniem tłumaczenia phpBB3.PLPolityka prywatności