Aktywne wątki • Wątki bez odpowiedzi
Autor |
Wiadomość |
|
Tytuł: Re: Historia taboru i linii WPK Katowice Napisane: Pt 29.06.2012, 22:01 |
|
Dołączył(a): Pn 15.12.2003, 18:58 Posty: 4389 Lokalizacja: z Tarnowskich Gór
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Historia taboru i linii WPK Katowice Napisane: So 30.06.2012, 13:03 |
|
dexiu89 |
|
Dołączył(a): Nd 19.10.2008, 9:22 Posty: 864 Lokalizacja: Ruda Śląska - Bielszowice
|
Z którego roku to jest plan?
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Historia taboru i linii WPK Katowice Napisane: So 30.06.2012, 13:30 |
|
Dołączył(a): Pn 15.12.2003, 18:58 Posty: 4389 Lokalizacja: z Tarnowskich Gór
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Historia taboru i linii WPK Katowice Napisane: Pn 2.07.2012, 3:49 |
|
Dołączył(a): Śr 5.02.2003, 3:09 Posty: 609 Lokalizacja: Katowice
|
A można prosić skan z opisem linii tramwajowych z rewersu? Z góry dzięki.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Historia taboru i linii WPK Katowice Napisane: So 7.07.2012, 9:36 |
|
Dołączył(a): Śr 11.01.2012, 11:05 Posty: 30
|
Witam.A ja mam troszke inna zagwozdke.Nurtuje mnie czy istnialy takie linie polaczenia. Linia 4 Tychy Paprocany-Siemianowice Pszczelnik Nr nie znam ale chodzil mit o linii Katowice pl.Szewczyka(PKS) - Pawlowice p.Pszczyne,i/lub Jastrzebie Zdr.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Historia taboru i linii WPK Katowice Napisane: So 7.07.2012, 22:08 |
|
Egon |
|
Dołączył(a): Cz 8.01.2004, 9:44 Posty: 4406 Lokalizacja: Ligota
|
mrcnk napisał(a): Witam.A ja mam troszke inna zagwozdke.Nurtuje mnie czy istnialy takie linie polaczenia. Linia 4 Tychy Paprocany-Siemianowice Pszczelnik Nie. mrcnk napisał(a): Nr nie znam ale chodzil mit o linii Katowice pl.Szewczyka(PKS) - Pawlowice p.Pszczyne,i/lub Jastrzebie Zdr. Daaaawno temu, kiedy jeszcze nie było mnie na świecie, z opowiadań ś.p. mojego dziadka wiem, że istniała linia 3 na trasie Katowice - Wodzisław. Ale przez Pszczynę ani Pawłowice to raczej nie jeździło.
_________________ Para todo mal, mezcal, y para todo bien también
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Historia taboru i linii WPK Katowice Napisane: Nd 8.07.2012, 22:07 |
|
Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 21:45 Posty: 1453
|
Nie wiem, na ile kol. mrcnk zorientowany - z Pszczyną wiążą się linie Katowice-Bielsko, Pszczyna-Frydek, potem 31 i jej następcy. Z Katowic do Rybnika jeszcze w latach 80. odjeżdżało coś po godz. 15 z W. Stwosza - czy to jechało aż do Wodzisławia Śl.? Raczej nie.
Z kolei tyska 4 gdzieś przez pewien czas pałętała się po Katowicach, jak wszystko inne - na przelocie przez Śródmieście. Jej przypadło zakończenie chyba na Tysiącleciu (ponadto w grę wchodzą Józefowiec, Dąbrówka Mała i coś tam jeszcze - ktoś ostatnio zapodawał skan starego planu miasta, można wybadać).
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Historia taboru i linii WPK Katowice Napisane: Nd 8.07.2012, 22:21 |
|
Egon |
|
Dołączył(a): Cz 8.01.2004, 9:44 Posty: 4406 Lokalizacja: Ligota
|
Vanessa00 napisał(a): Z kolei tyska 4 gdzieś przez pewien czas pałętała się po Katowicach, jak wszystko inne - na przelocie przez Śródmieście. Jej przypadło zakończenie chyba na Tysiącleciu (ponadto w grę wchodzą Józefowiec, Dąbrówka Mała i coś tam jeszcze - ktoś ostatnio zapodawał skan starego planu miasta, można wybadać). 4 Tychy os. F (ul. Fornalskiej, dziś Wyszyńskiego) - Katowice os. 1000-lecia. Żadnego Józefowca ani Siemianowic "czwórka" nigdy nie zaliczała. Na Dąbrówce Małej była krańcówka 36, tam gdzie obecnie 177 - już nie pamiętam, jak wtedy nazywała się ul. Grzegorzka. Oprócz tych linii kończyły i rozpoczynały tam kursy 130 (do Szczygłowic) i 130bis (do Halemby).
_________________ Para todo mal, mezcal, y para todo bien también
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Historia taboru i linii WPK Katowice Napisane: Pn 9.07.2012, 9:38 |
|
motley |
|
Dołączył(a): Cz 11.12.2008, 22:47 Posty: 2928
|
Egon napisał(a): Na Dąbrówce Małej była krańcówka 36, tam gdzie obecnie 177 - już nie pamiętam, jak wtedy nazywała się ul. Grzegorzka. Franciszoka.
_________________ Tak się zastanawiałem, czy wpisanie naszej sieci tramwajowej do UNESCO uchroniłoby przed likwidacją kolejne linie. - inż. Łukasz Klyszcz
To jest poważne forum - użytkownik Forum Tramwajów Śląskich
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Historia taboru i linii WPK Katowice Napisane: Pn 9.07.2012, 19:35 |
|
Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 21:45 Posty: 1453
|
Egon napisał(a): Żadnego Józefowca ani Siemianowic "czwórka" nigdy nie zaliczała. To... w takim razie Józefowiec zaliczały 29 i 45 - wchodzi mi z lottomatu ;)
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Historia taboru i linii WPK Katowice Napisane: Pn 9.07.2012, 21:30 |
|
motley |
|
Dołączył(a): Cz 11.12.2008, 22:47 Posty: 2928
|
Tak jest.
edit: było ;)
_________________ Tak się zastanawiałem, czy wpisanie naszej sieci tramwajowej do UNESCO uchroniłoby przed likwidacją kolejne linie. - inż. Łukasz Klyszcz
To jest poważne forum - użytkownik Forum Tramwajów Śląskich
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Historia taboru i linii WPK Katowice Napisane: Pn 9.07.2012, 21:58 |
|
Egon |
|
Dołączył(a): Cz 8.01.2004, 9:44 Posty: 4406 Lokalizacja: Ligota
|
Vanessa00 napisał(a): To... w takim razie Józefowiec zaliczały 29 i 45 - wchodzi mi z lottomatu ;) I jeszcze 21, ale tylko do OPTY.
_________________ Para todo mal, mezcal, y para todo bien también
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Historia taboru i linii WPK Katowice Napisane: Wt 10.07.2012, 8:12 |
|
Dołączył(a): Wt 9.06.2009, 13:16 Posty: 553 Lokalizacja: Katowice
|
Pisałem paręnaście postów wyżej jakie autobusy i kiedy dojeżdżały na Józefowiec (mieszkałem na nim od 1972 do 1993)więc bardzo dobrze pamiętam) ale jeszcze raz przypomnę - na Nowotki (obecna Mikusińskiego) kończyły: 1972-1977: 21,29,45 1977-V.1983: 29,45 V.1983-V.1986: 193 VI.1986-200x: 193,296. Z tym że 193 w latach 1989-1990 dojeżdzała na Węzłowiec, póki nie wprowadzili 190 w relacji KcePKP-Węzłowiec Wcześniej (przed 1972) 21,29,45 kończyły pod Optą.
Ostatnio edytowano Wt 10.07.2012, 8:14 przez andrzejh69, łącznie edytowano 1 raz
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Historia taboru i linii WPK Katowice Napisane: Wt 10.07.2012, 17:41 |
|
Dołączył(a): Śr 11.01.2012, 11:05 Posty: 30
|
Dziekuje..wiec to jednak plotka z "4" Paprocany-Pszczelnik "21" to jaka mialo trase ,bo nie kojaze wcale.Obecnie po Tychach.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Historia taboru i linii WPK Katowice Napisane: Wt 10.07.2012, 19:52 |
|
Egon |
|
Dołączył(a): Cz 8.01.2004, 9:44 Posty: 4406 Lokalizacja: Ligota
|
mrcnk napisał(a): Dziekuje..wiec to jednak plotka z "4" Paprocany-Pszczelnik "21" to jaka mialo trase ,bo nie kojaze wcale.Obecnie po Tychach. Najwcześniejsza, jaką pamiętam (lata 60-te) to: Wełnowiec - Katowice - Brynów - Piotrowice - Kamionka - Mikołów - Wilkowyje - Tychy - Urbanowice - Bieruń Stary - Nowy Bieruń - Babice - Oświęcim.Kawał drogi. dłuższe były tylko linie 31 i 137. Później linia była skracana i modyfikowana z obu stron, ale szkielet trasy (Mikołów - Nowy Bieruń) pozostawał taki sam. Ostatnia trasa tej wersji (końcówka lat 80-tych, do 1989 jeszcze jeździłem tym niekiedy do pracy w ZEGu - może nawet początek 90-tych) to: Katowice dw. PKP - (...) - Nowy Bieruń - Kopciowice - Chełm Mały Pętla.
_________________ Para todo mal, mezcal, y para todo bien también
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Historia taboru i linii WPK Katowice Napisane: Wt 10.07.2012, 23:02 |
|
motley |
|
Dołączył(a): Cz 11.12.2008, 22:47 Posty: 2928
|
Egon napisał(a): mrcnk napisał(a): Dziekuje..wiec to jednak plotka z "4" Paprocany-Pszczelnik "21" to jaka mialo trase ,bo nie kojaze wcale.Obecnie po Tychach. Najwcześniejsza, jaką pamiętam (lata 60-te) to: Wełnowiec - Katowice - Brynów - Piotrowice - Kamionka - Mikołów - Wilkowyje - Tychy - Urbanowice - Bieruń Stary - Nowy Bieruń - Babice - Oświęcim.Kawał drogi. dłuższe były tylko linie 31 i 137. Później linia była skracana i modyfikowana z obu stron, ale szkielet trasy (Mikołów - Nowy Bieruń) pozostawał taki sam. Ostatnia trasa tej wersji (końcówka lat 80-tych, do 1989 jeszcze jeździłem tym niekiedy do pracy w ZEGu - może nawet początek 90-tych) to: Katowice dw. PKP - (...) - Nowy Bieruń - Kopciowice - Chełm Mały Pętla.Słynne archiwum WPK z 1986 mówi o ostatniej wspomnianej przez Ciebie trasie, więc nawet połowa lat 80. ;)
_________________ Tak się zastanawiałem, czy wpisanie naszej sieci tramwajowej do UNESCO uchroniłoby przed likwidacją kolejne linie. - inż. Łukasz Klyszcz
To jest poważne forum - użytkownik Forum Tramwajów Śląskich
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Historia taboru i linii WPK Katowice Napisane: Śr 11.07.2012, 7:18 |
|
Daro85 |
|
Dołączył(a): Cz 4.11.2004, 21:27 Posty: 10946 Lokalizacja: Bytom
|
mrcnk napisał(a): Dziekuje..wiec to jednak plotka z "4" Paprocany-Pszczelnik "21" to jaka mialo trase ,bo nie kojaze wcale.Obecnie po Tychach. Ale ztcp to do Pszczelnika jeździły ciekawsze linie. Np. 13- Pszczelnik- KWK Nowy Wirek albo 662- Pszczelnik- KWK Śląsk (?) Jak widać konsekwentnie linie ucięto po dwóch różnych końcach trasy do dzisiejszej formy ;).
_________________ "Dno naszego upadku narodowego nastąpiło wtedy, kiedyśmy popadli w umysłowy zastój, uwierzyli w osiągniętą doskonałość..."
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Historia taboru i linii WPK Katowice Napisane: Śr 11.07.2012, 13:18 |
|
Dołączył(a): Wt 9.06.2009, 13:16 Posty: 553 Lokalizacja: Katowice
|
Tak jest, do ok 1990-1992 13 i 662 jeździły prawie tą samą trasą, róznica była tylko od Kochłowic. Do tego czasu jeździły na nich przeguby (ZTCP: #175, #610). Linię 21 opisaliście właściwie. Od około 1986-7 roku do Oświęcimia z TychówPKP zaczęło jeździć 685 na przegubach.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Historia taboru i linii WPK Katowice Napisane: Śr 11.07.2012, 18:47 |
|
Egon |
|
Dołączył(a): Cz 8.01.2004, 9:44 Posty: 4406 Lokalizacja: Ligota
|
andrzejh69 napisał(a): Od około 1986-7 roku do Oświęcimia z TychówPKP zaczęło jeździć 685 na przegubach. Wcześniej, pamiętam że już kursowało tam w 1983.
_________________ Para todo mal, mezcal, y para todo bien también
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Historia taboru i linii WPK Katowice Napisane: Cz 12.07.2012, 12:50 |
|
Dołączył(a): Wt 9.06.2009, 13:16 Posty: 553 Lokalizacja: Katowice
|
Mnie coś się przypomina, że 685 i 686 faktycznie powstało wcześniej i obie linie kursowały do Bierunia z Tychów, ale 685 wydłużono do Oświęcimia dopiero w 1986-7 roku. Nie będę się upierał, bo aż tak dokładnie nie pamiętam.
|
|
Na górę strony |
|
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 24 gości |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów
|
|