Teraz jest Cz 28.03.2024, 19:02

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 287 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 15  Następna strona
Autor Wiadomość
 Post Tytuł: Re:
Napisane: Nd 27.03.2011, 12:39 

Dołączył(a): So 26.03.2011, 13:44
Posty: 29
IkarusFan4417 napisał(a):
Ja mam pytanie w sprawie Ikarusowych drzwi. A dokładniej dlaczego w nie których drzwiach (harmonikach) dolne szybki są najczęściej z przodu, a w pozostałej części pojazdu zostały one zaspawane?


Osobiście pamiętam jeszcze Ikarusy 260 z kompletem dolnych szybek we wszystkich drzwiach.
A czemu zostały zapawane? By nie było przeciągów... :-(


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Historia taboru i linii WPK Katowice
Napisane: Nd 27.03.2011, 12:46 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So 21.05.2005, 11:18
Posty: 543
Szybki w pierwszych drzwiach służyły do poprawy bezpieczeństwa.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Re:
Napisane: Pt 13.05.2011, 17:32 

Dołączył(a): Wt 6.01.2009, 21:48
Posty: 177
Lokalizacja:
41-706
MB-124 napisał(a):
IkarusFan4417 napisał(a):
Ja mam pytanie w sprawie Ikarusowych drzwi. A dokładniej dlaczego w nie których drzwiach (harmonikach) dolne szybki są najczęściej z przodu, a w pozostałej części pojazdu zostały one zaspawane?


Osobiście pamiętam jeszcze Ikarusy 260 z kompletem dolnych szybek we wszystkich drzwiach.
A czemu zostały zapawane? By nie było przeciągów... :-(



Jakie zaspawane...
Przecież fabrycznie Ikarus montował do pierwszych drzwi szybki na dórze i na dole, a w pozostałych drzwiach szybki były tylko na górze, na dole tylko wytłoczenia na blachach, pewnie w celach estetyki.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Historia taboru i linii WPK Katowice
Napisane: Nd 6.05.2012, 18:19 

Dołączył(a): Pt 14.09.2007, 16:05
Posty: 232
Lokalizacja:
Jaworzno
http://imgfrm.index.hu/imgfrm/9/2/6/0/B ... 059260.jpg
To dla nas. Ktoś wie jaki dostał numer?


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Historia taboru i linii WPK Katowice
Napisane: Pn 7.05.2012, 8:38 

Dołączył(a): Wt 9.06.2009, 13:16
Posty: 552
Lokalizacja:
Katowice
oczywiście :), wiem i pamiętam : #4247, trafił około IV-V.1984 na zakład komunikacyjny Katowice, miał fotele takie jak wersje do DDR. Głównie jeździł na handlowej linii(stały przydział), nie pamiętam niestety jej numeru. Jak dotarł na Mickiewicza, w radiu Katowice "Na śląskiej fali" była o nim audycja. W środku nad szybą kabiny kierowcy (tej od pleców) była tablica na której pisało że to 10000 Ikarus który trafia do Polski.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Historia taboru i linii WPK Katowice
Napisane: Śr 9.05.2012, 14:30 

Dołączył(a): Śr 4.02.2009, 18:15
Posty: 21
Witam! Chciałbym sie dowiedzieć coś na temat linii przyspieszonej relacji : Katowice Wita Stwosza - Kochłowice Targowisko. Z góry dziękuje


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Historia taboru i linii WPK Katowice
Napisane: Wt 5.06.2012, 11:58 

Dołączył(a): Pn 29.08.2005, 14:54
Posty: 190
Lokalizacja:
Tychy/ Katowice
Witajcie po dłuższej przerwie,

Wygrzebałem "na strychu" jakąś starą mapę Katowic (1985 rok prawodpodobnie). Na odwrocie jest spis linii WPK przejeżdżających przez Katowice wraz z ich trasami. Na razie przepisałem część, jak ktoś będzie zainteresowany, to dopiszę resztę w wolnej chwili.
Niektóre nazwy ulic się oczywiście pozmieniały, m.in. Zawadzkiego -> Sokolska, czy Dzierżyńskiego-> Chorzowska ;)

Cytuj:
Linie autobusowe pośpieszne

A Stawowa- Mickiewicza- Zawadzkiego- Dzierżyńskiego- Chorzów- Bytom- Tarnowskie Góry
B Stawowa- Mickiewicza- Zawadzkiego- Dzierżyńskiego- Chorzów- Bytom
C Stawowa- Mickiewicza- Zawadzkiego- Dzierżyńskiego- Chorzów- Ruda Śląska- Zabrze- Gliwice
D P. Skargi- Zawadzkiego- Dzierżyńskiego- Rondo- Roździeńskiego- Sosnowiec- Zagórze- Dąbrowa Górnicza- Gołonóg- Huta Katowice
E P. Skargi- Zawadzkiego- Dzierżyńskiego- Rondo- Roździeńskiego- Huta Katowice
F P. Skargi- Zawadzkiego- Dzierżyńskiego- Rondo- Roździeńskiego- Sosnowiec
G Dworzec PKP- Dworcowa- Mielęckiego- Warszawska- 1 Maja- Krakowska- Mysłowice- Jaworzno- Chrzanów
H P. Skargi- Zawadzkiego- Dzierżyńskiego- Rondo- Roździeńskiego- Sosnowiec- Będzin- Dąbrowa Górnicza- Huta Katowice
J Dworzec PKP- Dworcowa- Mielęckiego- Warszawska- 1 Maja- Krakowska- Mysłowice- Jaworzno
K P. Skargi- Zawadzkiego- Dzierżyńskiego- Rondo- Roździeńskiego- Milowice- Będzin
L Kopernika- Mikołowska- Matejki- pl. Wolności- Zawadzkiego- Marchlewskiego- Armii Czerwonej- Siemianowice Czeladź
P Stawowa- Mickiewicza- Zawadzkiego- Marchlewskiego- Armii Czerwonej- Siemianowice- Brzeziny Śl.- Brzozowice- Piekary Śl.
T Armii Czerwonej- Rondo- Roździeńskiego- Adamieckiego- Pszczyńska- Bielska- Tychy


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Historia taboru i linii WPK Katowice
Napisane: Cz 7.06.2012, 22:01 

Dołączył(a): Cz 5.01.2006, 21:18
Posty: 4066
Lokalizacja:
Sosnowiec
To będzie 1985, albo 1986 rok. Jeżeli dokładnej daty nie ma pod wykazem, to nie ustalisz. Inna sprawa, że cykl produkcyjny mapy trwał wówczas od kilku do kilkunastu miesięcy (nawet przy wznowieniach). Dlatego rok wydania mapy wcale nie musi odpowiadać momentowi aktualizacji informacji.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Historia taboru i linii WPK Katowice
Napisane: Pn 11.06.2012, 7:50 

Dołączył(a): Wt 9.06.2009, 13:16
Posty: 552
Lokalizacja:
Katowice
Pełno mam takich starszych map, min Bytom, Zabrze, Sosnowiec, Gliwice. Linia K ... to będzie koniec roku 1984 :)


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Historia taboru i linii WPK Katowice
Napisane: Nd 17.06.2012, 16:44 

Dołączył(a): So 19.09.2009, 15:51
Posty: 208
Lokalizacja:
Katowice
Poszukuje informacji na temat linii 674. Od kiedy jezdzi, jak się trasy zmieniały. Czy to prawda, ze kiedyś ta linia jeździła dwukierunkowo a nie okrężnie ? Pamiętam, ze był przystanek po obu stronach na Szybie Jan ale jakis czas temu go zburzyli. Coś innego jeździło tą trasą ? Niestety nie pamiętam jak ta linia jeździła przed remontem i budową nowej drogi przez las do komunalnego.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Historia taboru i linii WPK Katowice
Napisane: Nd 17.06.2012, 19:26 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 8.01.2004, 9:44
Posty: 4400
Lokalizacja:
Ligota
katowicer napisał(a):
Poszukuje informacji na temat linii 674. Od kiedy jezdzi, jak się trasy zmieniały. Czy to prawda, ze kiedyś ta linia jeździła dwukierunkowo a nie okrężnie ? Pamiętam, ze był przystanek po obu stronach na Szybie Jan ale jakis czas temu go zburzyli. Coś innego jeździło tą trasą ? Niestety nie pamiętam jak ta linia jeździła przed remontem i budową nowej drogi przez las do komunalnego.

Nie pamiętam, żeby linia 674 kiedykolwiek jeździła dwukierunkowo, a na pewno nie przez Szyb Jan. Przystanek w kierunku Nikiszowca to pozostałość po linii 163, kursującej na trasie Katowice dworzec PKP - Dworcowa - Mariacka - Francuska - Warszawska (z powrotem Warszawska - Szkolna - Moniuszki - Skośna - Mickiewicza - Słowackiego) - 1 Maja - Murckowska - Górniczego Dorobku - Szopienicka - Gościnna - Giszowiec Plac Czerwonych (obecnie Plac Pod Lipami). O ile pamiętam, 673 i 674 powstały około roku 1985, po skróceniu 4 do Armii Czerwonej (obecnie Al. Korfantego) i 18 do dworca PKP.

_________________
Para todo mal, mezcal, y para todo bien también


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Historia taboru i linii WPK Katowice
Napisane: Pn 18.06.2012, 6:41 

Dołączył(a): Wt 9.06.2009, 13:16
Posty: 552
Lokalizacja:
Katowice
Egonie, trochę źle pamiętasz 673 i 674 powstały w 1980 roku, lub ewentulanie pod sam koniec 1979. Choć widziałem plan Sosnowca z 1979 r gdzie była linia 673 która jeżdziła tylkko po Sosnowcu w rejonie ulicy Gospodarczej miała pętlę - widać zanim zaczęła kursować po Katowicach miała krótki epizod w Sosnowcu. 673 w Katowicach powstała napewno wskutek skrócenia linii 4 do Korfantego w Katowicach, wcześnie dojeżdzała na 1000lecie. W tym samym czasie tj 1980 ew sam koniec 1979 roku powstała linia E-1, później w 1984 przemianowana na T. 674 Początkowo nie dojeżdżała na Giszowiec, ale tylko na Os Podarewkiego, gdzie pod pomnikiem miała przystanek (chyba też postój razem z linią 110). Można poszukać planu maista Katowice z 1980 roku i tam są już te linie. Jako bonus do wiadomości, powiem Wam że linie 29 i 45 do wiosny 1983 dojeżdzały na Józefowiec (Nowotki=Mikusińskiego) póki zastąpiła je linia 193 która z drugiej strony dojeżdzała na nowobudowane Os Witosa. Początkowo po Os Witosa robiła kółko (przez Bocheńskiego), dopiero w VI1986 kółko zastąpiono pętlą pod lasem, po zachodniej stronie osiedla. W VI1986 były pozatym większe zmiany: 296 wydłużono do Józefowiec (Nowotki=Mikusińskiego), 10 zamiast na Dąbrówkę puszczono na Os Paderewskiego, 61 skrócono do Skargi (wcześniej dojeżdżała na Owsianą), wprowadzono 657 (za 61 i 10). Pozdro


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Historia taboru i linii WPK Katowice
Napisane: Pn 18.06.2012, 6:53 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 27.04.2006, 19:07
Posty: 1433
Lokalizacja:
Sosnowiec
673 w Sosnowcu to był taki ogryzek - Gospodarcza (pętla przy blokach przy obecnej Bydgoskiej, obok pawilonów) - Świerczewskiego - Mireckiego - Niepodległości - Lotników - Świerczewskiego - Nowotki - Urząd Miasta. Potem toto zlikwidowano i po pewnym czasie numerek powrócił w Katowicach.

_________________
27 Sosnowiec Kazimierz Pętla - Sosnowiec Będzińska
Antyskandal87 Anty#0711adas - STOP dzieciom Neostrady


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Historia taboru i linii WPK Katowice
Napisane: Pn 18.06.2012, 11:12 

Dołączył(a): So 19.09.2009, 15:51
Posty: 208
Lokalizacja:
Katowice
Dzieki za odpowiedzi. Może wiecie kiedy zlikwidowano 163 ? Może miało to związek z zamknięciem Szybu Jan ? Wydaję mi się, że trasa 163 była bardzo ciekawa i potrzebna nawet dzisiaj. Najszybszy dojazd z Katowic na Nikiszowiec czy Koreę. Obecnie bardzo brakuje tej linii chociażby ze względu na brak możliwości powrotu z Cm. komunalnego. Na cmentarz jeszcze sie zajedzie 674, wrócić już trzeba na nogach albo turystycznie przez całe Katowice. Akurat ja wybrałem 2 lata temu puszkę ale myślę, że ludziom by się ona przydała.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Historia taboru i linii WPK Katowice
Napisane: Pn 18.06.2012, 11:30 

Dołączył(a): Wt 9.06.2009, 13:16
Posty: 552
Lokalizacja:
Katowice
Napewno 674 jakoś jeździło ul. Gospodarczą i kawałkiem węzła obecnego A4, jak jeszcze nie było A4,a Górnośląska się konczyła tym węzłem gdzie w strone Krakowa była giełda warzywna (druga poł lat 80-tych),ale jak tam 674 trafiało zabardzo niepamiętam, być może że jakoś od strony Nikisza.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Historia taboru i linii WPK Katowice
Napisane: Pn 18.06.2012, 14:46 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 8.01.2004, 9:44
Posty: 4400
Lokalizacja:
Ligota
katowicer napisał(a):
Dzieki za odpowiedzi. Może wiecie kiedy zlikwidowano 163 ? Może miało to związek z zamknięciem Szybu Jan ? Wydaję mi się, że trasa 163 była bardzo ciekawa i potrzebna nawet dzisiaj. Najszybszy dojazd z Katowic na Nikiszowiec czy Koreę.

Ta linia była likwidowana dwa razy - ale nie pamiętam dat. Pierwszy raz, kiedy wyłączono dla autobusów giszowiecki rynek. Później ją wskrzeszono, ale kończyła na Korei, czyli Kolonii Wysockiego - nie wiem, w którym miejscu była krańcówka, prawdopodobnie gdzieś na ul. Kulika. Zlikwidowano ją ostatecznie zdaje się w momencie rozpoczęcia budowy A4.

katowicer napisał(a):
Obecnie bardzo brakuje tej linii chociażby ze względu na brak możliwości powrotu z Cm. komunalnego. Na cmentarz jeszcze sie zajedzie 674, wrócić już trzeba na nogach albo turystycznie przez całe Katowice. Akurat ja wybrałem 2 lata temu puszkę ale myślę, że ludziom by się ona przydała.

Żeby ona miała sens, musiałaby kursować minimum co 30 minut w szczycie i co 60 poza. W pierwszej wersji linia miała nierówny takt, kilka - kilkanaście kursów na dobę + warianty jako przewóz pracowników, ale jeździła do wieczora. W drugiej wersji była to typowa szczytówka, hulała przez kilka godzin rano i po południu.

_________________
Para todo mal, mezcal, y para todo bien también


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Historia taboru i linii WPK Katowice
Napisane: Pn 18.06.2012, 16:12 

Dołączył(a): Cz 5.06.2008, 21:10
Posty: 913
Lokalizacja:
Zabrze Helenka
katowicer napisał(a):
Akurat ja wybrałem 2 lata temu puszkę ale myślę, że ludziom by się ona przydała.

A jakiej marki ta puszka? Który rocznik? Którym ludziom by się przydała? :)


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Historia taboru i linii WPK Katowice
Napisane: Pt 29.06.2012, 21:10 

Dołączył(a): Pn 29.08.2005, 14:54
Posty: 190
Lokalizacja:
Tychy/ Katowice
katowicer napisał(a):
Dzieki za odpowiedzi. Może wiecie kiedy zlikwidowano 163 ? Może miało to związek z zamknięciem Szybu Jan ? Wydaję mi się, że trasa 163 była bardzo ciekawa i potrzebna nawet dzisiaj. Najszybszy dojazd z Katowic na Nikiszowiec czy Koreę. Obecnie bardzo brakuje tej linii chociażby ze względu na brak możliwości powrotu z Cm. komunalnego. Na cmentarz jeszcze sie zajedzie 674, wrócić już trzeba na nogach albo turystycznie przez całe Katowice. Akurat ja wybrałem 2 lata temu puszkę ale myślę, że ludziom by się ona przydała.


Według mapy z 1985r. linia 163 już/ jeszcze nie istnieje.
Natomiast 674 ma trasę Tysiąclecia- Dworzec PKP- Jagiellońska- Powstańców- Pszczyńska- Kolista- Raosna- Kosmiczna- Mysłowicka- Szopienicka- Górniczego Dorobku- Adamieckiego- Górnośląska- Graniczna.
Sugeruje to dwukierunkowość tej linii (w przeciwieństwie do okrężnej 9-tki, która ma wpisaną trasę Dworzec PKP- (...)- Dworzec PKP.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Historia taboru i linii WPK Katowice
Napisane: Pt 29.06.2012, 21:42 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 11.12.2008, 22:47
Posty: 2927
meteor51 napisał(a):
katowicer napisał(a):
Natomiast 674 ma trasę Tysiąclecia- Dworzec PKP- Jagiellońska- Powstańców- Pszczyńska- Kolista- Raosna- Kosmiczna- Mysłowicka- Szopienicka- Górniczego Dorobku- Adamieckiego- Górnośląska- Graniczna.
Sugeruje to dwukierunkowość tej linii (w przeciwieństwie do okrężnej 9-tki, która ma wpisaną trasę Dworzec PKP- (...)- Dworzec PKP.

Rondo Zenktelera już istniało? ;)

_________________
Tak się zastanawiałem,
czy wpisanie naszej sieci tramwajowej
do UNESCO uchroniłoby przed likwidacją
kolejne linie.

- inż. Łukasz Klyszcz

To jest poważne forum

- użytkownik Forum Tramwajów Śląskich


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Historia taboru i linii WPK Katowice
Napisane: Pt 29.06.2012, 21:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 8.01.2004, 9:44
Posty: 4400
Lokalizacja:
Ligota
motley napisał(a):
meteor51 napisał(a):
katowicer napisał(a):
Natomiast 674 ma trasę Tysiąclecia- Dworzec PKP- Jagiellońska- Powstańców- Pszczyńska- Kolista- Raosna- Kosmiczna- Mysłowicka- Szopienicka- Górniczego Dorobku- Adamieckiego- Górnośląska- Graniczna.
Sugeruje to dwukierunkowość tej linii (w przeciwieństwie do okrężnej 9-tki, która ma wpisaną trasę Dworzec PKP- (...)- Dworzec PKP.

Rondo Zenktelera już istniało? ;)

Prawdopodobnie tak, choć nie miało takiej nazwy. Na 99% w mapie jest błąd. Nie pamiętam, aby kiedykolwiek 674 jeździło przez Giszowiec w obu kierunkach. Wcześniej, gdy krańcówka była na os. Paderewskiego, zlokalizowana była ona w okolicach dzisiejszego przystanku Osiedle Paderewskiego Pomnik, ale prawie pod samym pomnikiem - wtedy nie było tam połączenia drogowego do ul. Lotnisko. Autobusy zawracały na końcu Granicznej - 10, 110 i po wydłużeniu 674 do Giszowca 674bis, później przemianowana na 672.

_________________
Para todo mal, mezcal, y para todo bien también


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 287 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 15  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  

© WPK − Forum oparte na silniku phpBB z wykorzystaniem tłumaczenia phpBB3.PLPolityka prywatności