Teraz jest Wt 19.03.2024, 12:00

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 287 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15  Następna strona
Autor Wiadomość
 Post Tytuł: Re: Historia taboru i linii WPK Katowice
Napisane: Wt 29.01.2013, 16:19 

Dołączył(a): Pt 17.07.2009, 19:11
Posty: 150
andrzejh69 napisał(a):
#2004 miała najpier pr100 a potem, jak ją skasowali, ten sam numer dostała pr110 z 1978, analogicznie było z nr #2000. #2000 też się ostał dość długo w Katowicach do ok początków 1986 r.

To co piszesz Andrzeju jest prawdą. Ja także pamiętam te dwa charakterystyczne wozy (#2000 i #2004). Ale moim zdaniem nie mogły być wyprodukowane w 1978, lecz znacznie później.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Historia taboru i linii WPK Katowice
Napisane: Śr 30.01.2013, 12:20 

Dołączył(a): Wt 9.06.2009, 13:16
Posty: 552
Lokalizacja:
Katowice
Wg mnie nie zostały wyprodukowane później niż 1978, ale mogły mieć odbudowę w latach 80-tych w Jelczańskich Zakładach Samochodowych. Dlaczego nie zostały wyprodukowane później niż 1978, gdyż miały (wyposażenie #2004 doskonale pamiętam):
- duże klosze oświetleniowe na środku dachu stosowane do 1980 roku włącznie,
- wiatrołapy przy drzwiach - tj, zarównio część laminatowa jak część szklana sięgająca parwie dachu jakie były stosowane do 1978 roku, od 1979 stosowano już niższe wiatrołapy posiadające tylko część laminatową
- okrągłe pokrywy wywietrzników w dachu od środka, wyglądające jak pokrywki od garnków, a prostokątne od zewnątrz :P, stosowane jedynie do 1978 roku.
Dobry stan oryginalnego jelczewskiego lakieru i blacharki jeszcze w 1986 roku budził moje podejrzenia, że autobus ten i #2000 zostały odbudowane w okolicach lat 1982-84. Być może wogóle to był jakiś rocznik 1976, 1977 czy właśnie 1978 z innym numerem taborowym, które to autobusy po odbudowie dostały numer 2000 i 2004. Podobnych 2001,2002,2003 jako pr110 nigdy nie widziałem.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Historia taboru i linii WPK Katowice
Napisane: Śr 30.01.2013, 19:50 

Dołączył(a): Pt 17.07.2009, 19:11
Posty: 150
andrzejh69 napisał(a):
(wyposażenie #2004 doskonale pamiętam):
- duże klosze oświetleniowe na środku dachu stosowane do 1980 roku włącznie,
- wiatrołapy przy drzwiach - tj, zarównio część laminatowa jak część szklana sięgająca parwie dachu jakie były stosowane do 1978 roku, od 1979 stosowano już niższe wiatrołapy posiadające tylko część laminatową
- okrągłe pokrywy wywietrzników w dachu od środka, wyglądające jak pokrywki od garnków, a prostokątne od zewnątrz :P, stosowane jedynie do 1978 roku.

Przekonałeś mnie. Swoją drogą ciekawa jest historia tych wozów i chyba nikt nie pomoże nam jej rozwikłać. Na ogół wozy budowane w 1977 i 1978 ustawiane były pod tzw. płotem już po kilku miesiącach użytkowania. Więcej przeżyły nie jeżdżąc niż jeżdżąc. Ale jest możliwe, że te dwa wspomniane przez ciebie numery stanowiły wyjątek. Podziwiam też Twoją doskonałą pamięć fotograficzną.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: WPK zaj. Katowice
Napisane: Pn 7.05.2018, 17:34 

Dołączył(a): Pn 7.05.2018, 17:25
Posty: 3
Egon napisał(a):
markus napisał(a):
Witaj Egon! Właśnie odnalazłem szczątki moich zapisków z dawnych lat.
[...]

Dzięki wielkie!
Co znaczy to B przy niektórych kursach 663?

Pamiętam, że na 679 były 4 pary kursów, tylko nie wiem, czy przed, czy po 1980 (raczej po). Czwarty kurs był w okolicach 13:00 z Tychów.

Raczej nie bo linia 679 wykonywana była przez 211/1 czyli przewóz na FSM po za godzinami dowozu pracowników


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: WPK zaj. Katowice
Napisane: Pn 7.05.2018, 17:45 

Dołączył(a): Pn 7.05.2018, 17:25
Posty: 3
Egon napisał(a):
markus napisał(a):
Wszystko się zgadza. Masz dane niczym z encyklopedii. Super. Nawet mi przypomniałeś częściowo trasę linii 626. Po prostu jesteś chodząca encyklopedia. Napewno niejeden skorzysta z Twojej wiedzy. Pozdrawiam.

Zaś nie przesadzaj, dziury w pamięci mam ogromne, zwłaszcza jeśli chodzi o dokładne daty. Żałuję, że mam wrodzony wstręt do sporządzania notatek, no ale tego już nie zmienię ;-)
Trasa 626: Tychy FSM - Wilkowyje - Mikołów - Kamionka (z podjazdem na Jamna-Bus) - Piotrowice - Ligota - Panewniki - Kochłowice - Radoszowy (ul. Oświęcimską) - Chorzów Batory - Chorzów - Rozbark - Bytom PKP.

W uzupełnieniu tabor pokazujący się na 137 w kolejności chronologicznej:
- Ikarus 620
- Jelcz MEX272
- Jelcz AP02 (ten dłuższy)
- Jelcz AP021
- Ikarus 280.

Nigdy nie widziałem na tej linii Ikarusów 66, 556, 260, Berlietów ani PR-ek.

Ikarus 280 jeden z ostatnich na linii 626 z zajezdni Tychy to chyba 786 potem po przywiezieniu pracowników na godz. 6-tą przechodził na 41 do Gliwic a wcześniej 12xx chyba 1201 ale nie jestem pewny


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Historia taboru i linii WPK Katowice
Napisane: Pn 7.05.2018, 18:12 

Dołączył(a): Pn 7.05.2018, 17:25
Posty: 3
andrzejh69 napisał(a):
Mnie coś się przypomina, że 685 i 686 faktycznie powstało wcześniej i obie linie kursowały do Bierunia z Tychów, ale 685 wydłużono do Oświęcimia dopiero w 1986-7 roku. Nie będę się upierał, bo aż tak dokładnie nie pamiętam.

686 kursował początkowo do Bierunia Starego a 685 do Bierunia Nowego


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Historia taboru i linii WPK Katowice
Napisane: Pn 7.05.2018, 19:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 8.01.2004, 9:44
Posty: 4395
Lokalizacja:
Ligota
grzegorz1970 napisał(a):
andrzejh69 napisał(a):
Mnie coś się przypomina, że 685 i 686 faktycznie powstało wcześniej i obie linie kursowały do Bierunia z Tychów, ale 685 wydłużono do Oświęcimia dopiero w 1986-7 roku. Nie będę się upierał, bo aż tak dokładnie nie pamiętam.

686 kursował początkowo do Bierunia Starego a 685 do Bierunia Nowego

Z tego co ja pamiętam, to linia 685 od momentu powstania kursowała do Oświęcimia, a dopiero później została skrócona do Nowego Bierunia. Zamiast niej do Oświęcimia utworzono pospieszną linię O. Pamiętam, że u kolegi w akademiku wisiał rozkład 685, a my kończyliśmy studia w 1986, więc to musiało być co najmniej 3 lata wcześniej.

_________________
Para todo mal, mezcal, y para todo bien también


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Historia taboru i linii WPK Katowice
Napisane: Cz 17.06.2021, 2:59 

Dołączył(a): Cz 17.06.2021, 2:21
Posty: 19
Chciałbym się podzielić swoją wiedzą i zapytać o Wasze informacje, może się coś wyjaśni w paru sprawach.
Mieszkałem w Sosnowcu, i pamiętam komunikację od około 1984 r. W każdym razie widziałem jeszcze czerwoną "ósemkę" - przegubowego Ik280 pod Dworcem, a nawet pamiętam robocze wozy budujące piętnastkę do Zagórza.

Czasem jeździłem z tatą do Dąbrowy autobusami 55 i 682. Ewentualnie 690, ale to była męka z tą długą trasą. Po przeprowadzce do Dąbrowy w 1988 r. dojeżdżałem do Sosnowca 2x w tygodniu, głównie tramwajem. Pośpiechy D, E, F i H to tylko z zewnątrz oglądałem. Przejazd był droższy a dla dzieci chyba nie było ulg?

Moje wspomnienia o taborze autobusowym w S-cu i D.G. są takie, że królowały ikarusy i nigdy nie widziałem żadnej peerki. Pamiętam, że kiedyś liczyłem ikarusy solo i przeguby także w ich różnych malowaniach. Najmniej było Ik260 w malowaniu b-c-b, najwięcej przegubów w malowaniu b-c.
Potem doszły m11, pamiętam je nowe z grubymi szczotkami w drzwiach, które wmiatywały brud w kąt, zamiast na zewnątrz. Szybko je usunięto.
Z charakterystycznych numerów utkwiło mi, że widziałem ikarki z nr bocznym 1 i 2. Jednego na ślimaku, a drugiego pod "Wandą". A nie były to przecież wozy sosnowieckie. Z będzińskich wozów w pamięci utkwił mi nowy 4091 lub 4109.... miał bardzo ciemne bordowe malowanie i chyba lekko przyciemnione szyby.

Zastanawiają mnie nast. kwestie dot. autobusów:

z II połowy lat 80.
- czy linia 682 startowała z Nowotki? Kiedy została zlikwidowana? W Zagórzu kiedyś śmigło mi też 683...

- do którego roku 116 przekraczało w poprzek trasę z Olkusza na Katowice? Nie do wiary, ale tam kiedyś nie było świateł, a przegubowiec musiał przejechać tę trasę w poprzek! I czy 90 też wtedy tamtędy jeździło, bo go nie pamiętam?

- po ul. Zamkowej w S-cu kursował przynajmniej raz dziennie przegubowy ikarus, bez nr linii i wydaje mi się że pusty. Jechał 3 Maja /wówczas Czerwonego Zagłebia/ i skręcał przy basenach w Zamkową, a potem w boczną osiedlową uliczkę od Zamku Sieleckiego w str. Narutowicza /wtedy Waryńskiego/. Czasem jechał w drugą stronę... Czy był to jakiś przejazd do KWK Sosnowiec? Często były to ikarusy z numerami z zakresu 1xx.

- na 3 Maja /wówczas Czerwonego Zagłebia/ na wylocie Zamkowej zawracały niektóre autobusy jadące z miasta i jechały na Pogoń. Jakie mogły to być linie? 26, 88, 100? Często też taki manewr wykonywała turystyczna niebieska Karosa. Myślę, że mogły to być te linie, co zjeżdżały z Pogonii przez Żeromskiego. Kiedy je wygoniono z Nowopogońskiej?

- kto pamięta jak jeździła 16 w D.G. od stacji do KWK Zawadzki? Czy skręcała w Sobieskiego, czy objeżdzała górką przez Legionów (wtedy 27 Stycznia?). Bo pamiętam, że z czasem jeździła górą na Mydlice, zanim ją skrócono (w którym roku?) do ronda w Centrum. Na tej linii podobno nie mogły jeździć przegubowce, z powodu mostu na Zielonej... takie opowieści rodzinne słyszałem. Choć Będzin i tak nie miał już wtedy przegubów...

z I połowy lat 90.
- na 150, później na 160 widziałem w I poł. lat 1990-tych klamkowego autosana. Wg spisu linii, który widziałem na dworcu a. w Zabrzu operatorem był Transgór Niwka. Czyli tak jakby był bezpośrednim wykonawcą, a nie podwykonawcą PKM.
- na 124 w D.G. też jeździł taki klamkowiec spod KWK Zawadzki do zaj. w Zagórzu, parę kursów dziennie. Potem nagle na tej linii pojawiły się nowe jelcze z PKM, z Zagórza, chyba 120M z windą. I szybko tę linię zlikwidowano, w końcu KWK też już była w likwidacji...


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Historia taboru i linii WPK Katowice
Napisane: Cz 17.06.2021, 10:17 

Dołączył(a): Nd 10.11.2013, 14:44
Posty: 902
Cytuj:
do którego roku 116 przekraczało w poprzek trasę z Olkusza na Katowice? Nie do wiary, ale tam kiedyś nie było świateł, a przegubowiec musiał przejechać tę trasę w poprzek!

Ale wtedy ruch samochodowy też był znacznie mniejszy. I to nawet mimo braku A4


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Historia taboru i linii WPK Katowice
Napisane: Cz 17.06.2021, 21:48 

Dołączył(a): Cz 5.01.2006, 21:18
Posty: 4066
Lokalizacja:
Sosnowiec
nemo333 napisał(a):
Cytuj:
do którego roku 116 przekraczało w poprzek trasę z Olkusza na Katowice? Nie do wiary, ale tam kiedyś nie było świateł, a przegubowiec musiał przejechać tę trasę w poprzek!

Ale wtedy ruch samochodowy też był znacznie mniejszy. I to nawet mimo braku A4


Problemy zaczęły się po otwarciu Makro. Najpierw przegrodzili przejazd, a potem zrobili światła. Jakoś tak to było.

Co do innych linii - było na tym forum wielokrotnie, chętnie bym odpisał, bo Zagłębie to temat-rzeka, tylko chwilowo mam już dość klawiatury i monitora.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Historia taboru i linii WPK Katowice
Napisane: Wt 29.06.2021, 13:16 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 27.04.2006, 19:07
Posty: 1433
Lokalizacja:
Sosnowiec
Poszukaj na forum, sporo informacji o starych liniach jest. 683 to taki przodek 260 był (tylko on chyba kończył w Dąbrowie a nie Będzinie, ale pewności nie mam).

_________________
27 Sosnowiec Kazimierz Pętla - Sosnowiec Będzińska
Antyskandal87 Anty#0711adas - STOP dzieciom Neostrady


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Historia taboru i linii WPK Katowice
Napisane: Wt 29.06.2021, 17:32 

Dołączył(a): Pn 21.12.2009, 18:43
Posty: 2024
Strzyż napisał(a):
Poszukaj na forum, sporo informacji o starych liniach jest. 683 to taki przodek 260 był (tylko on chyba kończył w Dąbrowie a nie Będzinie, ale pewności nie mam).

Kończył w Gołonógu pod wieżowcem.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Historia taboru i linii WPK Katowice
Napisane: Wt 29.06.2021, 17:59 

Dołączył(a): Pn 15.01.2007, 16:22
Posty: 694
Lokalizacja:
Katowitz
Dokładnie był szybki 682 do Sosnowca oraz 683


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Historia taboru i linii WPK Katowice
Napisane: Cz 1.07.2021, 11:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 27.04.2006, 19:07
Posty: 1433
Lokalizacja:
Sosnowiec
682 jechał pod Urząd, 683 jak 260 na Juliusz, ale kończył na pętli na krzyżówce, nie wjeżdżał w osiedle.

_________________
27 Sosnowiec Kazimierz Pętla - Sosnowiec Będzińska
Antyskandal87 Anty#0711adas - STOP dzieciom Neostrady


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Historia taboru i linii WPK Katowice
Napisane: Cz 1.07.2021, 13:08 

Dołączył(a): Pn 15.01.2007, 16:22
Posty: 694
Lokalizacja:
Katowitz
Według ówczesnego nazewnictwa 260 jeździł do Osiedle Kowalczyka natomiast 683 Kopalnia Czerwone Zagłębie.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Historia taboru i linii WPK Katowice
Napisane: Cz 1.07.2021, 13:19 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 27.04.2006, 19:07
Posty: 1433
Lokalizacja:
Sosnowiec
Pętla jest do dziś choć nieprzejezdna, do niedawna stał jeszcze betonowy budynek wiaty.

_________________
27 Sosnowiec Kazimierz Pętla - Sosnowiec Będzińska
Antyskandal87 Anty#0711adas - STOP dzieciom Neostrady


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Historia taboru i linii WPK Katowice
Napisane: Pt 2.07.2021, 18:02 

Dołączył(a): Pn 16.10.2006, 16:50
Posty: 27
Lokalizacja:
so
w latach osiemdziesiątych było jeszcze takie cudo jak 33bis,które jeżdziło z Olkusza do Juliusza (Porąbka Kopalnia) przez Strzemieszyce Wielkie ,Staszic i Zagórze.Później zostało przemianowane na 298.Nie pamiętam dokładnie dat ,ale wracałem wieczorami od rodziny ze Strzemieszyc na Juliusz.

_________________
jajo


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Historia taboru i linii WPK Katowice
Napisane: Pn 5.07.2021, 14:53 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 11.12.2008, 22:47
Posty: 2927
Witam, czy ma ktoś informacje o linii 77? Chodzi o trasę, datę likwidacji. Znajduje się ona w spisie linii z 1986 roku i chyba jeszcze kursowała pod banderą KZK GOP.

_________________
Tak się zastanawiałem,
czy wpisanie naszej sieci tramwajowej
do UNESCO uchroniłoby przed likwidacją
kolejne linie.

- inż. Łukasz Klyszcz

To jest poważne forum

- użytkownik Forum Tramwajów Śląskich


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Historia taboru i linii WPK Katowice
Napisane: Pn 5.07.2021, 22:27 

Dołączył(a): Pn 21.12.2009, 18:43
Posty: 2024
jajo napisał(a):
w latach osiemdziesiątych było jeszcze takie cudo jak 33bis,które jeżdziło z Olkusza do Juliusza (Porąbka Kopalnia) przez Strzemieszyce Wielkie ,Staszic i Zagórze.Później zostało przemianowane na 298.Nie pamiętam dokładnie dat ,ale wracałem wieczorami od rodziny ze Strzemieszyc na Juliusz.

W wykazie z połowy lat 80 jest odnotowana trasa Dąbrowa Górnicza - > Strzemieszyce - > Kopalnia Czerwone Zagłębie. Obsługa przez zajezdnię w Zagórzu.
motley napisał(a):
Witam, czy ma ktoś informacje o linii 77? Chodzi o trasę, datę likwidacji. Znajduje się ona w spisie linii z 1986 roku i chyba jeszcze kursowała pod banderą KZK GOP.
Mam porobione świeże notatki, ale jedynie o Zagłębie


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Historia taboru i linii WPK Katowice
Napisane: Pn 5.07.2021, 22:42 

Dołączył(a): Pn 21.12.2009, 18:43
Posty: 2024
PawelDG napisał(a):

- kto pamięta jak jeździła 16 w D.G. od stacji do KWK Zawadzki? Czy skręcała w Sobieskiego, czy objeżdzała górką przez Legionów (wtedy 27 Stycznia?). Bo pamiętam, że z czasem jeździła górą na Mydlice, zanim ją skrócono (w którym roku?) do ronda w Centrum. Na tej linii podobno nie mogły jeździć przegubowce, z powodu mostu na Zielonej... takie opowieści rodzinne słyszałem. Choć Będzin i tak nie miał już wtedy przegubów...

16 bis to był, trasa Będzin - > Łagisza - > Kopalnia Generał Zawadzki. Obsługa przez zajezdnię Będzin.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 287 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  

© WPK − Forum oparte na silniku phpBB z wykorzystaniem tłumaczenia phpBB3.PLPolityka prywatności