Aktywne wątki • Wątki bez odpowiedzi
Autor |
Wiadomość |
|
Tytuł: Re: Napisane: Nd 27.03.2011, 12:39 |
|
Dołączył(a): So 26.03.2011, 13:44 Posty: 29
|
IkarusFan4417 napisał(a): Ja mam pytanie w sprawie Ikarusowych drzwi. A dokładniej dlaczego w nie których drzwiach (harmonikach) dolne szybki są najczęściej z przodu, a w pozostałej części pojazdu zostały one zaspawane? Osobiście pamiętam jeszcze Ikarusy 260 z kompletem dolnych szybek we wszystkich drzwiach. A czemu zostały zapawane? By nie było przeciągów... :-(
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Historia taboru i linii WPK Katowice Napisane: Nd 27.03.2011, 12:46 |
|
Jorguś |
|
Dołączył(a): So 21.05.2005, 11:18 Posty: 543
|
Szybki w pierwszych drzwiach służyły do poprawy bezpieczeństwa.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Re: Napisane: Pt 13.05.2011, 17:32 |
|
Dołączył(a): Wt 6.01.2009, 21:48 Posty: 177 Lokalizacja: 41-706
|
MB-124 napisał(a): IkarusFan4417 napisał(a): Ja mam pytanie w sprawie Ikarusowych drzwi. A dokładniej dlaczego w nie których drzwiach (harmonikach) dolne szybki są najczęściej z przodu, a w pozostałej części pojazdu zostały one zaspawane? Osobiście pamiętam jeszcze Ikarusy 260 z kompletem dolnych szybek we wszystkich drzwiach. A czemu zostały zapawane? By nie było przeciągów... :-( Jakie zaspawane... Przecież fabrycznie Ikarus montował do pierwszych drzwi szybki na dórze i na dole, a w pozostałych drzwiach szybki były tylko na górze, na dole tylko wytłoczenia na blachach, pewnie w celach estetyki.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Historia taboru i linii WPK Katowice Napisane: Nd 6.05.2012, 18:19 |
|
Dołączył(a): Pt 14.09.2007, 16:05 Posty: 232 Lokalizacja: Jaworzno
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Historia taboru i linii WPK Katowice Napisane: Pn 7.05.2012, 8:38 |
|
Dołączył(a): Wt 9.06.2009, 13:16 Posty: 553 Lokalizacja: Katowice
|
oczywiście :), wiem i pamiętam : #4247, trafił około IV-V.1984 na zakład komunikacyjny Katowice, miał fotele takie jak wersje do DDR. Głównie jeździł na handlowej linii(stały przydział), nie pamiętam niestety jej numeru. Jak dotarł na Mickiewicza, w radiu Katowice "Na śląskiej fali" była o nim audycja. W środku nad szybą kabiny kierowcy (tej od pleców) była tablica na której pisało że to 10000 Ikarus który trafia do Polski.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Historia taboru i linii WPK Katowice Napisane: Śr 9.05.2012, 14:30 |
|
Dołączył(a): Śr 4.02.2009, 18:15 Posty: 21
|
Witam! Chciałbym sie dowiedzieć coś na temat linii przyspieszonej relacji : Katowice Wita Stwosza - Kochłowice Targowisko. Z góry dziękuje
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Historia taboru i linii WPK Katowice Napisane: Wt 5.06.2012, 11:58 |
|
Dołączył(a): Pn 29.08.2005, 14:54 Posty: 190 Lokalizacja: Tychy/ Katowice
|
Witajcie po dłuższej przerwie, Wygrzebałem "na strychu" jakąś starą mapę Katowic (1985 rok prawodpodobnie). Na odwrocie jest spis linii WPK przejeżdżających przez Katowice wraz z ich trasami. Na razie przepisałem część, jak ktoś będzie zainteresowany, to dopiszę resztę w wolnej chwili. Niektóre nazwy ulic się oczywiście pozmieniały, m.in. Zawadzkiego -> Sokolska, czy Dzierżyńskiego-> Chorzowska ;) Cytuj: Linie autobusowe pośpieszne
A Stawowa- Mickiewicza- Zawadzkiego- Dzierżyńskiego- Chorzów- Bytom- Tarnowskie Góry B Stawowa- Mickiewicza- Zawadzkiego- Dzierżyńskiego- Chorzów- Bytom C Stawowa- Mickiewicza- Zawadzkiego- Dzierżyńskiego- Chorzów- Ruda Śląska- Zabrze- Gliwice D P. Skargi- Zawadzkiego- Dzierżyńskiego- Rondo- Roździeńskiego- Sosnowiec- Zagórze- Dąbrowa Górnicza- Gołonóg- Huta Katowice E P. Skargi- Zawadzkiego- Dzierżyńskiego- Rondo- Roździeńskiego- Huta Katowice F P. Skargi- Zawadzkiego- Dzierżyńskiego- Rondo- Roździeńskiego- Sosnowiec G Dworzec PKP- Dworcowa- Mielęckiego- Warszawska- 1 Maja- Krakowska- Mysłowice- Jaworzno- Chrzanów H P. Skargi- Zawadzkiego- Dzierżyńskiego- Rondo- Roździeńskiego- Sosnowiec- Będzin- Dąbrowa Górnicza- Huta Katowice J Dworzec PKP- Dworcowa- Mielęckiego- Warszawska- 1 Maja- Krakowska- Mysłowice- Jaworzno K P. Skargi- Zawadzkiego- Dzierżyńskiego- Rondo- Roździeńskiego- Milowice- Będzin L Kopernika- Mikołowska- Matejki- pl. Wolności- Zawadzkiego- Marchlewskiego- Armii Czerwonej- Siemianowice Czeladź P Stawowa- Mickiewicza- Zawadzkiego- Marchlewskiego- Armii Czerwonej- Siemianowice- Brzeziny Śl.- Brzozowice- Piekary Śl. T Armii Czerwonej- Rondo- Roździeńskiego- Adamieckiego- Pszczyńska- Bielska- Tychy
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Historia taboru i linii WPK Katowice Napisane: Cz 7.06.2012, 22:01 |
|
Dołączył(a): Cz 5.01.2006, 21:18 Posty: 4066 Lokalizacja: Sosnowiec
|
To będzie 1985, albo 1986 rok. Jeżeli dokładnej daty nie ma pod wykazem, to nie ustalisz. Inna sprawa, że cykl produkcyjny mapy trwał wówczas od kilku do kilkunastu miesięcy (nawet przy wznowieniach). Dlatego rok wydania mapy wcale nie musi odpowiadać momentowi aktualizacji informacji.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Historia taboru i linii WPK Katowice Napisane: Pn 11.06.2012, 7:50 |
|
Dołączył(a): Wt 9.06.2009, 13:16 Posty: 553 Lokalizacja: Katowice
|
Pełno mam takich starszych map, min Bytom, Zabrze, Sosnowiec, Gliwice. Linia K ... to będzie koniec roku 1984 :)
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Historia taboru i linii WPK Katowice Napisane: Nd 17.06.2012, 16:44 |
|
Dołączył(a): So 19.09.2009, 15:51 Posty: 208 Lokalizacja: Katowice
|
Poszukuje informacji na temat linii 674. Od kiedy jezdzi, jak się trasy zmieniały. Czy to prawda, ze kiedyś ta linia jeździła dwukierunkowo a nie okrężnie ? Pamiętam, ze był przystanek po obu stronach na Szybie Jan ale jakis czas temu go zburzyli. Coś innego jeździło tą trasą ? Niestety nie pamiętam jak ta linia jeździła przed remontem i budową nowej drogi przez las do komunalnego.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Historia taboru i linii WPK Katowice Napisane: Nd 17.06.2012, 19:26 |
|
Egon |
|
Dołączył(a): Cz 8.01.2004, 9:44 Posty: 4406 Lokalizacja: Ligota
|
katowicer napisał(a): Poszukuje informacji na temat linii 674. Od kiedy jezdzi, jak się trasy zmieniały. Czy to prawda, ze kiedyś ta linia jeździła dwukierunkowo a nie okrężnie ? Pamiętam, ze był przystanek po obu stronach na Szybie Jan ale jakis czas temu go zburzyli. Coś innego jeździło tą trasą ? Niestety nie pamiętam jak ta linia jeździła przed remontem i budową nowej drogi przez las do komunalnego. Nie pamiętam, żeby linia 674 kiedykolwiek jeździła dwukierunkowo, a na pewno nie przez Szyb Jan. Przystanek w kierunku Nikiszowca to pozostałość po linii 163, kursującej na trasie Katowice dworzec PKP - Dworcowa - Mariacka - Francuska - Warszawska (z powrotem Warszawska - Szkolna - Moniuszki - Skośna - Mickiewicza - Słowackiego) - 1 Maja - Murckowska - Górniczego Dorobku - Szopienicka - Gościnna - Giszowiec Plac Czerwonych (obecnie Plac Pod Lipami). O ile pamiętam, 673 i 674 powstały około roku 1985, po skróceniu 4 do Armii Czerwonej (obecnie Al. Korfantego) i 18 do dworca PKP.
_________________ Para todo mal, mezcal, y para todo bien también
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Historia taboru i linii WPK Katowice Napisane: Pn 18.06.2012, 6:41 |
|
Dołączył(a): Wt 9.06.2009, 13:16 Posty: 553 Lokalizacja: Katowice
|
Egonie, trochę źle pamiętasz 673 i 674 powstały w 1980 roku, lub ewentulanie pod sam koniec 1979. Choć widziałem plan Sosnowca z 1979 r gdzie była linia 673 która jeżdziła tylkko po Sosnowcu w rejonie ulicy Gospodarczej miała pętlę - widać zanim zaczęła kursować po Katowicach miała krótki epizod w Sosnowcu. 673 w Katowicach powstała napewno wskutek skrócenia linii 4 do Korfantego w Katowicach, wcześnie dojeżdzała na 1000lecie. W tym samym czasie tj 1980 ew sam koniec 1979 roku powstała linia E-1, później w 1984 przemianowana na T. 674 Początkowo nie dojeżdżała na Giszowiec, ale tylko na Os Podarewkiego, gdzie pod pomnikiem miała przystanek (chyba też postój razem z linią 110). Można poszukać planu maista Katowice z 1980 roku i tam są już te linie. Jako bonus do wiadomości, powiem Wam że linie 29 i 45 do wiosny 1983 dojeżdzały na Józefowiec (Nowotki=Mikusińskiego) póki zastąpiła je linia 193 która z drugiej strony dojeżdzała na nowobudowane Os Witosa. Początkowo po Os Witosa robiła kółko (przez Bocheńskiego), dopiero w VI1986 kółko zastąpiono pętlą pod lasem, po zachodniej stronie osiedla. W VI1986 były pozatym większe zmiany: 296 wydłużono do Józefowiec (Nowotki=Mikusińskiego), 10 zamiast na Dąbrówkę puszczono na Os Paderewskiego, 61 skrócono do Skargi (wcześniej dojeżdżała na Owsianą), wprowadzono 657 (za 61 i 10). Pozdro
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Historia taboru i linii WPK Katowice Napisane: Pn 18.06.2012, 6:53 |
|
Strzyż |
|
Dołączył(a): Cz 27.04.2006, 19:07 Posty: 1433 Lokalizacja: Sosnowiec
|
673 w Sosnowcu to był taki ogryzek - Gospodarcza (pętla przy blokach przy obecnej Bydgoskiej, obok pawilonów) - Świerczewskiego - Mireckiego - Niepodległości - Lotników - Świerczewskiego - Nowotki - Urząd Miasta. Potem toto zlikwidowano i po pewnym czasie numerek powrócił w Katowicach.
_________________ 27 Sosnowiec Kazimierz Pętla - Sosnowiec Będzińska Antyskandal87 Anty#0711adas - STOP dzieciom Neostrady
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Historia taboru i linii WPK Katowice Napisane: Pn 18.06.2012, 11:12 |
|
Dołączył(a): So 19.09.2009, 15:51 Posty: 208 Lokalizacja: Katowice
|
Dzieki za odpowiedzi. Może wiecie kiedy zlikwidowano 163 ? Może miało to związek z zamknięciem Szybu Jan ? Wydaję mi się, że trasa 163 była bardzo ciekawa i potrzebna nawet dzisiaj. Najszybszy dojazd z Katowic na Nikiszowiec czy Koreę. Obecnie bardzo brakuje tej linii chociażby ze względu na brak możliwości powrotu z Cm. komunalnego. Na cmentarz jeszcze sie zajedzie 674, wrócić już trzeba na nogach albo turystycznie przez całe Katowice. Akurat ja wybrałem 2 lata temu puszkę ale myślę, że ludziom by się ona przydała.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Historia taboru i linii WPK Katowice Napisane: Pn 18.06.2012, 11:30 |
|
Dołączył(a): Wt 9.06.2009, 13:16 Posty: 553 Lokalizacja: Katowice
|
Napewno 674 jakoś jeździło ul. Gospodarczą i kawałkiem węzła obecnego A4, jak jeszcze nie było A4,a Górnośląska się konczyła tym węzłem gdzie w strone Krakowa była giełda warzywna (druga poł lat 80-tych),ale jak tam 674 trafiało zabardzo niepamiętam, być może że jakoś od strony Nikisza.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Historia taboru i linii WPK Katowice Napisane: Pn 18.06.2012, 14:46 |
|
Egon |
|
Dołączył(a): Cz 8.01.2004, 9:44 Posty: 4406 Lokalizacja: Ligota
|
katowicer napisał(a): Dzieki za odpowiedzi. Może wiecie kiedy zlikwidowano 163 ? Może miało to związek z zamknięciem Szybu Jan ? Wydaję mi się, że trasa 163 była bardzo ciekawa i potrzebna nawet dzisiaj. Najszybszy dojazd z Katowic na Nikiszowiec czy Koreę. Ta linia była likwidowana dwa razy - ale nie pamiętam dat. Pierwszy raz, kiedy wyłączono dla autobusów giszowiecki rynek. Później ją wskrzeszono, ale kończyła na Korei, czyli Kolonii Wysockiego - nie wiem, w którym miejscu była krańcówka, prawdopodobnie gdzieś na ul. Kulika. Zlikwidowano ją ostatecznie zdaje się w momencie rozpoczęcia budowy A4. katowicer napisał(a): Obecnie bardzo brakuje tej linii chociażby ze względu na brak możliwości powrotu z Cm. komunalnego. Na cmentarz jeszcze sie zajedzie 674, wrócić już trzeba na nogach albo turystycznie przez całe Katowice. Akurat ja wybrałem 2 lata temu puszkę ale myślę, że ludziom by się ona przydała. Żeby ona miała sens, musiałaby kursować minimum co 30 minut w szczycie i co 60 poza. W pierwszej wersji linia miała nierówny takt, kilka - kilkanaście kursów na dobę + warianty jako przewóz pracowników, ale jeździła do wieczora. W drugiej wersji była to typowa szczytówka, hulała przez kilka godzin rano i po południu.
_________________ Para todo mal, mezcal, y para todo bien también
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Historia taboru i linii WPK Katowice Napisane: Pn 18.06.2012, 16:12 |
|
Dołączył(a): Cz 5.06.2008, 21:10 Posty: 913 Lokalizacja: Zabrze Helenka
|
katowicer napisał(a): Akurat ja wybrałem 2 lata temu puszkę ale myślę, że ludziom by się ona przydała. A jakiej marki ta puszka? Który rocznik? Którym ludziom by się przydała? :)
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Historia taboru i linii WPK Katowice Napisane: Pt 29.06.2012, 21:10 |
|
Dołączył(a): Pn 29.08.2005, 14:54 Posty: 190 Lokalizacja: Tychy/ Katowice
|
katowicer napisał(a): Dzieki za odpowiedzi. Może wiecie kiedy zlikwidowano 163 ? Może miało to związek z zamknięciem Szybu Jan ? Wydaję mi się, że trasa 163 była bardzo ciekawa i potrzebna nawet dzisiaj. Najszybszy dojazd z Katowic na Nikiszowiec czy Koreę. Obecnie bardzo brakuje tej linii chociażby ze względu na brak możliwości powrotu z Cm. komunalnego. Na cmentarz jeszcze sie zajedzie 674, wrócić już trzeba na nogach albo turystycznie przez całe Katowice. Akurat ja wybrałem 2 lata temu puszkę ale myślę, że ludziom by się ona przydała. Według mapy z 1985r. linia 163 już/ jeszcze nie istnieje. Natomiast 674 ma trasę Tysiąclecia- Dworzec PKP- Jagiellońska- Powstańców- Pszczyńska- Kolista- Raosna- Kosmiczna- Mysłowicka- Szopienicka- Górniczego Dorobku- Adamieckiego- Górnośląska- Graniczna.Sugeruje to dwukierunkowość tej linii (w przeciwieństwie do okrężnej 9-tki, która ma wpisaną trasę Dworzec PKP- (...)- Dworzec PKP.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Historia taboru i linii WPK Katowice Napisane: Pt 29.06.2012, 21:42 |
|
motley |
|
Dołączył(a): Cz 11.12.2008, 22:47 Posty: 2928
|
meteor51 napisał(a): katowicer napisał(a): Natomiast 674 ma trasę Tysiąclecia- Dworzec PKP- Jagiellońska- Powstańców- Pszczyńska- Kolista- Raosna- Kosmiczna- Mysłowicka- Szopienicka- Górniczego Dorobku- Adamieckiego- Górnośląska- Graniczna. Sugeruje to dwukierunkowość tej linii (w przeciwieństwie do okrężnej 9-tki, która ma wpisaną trasę Dworzec PKP- (...)- Dworzec PKP. Rondo Zenktelera już istniało? ;)
_________________ Tak się zastanawiałem, czy wpisanie naszej sieci tramwajowej do UNESCO uchroniłoby przed likwidacją kolejne linie. - inż. Łukasz Klyszcz
To jest poważne forum - użytkownik Forum Tramwajów Śląskich
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Historia taboru i linii WPK Katowice Napisane: Pt 29.06.2012, 21:58 |
|
Egon |
|
Dołączył(a): Cz 8.01.2004, 9:44 Posty: 4406 Lokalizacja: Ligota
|
motley napisał(a): meteor51 napisał(a): katowicer napisał(a): Natomiast 674 ma trasę Tysiąclecia- Dworzec PKP- Jagiellońska- Powstańców- Pszczyńska- Kolista- Raosna- Kosmiczna- Mysłowicka- Szopienicka- Górniczego Dorobku- Adamieckiego- Górnośląska- Graniczna. Sugeruje to dwukierunkowość tej linii (w przeciwieństwie do okrężnej 9-tki, która ma wpisaną trasę Dworzec PKP- (...)- Dworzec PKP. Rondo Zenktelera już istniało? ;) Prawdopodobnie tak, choć nie miało takiej nazwy. Na 99% w mapie jest błąd. Nie pamiętam, aby kiedykolwiek 674 jeździło przez Giszowiec w obu kierunkach. Wcześniej, gdy krańcówka była na os. Paderewskiego, zlokalizowana była ona w okolicach dzisiejszego przystanku Osiedle Paderewskiego Pomnik, ale prawie pod samym pomnikiem - wtedy nie było tam połączenia drogowego do ul. Lotnisko. Autobusy zawracały na końcu Granicznej - 10, 110 i po wydłużeniu 674 do Giszowca 674bis, później przemianowana na 672.
_________________ Para todo mal, mezcal, y para todo bien también
|
|
Na górę strony |
|
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 22 gości |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów
|
|