Teraz jest Wt 20.11.2018, 17:27

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 227 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 12  Następna strona
Autor Wiadomość
 Post Tytuł:
Napisane: Wt 9.02.2010, 0:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Nd 5.01.2003, 9:08
Posty: 3897
Lokalizacja:
Katowice
markus napisał(a):
W Katowicach, to co pamiętam, nawet wymieniano te oryginalne silniki na inne, chyba "MAN"-owskie, co dało się poznać po obniżonej misce olejowej.
W Gliwicach dwie peery (co ciekawe - jedną PR100 i jedną PR110) wyposażono w silnik identyczny z tym stosowanym w ikarusach. Skutkiem tego było uniemożliwienie otwierania jednej połówki tylnych drzwi w tej PR110. Gdzieś mam odnotowane numery taborowe tych wozów...


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Śr 10.02.2010, 20:03 

Dołączył(a): Pt 14.09.2007, 16:05
Posty: 229
Lokalizacja:
Jaworzno
W spisie WPK Ikarusy:
#151 i #254 mają ten sam VIN: 3272.
#146 i #256 mają ten sam VIN: 3284.
Z kolei #255 pokrywa się z lublińskim #1846.
#1571 pokrywa się z gdańskim #5216.

Te nr podwozi ikarusów przed standaryzacją VINów nie są unikalne? :O


Ostatnio edytowano Śr 10.02.2010, 20:17 przez PKM&WPK, łącznie edytowano 1 raz

Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Śr 10.02.2010, 20:13 
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt 27.12.2002, 15:38
Posty: 10561
Lokalizacja:
Josephsdorf-O/S
PKM&WPK napisał(a):
W spisie WPK Ikarusy:
#151 i #254 mają ten sam VIN: 3272.
#146 i #256 mają ten sam VIN: 3284.
Z kolei #255 pokrywa się z lublińskim #1846.


Ale roczniki są inne, a Ikarus zdaje się numerował corocznie od zera?


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Śr 10.02.2010, 20:19 

Dołączył(a): Pt 14.09.2007, 16:05
Posty: 229
Lokalizacja:
Jaworzno
Wszystko jasne. W takim razie lepiej na TWB (odchodząc od tematu) byłoby sztucznie dopisywać do nr podwozia typ i rocznik.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Śr 10.02.2010, 20:24 
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt 27.12.2002, 15:38
Posty: 10561
Lokalizacja:
Josephsdorf-O/S
PKM&WPK napisał(a):
Wszystko jasne. W takim razie lepiej na TWB (odchodząc od tematu) byłoby sztucznie dopisywać do nr podwozia typ i rocznik.


Tylko, że nie zawsze ta reszta numeru występowała w praktyce (w dokumentach), a poza tym była różnie wybijana (280 26 1985 1234 albo 280 26 1234 85 albo jeszcze inaczej), więc jaką wersję przyjąć? W naszej bazie wpisujemy tak jak uda się zweryfikować i dlatego ten pełny numer występuje dość rzadko.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Cz 18.02.2010, 20:21 

Dołączył(a): Pt 21.10.2005, 21:27
Posty: 1154
Lokalizacja:
Dąbrowa Górnicza
Tak teraz przeglądam swoje stare zapiski sprzed 4 lat - i mam zapisanem że w Będzinie były jeszcze wozy 3773, 3888, 3889, 4064, 4088, 4089, 4090 i 4241. Wie ktoś coś o nich? Jak przypuszczam, były to same Ikarusy solówki.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Cz 18.02.2010, 21:41 
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt 27.12.2002, 15:38
Posty: 10561
Lokalizacja:
Josephsdorf-O/S
http://tabor.wpk.katowice.pl/spis.php?p=54 :)


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Cz 18.02.2010, 22:00 

Dołączył(a): Pt 21.10.2005, 21:27
Posty: 1154
Lokalizacja:
Dąbrowa Górnicza
No tak :)
Tylko zastanawia mnie, czemu ja mam 3888 i 3889 a wpisane jest 3878 i 3879. Pewnie jakiś błąd u mnie.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Cz 18.02.2010, 22:43 
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt 27.12.2002, 15:38
Posty: 10561
Lokalizacja:
Josephsdorf-O/S
kisiel_014 napisał(a):
No tak :)
Tylko zastanawia mnie, czemu ja mam 3888 i 3889 a wpisane jest 3878 i 3879. Pewnie jakiś błąd u mnie.


3888 był w Katowicach, a 3889 w Tychach.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: historia taboru wpk
Napisane: Cz 18.02.2010, 23:42 

Dołączył(a): Śr 23.04.2008, 23:37
Posty: 58
Lokalizacja:
Piekary Śląskie
greg napisał(a):
Do @andrzej69
...W PKM Katowice w okolicach 1991 pojawiły się też używane roczne M11 którym nadano ostatnie numery 269?-2702 ale czyje wcześniej były tego nie wiem...
W Sosnowcu jeździły autobusy, właśnie nowe M11 na niektórych liniach w tych właśnie latach. Należały one do prywatnej spółki z Wojkowic, która potem ogłosiła swoją upadłość. Właścicielem była chyba kobieta, a nowe M11 wzięte były w leasing. Myślę że ma to związek z używanymi później M11 w Katowicach.


@greg: Uściślę sprawę: w II połowie 1989 i I połowie 1990 roku linię 700 na zlecenie ZK-11 obsługiwał Wiktor Koza z Wojkowic wynajętymi właśnie z ZK-11 Ikarusami 260.04 #4172, #4215 i #1322. Po zakończeniu wynajmu kontynuował obsługę linii właśnie tymi Migami, które od 16.08.1991 jeździły jako #2695-#2702, u p. Kozy miały one dwucyforwe nr taborowe malowane małą czcionką na przedniej i tylnej ścianie, blisko prawego naroża.
Wspomniane wyżej Ikarusy miały taki dalszy los: #4172-Ś.P., #4215 - NG w ZNA-10, podmieniony przyjechał do Świerklańca, #1322 - NG w ZNA-10, eksploatowane do: odpowiednio 1999 i 1997 (#1322 w nie jeździł w PKM Św. cały czas do ujawnienia się u H. Polaka)

@kisiel_014: dodam jeszcze #3765, #3857, #3864, #4018, #4019, #4091, #4133, #4217, #4131, bo nie wiem, co jest już w bazie, a te Ikary pamiętam na 300%

Dzięki za wywołanie tematu Migów i pozdrawiam:)

_________________
Ś.P. Jelcz M11 #2044 KAG 663P - WPK Katowice Zakład Komunikacyjny nr 11 Świerklaniec/PKM Świerklaniec, ur. 1985/1986 w Jelczu-Laskowicach, wywóz do KZNS-2000 - pamiętamy i pamiętać będziemy na wieki wieków, AMEN :)


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pt 19.02.2010, 11:37 

Dołączył(a): Pt 17.07.2009, 19:11
Posty: 150
@Mikey:
Dzięki za informację. Ja pamiętam, że wspomniane przez Ciebie przedsiębiorstwo z Wojkowic obsługiwało także jedną z linii w Sosnowcu, ale nie pamiętam już którą. Pamiętam jedynie, że te wozy miały końcowy na dw. autobusowym w Sosnowcu.
Pozdrawiam.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pn 22.02.2010, 17:27 

Dołączył(a): Pn 25.09.2006, 7:51
Posty: 487
Lokalizacja:
Zabrze
Ja mam pytanie dotyczące przegubków z 1980 r. z zakresu #325-331? Kiedy je uruchomiono? We wrześniu 1980, czy 1984 r.? Co by się z nimi w takim razie działo przez 4 lata? Nie po to przecież produkowano te pojazdy, by te stały odstawione przez 4 lata.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Wt 23.02.2010, 20:54 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 21.01.2010, 20:59
Posty: 152
Lokalizacja:
BYTOM
Rafał - Helenka napisał(a):
Ja mam pytanie dotyczące przegubków z 1980 r. z zakresu #325-331? Kiedy je uruchomiono? We wrześniu 1980, czy 1984 r.? Co by się z nimi w takim razie działo przez 4 lata? Nie po to przecież produkowano te pojazdy, by te stały odstawione przez 4 lata.
Coś mi się zdaje, że ktoś zrobił błąd z datami. Może te daty dotyczą innych wozów. Tak samo wiele błędnie jest podpisanych zdjęć w wydanej niedawno książce "80 lat komunikacji autobusowej w aglomeracji katowickiej". Np. zdjęcie placu atobusowego przed nowym dworcem PKP w Katowicach oznaczono rokiem ok. 1967. A przecież nowy dworzec oddano dopiero w 1972 roku. Tym bardziej, że na zdjęciu jeszcze widać wyraźnie m.in. Karosę SM11 #707, która zjawiła się w Katowicach dopiero w 1971 roku. Tak więc wszyscy robią błędy. Trzeba sobie w miarę możliwości samemu je korygować.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pn 1.03.2010, 9:08 

Dołączył(a): Pn 25.09.2006, 7:51
Posty: 487
Lokalizacja:
Zabrze
Hej:)
Tak się zastanawiam nad jedną sprawą:) W latach 1978-1984 do Polski, w tym także na Śląsk dostarczano białe przegubowe Ikarusy, które jedynie w środkowym pasie (bezpośrednio pod oknami), ze wszystkich stron pomalowane były na kolor czerwony. Np. w Warszawie, w trakcie rozpoczętych około 1985-1986 r. napraw głównych, poddawanym je przegubowcom likwidowano ten biały pas w linii kół, zamalowując go na czerwono. Wzorowano się tutaj na nowym malowaniu, jakie pojawiło się w Warszawie w momencie rozpoczęcia dostaw przegubowców w nowym malowaniu. Dostawy te rozpoczęły się tam w dniu 29 sierpnia 1985 r. Zmianę malowania tych przegubowców tłumaczono względami estetycznymi, dokładniej zaś mówiąc tym, że kolor czerwony lepiej maskuje brud spowodowany tym, że autobusy z powodu dziurawych dróg, nagminnie wjeżdżały w tworzące się w tych dziurach kałuże.
A jak sytuacja w tym temacie prezentowała się na Śląsku? Tutaj też każdorazowo zamalowywano przegubowcom ten biały pas w linii kół?


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: historia taboru WPK
Napisane: Pn 29.03.2010, 6:47 

Dołączył(a): Pt 17.07.2009, 19:11
Posty: 150
W spisie taboru WPK od #2100 zaczynają się modele pr 110U. Niejako potwierdza ten fakt 2126 z Ostrowca świętokrzyskiego, którego zdjęcie umieszczono w data base wpk. Jednak w rzeczywistości starsze modele pr 100 zapełniały także numerację powyżej 2126 i sądzić można że pr 100 było znacznie więcej aniżeli 100. Czy ktoś potwierdza ten fakt?


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: So 17.04.2010, 18:11 

Dołączył(a): Śr 8.04.2009, 0:12
Posty: 33
Lokalizacja:
Ruda Śląska - Bielszowice
@YoMaHa wcześniej na tym forum pytał o klamkowane autosany na linii 158 - otóż, ja pamiętam, że w latach 90-tych kursowała taka linia z Zabrza - Helenki do Zabrza Belojanisa, ale miała ona numer 851, jednak obowiązywały tam bilety WPK. Jeździła ona podobnie jak linia 81, jednak w Mikulczycach nie skręcała z Tarnopolskiej w Szopena, tylko jechała prosto na Hagera i tamtędy do Zabrza.

_________________
puschel


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Nd 18.04.2010, 11:21 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Nd 5.01.2003, 9:08
Posty: 3897
Lokalizacja:
Katowice
Puschel napisał(a):
@YoMaHa wcześniej na tym forum pytał o klamkowane autosany na linii 158 - otóż, ja pamiętam, że w latach 90-tych kursowała taka linia z Zabrza - Helenki do Zabrza Belojanisa, ale miała ona numer 851, jednak obowiązywały tam bilety WPK. Jeździła ona podobnie jak linia 81, jednak w Mikulczycach nie skręcała z Tarnopolskiej w Szopena, tylko jechała prosto na Hagera i tamtędy do Zabrza.
O, kolejna informacja! Fajnie, dzięki za dane. Powiedz mi jeszcze, czy nie kojarzysz, czy to właśnie na tej linii (czyli 851) jeździły wspomniane klamkowce z Autosana?


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Nd 18.04.2010, 11:39 

Dołączył(a): Śr 8.04.2009, 0:12
Posty: 33
Lokalizacja:
Ruda Śląska - Bielszowice
Tak jeździły autosany klamkowane - kasowniki miały umieszczone pod półką bagażową "twarzą" do dołu, były to jeszcze te stare co odbijały pieczątki - śmiesznie się kasowało.
Na tej linii jeździły dwa autosany i normalnie w rozkładzie widniały.
Autosany H9-21

_________________
puschel


Ostatnio edytowano Nd 18.04.2010, 11:41 przez Puschel, łącznie edytowano 1 raz

Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Nd 18.04.2010, 11:41 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Nd 5.01.2003, 9:08
Posty: 3897
Lokalizacja:
Katowice
Puschel napisał(a):
Tak jeździły autosany klamkowane - kasowniki miały umieszczone pod półką bagażową "twarzą" do dołu, były to jeszcze te stare co odbijały pieczątki - śmiesznie się kasowało.
Czekaj, kasowniki odbijające pieczątki? Mógłbyś opisać taki kasownik? Czy to były kasowniki KRAK do biletów dziesięcioprzejazdowych?


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Nd 18.04.2010, 11:46 

Dołączył(a): Śr 8.04.2009, 0:12
Posty: 33
Lokalizacja:
Ruda Śląska - Bielszowice
Zgadza się to były Kraki - był dosyć duży, z jego prawej strony była rączka za którą się pociągało, aby skasować bilet, który od góry się wsadzało w szczelinkę. Z przodu kasownika były drzwiczki, przez które obsługa miała dostęp do mechanizmu kasownika. Kasując bilet, trzeba było trzymać go jedną ręką, bo lubiał wpadać do środka.

_________________
puschel


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 227 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 12  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  

© WPK − Forum oparte na silniku phpBB z wykorzystaniem tłumaczenia phpBB3.PLPolityka prywatności