Forum WPK http://forum.wpk.katowice.pl/ |
|
Historia taboru i linii WPK Katowice http://forum.wpk.katowice.pl/viewtopic.php?f=35&t=2297 |
Strona 6 z 15 |
Autor: | YoMaHa [ Wt 9.02.2010, 0:03 ] |
Tytuł: | |
markus napisał(a): W Katowicach, to co pamiętam, nawet wymieniano te oryginalne silniki na inne, chyba "MAN"-owskie, co dało się poznać po obniżonej misce olejowej. W Gliwicach dwie peery (co ciekawe - jedną PR100 i jedną PR110) wyposażono w silnik identyczny z tym stosowanym w ikarusach. Skutkiem tego było uniemożliwienie otwierania jednej połówki tylnych drzwi w tej PR110. Gdzieś mam odnotowane numery taborowe tych wozów...
|
Autor: | PKM&WPK [ Śr 10.02.2010, 20:03 ] |
Tytuł: | |
W spisie WPK Ikarusy: #151 i #254 mają ten sam VIN: 3272. #146 i #256 mają ten sam VIN: 3284. Z kolei #255 pokrywa się z lublińskim #1846. #1571 pokrywa się z gdańskim #5216. Te nr podwozi ikarusów przed standaryzacją VINów nie są unikalne? :O |
Autor: | memphis [ Śr 10.02.2010, 20:13 ] |
Tytuł: | |
PKM&WPK napisał(a): W spisie WPK Ikarusy:
#151 i #254 mają ten sam VIN: 3272. #146 i #256 mają ten sam VIN: 3284. Z kolei #255 pokrywa się z lublińskim #1846. Ale roczniki są inne, a Ikarus zdaje się numerował corocznie od zera? |
Autor: | PKM&WPK [ Śr 10.02.2010, 20:19 ] |
Tytuł: | |
Wszystko jasne. W takim razie lepiej na TWB (odchodząc od tematu) byłoby sztucznie dopisywać do nr podwozia typ i rocznik. |
Autor: | memphis [ Śr 10.02.2010, 20:24 ] |
Tytuł: | |
PKM&WPK napisał(a): Wszystko jasne. W takim razie lepiej na TWB (odchodząc od tematu) byłoby sztucznie dopisywać do nr podwozia typ i rocznik.
Tylko, że nie zawsze ta reszta numeru występowała w praktyce (w dokumentach), a poza tym była różnie wybijana (280 26 1985 1234 albo 280 26 1234 85 albo jeszcze inaczej), więc jaką wersję przyjąć? W naszej bazie wpisujemy tak jak uda się zweryfikować i dlatego ten pełny numer występuje dość rzadko. |
Autor: | kisiel_014 [ Cz 18.02.2010, 20:21 ] |
Tytuł: | |
Tak teraz przeglądam swoje stare zapiski sprzed 4 lat - i mam zapisanem że w Będzinie były jeszcze wozy 3773, 3888, 3889, 4064, 4088, 4089, 4090 i 4241. Wie ktoś coś o nich? Jak przypuszczam, były to same Ikarusy solówki. |
Autor: | memphis [ Cz 18.02.2010, 21:41 ] |
Tytuł: | |
http://tabor.wpk.katowice.pl/spis.php?p=54 :) |
Autor: | kisiel_014 [ Cz 18.02.2010, 22:00 ] |
Tytuł: | |
No tak :) Tylko zastanawia mnie, czemu ja mam 3888 i 3889 a wpisane jest 3878 i 3879. Pewnie jakiś błąd u mnie. |
Autor: | memphis [ Cz 18.02.2010, 22:43 ] |
Tytuł: | |
kisiel_014 napisał(a): No tak :)
Tylko zastanawia mnie, czemu ja mam 3888 i 3889 a wpisane jest 3878 i 3879. Pewnie jakiś błąd u mnie. 3888 był w Katowicach, a 3889 w Tychach. |
Autor: | Mikey [ Cz 18.02.2010, 23:42 ] |
Tytuł: | Re: historia taboru wpk |
greg napisał(a): Do @andrzej69
...W PKM Katowice w okolicach 1991 pojawiły się też używane roczne M11 którym nadano ostatnie numery 269?-2702 ale czyje wcześniej były tego nie wiem... W Sosnowcu jeździły autobusy, właśnie nowe M11 na niektórych liniach w tych właśnie latach. Należały one do prywatnej spółki z Wojkowic, która potem ogłosiła swoją upadłość. Właścicielem była chyba kobieta, a nowe M11 wzięte były w leasing. Myślę że ma to związek z używanymi później M11 w Katowicach. @greg: Uściślę sprawę: w II połowie 1989 i I połowie 1990 roku linię 700 na zlecenie ZK-11 obsługiwał Wiktor Koza z Wojkowic wynajętymi właśnie z ZK-11 Ikarusami 260.04 #4172, #4215 i #1322. Po zakończeniu wynajmu kontynuował obsługę linii właśnie tymi Migami, które od 16.08.1991 jeździły jako #2695-#2702, u p. Kozy miały one dwucyforwe nr taborowe malowane małą czcionką na przedniej i tylnej ścianie, blisko prawego naroża. Wspomniane wyżej Ikarusy miały taki dalszy los: #4172-Ś.P., #4215 - NG w ZNA-10, podmieniony przyjechał do Świerklańca, #1322 - NG w ZNA-10, eksploatowane do: odpowiednio 1999 i 1997 (#1322 w nie jeździł w PKM Św. cały czas do ujawnienia się u H. Polaka) @kisiel_014: dodam jeszcze #3765, #3857, #3864, #4018, #4019, #4091, #4133, #4217, #4131, bo nie wiem, co jest już w bazie, a te Ikary pamiętam na 300% Dzięki za wywołanie tematu Migów i pozdrawiam:) |
Autor: | greg [ Pt 19.02.2010, 11:37 ] |
Tytuł: | |
@Mikey: Dzięki za informację. Ja pamiętam, że wspomniane przez Ciebie przedsiębiorstwo z Wojkowic obsługiwało także jedną z linii w Sosnowcu, ale nie pamiętam już którą. Pamiętam jedynie, że te wozy miały końcowy na dw. autobusowym w Sosnowcu. Pozdrawiam. |
Autor: | Rafał - Helenka [ Pn 22.02.2010, 17:27 ] |
Tytuł: | |
Ja mam pytanie dotyczące przegubków z 1980 r. z zakresu #325-331? Kiedy je uruchomiono? We wrześniu 1980, czy 1984 r.? Co by się z nimi w takim razie działo przez 4 lata? Nie po to przecież produkowano te pojazdy, by te stały odstawione przez 4 lata. |
Autor: | markus [ Wt 23.02.2010, 20:54 ] |
Tytuł: | |
Rafał - Helenka napisał(a): Ja mam pytanie dotyczące przegubków z 1980 r. z zakresu #325-331? Kiedy je uruchomiono? We wrześniu 1980, czy 1984 r.? Co by się z nimi w takim razie działo przez 4 lata? Nie po to przecież produkowano te pojazdy, by te stały odstawione przez 4 lata. Coś mi się zdaje, że ktoś zrobił błąd z datami. Może te daty dotyczą innych wozów. Tak samo wiele błędnie jest podpisanych zdjęć w wydanej niedawno książce "80 lat komunikacji autobusowej w aglomeracji katowickiej". Np. zdjęcie placu atobusowego przed nowym dworcem PKP w Katowicach oznaczono rokiem ok. 1967. A przecież nowy dworzec oddano dopiero w 1972 roku. Tym bardziej, że na zdjęciu jeszcze widać wyraźnie m.in. Karosę SM11 #707, która zjawiła się w Katowicach dopiero w 1971 roku. Tak więc wszyscy robią błędy. Trzeba sobie w miarę możliwości samemu je korygować.
|
Autor: | Rafał - Helenka [ Pn 1.03.2010, 9:08 ] |
Tytuł: | |
Hej:) Tak się zastanawiam nad jedną sprawą:) W latach 1978-1984 do Polski, w tym także na Śląsk dostarczano białe przegubowe Ikarusy, które jedynie w środkowym pasie (bezpośrednio pod oknami), ze wszystkich stron pomalowane były na kolor czerwony. Np. w Warszawie, w trakcie rozpoczętych około 1985-1986 r. napraw głównych, poddawanym je przegubowcom likwidowano ten biały pas w linii kół, zamalowując go na czerwono. Wzorowano się tutaj na nowym malowaniu, jakie pojawiło się w Warszawie w momencie rozpoczęcia dostaw przegubowców w nowym malowaniu. Dostawy te rozpoczęły się tam w dniu 29 sierpnia 1985 r. Zmianę malowania tych przegubowców tłumaczono względami estetycznymi, dokładniej zaś mówiąc tym, że kolor czerwony lepiej maskuje brud spowodowany tym, że autobusy z powodu dziurawych dróg, nagminnie wjeżdżały w tworzące się w tych dziurach kałuże. A jak sytuacja w tym temacie prezentowała się na Śląsku? Tutaj też każdorazowo zamalowywano przegubowcom ten biały pas w linii kół? |
Autor: | greg [ Pn 29.03.2010, 6:47 ] |
Tytuł: | historia taboru WPK |
W spisie taboru WPK od #2100 zaczynają się modele pr 110U. Niejako potwierdza ten fakt 2126 z Ostrowca świętokrzyskiego, którego zdjęcie umieszczono w data base wpk. Jednak w rzeczywistości starsze modele pr 100 zapełniały także numerację powyżej 2126 i sądzić można że pr 100 było znacznie więcej aniżeli 100. Czy ktoś potwierdza ten fakt? |
Autor: | Puschel [ So 17.04.2010, 18:11 ] |
Tytuł: | |
@YoMaHa wcześniej na tym forum pytał o klamkowane autosany na linii 158 - otóż, ja pamiętam, że w latach 90-tych kursowała taka linia z Zabrza - Helenki do Zabrza Belojanisa, ale miała ona numer 851, jednak obowiązywały tam bilety WPK. Jeździła ona podobnie jak linia 81, jednak w Mikulczycach nie skręcała z Tarnopolskiej w Szopena, tylko jechała prosto na Hagera i tamtędy do Zabrza. |
Autor: | YoMaHa [ Nd 18.04.2010, 11:21 ] |
Tytuł: | |
Puschel napisał(a): @YoMaHa wcześniej na tym forum pytał o klamkowane autosany na linii 158 - otóż, ja pamiętam, że w latach 90-tych kursowała taka linia z Zabrza - Helenki do Zabrza Belojanisa, ale miała ona numer 851, jednak obowiązywały tam bilety WPK. Jeździła ona podobnie jak linia 81, jednak w Mikulczycach nie skręcała z Tarnopolskiej w Szopena, tylko jechała prosto na Hagera i tamtędy do Zabrza. O, kolejna informacja! Fajnie, dzięki za dane. Powiedz mi jeszcze, czy nie kojarzysz, czy to właśnie na tej linii (czyli 851) jeździły wspomniane klamkowce z Autosana?
|
Autor: | Puschel [ Nd 18.04.2010, 11:39 ] |
Tytuł: | |
Tak jeździły autosany klamkowane - kasowniki miały umieszczone pod półką bagażową "twarzą" do dołu, były to jeszcze te stare co odbijały pieczątki - śmiesznie się kasowało. Na tej linii jeździły dwa autosany i normalnie w rozkładzie widniały. Autosany H9-21 |
Autor: | YoMaHa [ Nd 18.04.2010, 11:41 ] |
Tytuł: | |
Puschel napisał(a): Tak jeździły autosany klamkowane - kasowniki miały umieszczone pod półką bagażową "twarzą" do dołu, były to jeszcze te stare co odbijały pieczątki - śmiesznie się kasowało. Czekaj, kasowniki odbijające pieczątki? Mógłbyś opisać taki kasownik? Czy to były kasowniki KRAK do biletów dziesięcioprzejazdowych?
|
Autor: | Puschel [ Nd 18.04.2010, 11:46 ] |
Tytuł: | |
Zgadza się to były Kraki - był dosyć duży, z jego prawej strony była rączka za którą się pociągało, aby skasować bilet, który od góry się wsadzało w szczelinkę. Z przodu kasownika były drzwiczki, przez które obsługa miała dostęp do mechanizmu kasownika. Kasując bilet, trzeba było trzymać go jedną ręką, bo lubiał wpadać do środka. |
Strona 6 z 15 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |