Teraz jest Wt 13.11.2018, 17:47

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 227 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12  Następna strona
Autor Wiadomość
 Post Tytuł: Re: Historia taboru i linii WPK Katowice
Napisane: Cz 12.07.2012, 20:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 8.01.2004, 9:44
Posty: 4067
Lokalizacja:
Ligota
andrzejh69 napisał(a):
ale 685 wydłużono do Oświęcimia dopiero w 1986-7 roku. Nie będę się upierał, bo aż tak dokładnie nie pamiętam.

Nie, na pewno wcześniej. Studiowałem z kolegą z Oświęcimia, który miał spisany rozkład 685 spod dworca w Tychach. To z pewnością były lata 1983-84. W 1986 skończyłem studia.

_________________
Bóg dał nam Internet, a diabeł Neostradę.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Historia taboru i linii WPK Katowice
Napisane: Pt 13.07.2012, 8:34 

Dołączył(a): Wt 9.06.2009, 13:16
Posty: 552
Lokalizacja:
Katowice
No to pewno wiesz lepiej. Ja korzystałem z 685 jak jeżdziłem w 1987 do Oświecimia po papierosy "Wiarus". W województwie katowickim (w GOP) był z nimi problem,a w Oświęcimiu (woj. krakowskie) były w każdym kiosku.
Natomiast 21 jeżdziłem jako przedszkolak z rodzicami z Józefowca do babci, która mieszka w Tychach na OsB. W alternatywie, była 4 z Dzierżyńskiego (Chorzowska) lub T13+PKP do Tychy Zachodnie przez Murcki. W 1980 wprowadzli E1 i już jeździliśmy autobusami 30(ew51)+E1. Pod koniec1979/1980 4 skrócili do Armii Czerwonej (Korfantego) i wprowadzili 673 i 674 na 1000lecie.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Historia taboru i linii WPK Katowice
Napisane: Pt 13.07.2012, 11:05 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 4.11.2004, 21:27
Posty: 10946
Lokalizacja:
Bytom
Ja mam pytanie o linię 319.

Na tablicach pojawiał się przystanek końcowy Mysłowice Pętla. Gdzie on się znajdował?
Wg map wygląda, że był w okolicach Obrzeżnej Zachodniej, ja mam jednak podejrzenie, że był to błąd i faktycznie 319 jeździło do pętli na Ćmoku.

_________________
"Dno naszego upadku narodowego nastąpiło wtedy, kiedyśmy popadli w umysłowy zastój, uwierzyli w osiągniętą doskonałość..."


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Historia taboru i linii WPK Katowice
Napisane: Pt 13.07.2012, 11:53 

Dołączył(a): Wt 9.06.2009, 13:16
Posty: 552
Lokalizacja:
Katowice
Z ulicy Wielka Skotnica przed Obwiednią Zachodnią jakieś 500 skręcał w lewo i po przejechaniu ok 500-1000m miał pętlę. Nazywała się ona chyba właśnie "Ćmok". Być może w innych czasach było tak, że kończył gdzieś na ulicy Wielka Skotnica.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Historia taboru i linii WPK Katowice
Napisane: Pt 13.07.2012, 13:06 
- Moderator -
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt 6.06.2008, 18:55
Posty: 2310
Lokalizacja:
Katowice
andrzejh69 napisał(a):
Z ulicy Wielka Skotnica przed Obwiednią Zachodnią jakieś 500 skręcał w lewo i po przejechaniu ok 500-1000m miał pętlę. Nazywała się ona chyba właśnie "Ćmok". Być może w innych czasach było tak, że kończył gdzieś na ulicy Wielka Skotnica.

Na wielu planach było to przy jakimś zakładzie, dokładnie tak zaraz jak to opisujesz. Patrzyłem tam, jest nawet plac do zawrotki.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Historia taboru i linii WPK Katowice
Napisane: Pt 13.07.2012, 14:11 

Dołączył(a): Wt 9.06.2009, 13:16
Posty: 552
Lokalizacja:
Katowice
Zgadza się, był tam plac po wschodniej strony tej ulicy i jakiś zakład parcy - chyba jakieś hale i biurowiec. Byłem tam ostatni raz w ok 1993 roku (robiłem tam przez około miesiąca pomiary) i "przez mgłę" to pamiątam.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Historia taboru i linii WPK Katowice
Napisane: Pt 13.07.2012, 15:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 8.01.2004, 9:44
Posty: 4067
Lokalizacja:
Ligota
andrzejh69 napisał(a):
Zgadza się, był tam plac po wschodniej strony tej ulicy i jakiś zakład parcy - chyba jakieś hale i biurowiec. Byłem tam ostatni raz w ok 1993 roku (robiłem tam przez około miesiąca pomiary) i "przez mgłę" to pamiątam.

FABUD się to nazywało. Produkowali chyba wielkie płyty do budowy domów. Nie jestem pewien, ale na tej samej pętli wcześniej zdaje się kończyło 303 w kilku kursach.

_________________
Bóg dał nam Internet, a diabeł Neostradę.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Historia taboru i linii WPK Katowice
Napisane: Pt 13.07.2012, 20:59 

Dołączył(a): Pt 14.09.2007, 16:05
Posty: 229
Lokalizacja:
Jaworzno
Cytuj:
FABUD się to nazywało. Produkowali chyba wielkie płyty do budowy domów. Nie jestem pewien, ale na tej samej pętli wcześniej zdaje się kończyło 303 w kilku kursach.

Tak jest.
http://phototrans.hu/14,173490,0,Ikarus ... _4292.html


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Historia taboru i linii WPK Katowice
Napisane: Cz 19.07.2012, 10:12 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 14.01.2010, 18:58
Posty: 2091
Lokalizacja:
Oś. Rechabilitacji Czenstochowska Cmętarz
http://kse.wnoz.us.edu.pl/dojazd.htm

Mam pytanie dotyczące zamieszczonego tam planu Katowic - jaka linia jeździła ulicą Wojewódzką? I czy 96 na Skargi to pomyłka, powinno chyba być 86?

_________________
"Ponadto informujemy, że turyści którzy nie będą chcieli skorzystać z karty ŚKUP mogą podróżować na podstawie biletów w taryfie strefowo – czasowej np. bilety w cenie 4,80 zł normalny i 2,40 zł ulgowy." - KZK GOP - oficjalny profil


Ostatnio edytowano Cz 19.07.2012, 11:58 przez inżinier, łącznie edytowano 1 raz

Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Historia taboru i linii WPK Katowice
Napisane: Cz 19.07.2012, 11:20 

Dołączył(a): Pn 21.12.2009, 18:43
Posty: 1306
inżinier napisał(a):
http://kse.wnoz.us.edu.pl/dojazd.htm

Mam pytanie dotyczące zamieszczonego tam planu Katowic - jaka linia jeździła ulicą Wojewódzką?

Wow, niezłe historyczne plany :-P, zwłaszcza aktualny dojazd do wydziału z Sosnowca, linia 141, 154 jeszcze przez Szpaków jechało...


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Historia taboru i linii WPK Katowice
Napisane: Cz 19.07.2012, 13:20 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 8.01.2004, 9:44
Posty: 4067
Lokalizacja:
Ligota
inżinier napisał(a):
Mam pytanie dotyczące zamieszczonego tam planu Katowic - jaka linia jeździła ulicą Wojewódzką?

110.

inżinier napisał(a):
I czy 96 na Skargi to pomyłka, powinno chyba być 86?

Zgadza się.

_________________
Bóg dał nam Internet, a diabeł Neostradę.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Historia taboru i linii WPK Katowice
Napisane: Cz 19.07.2012, 21:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 11.12.2008, 22:47
Posty: 2814
Egon napisał(a):
inżinier napisał(a):
I czy 96 na Skargi to pomyłka, powinno chyba być 86?

Zgadza się.

Co to za twór?

_________________
Tak się zastanawiałem, czy wpisanie naszej sieci tramwajowej
do UNESCO uchroniłoby przed likwidacją kolejne linie.

- inż. Łukasz Klyszcz
To jest poważne forum

- użytkownik Forum Tramwajów Śląskich


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Historia taboru i linii WPK Katowice
Napisane: Cz 19.07.2012, 21:27 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 8.01.2004, 9:44
Posty: 4067
Lokalizacja:
Ligota
motley napisał(a):
Egon napisał(a):
inżinier napisał(a):
I czy 96 na Skargi to pomyłka, powinno chyba być 86?

Zgadza się.

Co to za twór?

Jaki twór? Po prostu kolega ma rację.

_________________
Bóg dał nam Internet, a diabeł Neostradę.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Historia taboru i linii WPK Katowice
Napisane: Cz 19.07.2012, 21:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00
Posty: 13388
Lokalizacja:
Hajduki Wielkie
Jemu chyba chodzi o to, gdzie to jeździło.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Historia taboru i linii WPK Katowice
Napisane: Cz 19.07.2012, 21:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 11.12.2008, 22:47
Posty: 2814
Zgadza się ;)

_________________
Tak się zastanawiałem, czy wpisanie naszej sieci tramwajowej
do UNESCO uchroniłoby przed likwidacją kolejne linie.

- inż. Łukasz Klyszcz
To jest poważne forum

- użytkownik Forum Tramwajów Śląskich


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Historia taboru i linii WPK Katowice
Napisane: Cz 19.07.2012, 21:42 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 8.01.2004, 9:44
Posty: 4067
Lokalizacja:
Ligota
adam86 napisał(a):
Jemu chyba chodzi o to, gdzie to jeździło.

A, jeżeli o to chodzi, to 86 to takie dzisiejsze +/- 807 (a wcześniej H). A 96 kursowało wtenczas na trasie Przełajka Pętla - Janów Bolina (czyli pół dzisiejszego 96 + ćwierć 72/74 + około 1/8 44/76 + kawałek ul. Leśnego Potoku, przez który dziś nic nie jeździ + około 1/12 109) ;-)

110 wtedy jeździło na trasie Katowice Lotnisko - Michałkowice Fabud, ale dokładnej trasy nie pamiętam.

_________________
Bóg dał nam Internet, a diabeł Neostradę.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Historia taboru i linii WPK Katowice
Napisane: Pt 20.07.2012, 7:40 

Dołączył(a): Wt 9.06.2009, 13:16
Posty: 552
Lokalizacja:
Katowice
Tak, w do roku 1980 wszystkie linie były numerowane, poza 1, 1A, 3, 8 były też 78 i 86, nie było ani E, E-1. W 1980 (lub pod sam koniec 1979) powstało E w miejscu 86, linię 78 zlikwidowano (Kce-Chorzów-ArkiBozka-...-Piekary), powstało E-1 (Kce-A.czerwonej-Tychy Pl. Bieruta). Albo też było tak, że w latach 1980-1984 kursowało zarówno E jak i 86 na trasach Kce-Dąborowa G, tego dokładnie nie pamiętam.. Wtedy też skrócono 4,18 do centrum Katowic i wprowadzono 673 i 674. W 1984 zaczęto numerowane linie pośpieszne zamieniać na literowe. Np 3-C, 8-F, 1-B, 1A-A, E zostało nadal E, E1 na T. Wprowadzono także nowe P (dzisiejsze 860), L (kce-Czeladź), K. Później powstało także M Bytom-Miechowice, Z Zabrze-Bytom, oraz inne np. J, G do Jaworzna/Chrzanowa.
Linia 96 jeżdziła dokładnie do VI.1988 kiedy to na Bolinę puszczno 109 ze zmianą przez Dąbrówkę M(wcześniej 109 tą dzielnicę pomijała). Do ok I.1985 jeżdziła jeszce linia 25 na trasie Nikisz-Michałkowice lub Nikisz-Przełajka przez Dąbrówkę, Siemianowice
Odnośnie linii 110 to pamiątam że w 1983 już kursowała OS Paderewskiego(pętla przy pomniku)-Mich. FABUD. Jeździła przez Andrzeja (spowrotem przez DwPKP)-Zawadzkiego-Dzierżynskiego-Dębową-Agnieszki-.. i tak było co najmniej do 1992 r
Do VI.1986 kursowała jeszcze linia 51 Planetarium-Muchowiec Lotnisko (jeden wóz #4082 stały przydział od XI.83, wcześniej jakiś 11xx)


Ostatnio edytowano Pt 20.07.2012, 8:13 przez andrzejh69, łącznie edytowano 1 raz

Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Historia taboru i linii WPK Katowice
Napisane: Pt 20.07.2012, 7:46 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 8.01.2004, 9:44
Posty: 4067
Lokalizacja:
Ligota
andrzejh69 napisał(a):
Tak, w do roku 1980 wszystkie linie były numerowane, poza 1, 1A, 3, 8 były też 78 i 86, nie było ani E, E-1. W 1980 (lub pod sam koniec 1979) powstało E w miejscu 86, linię 78 zlikwidowano (Kce-Chorzów-ArkiBozka-...-Piekary), powstało E-1 (Kce-A.czerwonej-Tychy Pl. Bieruta). Albo też było tak, że w latach 1980-1984 kursowało zarówno E jak i 86 na trasach Kce-Dąborowa G, tego dokładnie nie pamiętam.. Wtedy też skrócono 4,18 do centrum Katowic i wprowadzono 673 i 674. W 1984 zaczęto numerowane linie pośpieszne zamieniać na literowe. Np 3-C, 8-F, 1-B, 1A-A, E zostało nadal E, E1 na T. Wprowadzono także nowe P (dzisiejsze 860), L (kce-Czeladź), K. Później powstało także M Bytom-Miechowice, Z Zabrze-Bytom, oraz inne np. J, G do Jaworzna/Chrzanowa.
Linia 96 jeżdziła dokładnie do VI.1988 kiedy to na Bolinę puszczno 109 ze zmianą przez Dąbrówkę M(wcześniej 109 tą dzielnicę pomijała). Do ok I.1985 jeżdziła jeszce linia 25 na trasie Nikisz-Michałkowice lub Nikisz-Przełajka przez Dąbrówkę, Siemianowice

86 przemianowano na H. E to była inna bajka.

_________________
Bóg dał nam Internet, a diabeł Neostradę.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Historia taboru i linii WPK Katowice
Napisane: Pt 20.07.2012, 8:23 

Dołączył(a): Wt 9.06.2009, 13:16
Posty: 552
Lokalizacja:
Katowice
Egonie, mam do Ciebie pytanie i myślę że się będziesz orientował. Na których liniach jeździło najwięcej pr100 i pr110 w latach ...1976-79? Ja zacząłem się interesować KM dopiero w 1980 i wtedy w Katowicach pr110 juz było bardzo mało i sporadycznie można było je trafić, jedynie pamiętam że więcej pr110 jeździło do ok. X.1982 po Tychach na lokalnych liniach (ok50% taboru).


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Historia taboru i linii WPK Katowice
Napisane: Pt 20.07.2012, 9:49 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 8.01.2004, 9:44
Posty: 4067
Lokalizacja:
Ligota
andrzejh69 napisał(a):
Egonie, mam do Ciebie pytanie i myślę że się będziesz orientował. Na których liniach jeździło najwięcej pr100 i pr110 w latach ...1976-79? Ja zacząłem się interesować KM dopiero w 1980 i wtedy w Katowicach pr110 juz było bardzo mało i sporadycznie można było je trafić, jedynie pamiętam że więcej pr110 jeździło do ok. X.1982 po Tychach na lokalnych liniach (ok50% taboru).

Nie śledziłem tego dokładnie. PR100 pamiętam głównie z 9, 10 i 12 w Katowicach i oraz 3 i 57 w Gliwicach. Trochę tego kursowało też na 4, ale tam były one przeplatane z przegubowcami (na 12 też). Zaś PR110 kojarzy mi się głównie z 13.

_________________
Bóg dał nam Internet, a diabeł Neostradę.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 227 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  

© WPK − Forum oparte na silniku phpBB z wykorzystaniem tłumaczenia phpBB3.PLPolityka prywatności