Forum WPK
http://forum.wpk.katowice.pl/

Historia taboru i linii WPK Katowice
http://forum.wpk.katowice.pl/viewtopic.php?f=35&t=2297
Strona 15 z 15

Autor:  Rafał [ Pn 12.02.2024, 4:36 ]
Tytuł:  Re: Historia taboru i linii WPK Katowice

Egon napisał(a):
Mam takie pytanie dotyczące dawnych linii tramwajowych z okolic Bytomia: w której zajezdni stacjonowały wagony z linii 31, 32, 32bis i 33? Z tego co pamiętam, na Piekarskiej były 34 i 35, na Witczaka 8 i chyba 36, w Łagiewnikach 17 i przez pewien czas 11, ale tych trzech wspomnianych na początku nie kojarzę, nie wiem również skąd pochodziły wagony na 39 (tej wersji do ZGH Orzeł Biały).

39 obsługiwał ZKT-3 Bytom, planowo składami 2×111N, które przeniesiono w tym celu z ZKT-4 Gliwice. Ale bytomskie N chyba też tam się nieplanowo pojawiały. Końcówka była na przystanku Brzeziny Śląskie Stare Osiedle.
31, 32, 33 na pewno oryginalnie wyjeżdżały z zajezdni na Piekarskiej (do 1956), a po jej zamknięciu najpierw z Rozbarku (do 1968), a na koniec ze Stroszka zwanego wtedy Radzionkowem ;)

Autor:  Egon [ Pn 12.02.2024, 11:17 ]
Tytuł:  Re: Historia taboru i linii WPK Katowice

Rafał napisał(a):
31, 32, 33 na pewno oryginalnie wyjeżdżały z zajezdni na Piekarskiej (do 1956), a po jej zamknięciu najpierw z Rozbarku (do 1968), a na koniec ze Stroszka zwanego wtedy Radzionkowem ;)

A jak pociągi wielowagonowe zjeżdżały/wyjeżdżały do/z zajezdni na Rozbarku? Czy wóz motorowy był przepinany na Siemianowickiej, czy może inny wóz motorowy holował skład na wyjazd i potem wracał albo wyjeżdżał po zjeżdżający skład?

Autor:  Ludw_K [ Pn 12.02.2024, 20:52 ]
Tytuł:  Re: Historia taboru i linii WPK Katowice

Egon napisał(a):
na Witczaka 8 i chyba 36

36 powstało ok. 1980r (po likwidacji 8 do Piekar), wówczas już od dość dawna ta zajezdnia nie była wykorzystywana dla tramwajów.

Autor:  Egon [ Pn 12.02.2024, 21:33 ]
Tytuł:  Re: Historia taboru i linii WPK Katowice

Ludw_K napisał(a):
Egon napisał(a):
na Witczaka 8 i chyba 36

36 powstało ok. 1980r (po likwidacji 8 do Piekar), wówczas już od dość dawna ta zajezdnia nie była wykorzystywana dla tramwajów.

Napisałem "chyba", bo nie pamiętam kiedy z zajezdni na Witczaka wyprowadzono tramwaje. A jakoś nie mogę sobie wyobrazić zjazdu wagonów z 36 do innej zajezdni, bo łącznik do torowiska "szóstki" był częściowo rozebrany i zagruzowany, więc nie wydaje mi się możliwe, żeby tramwaj mógł po nim przejechać. Może w nocy stał na Pogodzie (bo w Szarleju raczej nie, tam byłby zawalidrogą)? Wagony z 1 i 2 w Gliwicach też nocowały na Dolnych Wałów, jak remontowano wiadukt nad torami kolejowymi. A "fortepiany" z drugiej części trasy 4 też nocowały pod chmurką albo na "Wojtuli", albo na Dolnych Wałów.

Autor:  Ludw_K [ Pn 12.02.2024, 23:43 ]
Tytuł:  Re: Historia taboru i linii WPK Katowice

Egon napisał(a):
Napisałem "chyba", bo nie pamiętam kiedy z zajezdni na Witczaka wyprowadzono tramwaje.

Wg mapy z książki K. Soidy już w 1968r. Dorzucę jeszcze w temacie (kiedyś o tym pisałem), że ok. 1963r,, może jeszcze troszkę później wyjazdy i zjazdy tramwajów do zajezdni odbywały się przez Rynek (wówczas pl. P. Maciejewskiej) i nawet był tam przystanek dla tych kursów, chyba tylko w jednym kierunku (tor był pojedynczy po południowej stronie tego placu). Nie wiem której zajezdni i jakich linii to dotyczyło.
Cytuj:
Może w nocy stał na Pogodzie

Nie wykluczałbym też, że przy zajezdni na Witczaka był jeszcze jakiś tor na którym mogła zmieścić się nawet nie jedna N-ka.

Autor:  Egon [ Wt 13.02.2024, 9:33 ]
Tytuł:  Re: Historia taboru i linii WPK Katowice

Ludw_K napisał(a):
Egon napisał(a):
Napisałem "chyba", bo nie pamiętam kiedy z zajezdni na Witczaka wyprowadzono tramwaje.

Wg mapy z książki K. Soidy już w 1968r. .

Nie chciałbym podważać wiarygodności książki pana Soidy, ale chyba jednak później. Pamiętam wagony z "ósemki" stojące w zajezdni, a nawet zjeżdżające czy wyjeżdżające tramwaje, a w 1968 roku byłem jeszcze za mały na samodzielne podróże. Opisane zdarzenia mogły pochodzić z roku około 1972, ponieważ wtedy zacząłem wałęsać się po Śląsku sam.

Autor:  memphis [ Wt 13.02.2024, 10:05 ]
Tytuł:  Re: Historia taboru i linii WPK Katowice

Oddział Autobusowy Bytom, podporządkowany organizacyjnie Wydziałowi Remontowo-Produkcyjnemu w Radzionkowie został utworzony z dniem 1 czerwca 1969 r. co było związane z oddaniem do eksploatacji zajezdni autobusowej po przebudowie.

Autor:  andrzejh69 [ Pt 5.04.2024, 7:34 ]
Tytuł:  Re: Historia taboru i linii WPK Katowice

Mam pytanie. W maju 1984 roku uruchomiono nową linię 297. Czy ktoś pamięta pierwszą obsadę taborową na niej, zanim w październiku 1984 przydzielono #734, a w październiku 1985 #1515? Ponoć od maja 1984 zanim przydzielono #734 jeździł na niej nie tak stary Ikarus 280 zapożyczony na ten czas z innej linii.

Strona 15 z 15 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/