Teraz jest Śr 19.12.2018, 9:15

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 227 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 12  Następna strona
Autor Wiadomość
 Post Tytuł:
Napisane: Pt 5.02.2010, 21:03 

Dołączył(a): Wt 17.03.2009, 22:18
Posty: 124
Markus! Ja tu już nie bede pisał bo ktoś ma chopla na tle interpunkcji i poprawnym pisaniu. Możemy sobie pogadac na gg. Jak chces to napisz na gg "uzupełnimy się w historii" 16178744


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pt 5.02.2010, 22:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So 8.09.2007, 21:20
Posty: 1199
Lokalizacja:
Tarnowskie Góry.
Ja mam pytanie w sprawie Ikarusowych drzwi. A dokładniej dlaczego w nie których drzwiach (harmonikach) dolne szybki są najczęściej z przodu, a w pozostałej części pojazdu zostały one zaspawane?

_________________
5:00 księżyc nad Bogucicami sześćset jeden ( 601<--) sunie pustymi arteriami.PUP/Sed-Baz.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pt 5.02.2010, 22:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00
Posty: 13399
Lokalizacja:
Hajduki Wielkie
WPKBYTOM1228 napisał(a):
Markus! Ja tu już nie bede pisał bo ktoś ma chopla na tle interpunkcji i poprawnym pisaniu. Możemy sobie pogadac na gg. Jak chces to napisz na gg "uzupełnimy się w historii" 16178744

Na prawdę zbyt trudno zrozumieć, że na tym forum obowiązują takie same zasady pisowni jak i w życiu codziennym? To chyba nie jest zbyt wysublimowana umiejętność.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pt 5.02.2010, 23:32 

Dołączył(a): Wt 17.03.2009, 22:18
Posty: 124
Proponuje dla wszystkich "starszych" zainteresowanych wyłącznie wspomnieniami zjednoczyć się na meilach albo na gg bo sami widzicie że "malolaci" zwracają uwagę tylko na pisownie i błedy ortograficzne poprostu"dołują" starszych.... nie ma sensu pisać tu na tym forum bo tylko krytykują za pisownie .....Kto za?....."małolatom, mgr, inż. wielkim polonistom od razu DZIEKUJE!"


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pt 5.02.2010, 23:59 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 8.01.2004, 9:44
Posty: 4076
Lokalizacja:
Ligota
WPKBYTOM1228 napisał(a):
Proponuje dla wszystkich "starszych" zainteresowanych wyłącznie wspomnieniami zjednoczyć się na meilach albo na gg bo sami widzicie że "malolaci" zwracają uwagę tylko na pisownie i błedy ortograficzne poprostu"dołują" starszych.... nie ma sensu pisać tu na tym forum bo tylko krytykują za pisownie .....Kto za?....."małolatom, mgr, inż. wielkim polonistom od razu DZIEKUJE!"

Nie zauważyłem, żeby ktoś tu mnie dołował. Od młodszych też można się wiele nauczyć, ja tam nie mam żadnych kompleksów wiekowych ;-) A do GG i innych komunikatorów mam jakiś chyba wrodzony wstręt. Więcej luzu, bo chyba za bardzo się przejąłeś ;-)

_________________
Bóg dał nam Internet, a diabeł Neostradę.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: So 6.02.2010, 0:29 

Dołączył(a): Śr 3.09.2003, 23:38
Posty: 2024
Lokalizacja:
Katowice
andrzejh69 napisał(a):
Co do "km" - pokazało sie to coś w grudniu 1989(+-jeden miesiąc) w dwóch relacjach: Kce PKP-Giszowiec, oraz KcePKP-Os1000lecia, później, po paru miesiącach te dwie relacje połączono w jedną. Poza nowymi M11 jeździła na tych liniach jedna stara pr 110 pozyskana z OPEC Katowice. Domniemywam że to KM stworzyła gmina Katowice, za przejazd płaciło się kierowcy.

Z tego co ja pamiętam - w niektórych szczegółach mogę się mylić - z tą "KM Katowice" było mniej-więcej tak :
W jakimś okresie (w latach 80-tych) Prezydentem Miasta Katowice była pewna pani, której nazwiska - przykro mi - nie pamiętam. Czytałem jej wypowiedź w prasie na temat komunikacji miejskiej w Katowicach, w której to wypowiedzi Pani Prezydent bardzo słusznie zwracała uwagę na fakt iż komunikacja, a ściślej jej ówczesny organizator czyli WPK nastawiony jest głównie na zaspakajanie potrzeb w zakresie połaczeń pomiedzy miastami, a nawet miastami i dość odległymi małymi miejscowościami i tym samym nie do końca zaspokaja potrzeby wewnętrznej obsługi miast. Dokładniej określała to iż w Katowicach komunikacji miejskiej jako takiej w zasadzie nie ma w ogóle, a jej funkcję z nie najlepszym efektem pełni komunikacja międzygminna. Zaproponowano wówczas utworzenie niezależnego od WPK, Przedsiębiorstwa Komunikacji Miejskiej, które miało obsługiwać linie tylko wewnątrzmiejskiej. "Na pierwszy ogień" wzięto właśnie osiedla Tysiąclecia i Paderewskiego, ktrórych obsługa komunikacyjna był chyba rzeczywiście wówczas najgorsza. Z tym, że być może było to jeszcze wcześniej, bowiem wydaje mi się, że linie 673 i 674 od ich powstania obsługiwał PKM Katowice, a istniały one już w 1979r.
Nie było nigdy, żadnych specjalnych biletów i opłat, ponieważ do 1989r, a może jeszcze dłużej w całej Polsce ważne były te same bilety jednorazowe na komunikację miejską. Jak to wyglądało z miesięcznymi na tych liniach nie mam pojęcia.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: historia taboru wpk
Napisane: So 6.02.2010, 1:30 

Dołączył(a): Pt 17.07.2009, 19:11
Posty: 150
Do @andrzej69
...W PKM Katowice w okolicach 1991 pojawiły się też używane roczne M11 którym nadano ostatnie numery 269?-2702 ale czyje wcześniej były tego nie wiem...
W Sosnowcu jeździły autobusy, właśnie nowe M11 na niektórych liniach w tych właśnie latach. Należały one do prywatnej spółki z Wojkowic, która potem ogłosiła swoją upadłość. Właścicielem była chyba kobieta, a nowe M11 wzięte były w leasing. Myślę że ma to związek z używanymi później M11 w Katowicach.
Pozdrawiam


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: WPK zaj. Katowice
Napisane: So 6.02.2010, 17:59 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 21.01.2010, 20:59
Posty: 152
Lokalizacja:
BYTOM
Egon napisał(a):
Przy tej kopalni się nie upieram, może faktycznie to był przewóz FSM. 663 też pamiętam, ale 665 nie.

Witaj Egon! Właśnie odnalazłem szczątki moich zapisków z dawnych lat. Podam Ci rozkłady omawianych wcześniej linii, obowiązujące w roku 1980.
663 - BIERUŃ NOWY KWK "PIAST" - Ściernie - Lędziny Zamoście - Górki - Goławiec - CHEŁM ŚLĄSKI
(odjazdy spod kopalni) CHEŁM ŚL. - Codziennie: 6.30B, 7.00, 9.00, 14.30B, 15.00, 22.30B, 23.00 B - Bieruń Stary dw. autobusowy
(odjazdy z Chełma Śl.) KWK "PIAST" - Codziennie: 5.10, 13.10, 21.10
TYCHY ZAJ. przez Bieruń Stary - Codziennie: 7.35, 15.30, 23.30

665 - BIERUŃ NOWY KWK "PIAST" - Ściernie - Bieruń Stary dw. autobusowy - Urbanowice - Tychy oś.F4 - oś.M - oś.H - Hotelowiec - DWORZEC PKP
(odjazdy spod kopalni) TYCHY - Codziennie: 7.00, 9.00, 15.00, 23.00
(odjazdy z Tych) KWK "PIAST" - Codziennie: 4.55, 12.55, 20.55

667 - FSM TŁOCZNIA - Ściernie - Bojszowy - Międzyrzecze - Jankowice - PSZCZYNA DW. PKP
(odjazdy z FSM-u) PSZCZYNA - Dni robocze: 6.20, 14.20, 22.20
(odjazdy z Pszczyny) FSM - Dni robocze: 4.55, 12.55, 20.55
TYCHY ZAJ. przez Kobiór - Dni robocze: 7.05, 15.05, 23.05


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: WPK zaj. Katowice
Napisane: So 6.02.2010, 18:56 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 21.01.2010, 20:59
Posty: 152
Lokalizacja:
BYTOM
Dla zainteresowanych podam rozkłady kilku nie istniejących już linii, obowiązujących w roku 1980.

666 - KATOWICE DW.PKP - Mikołowska - Oś.kop."Wujek" - Załęska Hałda - Załęże Wiśniowa - Oś.1000-lecia Mieszka I - OŚ.1000-LECIA GÓRNE PĘTLA
(odjazdy z Katowic) OŚ.1000-LECIA - Dni robocze: 8.00, 9.20, 10.24, 11.30R5, 12.36R5
(odjazdy z Oś.1000-lecia) KATOWICE DW.PKP - Dni robocze: 8.33, 9.50, 10.58, 12.03R5, 13.08R5 R5 - kurs od poniedziału do piątku
Linia ta była połączona rozkładowo z linią 239
(przewóz pracowników GONAR-u)

668 - TWORÓG DW.PKP - Połomia - Wilkowice - Zbrosławice - Kamieniec - Wieszowa - Grzybowice Skrzyż. - MIKULCZYCE DW.PKP
(odjazdy z Tworoga) MIKULCZYCE - Codziennie: 3.50, 6.10, 12.10, 16.15,
19.30 TARN.GÓRY DW.PKP przez Brynek - Strzybnicę - Codziennie: 8.35,
18.20, 23.50
(odjazdy z Mikulczyc) TWORÓG - Codziennie: 4.55, 7.20, 15.00, 17.15, 22.45 WILKOWICE: 20.40 WIESZOWA KOŚCIÓŁ: 22.00
TARN.GÓRY przez Rokitnicę - Oś. Helenka - Stolarzowice pl.Jana - Repty
13.20
(odjazdy z Tarn.Gór) MIKULCZYCE przez Repty - Stolarzowice pl.Jana - Oś. Helenka - Rokitnicę - 14.15

671 - TARN.GÓRY DW.PKP - Sowice - CZARNA HUTA
(odjazdy z Tarn.Gór) CZARNA HUTA - Dni Robocze: 5.20, 5.40, 6.15, 6.40, 12.25, 13.20, 13.40, 14.00, 14.30, 14.55, 15.20, 21.30, 22.25
(odjazdy z Czarnej Huty) TARN.GÓRY - Dni robocze: 5.30, 6.00, 6.25, 6.50, 13.05, 13.30, 13.50, 14.10, 14.45, 15.05, 15.30, 22.10, 22.35

679 - TYCHY DW.PKP - Hotelowiec - Technikum - Apteka - Fornalskiej (oś.F4) - Jaroszowice - Bieruń Stary - Lędziny Pomnik - Hołdunów -
SMARDZOWICE
(odjazdy z Tych) SMARDZOWICE - Dni robocze: 7.33o, 9.20, 15.40
o - omija Jaroszowice i Bieruń Stary
(odjazdy ze Smardzowic) TYCHY - Dni robocze: 8.00, 10.30, 16.38


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: WPK zaj. Katowice
Napisane: So 6.02.2010, 19:07 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 8.01.2004, 9:44
Posty: 4076
Lokalizacja:
Ligota
markus napisał(a):
Witaj Egon! Właśnie odnalazłem szczątki moich zapisków z dawnych lat.
[...]

Dzięki wielkie!
Co znaczy to B przy niektórych kursach 663?

Pamiętam, że na 679 były 4 pary kursów, tylko nie wiem, czy przed, czy po 1980 (raczej po). Czwarty kurs był w okolicach 13:00 z Tychów.

_________________
Bóg dał nam Internet, a diabeł Neostradę.


Ostatnio edytowano So 6.02.2010, 19:14 przez Egon, łącznie edytowano 3 razy

Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: WPK zaj. Katowice
Napisane: So 6.02.2010, 19:11 

Dołączył(a): Cz 5.01.2006, 21:18
Posty: 3900
Lokalizacja:
Sosnowiec
Egon napisał(a):
Co znaczy to B przy niektórych kursach 663?


"B - Bieruń Stary dw. autobusowy " - zerknij jeszcze raz uważnie, z boku jest wyjaśnienie.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: WPK zaj. Katowice
Napisane: So 6.02.2010, 19:16 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 8.01.2004, 9:44
Posty: 4076
Lokalizacja:
Ligota
aso napisał(a):
"B - Bieruń Stary dw. autobusowy " - zerknij jeszcze raz uważnie, z boku jest wyjaśnienie.

Jasne, już przeczytałem oba posty kolegi markusa ponownie ;-)

_________________
Bóg dał nam Internet, a diabeł Neostradę.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: WPK zaj. Katowice
Napisane: So 6.02.2010, 19:27 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 21.01.2010, 20:59
Posty: 152
Lokalizacja:
BYTOM
Egon napisał(a):
Dzięki wielkie!
Co znaczy to B przy niektórych kursach 663?

Ja tam napisałem co to znaczy, ale teraz zauważyłem, że za bardzo się zbliżyło do godz. 23.00. Duże B to znaczy kurs tylko do Bierunia Starego dworca autobusowego. Jeżeli chodzi o linię 679, to wtedy była połączona rozkładowo z jakąś linią przewozową, może np. z którymś wozem linii 211 (tego już niestety nie zauważyłem), w późniejszych latach zwiększono ilość kursów na tej linii.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pn 8.02.2010, 1:07 

Dołączył(a): Pn 25.09.2006, 7:51
Posty: 487
Lokalizacja:
Zabrze
A kto pamięta taką pracowniczą linię 190? Wiem tylko tyle, że istniała do około 1989 r., i że obsługiwał ją ZK-11 Świerklaniec, najczęściej Ikarkami #3880 oraz #4022 (naprzemiennie).


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pn 8.02.2010, 7:14 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So 8.09.2007, 21:20
Posty: 1199
Lokalizacja:
Tarnowskie Góry.
Rafał - Helenka napisał(a):
A kto pamięta taką pracowniczą linię 190? Wiem tylko tyle, że istniała do około 1989 r., i że obsługiwał ją ZK-11 Świerklaniec, najczęściej Ikarkami #3880 oraz #4022 (naprzemiennie).

Nie pamiętasz raczej gdzie ona jeździła...?

_________________
5:00 księżyc nad Bogucicami sześćset jeden ( 601<--) sunie pustymi arteriami.PUP/Sed-Baz.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pn 8.02.2010, 7:43 

Dołączył(a): Pn 25.01.2010, 15:00
Posty: 44
Lokalizacja:
Ruda Śl.-Kochłowice
Jak jesteśmy już przy literach obok numeru linii , przypomina mi się taka cyfrowo-literowa 13 - tka. Na początku lat 80 - tych był taki podział :
- 13A Siemianowice Pszczelnik - Kochłowice KWK Nowy Wirek
- 13B Siemianowice Pszczelnik - Kochłowice KWK Śląsk
Bardzo często ludzie albo nie dostrzegali tej cyfry , albo nie zwracali na nią uwagi i w efekcie jechali nie tam gdzie chcieli. Dlatego póżniej zamiast 13B powstała linia 662 .
Czy ktoś z kolegów pamięta jeszcze 13-kę która kończyła w Starych Panewnikach przy małym kościółku ? Dopiero coś ok. 1970 roku przedłużono jej trasę do Kochłowic . Obecny przystanek Kochłowice - Rynek zwał się kiedyś Kochłowice - Targowisko , obecny Kochłowice Kościół to było Kochłowice Kino (tam było kino "Bajka").
W Panewnikach na ul. Kruczej był końcowy przystanek linii 61 , niestety nie przypominam sobie kiedy 61 przestała tam jeżdzić.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pn 8.02.2010, 7:48 

Dołączył(a): Pn 25.09.2006, 7:51
Posty: 487
Lokalizacja:
Zabrze
IkarusFan4417 napisał(a):
Rafał - Helenka napisał(a):
A kto pamięta taką pracowniczą linię 190? Wiem tylko tyle, że istniała do około 1989 r., i że obsługiwał ją ZK-11 Świerklaniec, najczęściej Ikarkami #3880 oraz #4022 (naprzemiennie).

Nie pamiętasz raczej gdzie ona jeździła...?

To była dowozówka przeznaczona dla górników z KWK Miechowice. Kursowała z Miechowic na Radzionków bodajże, potem przez Stroszek, Stolarzowice, Helenkę i Rokitnicę, wracała do Miechowic. Nie zatrzymywała się jednak na przystanku Helenka Kościół, lecz patrząc od strony Stolarzowic kilkadziesiąt metrów wcześniej, obok kiosku Ruchu, który znajdował się prawie naprzeciw wspomnianego kościoła na Helence (wówczas będącego w budowie). Planowy odjazd z Helenki do Miechowic, to była z reguły godzina 13:30:)
A jeszcze jedno. Nie chce mi się wierzyć w to, że na Śląsku jeździło tylko 50 Berlietów PR100, i że wszystkie one były ulokowane w zajezdni Gliwice. Bardziej skłaniam się natomiast ku danym Strasznego, w myśl których na Górnym Śląsku było 200 takich Jelczy. Zważcie na Sosnowiec., i na całe tak bardzo hołubione przez Gierka Zagłębie. Śląsk dostałby Berliety, a Zagłębie nie? Na pierwszym miejscu Berliety trafiłyby do Będzina, Zagórza lub Gołonoga, a potem ewentualnie do Gliwic, czy Katowic:) Tak więc Berlietów PR100 było nie 50, a 200:)


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pn 8.02.2010, 10:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 21.01.2010, 20:59
Posty: 152
Lokalizacja:
BYTOM
Rafał - Helenka napisał(a):
To była dowozówka przeznaczona dla górników z KWK Miechowice. Kursowała z Miechowic na Radzionków bodajże, potem przez Stroszek, Stolarzowice, Helenkę i Rokitnicę, wracała do Miechowic. Nie zatrzymywała się jednak na przystanku Helenka Kościół, lecz patrząc od strony Stolarzowic kilkadziesiąt metrów wcześniej, obok kiosku Ruchu, który znajdował się prawie naprzeciw wspomnianego kościoła na Helence (wówczas będącego w budowie). Planowy odjazd z Helenki do Miechowic, to była z reguły godzina 13:30:)

Witaj Rafale. Małe sprostowanie co do linii 190. Dokładnie została opisana w temacie "Przewozy pracownicze". Razem z linią 139 z Wieszowy, były to przewozy dla huty "Bobrek"( do kop. "Miechowice" kursowały linie 167 ze Stolarzowic i 184 ze Zbrosławic). W momencie powstania (gdzieś w pierwszej połowie lat 70-tych) linia 190 obsługiwana była przez Bytom (jeszcze przez m.in. Ikarusy 556 - #329, #618), póżniej jak się jej trasa trochę zmieniła, przez Świerklaniec. Początkowa trasa to: Huta "Bobrek" - Karb - Dąbrowa Miejska - Oś.Radzionków III Poczta - Blachówka - Stolarzowice - Oś. Helenka - Rokitnica GRN - Miechowice pl.Szpitalny - Karb - Huta "Bobrek". Była to wtedy linia okrężna, z tym że tylko w jednym kierunku, tzn. tak jak podałem. W późniejszych latach (chyba już w 80-tych) trasa linii przebiegała przez Radzionków Rynek i gdzieś nawet były na rozkładach kursy tej linii, choć nie wszystkie - tylko te, które były do Bytomia.


Ostatnio edytowano Pn 8.02.2010, 14:55 przez markus, łącznie edytowano 1 raz

Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pn 8.02.2010, 11:01 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 21.01.2010, 20:59
Posty: 152
Lokalizacja:
BYTOM
Rafał - Helenka napisał(a):
A jeszcze jedno. Nie chce mi się wierzyć w to, że na Śląsku jeździło tylko 50 Berlietów PR100, i że wszystkie one były ulokowane w zajezdni Gliwice. Bardziej skłaniam się natomiast ku danym Strasznego, w myśl których na Górnym Śląsku było 200 takich Jelczy. Zważcie na Sosnowiec., i na całe tak bardzo hołubione przez Gierka Zagłębie. Śląsk dostałby Berliety, a Zagłębie nie? Na pierwszym miejscu Berliety trafiłyby do Będzina, Zagórza lub Gołonoga, a potem ewentualnie do Gliwic, czy Katowic:) Tak więc Berlietów PR100 było nie 50, a 200:)

Co do tych "Berliet"-ów PR100, to jedno wiem na pewno. Do Katowic przyszło pierwszych 5 sztuk zmontowanych jeszcze w grudniu 1972 roku a wprowadzonych do eksploatacji w 1973. Były z nimi bardzo duże kłopoty i często stały na warsztacie, nawet z powodu braku oleju silnikowego (do tych silników był wymagany olej jeszcze bardzo trudno dostępny w Polsce). Długo też w Katowicach nie pojeździły i prawdopodobnie zostały wymienione na PR-110, które też były nazywane "Berliet"-ami. W Katowicach innych PR-100 już nie było. O tych 50 sztukach to ja właśnie napisałem, ponieważ tylko tyle dobrze zapamiętałem. I resztę widziałem tylko w Gliwicach - ostatni był z numerem 2049. Ta druga partia przyszła chyba dopiero gdzieś w połowie 1973 roku i była podobno już jakoś poprawiona. W innych zajezdniach ich niestety nie kojarzę, chociaż coś mi się kojarzą też Tychy z numerami gdzieś koło 2070. Tak więc możliwe, że było ich więcej, ale 200 napewno nie. W Zagórzu ich nie mogło być, ponieważ zajezdnię uruchomiono chyba dopiero w 1978 roku. Dopiero "Berliet"-y PR-110 były w większości zajezdni i też z nimi były duże kłopoty. W Katowicach, to co pamiętam, nawet wymieniano te oryginalne silniki na inne, chyba "MAN"-owskie, co dało się poznać po obniżonej misce olejowej.
A co do podziału autobusów, to dyrekcja przedsiębiorstwa była w Katowicach (wtedy jeszcze na ul.Matejki) i to tam decydowano gdzie i ile posłać autobusów. A z tymi PR-100 to jeszcze był jakiś kłopot serwisu i żadna zajezdnia nie była do tego przygotowana. W Katowicach stworzono jedno specjalne stanowisko, odpowiednio wyposażone do serwisu właśnie tych 5 autobusów PR-100. Obchodzono się z nimi początkowo jak z przysłowiowym "jajkiem". To były za delikatne wozy jak na śląskie warunki.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pn 8.02.2010, 17:43 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 8.01.2004, 9:44
Posty: 4076
Lokalizacja:
Ligota
kasjan napisał(a):
Na początku lat 80 - tych był taki podział :
- 13A Siemianowice Pszczelnik - Kochłowice KWK Nowy Wirek
- 13B Siemianowice Pszczelnik - Kochłowice KWK Śląsk
Bardzo często ludzie albo nie dostrzegali tej cyfry , albo nie zwracali na nią uwagi i w efekcie jechali nie tam gdzie chcieli. Dlatego póżniej zamiast 13B powstała linia 662 .

W uzupełnieniu dodam że proporcja kursów 13A do 13B była mniej-wiecej jak 3:1 albo 2:1. Po wprowadzeniu 662 było już 1:1. Ile kursów było dokładnie to już nie pamiętam, linie kursowały co około godzinę (chyba z częstotliwością 50 albo 55 min. dla każdej).

kasjan napisał(a):
W Panewnikach na ul. Kruczej był końcowy przystanek linii 61 , niestety nie przypominam sobie kiedy 61 przestała tam jeżdzić.

W I połowie lat 80-tych (1984 albo 1985). Ale od końca lat 70-tych (1979?) linia 61 została wydłużona do Owsianej.

_________________
Bóg dał nam Internet, a diabeł Neostradę.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 227 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 12  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  

© WPK − Forum oparte na silniku phpBB z wykorzystaniem tłumaczenia phpBB3.PLPolityka prywatności