Teraz jest Pt 25.05.2018, 0:36

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ] 
Autor Wiadomość
 Post Tytuł: Perspektywy
Napisane: Pt 14.06.2013, 21:44 

Dołączył(a): So 4.02.2006, 21:44
Posty: 8
Lokalizacja:
Katowice
Do tej pory wszystkie tematy dotyczyły tradycji i przeszłości.
Chciałbym poddać pod dyskusję temat bardziej skłaniający się ku perspektywom
i przyszłości.
Skoro jest to IZBA TRADYCJI I PERSPEKTYW...
Koszta eksploatacji z uwagi na rosnące ceny paliw są coraz większe.
Może zatem warto zastanowić się nad rozwiązaniami, które prawdopodobnie będą
za zaledwie parę lat trendem dominującym w systemach komunikacyjnych.
http://moto.onet.pl/duza-rzecz/aktualno ... awie/j5qcw


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Perspektywy.
Napisane: Pt 14.06.2013, 22:59 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 21:45
Posty: 829
Fajne, tylko że najlepszy autobus kursujący wg rozkładu jazdy z sufitu, dedykowanego emerytom i innym osobom z nadmiarem czasu wolnego, nie rozwiąże żadnych problemów transportowych. Już wolę szrot, który jednak jeździ tam i wtedy, gdzie akurat potrzebuję się dostać. Za parę lat trendem dominującym w KZK GOP (bo w KŚ już to jest) będzie kalka ostatniego przed upadłością rozkładu jazdy PKS Będzin, PKS Chrzanów, PKS Miechów, PKS Olkusz, PKS Pszczyna (jeszcze nie upadł?) itd. 7.15 S, 11.30 D, 14.55 S


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Perspektywy.
Napisane: So 15.06.2013, 13:02 

Dołączył(a): Cz 5.01.2006, 21:18
Posty: 3840
Lokalizacja:
Sosnowiec
Vanessa00 napisał(a):
Za parę lat trendem dominującym w KZK GOP (bo w KŚ już to jest) będzie kalka ostatniego przed upadłością rozkładu jazdy PKS Będzin, PKS Chrzanów, PKS Miechów, PKS Olkusz, PKS Pszczyna (jeszcze nie upadł?) itd. 7.15 S, 11.30 D, 14.55 S

No niestety, właściwie dobrych rozkładowców to szukać już nie ze świecą, a ze zniczem. Wyjątki od tej reguły są nieliczne.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Perspektywy.
Napisane: So 15.06.2013, 19:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 4.11.2004, 21:27
Posty: 10946
Lokalizacja:
Bytom
aso napisał(a):
Vanessa00 napisał(a):
Za parę lat trendem dominującym w KZK GOP (bo w KŚ już to jest) będzie kalka ostatniego przed upadłością rozkładu jazdy PKS Będzin, PKS Chrzanów, PKS Miechów, PKS Olkusz, PKS Pszczyna (jeszcze nie upadł?) itd. 7.15 S, 11.30 D, 14.55 S

No niestety, właściwie dobrych rozkładowców to szukać już nie ze świecą, a ze zniczem. Wyjątki od tej reguły są nieliczne.


Heh, w Zagłębiu pod tym względem jest akurat wyjątkowo dramatycznie :(.

_________________
"Dno naszego upadku narodowego nastąpiło wtedy, kiedyśmy popadli w umysłowy zastój, uwierzyli w osiągniętą doskonałość..."


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Perspektywy.
Napisane: So 15.06.2013, 23:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 21:45
Posty: 829
Swojego czasu najbardziej ucieszył mnie komunikat KZK, coś mniej więcej tak to leciało, że dla nawiązania skomunikowania w Siewierzu dokonuje się korekty 269. Sęk w tym, że chwilę wcześniej dokonano stosownego rozkomunikowania (zapewne przypadkowo, bo przeważyła chęć zrobienia dobrze babci z Warężyna), które naturalnie istniało od samego początku.

Inną ciekawostką było rozdwojenie jaźni kierowców PKM. Jako mieszkańcy-obywatele miasta chcieli, żeby wszystko jeździło na patelnię, bo na Nowotki jest niepraktycznie i w ogóle do niczego, wszędzie daleko i czymś tam wieje. Jako kierowcy nie wyobrażali sobie, żeby nie kończyć pod tą meliną karcianą, a jazda pod dworzec to tylko strata czasu, no i jeszcze te dzikie tłumy na przystanku.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Perspektywy.
Napisane: Nd 16.06.2013, 9:17 

Dołączył(a): Cz 5.01.2006, 21:18
Posty: 3840
Lokalizacja:
Sosnowiec
Vanessa00 napisał(a):
Inną ciekawostką było rozdwojenie jaźni kierowców PKM. Jako mieszkańcy-obywatele miasta chcieli, żeby wszystko jeździło na patelnię, bo na Nowotki jest niepraktycznie i w ogóle do niczego, wszędzie daleko i czymś tam wieje. Jako kierowcy nie wyobrażali sobie, żeby nie kończyć pod tą meliną karcianą, a jazda pod dworzec to tylko strata czasu, no i jeszcze te dzikie tłumy na przystanku.


To były problemy lat 90. Od tego czasu wiele się zmieniło... Doszły kolejne wyzwania - zmieniła się ranga generatorów przewozów, część prawie zanikła, w zamian doszły inne. Na to się zupełnie nie reaguje, ale żyje się przeszłością, tym obrazkiem stworzonym właśnie w latach 90. Niestety - pod kątem zarządzania system komunikacji miejskiej w Sosnowcu zatrzymał się właśnie w tamtym okresie, a skutkiem nierozwiązanych problemów jest systematyczny odpływ pasażerów. A zmiany jakie się wprowadza są najczęściej nieprzemyślane, wybiórcze, niepasujące do reszty układanki i... szkodliwe dla całości systemu. Tymczasem po 20 latach trzeba wykonać tą samą pracę, jaką wykonano w połowie lat 90. - przeanalizować każdą linię i dokonać ponownej remarszrutyzacji, dostosowując układ komunikacyjny do dzisiejszych potrzeb mieszkańców, a nie tych, jakie były 20 lat temu, a przy okazji naprawić to, co rozwalono nieudolnie wprowadzanymi poprawkami rozkładów. Tylko do tego potrzebna jest osoba, która z jednej strony naprawdę zna to miasto pod kątem potrzeb przewozowych i przestrzennego rozmieszczenia, a także rangi generatorów przewozów, z drugiej - posiada stosowną wiedzę z zakresu rozkładów jazdy, aby nie wyszło jak w grudniu z Kolejami Śląskimi - piękny rozkład na papierze, tylko nierealny do wykonania.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Perspektywy.
Napisane: Nd 16.06.2013, 11:01 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Nd 5.01.2003, 9:08
Posty: 3897
Lokalizacja:
Katowice
Pier..... o Szopenie. W ogóle jesteście jacyś dziwni - niebawem wejdzie do użytku ŚKUP. Organizator będzie miał pełne dane o napełnieniach i wszystko będzie śmigać jak ta lala, a rozkłady w zasadzie ułożą i skoordynują się same. I - jak mawiał klasyk - "nie będzie biurokractwa, nie będzie łachmactwa..."

BP, MSPANC ;-)


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Perspektywy.
Napisane: Nd 16.06.2013, 11:25 

Dołączył(a): Cz 5.01.2006, 21:18
Posty: 3840
Lokalizacja:
Sosnowiec
YoMaHa napisał(a):
Pier..... o Szopenie.


Oczywiście. System i tak ma to w... głębokim poważaniu, ale te kilka zdań napisałem dla własnego, spokojnego sumienia.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Perspektywy.
Napisane: Nd 16.06.2013, 11:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00
Posty: 13329
Lokalizacja:
Hajduki Wielkie
SKUPu i tak póki co nie będzie w tym roku. A jak Asseco się będzie dalej w takim tempie guzdrać to będzie trzeba oddać dofinansowanie unijne.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Perspektywy.
Napisane: Nd 16.06.2013, 11:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Nd 5.01.2003, 9:08
Posty: 3897
Lokalizacja:
Katowice
Własnie dlatego kolaps Kolei Śląskich spokojnie można rozpatrywać w kategoriach przystawki ;-)

Niestety :-/


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Perspektywy.
Napisane: Pt 18.04.2014, 21:27 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 21:45
Posty: 829
Vanessa00 napisał(a):
Swojego czasu najbardziej ucieszył mnie komunikat KZK, coś mniej więcej tak to leciało, że dla nawiązania skomunikowania w Siewierzu dokonuje się korekty 269. Sęk w tym, że chwilę wcześniej dokonano stosownego rozkomunikowania (zapewne przypadkowo, bo przeważyła chęć zrobienia dobrze babci z Warężyna), które naturalnie istniało od samego początku.

Podbijam, historia zatoczyła koło, znów jest komunikat o kolejnym reskomunikowaniu (z datą 2014-04-10).
W tym tempie już za jakieś n-dziesiąt lat znów na 225 i 269 będzie ten pierwszy rozkład, który miał skomunikowana w każdym istotnym kursie, także w Przeczycach nieprzypadkowo autobusy pojawiały się w określonej kolejności po sobie.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Perspektywy.
Napisane: So 19.04.2014, 8:21 

Dołączył(a): Pt 14.09.2007, 16:05
Posty: 229
Lokalizacja:
Jaworzno
YoMaHa napisał(a):
Pier..... o Szopenie. W ogóle jesteście jacyś dziwni - niebawem wejdzie do użytku ŚKUP. Organizator będzie miał pełne dane o napełnieniach i wszystko będzie śmigać jak ta lala, a rozkłady w zasadzie ułożą i skoordynują się same. I - jak mawiał klasyk - "nie będzie biurokractwa, nie będzie łachmactwa..."

BP, MSPANC ;-)

Oczywiście. Bicie piany. Wszystko zrobi się samo. Tak samo jak dzięki bramkom liczącym pasażerów w PKM Sosnowiec.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Perspektywy.
Napisane: Cz 23.04.2015, 10:07 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr 14.01.2004, 23:55
Posty: 331
Lokalizacja:
SO
Pobożne życzenia TŚ:
http://www.twojezaglebie.pl/ambitne-plany-ts-82899

_________________
M11


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Perspektywy.
Napisane: Cz 23.04.2015, 20:36 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00
Posty: 13329
Lokalizacja:
Hajduki Wielkie
Zwykły bełkot i przypominanie starych planów. Na takim samym to poziomie jak całe te targi.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Perspektywy.
Napisane: Pt 24.04.2015, 9:22 

Dołączył(a): Cz 5.01.2006, 21:18
Posty: 3840
Lokalizacja:
Sosnowiec
"Miejcie odwagę... Nie tę tchnącą szałem, która na oślep leci bez oręża, lecz tę, co sama niezdobytym wałem przeciwne losy stałością zwycięża. " (c) Adam Asnyk

To są tylko plany... Warszawa też 15 lat temu pokazywała nie wiadomo jaki rozwój sieci. Dobrze jest mieć pomysły na przyszłość, ale muszą być one realne, gdyż ekonomia twardo sprowadza na ziemię wszelkich wizjonerów. Na ten moment za bardzo nie wiemy, jakie będą możliwości finansowania projektów tramwajowych w perspektywie budżetowej UE 2020-25 i jaka będzie kondycja samorządów. Dlatego podchodzę do tego trochę sceptycznie - jak czytam te wszystkie pomysły, to jest to takie jakieś zbyt marzycielskie. Fajne, ale.. nierealne.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Perspektywy.
Napisane: Pt 24.04.2015, 10:11 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 4.11.2004, 21:27
Posty: 10946
Lokalizacja:
Bytom
aso napisał(a):
Na ten moment za bardzo nie wiemy, jakie będą możliwości finansowania projektów tramwajowych w perspektywie budżetowej UE 2020-25 i jaka będzie kondycja samorządów. Dlatego podchodzę do tego trochę sceptycznie - jak czytam te wszystkie pomysły, to jest to takie jakieś zbyt marzycielskie. Fajne, ale.. nierealne.


Tyle, że trudno by cokolwiek się rozwijało jeśli nie jest znany nawet mglisty kierunek. Taki pułkownik (bo nie wydaje mi się, żeby ten plan poszedł gdzieś dalej) może czasem troszkę namieszać ;).
Co ciekawe o obecnym przebiegu autostrady A4 mówiono i pisano już w latach 60. (dokładnie w 1963), a ukończono go dopiero w 2005 roku. Papier może czekać ;).

_________________
"Dno naszego upadku narodowego nastąpiło wtedy, kiedyśmy popadli w umysłowy zastój, uwierzyli w osiągniętą doskonałość..."


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Perspektywy.
Napisane: Pt 24.04.2015, 12:07 

Dołączył(a): Cz 5.01.2006, 21:18
Posty: 3840
Lokalizacja:
Sosnowiec
Daro85 napisał(a):
aso napisał(a):
Na ten moment za bardzo nie wiemy, jakie będą możliwości finansowania projektów tramwajowych w perspektywie budżetowej UE 2020-25 i jaka będzie kondycja samorządów. Dlatego podchodzę do tego trochę sceptycznie - jak czytam te wszystkie pomysły, to jest to takie jakieś zbyt marzycielskie. Fajne, ale.. nierealne.


Tyle, że trudno by cokolwiek się rozwijało jeśli nie jest znany nawet mglisty kierunek. Taki pułkownik (bo nie wydaje mi się, żeby ten plan poszedł gdzieś dalej) może czasem troszkę namieszać ;).


Jeszcze jeden istotny problem - spółka ma 12 właścicieli, z których potencjalnie każdy jest nieobliczalny :-) A Prezes - no cóż - musi realizować postanowienia włascicieli, inaczej - zmieni się Prezesa.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Perspektywy.
Napisane: Pn 27.04.2015, 8:41 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 4.11.2004, 21:27
Posty: 10946
Lokalizacja:
Bytom
aso napisał(a):
Jeszcze jeden istotny problem - spółka ma 12 właścicieli, z których potencjalnie każdy jest nieobliczalny :-) A Prezes - no cóż - musi realizować postanowienia włascicieli, inaczej - zmieni się Prezesa.


E tam, prezesa się zmieni z tego, czy też innego powodu :P.
Właściciele przecież pozwolili wykonać studium- więc zobaczymy, kto o tym pułkowniku będzie pamiętał za rok, dwa ;).
Np. w Bytomiu mimo, że tramwaj do Miechowic nie kursuje ponad 30 lat to przy inwestycjach wciąż planowano, że wróci, toteż budowa pierwszych 2 km trasy nie powinna być szczególnie trudna. Ale do tego czasu wyprodukowano przynajmniej z 2-3 pułkowniki ;).

_________________
"Dno naszego upadku narodowego nastąpiło wtedy, kiedyśmy popadli w umysłowy zastój, uwierzyli w osiągniętą doskonałość..."


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Perspektywy
Napisane: Pn 27.04.2015, 9:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 11.12.2008, 22:47
Posty: 2804
Na marginesie, tu: półkowniki ;)

_________________
Tak się zastanawiałem, czy wpisanie naszej sieci tramwajowej
do UNESCO uchroniłoby przed likwidacją kolejne linie.

- inż. Łukasz Klyszcz
To jest poważne forum

- użytkownik Forum Tramwajów Śląskich


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  

© WPK − Forum oparte na silniku phpBB z wykorzystaniem tłumaczenia phpBB3.PLPolityka prywatności