Teraz jest Nd 20.05.2018, 12:55

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 85 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
 Post Tytuł:
Napisane: Cz 17.08.2006, 14:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00
Posty: 13329
Lokalizacja:
Hajduki Wielkie
Czy admin jest na urlopie?


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pt 18.08.2006, 7:56 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt 7.06.2005, 8:37
Posty: 176
Najwyraźniej już nie nadąża z porządkiem na forum,bo ostatnio coś się rozchodzi.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pt 18.08.2006, 9:42 
Administrator

Dołączył(a): Nd 5.01.2003, 14:15
Posty: 7573
KKK napisał(a):
Najwyraźniej już nie nadąża z porządkiem na forum,bo ostatnio coś się rozchodzi.
Akurat tak się składa, że wczoraj z forum wyleciało kilkadziesiąt użytkowniko-botów i kilkanaście postów ;)


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pt 18.08.2006, 15:05 

Dołączył(a): Nd 16.04.2006, 7:55
Posty: 174
butthead napisał(a):
Akurat tak się składa, że wczoraj z forum wyleciało kilkadziesiąt użytkowniko-botów i kilkanaście postów ;)


Bo ktoś nie tylko sprawił sobie zdjęcie nowocześniej wygladającego autobusu w avatarze, ale też zmienił kolor ;)


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Nd 20.08.2006, 8:27 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 27.04.2006, 19:07
Posty: 1362
Lokalizacja:
Sosnowiec
Ale miło się czyta takie rzeczy...

"Równolegle z budową sieci nowych dróg zostanie rozwiązany problem komunikacji tramwajowej. Perspektywicznie w wyniku budowy nowych linii odległe dzielnice miasta, jak Żerniki i Sikornik, uzyskają połączenie tramwajowe z centrum miasta. Niezależnie od tego, będą w dalszym ciągu rozbudowywanie inne linie tramwajowe, co bardzo poważnie usprawni komunikację miejską.
Uzupełnieniem środków masowej komunikacji pasażerskiej będzie Śląska Kolej Regionalna, łacząca całą aglomerację GOP-u od Zawiercia do Pyskowic."
(Jan Janosz: Perspektywy rozwoju miasta, w: Gliwice. Zarys rozwoju miasta i okolicy. Praca zbiorowa pod red. Andrzeja Szefera, PWN W-wa-Kraków 1976, str. 627)

Tak na marginesie zastanawiam się, czy chodziło rzeczywiście o Sikornik, bo trudno go uznać za dzielnicę odległą od centrum Gliwic...

_________________
27 Sosnowiec Kazimierz Pętla - Sosnowiec Będzińska
Antyskandal87 Anty#0711adas - STOP dzieciom Neostrady


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Cz 7.09.2006, 17:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So 2.09.2006, 23:14
Posty: 1722
Lokalizacja:
Chorzów
Strzyż napisał(a):
Ale miło się czyta takie rzeczy...

"Równolegle z budową sieci nowych dróg zostanie rozwiązany problem komunikacji tramwajowej. Perspektywicznie w wyniku budowy nowych linii odległe dzielnice miasta, jak Żerniki i Sikornik, uzyskają połączenie tramwajowe z centrum miasta. Niezależnie od tego, będą w dalszym ciągu rozbudowywanie inne linie tramwajowe, co bardzo poważnie usprawni komunikację miejską.

Tak na marginesie zastanawiam się, czy chodziło rzeczywiście o Sikornik, bo trudno go uznać za dzielnicę odległą od centrum Gliwic...


szkoda ze te plany są tekie odległe bo z 1976. chyba nic z nich nie zostało, niestety...

ja kiedyś myślałem nad taką rozbudową linii tramwajowych w Gliwicach:
Linia 1: Osiedle Sikornik - Osiedle Kopernika (przez Trynek, centrum, ul. Zwyciestwa, ul. Toszecka)
Linia 2: Osiedle Kopernika - Sośnica-Osiedle Żeromskiego (przez: ul. Toszecka, Zwyciestwa, Pszczyńska, Kujawska)
Linia 34*: Os. Obrońców Pokoju - Cmentarz Centralny/C. H. Arena (przez: ul. Tarnogórska, Piwna, trasa linii 4, Kozielska lub Andersa)

linia 4 kursowała by co 20 minut do Chebzia i co minut 20 linia 4bis do Lompy Petla, obie czwórki oczywiście z Wójtowej Wsi
* - przykładowy nr który kiedyś nie był wykorzystany


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Wt 12.09.2006, 22:29 

Dołączył(a): Pt 17.02.2006, 12:48
Posty: 7
Fajnie się czyta pomysły dotyczące linii tramwojowych w Gliwicach, ale to tylko marzenia. Ale dopóki w Gliwicach nie powstaną szerokie dwujezdniowe ulice to nie ma żadnych szans na rozwój tramwajów w Gliwicach, ponieważ w dzisiejszych czasach tramwaj musi miec własne, wydzielone torowisko żeby mógł się swobodnie poruszac, a tego nie posiada nawet jedyna linia na Wójtową Wieś(nie licząc Chorzowsiej). Dlatego układ komunikacyjny Gliwic czyli drogi są niemal identyczne jak przed II wojną i brak nowych dróg w Gliwicach i nowych rozwiązań komunikacyjnych tak jak to np. zrobiono w Sosnowcu, spowodował zastój w dziedzinie tramwajów. To jest główny powód jedynej isniejącej linii w Gliwicach, a ni kilku. Za to odpowiedzalne są rządy które nie robiły nic żeby usprawnic komunikacje w Gliwicach.
Gliwice to przecież jedyne miasto na śląsku a może i w Polsce które po wojnie nie wybudowały ani metra nowego odcinka linii tramwajowej (nie licząc zajezdni) ale to już chyba każdy wie z osób odwiedzających regularnie Forum.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Śr 13.09.2006, 9:02 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr 1.01.2003, 14:16
Posty: 376
Lokalizacja:
Zabrze
TOMINEX napisał(a):
Dlatego układ komunikacyjny Gliwic czyli drogi są niemal identyczne jak przed II wojną i brak nowych dróg w Gliwicach i nowych rozwiązań komunikacyjnych tak jak to np. zrobiono w Sosnowcu, spowodował zastój w dziedzinie tramwajów. (...)
Gliwice to przecież jedyne miasto na śląsku a może i w Polsce które po wojnie nie wybudowały ani metra nowego odcinka linii tramwajowej (nie licząc zajezdni) ale to już chyba każdy wie z osób odwiedzających regularnie Forum.


Po pierwsze wybudowano petle na Wojtuli :P
Po drugie - Swietochlowice.
Po trzecie, jak chcesz z Gliwic robic Sosnowiec, to lepiej sie do tego ostatniego przeprowadz, jezeli podobaja ci sie miasta w tym stylu. Bueee...

W Gliwicach tak na prawde najwiekszym problemem linii tramwajowej jest ulica Zwyciestwa, ktora juz dawno powinna byc zamknieta dla ruchu kolowego innego niz mieszkancow/dostawcow i wygladac jak Wolnosci w Chorzowie czy Zabrzu.

_________________
Milosc, prawda i trakcja elektryczna zawsze zwycieza z nienawiscia, klamstwem i silnikiem diesla!


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Śr 13.09.2006, 19:32 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Nd 5.01.2003, 9:08
Posty: 3897
Lokalizacja:
Katowice
TOMINEX napisał(a):
Fajnie się czyta pomysły dotyczące linii tramwojowych w Gliwicach, ale to tylko marzenia. Ale dopóki w Gliwicach nie powstaną szerokie dwujezdniowe ulice to nie ma żadnych szans na rozwój tramwajów w Gliwicach,


Jak powstaną, to tramwaje staną się niepotrzebne, bo wszędzie po tych mega-hiper-dwujezdniowych drogach będą szaleć autobusy.

TOMINEX napisał(a):
ponieważ w dzisiejszych czasach tramwaj musi miec własne, wydzielone torowisko żeby mógł się swobodnie poruszac, a tego nie posiada nawet jedyna linia na Wójtową Wieś(nie licząc Chorzowsiej).


Wcale nie musi.

TOMINEX napisał(a):
Dlatego układ komunikacyjny Gliwic czyli drogi są niemal identyczne jak przed II wojną i brak nowych dróg w Gliwicach i nowych rozwiązań komunikacyjnych tak jak to np. zrobiono w Sosnowcu,


No bomba przykład, Ty się chyba z choinki urwałeś. W Sosnowcu przeorano tkankę miejską, wywalono bebechy, zabetonowano co się da i teraz przez chyba dwa kilometry Piłsudskiego nie ma ani jednego przejścia w poziomie przez jezdnię. Jakie to praktyczne dla inwalidów i matek z wózkami :-P

TOMINEX napisał(a):
spowodował zastój w dziedzinie tramwajów. (...)


Jedno z drugim nie ma zbyt wiele wspólnego.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Śr 13.09.2006, 20:50 

Dołączył(a): Pt 17.02.2006, 12:48
Posty: 7
W Sosnowcu szaleją autobusy ponieważ źle jest ułożony rozkład jazdy i w KZK GOP nikt nie zwraca uwagi na to że autobusy się dublują z tramwajami, po drugie infrastruktura i stan torowiska jest w opłakanym stanie technicznym i dlatego pasażerowie w większości przesiadają się do autobusów, bo tramwaje się wloką.
"Yo MaHa" odpisał że drogi dwujezdniowe nie muszą powstac. Może i nie muszą, ale jak ty sobie wyobrażasz przy obecnym natężeniu ruchu wprowadzic tramwaj na ulice Gliwic, są poprostu za wąskie.
Tak naprawdę linię 1 i 2 zlikwidowano tlko z tego powodu i skrócono w ostatnich latach kursowania trasę do 3 przystanków, ponieważ ulica Konstytucji którą przejeżdżały tramwaje nie mieściły się z samochodami, a potem całkowicie je zlikwidoano.
Podobnie jeżeli chodzi o plany linii na Sikornik i Trynek. Miała powstac ulica Noworbnicka i równolegle do niej miała powstac trasatramwajowa. Byłaby to bezkolizyjna trasa na dwa duże osiedla gdzie w kilka minut można byłoby się dostac na miejsce zamiast się tłuc Ikarusami wąską Rybnicką w korku.
Jeżeli chodzi o odpowiedz WILQ to czepiasz się poprostu detali. Masz rację Świętochłowice, ale tam praktycznie na każdej głównej ulicy jest linia i nie ma za bardzo potrzeby rozwijania tras. Ja sie akurat urodziłem w Gliwicach i nigdy nie chciałem robic z nich Sosnowca czy Dąbrowy, a Gliwice mi się zawsze podobały i nie zamienił bym żadnego miasta na inne, tylko szlag mnie czasami trafia i zadroszcze właśnie Sosnowcowi rozwiniętych tam tras tramwajowych.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Śr 13.09.2006, 21:01 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Nd 5.01.2003, 9:08
Posty: 3897
Lokalizacja:
Katowice
TOMINEX napisał(a):
"Yo MaHa" odpisał że drogi dwujezdniowe nie muszą powstac. Może i nie muszą, ale jak ty sobie wyobrażasz przy obecnym natężeniu ruchu wprowadzic tramwaj na ulice Gliwic, są poprostu za wąskie.


Zmniejszyć natężenie.

TOMINEX napisał(a):
Ja sie akurat urodziłem w Gliwicach i nigdy nie chciałem robic z nich Sosnowca czy Dąbrowy, a Gliwice mi się zawsze podobały i nie zamienił bym żadnego miasta na inne, tylko szlag mnie czasami trafia i zadroszcze właśnie Sosnowcowi rozwiniętych tam tras tramwajowych.


Że co? W Sosnowcu rozwinięte linie tramwajowe? Ty chyba nie widziałeś rozwiniętych linii tramwajowych!


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Śr 13.09.2006, 21:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00
Posty: 13329
Lokalizacja:
Hajduki Wielkie
TOMINEX napisał(a):
Ja sie akurat urodziłem w Gliwicach i nigdy nie chciałem robic z nich Sosnowca czy Dąbrowy, a Gliwice mi się zawsze podobały i nie zamienił bym żadnego miasta na inne, tylko szlag mnie czasami trafia i zadroszcze właśnie Sosnowcowi rozwiniętych tam tras tramwajowych.

O matko boska! Gdyby ktos w Gliwicach chciał zbudowac tramwaj to by go zbudował. I nie trzeba do tego walić poł miasta jak w Sosnowcu, gdzie nota bene tramwajem za bardzo sie nie da dojechać do np. z centralnej częsci Zagórza do centrum. 15 jest włąsnie przykładem niedorozwniętej lini tramwajowej.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Cz 14.09.2006, 20:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So 2.09.2006, 23:14
Posty: 1722
Lokalizacja:
Chorzów
TOMINEX napisał(a):
Fajnie się czyta pomysły dotyczące linii tramwojowych w Gliwicach, ale to tylko marzenia. Ale dopóki w Gliwicach nie powstaną szerokie dwujezdniowe ulice to nie ma żadnych szans na rozwój tramwajów w Gliwicach, ponieważ w dzisiejszych czasach tramwaj musi miec własne, wydzielone torowisko żeby mógł się swobodnie poruszac.


Niekoniecznie musi mieć wydzielone torowisko. W Europie Zachodniej nie ma miejsca na poszerzanie arterii komunikacyjnych i torowiska budowane są po porstu w jezdni. Owszem tramwaj miałby swobodniejszą jazdę na wydzielonym torowisku ale przecież jest wiele ulic i na Śląsku gdzie torowiska są w jezdni i wielu problemów z tym nie ma.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Cz 14.09.2006, 20:09 
Administrator

Dołączył(a): Nd 5.01.2003, 14:15
Posty: 7573
reksio napisał(a):
Niekoniecznie musi mieć wydzielone torowisko. W Europie Zachodniej nie ma miejsca na poszerzanie arterii komunikacyjnych i torowiska budowane są po porstu w jezdni.
Tak, tylko że tam kierowcy mają nieco inną kulturę i jeśli jest linia oddzielająca tory od pasa dla samochodów, to udają że jej nie widzą.
reksio napisał(a):
ale przecież jest wiele ulic i na Śląsku gdzie torowiska są w jezdni i wielu problemów z tym nie ma.
Jest choć jedno takie miejsce, gdzie rzeczywiście nie ma z tym wielu problemów?


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Cz 14.09.2006, 20:13 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 8.01.2004, 9:44
Posty: 4025
Lokalizacja:
Ligota
reksio napisał(a):
Owszem tramwaj miałby swobodniejszą jazdę na wydzielonym torowisku ale przecież jest wiele ulic i na Śląsku gdzie torowiska są w jezdni i wielu problemów z tym nie ma.

Taki tramwaj może kursować, ale nigdy nie będzie "szybkim tramwajem" i nie będzie stanowił żadnej konkurencji dla komunikacji autobusowej. Wręcz przeciwnie, stanie się zawalidrogą, powodującą powstawanie dodatkowych korków.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Cz 14.09.2006, 20:16 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00
Posty: 13329
Lokalizacja:
Hajduki Wielkie
Egon napisał(a):
Taki tramwaj może kursować, ale nigdy nie będzie "szybkim tramwajem" i nie będzie stanowił żadnej konkurencji dla komunikacji autobusowej. Wręcz przeciwnie, stanie się zawalidrogą, powodującą powstawanie dodatkowych korków.

Czemu tramwaj ma generować korki?


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Cz 14.09.2006, 20:21 
- Moderator -
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt 3.01.2003, 16:43
Posty: 4265
Lokalizacja:
Bytom
Egon napisał(a):
Taki tramwaj może kursować, ale nigdy nie będzie "szybkim tramwajem" i nie będzie stanowił żadnej konkurencji dla komunikacji autobusowej. Wręcz przeciwnie, stanie się zawalidrogą, powodującą powstawanie dodatkowych korków.

Przy cywilizowanej organizacji ruchu myślę, że nie ma takiego ryzyka. Poza tym aby tramwaj był w stanie w miarę szybko się poruszać nie jest konieczny tunel, szeroki pas ochronny i bezkolizyjny korytarz. To się da zrobić nawet przy tym, co mamy, wszystko leży w kwestii utrzymania.

_________________
"Bo na końcowych przystankach kawa ma szary smak..."


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Cz 14.09.2006, 20:32 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 8.01.2004, 9:44
Posty: 4025
Lokalizacja:
Ligota
adam86 napisał(a):
Czemu tramwaj ma generować korki?

Przyjrzyj się, jak to wygląda np. w Bytomiu pod wiaduktem, kiedy na światłach stoi "piątka" czy "osiemnastka" w kierunku Szombierek i chce skręcić w prawo, a za nią na tym samym pasie sznur samochodów zamierzających jechać na Łagiewniki.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Cz 14.09.2006, 20:35 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00
Posty: 13329
Lokalizacja:
Hajduki Wielkie
Egon napisał(a):
Przyjrzyj się, jak to wygląda np. w Bytomiu pod wiaduktem, kiedy na światłach stoi "piątka" czy "osiemnastka" w kierunku Szombierek i chce skręcić w prawo, a za nią na tym samym pasie sznur samochodów zamierzających jechać na Łagiewniki.

To jest akurat wina źle zaprogramowanej sygnalizacji. Jezeli jest zielone dla lewoskrętu, to czemu tramwaj ma czerwone na prawoskręt?


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Cz 14.09.2006, 23:49 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So 2.09.2006, 23:14
Posty: 1722
Lokalizacja:
Chorzów
butthead napisał(a):
reksio napisał(a):
ale przecież jest wiele ulic i na Śląsku gdzie torowiska są w jezdni i wielu problemów z tym nie ma.
Jest choć jedno takie miejsce, gdzie rzeczywiście nie ma z tym wielu problemów?


A jakie i gdzie są te wielkie problemy z torowiskami w jezdni?

Egon napisał(a):
Przyjrzyj się, jak to wygląda np. w Bytomiu pod wiaduktem, kiedy na światłach stoi "piątka" czy "osiemnastka" w kierunku Szombierek i chce skręcić w prawo, a za nią na tym samym pasie sznur samochodów zamierzających jechać na Łagiewniki.


to po co stoją za tym tramwajem przecież mogą objechać tramwaj prawym pasem (no chyba ze jest on przeznaczony tylko dla skręcających w prawo?)

N napisał(a):
Przy cywilizowanej organizacji ruchu myślę, że nie ma takiego ryzyka. Poza tym aby tramwaj był w stanie w miarę szybko się poruszać nie jest konieczny tunel, szeroki pas ochronny i bezkolizyjny korytarz. To się da zrobić nawet przy tym, co mamy, wszystko leży w kwestii utrzymania.


Przykładem mogą być niektóre ulice w Krakowie na których torowisko jest odgrodzone grubą linią lub nawet specjalnym "murkiem" (nie wiem jak to nazwać)


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 85 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  

© WPK − Forum oparte na silniku phpBB z wykorzystaniem tłumaczenia phpBB3.PLPolityka prywatności